abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121870783


Penoza
De serie speelt zich af in de wereld van de Nederlandse penoze en vertelt het verhaal van Carmen van Walraven. Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit… Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie, loyaliteit en geld op het scherpst van de snede worden gemaakt.

Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een uitzonderlijk beroep - aan het hoofd. De rol van Carmen wordt vertolkt door Monic Hendrickx. Overige hoofdrollen zijn weggelegd voor o.a. Thomas Acda, Fedja van Huet, Marcel Hensema, Tom Jansen, Johnny de Mol, Olga Zuiderhoek, Medina Schuurman, Maartje Remmers, Hajo Bruins, Raymond Thiry en Peggy Jane de Schepper.

Tijd en plaats
zondag rond 20.30 Ned. 3 of http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1307695

Extra info en teasers en achtergrondinfo
http://penoza.kro.nl/

quote:
Hitserie Penoza krijgt derde seizoen
HILVERSUM - De hitserie Penoza gaat door. De KRO en producent NL Film werken op dit moment aan een derde seizoen over het wel en wee van de criminele familie De Rue.

Het is de bedoeling dat de derde reeks in het najaar van 2013 al op televisie te zien is.
Penoza vertelt over Carmen van Walraven (Monic Hendrickx), die na de gewelddadige dood van haar echtgenoot Frans (Thomas Acda) gedwongen wordt zijn rol in een misdaadkartel over te nemen. Aan het slot van seizoen 1 verhuist zij met haar gezin naar het buitenland.

Maar aan het begin van seizoen 2, dat momenteel te zien is, worden de Van Walravens door omstandigheden gedwongen terug te keren naar Nederland. Andere hoofdrollen zijn voor Fedja van Huet,Tom Jansen, Loek Peters en Raymond Thiry.

Remakes
De derde reeks wordt momenteel geschreven. In principe keren alle hoofdrolspelers terug in het derde seizoen. "Hoewel er nog wel een paar doden vallen voor het einde van seizoen 2", verklapt producent Alain de Levita. "Dus ik kan niet met zekerheid zeggen wie we volgend jaar in Penoza 3 gaan zien."

De serie is niet alleen in Nederland een groot succes. Er zijn inmiddels remakes gemaakt in de VS en Polen. Verder is productiebedrijf NL Film in onderhandeling met een aantal andere landen, waaronder Engeland, Frankrijk en India.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_121870821
Tl;dr
pi_121911687
Hoe heet de Poolse remake eigenlijk?

Laatste aflevering vond ik zoals gewoonlijk soms een beetje kortaf. De Snor niet ontmaskerd, Duane geen rol van betekenis meer. Rozales was opzich nog wel okay, ik dacht dat er een bom in die koffer zat :D

Welke deal had Carmen dan met Berrie gemaakt?

Sowieso moeten ze nog wel ff doorbikkelen willen ze in het najaar al een derde serie op TV hebben, zelf denk ik aan begin 2014, of het wordt een serie met zomerse achtergrond.

Nathalie ineens terug had ik niet verwacht, weekendverlof is wel een makkelijke oplossing om de familie weer bij elkaar te brengen.

Had ergens wel verwacht dat Ooms het niet zou overleven. Jammer dat er niet nog een shootout kwam, hij wist immers waar Carmen zat en die paar mannetjes voor haar deur is ook niet veel.

Dat stukje met die vader van Hanneke vond ik eigenlijk best overbodig.

Het einde was wel mooi in elkaar gezet.

Seizoen 3 denk ik justitie vs carmen, begrafenis, Hanneke zal nog wel wat mee gaan gebeuren. En Zwart zal wel terugkomen vanwege gedonder met geld.
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:27:15 #4
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_121912855
Dat van De Snor vond ik ook wel vaag, totaal geen ontmaskering of wat dan ook na die uitbarsting en al die lekken...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_121913070
>:) wacht gerust op seizoen 3, moet je kijken wat de snor dan allemaal gaat flikken, denk dat ze juist veel open *plekken* hebben gehouden om daar weer een mooie verhaallijn van de maken :+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_121985261
vorige week begonnen met seizoen 1 en kwam er zondag achter (toen ik de laatste ep van seizoen 1 keek) dat seizoen 2 toen bijna gedaan was, en daar ben ik nu ook alweer mee klaar

Heerlijke serie, met een uitzonderlijk goede cast met zelfs een aantal acteurs die ik nog nooit ergens gezien had en toch uitblonken.

Seizoen 1 zat iets beter in elkaar, hoewel S2 vooral de laatste afleveringen erg spannend waren gingen bepaalde dingetjes toch wat te makkelijk, te snel of waren het gewoon plotholes. Eigenlijk had S1 maar 1 zo een momentje dat ik zat te kijken met een 'ja hoor het zal wel' gevoel en dat was toen Berry tampons ging halen en toen maar even een bewaker van een supermarkt neerschoot, en daar natuurlijk ook niks meer van hoort. Sowieso gaan moorden wel erg makkelijk en komt de politie er alleen plotseling achter als het goed uitkomt voor het plot terwijl andere moorden op klaarlichte dag op straat uitgevoerd worden zonder bivakmuts of weet ik wat (Schiller). Maar dat heeft ook wel een beetje z'n charmes, zoals dat bij The Sopranos ook gebeurde.

De eindscene van S2 leek me ook meer een droomscene met die lichtinval zoals Opa dat ook had met die ene droom. Dat Carmen er zomaar mee verder gaat na alles wat ze meegemaakt heeft moeten ze in S3 wel een goede verklaring voor geven, want nu wilde ze er alleen maar uit. Al is er inmiddels misschien ook wel teveel gebeurd om eruit te stappen.

De aanwezigheid van al haar nieuwe zakenpartners vind ik dan weer niet vreemd, dat moet uit beleefdheid, ook al kunnen ze elkaars bloed wel drinken. Zie S01E01 :P

Hoe dan ook, topserie _O_
al vind ik het jammer dat Fedja van Huet zo snel doodging in S2
pi_122202374
Ik was lichtelijk teleurgesteld over de laatste aflevering. Alles werd wel erg makkelijk opgelost en dat cheesy einde is niet echt in de lijn van de serie. Overall vond ik vooral de eerste afleveringen van het seizoen tof, na Irwan's dood werd het minder.

Maar wel erg benieuwd welke kant ze in seizoen 3 opgaan.
Amen.
pi_122202406
Vond de laatste aflevering wel tof :)
pi_122816480
http://www.ed.nl/algemeen(...)penoza-iii-1.3664271

Alleen jammer dat die tweets van Sigrid ten Napel weg zijn gehaald.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 13 februari 2013 @ 01:35:12 #10
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_122816618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:24 schreef W00fer het volgende:
http://www.ed.nl/algemeen(...)penoza-iii-1.3664271

Alleen jammer dat die tweets van Sigrid ten Napel weg zijn gehaald.
Welke tweets?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_122816871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Welke tweets?
Foto's die ze geplaatst had van de eerste repetities van het derde seizoen, check de bron link die ik erbij gezet heb.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:04:25 #12
133369 Jivis
Critikut
pi_123789448
Intussen wordt de Amerikaanse remake niet zo goed ontvangen: http://www.metacritic.com/tv/red-widow
Amen.
pi_123790015
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:04 schreef Jivis het volgende:
Intussen wordt de Amerikaanse remake niet zo goed ontvangen: http://www.metacritic.com/tv/red-widow
dit had dan ook gemaakt moeten worden door een HBO of Showtime ipv een open zender waar het vooral allemaal snel snel moet.

Ik ga die eerste afleveringen toch eens bekijken om zelf een mening te vormen
pi_125399826
Opnames derde seizoen Penoza op Leidseplein

AMSTERDAM - Nee, de zwaarbewapende mannen op het Leidseplein waren er woensdagmiddag niet voor een rampoefening voor de troonswisseling. De opnames voor het derde seizoen van Penoza zijn in volle gang.

Woensdag stonden de camera's en de cast van de misdaadserie voor het Hirsch Gebouw en het Americain om een, naar het lijkt, heftige scène op te nemen.

Penoza is een Nederlandse misdaadserie die sinds 2010 wordt uitgezonden door de KRO op Nederland 3. Eind maart begonnen de opnames voor het derde seizoen. In de nieuwe reeks is ruimte voor een nieuwe hoofdpersoon: Peter Blok. Hij speelt een vastgoedmagnaat die een grote rol in het leven van 'penoza' Carmen van Walraven gaat spelen.

Bron
pi_125400175
Ik ben benieuwd maar verwacht er niet veel van.
pi_125400231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd maar verwacht er niet veel van.
Ik juist wel, ik vond S01 en S02 heel goed, Penoza is toch wel 1 van de beste series van Nederland!
pi_125400347
Seizoen 1 was goed maar 2 vond ik wat minder.
Voor mijn gevoel is de koek op en is seizoen 3 overbodig.
Maar goed ik laat me graag verrassen, misschien geven ze een nieuwe wending aan het verhaal zodat het toch interessant blijft.
pi_125403367
Oeh, Peter Blok *O*
Don't you love her madly?
pi_125428389
Het wordt alleen maar beter. Seizoen 1 had nog veel over wat ze in seizoen 2 gestopt hebben.
Aangezien er in het tweede seizoen veel zijn afgevallen ben ik benieuwd. Het moet geen 'we komen maar met een hoop nieuwe personages dan kunnen we nog 6 seizoenen maken' idee worden.

Overspel 2 lijkt mij interessanter. Maar daar hoor je dan weer weinig van...
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_125429802
denk dat de nieuwe wending is dat Carmen de orders uitdeelt ipv steeds achter de feiten aan te lopen en te worden bedreigd
pi_125539354
Uit interesse Red Widow pilot maar gekeken. Dramaturgie in Penoza is een heel stuk beter. Bijvoorbeeld in episode 10, seizoen 2: stukje in de eerste 5 minuten. Meer spanning, meer diepgang in de personages (zelfs als je nog nooit gekeken hebt). De personages in Red Widow lijken zo plat.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_129896929
quote:
Eind september start het derde en laatste seizoen van de KRO-succesreeks PENOZA. De serie werd begin dit jaar door de bezoekers van Crimezone uitgeroepen tot de Beste Nederlandse Misdaadserie van de laatste tien jaar. Vandaag een update en het complete uitzendschema van PENOZA III

Over PENOZA III
Carmen (Monic Hendrickx) staat aan het hoofd van een goedlopend imperium en ook thuis lijkt alles prima te verlopen. Ze woont met John (Eric Corton), Koen (Joost Koning), Boris (Stijn Taverne) en kleine Irwan in een mooi huis dat wel iets weg heeft van een fort. Nathalie (Sigrid ten Napel) en Lucien (Niels Gomperts) wonen samen in een pand in de stad. De drugsIijnen en handel met Rosales (Gabriël Aguilera) lopen soepel, Reina (Eva van de Wijdeven) en Berry (Loek Peters) werken voor Carmen. Er lijkt geen vuiltje aan de lucht en Carmen begint er al van te dromen zich terug te kunnen trekken. Lekker wat meer tijd voor zichzelf en haar gezinnetje en met het verdiende geld hoopt ze een sprong naar de ’bovenwereld’ te kunnen maken. Maar als er een runner wordt onderschept en een concurrent zich op haar markt begeeft, zit er niets anders op de touwtjes weer strak in handen te nemen.

PENOZA III wordt geproduceerd door NL Film naar een idee van Pieter Bart Korthuis en geregisseerd door Diederik van Rooijen. Penoza III is vanaf 29 september 10 weken lang bij de KRO op Nederland 3 te zien.

De eerste PENOZA-serie, die in het najaar van 2010 is uitgezonden, werd met veel enthousiasme en lof ontvangen door zowel kijker als critici. Naast diverse nominaties voor o.a. het scenario en een Beeld en Geluid Award voor hoofdrolspeelster Monic Hendrickx, is de serie inmiddels ook in het buitenland een feit.

Endemol Polen produceerde een Poolse remake voor het Poolse Canal+ (Krew Z Krwi getiteld). In de Verenigde Staten werd een remake van de serie, getiteld RED WIDOW, gemaakt. Deze serie werd door ABC uitgezonden, maar ook in Zweden (Kanal 5) en in Polen (Fox life) op tv vertoond.

Het eerste seizoen van PENOZA is eveneens uitgezonden op de Belgische televisie (Publieke één) en ook uit andere Europese landen is inmiddels interesse in de hitserie getoond. Aan PENOZA III schreven, naast Pieter Bart Korthuis, ook Philip Delmaar Karin van der Meer en Franky Ribbens.

CAST
1. Carmen – Monic Hendrickx
2. Lucien – Niels Gomperts
3. Nathalie – Sigrid ten Napel
4. Boris – Stijn Taverne
5. Fiep – Olga Zuiderhoek
6. John – Eric Corton
7. Luther – Raymond Thiry
8. Berry – Loek Peters
9. Leeflang – Hajo Bruins
10. Simon – Marcel Musters
11. Sandrina – Medina Schuurman
12. Justine – Jacqueline Blom
13. Koen – Joost Koning
14. Reina – Eva van de Wijdeven
15. Storm – Gijs Naber
16. Speedy – Mads Wittermans
17. De Snor – Pieter van der Sman

