abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 september 2000 @ 04:16:37 #1
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_356272
Dit artikel komt uit de Weekend van deze week: de column van Mona. Overgenomen van home.wanadoo.nl/goodyman/bigbrother_2000/bb2000_index.htm
quote:
Stank voor dank

Big Brother 2 is begonnen, maar ik heb eigenlijk nu pas een punt achter Big Brother 1 gezet. Of liever gezegd: ik heb het helemaal gehad met het programma en de makers. Reden is een aantal gebeurtenissen, die ik tot nu toe voor me heb gehouden, maar waarvan ik nu vind dat iedereen ze mag weten. Wij, de ex-bewoners, zijn namelijk schandalig behandeld voor wie bedenkt dat we er toch aan hebben meegewerkt dat het programma een groot succes is geworden. En nu Big Brother 2 is begonnen worden we, zo lijkt het althans, als oud vuil aan de kant gezet. Twee gebeurtenissen afgelopen week hebben me in elk geval een ontzettend rotgevoel gegeven. Allereerst was ik uitgenodigd om als columniste van WEEKEND een persconferentie bij te wonen van Veronica en daarna even een kijkje in het Big Brotherhuis te nemen. Ik was uiteraard reuze benieuwd wat er veranderd zou zijn en vond het ook handig voor deze column om te weten waar ik over zou gaan schrijven. Maar vlak voor de persconferentie kreeg ik te horen dat ik toch niet welkom was en dat het huis door alle journalisten, behalve door mij mocht worden betreden. Als ex-bewoonster mag ik niet geassocieerd worden met het nieuwe huis, want dat is voor de nieuwe bewoners weggelegd, zo werd mij op luide wijze te verstaan gegeven. Dat het achter de schermen bij Big Brother niet allemaal koek en ei is, bleek voor mij ook weer eens uit de brief van de Veronica-mensen die erg met het voorval in hun maag zaten. De dag er na was ik overigens weer in de buurt van het huis, dit keer om de start van de nieuwe reeks mee te maken. We moesten vroeg aanwezig zijn en voor drank en eten zou worden gezorgd. Iedereen was er: Bart, Ruud, Sabine, Karin, Bianca en alle anderen die in het huis hadden gewoond. Alleen Maurice niet, hij wil niets meer met het programma te maken hebben. We werden allesbehalve vriendelijk en netjes behandeld. Eerst moesten we in een kamertje wachten en kregen we een verpakt broodje kaas. Vervolgens werden we als vee achter hekken geduwd, en dat was het dan. De nieuwe bewoners kwamen langs lopen, maar wij stonden daar maar en werden volledig genegeerd. Natuurlijk is het nu hun beurt, maar waarom werden wij zo nadrukkelijk genegeerd. Was het niet leuker geweest als we echt de scepter hadden overgedragen? Als we iedereen een handje hadden kunnen geven en succes hadden kunnen wensen? Na afloop werden wij volledig aan ons lot overgelaten en duidelijk was dat men ons niet meer nodig heeft. Alle ex-bewoners kwamen naar me toe omdat ze ook weten dat ik het hart op de tong heb. Maar ik heb niets gezegd, ik werd er alleen verdrietig van. Wij waren immers de eerste Big Brotherbewoners in de wereld en wij hebben er mede voor gezorgd dat het programma een succes is geworden. Dat John de Mol er miljardair door is geworden, gun ik hem van harte. Ik had alleen graag een beetje erkenning en waardering gekregen. Enfin, het blijkt maar weer eens hoe hard de showbizz kan zijn. Als ze je nodig hebben is alles goed, maar daarna gooien ze je net zo makkelijk weer weg! Dank je wel Big Brother,voor de fijne tijd en goede afhandeling, echt TOPKLASSE. Over de nieuwe bewoners kan ik nog weinig zeggen. Het lijken me spraakmakende types. Eentje had zelfs haar galajurk aangetrokken,en een ander riep al dat ze graag een CD wilde maken! En Leo stond in de eerste aflevering al in zijn blootje. En het zal vast niet lang duren voor de eerste in bad zal stappen. Wacht maar af: voor je het weet zitten er twee in. Wij kwamen in het huis als onderdeel van een experiment. Deze mensen willen sterren worden! Ik ben benieuwd of het net zo leuk en spraakmakend zal worden.


