abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 22:17:58 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121700806
Hallo,

Het is dan eindelijk zover komende zaterdag gaan we naar een keukenboer in de buurt om een mooie keuken te laten samenstellen; nu weet ik dat de keukenzaak in kwestie veelal keukenapparatuur van de Atag groep toepast; dat wil zeggen dat het veelal toestellen en apparaten zijn van de merken Atag, Etna en Pelgrim.

Wij zijn allebei niet echt iemand die heel veel eisen aan de apparaten stelt en we staan waarschijnlijk straks niet uren in de keuken om de meest uitgebreide en vaagste gerechten te maken :P .

Kortom we zijn gewoon op zoek naar apparaten die doen wat ze moeten doen, maar we hebben eigenlijk geen ervaring met boven genoemde merken; wat mogen we er van verwachten ?
Heeft iemand bijzonder goede of slechte ervaringen met één van de drie genoemde merken ? :)

Ben wel even benieuwd ! :s)
pi_121701534
Ja hoor wij hebben al 5 jaar atag. Werkt prima!
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 22:38:19 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121702051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:29 schreef cyberbab het volgende:
Ja hoor wij hebben al 5 jaar atag. Werkt prima!
Wat voor toestellen/apparaten hebben jullie dan van Atag ?
Het zou bij ons gaan om een oven, inductiekookplaat, koelkast en een vaatwasser :P
pi_121702293
Ik zou bij een koelkast en een vriezer ook zeker even kijken naar het verbruik, niet naar het merk dat de keukenzaak toevallig veel gebruikt. Maar ja, ik ben besmet met het zonnepanelenvirus :-)
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_121703644
In de offerte apart laten noteren. Thuis even op kieskeurig en in google shopping de prijzen vergelijken. Veel internet aanbieders sluiten aan als je meer dan vijf apparaten af neemt. Meestal met wat heen en weer mailen is er nog wel wat aan de prijs te doen. Garantie komt altijd van de fabrikant af dus niet bij de keukenleverancier.
Er zijn zelfs installateurs die de stekkers er niet instoppen en geen gasaansluiting maken.

Afzuig kap even kijken naar de decibels.
Jeroentje.
pi_121705864
Ruim 10 jaar geleden hebben wij onze keuken gekocht met koeler-vaatwasser-combimagnetron-kookplaat-afzuigkap. Met Pelgrim apparaten kon de keukenboer de scherpste prijs maken.
Vanwege de open keuken heb ik gevraagd om de vaatwasser te wisselen voor de meest stille die er te krijgen was, ongeacht het merk. Dat werd dus een Siemens die een flinke duit extra kostte.

Kookplaat (met vonkontsteking), afzuigkap(90 cm schouw) en combimagnetron zijn in RVS uitgevoerd en functioneren nog prima. Aan RVS kan op zich weinig kapot gaan maar desondanks vind ik dat het zich prima houdt.

De koeler is in het 10e jaar kapot gegaan. Is een bosch voor in de plaats gekomen (gelesecteerd op energielabel, prijs en vooral levertijd).

Het topstuk uit onze oorspronkelijke collectie, de dure Siemens, ging in het 5e jaar al kapot en heeft een honderdje of 3 a 4 op de kop gehad om gerepareerd te worden. In het 10e jaar opnieuw kapot gegaan en derhalve vervangen. De nieuwe Bosch vaatwasser is gelecteerd op energielabel, prijs en geluid.

In het voorlopig theoretische geval dat er een nieuwe keuken moet komen zou ik zondermeer opnieuw voor apparatuur uit Pelgrim-Atag-Etna famillie gaan als dit een mooie prijs zou opleveren.
(Belangrijker vind ik overigens of je de in -het-zicht apparatuur mooi vindt.)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_121706501
ik heb een fornuis en afzuigkap. Zuigt en kookt prima ;)
pi_121712648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:09 schreef jpajs het volgende:
In de offerte apart laten noteren. Thuis even op kieskeurig en in google shopping de prijzen vergelijken. Veel internet aanbieders sluiten aan als je meer dan vijf apparaten af neemt. Meestal met wat heen en weer mailen is er nog wel wat aan de prijs te doen. Garantie komt altijd van de fabrikant af dus niet bij de keukenleverancier.
Er zijn zelfs installateurs die de stekkers er niet instoppen en geen gasaansluiting maken.

Afzuig kap even kijken naar de decibels.
Wij hebben een pakket van Etna en hebben zoals hierboven beschreven alles even gegoogled. Niets mis mee volgens de recensies van anderen. Nu hebben we zelf al wel een aantal probleempjes gehad. Ook het aantal decibels van de afzuigkap is gechecked en leek goed. helaas is het in werkelijkheid een herrie, maar volgens de monteur (die er toch moest zijn) komt dat door de afvoer.
Op zich voldoen de apparaten wel hoor, maar achteraf had ik toch liever iets betere kwaliteit gehad.
pi_121715081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:14 schreef Femmie13 het volgende:

[..]

Wij hebben een pakket van Etna en hebben zoals hierboven beschreven alles even gegoogled. Niets mis mee volgens de recensies van anderen. Nu hebben we zelf al wel een aantal probleempjes gehad. Ook het aantal decibels van de afzuigkap is gechecked en leek goed. helaas is het in werkelijkheid een herrie, maar volgens de monteur (die er toch moest zijn) komt dat door de afvoer.
Op zich voldoen de apparaten wel hoor, maar achteraf had ik toch liever iets betere kwaliteit gehad.
Het mooie van Kieskeurig zijn de recensies. Praktijk gerelateerde ervaringen van mensen die iets hebben gekocht. Tuurlijk is de ervaring van een keukenboer ook wel wat waard. Maar die kunnen, mijns inziens niet op tegen de ervaring van de praktijk.

Wij hebben voor de badkamer een wensen lijstje gemaakt in Excel van Producten en Leverancies. Met dat lijstje ben ik gaan kijken op internet. Dus product 1 was goedkoop bij Leverancier 1. Product 2 was goedkoop bij Leverancier 2. Maar bij L2 ook gekeken naar P1. En toen terug naar L1 met P2.
Uiteindelijk in excel daarop een schema gemaakt 10L en 13P met de prijzen er bij. In die lijst alle goedkoopste Producten opgeteld gaf ons bedrag waarop ik wilde inkopen,. Uiteindelijk zijn wij er onder gekomen met de prijs.

Prijzen zijn makkelijk te vinden met fabrikant nummers en EAN nummers. Type nummers zijn meer gebruikelijk in Kieskeurig. EAN nummer is goed te gebruiken in google shopping.

Uit de 10 internet leveranciers bleven er 4 over. Eén kon niet meekomen met de prijs wat hij ook wilde. Dus op het eind drie over. Eén van de drie vond het niet erg om de betaling na levering te doen. Dus die is het uiteindelijk geworden ook al lagen ze alle drie gelijk met de prijs. Eén van de eerste afvallers mailde dat hij niet mee wou doen aan die onzin en vond dat ik maar naar de goedkoopste moest gaan. Ook goed.

We hebben ook gekeken naar recensies van leveranciers. Zou voordat ik een grote bestelling deed ook even bellen. Als het niet goed voelt gauw een ander opzoeken. Het is een heel uitgezoek en het kost je de nodige tijd. Maar als je een paar honderd euro wil besparen dan moet je het zeker doen. De service is net zo goed soms zelfs beter dan in de winkel.

Wij hebben een prettige ervaring gehad om het zo te kopen. Tuurlijk hebben we ook één of twee misser gehad. Maar over het algemeen zijn we zeer tevreden met hoe zaken zijn geregeld.

Keuken staat bij ons ook komende jaren op het rijtje. Apparatuur gaat via een internet aanbieder gekocht worden. Dat is iets wat vast staat.
Jeroentje.
pi_121718291
Die van ons adviseerde ook Atag maar wij vonden dat simpelweg qua design niet mooi. In de basis zal de kwaliteit van Atag prima in orde zijn maar volgens mij zien velen het nog als B-merk. Mocht je daar zelf niks om geven en het design prima vinden denk ik dat je met Atag geen buil zal vallen. En inderdaad, kijk goed naar decibellen met je koelkast, afzuigkap en vaatwasser.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_121719777
Atag is toch geen b merk? Wij konden "kiezen" uit een bauknecht of atag vaatwasser en het is de atag geworden omdat die net iets meer opties had.
Whirlpool is het goedkopere broertje van bauknecht. En ook etna staat niet als allerbeste bekent maar volgens mij zijn het allemaal goede merken.
pi_121736980
Ik zou vooral kijken naar gebruiksgemak.
Ik heb een Atag vaatwasser omdat die de enige was die op hoogte geplaatst kon worden (minder bukken) en de stilste van dat moment was.Kortste programma is bijna 2 uur.
Heb ook een Atag combimagnetron, spijt dat ik tijdens uitzoeken apparatuur niet beter heb gekeken naar gebruiksgemak, deze zal als eerste vervangen gaan worden. (irritante tijdsinstelling, niet tevreden over oven-functie)
Afzuigkap Atag, motorloze (mechanische ventilatie), kan weinig aan kapot gaan.

Uiteindelijk gaat het vooral om gebruiksgemak, alle apparaten lijken in basis toch op elkaar, maar gebruiken doe je het elke dag.
  zondag 20 januari 2013 @ 12:40:26 #13
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_121793408
Atag levert volgens mij vooral OEM-apparatuur. D.w.z. apparaten van andere fabrikanten met een Atag-merkje en een Atag/Etna/Pelgrim specifiek frontje. Alleen de gas-apparaten maken ze zelf. Mijn Atag-vaatwasser komt bijvoorbeeld van AEG/Electrolux, mijn Atag-combimagnetron van Whirlpool. De producent van mijn oven heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar ik kwam exact hetzelfde apparaat ook al een keer tegen bij Hornbach onder een of ander budgetmerk.

Ik zou dus vooral letten op gebruiksgemak, prijs en uiterlijk en je niet teveel laten leiden door het merk. Dat gezegd hebbende: AEP heeft wel een prima garantieservice. Het labyrinth van mijn vaatwasser werd bijvoorbeeld snel en zonder problemen vervangen toen het stuk was.
Never explain, never apologize.
  zondag 20 januari 2013 @ 12:50:20 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121793857
Atag heeft veel productlijnen, van goedkoop tot design. Maar keukenapperatuur, daar heb je veel merken, maar slechts een paar fabrieken.
Van koelkasten bijvoorbeeld zijn er, zover ik weet 3 belangrijke in Europa, 1 in Italie, de goedkopere, maar vrijwel alle koelkasten in het beneden en middensegment, 1 in Duitsland, Liebherr en die maakt ze voor siemens, bosch etc hun premium productlijnen en Samsung in Polen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121794702
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
1 in Duitsland, Liebherr
Ik dacht Liebherr = Miele (of omgekeerd?) ??

Anyway, als Atag uit Whirlpool(onderdelen) bestaat, zou ik er met een grote boog omheen lopen, tenzij apparatuur repareren je hobby is.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 20-01-2013 14:14:05 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121811444
Uit ervaring (dat wil zeggen: die van mijn ouders) is Atag/Whirlpool niet bepaald sterk, de klantenservice en de garantie niet bijster goed én is het zgn rvs van Atag een drama (niet schoon te krijgen, is "nep rvs" etc.)
Zelf gekozen voor Siemens, hebben heel dat spul nu bijna 4 jaar, prachtig spul, perfect werkende vaatwasser, de combioven werkt als een zonnetje en de service van Siemens rules (koelkastdeur ging stuk, de scharnieren dan en de volgende dag was er een monteur die beide scharnieren verving en de hele bubs nog eens perfect afhing, keurig conform garantie en géén voorrijkosten)
Ze kwamen zelfs gratis langs voor een nare doch voor een ander niet zichtbare kras in de oven... en keurig opgelost.
Qua zicht is het ook nog eens :9~
Ik raad je wel aan een afzuigkap van geen ander merk dan Itho aan te schaffen, de koning onder de afzuigkappen, van oudsher al we hebben een randafzuiging (zie je dus nooit eventueel vieze roosters) werkt als een enorme tierelier en is ook nog eens prachtig om te zien.
Deze, de Elan. Toegegeven, is iets duurder maar de levensduur telt ook mee, een keuken is geen ikeakastje wat je na een jaar vervangt.
http://www.novynederland.nl/afzuigkappen/wandschouw/elan.html

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 20-01-2013 18:50:47 ]
Waar het stinkt is het warm.
  zondag 20 januari 2013 @ 18:37:55 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121811517
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik dacht Liebherr = Miele (of omgekeerd?) ??

Anyway, als Atag uit Whirlpool(onderdelen) bestaat, zou ik er met een grote boog omheen lopen, tenzij apparatuur repareren je hobby is.
Liebherr bouwt ook voor Miele.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')