abonnement Unibet Coolblue
pi_121818163
Ter vervanging van mijn huidige achterdeur heb ik op Marktplaats een deur met HR++ glas gevonden. De deur heeft echter een lage borstwering waarbij ik me afvraag hoe uitnodigend het is voor een inbreker om het glas in te slaan en binnen te stappen.
Nu kan ik op internet alleen vinden dat HR++ glas beter inbraakwerend is dan enkelglas of 'gewoon' dubbelglas, maar ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Duurt het inslaan dan misschien (beduidend) langer? Kan ik het als voldoende veilig beschouwen? Ik snap dat iemand toch wel binnenkomt als 'ie echt wil, maar het werkt wellicht ontmoedigend wanneer het inslaan veel moeite zou kosten.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_121818284
Het is glas, dat kan je ingooien. Klaar.

HR++ is niet beter dan ander dubbel glas. Het zijn 2 laagjes glas met lucht er tussen (of een gas).

Enkel glas gooi je nog in met een pingpong bal dus dan is dubbel beter.

Maar verder.... tja het is een raam. Wat wil je nog meer weten. Het is niet makkelijk om dubbel glas in te gooien en het maakt een pleurisherrie natuurlijk.
Laat die handjes wapperen!
pi_121818702
Nja t is sowiesow steviger dan enkel en dubbel glas maar meer ook niet.

Onder hoge druk zit er gas of lucht in geperst waardoor t goed isoleert en tevens wat inbraakveiliger is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_121818887
Ik dacht dat HR ++ glas harder en dikker was. Nu bedenk ik me dat glas in principe niet harder kan (zoals bijvoorbeeld metaal), alleen dikker :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121819014
Nee, nee en nee. Sorry dat ik het zeg c_/

HR++ betekent een metaaloxide laagje dat warmte reflecteert en een inert gas tussen de glaslagen heeft zitten. Niet onder druk en ook niet vacuüm zoals vaak gedacht.

Het is niet "anders" dan dubbel glas.

Je hebt wel degelijk harder glas, veiligheidsglas bijvoorbeeld. Maar dat breekt in 100000 stukjes. En je hebt ook gelaagd glas, dat kan je niet in slaan. Zit folie tussen. Zo heb je 100.000 soorten glas.

Maar dubbel glas, isolatieglas, HR glas, HR+, HR++ tis allemaal "glas".
Laat die handjes wapperen!
pi_121819015
HR++ betekent dat het dikker is en minder sterk volgens mij. Maar ik kan het volkomen mis hebben natuurlijk, ben ook maar een mens van vlees en bloed.
pindazakje
pi_121819124
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik dacht dat HR ++ glas harder en dikker was. Nu bedenk ik me dat glas in principe niet harder kan (zoals bijvoorbeeld metaal), alleen dikker :')
:? Probeer eens een beeldbuis in te gooien met een baksteen... _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121819186
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:? Probeer eens een beeldbuis in te gooien met een baksteen... _O-
Waar zou ik een beeldbuis-tv vandaan moeten halen? :')

Dat is overigens gewoon heel dik glas.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121819403
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:10 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Waar zou ik een beeldbuis-tv vandaan moeten halen? :')

Dat is overigens gewoon heel dik glas.
En derhalve oersterk.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 20 januari 2013 @ 21:15:46 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121819522
Als je inbraakwerend glas wilt, moet je gelaagd glas hebben. Kom je niet doorheen.

Daar zit een folie tussen het glas waardoor je geen scherven krijgt maar alleen barsten terwijl het glas heel blijft.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121819543
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En derhalve oersterk.
Ja, maar niet harder.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121819584
Verwarring alom. Maar veiliger is het dus niet, het is dan alleen de afweging of ik het veilig genoeg vind.
Eventueel zou ik er zo'n rooster voor kunnen plaatsen, hoewel ik dat niet heel mooi vind.

En inbraakwerende folie, zou dat eventueel zinvol zijn of is dat geldklopperij?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 20 januari 2013 @ 21:17:47 #13
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121819652
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef Lolaatje het volgende:
Verwarring alom. Maar veiliger is het dus niet, het is dan alleen de afweging of ik het veilig genoeg vind.
Eventueel zou ik er zo'n rooster voor kunnen plaatsen, hoewel ik dat niet heel mooi vind.

En inbraakwerende folie, zou dat eventueel zinvol zijn of is dat geldklopperij?
Zoals ik zei: gelaagd glas, dat is met een folie.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121819740
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef Lolaatje het volgende:
Verwarring alom. Maar veiliger is het dus niet, het is dan alleen de afweging of ik het veilig genoeg vind.
Eventueel zou ik er zo'n rooster voor kunnen plaatsen, hoewel ik dat niet heel mooi vind.
Sowieso is dubbelglas sterker dan enkelglas. Je gooit niet 1-2-3 een dubbelglas ruit in. Dan moet je normaal gesproken minimaal 2 x gooien.

quote:
En inbraakwerende folie, zou dat eventueel zinvol zijn of is dat geldklopperij?
Geen idee, dat ken ik niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 20 januari 2013 @ 21:19:22 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121819755
Dat glas kan evengoed HR++ zijn voor de isolatie.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121819763
Als je inbrekers wil afweren heb ik een beter idee

http://www.bewakingscamera.nl/bewakingscameras/

Zo duur zijn camera's tegenwoordig niet meer en het schrikt heel erg af.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121819854
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Als je inbrekers wil afweren heb ik een beter idee

http://www.bewakingscamera.nl/bewakingscameras/

Zo duur zijn camera's tegenwoordig niet meer en het schrikt heel erg af.
Godkolere wat een prijzen... _O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121819943
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Godkolere wat een prijzen... _O-
Was ook niet de goedkoopste shop die ik ken, hangt er hier 1 met infrarood en draadloos voor 35 euro, uit china. Zo ook 1 voor in de auto, van 25 euro. Dus kan wel goedkoper.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121820215
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Was ook niet de goedkoopste shop die ik ken
Gelukkig maar. Ik heb zelf ook een aantal camera's hangen incl. recorders, maar deze prijzen gaan nergens over. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121820748
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:17 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zoals ik zei: gelaagd glas, dat is met een folie.
Dat snap ik, dan zou ik naar een andere deur moeten kijken. De vraag is of dat echt nodig is of dat dubbelglas in principe voldoende zou moeten zijn. Wat ik al schreef, als ze echt willen komen ze wel binnen. Ik wil het alleen niet aanmoedigen en zo'n lage borstwering leek me zo 'stap hier makkelijk doorheen' zeggen :').
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 20 januari 2013 @ 21:39:45 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121821226
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:32 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Dat snap ik, dan zou ik naar een andere deur moeten kijken. De vraag is of dat echt nodig is of dat dubbelglas in principe voldoende zou moeten zijn. Wat ik al schreef, als ze echt willen komen ze wel binnen. Ik wil het alleen niet aanmoedigen en zo'n lage borstwering leek me zo 'stap hier makkelijk doorheen' zeggen :').
Waarom naar een andere deur kijken?
Als je dubbel glas in die deur hebt, moet je gewoon de ruit aan de buitenkant gelaagd nemen ;)

Bij gelaagd glas moeten ze heel veel moeite doen om er doorheen te komen.
Je kunt ook altijd nog twee folies pakken i.p.v. één, daar komen ze al helemaal niet meer doorheen, maar dat lijkt me niet nodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luxuria op 20-01-2013 21:52:33 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 januari 2013 @ 21:48:06 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121821826
Voorbeeld:
Als ze het raam in de deur proberen in te slaan, krijg je dit.
Het blijft één geheel.

All she wants and needs is just a little taste..
pi_121822285
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom naar een andere deur kijken?
Als je dubbel glas in die deur hebt, moet je gewoon de ruit aan de buitenkant gelaagd nemen ;)
Die laag folie zit tussen de twee lagen dubbelglas toch? Maar dan moet je toch het hele glas vervangen lijkt me i.v.m. lucht/gaslaag ertussen? Of bedoel je een derde laag glas (met folie) aanbrengen?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 20 januari 2013 @ 22:00:53 #24
380491 Cevan
jaja, daar gaan we dan
pi_121822580
me ouders hebben ooit een oud postkantoor opgekocht. daar waren de ramen van kogelwerend glas gemaakt. als je echt iets wil hebben waar een inbreker het moeilijk mee heeft dan raad ik dat aan.

Maar wat is er mis met HR++ glas? een goede inbreker zoekt wel een weg wat minder herrie maakt dan een raam ingooien
When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it
pi_121822597
Google zoeken naar inbraakvertragende folie

Hoeft niet eens het duurste van het duurste te zijn, als het de scherven maar vasthoudt na de eerste klap en de indruk geeft dat het veel sterker is dan het in werkelijkheid is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')