Haha die Mona! Ze ziet de eeuwige roem nu wel heel erg snel in rook opgaan. Gelukkig kreeg ze nog een broodje kaas! Overigens vind je hier ook het antwoord op de vraag waar Maurice was tijdens de 1e live uitzending: die heeft er dus gewoon geen zin meer in. Zo te zien heeft ie niet veel gemist...
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_356365
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  Admin zaterdag 23 september 2000 @ 11:04:34 #3
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_356415
Wie denkt Mona wel niet dat ze is ?
"WIJ waren de eerste bewoners blablabla"..
Ze is er alleen maar in gekomen omdat Tara plotseling vertrok. Een reject die een herkansing kreeg en meteen vertrok toen haar tienduizend gulden werd geboden.

Gaat nu opeens zielig zitten doen en gedraagt zich alsof het programma vorig jaar een succes was omdat zij erin zat.

Mona, hou 't een beetje in perspectief. Je was in eerste instantie niet gewenst, bent er noodgedwongen later tóch ingekomen, hebt zitten stoken tot en met in het huis ("ik wáit 't gewaun sjeker. Sje hebbe dit onder makaahr afgesprauke.") en speelt nu het gewonde vogeltje.

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2000 @ 12:23:40 #4
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_356466
Mona heeft in zoverre wel gelijk met haar klacht over het omgaan met de oud bewoners door VOO.
Ze zijn inconsequent en minachtend bezig.
Alles aan VOO straalt minachting uit,zie de fouten bij het telefonisch stemmen.

Deze houding valt straks ook de huidige bewoners ten deel.
Helemaal erg vond ik dat de tune gewijzigd was, het was het enige leuke aan BB-VIPS.
die tune is BB, het roept het BB gevoel op van de vorige keer, minachting naar de kijkers dus.
Als je wilt dat een programma snel een hit wordt dan moet er voor gezorgd worden dat je je als kijker snel met de mensen kunt idnetificeren, het zou leuk geweest zijn als ze zeker in het begin vaak een naam in beeld hadden gebracht van degene die aan het woord was, het duurd soms erg lang voor je mensen leert kennen. Pas bij het nomineren zag ik pas Leo en Annet.

Bij de hele aanpak herken ik arrogantie, het is een suicces omdat het een succes was en dus hoeven we niets te doen om er een succes van te maken.

The future is after you
  zaterdag 23 september 2000 @ 12:33:21 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_356474
Wat heeft Mona nou gepresteerd eigulluk... beetje in 'n huis gezeten met camera's op d'r kop, slap amsterdams uit d'r nek geluld en toen de kans daar was snel weer ontvlucht.. .gohgoh...
  Admin zaterdag 23 september 2000 @ 12:52:57 #6
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_356497
Ben het wel met Otaku-san eens dat Veronica over alles en iedereen, de bewoners en kijkers inclusief, heenloopt alsof ze niet bestaan. Veronica is de grote baas en zal dat wel even laten merken ook. Klein pluspuntje tov vorig jaar is dat 'de stem' zich wat professioneler en een stuk minder denigrerend en neerbuigend opstelt tegenover de bewoners, maar als BB2 is afgelopen en de bewoners hun verplichte appearances op tv hebben gemaakt zullen ook zij weer snel vergeten worden.

Van de andere kant vraag ik mij af waarom men daarover moet klagen. Is meedoen aan een programma een vrijbrief om maar overal in te mogen en bij te mogen kunnen ?
Een vrijbrief om als koning behandeld te worden ?
Ik zie de kandidaten van bv lucky letters nou ook niet direct wekelijks uitgenodigd worden om de uitzending achter de schermen bij te wonen...

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 23 september 2000 @ 12:56:45 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_356505
Weet nog 'n moment te herinneren van de BB van vorig jaar dat ze in de redactie de bewonders aan't afkragen enzo waren en dat de bewoners dat in het huis gehoord schijnen te hebben ofzo... ookal was dat niet waar, ga mij niet vertellen dat VOO ze inderdaad kleineeerd, maar daar kies je zelf voor denk ik, die mensne hebben toch wel enig benul van comercialiteit en alles wat eraan hangt... of heeft Mona nou echt twee grote oogkleppen op gehad...?
  zaterdag 23 september 2000 @ 13:45:18 #8
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_356565
Quote van Mona:
"We moesten vroeg aanwezig zijn en voor drank en eten zou worden gezorgd."

Ze waren door VOO uitgenodigd voor Jan ...
Wel lullig om mensen op te laten draven voor niets.

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  zaterdag 23 september 2000 @ 14:52:16 #9
295 Big Papa
Vader van Rolf en Daphne
pi_356639
Ben ik nou zo slim of is Mona nou zo dom?

Dat zij na ruim een half jaar in dat circuitje nog steeds niet weet hoe het werkt. Mijn broek zakt er van af.
Mona dacht na BB1 toch al een beetje dat ze Joan Collins was geworden. Homokoningin en dat soort gelul . Het zal maar familie van je zijn.

Ruud zat een tijdje geleden ook al zo zielig te doen in Netwerk. Dat John de Mol miljarden schepte en dat hij afgescheept werd met een fooi. Ja, wat had je dan gedacht, bietenplukker!
Zou hij nog steeds niet doorhebben dat hij lekker gebruikt (lees: voor lul gezet) wordt door VillaBvD, Casema en de gehele Nederlandse middenstand?

Al dat Calimero-gedoe. Je weet toch wat je tekent! Of zouden ze echt niet kunnen lezen?

Deze reactie loopt in ieder geval slecht voor mij af (zie vraag bovenaan). Ik vrees dat ik niet zo slim ben, maar dat Mona heeeeeel erg dom is.

Leve Kim (en Hieke ook wel een beetje........)
  zaterdag 23 september 2000 @ 15:05:17 #10
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_356654
Het kwartje is ook nog steeds niet gevallen bij Mona.
Want wie zit er nou dan ook op Mona te wachten.Niemand toch?Laten dit pleuriswijf nou maar voor altijd uit de publiciteit halen want ze heeft werkelijk waar niks maar dan ook helemaal niks zinnigs te melden.Ze is en was gewoon opvulsel voor een TV programma.(Staat vast ook in haar contract,Maar Mona kan niet lezen,alleen maar wouwelen naffelen en brabbbelen).Jezus wat heb ik een teringhekel aan dat takke wijf uit de pijp.
don't call to the bullpen
  zaterdag 23 september 2000 @ 15:14:12 #11
4230 Dolfijntje
Oops, i did it again.......
pi_356659
Mona heeft nog steeds last van die klap op haar schaambeen. Daardoor kan zij minder helder denken. Dit komt omdat haar schaambeen constant tegen haar prostaat aandrukt!
Ne rienne va plus, de centen zijn niet meer van U.......
pi_357062
Mona heeft wel een erg slecht geheugen. Ze liep ook al zo te janken toen ze net het huis uit was.Iets over valse informatie en manipulatie ofzo. Hoe naïef kan een mens zijn?

Eén ding moeten we haar wel meegeven: ze is een stuk welbespraakter geworden sinds ze haar hersenspinsels aan het papier van Weekend toevertrouwd.

Of ben ik nu naïef?

  zaterdag 23 september 2000 @ 17:51:55 #13
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_357069
quote:
Op 23 september 2000 17:49 schreef Big Mama het volgende:
Eén ding moeten we haar wel meegeven: ze is een stuk welbespraakter geworden sinds ze haar hersenspinsels aan het papier van Weekend toevertrouwd.
Je gelooft toch niet dat Mona die column zelf geschreven heeft?! Die heeft gewoon een bandje volgeluld in plat Amsterdams en de dienstdoende Weekend-ghostwriter heeft dat vervolgens in fatsoenlijk Nederlands vertaald.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  zaterdag 23 september 2000 @ 17:56:24 #14
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_357087
LOL
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_357106
Owkee ff pennen:

Het probleem met de eerste lading BB bewoners lijkt te zijn dat ze zich allemaal inmiddels zo ontzettend belangrijk schijnen te vinden, zij hebben immers het programma gemaakt, DENKEN ZE, echter niets is minder waar, ok, zij waren dan wel de personen die 24 uur per dag 7 dagen per week te zien waren en de personen waarin vele mensen hunzelf, de buurman of de groenteboer in herkende, maar..... Waren het compleet andere mensen geweest dan was de situatie niet anders geweest, in een groep die gevolgd wordt zullen naar verloop van tijd altijd wel favorieten zijn en zullen mensen voorkeuren aannemen. Of het dan trutje 1 of trutje 2 is, dat maakt in feite niets uit.

De gedachte dat ze als oud vuil worden behandeld is dan ook niet helemaal eerlijk, wat verwacht zo'n Mona nu?!?!? dat ze de rest van haar leven niet meer hoeft te werken en dat we allemaal per direct aan haar voeten zullen liggen en de grond kussen waarover zij heeft gelopen???? Laat me toch niet lachen, onze Mona is volledig doorgeslagen en krijgt sterallures die zij op geen velden of wegen heeft verdient. Als ze nu eens iets geweldigs had gedaan (buitenom het vallen van een touwtje), maar nee kan me niet herinneren dat dat zo was.
Als ik me goed herinner zijn er inmiddels onderhandelingen over een dierenprogramma met haar, m.a.w. het lijkt me dat ze inmiddels meer dan genoeg aandacht krijgt.

Dat ze beledigd is dat ze niet genoeg aandacht krijgt bij BB2 omdat ZIJ toch maar even het huis is ingegaan en ZIJ toch maar even bij de eerst volgende mogelijkheid 10.000 gulden heeft gegrepen om ze snel mogelijk weer op te zouten, hoe diep kun je zinken?

Logisch dat VOO zich volledig concentreerd op BB2, alle belangen zijn er om ook hier weer een enorm commercieel succes van te maken en of het nu leuk is of niet, de BB1 bewoners zijn hierbij wel aardig indien van toepassing maar ook niet meer dan dat. Tuurlijk is het niet netjes om iemand niet met respect te behandelen als deze persoon op alle fronten heeft meegewerkt, maar om nu maar direct van de daken af te schreeuwen en overal waar je loopt een rode loper te verwachten? Nee onze BB-muts Mona heeft wat dat betreft schijnbaar haar doel en missie niet geheel begrepen, in haar ogen is ze immers een ster en dient ook ze behandeld te worden.

Dikke duim omhoog voor VOO in dit geval, dat dit een behandeling mag zijn voor haar om weer snel met de voetjes terug op de vloet te kunnen komen. bah!

  Admin zaterdag 23 september 2000 @ 19:17:46 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_357193
Viel me laatst trouwens op. Ze deed een interview op straat met mensen vanwege een of ander tv programma. Ze moest mensen een vraag stellen. Ze stelde zich aan iedereen voor als "Hallo, ik ben Mona van Big Brother...." ipv "Hallo, ik ben Mona van (naam van programma)"
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_357202
Kan dat viswijf niet gewoon d´r muil houden en oprotten!
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_357623
quote:
Op 23 september 2000 12:52 schreef Danny het volgende:
[knip] Is meedoen aan een programma een vrijbrief om maar overal in te mogen en bij te mogen kunnen ?
Een vrijbrief om als koning behandeld te worden ?
Ik zie de kandidaten van bv lucky letters nou ook niet direct wekelijks uitgenodigd worden om de uitzending achter de schermen bij te wonen...
Juist Danny, ik ben het met je eens. Ik snap Mona's gevoel ook wel een beetje hoor. Ik werk zelf ook mee aan een tv-programma en 'it's a dog-eat-dog world out there'. Wat gebeurt er namelijk, als men je nodig heeft wordt je behandeld als een koningin (of koning) en daar raak je makkelijk aan gewend. Maar als ze je laten vallen, doen ze dat best hard. En het is nu eenmaal voor veel mensen kwetsend om te merken dat ze echt niet onmisbaar zijn, dat het leven (of een programma) gewoon doordraait zonder hen. Niet voor niets vinden heel veel mensen het fijn als ze op bijv. hun werk toch wel gemist worden, als ze er niet zijn.

Maar al met al mag Mona niet klagen vind ik. Ze heeft nu al meer bereikt door haar bekendheid dan ze ooit had gekund zonder haar kans van BB. Ze trekt het zich te persoonlijk aan. Beetje dom, dat ze dat doet (maar ja, dat was al duidelijk op het moment dat ze het huis instapte. Toch?

pi_357660
Dat klerewijf kan niet eens normaal praten
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zondag 24 september 2000 @ 19:54:39 #20
3542 Gia
User under construction
pi_358611
[quote]Op 23 september 2000 18:09 schreef blauwe het volgende:

Als ik me goed herinner zijn er inmiddels onderhandelingen over een dierenprogramma met haar, m.a.w. het lijkt me dat ze inmiddels meer dan genoeg aandacht krijgt.

Wat speelt ze hierin?
De zingende geit?

Ali doet me veel aan Mona denken, met dat verschil dat Ali redelijk zuiver zingt.

pi_358614
quote:
Op 24 september 2000 19:54 schreef Gia het volgende:
[quote]Op 23 september 2000 18:09 schreef blauwe het volgende:

Als ik me goed herinner zijn er inmiddels onderhandelingen over een dierenprogramma met haar, m.a.w. het lijkt me dat ze inmiddels meer dan genoeg aandacht krijgt.

Wat speelt ze hierin?
De zingende geit?

Ali doet me veel aan Mona denken, met dat verschil dat Ali redelijk zuiver zingt.


Dat is echt onzin, Mona en Ali zijn totaal verschillende types! Allebei irritant, dat wel, maar verder zijn ze niet te vergelijken.
pi_358618
quote:
Op 23 september 2000 13:45 schreef Niques het volgende:
Quote van Mona:
"We moesten vroeg aanwezig zijn en voor drank en eten zou worden gezorgd."

Ze waren door VOO uitgenodigd voor Jan ...
Wel lullig om mensen op te laten draven voor niets.


Mona was deze dag aanwezig als journaliste voor het blad Weekend. VOO had als strikte regel: geen oude bewoners in het BB-huis.
Heel naief van haar om te denken dat ze voor haar een uitzondering zouden maken.
Op de openingsavond van BB-2 waren ze allemaal uitgenodigd en een enkele reactie voor de camera zou ik ook hebben verwacht.
Dit zou het enige kunnen zijn wat ze VOO kan verwijten. Ze moet niet zeuren.
  zondag 24 september 2000 @ 23:53:52 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_358942
quote:
Op 23 september 2000 12:52 schreef Danny het volgende:
Ik zie de kandidaten van bv lucky letters nou ook niet direct wekelijks uitgenodigd worden om de uitzending achter de schermen bij te wonen...
Zo bijzonder is dat nou ook weer niet, hoor Danny

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_358970
Ik ben het ook niet eens met wat ze zegt
Maar ze is de enigste van de ex bb groep
die in de aanval gaat petje af
Try anything once, twice to be sure
pi_359020
Quote van Mona: "Maar vlak voor de persconferentie kreeg ik te horen dat ik toch niet welkom was en dat het huis door alle journalisten, behalve door mij mocht worden betreden."

Jóngens, jóngens.....Mona is niet zómaar iemand...ze is JOURNALIST!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')