abonnement Unibet Coolblue
pi_121902679
Mijn vriend en ik zijn beide al een aantal weken goed op ons eten aan het letten. We willen gezonder gaan eten (dan eerst) en daarbij ook afvallen.
We hebben verschillende dingen op gezocht op internet en in de winkel zoeken we gezondere en magere producten uit. Maar nu na een aantal weken wil het toch nog niet echt lukken.

De ene week 1 kilo er af, maar de volgende week zit hij er weer bijna aan. Hier onder een opzetje van wat ik zo al eet op een dag.

Verder doe ik 1 a 2x in de week aan spinning, ik zwem 1x per week een half uurtje en ik wandel regelmatig (bijna iedere dag een half uur). Ook fiets ik bijna iedere dag ca. 20 min.

O: kwark met muesli
T: 1 liga milkbreak
L: 2 of 3 broodjes met kipfilet, smeerkaas, kaas.
T: 1 appel + banaan
A: boerenkoolstampot + kipkrokan

Zo ziet een dag er ongeveer uit. Ik varieer veel. Zo eet ik ook af en toe als ontbijt Brinta, 2 crackertjes of een broodje.

Als er mensen zijn die hier verstand van hebben zouden die hier naar willen kijken en willen aangeven of ik zo juist goed bezig ben of niet? Zo niet, wat kan ik dan beter gaan doen?

Ik hoor het graag.
pi_121902897
Hier hebben ze vast nog wel wat matig tot slecht advies passend bij jou:
LIF / [Gezond Slank] #2097
LIF / [Dieetclub] #441 Waar Tink twee TT's achter elkaar verzint
Succes met je OTLTAS.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_121902926
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 73% gewijzigd door Mylene op 22-01-2013 20:07:11 ]
pi_121903335
Een te zware avondmaaltijd verteerd niet compleet in de nacht. Je kan beter iets meer eten overdag dan in de avond. Met een redelijk lege maag slaap je ook veel beter: je lichaam is dan niet bezig met het verteren van het voedsel wat energie kost.
pi_121903380
Wat at je op een gemiddelde dag de periode hiervoor en hoeveel kilo willen jullie kwijt? En wat drink je op een dag? Als je frisdranken tot je neemt probeer die af te schaffen en over te gaan op water of thee. Op zich eet je al behoorlijk goed en je krijgt ook wat beweging! Ik zou wel bij je eerste tussendoortje nog iets extra eten, bijvoorbeeld een stuk fruit extra.
pi_121904038
YOLO tocchhh, of is het echt heel erg? :P
pi_121904638
Ik at hiervoor ongezondere tussendoortjes bijvoorbeeld een koekje met chocola of af en toe snoepjes. Dat doe ik nu niet meer.

Ik drink voornamelijk thee en water. Als ik frisdrank drink neem ik dubbelfris of sinaasappelsap.. Ook neem ik 1x op een dag een latte machiato.. (zo'n zakje van nescafee)
pi_121904956
Meer vis eten.

Een veel betere bron voor micronutriënten dan zo'n kipcornding.
pi_121905160
Ik zie geen inname van de essentiële vetzuren.
pi_121905392
Wat zijn essentiële vetzuren?

Ik lust geen vis. Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar vind het echt niet lekker.

Zitten die vetzuren ook nog andere producten?
pi_121905582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef Weegschaal21 het volgende:
Ik at hiervoor ongezondere tussendoortjes bijvoorbeeld een koekje met chocola of af en toe snoepjes. Dat doe ik nu niet meer.

Ik drink voornamelijk thee en water. Als ik frisdrank drink neem ik dubbelfris of sinaasappelsap.. Ook neem ik 1x op een dag een latte machiato.. (zo'n zakje van nescafee)
dubbelfris zit erg veel suiker in!
pi_121907897
Sinaasappelsap nog meer.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:59:58 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_121915186
Klinkt goed TS. Jullie sporten en letten op je eten. Maar er is wel een grote maar:

Zorg dat je genoeg blijft eten en dat het niet crackertje dit-crackertje dat wordt. Voedsel dat van je bord waait als het tocht zeg maar. Echt, hoe strakker je daar in bent, des te eerder ben je er helemaal kláár mee met het dieet. Omdat je er door dat andere eten, steeds maar weer mee geconfronteerd wordt dat je aan het lijnen bent.

Probeer zo normaal mogelijk te eten, alleen minder dan wat je gewend was. Zoiets went heel snel en in combinatie met het sporten verlies je gewicht, alleen langzamer.
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:25:44 #14
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_121920891
Als ik het zo zie ben je goed bezig met bewegen, erg belangrijk.
Verder denk ik dat je dieet lang niet verkeerd is. Probeer op je suikerinname te letten door bijvoorbeeld je muesli te vervangen door brinta, zoals je al aangaf.

Daarnaast lekker veel water drinken en je portiegrootte te verkleinen.
pi_121924637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef Weegschaal21 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn beide al een aantal weken goed op ons eten aan het letten. We willen gezonder gaan eten (dan eerst) en daarbij ook afvallen.
We hebben verschillende dingen op gezocht op internet en in de winkel zoeken we gezondere en magere producten uit. Maar nu na een aantal weken wil het toch nog niet echt lukken.

De ene week 1 kilo er af, maar de volgende week zit hij er weer bijna aan. Hier onder een opzetje van wat ik zo al eet op een dag.

Verder doe ik 1 a 2x in de week aan spinning, ik zwem 1x per week een half uurtje en ik wandel regelmatig (bijna iedere dag een half uur). Ook fiets ik bijna iedere dag ca. 20 min.

O: kwark met muesli
T: 1 liga milkbreak
L: 2 of 3 broodjes met kipfilet, smeerkaas, kaas.
T: 1 appel + banaan
A: boerenkoolstampot + kipkrokan

Zo ziet een dag er ongeveer uit. Ik varieer veel. Zo eet ik ook af en toe als ontbijt Brinta, 2 crackertjes of een broodje.

Als er mensen zijn die hier verstand van hebben zouden die hier naar willen kijken en willen aangeven of ik zo juist goed bezig ben of niet? Zo niet, wat kan ik dan beter gaan doen?

Ik hoor het graag.
Zou veel water proberen te drinken. En daarnaast geduld hebben. Ik ben een 5 jaar geleden 20 kilo afgevallen en ik begon pas echt gewicht te verliezen na een paar maanden. Je lichaam heeft tijd nodig. Daarnaast door het sporten gaan je spieren ook zwaarder worden.

Mijn advies. Gezonder eten, meer bewegen (elke dag) en veel water. Zal je zien dat het er vanzelf afgaat.

Is dat fietsen trouwens naar werk ofzo? Als je dat al een tijdje doet is je lichaam er ook wel aangewend natuurlijk. Fiets op een hometrainer dan zou ik er eens een paar minuten bijdoen, of zwaardere versnelling.

Oh ja en niet elke dag op de weegschaal. Je maakt jezelf alleen maar gek. Gewoon 1x in de 3 weken ofzo/ 1x in de maand.

Ongetwijfeld is deze methode niet goed volgens de experts, maar ik had er baat bij.
pi_121943918
Bedankt voor de tips.

Het is niet ik overgewicht heb ik wil gewoon een paar kilo (5) afvallen..

Als dubbelfris en sinaasappelsap niet goed zijn. Wat zijn dan gezonde dranken behalve thee en water?

Ik weeg 1 a 2x in de week.

Wat zijn goede vetzuren??
pi_121944004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:59 schreef Weegschaal21 het volgende:
Bedankt voor de tips.

Het is niet ik overgewicht heb ik wil gewoon een paar kilo (5) afvallen..

Als dubbelfris en sinaasappelsap niet goed zijn. Wat zijn dan gezonde dranken behalve thee en water?

Ik weeg 1 a 2x in de week.

Wat zijn goede vetzuren??
Misschien moet je eens 1/maand wegen of gewoon helemaal niet en pas stoppen met je dieet en sport als je een bepaald fysiek hebt behaald. Is dat niet veel belangrijker dan een bepaald cijfer?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122026098
Tuurlijk is gewicht maar een getal. Maar soms wil je er gewoon een aantal kilootjes af zodat je kleren net weer even lekkerder zitten en mooier staan.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen dit doen.

Ik eet ook wel eens nootjes ongezouten en dan amandelen en hazelnoten omdat ik heb gelezen dat deze gezond zijn. Klopt dit? Of kan je beter andere nootjes eten?
pi_122027368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef Weegschaal21 het volgende:

De ene week 1 kilo er af, maar de volgende week zit hij er weer bijna aan.
Daarom is het volgens mij ook handiger om eerst de oorzaak van het probleem weg te nemen, en daarna pas de symptomen. De oorzaak van overgewicht is dat je aankomt, die kilo's teveel het symptoom.

Dus als je nou eerst definitief stop met aankomen, dus je eetgewoonten heel lichtjes aanpast zodat je praktisch nooit meer aankomt, ook niet als je lichaamsbeweging erbij in schiet, je een tijdje veel etentjes hebt e.d. Dan heb je het moeilijkste gehad en is vermageren makkelijk.

Dat gebeurt dan al vanzelf een beetje, door de normale fluctuaties en het feit dat je niet aankomt, en dan kun je wanneer je wil een weekje uitzoeken dat je de broekriem wat aanhaalt, en dan is er weer een kilo af, definitief. Op die manier kost het je niet of nauwelijks spierweefsel, en kost het je weinig aandacht en wilskracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122039615
Je eet duidelijk teveel bewerkte voeding.

Geen sapjes meer maar vers fruit.
Geen magere maar volle kwark.
Je boterham besmeren met enkel roomboter of koudgeperste kokosolie (geen beleg verder).
Tussendoor ongebakken noten (geen pindas).
Geen chemische rommel als kipkorn meer eten! Gewoon kipfilet, bij voorkeur biologisch want de hormonen in normale kip kunnen mogelijk bijdragen aan overgewicht.
Ook vis is, zoals gezegd, een goede maaltijd aanvulling.

Succes.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:05:16 #21
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_122040915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:30 schreef teletubi13 het volgende:
Je eet duidelijk teveel bewerkte voeding.

Geen sapjes meer maar vers fruit.
Geen magere maar volle kwark.
Je boterham besmeren met enkel roomboter of koudgeperste kokosolie (geen beleg verder).
Tussendoor ongebakken noten (geen pindas).
Geen chemische rommel als kipkorn meer eten! Gewoon kipfilet, bij voorkeur biologisch want de hormonen in normale kip kunnen mogelijk bijdragen aan overgewicht.
Ook vis is, zoals gezegd, een goede maaltijd aanvulling.

Succes.
You what? :')

Deze bewering is nergens op gebaseerd, volle kwark bevat meer kilocalorieën dan magere en voor zover ik weet is kcal in < kcal out de enige werkende manier om af te vallen
pi_122041421
Dat is oervoeding (zie paleo) en schijnt goed te werken. Ik ga het zelf ook proberen in de hoop van mijn voedselintolerantie af te komen. Komt er in het kort op neer dat je lichaam bewerkte producten niet kan verteren en daar kom je van aan
pi_122047151
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:25 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Als ik het zo zie ben je goed bezig met bewegen, erg belangrijk.
Verder denk ik dat je dieet lang niet verkeerd is. Probeer op je suikerinname te letten door bijvoorbeeld je muesli te vervangen door brinta, zoals je al aangaf.

Daarnaast lekker veel water drinken en je portiegrootte te verkleinen.
Muesli of brinta maakt wat dat betreft dan niks uit. Muesli zal misschien nog wel beter zijn omdat er gedroogd fruit aan toegevoegd is.

Als je op je suikerinname wilt letten moet je juist veel minder granen eten. En al helemaal geen industrieel geraffineerde granen. Om meerdere redenen eigenlijk.
pi_122047555
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:05 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

You what? :')

Deze bewering is nergens op gebaseerd, volle kwark bevat meer kilocalorieën dan magere en voor zover ik weet is kcal in < kcal out de enige werkende manier om af te vallen
Dit is ook nergens op gebaseerd.

In principe kan elk van de 3 voedingsstoffen (carbohydraten, eiwitten, vetzuren) overgewicht veroorzaken bij een inname die slecht in balans is met de (fysieke) activiteit en energieverbruik.

De enige manier om een gezond gewicht te bereiken is door deze balans te vinden. Wat voor kwark je verder eet maakt niks uit zolang het maar vrij is van trans-vetzuren.
pi_122048020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is oervoeding (zie paleo) en schijnt goed te werken. Ik ga het zelf ook proberen in de hoop van mijn voedselintolerantie af te komen. Komt er in het kort op neer dat je lichaam bewerkte producten niet kan verteren en daar kom je van aan
Ken je Muskiet :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')