Universele erin vrotten, die werken ook gewoon. Moet je alleen even kijken hoeveel draden je hebt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:47 schreef r8v2 het volgende:
Ja not. De versie 90-94 kost al 80 euro bijna en de 95-98 versie hebben ze niet...
De how-to voor de 740 moet ik nog online gooien, maar die van de 240 is nagenoeg hetzelfde. Je moet eigenlijk met een ohm-meter klooien want het gaat niet om voltage maar weerstand/ohm/etc. Zie http://www.volvotips.com/(...)r-fault-tracing.htmlquote:
Ja, geen zin, ik houd liever alles zo origineel mogelijk. En voor 35 euro mag ik niet klagen .quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Universele erin vrotten, die werken ook gewoon. Moet je alleen even kijken hoeveel draden je hebt.
Hij moet gewoon een waarde tussen de 0 en 1 volt afgeven. Met warme motor rond de 0.5-0.6 volgens mij.quote:[..]
De how-to voor de 740 moet ik nog online gooien, maar die van de 240 is nagenoeg hetzelfde. Je moet eigenlijk met een ohm-meter klooien want het gaat niet om voltage maar weerstand/ohm/etc. Zie http://www.volvotips.com/(...)r-fault-tracing.html
Maar het kan ook heel goed aan je luchtmassameter liggen, of zelfs de injectie-aansturing. Als met beiden (of een van hen) iets mis is gaat je lampje ook branden.
Heb je al geprobeerd de ECU opnieuw in te leren (zekering van de ECU eruit, ff wachten en zorgen dat reststroom ff eruit is door het rempedaal paar keer in te trappen, zekering terug, starten en kwartier stationair laten draaien en geen enkele keer het gaspedaal aanraken)?
alleen doen als je een echte hoogohmige meter hebt. anders kun je je sonde slopen, en als hij nog goed was is dat zonde.quote:
precies. het is een spanningsbron, geen stroombron. een multimeter met maar een paar Kohm ingangsimpedantie is een te zware belasting en geeft of onbetrouwbare resultaten, of sloopt de sonde.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:59 schreef r8v2 het volgende:
Wut? Je meet toch gewoon de spanning tussen het signaaldraadje en de massa, kom op zeg .
Vaak zat is het voltage goed, maar intern de boel kapot. Dan kan je wel goede voltages hebben maar toch een defecte sonde. Om het echt goed uit te testen heb je een ohmmeter nodig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:55 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon een waarde tussen de 0 en 1 volt afgeven. Met warme motor rond de 0.5-0.6 volgens mij.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:27 schreef IrishBastard het volgende:
[ afbeelding ]
Van: [ afbeelding ]
Tot:
[ afbeelding ]
Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:
P544 (Kattenrug) -
Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import
P1800 -
144 -
240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990
242 gias
244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)
340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 / Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86
345 mirelia
360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)
440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt / PeuRac - 1.7 Turbo - 1991
460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i
480 Garagefluit / Picht / Greetz
740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986
850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994)
940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) / MaGNeT (2.3 LPT Estate - 1996)
960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0)
S90 -
C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010)
S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / Hyman - Phase II 2001 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001
V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003
V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5
S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat
S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S
V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / ..-._---_-.- - 2.5D 1998 (Classic)
XC70 GI - benzine 2007
S80 Salvad0R - 2.4 D5 / PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6
XC90 - D5 - ArcticBlizzard
Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius )
Deze op is hier hier te vinden
Maar die wordt niet meer gebruikt, aangezien iedereen op 'Open nieuw deel' klikt, waar gewoon de OP gekopieerd wordtquote:
Ik rij zelf heel veel kilometers in een XC90. Vind het interieur wat gedateerd aandoen, maar alles werkt wel lekker simpel. Het rijden is wel echt heerlijk. V70 heb ik nog niet veel mee gereden.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:45 schreef dylanrr het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje aan jullie Volvo-rijders.
Ik vind dat het tijd wordt voor een nieuwe auto en ik vind Volvo's er wel tof uitzien.
Nu heb ik altijd grote slagschepen gereden, dus moet het minimaal een V70 worden (ik vind stations mooier dan sedans en hatchbacks.)
Ik zat te denken aan een bouwjaar van rond 2007 of nieuwer.
Een XC60/XC90 vind ik ook wel mooi.
Iemand tips welke Volvo het beste rijdt en welke te kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |