abonnementen ibood.com bol.com
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:29:59 #1
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_121762140
registreer om deze reclame te verbergen
elvis_cilla_glen_campbell_george_klein_wedding_1970_dec_5.jpg

Hij zal onder de gewone muziekliefhebber niet zo bekend zijn als onder de countrymuziek liefhebbers maar is toch een gitarist en zanger die inmiddels zijn sporen wel heeft verdiend.

Of zoals de Wiki over hem luidt:
quote:
Glen Campbell (Delight, Arkansas, 22 april 1936) is een Amerikaans countryzanger en gitarist.
Zijn grootste hit in Nederland en België was (Like a) Rhinestone Cowboy, later ook gecoverd
door Claire als Vreemde vogels.
Campbell schreef geschiedenis door in 1967 in twee categorieën een Grammy Award te
winnen, hij won zowel de prijs voor beste country-single (met het nummer Gentle on my mind) \
als de prijs voor beste popsingle (met By the time I get to Phoenix).

Campbell was ook een veelgevraagd sessiemuzikant. Hij is te horen op albums van onder
meer Bobby Darin, Ricky Nelson, The Monkees (onder meer in het nummer I'm a believer),
Elvis Presley,(Viva las Vegas) Frank Sinatra,(Fly me to the Moon) Dean Martin,(Volare)
The Righteous Brothers (in You've lost that lovin' feelin' ) en The Mamas and the Papas.
(Monday,monday) Ook maakte Campbell deel uit van The Beach Boys tijdens de tournee
van 1964 en de opnames van het Beach Boys-album Pet Sounds.

Tijdens zijn afscheidstournee in juni 2011 wordt er de ziekte van Alzheimer bij hem vast
gesteld.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:39:22 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121762446
Ah, de Glen Campbell. Vooral de 15 jaar versie (gerijpt op sherryvaten) is erg goed.
Ok stelletje hokboeren
pi_145488448
Glen Campbell _O_ Zo jammer dat die man nu het eind stadium van Alzheimer "in is gegaan" "Late stage 6" en "Stage 7" is einde verhaal..
Fantastische gitarist, meesterlijke zanger.

Ghost On The Canvas.
All I Want Is You (U2 Cover)
Hey Little One.
Rhinestone Cowboy.
Gentle On My Mind.
Galveston.
Wichita Lineman.

Super goede nummers van hem, zelfs 2 - 3 jaar geleden op z`n afscheidstour heeft hij nog fantastisch gitaar gespeeld.
En wat ze laatst lieten zien in een clip was ook wel mooi:

Waren ze bij zijn verzorgingstehuis, hij kan niet meer praten, heeft moeite met lopen, maar een van die mensen gaf hem een gitaar en hij bloeide weer helemaal op en begon weer als vanouds te spelen _O_

Ben heel erg benieuwd ook naar "I`ll Be Me" Die volgende week in premiere gaat in amerika.
pi_145489368
Fantastisch artiest _O_

Tranentrekkertje dit nummer

En deze blijft gewoon mooi

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145489516
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:19 schreef Spezza19 het volgende:
Fantastisch artiest _O_
Tranentrekkertje dit nummer
En deze blijft gewoon mooi
_O_ Sowieso is "Ghost On The Canvas" echt een heel erg goed album, in mijn ogen een van zijn betere.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:49:02 #6
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_145519546
I'm Not Gonna Miss You.. bijzonder..en mooie platen ook zeker die op latere leeftijd gemaakt zijn.. een waardig afscheid van een van de grotere van het genre.
"Jesse is gladder dan deze glijbaan. Echt een gladde aal." ~ Justin Klaver
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:16:52 #7
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_160562971
Glen Campbell’s Wife Reveals He’s Lost Ability to Speak

Glen Campbell has entered the final phases of his battle with Alzheimer’s, and in a new interview, his wife Kim reveals the country and pop legend has lost the ability to speak.

glen-campbell.jpg?w=630&h=420&zc=1&s=0&a=t&q=89

Campbell announced his battle with Alzheimer’s in 2011, and at that time he was still well enough to embark on his final tour, which was documented in the award-winning film Glen Campbell: I’ll Be Me. By 2014 he had declined to the point where Kim made the decision to place him in a full-time care facility, but in September of 2015 she brought him home, where she, the couple’s children, Ashley and Shannon, nephew Matthew Monier and family friend Brody Wooton served as his his primary caregivers for seven weeks. In November she was forced to return him to full-time care as he entered the final phases of the disease, requiring help with everything.

“He’s healthy, he’s content,” Kim shares with WTSP news in Tampa Bay, Fla. “He’s lost most of his ability to communicate verbally. He has severe aphasia, but he still understands the universal language of smiles and kisses, and he enjoys food.”

Read More: Glen Campbell's Wife Reveals He's Lost Ability to Speak | http://tasteofcountry.com(...)?5&trackback=tsmclip

Damn. Wat een lijdensweg.
pi_160569386
Treurig ;(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_165905729
Zit net voor de 5e-6e x I'll be me te kijken, echt een van de weinige muziek gerelateerde documentaires die ik écht kan waarderen en hij BLIJFT ook gewoon steengoed, hij is zó verdomde oprecht en het is zó mooi gedocumenteerd.
BradgeTV op YouTube
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:54:42 #10
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_170227304
Nog één laatste album.

Glen Campbell to Say Farewell With Final Album 'Adios'

Studio LP, due June 9th, was recorded after the singer-guitarist's Alzheimer's diagnosis and Goodbye Tour in 2012

Glen Campbell will release his final studio album, 'Adiós,' on June 9th.

Singer-guitarist Glen Campbell is saying farewell with a final studio album, the appropriately titled Adiós. In advance of the album, out June 9th, Campbell has shared the track list to Adiós, which includes a cover of the 1969 Harry Nilsson song "Everybody's Talkin'."

Campbell was diagnosed with Alzheimer's in 2011, and shortly after embarked on a "Goodbye Tour." The songs that make up Adiós were recorded after Campbell wrapped up that tour in an effort to preserve, as Campbell's wife Kim Campbell writes, "what magic was left." Campbell has not performed or recorded since 2012.

Campbell recorded Adiós at Nashville's Station West with producer and longtime collaborator Carl Jackson. Willie Nelson, Vince Gill and Campbell's own children – Ashley, Shannon and Cal – all make guest appearances on Adiós, which features 12 songs Campbell had long loved but never had the chance to record.

Highlights include the title track, initially written by favorite Campbell collaborator Jimmy Webb and made famous by Linda Ronstadt, and a cover of Willie Nelson's 1968 song "Funny (How Time Slips Away)," on which Campbell is joined by Nelson himself.

Campbell will celebrate his 81st birthday on April 22nd. Here's the full track list for Adiós:

1. "Everybody’s Talkin’"
2. "Just Like Always"

3. "Funny (How Time Slips Away)" (feat. Willie Nelson)

4. "Arkansas Farmboy"

5. "Am I All Alone (Or Is It Only Me)" (intro by Roger Miller)

6. "Am I All Alone (Or Is It Only Me)" (feat. Vince Gill)

7. "It Won’t Bring Her Back"
8. "Don't Think Twice, It's All Right"
9. "She Thinks I Still Care"
10. "Postcard From Paris"
11. "A Thing Called Love"
12. "Adiós"

http://www.rollingstone.c(...)-album-adios-w476837

Omdat ze het nu gaan uitbrengen, denk ik wel dat hij binnenkort sterft helaas. Maar misschien beter voor hem, ik lees dat hij echt niks meer kan.
pi_170281098
Eeuwig sip ;(
"Enjoy every sandwich."
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')