abonnement Unibet Coolblue
pi_124132527
Wat n leuke tassen!! Erg mooi!

Balen wyccie!!
pi_124141152
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ga op Koninginnedag spulletjes verkopen op de markt, dus ben een flinke voorraad aan het aanleggen :)
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 18 maart 2013 @ 15:13:06 #253
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124207436
Die tassen zijn leuk!
Heb je die van een patroon? Zo ja welke?

Eindelijk had ik dit weekend weer een leuk jurkje af! Ik heb er zo'n 3 weekenden ofzo over gedaan. Daarvoor nog een jasje/bolero gemaakt in ook iets van 3 weekenden.



Ik zeg laat die zomer maar komen!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_124224497
Oh dat jasje! Ik zoek daar nog n patroon van. Waar heb je die vandaan? Ik heb half internet al afgezocht maar niets kunnen vinden.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:50:57 #255
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_124231403
mooi hoor, die jurk en bolero. En zo netjes op de kant doorgestikt. Ik ben daar nooit zo'n ster in :@
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  maandag 18 maart 2013 @ 23:00:33 #256
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124231992
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:10 schreef annelotje het volgende:
Oh dat jasje! Ik zoek daar nog n patroon van. Waar heb je die vandaan? Ik heb half internet al afgezocht maar niets kunnen vinden.
deze komt uit een la mia boutique een italiaans naaitijdschrift

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:50 schreef kaatje50 het volgende:
mooi hoor, die jurk en bolero. En zo netjes op de kant doorgestikt. Ik ben daar nooit zo'n ster in :@
Dat doe ik ook met behulp van een kantstikvoetje. Deze heeft een geleider in het midden zitten waar ik de stof langs leid en dan met de naaldpositie verzetten naar de goede afstand kan er weinig misgaan.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_124239209
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

deze komt uit een la mia boutique een italiaans naaitijdschrift

[..]

ai italiaans is niet mijn sterkste kant! Misschien toch maar de andere helft van internet afsnuffelen..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:17:04 #258
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_124239832
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

deze komt uit een la mia boutique een italiaans naaitijdschrift

[..]

Dat doe ik ook met behulp van een kantstikvoetje. Deze heeft een geleider in het midden zitten waar ik de stof langs leid en dan met de naaldpositie verzetten naar de goede afstand kan er weinig misgaan.
En ik dacht nog wel dat het aan mij lag, dat slordige *O*
Ik denk dat het tijd wordt dat ik ook eens wat voetjes bij koop. Is toch wel handig.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:40:27 #259
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124240167
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 06:48 schreef annelotje het volgende:

[..]

ai italiaans is niet mijn sterkste kant! Misschien toch maar de andere helft van internet afsnuffelen..
ik naai uit bladen uit het spaans en italiaans. Maar ik lees nooit de beschrijvingen. (doe ik ook nooit in het Nederlands). Met een paar woordenlijstjes wat het voorpand en achterpand etc. is, kom je al een heel eind.
Als ik er niet uitkom is daar altijd mijn moeder nog, met nog meer naaiervaring.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_124240349
ieniminimuis, het is dit patroon. Geweldige blog ook overigens! :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_124260910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:40 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

ik naai uit bladen uit het spaans en italiaans. Maar ik lees nooit de beschrijvingen. (doe ik ook nooit in het Nederlands). Met een paar woordenlijstjes wat het voorpand en achterpand etc. is, kom je al een heel eind.
Als ik er niet uitkom is daar altijd mijn moeder nog, met nog meer naaiervaring.
Even gegoogled en het is wel een leuk blad! Welk nummer is het waar deze in staat? En waar haal jij ze? Misschien kan ik het nummer nabestellen en dan ff puzzelen...
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:15:42 #262
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124261060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:12 schreef annelotje het volgende:

[..]

Even gegoogled en het is wel een leuk blad! Welk nummer is het waar deze in staat? En waar haal jij ze? Misschien kan ik het nummer nabestellen en dan ff puzzelen...
ik weet uit het hoofd niet waar ik het uit heb, het is een tijdschrift van mijn moeder. Meestal besteld zij het tijdschrift bij Marlo (ff googlen)
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:10:08 #263
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124267952
Leuk die tassen!

