abonnement Unibet Coolblue
pi_122081090
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Die omschrijving gaat over je Vibe?
Oeps. Beetje onhandig geplaatst :') Nee, ging over die Cruiser die ik had, van Crafter..
pi_122081209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Waarom spaar je niet gewoon even door voor tenminste een les paul standard van Epiphone. Dat studio spul en 100 serie is allemaal niet veel soeps. Je speelt al best lang gitaar, dan ga je toch niet weer terug naar zo'n gitaartje dat word gekocht door mensen die net beginnen?

Vintage is ook goed spul, hebben ze bij de lokale gitaarwinkel hier, maar ook duurder.
hmm.. naja, is opzich ook wel een idee, ik red me nog wel met deze strat, maar opzich is het ook wel prettig een Les paul er bij te hebben.
Kan natuurlijk ook nóg een maandje sparen, dan heb ik éind maart een nieuwe gitaarr, en dat kan dan evt een Les Paul Studio van Gibson zijn.. of een Ultra III van Epiphone..

Maar ik vind mezelf dat éigenlijk niet waard. Ik kan wel aardig spelen (Eindelijk) en m`n phrasing/vibrato word óók wat, maar nee... ik vind mezelf éigenlijk nog geen gitaar van boven de 300-350 euro waard om eerlijk te zijn.

Misschien een rare uitspraak hoor, maar zo voel ik dat ....

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2013 19:17:58 ]
pi_122081336
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

hmm.. naja, is opzich ook wel een idee, ik red me nog wel met deze strat, maar opzich is het ook wel prettig een Les paul er bij te hebben.
Kan natuurlijk ook nóg een maandje sparen, dan heb ik éind maart een nieuwe gitaarr, en dat kan dan evt een Les Paul Studio van Gibson zijn.. of een Ultra III van Epiphone..

Maar ik vind mezelf dat éigenlijk niet waard. Ik kan wel aardig spelen (Eindelijk) en m`n phrasing/vibrato word óók wat, maar nee... ik vind mezelf éigenlijk nog geen gitaar van boven de 300-350 euro waard om eerlijk te zijn.

Misschien een rare uitspraak hoor, maar zo voel ik dat ....
Ja, dat moet je lekker snel vergeten en een gitaar kopen waar je blij van word. Als je zoiets zou kunnen kopen door een maandje door te sparen zou ik dat zeker te weten doen!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122081417
Ja ik zou inderdaad ook even doorsparen, is toch lekker om een keer een goede gitaar thuis te hebben. Ik vond dat geweldig tenminste na mijn beginnerspakketje, zorgt ook voor motivatie om te spelen.

Maar je moet het zelf weten, je moet alleen niet voor het goedkope spul gaan omdat je perse nu een andere gitaar wilt hebben, dan kun je beter even wachten.
pi_122081425
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, dat moet je lekker snel vergeten en een gitaar kopen waar je blij van word. Als je zoiets zou kunnen kopen door een maandje door te sparen zou ik dat zeker te weten doen!
Dus jij zegt dat ik me daar helemaal niet blind op moet staren, en gewoon een gitaar kopen als een Gibson Studio/Epi ultra als het goed voelt? :)

Ok, thanks voor de tip, ik zit al heel lang in m`n hoofd met " Ik vind mezelf een merk/klasse niet waard wánt ik speel nog niet bijster goed dat ik zoiets verdien"
pi_122081590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef Remy669 het volgende:
Ja ik zou inderdaad ook even doorsparen, is toch lekker om een keer een goede gitaar thuis te hebben. Ik vond dat geweldig tenminste na mijn beginnerspakketje, zorgt ook voor motivatie om te spelen.

Maar je moet het zelf weten, je moet alleen niet voor het goedkope spul gaan omdat je perse nu een andere gitaar wilt hebben, dan kun je beter even wachten.
Ik ben een type persoon dat zodra hij geld heeft voor een gitaar dat het dan ook daadwerkelijk op MOET aan een gitaar.
Gelukkig ben ik wat dat betreft niet meer zó impulsief dat ik wegloop met iets terwijl ik het eigenlijk niks vind.

Zoals met die Korg A3, op papier (En door The Edge) een tof ding, maar gelukkig heb ik hem getest naast een Line 6 x3 en ben ik met de goede (line 6) weggegaan :)

Misschien moet ik toch maar leren sparen voor een écht goede gitaar (M`n eerste goede is er al, dat is die Classic Vibe, maar ik mis de humbucker sound die ik had)
pi_122084583
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat ik me daar helemaal niet blind op moet staren, en gewoon een gitaar kopen als een Gibson Studio/Epi ultra als het goed voelt? :)

Ok, thanks voor de tip, ik zit al heel lang in m`n hoofd met " Ik vind mezelf een merk/klasse niet waard wánt ik speel nog niet bijster goed dat ik zoiets verdien"
Denk je dat je een betere speler wordt op een Gibson omdat er Gibson opstaat ? Of is een duurdere replica ook goed voor de helft.

Vandaag leuke discussie gehad over mijn gewenste gitaar, daar had de verkoper zelf prive de echte gibson van. Hij vond de replica zo goed dat hij er weinig verschil tussen merkte qua kwaliteiten.
pi_122084704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben een type persoon dat zodra hij geld heeft voor een gitaar dat het dan ook daadwerkelijk op MOET aan een gitaar.
Gelukkig ben ik wat dat betreft niet meer zó impulsief dat ik wegloop met iets terwijl ik het eigenlijk niks vind.

Zoals met die Korg A3, op papier (En door The Edge) een tof ding, maar gelukkig heb ik hem getest naast een Line 6 x3 en ben ik met de goede (line 6) weggegaan :)

Misschien moet ik toch maar leren sparen voor een écht goede gitaar (M`n eerste goede is er al, dat is die Classic Vibe, maar ik mis de humbucker sound die ik had)
De Les Paul Custom Pro heeft ook een Humbucker die per coil aan en uit gezet kan worden en per coil de toon bijgestuurd kan worden en geweldige sound, wat wil je nog meer.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:34:43 #209
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_122084768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben een type persoon dat zodra hij geld heeft voor een gitaar dat het dan ook daadwerkelijk op MOET aan een gitaar.
Gelukkig ben ik wat dat betreft niet meer zó impulsief dat ik wegloop met iets terwijl ik het eigenlijk niks vind.

Zoals met die Korg A3, op papier (En door The Edge) een tof ding, maar gelukkig heb ik hem getest naast een Line 6 x3 en ben ik met de goede (line 6) weggegaan :)

Misschien moet ik toch maar leren sparen voor een écht goede gitaar (M`n eerste goede is er al, dat is die Classic Vibe, maar ik mis de humbucker sound die ik had)
Je kan natuurlijk ook een los buckertje kopen en die erbij gooien? :)
Dit is mijn signature.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:35:35 #210
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_122084821
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:07 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Jij hebt hem gehad, dus is hij meteen tweedehands en dus verminderd direct de waarde. Hoe spijtig dat ook is ;(

Wel een erg gaaf ding. Doe je eventueel aan inruil?
Haha nee, ik wil er echt cash voor hebben :P
Dit is mijn signature.
pi_122085024
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

hmm.. naja, is opzich ook wel een idee, ik red me nog wel met deze strat, maar opzich is het ook wel prettig een Les paul er bij te hebben.
Kan natuurlijk ook nóg een maandje sparen, dan heb ik éind maart een nieuwe gitaarr, en dat kan dan evt een Les Paul Studio van Gibson zijn.. of een Ultra III van Epiphone..

Maar ik vind mezelf dat éigenlijk niet waard. Ik kan wel aardig spelen (Eindelijk) en m`n phrasing/vibrato word óók wat, maar nee... ik vind mezelf éigenlijk nog geen gitaar van boven de 300-350 euro waard om eerlijk te zijn.

Misschien een rare uitspraak hoor, maar zo voel ik dat ....
Met zo'n redenering zou ik nu nog steeds dezelfde gear hebben als toen ik begon, en zou het nog steeds nergens naar klinken... Juist motivatie vanuit nieuwe gear (en dan niet alleen gitaren, maar ook multi-fx en losse pedaaltjes en andere versterkers), en zo kom ik verder dan dat ik was blijven steken bij mijn oude gear...
pi_122085724
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:39 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Met zo'n redenering zou ik nu nog steeds dezelfde gear hebben als toen ik begon, en zou het nog steeds nergens naar klinken... Juist motivatie vanuit nieuwe gear (en dan niet alleen gitaren, maar ook multi-fx en losse pedaaltjes en andere versterkers), en zo kom ik verder dan dat ik was blijven steken bij mijn oude gear...
Ja.. naja, de motivatie is er wel, en ik wil ook graag nieuwe gear kopen om te blijven spelen... maar het is vervelend vanwege de geld issues..en het niet weten wat ik wil ;(
pi_122085771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:30 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Denk je dat je een betere speler wordt op een Gibson omdat er Gibson opstaat ? Of is een duurdere replica ook goed voor de helft.

Vandaag leuke discussie gehad over mijn gewenste gitaar, daar had de verkoper zelf prive de echte gibson van. Hij vond de replica zo goed dat hij er weinig verschil tussen merkte qua kwaliteiten.
Nee, daarom dus... ik wil geen hele dure gitaar omdat ik het niet nutig vind voor mezelf (Zoals ik nu speel) om een Gibson te kopen.. of een andere dure gitaar ( iets van boven de 500 euro)
pi_122085824
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat ik me daar helemaal niet blind op moet staren, en gewoon een gitaar kopen als een Gibson Studio/Epi ultra als het goed voelt? :)

Ok, thanks voor de tip, ik zit al heel lang in m`n hoofd met " Ik vind mezelf een merk/klasse niet waard wánt ik speel nog niet bijster goed dat ik zoiets verdien"
Ja, dat is precies wat ik zeg :)

Zo kocht ik mijn huidige Dean. Was toen een veel betere gitaar dan ik kon spelen, maar heb achteraf gezien geen betere keuze kunnen maken. Ik heb geen enkele gitaar waar ik meer of liever op speel. Genoeg ander mooie gitaren, maar als één gitaar is die nooit weer weggaat is het de Dean.
Als ik nooit weer kan spelen [omdat mijn arm er af valt ofzo] dan verkoop/verdeel ik alles, maar de Dean gaat aan de muur.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122085940
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja.. naja, de motivatie is er wel, en ik wil ook graag nieuwe gear kopen om te blijven spelen... maar het is vervelend vanwege de geld issues..en het niet weten wat ik wil ;(
Dat is dus echt die muzikantenziekte GAS, we willen allemaal altijd iets nieuws en iets anders.
Maar op een gegeven moment vind je voor jezelf een stabiele basis aan gear, voor een bepaalde tijd in ieder geval :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122085969
Vandaag voor het eerst de gitaar in mijn handen gehad die ik wil. Door de plotselinge sneeuwval was het erg rustig bij RockPalace in Den Haag. Hemd van het lijf gevraagd en mijn 2 keuzes amps er naast laten zetten. De AMP is een Vox VT40+ geworden, de buizen voorversterker (de Plus van Vox VT40) legde het af tegen de Fender Mustang II.

Gelijk al een lekkere brede en zachte leren gitaarband gekocht, Amplifierstand en Gitaarstand

Daarna nog even door naar Higaingguitars in Houten en daar capo gehaald die daar leuk geprijst was en gevraagd of ze mijn gitaar konden leveren, deze valt buiten hun normale merken. Gezien ze Gibson dealer zijn dachten ze ook Epiphone te kunnen leveren. Zou wel fijn zijn terug valpunt te hebben in de buurt voor onderhoud. "Kleine onderneming" steunen vind ik ook wel belangrijk ander kun je nooit meer iets voelen en ruiken als je het alleen maar online besteld.
pi_122086044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
Vandaag voor het eerst de gitaar in mijn handen gehad die ik wil. Door de plotselinge sneeuwval was het erg rustig bij RockPalace in Den Haag. Hemd van het lijf gevraagd en mijn 2 keuzes amps er naast laten zetten. De AMP is een Vox VT40+ geworden, de buizen voorversterker (de Plus van Vox VT40) legde het af tegen de Fender Mustang II.

