abonnement Unibet Coolblue
pi_121647630


Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan.

Vorige topics:

Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lily Allen en Belgische platen
Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division
Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac
Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand)
Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid
Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers'
Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders
Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit
Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles
Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, Michael Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100.
Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads
Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen
MUZ / Top 5 van de dag #13 met daarin solos, nick cave, 2012, shane macgowan, modest mouse, AC/DC, Duran duran, arcade fire, werk gerelateerd, jezus, red hot chilli peppers
Top 5 van de dag #14 met daarin: Jamiroquai, 'beste songteksten', dubbelalbums, Prince, 'nummers over (on)geluk', 'Beatles-covers', Björk + Sugarcubes, The Cure, Pavement
Top 5 van de dag #15 met daarin: Top 500 jaren '00, Portishead, Bruce Springsteen, alliteratie, nummers over de zon, muziek uit film niet voor film geschreven, Queen
Top 5 van de dag #16 met daarin: Guns 'n Roses, Metallica, Jimi Hendrix, Bootlegs, Nick Drake, the Smiths, albums uit de jaren 80, Kate Bush
Top 5 van de dag #17 met daarin: 'de daad', Protestsongs, Deus, Vara's Verrukkelijke Vijftien 1984, Familie Wainwright, Goud/Zilver/Brons in titel, Festivals, Platen uit de jaren 70, Bob Marley, Nummers van bands op Lowlands 2012, Kleur in titel/bandnaam
MUZ / Top 5 van de dag #18 met daarin 'liedjes met familieleden in de titel', 'songs waarin een misdaad wordt gepleegd', vrouwelijke artiesten, favoriete mannenstemmen, The Beatles, 'nummers uit de jaren '60 top 200 van Pitchfork', 'liedjes over suiker', ska
MUZ / Top 5 van de dag #19 met daarin: rap, songs met een titel van 7 woorden of meer, albumafsluiters, live dvd's, metal albums jaren '80, Oasis, Sigur Rós, songs met betrekking op afstand, songs over bekende/beroemde mensen, Pulp
MUZ / Top 5 van de dag #20: met daarin grappigste / vreemdste / mooiste / leukste bandnamen, IJslandse artiesten, The Smashing Pumpkins, liedjes over hemel en hel, man/vrouw duo's, Roxy Music, Dusty Springfield, slechtste/foutste album covers, liedjes met jaartal in titel, keuzes en dilemma's, winnen en verliezen, Weezer, honden
MUZ / Top 5 van de dag #21 met daarin Cream, treinen, Ben Folds, Ween, feestnummers, Blur, Acda & De Munnik, albums 2011, Bettie Serveert, Green Day, Iron Maiden
MUZ / Top 5 van de dag #22 met daarin ; Red House Painters, Patti Smith, Drugsliedjes, de Jeugd van Tegenwoordig, Queens of the stone age, beste muziekvideo's, the Clash, the Prodigy, Otis Redding, Various (compilaties), Lenny Kravitz, Horrorfiguren, Ryan Adams en Bryan Adams
MUZ / Top 5 van de dag #23 met daarin : 'top 5 van toen je 17 was', Eels, 'scheidingsalbums', Simon & Garfunkel + solo, liedjes over vuur, bands uit de jaren 50, 'songs met fall in de titel', Doe Maar, 'boeken van/over muzikanten', Canadese bands
MUZ / Top 5 van de dag #24 met daarin: 'songs van nederlandse bands of artiesten, niet nederlandstalig', Duitse bands, Antony (& The Johnsons), Schotse bands, bands met familieleden, bands met een liefdeskoppel, Australische bands, Siouxsie and the Banshees, Ierse bands, 'laatste albums'
MUZ / Top 5 van de dag #25 met daarin: politieke songs, Joni Mitchell, 'nummers korter dan 2.30 minuten', Japanse bands, Suede, Curtis Mayfield, Madchester, Outtros, 'songs van bands met Dave Grohl', concerten, 'songs waarop Slash meespeelt'
MUZ / Top 5 van de dag #26 Met daarin : Zweedse bands/artiesten, de plaat en z'n verhaal, Genesis, De Dijk, Top2000, PJ Harvey, het Excelsior label, supergroups en de meest gehate bands/artiesten
MUZ / Top 5 van de dag #27 met daarin: Bands die je haat, ABBA, 'Odes aan muziek', 'Nummers over geld', 'Franse artiesten', Natalie Merchant, 'Artiesten die voor hun 40e zijn overleden', Lou Reed, 'Nederlandstalige albums'
MUZ / Top5 van de dag #28 met daarin: Elvis Costello, 'liedjes over snoep', Bangles, Neil Diamond, 'liedjes over wind', Cat Stevens, Italiaanse bands, Kerstliedjes, 'albums met een voornaam in de titel', Yo la Tengo, Kirsty MacColl, 'einde van de wereld', Counting Crows
MUZ / Top5 van de dag #29 met daarin: girlgroups, Alex Turner, Depeche Mode, Beach Boys, songs korter dan 2 minuten, Toto, Stevie Wonder, nummers over wensen, New Romantics beweging, Massive Attack, engelen
MUZ / Top5 van de dag #30 met daarin: de top 100 van het top 40 jaaroverzicht 2012, ziekte, Van Halen, Richard Thompson, Bon Jovi, Boudewijn de Groot, John Lennon, Noorwegen, auto's / verkeer
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121647783
De opdracht van Mystikvm voor vandaag:

Voor vandaag, een top 5 van nummers over de kleur, of de niet-kleur, zwart

* TELLERS LET OP! In deel 30 staan al diverse lijstjes!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121648013
Eigen inzending:

1 Spoon - Black Like Me
2 Nick Cave & The Bad Seeds - Black Hair
3 Bonnie 'Prince' Billy - Black
4 Suede - Black And Blue
5 The Kills - Black Balloon
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121653125
1 Rolling Stones - Paint it Black
2 Michael Jackson - Black and White
3 Amy Winehouse - Back to Black
4 Alannah Myles - Black Velvet
5 AC/DC - Back in black
pi_121654548
1 Tim Hardin - Black Sheep Boy
2 Joseph Arthur - Black Lexus
3 Led Zeppelin - Black Dog
4 Gun Club - Black Train
5 Big Star - Big Black Car
pi_121657163
1. Rolling Stones - Paint it Black
2. Texas - Black Eyed Boy
3. Suede - Black And Blue
4. Muse - Supermassive Black Hole
5. Radiohead - Black Star
pi_121658261
1. Women - Black Rice
2. MNDR - Fade To Black
3. Thom Yorke - Black Swan
4. Spoon - Black Like Me
5. Black Dog Runs at Night (Fire Walk With Me OST Twin Peaks)
Aldus.
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:17:37 #8
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121658291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:26 schreef methodmich het volgende:
Eigen inzending:

1 Spoon - Black Like Me

3 Bonnie 'Prince' Billy - Black

Die hadden er bij mij eigenlijk ook in moeten staan.
Vooral Bonnie... Maar goed.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_121665907
1. Pearl Jam - Black
2. The Whip - Blackout
3. Sixteen Horsepower - Black Soul Choir
4. The White Stripes - Black Math
5. The Kills - Black Balloon

Top 25 had ook gemogen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_121668710
1. Spoon - Black like me
2. Jens Lekman - Black Cab
3. Thin Lizzy - Black Rose
4. Syl Johnson - Is it because i'm black
5. Neil Young - Hey Hey, My My (Into the Black)

[ Bericht 0% gewijzigd door WeezerButler op 17-01-2013 09:39:25 ]
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2013 @ 09:36:05 #11
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_121669706
Velvet Underground & Nico - Black Angel's Death Song
Yo La Tengo - Black Flowers
Jens Lekman - Black Cab
Beck - Black Tambourine
White Stripes - Black Math
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 10:05:30 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_121670549
1. The (international) Noise Conspiracy - Black mask
2. Bob & Marcia - Young, gifted & black
3. Blur - Black book
4. Amy Winehouse - Back to black
5. The Kinks - Big black smoke
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_121677022
1. Johnny Cash - Man In Black
2. Pearl Jam - Black
3. Nils Lofgren - Black Books
4. Jesse Malin - Black Haired Girl
5. Soundgarden - Black Hole Sun
pi_121677471
1. Bohren & der Club of Gore – Midnight Black Earth
2. Rolling Stones - Paint it Black
3. Velvet Underground & Nico - Black Angel's Death Song
4. Arcade Fire - Black Mirror
5. Have a Nice Life – Waiting for Black Metal Records to Come in the Mail

Vast een boel vergeten.
pi_121678827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:39 schreef On het volgende:

3. Velvet Underground & Nico - Black Angel's Death Song

Sjongejonge, dat pareltje ben ik gewoon vergeten. Unglaublich!
pi_121688900
Ik ga wel tellen.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2013 @ 18:52:36 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121689113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:47 schreef Modus het volgende:
Ik ga wel tellen.
Ja dat tellen volg ik niet echt. Uitleg ergens te vinden?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_121689174
ik ben ook bezig.
pi_121689794


[ Bericht 100% gewijzigd door Ajacied422 op 17-01-2013 19:18:37 ]
pi_121689949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:53 schreef Ajacied422 het volgende:
ik ben ook bezig.
Tel nog maar eens; Spoon ontbreekt met zeker 12 punten
pi_121690114
En Nick Drake heeft 13 punten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_121691225
Ja sorry maar als 3 man tegelijk gaan tellen is wellicht niet zo handig, meld dan even als je gaat beginnen. Helemaal deze opgave is erg veel werk, ga dat niet voor Jan Doedel doen.
pi_121691872
Uitslag songs over ZWART:

1 Pearl Jam - Black 59
2 Beatles - Blackbird 22
3 Rolling Stones - Paint it black 17
4 Nick Drake - Black eyed dog 13
5 AC/DC - Back in black 12
5 Spoon - Black like me 12
7 Soundgarden - Black Hole Sun 11
8 Arcade Fire - Black Mirror 10
8 King Crimson - Starless 10
8 Led Zeppelin - Black Dog 10

Nieuwe opgave: top 5 songs van Kraftwerk.
Dat worden vast heel wat minder lijstjes. :P.
  † In Memoriam † donderdag 17 januari 2013 @ 19:57:43 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121692339
Waar is die vraag over de winter? Ik was bij 4! Stelletje renegaten!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_121697639
1 Ohm sweet Ohm
2 The model
3 The man-machine
4 Metal on metal
5 Spacelab
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')