Uitzendschema
Zondag 29 september 20.25 uur Aflevering 1
Zondag 6 oktober 20.25 uur Aflevering 2
Zondag 13 oktober 20.25 uur Aflevering 3
Zondag 20 oktober 20.25 uur Aflevering 4
Zondag 27 oktober 20.25 uur Aflevering 5
Zondag 3 november 20.25 uur Aflevering 6
Zondag 10 november 20.25 uur Aflevering 7
Zondag 17 november 20.25 uur Aflevering 8
Zondag 24 november 20.25 uur Aflevering 9
Zondag 1 december 20.25 uur Aflevering 10
Aflevering 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aflevering 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: crimezone.nl
pi_129897523
klinkt weer goed
hopelijk blijft het niveau gelijk, maar daar heb ik wel vertrouwen in
pi_129904689
De Snor returns ^O^
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:06:13 #25
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130020635


^O^

Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:48:23 #27
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_130020851
Nou. Kom maar op ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_130510867
het aftellen is begonnen...
pi_130511497
Minimale spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op youtube staan trouwens wel meer stukjes van opnames van het nieuwe seizoen, maar ik wil het nog niet zien.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_130511868
nog een maandje _O_
pi_130511900
het 3e seizoen alweer? shit, moet de eerste 2 nog steeds kijken. maar eens voor gaan zitten.
pi_130511982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:
het 3e seizoen alweer? shit, moet de eerste 2 nog steeds kijken. maar eens voor gaan zitten.
ze staan nog steeds gewoon op de kro site en uitzending gemist :)
Binnen een weekje ben je daar wel doorheen, tenminste iedereen die ik dit aanraadde vond het top
pi_130512537
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:52 schreef planethugo het volgende:

[..]

ze staan nog steeds gewoon op de kro site en uitzending gemist :)
Binnen een weekje ben je daar wel doorheen, tenminste iedereen die ik dit aanraadde vond het top
Voor Nederlands begrippen de beste serie tot nu toe!
pi_130525951
quote:
Oeh, Peter Blok *O* én Gijs Naber :9~
Don't you love her madly?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:59:33 #35
97111 ukga
Siewosie baas
pi_130530691
Huh ik dacht dat het afgelope was na 2.
Sowieso een kut finale
pi_131209166
Ik kwam vandaag de eerste aflevering van seizoen 3 tegen (nieuwsgroepen), net gezien c_/ O+
  zondag 15 september 2013 @ 21:41:00 #37
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_131215277
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:10 schreef Eef999 het volgende:
Ik kwam vandaag de eerste aflevering van seizoen 3 tegen (nieuwsgroepen), net gezien c_/ O+
Niets verklappen hè :)
pi_131218769
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2013 21:41 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Niets verklappen hè :)
Ik zou niet durven ;)
  donderdag 19 september 2013 @ 17:26:29 #39
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131353371
Heb hier de gratis DVD met aflevering 1 van seizoen 3 ook binnen, leuke actie van de KRO :D
Wel jammer dat het geen HD is.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131371950
Spoiler te zien bij WNL van seizoen 3, kort interview met Monic en Eric.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364050#0
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:24:57 #41
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:32:31 #42
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_131386788
Wat ik wel wil zeggen zonder te spoileren: Boris en dat ene andere joch zijn tyfusdom :')
Echt zo'n stomme verhaallijn met onlogische dingen en nu al een voorspelbaar ding van de volgende aflevering.

Voor de rest goede aflevering _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_131528831
Zo dat werd weer een keer tijd, eindelijk weer Penoza op de zondag avond :)
pi_131538759
Deze week weer seizoen 1 en 2 helemaal teruggekeken.
AFCA!
pi_131539978
Net de promo gezien voor a.s. zondag, in de commercial break van Nederland 3.

:o

Dit wordt weer een topper *O*
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 25 september 2013 @ 20:27:30 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_131564430
Ik hoop het :Y vond het tweede seizoen niet echy super namelijk ;)
pi_131617253
Net deel 1 van seizoen 3 gezien, en ik moet zeggen........ *O* *O* *O* *O* klasse en bloedje spannend nu al................dus nog 9 delen te gaan..Carmen zet hem op :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_131618470
Seizoen 1 was wel een stukken beter dan seizoen 2 overigens.
AFCA!
pi_131619123
Misschien moesten we allemaal nog even zeggen dat S01 beter was dan S02.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:50:34 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_131620491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:56 schreef Toverheks het volgende:
Net deel 1 van seizoen 3 gezien, en ik moet zeggen........ *O* *O* *O* *O* klasse en bloedje spannend nu al................dus nog 9 delen te gaan..Carmen zet hem op :P
In spoiler zetten Heksie ;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')