Ja sorry sorry! Na de eerste post was ik best ontmoedigt eerlijk gezegd. En druk druk druk. Maar ik ben er weer!quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:45 schreef Lawrzs het volgende:
TS reageert ook ff lekker fijn op d'r eigen topic -___-
Een derde? Ik heb mij redelijk goed in gelezen en lees steeds van ervaren fokkers dat je er GEEN drie moet nemen omdat ze dan gaan vechten.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:21 schreef Lawrzs het volgende:
Als ik jou was zou ik er een derde bij kopen. Bij veel gerbils is het helaas het geval dat ze snel doodgaan als ze alleen zitten (vaak door stress of door gebroken pootjes van het trappen op de grond). De dood van een gerbil zie je niet zo snel aankomen. Ze zijn vaak ineens heel zwakjes en binnen een dag of 3 zijn ze dood (2x gebeurd bij mij). Krijg je trouwens Mongoolse gerbils of dikstaart gerbils?
Super groot en mooi hok heb je zeg!quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:
en de eerste kennismaking is een feit!
nieuwsgierig is voor nigel het codewoord, die druk bezig is met omhoog en omlaag rennen en alles aandachtig te besnuffelen, terwijl mika het wel mooi vind geweest. na eerst de cocosnoot vol met stro gepropt te hebben ligt ie er nu al een hele poos in te slapen
oh ja, das wel een goeie tipquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:16 schreef Elvira93 het volgende:
[..]
Super groot en mooi hok heb je zeg!
En leuk filmpje![]()
Mijne houden erg van wc rolletjes en kartonnen doosjes, die worden helemaal kapot geknaagd. Vinden ze helemaal te gek.
de kooi zitten al bijna 5 jaar gerbils in en tot nu toe is er nog bijna geen schade zichtbaarquote:Op maandag 11 februari 2013 11:40 schreef blue-eye het volgende:
jJ kooi ziet er leuk uit. echter wordt plastic afgeraden omdat gerbils dat uiteindelijk kapot bijten en gewond kunnen raken door het scherpe plastic.
Hout wordt altijd actief kapot gebeten als ik naar de knaagschade in mijn eigen kooi kijk, Ben benieuwd hoelang dat bestandig blijft.
Ik zie trouwens niet hoe hoog je de bodembedekking hebt. Gerbils zijn gek op graven. Hoe meer bodembedekking hoe leuker ze het vinden.
ze hebben een kokosnoot en een houten huisje om in te slapen, meestal liggen ze in de kokosnootquote:Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef Lawrzs het volgende:
Geef ze trouwens wc-rolletjes als het wc-papier op is.
Wat voor slaaphokjes heb je trouwens? Ik zou je afraden om ze te laten slapen in van die waar er aan de bovenkant een deksel opzit. Als ze in de gaten krijgen dat ze die open kunnen maken willen ze vaak uit het hokje door de deksel open te duwen en daar eruit te klimmen, waarna ze er met de staart tussen kunnen blijven zitten en dat de huis van de staart afscheurt (ook bij mij gebeurd). Het kost je ongeveer ¤50 om het einde van de staart te laten couperen en vervolgens de uiteindes van de huid die eromheen zit weer aan elkaar vast te laten maken en ze worden er ook nog eens heel erg gestrest van.
Heb je trouwens mannetjes én vrouwtjes?quote:ze hebben een kokosnoot en een houten huisje om in te slapen, meestal liggen ze in de kokosnoot
wc rolletjes worden idd zeer gewaardeerd!
ik vind het leuk om wc rolletjes vol te proppen met hooi en in het midden voer erin duwen, binnen een half uur is er niks meer van over
nee, 2 mannetjes.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:16 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Heb je trouwens mannetjes én vrouwtjes?
Ik heb er zelf nu ook nog maar 2. Ik had eerst een groep je van vier (Lilac mannetje, abrikoos vrouwtje, wildkleur collie vrouwtje en een zwart collie vrouwtje). Zowat maandelijks 20 jongenquote:nee, 2 mannetjes.
ik vind 2 wel genoeg
quote:Op zondag 24 februari 2013 20:21 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Ik heb er zelf nu ook nog maar 2. Ik had eerst een groep je van vier (Lilac mannetje, abrikoos vrouwtje, wildkleur collie vrouwtje en een zwart collie vrouwtje). Zowat maandelijks 20 jongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |