abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2013 @ 22:36:57 #26
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121824944
quote:
Verbaasd ben ik over het feit hoe ze na je kijken als je het nog eerlijk uitlegt. Mijn moeder is vandaag ( 8 dec ) jarig en ik wilde gisteren met mijn broertje een cadeau halen. We lopen samen de winkel binnen en kijken wat het leukste is om te gaan geven. Na enige tijd vinden we het een goed idee om een fles Liqor 43 te geven. Lopen duz netjes na de kassa en ze vraagt om mijn legitimatie, ik geef haar mijn legitimatie en ze ziet dat ik 22 ben en ze vraagt om mijn broertje zijn legitimatie. Ik leg het dus uit en zeg dat het een cadeau is voor mijn moeder die we samen hebbenuitgekozen. Ze reageert heel geirriteerd, niks mee te maken : samen kopen is samen legitimeren. Er bemoeit zich ook nog een andere medewerker mee : “staat ook op de deur hoor” met een misselijke toon. Ik ga met haar de discussie aan dat we dan wel naar buiten lopen en dat ik dan alleen terug kom. Dit is wederom niet goed want ik was al binnen geweest !!! Ik zeg dat ik geen cadeau dus kan uitzoeken met mijn broertje en dat hij dus buiten moet blijven zodat ik vanuit de winkel verpakkingen moet laten zien en dan moet hij zeggen welke goed is ? Daar reageert ze niet op. Ik vraag als ik met mijn zoontje kom , moet die zich dan ook legitimeren of hoeft dat niet , ze negeert me en vraagt aan de jongens achter mij of ze die kan helpen. Belachelijk !! We lopen de winkel uit en rijden met de auto naar een andere g&g in de buurt. Ik loop daar alleen na binnen voor het geval dat. Deze mevrouw werkt op de g&g te Eindhoven op de Frans Lehaerplein en deze begroet mij en vraagt of ze mij kan helpen. Ik zeg dat ik opzoek ben naar een cadeauverpakking van liqor 43. Ze helpt mij netjes en gedurende dat leg ik het verhaal uit. Ik zei dus dT mijn broertje in de auto nu zat te wachten. Ze vond het vervelend en ze bood der excuses aan voor haar collega. Ze zei dat als ik het zo had uitgelegd dat ze dan het dan begrepen en niet moeilijk had gedaan. Ik vroeg nog of als ik mijn kindere. Bij had dat niet mocht maar dan hoef je niks te laten zien. Deze mevrouw hielp me goed en heb nog eventjes staan praten maar we hadden gelukkig onze fles op tijd !

Gewenste oplossing
We leven teveel met de wettentjes en de regeltjes in dit land. Ik snap dat er mensen zijn die zulke dingen doen maar die houd je niet tegen. Als ze dit weten en ze zijn met een groep weet iedereen wat er gebeurt , maar dan leg je het netjes uit en dat is dan ook weer niet goed. Ze moeten maar is na de klanten luisteren en dan beoordelen.
Zijn ze dat niet wettelijk verplicht?
  zondag 20 januari 2013 @ 22:39:50 #27
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121825116
quote:
Ergeren als 2 maanden te vroeg strooigoed in de supermarkt ligt. Wil ik sinterklaasschuimpjes kopen vóór 5 december is het er niet meer. Kerstkransjes in overvloed!

Gewenste oplossing
Strooigoed (pepernoten, marsepein, schuimpjes) te minste te koop tot weekend na 5 december.
Potverdorie, ligt het al 2 maanden in de winkel en wéér grijp ik ernaast!
  zondag 20 januari 2013 @ 22:41:27 #28
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121825199
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Zijn ze dat niet wettelijk verplicht?
Ik dacht altijd dat als er 1 volwassene bij is het dan goed is.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 januari 2013 @ 22:43:19 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121825303
Echt al die klachten op die site staan bomvol spelfouten.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 januari 2013 @ 22:43:20 #30
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121825304
quote:
Hallo,
Mijn haar is een oranje tint geworden na mijn haar verven. Ook is het helemaal uitgedroogd! Ik las dat meer mensen dit hebben. Want van mezelf ben ik midden blond. Dus ik snap dit niet! De kapper zei; ”De beste oplossing is high lights!” Dus moet ik dat maar gaan doen. (Kan eventueel zelf.)

Gewenste oplossing
Een vergoeding van de high lights (Bij de kapper of van jullie zelf)
Titel: Klacht Action: Haarverf rubella.

Blijkt dat deze haarverf bij de action te koop is voor maar liefst ¤1,79. :')
  zondag 20 januari 2013 @ 22:46:04 #31
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121825427
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:41 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat als er 1 volwassene bij is het dan goed is.
Dan kan een jongen van 18 voor alle minderjarigen kopen. Dat proberen ze te voorkomen.

Ik heb het een keer gehad met een vriendin, we gingen allebei langs een andere kassa ( naast elkaar) omdat dat sneller was. Zij had een blikje Smirnoff en ik iets zonder alcohol. Toen de caissière dat merkte moest ik ook mijn ID laten zien. Ik stond wel raar te kijken.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:47:23 #32
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121825513
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Luxuria het volgende:
Echt al die klachten op die site staan bomvol spelfouten.
De meeste klachten zijn al uitgekauwd (de NS bijvoorbeeld) en de rest is meestal gewoon domheid.
Zelden staat daar een terechte klacht op.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:50:44 #33
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121825693
:'). Deze staat er ook wel vaak op:
quote:
Enige tijd geleden heb ik 3 winterjassen gekocht bij de C&A in Spijkenisse. Twee kinderjassen en 1 voor mijzelf. Aangezien het koud was hadden we de jassen al aangehad. Kom ik een paar dagen later bij de C&A en zie ik tot mijn verbazing dag de jassen 25% zijn afgesprijsd. Ik ga hierop naar de kassa (de bon zat nog in mijn portemonaie)met de vraag waarom hier niet op is gewezen terwijl ik mijn jassen kocht. De dame achter de kassa deelde mee dat wij van de voren niet weten welke acties er komen (toch wel erg raar. Op mijn vraag of er geen verrekening kon plaatsvinden antwoorde zij dat dat alleen mogelijk is al alle kaartjes nog in de jassen zitten. Ik heb hierop naar het hoofdkantoor gebeld en daar vertelde zij ook dat medewerkers van de voren niet weten welke acties er zijn en dat zonder kaartjes (ook al is er een aankoopbon) de korting niet wordt verrekend. Slecht service van C&A want in ander winkels doen ze dit wel.
Het had niet alleen mij maar ook veel andere mensen een hoop geld gescheeld als we van de voren hadden geweten dat drie dagen later alle jassen in de aanbieding waren.

Gewenste oplossing
Personeel inlichten over acties en dit qua klantvriendelijkheid ook aan de klanten meedelen. Ik weet heus wel dat het voor C&A beter is als we de volle mep betalen maar ik zal nu toch wel drie keer nadenken voor ik hier weer wat koop en mijn vriendinnen ook.
Hoe kunnen ze van tevoren weten dat ze die jas gaan afprijzen als ze niet van tevoren weten welke jassen uitverkocht zijn en welke niet? En zo ja, dan is die jas misschien alsnog verkocht en dan heb je weer een boze klant die huilie doet omdat 'zijn' jas verkocht is.
pi_121829203
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:31 schreef BlueMage het volgende:
[ afbeelding ]

Deel 6 alweer van het klachtentopic over klachten op klacht.nl

Je moet het nummer even updaten in de OP ;)

En, als het kan, wellicht ook wat topics van de vorige reeksen toevoegen, die missen nu (is wellicht overbodig gezien de mogelijkheid om ze zelf vrij simpel op te zoeken, maar misschien voor de volledigheid)
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  maandag 21 januari 2013 @ 07:56:13 #35
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_121832578
quote:
Klacht Postcode Loterij: dvd box
5
Nieuwe klacht
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden Postcode Loterij
Lezers van deze klacht: 12
brief van felicitatie gekrijge maar volgens instruktie in de sait van postcodeloterij doet het niet.

Gewenste oplossing
oplssing ik werwach van jullie
Zeker de DVD box "Nederlands voor klapjosti's"

quote:
Klacht Lyca mobile: verpleegster
18
Nieuwe klacht
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden Lyca mobile
Lezers van deze klacht: 7
Mijn simkaart staat geblokkeerd, kan nergens mee bellen.

Gewenste oplossing
Met een spoedig bericht waarom
Hier kan je gratis mee bellen....
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  maandag 21 januari 2013 @ 11:08:38 #36
288341 CasJ
Go for it!
pi_121836303
quote:
Klacht Marlboro: Stukje filter midden in Malboro Flavor mix sigaret

Nieuwe klacht
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden Marlboro
Lezers van deze klacht: 2034
Vorige week dinsdag 10 mei kocht ik een groot pakje Malboro Medium(Flavor mix) sigaretten van ¤6,00.
Ik maakte het pakje gewoon open niks aan de hand tot dat ik een sigaret op stak die heel raar rook. Waarop mijn vriend zei, wat ruikt die sigaret vreemd. In het midden van de sigaret ongeveer kwam er een vlammetje. ik heb je sigaret uitgemaakt en er zat een stuk filter in. Het leek wel een stukje piepschuim. Een dag later precies het zelfde verhaal ook een stukje filter in de sigaret! Ik heb de 2 stukjes filters bewaard en ook het pakje heb ik bewaard. Het is namelijk zeer slecht voor je gezondheid om een stuk filter op te roken!

Gewenste oplossing
Ik ben tevreden door deze klacht te mogen melden. Maar ik vind het niet normaal dat dit in een sigaret terecht kan komen, ik wens nieuwe sigaretten.
Alsof roken verder gewoon gezond is :')
Ja...
pi_121839589
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:02 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Je moet het nummer even updaten in de OP ;)

En, als het kan, wellicht ook wat topics van de vorige reeksen toevoegen, die missen nu (is wellicht overbodig gezien de mogelijkheid om ze zelf vrij simpel op te zoeken, maar misschien voor de volledigheid)
Ik heb de OP wel even naar 't goeie nummer geëdit idd maar verder zou ik niet weten hoe je zo'n OP in 'n reeks aanpast dus ja... :P

quote:
Klacht KPN Internet: geen e.mail kunnen ontvangen
Klacht: Nieuwe klacht
Nieuwe klacht
Klacht over KPN Internet
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden KPN Internet
Lezers van deze klacht: 27

We worden zeer slecht geholpen fout licht bij KPN we worden van het kastje naar de muur gestuurd.Donderdag 17-1 2013 geen mail meer te ontvangen 0800-0402 gebeld zij is een storing probeer na half uur nomaals en het zou gaan zakelijk dus nr. 0800-0403 gebeld nee particulier vrijdag morgen 18-1 2013 2 uur aantelefoon 0800-0403 experteam 0800-471 kreeg te horen wanbetaler afgesloten weer 0800-0402 vrijdag avond half 10 belooft zaterdag 19-1-2013 kunt u weer mail ontvangen tot op heden niets ik ben dan ook van plan een schade claim in te dienen ben al 4 uur met dit bezig en nog steeds geen oplossing dit alles buiten onze schuld ik heb zelf ook een bedrijf te runnen maar als ik het op de zelfde manier doe als KPN ben snel klaar
Gewenste oplossing

Per dirct oplossen op dit moment krijgt KPN van mij een dikke 0
Ik denk dat ik tussen de regels door wel kan lezen wat er in dit geval écht aan de hand is. :')

[ Bericht 20% gewijzigd door BlueMage op 21-01-2013 12:39:30 ]
Hallon!
  maandag 21 januari 2013 @ 15:22:39 #38
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_121846756
quote:
Klacht Kwikfit: Dure oliewissel Hyundai 1500

Nieuwe klacht
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden Kwikfit
Lezers van deze klacht: 2
ik heb ook een oliewissel gedaan naar aanleiding van de website
oliewissel vanaf 39 euro
dus ik ga naar een kwikfit filiaal en laat dit uitvoeren
kosten 89 euro dit is wel een groot verschil
als ik nu een prijsopgave online doe kost dit 59 euro
wat nu

Gewenste oplossing
normale redelijke prijs
Waarom snappen mensen nou niet wat er bedoeld wordt als er staat: vanaf 39 euro.

quote:
Klacht SBS 6: Piet Paulusma en zijn weersvoorspellingen
4
Nieuwe klacht
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden SBS 6
Lezers van deze klacht: 9
Al enige tijd valt mij op dat Piet Paulusma verkeerde weersvoorspellingen doet.
Het zou mij niet verbazen als het barbeceuweer een 9 krijgt vanavond.
Als het aan hem ligt loop je met -10 in je bikini op het strand.
Ik vind dat hier wel gevolgen aan moeten zitten voor Piet.

Gewenste oplossing
Een boete opleggen voor elke foute weersvoorspelling die hij doet. Wellicht neemt hij zijn werk dan iets serieuzer.
Overdrijven is ook een vak :')

[ Bericht 0% gewijzigd door achterlijke_gladiool op 21-01-2013 15:22:57 (typo) ]
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_121856767
quote:
Mijn zoon zit bij de taxi vervoer voor speciaal onderwijs al zeven keer als t niet meer is andere chaufeurs gehad de helft steld zich niet eens voor en t kan zomaar zijn dat je een ander krijgt paar dagen later vaste krachten doen niet aan volgens mij
Ook ene haald em half uur te vroeg op kwart over zeven terwijl die om half negen op school moet zijn en soms ook veelste laat half uur tot anderhalf uur tijd
Vriendelijkheid of behulpzaamheid bestaat er niet als er colegas een zieke vrouw wat regelmatig hartklachten heeft staan er zo vijf schoolbusjes er bij om t wachten op een ambulance wie laat zon iemand met kinderen rijden ?en waarom moeten de andere kinderen daar maar de dupe van zijn om zolang daar ook nog te moeten wachten en kijken. Ze weten niet dat de kinderen naar speciaal onderwijs moeten omdat ze adhd of autisth zijn enzv dus dit is echt niet goed als je dan beld krijg ik grof te horen dat ik geen begrip voor hun colega kan op brengen ! Wat brutaal jah! En hun kunnen geen begrip op brengen dat mijn kind en andere kinderen dit niet aan kunnen om hier maar ff bij te blijven hangen! En t regelmatig wisselen van chauffeur en t niet kunnen voorstellen vind ik ook niet erg netjes Fatsoen ontbreekt hier .bellen doen ze niet aan.
Gewenste oplossing

Duidelijke regels . Komt er iets tussen bellen! Vaste chaufeur (als er ziekte is kan t anders voorkomen dan ok ma niet zomaar ander sturen zonder reden of medeweten) fatsoen voorstellen, begrip en respect naar kinderen en ouderen toe. T daadwerkelijk iets doen met klachten.
Klacht van Moeder1981, over Connexxion, in de rubriek: Openbaar Vervoer geplaatst op 21 januari 2013
Moeder1981 kan ook wel wat speciaal onderwijs gebruiken.
pi_121859297
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dan kan een jongen van 18 voor alle minderjarigen kopen. Dat proberen ze te voorkomen.

Ik heb het een keer gehad met een vriendin, we gingen allebei langs een andere kassa ( naast elkaar) omdat dat sneller was. Zij had een blikje Smirnoff en ik iets zonder alcohol. Toen de caissière dat merkte moest ik ook mijn ID laten zien. Ik stond wel raar te kijken.
Wettelijk mogen ze je dat niet vragen. Dat het wel gebeurt is een ander verhaal. Maar de wet bekommert zich alleen om de koper, niet om wie het daarna weer van de koper krijgt.

Tegenwoordig is het wel dat als kinderen onder de 16 in openbare ruimtes alcohol nuttigen kunnen ze een boete krijgen, dit staat echter los van het koop-verhaal.
pi_121859661
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:06 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Wettelijk mogen ze je dat niet vragen. Dat het wel gebeurt is een ander verhaal. Maar de wet bekommert zich alleen om de koper, niet om wie het daarna weer van de koper krijgt.

Tegenwoordig is het wel dat als kinderen onder de 16 in openbare ruimtes alcohol nuttigen kunnen ze een boete krijgen, dit staat echter los van het koop-verhaal.
eeuhm de appie kan een megaboete krijgen als ze wisten of dit behoorden te wisten dat men als groep naar binnen ging en door te splitsen alcohol wilden kopen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_121859770
quote:
Beste, Een Sushi restaurant heeft een wel heel bijzondere regel en dat is dat alles wat je niet consumeerd extra moet bijbetalen op de all-inn prijs van eur 21,50 per persoon. Deze verrassing kwamen ze ons mede delen nadat we niet alles hadden opgegeten en wezen ons op de kleine lettertjes op het bestelformulier. We hebben nog een hele discussie gevoerd met de bedrijfsleider welke 2 ontevreden partijen tot gevolg had.

Mag dit zomaar?

Moet men de consument niet eerst wijzen op die voor hun zo belangrijke regeltjes waarin geen enkele logica te ontdekken valt. Ik begrijp de achterliggende gedachte maar wordt op een slinkse wijze ten uitvoer gebracht. Doggy bag was al helemaal niet bespreekbaar.

Als ik zelf een plastic zak had meegenomen en daar al het overgebleven etenswaar had gedeponeerd hadden we geen enkel probleem gehad....

Onbegrijpelijk! Ik
lijkt me vrij logisch om er voor te zorgen dat "bepaalde "mensen niet veel opscheppen en niks lusten en dat de sushiboer het mag weggooien
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_121859830
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:11 schreef gers het volgende:

[..]

eeuhm de appie kan een megaboete krijgen als ze wisten of dit behoorden te wisten dat men als groep naar binnen ging en door te splitsen alcohol wilden kopen
Niet waar.

quote:
Art. 20, lid 1
Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.
Als je verklaart dat deze drank niet voor die jongere persoon is behoort dat volgens de wet voldoende te zijn.
De Appie heeft dan aan hun "plicht" voldaan. Ze verkopen dan dus ook gewoon aan 16+, dus daar kunnen ze geen boete voor krijgen.
pi_121859947
quote:
sinds geringde tijd winkel ik bij de Albert Heijn op de Helftheuvel passage te ‘s-Hertogenbosch. Helaas moet ik constanteren dat ik bijna elke keer aan de kassa onbeschoft behandeld word, op kaugom kauwende jonge meiden die dubbel aanslaan en niet naar je luisteren en ook niet weten wat ABN betekend. ik hoop dat u als groot bedrijf hier iets aan zou kunnen doen.
B.V.D.

Hoogachtend
-
Gewenste oplossing

kwaliteit controle cassieres desbetreffende winkel.
De pot verwijt de ketel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Marie30 op 13-03-2013 17:14:08 ]
pi_121860129
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:14 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Niet waar.

[..]

Als je verklaart dat deze drank niet voor die jongere persoon is behoort dat volgens de wet voldoende te zijn.
De Appie heeft dan aan hun "plicht" voldaan. Ze verkopen dan dus ook gewoon aan 16+, dus daar kunnen ze geen boete voor krijgen.
quote:
Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_121860211
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:18 schreef gers het volgende:

[..]

[..]

Als je verklaart dat het niet voor die minderjarige is, kan er ook niet vastgesteld worden dat deze drank wel voor de kinders onder de 16 is.
  maandag 21 januari 2013 @ 23:18:35 #47
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_121871192
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:08 schreef CasJ het volgende:

[..]

Alsof roken verder gewoon gezond is :')
Je gaat toch niet zeggen dat het om deze gaat:

De marlboro flavour plus, als je kijkt naar hoe deze is opgebouwd en verschilt van een normale sigaret, dan zou dit mevrouw haar klacht kunnen verklaren :')
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  dinsdag 22 januari 2013 @ 03:08:04 #48
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_121875792
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Zonder kaartje aan de broek kunnen ze die broek niet meer verkopen, en het is ook niet zeker of het kaartje wel bij die broek hoort.
Wat je zegt is complete onzin, want je kan namelijk wel zien of het kaartje klopt met de broek.
Je kan me vinden bij de bloemist
  dinsdag 22 januari 2013 @ 03:14:29 #49
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_121875805
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Zijn ze dat niet wettelijk verplicht?
Ze zijn dat inderdaad wettelijk verplicht op te volgen, maar als jij met je kleine broertje een flesje drank (:'))* voor je moeder koopt. Zou je hier nooit problemen mee krijgen, ook niet door de politie.

Als het broertje zelfs te jong is om verplicht een legitimatie op zak te hebben (14 jaar) moet je als verkoper ook wel een beetje na kunnen denken. Gaat het hier om een jongen die drank koopt voor een minderjarige of is het een jongen die samen met zijn kleine broertje een cadeautje uitzoekt voor zijn moeder.

Deze vrouw in de Gall&Gall is gewoon zo'n typische zure Nederlander van 50 jaar. Die het leven niet meer ziet zitten, neemt alles letterlijk op.
Je kan me vinden bij de bloemist
  dinsdag 22 januari 2013 @ 03:23:22 #50
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_121875835
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:14 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Niet waar.

[..]

Als je verklaart dat deze drank niet voor die jongere persoon is behoort dat volgens de wet voldoende te zijn.
De Appie heeft dan aan hun "plicht" voldaan. Ze verkopen dan dus ook gewoon aan 16+, dus daar kunnen ze geen boete voor krijgen.
Iets met medeplichtigheid enzo... het is niet zo als je één wet goed uitvoert niet kan gepakt kan worden met een andere wet eh ;).
Je kan me vinden bij de bloemist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')