abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124340198
De vader wordt toch altijd benadeeld? De vrouw hoeft geen kut te doen als alleen het geld van die hardwerkende man op te maken?
History became legend, legend became myth.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:59:29 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124340211
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef valek het volgende:
De vader wordt toch altijd benadeeld? De vrouw hoeft geen kut te doen als alleen het geld van die hardwerkende man op te maken?
:|W
pi_124340236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:|W
Zo lees/hoor ik het vaak.
History became legend, legend became myth.
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:03:29 #103
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124340379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef valek het volgende:

[..]

Zo lees/hoor ik het vaak.
En dan praat je dat klakkeloos na zonder zelf even na te denken?
pi_124340621
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:27 schreef Iwanius het volgende:

Update:


ondertussen de zielepiet uithangen en zijn vrouw en kinderen laten stikken.
Iemand wat moeite met loslaten? Als er sprake is van alimentatie lijkt mij niet dat het nog steeds zijn vrouw is....
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_124340711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef valek het volgende:
De vader wordt toch altijd benadeeld? De vrouw hoeft geen kut te doen als alleen het geld van die hardwerkende man op te maken?
Das absoluut een feit. De man moet ervoor zorg dragen dat de kwaliteit van het leven van de vrouw en kinderen niet erop achteruit gaat. Dus de man is vaak het slachtoffer in dergelijke situaties, vooral omdat de kinderen 9 van de 10 keer ook nog eens bij de moeder geplaatst worden. Dat betekend voor de man dat hij moet betalen en nog eens beperkt zijn kinderen kan zien.

Andersom hoor je nooit; dat de kinderen bij de man geplaatst worden en dat de vrouw aan de man mag gaan betalen. Als man leg je het altijd af, vandaar dat deze man misschien ook juist express zijn inkomsten laag houd. Het is alleen zielig voor de kinderen zelf, dat moet ik wel zeggen. De kids zijn er uiteindelijk de dupe van.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:12:52 #106
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124340758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Andersom hoor je nooit; dat de kinderen bij de man geplaatst worden en dat de vrouw aan de man mag gaan betalen. Als man leg je het altijd af, vandaar dat deze man misschien ook juist express zijn inkomsten laag houd. Het is alleen zielig voor de kinderen zelf, dat moet ik weg zeggen.
Onzin, ik ken ook gevallen waarin de vrouw moet betalen terwijl de man de kinderen in huis heeft. Gewoonweg omdat ze de kostwinner is en meer werkt dan de man.
pi_124340886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan praat je dat klakkeloos na zonder zelf even na te denken?
Eigenlijk wel ja. Want de man heeft gewoon minder te vertellen.
History became legend, legend became myth.
pi_124340945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Onzin, ik ken ook gevallen waarin de vrouw moet betalen terwijl de man de kinderen in huis heeft. Gewoonweg omdat ze de kostwinner is en meer werkt dan de man.
Ik ken ook een vrouw die een baard heeft. Dus er zijn veel vrouwen met baard....

Het is echt een uitzondering dat de vrouw alimentatie betaald en kostwinner is. Nu is er absoluut niks mis met alimentatie betalen, maar het mag allemaal best wat beter geregeld worden. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik moest betalen voor m'n kinderen maar deze geeneens mocht zien. Dat is gewoon onrechtvaardig. Als de moeder niet vindt dat de man deel uit moet maken van de opvoeding van hun kinderen, dan moet dat ook gelden op financieel vlak.
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:17:44 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124340980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef valek het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja. Want de man heeft gewoon minder te vertellen.
Ligt maar net aan de situatie. 'Helaas' is het inderdaad voor de meeste mannen zo dat zij de kostwinner zijn en hun vrouw makkelijker thuis kan zijn om voor de kinderen te zorgen. Maar wees eerlijk, het is natuurlijk ook gewoon beter voor kinderen om bij de ouder te wonen die het meeste thuis is/kan zijn.
Maar dat betekent nog steeds niet dat "De vrouw geen kut hoeft te doen als alleen het geld van die hardwerkende man op te maken".
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:42:01 #110
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124341908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Das absoluut een feit. De man moet ervoor zorg dragen dat de kwaliteit van het leven van de vrouw en kinderen niet erop achteruit gaat. Dus de man is vaak het slachtoffer in dergelijke situaties, vooral omdat de kinderen 9 van de 10 keer ook nog eens bij de moeder geplaatst worden. Dat betekend voor de man dat hij moet betalen en nog eens beperkt zijn kinderen kan zien.

Andersom hoor je nooit; dat de kinderen bij de man geplaatst worden en dat de vrouw aan de man mag gaan betalen. Als man leg je het altijd af, vandaar dat deze man misschien ook juist express zijn inkomsten laag houd. Het is alleen zielig voor de kinderen zelf, dat moet ik wel zeggen. De kids zijn er uiteindelijk de dupe van.
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:47:30 #111
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124342103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...
Om maar eens iets te noemen.
Maar ach, die kinderen opvoeden, dat stelt toch niks voor? :')

Ik schrik echt van de onbenullige macho-reacties in dit topic. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:47:40 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124342114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Das absoluut een feit. De man moet ervoor zorg dragen dat de kwaliteit van het leven van de vrouw en kinderen niet erop achteruit gaat. Dus de man is vaak het slachtoffer in dergelijke situaties, vooral omdat de kinderen 9 van de 10 keer ook nog eens bij de moeder geplaatst worden. Dat betekend voor de man dat hij moet betalen en nog eens beperkt zijn kinderen kan zien.

Andersom hoor je nooit; dat de kinderen bij de man geplaatst worden en dat de vrouw aan de man mag gaan betalen. Als man leg je het altijd af, vandaar dat deze man misschien ook juist express zijn inkomsten laag houd. Het is alleen zielig voor de kinderen zelf, dat moet ik wel zeggen. De kids zijn er uiteindelijk de dupe van.
Mijn bullshitometer slaat paars uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124342119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:42 schreef ElisaB het volgende:
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...
Really? Jij zou liever je kinderen bij je ex in huis hebben zodat je zelf je handen vrij hebt? 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:53:39 #114
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124342314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Really? Jij zou liever je kinderen bij je ex in huis hebben zodat je zelf je handen vrij hebt? 8)7
Als ik soms zie hoe alleenstaande moeders de eindjes (zowel in geld als in tijd als in mogelijkheden) aan elkaar moeten knopen, dan lijkt me het leven van een alleenstaande werkende een stúk gemakkelijker en aantrekkelijker.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124342379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:53 schreef ElisaB het volgende:
Als ik soms zie hoe alleenstaande moeders de eindjes (zowel in geld als in tijd als in mogelijkheden) aan elkaar moeten knopen, dan lijkt me het leven van een alleenstaande werkende een stúk gemakkelijker en aantrekkelijker.
Als je gevoelloos bent wellicht. Een normale ouder heeft het liefst de kinderen bij zich. Dan maar op een houtje bijten. Je mist anders een hele hoop van de mooiste tijd van het leven van je kinderen, het stapje voor stapje opgroeien.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:00:49 #116
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124342537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je gevoelloos bent wellicht. Een normale ouder heeft het liefst de kinderen bij zich. Dan maar op een houtje bijten. Je mist anders een hele hoop van de mooiste tijd van het leven van je kinderen, het stapje voor stapje opgroeien.
Toe maar! Ga je lekker?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124342797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je gevoelloos bent wellicht. Een normale ouder heeft het liefst de kinderen bij zich. Dan maar op een houtje bijten. Je mist anders een hele hoop van de mooiste tijd van het leven van je kinderen, het stapje voor stapje opgroeien.
er zijn heel veel mensen, man én vrouw die dat anders zien en niet gevoelloos zijn. Ik ken er in elk geval genoeg die het niet aan kunnen, de volledige zorg voor (hun) kinderen. Die dat ook niet willen trouwens.

Verder vind ik het hele verhaal nogal zwart - wit. Genoeg mannen die eens in de twee weken genoeg vinden, genoeg vrouwen die hun ex niet kaal willen plukken, genoeg vrouwen die hun ex de omgang met de kinderen totaalniet ontzeggen en tegenwoordig ook steeds vaker de man die de voogdij krijgt, of Co-ouderschap.
Lekker
pi_124345967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:00 schreef ElisaB het volgende:
Toe maar! Ga je lekker?
Ehmmm.... Jij ging lekker met je nogal botte uitspraak:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:42 schreef ElisaB het volgende:
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...
En ja, dat vind ik (en dat mag ik :Y ) een vreemde uitspraak uit de mond van een moeder. Tenzij je nog geen moeder bent, dan begrijp ik het wel, dan heb je namelijk geen idee waar je het over hebt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124346520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Das absoluut een feit. De man moet ervoor zorg dragen dat de kwaliteit van het leven van de vrouw en kinderen niet erop achteruit gaat. Dus de man is vaak het slachtoffer in dergelijke situaties, vooral omdat de kinderen 9 van de 10 keer ook nog eens bij de moeder geplaatst worden. Dat betekend voor de man dat hij moet betalen en nog eens beperkt zijn kinderen kan zien.

Andersom hoor je nooit; dat de kinderen bij de man geplaatst worden en dat de vrouw aan de man mag gaan betalen. Als man leg je het altijd af, vandaar dat deze man misschien ook juist express zijn inkomsten laag houd. Het is alleen zielig voor de kinderen zelf, dat moet ik wel zeggen. De kids zijn er uiteindelijk de dupe van.
Wat een onzin, ik ken al 2 vaders in mijn directe omgeving die de kinderen hebben, bij 1 ervan was het een heel fiks gevecht, maar hij heeft zijn dochter nu bij zich.

Daarnaast heb ik het toch wel erg vaak meegemaakt dat "paps" helemaal niet zo zit te wachten op de kinderen, dat die lekker aan een nieuw leven is begonnen en daarin amper tot geen ruimte voor de kinderen is(die van de ex iig dan).
De mannen die ik ken die wel hun kinderen graag zien doen dat ook, die hebben vaak een co-ouderschap of een andere lossere regeling mbt bezoek, alleen bij hele nare vechtscheidingen zie je daar nog weleens problemen.

Al met al is het niet niets om in je 1tje kinderen op te voeden, dat is heel zwaar, vraagt heel veel van een mens. Dat is toch wel wat anders dan een verwende vrouw die lekker op haar lauweren blijft rusten en die arme mag kaalplukt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:02:24 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124347286
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:02 schreef Lollertrolle het volgende:
Dat die moeder ook eens gaat werken dan.
dit dus
Als moeke de kids niet kan onderhouden moeten ze aan de vader worden toegewezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:37:44 #121
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124349266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:46 schreef erodome het volgende:
Al met al is het niet niets om in je 1tje kinderen op te voeden, dat is heel zwaar, vraagt heel veel van een mens.
Die klus wordt bepaald nogal onderschat, dat zie je wel weer aan dit topic.
quote:
Dat is toch wel wat anders dan een verwende vrouw die lekker op haar lauweren blijft rusten en die arme mag kaalplukt.
Ten eerste wordt de alimentatie berekend aan de hand van de draagkracht van de alimentatieplichtige, dus met dat 'kaalplukken' valt het doorgaans wel mee. Ten tweede, zoals al gezegd, als jij als alimentatieplichtige vermoedt dat de alimentatiegerechtigde niet zijn/haar best doet om weer aan een zelfstandig inkomen te komen, dan kun je een zaak aanspannen bij de familierechter om die alimentatie te verlagen dan wel helemaal stop te zetten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124350212
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dit dus
Als moeke de kids niet kan onderhouden moeten ze aan de vader worden toegewezen
En jij denkt dat die vaders daarop zitten te wachten?
Mannen die zich echt ontrekken aan de alimentatieplicht voor hun kinderen zijn nu meestal niet echt het type man dat graag zijn kinderen in huis opneemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:15:30 #123
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124351308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ehmmm.... Jij ging lekker met je nogal botte uitspraak:

[..]

En ja, dat vind ik (en dat mag ik :Y ) een vreemde uitspraak uit de mond van een moeder. Tenzij je nog geen moeder bent, dan begrijp ik het wel, dan heb je namelijk geen idee waar je het over hebt.
Sinds wanneer bepaal jij hoe alle moeders moeten denken?

Je doet me denken aan de ex van een kennis van me. Die maar bleef zeuren en klagen over de manier waarop ze de kinderen grootbracht. Op een gegeven moment gaf hij aan dat hij het beter kon. Moegestreden zei mijn kennis dat hij het dan maar moest gaan doen. En toen kreeg ze van hem op haar flikker omdat het haar zou ontbreken aan onvoorwaardelijke moederliefde...

Er heerst een beetje het beeld dat mannen allemaal zielig, uitgeknepen en het slachtoffer zijn. Niets te zeggen, overgeleverd en in een zwakke positie. Onderdrukt door de vrouw die álles te zeggen heeft en hem misbruikt. En als ik dan aangeef dat het van mij best andersom zou mogen zijn, dan is het ook weer niet goed. Dan ben ik bot, gevoelloos en weet ik niet waar ik over praat.

Je bent een rare jij.

Ik ken redelijk wat mannen - zelfs (helaas) van heel dichtbij - die het wel prima vinden. Die graag een weekendje overslaan. Die van 'vrijdagmiddag t/m zondagavond' met regelmaat maar wat graag 'vrijdagavond tot zaterdagmiddag' maken. Die 10 dagen in de zomervakantie ruim voldoende vinden.

Ik ken ook wel een aantal mannen die gáán voor hun kinderen. Die er altijd willen zijn als er belangrijke dingen te doen zijn. Die ze liever langer dan korter hebben. Maar dat zijn er echt niet zo heel veel.

Van mannen is dat geaccepteerd. Van vrouwen absoluut niet. Zie Bijvlagenzinvol.

Dat gehuillie voor de mannen en het afzeiken van gescheiden vrouwen is een beetje sneu aan het worden. Een scheiding met kinderen is nooit leuk (nou ja, bijna nooit). Maar dat sneue gedoe is echt een beetje om flauw van te worden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124351442
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:15 schreef ElisaB het volgende:
Jankverhaal...
Ik geloof dat je een beetje moeite hebt mijn reactie begrijpend te lezen...

Ik zeg nergens iets wat met de strekking van jou reactie overeenkomt, ik zeg slechts dat ik JOUW reactie, waarin je aangeeft liever alimentatie te betalen dan met de kinderen opgescheept te zitten schandalig vind.

Niet meer, niet minder. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:19:05 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124351457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

En jij denkt dat die vaders daarop zitten te wachten?
Mannen die zich echt ontrekken aan de alimentatieplicht voor hun kinderen zijn nu meestal niet echt het type man dat graag zijn kinderen in huis opneemt.
Punt is dat moeke maar moet gaan werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:21:42 #126
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124351564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik geloof dat je een beetje moeite hebt mijn reactie begrijpend te lezen...

Ik zeg nergens iets wat met de strekking van jou reactie overeenkomt, ik zeg slechts dat ik JOUW reactie, waarin je aangeeft liever alimentatie te betalen dan met de kinderen opgescheept te zitten schandalig vind.

Niet meer, niet minder. :W
Je zegt heel iets anders. En ik zei trouwens ook heel iets anders.

Maar prima hoor. Let's agree to disagree. Als jij het nodig vindt daarbij neerbuigend en beledigend te worden, dan zijn we bij deze uitgepraat.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:23:29 #127
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124351657
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je zegt heel iets anders. En ik zei trouwens ook heel iets anders.

Maar prima hoor. Let's agree to disagree. Als jij het nodig vindt daarbij neerbuigend en beledigend te worden, dan zijn we bij deze uitgepraat.
dezen yo, niet deze
pi_124351697
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:21 schreef ElisaB het volgende:
Je zegt heel iets anders. En ik zei trouwens ook heel iets anders.

Maar prima hoor. Let's agree to disagree. Als jij het nodig vindt daarbij neerbuigend en beledigend te worden, dan zijn we bij deze uitgepraat.
Ook goed. Run, run, run away...

Als je maar begrijpt dat dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:42 schreef ElisaB het volgende:
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...
erg weinig ruimte overlaat voor een misverstand................
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:25:10 #129
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124351766
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ook goed. Run, run, run away...

Als je maar begrijpt dat dit:

[..]

erg weinig ruimte overlaat voor een misverstand................
Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat, als je gevoelens en zo niet meerekent, de betalende partij het 'makkelijker' heeft dan de ontvangende partij
pi_124351872
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:25 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat, als je gevoelens en zo niet meerekent, de betalende partij het 'makkelijker' heeft dan de ontvangende partij
Lolwhut? Het belangrijkste reken je niet mee, en het minst belangrijkste (geld) wel? _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:32:12 #131
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124352083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lolwhut? Het belangrijkste reken je niet mee, en het minst belangrijkste (geld) wel? _O-
Als in, het is bijvoorbeeld makkelijker om wat geld te geven aan je vrouw, haar de kinderen op te laten voeden en er zelf alleen een weekend in de twee weken 'plezier' van hebben. Dan heb je dus wel de opvoedlusten, maar niet de lasten. Uiteraard willen ouders hun kinderen het liefst zo veel mogelijk zien, maar in verhouding tot de betalende ouder, is de ontvangende ouder bezig met de kinderen naar school te sturen, te koken, zeggen dat ze hun huiswerk moeten maken etc etc etc. De betalende ouder heeft dat niet, maar is er bijvoorbeeld weer wel voor de leuke weekendjes weg, heeft tijd voor zichzelf, kan van alles doen wat de ontvangende ouder niet kan.

Maja, je zou het ook kunnen zien als het afkopen van de opvoedlast :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:32:55 #132
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124352134
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:23 schreef hugecooll het volgende:
dezen yo, niet deze
Ik weet het. Maar het staat zo pedant :D
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:25 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat, als je gevoelens en zo niet meerekent, de betalende partij het 'makkelijker' heeft dan de ontvangende partij
En je kan nog begrijpend lezen ook :o

Trouwen? *;
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:33:36 #133
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124352171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar het staat ze pedant :D

[..]

En je kan nog begrijpend lezen ook :o

Trouwen? *;
*;
pi_124352194
Wat een verongelijkte sukkeltjes hier zeg :')
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:34:13 #135
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124352206
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef hugecooll het volgende:

Maja, je zou het ook kunnen zien als het afkopen van de opvoedlast :P
Veelal verdomd slecht betaalde baan ook nog eens :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:37:32 #136
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124352374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Veelal verdomd slecht betaalde baan ook nog eens :D
Maar je krijgt er een hoop immateriële waarde voor terug :)
pi_124352702
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:32 schreef hugecooll het volgende:
Maja, je zou het ook kunnen zien als het afkopen van de opvoedlast :P
Zo zou je het inderdaad kunnen zien. Maar je verwacht toch niet dat een moeder ( :{w ) daar de voorkeur aan zou willen geven boven het opvoeden van haar kinderen?

Ik blijf het vreemd vinden. Zal wel ouderwets zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:44:53 #138
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124352729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo zou je het inderdaad kunnen zien. Maar je verwacht toch niet dat een moeder ( :{w ) daar de voorkeur aan zou geven boven het opvoeden van haar kinderen?

Ik blijf het vreemd vinden. Zal wel ouderwets zijn.
Ik zeg toch ook niet dat ze er de voorkeur aan geven, ik zeg alleen dat dat wel het 'makkelijkst' is
pi_124352778
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:44 schreef hugecooll het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat ze er de voorkeur aan geven, ik zeg alleen dat dat wel het 'makkelijkst' is
Jij niet nee. Er zijn er die letterlijk 'liever zouden betalen'...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:52:05 #140
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124353095
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ze er de voorkeur aan geven, ik zeg alleen dat dat wel het 'makkelijkst' is
Ken jij veel mannen die een serieuze poging hebben gedaan de kinderen toegewezen te krijgen? Of ken je veel mannen die zeggen: "Eigenlijk had ik willen stoppen met werken om thuis te blijven voor de kinderen, maar mijn vrouw wilde dat perse niet!

Ik ken er geen een eigenlijk. Ik ken er één die twee dagen minder is gaan werken. En op die dagen brengt hij de kinderen bij voorkeur óf naar de opvang, óf naar opa en oma :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124353244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef ElisaB het volgende:
Ik ken er geen een eigenlijk. Ik ken er één die twee dagen minder is gaan werken. En op die dagen brengt hij de kinderen bij voorkeur óf naar de opvang, óf naar opa en oma :D
Zegt niks. Jij bent ook de eerste moeder die ik ken (en velen met mij) die zegt liever te betalen, dan de zorg voor de kinderen te krijgen. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:57:06 #142
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124353374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ken jij veel mannen die een serieuze poging hebben gedaan de kinderen toegewezen te krijgen? Of ken je veel mannen die zeggen: "Eigenlijk had ik willen stoppen met werken om thuis te blijven voor de kinderen, maar mijn vrouw wilde dat perse niet!

Ik ken er geen een eigenlijk. Ik ken er één die twee dagen minder is gaan werken. En op die dagen brengt hij de kinderen bij voorkeur óf naar de opvang, óf naar opa en oma :D
Aangenaam, alleenstaande vader met 2 kinderen en een baan.
Krijg geen alimentatie van mijn ex trouwens. :)
En ja, had ik de kans gehad, was ik gestopt met werken om er elke dag te zijn voor mijn kinderen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:58:41 #143
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124353437
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Aangenaam, alleenstaande vader met 2 kinderen en een baan.
Krijg geen alimentatie van mijn ex trouwens. :)
En ja, had ik de kans gehad, was ik gestopt met werken om er elke dag te zijn voor mijn kinderen.
En die kans heb je niet gekregen, omdat?
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:59:47 #144
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124353483
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En die kans heb je niet gekregen, omdat?
Dat financieel niet zou kunnen.
Mijn ex ging naar school en werkte met een nuluren contract.
Was ik gestopt met werken dan waren we binnen no-time blut geweest.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:00:18 #145
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124353515
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:59 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Dat financieel niet zou kunnen.
Mijn ex ging naar school en werkte met een nuluren contract.
Was ik gestopt met werken dan waren we binnen no-time blut geweest.
Ja eh, uitkering?
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:00:37 #146
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124353533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef GizartFRL het volgende:
Aangenaam, alleenstaande vader met 2 kinderen en een baan.
Krijg geen alimentatie van mijn ex trouwens. :)
En ja, had ik de kans gehad, was ik gestopt met werken om er elke dag te zijn voor mijn kinderen.
Nice ^O^

Ik ken er oprecht verder geen één :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:01:41 #147
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124353586
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja eh, uitkering?
Nee dank je. Bevalt me prima zo.
Waar ik op doelde was dat als mijn ex destijds genoeg had verdiend, ik wel thuis zou willen zijn.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_124353619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef GizartFRL het volgende:
Aangenaam, alleenstaande vader met 2 kinderen en een baan.
Krijg geen alimentatie van mijn ex trouwens. :)
En ja, had ik de kans gehad, was ik gestopt met werken om er elke dag te zijn voor mijn kinderen.
^O^

Je begrijpt het in ieder geval beter dan sommige moeders.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:02:49 #149
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124353658
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:01 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Nee dank je. Bevalt me prima zo.
Waar ik op doelde was dat als mijn ex destijds genoeg had verdiend, ik wel thuis zou willen zijn.
Ah destijds
Het kwam op mij een beetje over dat je het liefst thuis zou willen zitten om de kinderen op te voeden, maar dat de voorwaarde daarvoor is dat je eerst de staatsloterij moet winnen :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:10:50 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124354098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:01 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Nee dank je. Bevalt me prima zo.
Waar ik op doelde was dat als mijn ex destijds genoeg had verdiend, ik wel thuis zou willen zijn.
Ik denk dat er best meer mannen zijn die dat zouden willen of doen als die mogelijkheid (dat de vrouw genoeg kan verdienen) er was. En dat is een deel van het probleem.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:19:45 #151
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124354585
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah destijds
Het kwam op mij een beetje over dat je het liefst thuis zou willen zitten om de kinderen op te voeden, maar dat de voorwaarde daarvoor is dat je eerst de staatsloterij moet winnen :D
Nee, spendeer geen cent aan de loterij. Werken voor mij geld geeft meer voldoening. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat er best meer mannen zijn die dat zouden willen of doen als die mogelijkheid (dat de vrouw genoeg kan verdienen) er was. En dat is een deel van het probleem.
Dat geloof ik ook wel. Vaak is die mogelijkheid er niet. Al zitten er sinds een paar jaar wel weer meer mannen thuis. :{ Ongewild dat dan weer wel.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:21:41 #152
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124354703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:19 schreef GizartFRL het volgende:
Dat geloof ik ook wel. Vaak is die mogelijkheid er niet. Al zitten er sinds een paar jaar wel weer meer mannen thuis. :{ Ongewild dat dan weer wel.
Volgens mij heb je hier een voordeel van de crisis te pakken :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124354898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:21 schreef ElisaB het volgende:
Volgens mij heb je hier een voordeel van de crisis te pakken :D
In combinatie met moeders die 'liever betalen' dan 'zorgen voor' zou dat inderdaad weleens een voordeel voor de vaders en de kinderen (als je moeder zo 'denkt' heb je er toch weinig aan), kunnen zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124355198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In combinatie met moeders die 'liever betalen' dan 'zorgen voor' zou dat inderdaad weleens een voordeel voor de vaders en de kinderen (als je moeder zo 'denkt' heb je er toch weinig aan), kunnen zijn.
en hoe zit dat met de vaders die zo denken? Want die zijn er volgens mij een stuk meer nog dan moeders. :X
Lekker
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:31:20 #155
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124355240
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In combinatie met moeders die 'liever betalen' dan 'zorgen voor' zou dat inderdaad weleens een voordeel voor de vaders en de kinderen (als je moeder zo 'denkt' heb je er toch weinig aan), kunnen zijn.
Je hebt het er maar moeilijk mee hč :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124355252
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:30 schreef Kittenbraadworst het volgende:
en hoe zit dat met de vaders die zo denken? Want die zijn er volgens mij een stuk meer nog dan moeders. :X
Dat is net zo schandalig uiteraard.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124355282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:31 schreef ElisaB het volgende:
Je hebt het er maar moeilijk mee hč :D
Hoe dat zo? Als kinderen tekort worden gedaan maakt het mij niet uit of dat door de vader of de moeder komt .

Ik verbaas me echter over moeders die gewoon hun zorgplicht af zouden willen kopen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:34:06 #158
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124355418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat er best meer mannen zijn die dat zouden willen of doen als die mogelijkheid (dat de vrouw genoeg kan verdienen) er was. En dat is een deel van het probleem.
Zeker weten. Het is helaas nog steeds een feit dat vrouwen doorgaans minder verdienen dan mannen (ja, OOK in vergelijkbare functies met hetzelfde aantal uren, zie dit CBS-rapport alhier: http://www.nrc.nl/carrier(...)t-minder-dan-mannen/) en dat draagt natuurlijk sterk bij aan het probleem.

:{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:35:16 #159
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124355510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Als kinderen tekort worden gedaan maakt het mij niet uit of dat door de vader of de moeder komt .

Ik verbaas me echter over moeders die gewoon hun zorgplicht af zouden willen kopen.
Waarom is dat 'erger' voor moeders dan voor vaders? Heb ik iets gemist, of heb jij gewoon een beetje last van seksistische vooroordelen? :?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124355803
Ja hoor, een vrouw krijgt kinderen en de man wordt er weer de dupe van. Hier wordt ik nou zo kwaad om.
pi_124355936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:39 schreef Bozepiemel het volgende:
Ja hoor, een vrouw krijgt kinderen en de man wordt er weer de dupe van. Hier wordt ik nou zo kwaad om.
huh, wie, wat, waar?!

Ik vraag me soms echt af of ik wel hetzelfde topic lees als sommige andere mensen ;(
Lekker
pi_124356167
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:40 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

huh, wie, wat, waar?!

Ik vraag me soms echt af of ik wel hetzelfde topic lees als sommige andere mensen ;(
wat lees jij dan?
pi_124356235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Waarom is dat 'erger' voor moeders dan voor vaders? Heb ik iets gemist, of heb jij gewoon een beetje last van seksistische vooroordelen? :?
Je hebt inderdaad iets gemist. Een pagina of 3 van dit topic schat ik zo....

Voor mannen is het ook niet normaal, heb ik ook nooit beweerd, maar ik heb hier ook nog geen man zien zeggen dat ie liever betaald dan de zorg heeft. ElisaB zegt echter wel dat ze liever betaald dan de zorg heeft.

Edit, hier dus:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:42 schreef ElisaB het volgende:
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Ik zou liever betalen, dan in mijn eentje moeten opdraaien voor de zorg van de kinderen en volledig gebonden zijn voor de eerste 10 tot 15 jaar...


[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-03-2013 22:49:40 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:44:14 #164
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124356256
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:40 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

huh, wie, wat, waar?!

Ik vraag me soms echt af of ik wel hetzelfde topic lees als sommige andere mensen ;(
Het was vast een onbevlekte ontvangenis ook
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124356398
Alimentatie :')
Wat een onzin, we leven toch in zo'n geëmancipeerde samenleving?? Gewoon afschaffen die hap, laat de ouders er maar fijntjes samen uitkomen zonder dat ze worden opgescheept met al dit juridische geneuzel.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:47:06 #166
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124356452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:46 schreef wenfer2 het volgende:
Alimentatie :')
Wat een onzin, we leven toch in zo'n geëmancipeerde samenleving?? Gewoon afschaffen die hap, laat de ouders er maar fijntjes samen uitkomen zonder al dit juridische geneuzel.
Ja laat dat nou net vaak het probleem zijn. Maar kumbayaaa O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124356493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:47 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja laat dat nou net vaak het probleem zijn. Maar kumbayaaa O+
Wat is het probleem?
pi_124356511
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:43 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

wat lees jij dan?
nou ja, iets anders dus kennelijk.
Net dat zij kinderen krijgt en hij daar de dupe van is in elk geval ;(
Lekker
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:48:23 #169
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124356539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:47 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Wat is het probleem?
Dat er bij veel gescheiden mensen niet even samen uit te komen is.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:48:42 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124356562
je had moeten vermelden dat vrouwen niet mogen reageren in dit topic..
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:49:03 #171
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124356586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Voor mannen is het ook niet normaal, heb ik ook nooit beweerd, maar ik heb hier ook nog geen man zien zeggen dat ie liever betaald dan de zorg heeft. ElisaB zegt wel dat ze liever betaald dan de zorg heeft.
Schandálig. Ik zou mijn posts nog een keer quoten als ik jou was. Voor de zekerheid. En dan meteen al jouw gevolgtrekkingen. Als je dan later nog eens vraagt hoe het wérkelijk zit, staat het overzichtelijk bij elkaar en hebben we gemakkelijk iets te lachen ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:49:17 #172
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124356605
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:48 schreef Life2.0 het volgende:
je had moeten vermelden dat vrouwen niet mogen reageren in dit topic..
;( Crap, weer iets wat wij doen waar jullie de dupe van zijn?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124356650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:47 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Wat is het probleem?
dat ouders niet altijd samen door één deur kunnen en het samen regelen dan niet zo gemakkelijk is.
Lekker
pi_124356673
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:48 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

nou ja, iets anders dus kennelijk.
Net dat zij kinderen krijgt en hij daar de dupe van is in elk geval ;(
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:48 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

nou ja, iets anders dus kennelijk.
Net dat zij kinderen krijgt en hij daar de dupe van is in elk geval ;(
dan lezen we inderdaad niet hetzelfde bericht, de openingspost gaat daar namelijk wel over
pi_124356829
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:49 schreef ElisaB het volgende:
Schandálig. Ik zou mijn posts nog een keer quoten als ik jou was. Voor de zekerheid. En dan meteen al jouw gevolgtrekkingen. Als je dan later nog eens vraagt hoe het wérkelijk zit, staat het overzichtelijk bij elkaar en hebben we gemakkelijk iets te lachen ^O^
Ow, je gaat nu terugkrabbelen?

