abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 13:46:08 #226
5428 crew  miss_sly
pi_121935183
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat is in tegenspraak met je conclusie dat er best veel mensen met kleine kinderen uit elkaar gaan, vind ik.

Juist omdat je zo moe, prikkelbaar en/of sexloos bent is het (voor ons) heel belangrijk wel 'samen' te zijn. Omdat je zo snel van elkaar afdrijft. Dus lekker samen in bed. Bijslapen. Dat je op z'n minst genegenheid voor elkaar kan voelen. Daardoor is het ook makkelijker compassie te voelen voor die ander als ie meer bijslaap nodig heeft of voor algemeen chagrijn. ;)
Alhoewel het nooit als hard werken heeft gevoeld. Ik loop graag een stapje harder voor hem, en hij voor mij. Dat vind ik wel een gelukje.
Samen zijn hoeft dan wat mij betreft niet per se in bed. Ik ben wel erg blij dat we de avonden weer voor ons hebben. S op tijd naar bed en dan kunnen wij de avond inrichten zoals wij willen. En of ze dan gedurende de nacht als we allemaal slapen en meteen ook weer verder slapen, bij ons in bed komt liggen, maakt me dan niet uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:47:25 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121935231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
En het is niet alleen slaapgebrek, maar ook nog eens slaapgebrek in combinatie met een eeuwig moeten. Je moet naar je werk en/of de zorg voor de kinderen gaat door. Ik geloof dat ik het er een jaar of twee beter vanaf bracht dan nu. Ik moet nu echt op tijd naar bed.
Ja ook. :Y

Ik tel ook echt mijn zegeningen met mijn werk. Vorige week drie dagen Singapore, dwz zondagavond vliegen, vrijdagochtend terug op schiphol en hoewel dat in principe een killing programma is vind ik het heerlijk, even drie dagen lang alleen maar mezelf om rekening mee te houden. Echt zo fijn. Dat is echt even bijtanken voor mij. :Y
***
pi_121935253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:44 schreef Lenaatje het volgende:
Dat is dus de reden claudia dat ik niet meer overdag werk! Ik moest zoveel, een leuke moeder zijn, als vrouw gezellig zijn, het huishouden en weet ik wat niet meer! Was het helemaal kwijt, dan functioneer ik dus nergens meer! Het is zo'n goede keus geweest om in de avonduren te gaan werken! Als Ninthe naar school is en haar draai gevonden heeft kijk ik wel weer eens rond voor overdag!
Maar waarom "moeten" jullie veel? van jullie zelf? of van je man/vriend? of van anderen?

Ik maak het mijzelf zo makkelijk mogelijk als ik moe ben..ik moet alleen voor mijn kind zorgen en dan nog blijven we vaak thuis en laat ik haar rustig spelen op de grond of kijken we filmpjes..soms komt mijn man thuis en heb ik niks gedaan bijna maar dat geeft niet zegt hij. Dan bestellen we eten of haalt hij iets makkelijks...
Ooit als ze beter gaat slapen dan word ik weer een leuke/gezellige/mooie vrouw :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121935295
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat is in tegenspraak met je conclusie dat er best veel mensen met kleine kinderen uit elkaar gaan, vind ik.
Ik moet daarbij denken aan een stel uit generatie 2010: zo ontzettend bezig met het idee dat ze elkaar vooral leuk moeten blijven vinden en dingen samen moeten blijven doen dat ze zichzelf niet toestaan om het zwaar te vinden en een nieuw evenwicht te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121935313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Samen zijn hoeft dan wat mij betreft niet per se in bed. Ik ben wel erg blij dat we de avonden weer voor ons hebben. S op tijd naar bed en dan kunnen wij de avond inrichten zoals wij willen. En of ze dan gedurende de nacht als we allemaal slapen en meteen ook weer verder slapen, bij ons in bed komt liggen, maakt me dan niet uit.
Klopt! dat maakt zo veel uit..
Het verschill tussen een ontroostbare baby in slaap te moeten krijgen of gezellig een film kijken samen beneden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 13:50:08 #231
5428 crew  miss_sly
pi_121935319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar waarom "moeten" jullie veel? van jullie zelf? of van je man/vriend? of van anderen?

Ik maak het mijzelf zo makkelijk mogelijk als ik moe ben..ik moet alleen voor mijn kind zorgen en dan nog blijven we vaak thuis en laat ik haar rustig spelen op de grond of kijken we filmpjes..soms komt mijn man thuis en heb ik niks gedaan bijna maar dat geeft niet zegt hij. Dan bestellen we eten of haalt hij iets makkelijks...
Ooit als ze beter gaat slapen dan word ik weer een leuke/gezellige/mooie vrouw :9
Ik denk wel dat dat van jullie beiden de juiste instelling is om deze vermoeide tijd door te komen!
Ik probeer het ook wel, hoor, maar sommige dingen moet, zoals werken, daar ontkom je niet aan. Thuis hoef ik inderdaad niet heel veel en als het niet lukt, zal B ook nooit iets zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121935354
:D Ja werken moet inderdaad maar ik zeg ook vaak "morgen ga ik uitrusten op werk"
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:51:54 #233
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121935367
Het eeuwige moeten leggen wij hier bij elkaar op. Man kan niet tegen de rommel in huis dus blijft maar ruimen, dat 'moet' hij van zichzelf. We hebben weer een huilbaby dus ik kan weinig anders dan met haar tegen me aangeplakt zitten. Maar omdat hij werkt en ik verlof heb 'moet' ik er voor zorgen dat hij in een schoon en opgeruimd huis komt. Wat ammenevernooitniet lukt. Dus hebben we weer onenigheid. Ik ben ook klaar met dat moeten, maar helaas wordt het alleen maar erger als ik straks weer aan het werk ben.
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:53:28 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121935425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Samen zijn hoeft dan wat mij betreft niet per se in bed. Ik ben wel erg blij dat we de avonden weer voor ons hebben. S op tijd naar bed en dan kunnen wij de avond inrichten zoals wij willen. En of ze dan gedurende de nacht als we allemaal slapen en meteen ook weer verder slapen, bij ons in bed komt liggen, maakt me dan niet uit.
Wij lagen vaak al om 9 uur in bed :o en ik werkte 's avonds dus dat zijn de enige uren aan een stuk dat we samen waren.
Maar dan nog, ik was ( ben) de hele dag samen met de jongens. Die nachten en die 4m2 zijn echt heilig. Ik zou me helemaal opgeconsumeerd voelen als ik het anders zou doen. Verzwolgen door de kinderen. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121935444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar waarom "moeten" jullie veel? van jullie zelf? of van je man/vriend? of van anderen?

Ik maak het mijzelf zo makkelijk mogelijk als ik moe ben..ik moet alleen voor mijn kind zorgen en dan nog blijven we vaak thuis en laat ik haar rustig spelen op de grond of kijken we filmpjes..soms komt mijn man thuis en heb ik niks gedaan bijna maar dat geeft niet zegt hij. Dan bestellen we eten of haalt hij iets makkelijks...
Ooit als ze beter gaat slapen dan word ik weer een leuke/gezellige/mooie vrouw :9
Ik denk van mezelf, voor de buitenkant! Je wilt op je werk je werk goed doen, thuis wil je het netjes en gezellig hebben, en ook nog eens lief en leuk voor man en kinderen! Tegenwoordig kan ik het moeten ook wel los laten hoor! Jammer als het hier rommelig is en het eten niet op tijd op tafel staat! maar daar moest eerst die rust voor komen denk ik.
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:55:39 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121935501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet daarbij denken aan een stel uit generatie 2010: zo ontzettend bezig met het idee dat ze elkaar vooral leuk moeten blijven vinden en dingen samen moeten blijven doen dat ze zichzelf niet toestaan om het zwaar te vinden en een nieuw evenwicht te vinden.
Oh, dat zwaar en nieuw evenwicht was er zeker. En we deden juist veel minder samen. Daarom juist. Maar goed, het werkte voor ons juist heel goed. Het was zwaar, het was heftig, en niks was meer hetzelfde. En dat was ons rustpunt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 13:58:24 #237
5428 crew  miss_sly
pi_121935601
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wij lagen vaak al om 9 uur in bed :o en ik werkte 's avonds dus dat zijn de enige uren aan een stuk dat we samen waren.
Maar dan nog, ik was ( ben) de hele dag samen met de jongens. Die nachten en die 4m2 zijn echt heilig. Ik zou me helemaal opgeconsumeerd voelen als ik het anders zou doen. Verzwolgen door de kinderen. :@
Nadeel is wel dat wij (soms te) laat naar bed gaan, maar wij functioneren best aardig zonder veel slaap. En ik ben niet hele dagen alleen met S samen, want ik werk ook drie dagen. Er zal ook een verschil zitten tussen 1 of 3 kinderen. Wij doen ook heel veel met drietjes, altijd eigenlijk. En die paar uurtjes op een avond voor ons samen of ieder voor zich, voor ons is het voldoende.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:01:24 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121935706
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wij lagen vaak al om 9 uur in bed :o en ik werkte 's avonds dus dat zijn de enige uren aan een stuk dat we samen waren.
Maar dan nog, ik was ( ben) de hele dag samen met de jongens. Die nachten en die 4m2 zijn echt heilig. Ik zou me helemaal opgeconsumeerd voelen als ik het anders zou doen. Verzwolgen door de kinderen. :@
En dat is waarom ik echt wel graag een eigen kamer wil voor O. en ik best met onze woonsituatie in mijn maag zit.
Ik wil graag de ruimte in mijn slaapkamer voor whatever ik daar wil doen. Lezen, tv kijken, praten, intiem zijn. Maar momenteel begint O. al te kreunen als ik de slaapkamer binnen kom en lig ik er dus alleen maar heel stil te zijn.
Voor onze relatie zou het heel goed zijn als O. na twee jaar naar een eigen kamer kan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121935747
Wat wij tegenwoordig vaker doen is een dag in het weekeinde zonder gêne alleen maar op de bank liggen. Kindjes naar opa en oma, en het is weer een beetje zoals tijdens m'n studententijd, toen het eeuwige moeten nog niet bestond. (Er was wel wát moeten, maar niet eeuwig moeten.)

Een jaar geleden gingen we tijdens zo'n dag nog naar de Ikea, aan de slag in het huis, of iets anders nuttigs doen. Nu staan we het onszelf eindelijk toe om het soms allemaal even los te laten. En ik hoop dat we over een tijdje zover zijn dat we op zo'n dag samen gaan lunchen of zo. :Y) Maar voor nu vind ik het sporadisch kunnen lamballen geweldig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:02:30 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121935759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:51 schreef becky27 het volgende:
Het eeuwige moeten leggen wij hier bij elkaar op. Man kan niet tegen de rommel in huis dus blijft maar ruimen, dat 'moet' hij van zichzelf. We hebben weer een huilbaby dus ik kan weinig anders dan met haar tegen me aangeplakt zitten. Maar omdat hij werkt en ik verlof heb 'moet' ik er voor zorgen dat hij in een schoon en opgeruimd huis komt. Wat ammenevernooitniet lukt. Dus hebben we weer onenigheid. Ik ben ook klaar met dat moeten, maar helaas wordt het alleen maar erger als ik straks weer aan het werk ben.
Erg herkenbaar. Mijn vent is net zo en wij hadden ook een huilbaby.
Dikke :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121935783
Becky, ik wist niet dat ze zoveel huilde. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121935797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:51 schreef becky27 het volgende:
Het eeuwige moeten leggen wij hier bij elkaar op. Man kan niet tegen de rommel in huis dus blijft maar ruimen, dat 'moet' hij van zichzelf. We hebben weer een huilbaby dus ik kan weinig anders dan met haar tegen me aangeplakt zitten. Maar omdat hij werkt en ik verlof heb 'moet' ik er voor zorgen dat hij in een schoon en opgeruimd huis komt. Wat ammenevernooitniet lukt. Dus hebben we weer onenigheid. Ik ben ook klaar met dat moeten, maar helaas wordt het alleen maar erger als ik straks weer aan het werk ben.
-O-

Dat is echt zwaar..ik weet nog hoe het was toen R constant boven op mij lag 2 maanden lang..kon haar nergens neer zetten of ze ging vreselijk huilen

Kan hij er echt niet mee leven? beetje rommel..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 14:06:49 #243
5428 crew  miss_sly
pi_121935952
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:51 schreef becky27 het volgende:
Het eeuwige moeten leggen wij hier bij elkaar op. Man kan niet tegen de rommel in huis dus blijft maar ruimen, dat 'moet' hij van zichzelf. We hebben weer een huilbaby dus ik kan weinig anders dan met haar tegen me aangeplakt zitten. Maar omdat hij werkt en ik verlof heb 'moet' ik er voor zorgen dat hij in een schoon en opgeruimd huis komt. Wat ammenevernooitniet lukt. Dus hebben we weer onenigheid. Ik ben ook klaar met dat moeten, maar helaas wordt het alleen maar erger als ik straks weer aan het werk ben.
Wat ontzettend zwaar, een huilbaby. Ik had er geen idee van :*

Ik vind het wel heel erg dat je man zoveel van je verwacht als je zo weinig kunt doen. Spreekt hij dat ook zo uit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 14:07:59 #244
5428 crew  miss_sly
pi_121936007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat wij tegenwoordig vaker doen is een dag in het weekeinde zonder gêne alleen maar op de bank liggen. Kindjes naar opa en oma, en het is weer een beetje zoals tijdens m'n studententijd, toen het eeuwige moeten nog niet bestond. (Er was wel wát moeten, maar niet eeuwig moeten.)

Een jaar geleden gingen we tijdens zo'n dag nog naar de Ikea, aan de slag in het huis, of iets anders nuttigs doen. Nu staan we het onszelf eindelijk toe om het soms allemaal even los te laten. En ik hoop dat we over een tijdje zover zijn dat we op zo'n dag samen gaan lunchen of zo. :Y) Maar voor nu vind ik het sporadisch kunnen lamballen geweldig.
Haha, dat doen wij dus 's avonds ook wel eens, hoor :P Vooral na het avondeten probeer ik 'moeten' zoveel mogelijk te negeren. Dan is het tijd om rustig aan te doen, niets te doen, tv te kijken, internetten, breien, wat dan ook, maar alleen waar ik zin in heb. Werkt prima :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:11:40 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121936176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat wij (soms te) laat naar bed gaan, maar wij functioneren best aardig zonder veel slaap. En ik ben niet hele dagen alleen met S samen, want ik werk ook drie dagen. Er zal ook een verschil zitten tussen 1 of 3 kinderen. Wij doen ook heel veel met drietjes, altijd eigenlijk. En die paar uurtjes op een avond voor ons samen of ieder voor zich, voor ons is het voldoende.
Het is nu voor ons ook heel anders natuurlijk. De oudste is sowieso op tot 21.30, de kinderen hebben ons minder nodig en we kunnen bijvoorbeeld best een stuk wandelen zonder de jongens. Plus dat we 's nachts er niet meer uit hoeven. ;)

Ik krijg het gevoel niet helemaal onder woorden merk ik. Het heeft namelijk niks te maken met sex. Maar met nabijheid. Maar ook met elkaar accepteren met ook lelijke kanten ofzo? Dat in alle overweldigendheid ( is dat een woord?) de basis er nog steeds was. ook moe en chagrijnig. Ook met de hele dag een huilbaby aan je vastgeplakt. Ik ging echt helemaal op in de kinderen. Er was geen ruimte voor nog iets anders. Dus die afstand moest er 's nachts echt zijn. We sliepen wel op een matrasje bij de jongens als ze dat nodig hadden. Veiligheid creëren op hun eigen kamer en onze slaapkamer was van ons.

Nou ja, t werkte voor ons iig heel goed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121936213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, dat doen wij dus 's avonds ook wel eens, hoor :P Vooral na het avondeten probeer ik 'moeten' zoveel mogelijk te negeren. Dan is het tijd om rustig aan te doen, niets te doen, tv te kijken, internetten, breien, wat dan ook, maar alleen waar ik zin in heb. Werkt prima :+
Oh, maar er is voor mij echt een verschil tussen 's avonds uitpuffen en een dag lamballen! Bij een dag lamballen denk ik aan de hele dag Investigation Discovery kijken omdat er niks op tv is. Heerlijk. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:13:08 #247
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121936234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:01 schreef laziness het volgende:

[..]

En dat is waarom ik echt wel graag een eigen kamer wil voor O. en ik best met onze woonsituatie in mijn maag zit.
Ik wil graag de ruimte in mijn slaapkamer voor whatever ik daar wil doen. Lezen, tv kijken, praten, intiem zijn. Maar momenteel begint O. al te kreunen als ik de slaapkamer binnen kom en lig ik er dus alleen maar heel stil te zijn.
Voor onze relatie zou het heel goed zijn als O. na twee jaar naar een eigen kamer kan.
Ik snap dat heel goed. Even jezelf zijn, geen moeder. Ik hoopndat t gauw lukt! :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 14:16:31 #248
5428 crew  miss_sly
pi_121936365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:01 schreef laziness het volgende:

[..]

En dat is waarom ik echt wel graag een eigen kamer wil voor O. en ik best met onze woonsituatie in mijn maag zit.
Ik wil graag de ruimte in mijn slaapkamer voor whatever ik daar wil doen. Lezen, tv kijken, praten, intiem zijn. Maar momenteel begint O. al te kreunen als ik de slaapkamer binnen kom en lig ik er dus alleen maar heel stil te zijn.
Voor onze relatie zou het heel goed zijn als O. na twee jaar naar een eigen kamer kan.
Dat begrijp ik echt heel goed!
Het is echt heel anders dat S (steeds minder vaak overigens maar tot voor kort wel iedere nacht) bij ons in bed kruipt, 's nachts tussen 1 en 4 ofzo, of dat je altijd de kamer deelt.
Ik hoop dat jullie het huis snel verkopen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 14:18:25 #249
5428 crew  miss_sly
pi_121936437
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar er is voor mij echt een verschil tussen 's avonds uitpuffen en een dag lamballen! Bij een dag lamballen denk ik aan de hele dag Investigation Discovery kijken omdat er niks op tv is. Heerlijk. O+
Dat doe ik 's avonds: tv aan (en vaak is er niets, dus inderdaad Investigation Discovery), ipad bij de hand en mijn breiwerk. soms nog een boek. En dan maar een beetje switchen. Hoezo onnuttige, lege avond? :+ O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 januari 2013 @ 14:20:02 #250
5428 crew  miss_sly
pi_121936509
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het is nu voor ons ook heel anders natuurlijk. De oudste is sowieso op tot 21.30, de kinderen hebben ons minder nodig en we kunnen bijvoorbeeld best een stuk wandelen zonder de jongens. Plus dat we 's nachts er niet meer uit hoeven. ;)

Ik krijg het gevoel niet helemaal onder woorden merk ik. Het heeft namelijk niks te maken met sex. Maar met nabijheid. Maar ook met elkaar accepteren met ook lelijke kanten ofzo? Dat in alle overweldigendheid ( is dat een woord?) de basis er nog steeds was. ook moe en chagrijnig. Ook met de hele dag een huilbaby aan je vastgeplakt. Ik ging echt helemaal op in de kinderen. Er was geen ruimte voor nog iets anders. Dus die afstand moest er 's nachts echt zijn. We sliepen wel op een matrasje bij de jongens als ze dat nodig hadden. Veiligheid creëren op hun eigen kamer en onze slaapkamer was van ons.

Nou ja, t werkte voor ons iig heel goed.
Ik snap het wel, hoor, zeker. En als het voor jullie werkte, is het toch goed? Dat is wel een van de belangrijkste lessen die ik de laatste 3,5 jaar geleerd heb: iedereen doet maar hoe hij/zij het wil, maar laat mij nou mij ding doen. Als iedereen het dan doet zoals het voor hen het beste voelt, is er toch niets aan de hand? Dan hoeft niemand zich te verdedigen enzo, scheelt ook een hoop frustratie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')