En dat olifantje, vind het best wel knap :Y

Ik heb dus even advies nodig voor een naaimachine:
Is dit wat?

http://www.ebay.de/itm/Si(...)&hash=item4aac7ea5ff

of deze:

http://www.ebay.de/itm/AE(...)&hash=item2576f7ddfe

Deze zijn nieuw, of kan ik beter een 2ehands kopen?
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:32:56 #264
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124284239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:10 schreef PureEvil het volgende:
Leuk die tassen!

En dat olifantje, vind het best wel knap :Y

Ik heb dus even advies nodig voor een naaimachine:
Is dit wat?

http://www.ebay.de/itm/Si(...)&hash=item4aac7ea5ff

of deze:

http://www.ebay.de/itm/AE(...)&hash=item2576f7ddfe

Deze zijn nieuw, of kan ik beter een 2ehands kopen?
Ligt eraan wat je er natuurlijk mee wilt doen.
Zelf ben ik geen fan van nieuwe goedkope machines. Ze zijn immers goedkoop om een reden ;)
Voor hetzelfde geld heb je bij de plaatselijke dealer ook een leuk 2dehandsje die sterker is dan de machine van hier boven.

Een computergestuurde machine is vaak niet beter dan een mechanische machine. Vaak moet een computergestuurde machine kracht inleveren ten opzichte van een mechanische machine. Daarbij is een mechanische machine makkelijker in onderhoud en reparatie. Enig voordeel van een computergestuurde machine is vaak dat je de naaldpositie, steekbreedte en lengte vaak nauwkeuriger in kunt stellen. Een goede computergestuurde machine met genoeg kracht op ook verschillende lagen stof en ook de 'moeilijkere' stoffen aan te kunnen, kun je nieuw kopen vanaf 500 euro.

Daarbij zijn de nieuwe Singers niet meer van dezelfde kwaliteit als de oude Singers, heeft te maken met verandering van fabriek. Naar mijn idee zijn Pfaff, Husqvarna, Bernina, Brother goede hedendaagse merken. Anker, Singer, Pfaff of Husqvarna zijn goede merken voor de oudere machines.

Ik zeg ga naar de plaatselijke dealer, probeer uit wat in je budget past. Voordeel van bij de dealer kopen is dat reparatie en onderhoud dichtbij zit, je vaak garantie krijgt (ook op 2ehands) en vaak word je ook geholpen met het gebruik van je machine.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_124286074
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:32 schreef ieniminimuis het volgende:

Ik zeg ga naar de plaatselijke dealer, probeer uit wat in je budget past. Voordeel van bij de dealer kopen is dat reparatie en onderhoud dichtbij zit, je vaak garantie krijgt (ook op 2ehands) en vaak word je ook geholpen met het gebruik van je machine.
Dit inderdaad! Als er wat mee is, kan je er makkelijk even mee terug!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124286095
Eens met Ieniminimuis :Y
Met als aanvullingen dat ik zelf machines heb van Janome en dat die ook erg goed bevallen. Over Brother heb ik gehoord dat hun duurdere machines erg goed zijn, maar dat de goedkope modellen eigenlijk niet beter zijn dan wat de onbekendere/goedkopere merken aanbieden.

Er worden hier de laatste tijd echt zoveel leuke dingen gepost!
Taartje ik vind je tassen erg leuk, lekker vrolijk met die paspels :)
En ieniminimuis ik vind dat je erg mooie kleren maakt. Ik vind vooral het bovenste jasje op de vorige pagina heel mooi!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:16:55 #267
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_124318356
ik heb een Toyota naaimachine, van 170 euro of zo. Ten opzichte van mijn oude machine een fijne, maar hij heeft best vaak moeite met bepaalde stoffen. Ook het begin is vaak heel lastig. Net of hij de stof niet transporteert. Als ik er een keer geld voor heb, wil ik zeker een betere... :Y
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_124321293
Zit erover te denken om te leren naaien. Hoe heben jullie dit geleerd? Via een thuis/onlinecursus of via een fysieke cursus?

Zo'n thuiscursus lijkt me wel goed, omdat je daar al het materiaal krijgt en het op je eigen tempo en gewoon thuis kan doen. Je hebt al je lesmateriaal als je iets wilt terugzoeken. Nadeel is dat het wel wat discipline vergt en je geen live-uitleg krijgt.
Zo'n fysieke cursus lijkt me qua voordoen en uitleg makkelijker, maar is misschien minder uitgebreid (want vaak korter, en niet alle theorie wordt uitgelegd?) en dit houd je makkelijker bij want je moet gewoon gaan.

Hebben jullie tips voor een goedkope naaimachine voor een starter die ook echt krachtig/stevig genoeg is om spijkerbroeken in te kunnen korten (korte beentjes)?
pi_124325423
Ik ben nog aan het leren (net begonnen zelfs) en doe dat via een thuiscursus. Ik heb het eerste deel doorgewerkt en nu gebruik ik het eigenlijk meer als naslagwerk. Ik vind het heel fijn werken, en als ik iets niet snap dan pak ik google/youtube erbij. :) Ik heb ook een blauwe maandag naailes gehad, maar voor mij was dat te weinig uitleg. Doordat we met een vrij grote groep waren, was het vaak alleen van "maak dit maar aan elkaar", dan dat er de tijd genomen werd om mij uit te leggen waarom en welke volgorde handig was (ik ben autistisch dus ik heb daarin iets meer achtergrondinformatie nodig dan alleen maar 'doe het maar zo'). Ondanks dat ik het wel heel leuk vond, ben ik daarmee gestopt, ook omdat het met mijn school niet meer uitkwam.

Ik heb zelf een oude toyota (van mijn schoonmams), en ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Met als enige nadeel dat hij niet altijd subtiel reageert op het pedaal en zo af en toe steken groter maakt dan de rest. Ik weet niet zo goed of dat ergens aan ligt, of dat ik zelf gewoon nog te onhandig ben, maar nouja. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124325722
Ik ben begonnen met de oude machine van mijn moeder (die nog van oma was geweest) en later een nieuwe gekocht.
Naailes gehad, in een groep van 5. Je zoekt uit wat je wil maken en daar ga je mee bezig, heb je vragen dan kunnen ze je op weg helpen en dingen uitleggen.
Wyccie, ik vond de uitleg en vooral het kunnen zien, wel prettig, maar dat is ook maar net wat voor jou het beste werkt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:07:56 #271
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124326031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:33 schreef wyccie het volgende:
Zit erover te denken om te leren naaien. Hoe heben jullie dit geleerd? Via een thuis/onlinecursus of via een fysieke cursus?

Zo'n thuiscursus lijkt me wel goed, omdat je daar al het materiaal krijgt en het op je eigen tempo en gewoon thuis kan doen. Je hebt al je lesmateriaal als je iets wilt terugzoeken. Nadeel is dat het wel wat discipline vergt en je geen live-uitleg krijgt.
Zo'n fysieke cursus lijkt me qua voordoen en uitleg makkelijker, maar is misschien minder uitgebreid (want vaak korter, en niet alle theorie wordt uitgelegd?) en dit houd je makkelijker bij want je moet gewoon gaan.

Hebben jullie tips voor een goedkope naaimachine voor een starter die ook echt krachtig/stevig genoeg is om spijkerbroeken in te kunnen korten (korte beentjes)?
ik heb hetzelfde probleem (1,60, maar wel billen :+ ), dus ik maak ook mijn broeken korter. Mijn lidl-machine lust het prima :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:17:07 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124326224
Mijn dikke winterjas ging ook prima met mijn Lidl machine. :Y

En ik zou toch ergens op les gaan. Zelf doen kan wel, maar als je echt helemaal 'nog niks kan' is het wel handig als iemand even met je mee kijkt. Soms moet je namelijk de stofdelen op een op het oog niet logische manier op elkaar spelden zodat het later toch goed zit. En dat zijn dingetjes die je dan zelf niet zo makkelijk voor elkaar krijgt als er niet iemand even mee kijkt en mee helpt.

Tenzij je natuurlijk video beelden erbij krijgt, dan zou het makkelijker zijn. Schriftelijk leren naaien zou ik niet snel doen.
***
pi_124326379
Ik heb er geen videobeelden bij, maar wel stap voor stap uitleg door middel van foto's. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:35:00 #274
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_124326603
Is er niemand in de buurt/familie/kenniskring die naait? Ik vind namelijk dat je een boel onzin dingen (onder andere rijgen) leert op naailes en er best wel veel geld voor betaald.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:36:14 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124326627
Ja, dat is idd wel zo, maar aan de andere kant is rijgen voor beginners ook geen overbodige luxe hoor...
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')