Zit het dan toch niet zo simpel in elkaar?

Is het dan toch niet alleen een simpele kwestie van betalen, en speelt er nog veel meer mee?

Really?

Mooi. Ik hoop dat je kinderen er hun voordeel mee doen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124357059
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dat er bij veel gescheiden mensen niet even samen uit te komen is.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:49 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

dat ouders niet altijd samen door één deur kunnen en het samen regelen dan niet zo gemakkelijk is.
Ik denk dat degene die moet betalen eerder uit zich zelf bereid zal zijn om bij te dragen als er niet van die achterhaalde regels vanuit de wet voortvloeiden.
pi_124357078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:50 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]


[..]

dan lezen we inderdaad niet hetzelfde bericht, de openingspost gaat daar namelijk wel over
o wacht, de OP:

quote:
Een vader is gescheiden van zijn vrouw en heeft tevens 3 jonge kinderen onder de 15 jaar.
Vrouw werkt niet sinds kort en hij moet dus alimentatie betalen alleen heeft nu al verzuimt
dit te doen. Hij heeft zelf een eenmanszaak.

Wat zijn de opties om hem te dwingen direct te betalen en is er ook een optie zijn eenmanszaak
als laatste dwang in de verkoop te gooien als hij hardnekkig weigert te betalen
In het eerste stuk lees ik dat zij de dupe is van het feit dat ze kinderen met hém heeft en niet met een vent die wel gewoon netjes aan zijn alimentatieplicht voldoet.
Het tweede stuks is ook niet een teken dat hij de dupe is, maar meer een vraag hoe ze kan zorgen dat zij niet de dupe meer is en daarna een stomme opmerking over zijn zaak gedwongen verkopen.
O, en ik lees ook dat het hún kinderen zijn, niet die van haar ^O^
Lekker
pi_124357113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:|W
Vanwaar deze reactie? Wou je het gaan ontkennen? :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:57:19 #179
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124357197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:55 schreef wenfer2 het volgende:
Ik denk dat degene die moet betalen eerder uit zich zelf bereid zal zijn om bij te dragen als er niet van die achterhaalde regels vanuit de wet voortvloeiden.
Nou dát denk ik echt niet :X

Het mág namelijk prima onderling geregeld worden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:58:37 #180
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124357291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ow, je gaat nu terugkrabbelen?

Zit het dan toch niet zo simpel in elkaar?

Is het dan toch niet alleen een simpele kwestie van betalen, en speelt er nog veel meer mee?

Really?

Mooi. Ik hoop dat je kinderen er hun voordeel mee doen.
Jij bent echt gewoon een heel vat vol vooringenomenheid :D
Moet je iets mee doen ^O^

En nu ga ik je gewoon weer negeren. Oke?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124357303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:55 schreef wenfer2 het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat degene die moet betalen eerder uit zich zelf bereid zal zijn om bij te dragen als er niet van die achterhaalde regels vanuit de wet voortvloeiden.
dat weet ik niet hoor. Vaak genoeg is minimaal één van de twee partijen 'wraakzuchtig' en dan werken afspraken al niet zonder regeltjes. Of dat nou de kant is die moet betalen, of die moet ontvangen.
Lekker
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:00:28 #182
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124357405
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:58 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

dat weet ik niet hoor. Vaak genoeg is minimaal één van de twee partijen 'wraakzuchtig' en dan werken afspraken al niet zonder regeltjes. Of dat nou de kant is die moet betalen, of die moet ontvangen.
Psies. De regels zijn er niet alleen om de betalende te kunnen dwingen, maar zeker ook om hem of haar te beschermen tegen een te veeleisende ontvanger (M/V)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124357499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:57 schreef ElisaB het volgende:
Het mág namelijk prima onderling geregeld worden.
Ook al onzin.

De ene partij zegt tegen de andere, 'ik wil dit bedrag...', de andere partij: 'nee lukt niet, kunnen we het niet uitmiddelen?'

Reactie: Nee, ik wil dit en als je dat niet geeft dan start ik een procedure, die kost jou 3 a 4000,- euro en mij 115,- en als je wint ga ik in hoger beroep, en kost het jou weer 3 a 4000 euro, en mij weer 115,-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:03:15 #184
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124357581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ook al onzin.

De ene partij zegt tegen de andere, 'ik wil dit bedrag...', de andere partij: 'nee lukt niet, kunnen we het niet uitmiddelen?'

Reactie: Nee, ik wil dit en als je dat niet geeft dan start ik een procedure, die kost jou 3 a 4000,- euro en mij 115,- en als je wint ga ik in hoger beroep, en kost het jou weer 3 a 4000 euro, en mij weer 115,-
Je ziet het wel erg zwart-wit hoor...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124357614
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:58 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

dat weet ik niet hoor. Vaak genoeg is minimaal één van de twee partijen 'wraakzuchtig' en dan werken afspraken al niet zonder regeltjes. Of dat nou de kant is die moet betalen, of die moet ontvangen.
Om het klassieke verhaal te vertellen dat de man betaald voor de kinderen die inwonend zijn bij de vrouw; natuurlijk wil de man wel bijdragen bij de kosten voor de kinderen maar in nederland worden er door de rechter zulke abnormale hoge bedragen opgelegd dat het logisch is dat dat wanbetalers oplevert.
pi_124357645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:58 schreef ElisaB het volgende:
En nu ga ik je gewoon weer negeren. Oke?
Graag, met moeders die hun kinderen liever 'afkopen' heb ik weinig op. (met vaders ook niet, maar jij geeft het expliciet toe)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:04:45 #187
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124357686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:03 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Om het klassieke verhaal te vertellen dat de man betaald voor de kinderen die inwonend zijn bij de vrouw; natuurlijk wil de man wel bijdragen bij de kosten voor de kinderen maar in nederland worden er door de rechter zulke abnormale hoge bedragen opgelegd dat het logisch is dat dat wanbetalers oplevert.
Nou sorry maar dat is gewoon echt niet altijd waar hoor.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124357719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:03 schreef missbehavin het volgende:
Je ziet het wel erg zwart-wit hoor...
OW? Hoe dat zo?

Je zit tegenwoordig al erg snel boven de grens van een toevoeging hoor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124357763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:04 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou sorry maar dat is gewoon echt niet altijd waar hoor.
Gescheiden vrouwen moeten gewoon voorzien in hun eigen levensonderhoud, lijkt mij nogal logisch.
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:05:51 #190
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124357765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OW? Hoe dat zo?

Je zit tegenwoordig al erg snel boven de grens van een toevoeging hoor.
Nou het kan ook andersom hoor, dat de ander in beroep blijft gaan omdat het te hoog zou zijn, mag je ook weer lappen hoor.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:06:17 #191
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124357801
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:05 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Gescheiden vrouwen moeten gewoon voorzien in hun eigen levensonderhoud, lijkt mij nogal logisch.
Daar gaat kinderalimentatie toch helemaal niet om?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:06:31 #192
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_124357816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nou dát denk ik echt niet :X

Het mág namelijk prima onderling geregeld worden.
Van beide ouders komt de financiële huishouding op tafel.
Niet alleen de inkomsten, maar ook de vast lasten.
Vandaar wordt een realistisch alimentatiebedrag bepaald.

Dit was tenminste bij ons het geval. Niet getrouwd geweest.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_124357837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ook al onzin.

De ene partij zegt tegen de andere, 'ik wil dit bedrag...', de andere partij: 'nee lukt niet, kunnen we het niet uitmiddelen?'

Reactie: Nee, ik wil dit en als je dat niet geeft dan start ik een procedure, die kost jou 3 a 4000,- euro en mij 115,- en als je wint ga ik in hoger beroep, en kost het jou weer 3 a 4000 euro, en mij weer 115,-
het mág dus wel.
En ik ken ook mensen die het gewoon onderling hebben geregeld, maar wel door een notaris op papier hebben laten zetten, zonder problemen. ^O^ het kán dus ook nog eens.

Alleen meestal lukt het dus niet, want de een wil meer hebben, of de ander minder geven. Volgens mij vaak omdat een van de twee dus kwaad, gekwetst of gewoon emotioneel is.
Lekker
pi_124357858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:06 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Daar gaat kinderalimentatie toch helemaal niet om?
Hoe weet jij dat kinderalimentatie gebruikt word waarvoor het dan wel bedoeld is?
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:07:53 #195
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124357910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:07 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat kinderalimentatie gebruikt word waarvoor het dan wel bedoeld is?
Je moet nu niet doen of het altijd een pot vol goud is :') Enig idee wat een kind kost?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:08:28 #196
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124357939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:06 schreef GizartFRL het volgende:
Van beide ouders komt de financiële huishouding op tafel.
Niet alleen de inkomsten, maar ook de vast lasten.
Vandaar wordt een realistisch alimentatiebedrag bepaald.

Dit was tenminste bij ons het geval. Niet getrouwd geweest.
Hier ook. De enige keer dat er een 'deskundige' aan te pas is gekomen, was toen een van beide besloot dat de helft betalen eigenlijk genoeg moest zijn voor de resterende jaren. Toen is het een keer officieel uitgerekend door iemand die ervoor had doorgeleerd.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124357966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:03 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Om het klassieke verhaal te vertellen dat de man betaald voor de kinderen die inwonend zijn bij de vrouw; natuurlijk wil de man wel bijdragen bij de kosten voor de kinderen maar in nederland worden er door de rechter zulke abnormale hoge bedragen opgelegd dat het logisch is dat dat wanbetalers oplevert.
soms vind ik het inderdaad ook belachelijk hoog. Onnodig hoog.
Maar ook als bedragen niet zo hoog zijn, hoor je dat mensen soms weigeren te betalen, ik heb meer het idee dat dat ligt aan hoe de verstandhouding is, dan aan het te betalen bedrag.
Lekker
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:09:39 #198
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124358003
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:08 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

soms vind ik het inderdaad ook belachelijk hoog. Onnodig hoog.
Maar ook als bedragen niet zo hoog zijn, hoor je dat mensen soms weigeren te betalen, ik heb meer het idee dat dat ligt aan hoe de verstandhouding is, dan aan het te betalen bedrag.
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt ja.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')