Gelijk al een lekkere brede en zachte leren gitaarband gekocht, Amplifierstand en Gitaarstand

Daarna nog even door naar Higaingguitars in Houten en daar capo gehaald die daar leuk geprijst was en gevraagd of ze mijn gitaar konden leveren, deze valt buiten hun normale merken. Gezien ze Gibson dealer zijn dachten ze ook Epiphone te kunnen leveren. Zou wel fijn zijn terug valpunt te hebben in de buurt voor onderhoud. "Kleine onderneming" steunen vind ik ook wel belangrijk ander kun je nooit meer iets voelen en ruiken als je het alleen maar online besteld.
Welke is het geworden dan?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122086069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat ik zeg :)

Zo kocht ik mijn huidige Dean. Was toen een veel betere gitaar dan ik kon spelen, maar heb achteraf gezien geen betere keuze kunnen maken. Ik heb geen enkele gitaar waar ik meer of liever op speel. Genoeg ander mooie gitaren, maar als één gitaar is die nooit weer weggaat is het de Dean.
Als ik nooit weer kan spelen [omdat mijn arm er af valt ofzo] dan verkoop/verdeel ik alles, maar de Dean gaat aan de muur.
Ik ga eens kijken bij wat winkels volgende maand :) beetje orienteren, wil nu niet weer fouten maken wat betreft slechte gitaren enzo..
pi_122086202
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Welke is het geworden dan?
Eind Februari ben ik in bezit van een Epiphone Les Paul Custom Pro AW

pi_122086218
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
Vandaag voor het eerst de gitaar in mijn handen gehad die ik wil. Door de plotselinge sneeuwval was het erg rustig bij RockPalace in Den Haag. Hemd van het lijf gevraagd en mijn 2 keuzes amps er naast laten zetten. De AMP is een Vox VT40+ geworden, de buizen voorversterker (de Plus van Vox VT40) legde het af tegen de Fender Mustang II.

Gelijk al een lekkere brede en zachte leren gitaarband gekocht, Amplifierstand en Gitaarstand

Daarna nog even door naar Higaingguitars in Houten en daar capo gehaald die daar leuk geprijst was en gevraagd of ze mijn gitaar konden leveren, deze valt buiten hun normale merken. Gezien ze Gibson dealer zijn dachten ze ook Epiphone te kunnen leveren. Zou wel fijn zijn terug valpunt te hebben in de buurt voor onderhoud. "Kleine onderneming" steunen vind ik ook wel belangrijk ander kun je nooit meer iets voelen en ruiken als je het alleen maar online besteld.
VT40+ is een goed keuze!
HIgain guitars is trouwens een fijne plek om te oefenen, heb er 1x gerepeteerd met het bandje waar ik in speel, en ik vond het eerlijk gezegd bést ok! Niet heel groot, maar ook niet té klein voor 5 man
pi_122086241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken bij wat winkels volgende maand :) beetje orienteren, wil nu niet weer fouten maken wat betreft slechte gitaren enzo..
Och, wat voor de ene een kutgitaar is kan voor een ander juist perfect zijn. Dat zie je wel aan een V, dat vind ook lang niet iedereen fijn.

Zo spelen zowel Ares als ik in metalbands, maar ik weet niet of ik die Bo~el van hem wel fijn zou vinden, en andersom :)
Natuurlijk zijn dat supergitaren, maar wat goed is of wat kut is is erg persoonlijk.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122086260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Eind Februari ben ik in bezit van een Epiphone Les Paul Custom Pro AW

[ afbeelding ]
Daar zat ik ook aan te denken, mooie gitaar.
Het liefst heb ik een beetje cream kleurige, maar die zijn niet te koop neem ik aan :')
pi_122086265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Eind Februari ben ik in bezit van een Epiphone Les Paul Custom Pro AW

[ afbeelding ]
Cool man, mooie gitaren!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122086293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, mooie gitaar.
Het liefst heb ik een beetje cream kleurige, maar die zijn niet te koop neem ik aan :')
Lang genoeg in de zon hangen, niks wat zo snel verkleurt als een witte gitaar :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_122086306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

VT40+ is een goed keuze!
HIgain guitars is trouwens een fijne plek om te oefenen, heb er 1x gerepeteerd met het bandje waar ik in speel, en ik vond het eerlijk gezegd bést ok! Niet heel groot, maar ook niet té klein voor 5 man
Begint steeds beter gevonden te worden HiGain door bandjes om te oefenen, ze hebben een mega ruimte die ze maar half benutten. Dus steun ze met liefde omdat ze het bedrijf met idealogie en liefde besturen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')