abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121636614
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis.
In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.

Hier weer verder na Zwanger... en dan gaat het mis #14...
Oost west, mij best.
pi_121636740
Laatste post:

Dus toch DJMomo... Wat erg!

Ik snap dat je het allemaal te lang vind duren. Maar je moet jezelf ook de kans geven om er goed over na te denken. Mijn eerste reactie was ook een curretage om er snel vanaf te zijn, maar toen ik er op internet over gelezen had wilde ik het echt niet meer. Dat moet je echt even laten bezinken. Maar twee weken afwachten is inderdaad wel veel. Denk er goed over na en lees op internet wat het allemaal inhoudt. Dat heeft bij mij ook geholpen.
Je kan ook kiezen voor de pillen en dat dit weekend doen. Als dan alles er niet uitkomt met de pillen kan je daarna altijd nog een curretage doen. Dat hou ik ook nog even achter de hand.
Oost west, mij best.
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:10:20 #3
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121637000
DJMomo, helaas dus toch het nieuws waar je al voor vreesde. Sterkte de komende tijd.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121637171
dank malo.

ja zomerzon, de pillen hadden sowieso al mijn voorkeur. Liefst pak ik die dit weekend, zodat ik alles in een keer gehad heb, longontsteking, miskraam, alles. Maar de vraag is of ze me die pillen in mijn huidige gezondheidstoestand wel willen geven, aangezien soms bij pillen alsnog curretage nodig is, ivm hevig bloedverlies (dus vrij accuut, niet ivm niet compleet zijn vd miskraam). Nouja, ik hoor het morgen allemaal wel.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121637937
Momo ;( :*

Het is jouw lichaam, jij mag bepalen of je nog wilt wachten of dat het genoeg is geweest. Ik neem aan dat de gyn ook niet nog twee weken wil wachten, helemaal als jij anders aangeeft.

Wel fijn dat je zo snel terecht kunt bij de gyn. Hij/zij zal je wel goed voorlichten. Sterkte joh :*.
pi_121638132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef DJMomo het volgende:
dank malo.

ja zomerzon, de pillen hadden sowieso al mijn voorkeur. Liefst pak ik die dit weekend, zodat ik alles in een keer gehad heb, longontsteking, miskraam, alles. Maar de vraag is of ze me die pillen in mijn huidige gezondheidstoestand wel willen geven, aangezien soms bij pillen alsnog curretage nodig is, ivm hevig bloedverlies (dus vrij accuut, niet ivm niet compleet zijn vd miskraam). Nouja, ik hoor het morgen allemaal wel.
Dat klopt inderdaad. Ik heb ook allemaal telefoonnummers die ik moet bellen als ik te veel bloed ga verliezen dit weekend. Maar dat komt bij sommige vrouwen voor dus ik ga er maar vanuit dat het niet nodig is.
Ik weet ook niet of dat kan als je een longontsteking hebt. Denk dat je het dan evengoed nog wel kunt doen want ze kunnen een curretage ook doen met een ruggeprik. En volgens mij mag je die wel hebben als je een longontsteking hebt.
Oost west, mij best.
pi_121639179
ja, morgen "spoedspreekuur". Het zal allemaal wel, en ik hoor het morgen wel of en wanneer ik die pillen mag nemen. Heb leidinggevende al ingelicht, en gezegd dat ze er maar van uit moet gaan dat ik er volgende week ook niet ben. Lekker, in onze drukste tijd van het jaar... maar het kan me allemaal even gestolen worden momenteel geloof ik.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121649917
Momo, dus toch slecht nieuws. Wat verdrietig nou. En wat een vervelende timing met die longontsteking, dat compliceert alles rondom je miskraam ook nog behoorlijk begrijp ik. Sterkte de komende tijd.
pi_121650460
Momo :* neem de tijd om alles even te verwerken.
pi_121651696
Ach Momo, wat verdrietig ;( Heel veel sterkte :*
pi_121652404
Sterkte Momo. Hoop voor je dat er toch op korte termijn nog mogelijkheden voor hè zijn.

Ook nog sterkte voor Zomerzon, had ik volgens mij nog niet gedaan. Hoop dat de pillen het laatste zetje gaan geven.

Sorry dat ik niet meer zo goed reageer. Ik heb afgelopen jaar veel steun hier gehad en nu verzaak ik zelf. Ik lees zeker wel mee en denk aan jullie, maar meeschrijven vind ik moeilijker worden omdat de echte miskraam op zich al een tijd terug is en we nu eindelijk weer een beetje vooruit kunnen kijken naar een nieuwe zwangerschap. Aan de andere kant voelt dit topic juist daardoor juist weer zo erg dichtbij en eng.
pi_121653770
Snap ik Kursor, ik sta ook al (weer) met een been in WOHTS, gewoon omdat dat wat positiever voelt... Wil niet te lang blijven hangen in het hele MA gebeuren, en als de wiedeweerga weer zwanger zijn. Al zie ik nu al een beetje op tegen die eerste weken.
En daarom is dit topic juist zo fijn, de miskraam verwerken, en zo wat over die angst heen proberen te komen (voor mezelf sprekende dan). Dank meiden, voor jullie steun de afgelopen tijd. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:29:02 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121655478
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef DJMomo het volgende:
Snap ik Kursor, ik sta ook al (weer) met een been in WOHTS, gewoon omdat dat wat positiever voelt... Wil niet te lang blijven hangen in het hele MA gebeuren, en als de wiedeweerga weer zwanger zijn. Al zie ik nu al een beetje op tegen die eerste weken.
En daarom is dit topic juist zo fijn, de miskraam verwerken, en zo wat over die angst heen proberen te komen (voor mezelf sprekende dan). Dank meiden, voor jullie steun de afgelopen tijd. :*
Voor mij is de MA en de daaropvolgende MK nu ruim 2,5 maand geleden. Ik post hier nu een stuk minder dan toen, omdat ik het eigenlijk bijna helemaal achter me heb gelaten. De feestdagen waren wel even zuur, rondom de uitgerekende datum zal het ook wel even weer slikken worden, maar het dagelijkse leven gaat voor mij weer zijn gewone gangetje.
Ik heb ook heel veel steun gehad aan dit topic, het is zo fijn om met mensen te kunnen praten die in hetzelfde schuitje zitten / hebben gezeten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121655530
Momo, begrijpelijk dat je heel snel weer verder wilt, maar ren jezelf niet voorbij. je bent nu niet alleen ziek er gebeurt ook veel met je, zowel fysiek als emotioneel. Bij mij heeft het er allemaal flink ingehakt.
pi_121668323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef DJMomo het volgende:
Snap ik Kursor, ik sta ook al (weer) met een been in WOHTS, gewoon omdat dat wat positiever voelt... Wil niet te lang blijven hangen in het hele MA gebeuren, en als de wiedeweerga weer zwanger zijn. Al zie ik nu al een beetje op tegen die eerste weken.
En daarom is dit topic juist zo fijn, de miskraam verwerken, en zo wat over die angst heen proberen te komen (voor mezelf sprekende dan). Dank meiden, voor jullie steun de afgelopen tijd. :*
Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Ik wil het nu allemaal achter me laten en me weer gaan richten op het tweede streepje. Maar ik wil alles ook niet overhaasten en zelf ook de tijd nemen om van al het gedoe te herstellen. Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal. Ik ben anders bang dat ik me te veel ga richten op het zwanger worden en het elke keer weer een zware teleurstelling is als het weer een maand niet is gelukt. En dat gaat frustreren op den duur denk ik. En dan lukt het al helemaal niet. En inderdaad ben ik ook wel wat bang voor een volgende zwangerschap omdat je toch weer bang bent dat het fout gaat.... Dat is een erg dubbel gevoel.

Wacht eerst je spreekuur vandaag bij de gyn af en bespreek daar duidelijk wat je wilt DJMomo. Eerst dit afsluiten en dan gaan we weer naar WOHTS.
Oost west, mij best.
pi_121673038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:29 schreef MaLo het volgende:

[..]

Voor mij is de MA en de daaropvolgende MK nu ruim 2,5 maand geleden. Ik post hier nu een stuk minder dan toen, omdat ik het eigenlijk bijna helemaal achter me heb gelaten. De feestdagen waren wel even zuur, rondom de uitgerekende datum zal het ook wel even weer slikken worden, maar het dagelijkse leven gaat voor mij weer zijn gewone gangetje.
Ik heb ook heel veel steun gehad aan dit topic, het is zo fijn om met mensen te kunnen praten die in hetzelfde schuitje zitten / hebben gezeten.
Helemaal mee eens :) .

Momo, wat zei de gyn vanmorgen?
pi_121673875
net terug (kapot nu.... ). Gyn was het met me eens dat nog verder niet afwachten beetje onzinnig is. Het vruchtje is bij 6w gestopt, terwijl ik nu een week of 9/10 zou zijn. Dat is al wel lang genoeg. Ik sprak zelf mijn voorkeur uit voor de methode met de pillen. Dat vond ze prima, maar wel als ik me weer wat beter voel (dat is dus als de ab kuur iig is afgelopen). Ik vroeg zelf nog naar de mifegyne, toen kreeg ik een wedervraag of ik iets medisch deed. Uh, nee, heb me goed ingelezen O-) Mifegyne geven ze pas als het verder in de zwangerschap misgaat.
Heb trouwens op 30 jan een controle echo.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121674619
Momo, wat klote! :*
Home is where the O+ is...
pi_121675307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:53 schreef DJMomo het volgende:
net terug (kapot nu.... ). Gyn was het met me eens dat nog verder niet afwachten beetje onzinnig is. Het vruchtje is bij 6w gestopt, terwijl ik nu een week of 9/10 zou zijn. Dat is al wel lang genoeg. Ik sprak zelf mijn voorkeur uit voor de methode met de pillen. Dat vond ze prima, maar wel als ik me weer wat beter voel (dat is dus als de ab kuur iig is afgelopen). Ik vroeg zelf nog naar de mifegyne, toen kreeg ik een wedervraag of ik iets medisch deed. Uh, nee, heb me goed ingelezen O-) Mifegyne geven ze pas als het verder in de zwangerschap misgaat.
Heb trouwens op 30 jan een controle echo.
Ik snap dat je kapot bent Is toch een hele hoop informatie die op je af komt en je weet net sinds gisteren pas zeker dat het niet goed is. Rust eerst maar even uit vandaag en laat alles even bezinken. :*

Van de Mifegyne dat vind ik vreemd... Bij mij is het na 7 weken en 4 dagen fout gegaan. Dan houdt mijn gyn er gewoon een andere methode op na denk ik. Ik zou nu inderdaad ook iets meer dan 10 weken zwanger geweest zijn. Dus dat is ongeveer dezelfde periode. Ik moet vanmiddag naar het zh om de Mifegyne in te nemen.

Heb je wel al een recept meegekregen voor de andere pillen zodat je er zelf al om kunt gaan of moet je volgende week nog een keer bellen als je je beter voelt?

Ik heb volgende week dinsdag al een controle echo. Dat vind ik wel een beetje raar omdat ik dan waarschijnlijk nog steeds wel bloedverlies heb dus zal niet zo fris zijn als die ook inwendig moet... Maar na twee inwendige echo's ben ik er wel al een beetje aan gewend geloof ik...
Maar dan weet je in ieder geval wel of alles er uit is gekomen en dat is ook wel een fijn gevoel. Dan is het allemaal achter de rug en kunnen we weer verder. Dan weet je in ieder geval dat je op 30 januari als alles een beetje mee zit alles achter je kunt laten.
Oost west, mij best.
pi_121675460
ja, ga zo naar de suup, even chocola en andere slechte dingen inslaan... (ohja, en macaroni voor vanavond). Lig nu nog op bed bij te komen van de inspanning.

idd gek van de mifegyne, maar het zal wel. Heb de pillen al meegekregen (samen met een of ander staafje...om de boel aan te stampen ofzo _O- ) Dus begin er ws maandag gewoon mee.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121676524
italiaanse bol met filet americain sweet onions, ftw!!! :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121676544
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Zomerzon01 het volgende:
Van de Mifegyne dat vind ik vreemd... Bij mij is het na 7 weken en 4 dagen fout gegaan. Dan houdt mijn gyn er gewoon een andere methode op na denk ik. Ik zou nu inderdaad ook iets meer dan 10 weken zwanger geweest zijn. Dus dat is ongeveer dezelfde periode. Ik moet vanmiddag naar het zh om de Mifegyne in te nemen.
Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ze dat niet deden, want 'we zijn geen abortuskliniek'. Toen ik doorvroeg, omdat ze dat verderop in de zwangerschap wel gebruiken, zei ze dat ze dat nou eenmaal niet zo doen. So far :').

Momo, is er maandag iemand bij je? Anders zou ik er zeker mee wachten zodat je niet alleen bent. Bij mij voelde het echt als een mini bevalling, met weeën en alles. En elk kwartier naar het toilet rennen.
Ik had ook een flinke lading chocola etc. ingeslagen, dat mag bij zoiets :Y. En mijn vriend is na afloop een rode biefstuk gaan halen in mijn favoriete steakhouse :9 :') O+.
pi_121691787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:37 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik heb volgende week dinsdag al een controle echo. Dat vind ik wel een beetje raar omdat ik dan waarschijnlijk nog steeds wel bloedverlies heb dus zal niet zo fris zijn als die ook inwendig moet... Maar na twee inwendige echo's ben ik er wel al een beetje aan gewend geloof ik...
Zomer, ik heb de pillen op donderdagmiddag ingebracht en kreeg ook dinsdags al een echo. Inderdaad met sloten aan bloedverlies, want een uur voor de echo kwam het vruchtje inclusief ander 'materiaal' dus naar buiten zeilen. Maargoed, ik heb m'n doosch nog even een beetje opgekuisd in de wc in het ziekenhuis vlak voor de tijd dat ik de afspraak had (ik had een nat washandje meegenomen in een zakje :') ) Schrik niet als alles misschien niet helemaal weg is. Ik had 2 weken na die echo er nog één en toen zat er ook nog een mini stukje van ongeveer een centimeter. Dat is na een menstruatie nu netjes weg.

Momo, fijn dat je gyn het met je eens was.
pi_121696866
Zomer, hoe was t?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121697062
Oh en vwb echo tijdens bloeden: mss voor jezelf niet prettig idee, maar die lui hebben echt wel al een en ander meegemaakt hoor. Bij bevalling komt ook bloed vrij ;)
Ik heb een keer inwendige echo gehad tijdens menstruatie, ivm hevige buik klachten. Blinde darm ontsteking konden ze toen niet vinden, dus zochten ze verder. Ach ja, leuk is anders, maar ik had toen pijn... Sowieso word je na een bevalling wel makkelijker in die dingen.
Zou me eerder zorgen maken, of die echo niet te vroeg zou zijn dan idd.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121710102
Ik ben gisteren dus naar het ZH geweest. Een half uur moeten wachten omdat ze me waren vergeten... Altijd leuk.... De mifegyne ingenomen en nog steeds geen antwoord op de vraag of ik de pillen nu in moet nemen of in moet brengen. Dat ging de assistente vragen aan de gyn als ze tussen de afspraken door even terug was en dan zou ze me bellen. Ik zei dat ze dat dan niet binnen een half uur moest doen want ik moest nog naar huis rijden. Had ze natuurlijk na 20 minuten al gebeld en kon ik niet opnemen. Toen ik terugbelde waren alle lijnen bezet en toen was ik zo gefrustreerd dat ik ze niet meer terug heb gebeld. Dat ga ik dan vandaag nog maar een keer proberen.
Zal blij zijn als dit gedoe allemaal achter de rug is...

Over de echo heb ik inderdaad ook mijn twijfels DJMomo. De afspraak stond al op 22 januari toen ik nog vorige week de pillen in zou gaan nemen. Dus dan stond de afspraak anderhalve week later. Toen ik de pillen een week heb verzet heb ik ook meteen gevraagd of die afspraak ook een week verzet moest worden. Maar dat was niet nodig had de gyn gezegd. Dan moet ze maar door de rode zee met de echo....
Oost west, mij best.
pi_121710118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:14 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ze dat niet deden, want 'we zijn geen abortuskliniek'. Toen ik doorvroeg, omdat ze dat verderop in de zwangerschap wel gebruiken, zei ze dat ze dat nou eenmaal niet zo doen. So far :').

Momo, is er maandag iemand bij je? Anders zou ik er zeker mee wachten zodat je niet alleen bent. Bij mij voelde het echt als een mini bevalling, met weeën en alles. En elk kwartier naar het toilet rennen.
Ik had ook een flinke lading chocola etc. ingeslagen, dat mag bij zoiets :Y. En mijn vriend is na afloop een rode biefstuk gaan halen in mijn favoriete steakhouse :9 :') O+.
Bij mij is manlief inderdaad morgen ook een hele dag thuis. Ik heb al aangekondigd dat ik veel tijd op de wc door zal brengen. (Gelukkig hebben we verwarming op de wc. :) ). En gisteren inderdaad ook allemaal lekker dingen ingeslagen en uiteraard Filet Americain meegenomen...
Oost west, mij best.
pi_121710620
Zomer, och meid je hoeft echt niet de he.e dag op de wc door te brengen hoor. :*
Mocht je nog maandverband zoeken wat niet zo broeit, neem dan kotex. Dat neemt ook best een hoop vocht op, dus dan hoef je niet de hele tijd bang zijn dat je doorlekt. Heb je inmiddels al antwoord op de pillenvraag?
pi_121713111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zomer, och meid je hoeft echt niet de he.e dag op de wc door te brengen hoor. :*
Mocht je nog maandverband zoeken wat niet zo broeit, neem dan kotex. Dat neemt ook best een hoop vocht op, dus dan hoef je niet de hele tijd bang zijn dat je doorlekt. Heb je inmiddels al antwoord op de pillenvraag?
Ik heb al always voor de nacht ingeslagen. Dat was vorige week in de aanbieding bij de supermarkt dus die heb ik toen maar al meegenomen... Dat neemt ook veel vocht op neem ik aan. En die zijn ook lekker groot dus dan ben je ook minder bang voor doorlekken. Als die er doorheen zijn zal ik de Kotex gaan halen. Bedankt voor de tip!
Ik heb een boek van Tess Gerritsen voor kerst gekregen waar ik nog niet aan was begonnen dus daar ga ik me maar mee op de bank installeren morgen. Dat kan ik ook meenemen naar de wc als het nodig is. :) Ik zal wel zien hoe snel het gaat en hoe vaak ik naar de wc moet. Ga maar wel een makkelijke broek aan doen. Sommigen zeggen dat je onder de douche moet gaan staan omdat je dan minder last hebt van de weeen, maar wij hebben een design-afvoer dus dan blijft alles daar bij steken en dat lijkt me toch ook niet zo fijn om dan alles er uit te moeten halen.

Ze hebben me net terug gebeld van het ziekenhuis. Het mag dus allebei, innemen en inbrengen. Dan ga ik maar voor de inbreng-optie. Dan is het meteen bij de "bron" zeg maar...
Oost west, mij best.
pi_121713878
Douchen vond ik pas fijn 'daarna'. Ik heb tijdens de miskraam wel veel op bed gelegen, met een hittepit op m'n buik (of de warme handen van m'n lief O+).
Je mag er ook paracetamol bij he, daar kan je van te voren al mee beginnen om een spiegel op te bouwen.
pi_121714687
Zomer, sterkte :*
Ik vond douchen ook fijn erna. Het duurde wel een aantal uur die ik het liefste liggend door bracht om me tijdens de krampen vast te klampen aan de rand van het bed. Daar was zo'n ziekenhuisbed ideaal voor heb ik toen opgemerkt ;) Hopelijk blijft jou dat bespaard!
Makkelijke kleding is altijd goed! Ik had een jurkje met legging aan toen.
Ik hoop echt dat het snel voorbij is voor je en dat de pijn heel erg meevalt!!
E.
pi_121715452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:53 schreef zandsculptuur het volgende:
Douchen vond ik pas fijn 'daarna'. Ik heb tijdens de miskraam wel veel op bed gelegen, met een hittepit op m'n buik (of de warme handen van m'n lief O+).
Je mag er ook paracetamol bij he, daar kan je van te voren al mee beginnen om een spiegel op te bouwen.
Dat ga ik ook wel doen denk ik. Als ik zeker weet dat het vruchtje en het zakje er uit is gekomen dan ga ik ook wel even douchen denk ik. Even alles wegspoelen.

Ik heb bij de apotheek bij die pillen meteen Aleve Feminax meegenomen. En meteen gevraagd of dat samen mocht en dat was geen probleem. Dus die zal ik inderdaad ook wel meteen innemen als ik de pillen inbreng. Dat werkt bij mij meestal vrij snel dus daar vertrouw ik wel op.

Ik hoop ook dat het snel voorbij is en dat de pijn meevalt Sparkling! :) Vind het wel een beetje spannend worden. Heb geen idee wat ik kan verwachten morgen. Bij de een doet het meer pijn dan bij de ander en ik heb geen idee wat het bij mij gaat doen. Gelukkig hebben we niks in de planning waar ik niet onderuit kan dus dat komt wel goed. Ik ben al een paar weken niet lekker, wat grieperig en verkouden dus niemand zal het raar vinden als ik op de bank lig met een fleecedekentje met mijn twee katten op schoot morgen. :)
Oost west, mij best.
pi_121715714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:29 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]
Ze hebben me net terug gebeld van het ziekenhuis. Het mag dus allebei, innemen en inbrengen. Dan ga ik maar voor de inbreng-optie. Dan is het meteen bij de "bron" zeg maar...
gyn had het bij mij over vaginaal inbrengen, vervolgens stond op het recept: "oraal, 1maal daags 1" (8 pillen). Waarop de apotheker zei: euhm, er staat oraal, maar je moet ze inbrengen he?
En vervolgens kreeg ik nog het stampertje er bij. _O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121716570
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef DJMomo het volgende:

[..]

gyn had het bij mij over vaginaal inbrengen, vervolgens stond op het recept: "oraal, 1maal daags 1" (8 pillen). Waarop de apotheker zei: euhm, er staat oraal, maar je moet ze inbrengen he?
En vervolgens kreeg ik nog het stampertje er bij. _O-
Hoe ik het begrepen heb, is het een middel tegen maagklachten en daarvoor wordt het voorgeschreven en moet het gewoon worden ingenomen. Een bijwerking van de medicijnen is samentrekken van de baarmoeder, als je het vaginaal inbrengt (volgens mij staat die werking niet op de bijsluiter).
pi_121716603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef DJMomo het volgende:

[..]

gyn had het bij mij over vaginaal inbrengen, vervolgens stond op het recept: "oraal, 1maal daags 1" (8 pillen). Waarop de apotheker zei: euhm, er staat oraal, maar je moet ze inbrengen he?
En vervolgens kreeg ik nog het stampertje er bij. _O-
Ik ben wel benieuwd hoe dat stampertje er uit ziet eigenlijk... :)
Dat zat er bij mij niet bij dus dan moet ik maar iets anders verzinnen.

Ik heb de bijsluiter wel gelezen en zo ver ik het begreep kan je ze ook innemen tegen maagklachten. Dus ik denk dat als je ze inneemt dat dan de werking misschien meer naar je maag gaat. Dus daarom ga ik ze maar inbrengen.
Oost west, mij best.
pi_121716621
Je was me voor Zand. :)
Oost west, mij best.
pi_121716950
zal zo pica maken, na mijn middagdutje
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121728303
als beloofd, meet stampertje:



(ter vergelijk even een thermometer naast gelegd)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121728422
Bijzonder, nog nooit gezien :D. Is het een soort spuit zonder spuitmondje?
pi_121728551
ja, daar kun je het idd mee vergelijken. wat je er nou aan hebt weet ik ook niet... het zou logischer zijn als het verlengde, bij induwen zeg maar, maar het verlengd bij uittrekken (uhm, snap je?).
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:07:09 #41
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121732959
Noohhh, en ik toen maar proppen met mijn middelvinger om die tabletten zo diep mogelijk erin te krijgen :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121733994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:03 schreef DJMomo het volgende:
ja, daar kun je het idd mee vergelijken. wat je er nou aan hebt weet ik ook niet... het zou logischer zijn als het verlengde, bij induwen zeg maar, maar het verlengd bij uittrekken (uhm, snap je?).
Ja dat is inderdaad niet echt logisch. Had meer zoiets in mijn hoofd als wat je in een glas ICE-tea krijgt om je citroen te stampen... ;).

Ik weet eigenlijk nog niet goed hoe ik ze er in ga krijgen morgen. Ik zal het eerst maar liggend proberen denk ik. Of iets zoeken wat ik ook als stampertje kan gebruiken.
Oost west, mij best.
pi_121735272
Moet je het niet oplossen in water, dan het water opzuigen, spuit inbrengen en het water inspuiten?
Onee, dan loopt het er weer uit natuurlijk -O-
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:08:40 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121735754
Inbrengen is niet heel moeilijk: zover mogelijk naar boven duwen en evt proberen achter/onder de baarmoedermond drukken. Volgens mij heb je als je met je vinger ze inbrengt meer controle over waar ze blijven van met zo'n ding... Succes!
pi_121737510
Ik zou zo'n ding ook niet prefereren geloof ik. Als je ze handmatig inbrengt weet je tenminste waar ze ongeveer zitten. Ik heb het gewoon op m'n werk gedaan vlak voor ik naar huis ging. Het inbrengen is echt peanuts. ;)
pi_121737873
Geloof niet dat hier stampertje ga gebruiken idd. Mij leek de methode van zover mogelijk naar binnen duwen mt vingers ook meest effectief. Heb bijsluiter nog niet gelezen btw. Geen idee of die nog tips heeft.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121743389
Zomerzon, veel sterkte morgen :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121757001
Zomer, sterkte vandaag :*

Momo, ik heb wel eens een anti-schimmel kuur gehad met tabletten, zat ook zo'n ding bij. Ik zette de tablet in de stamper, schoof 'm naar binnen en door aan het uittrek-deel te trekken bleef de tablet achter terwijl ik de rest eruit schoof. Het is vrij simpel, als je het eenmaal weet ;).

Of snap ik het verkeerd? Het plaatje is precies wat ik ook had.
Home is where the O+ is...
pi_121758751
Zomer, hoe gaat het met je? :*
pi_121764277
Zon, denk aan je :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:08:12 #51
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_121767935
Sterkte Zomerzon
pi_121793487
Gisteren dus de pillen ingebracht. Eerste lading om 11 uur gedaan en maar meteen ook met de aleve begonnen voor de zekerheid. Heb nog maar wat klusjes gedaan thuis om het niet af te moeten wachten. Om 2 uur voelde ik dat er wel wat aan de gang was en ging ik even naar de wc. Toen kwam de eerste lading er uit. Daarna moest ik om 3 uur de volgende pillen inbrengen en ben ik weer een paar keer naar de wc gegaan en voelde ik er weer een paar keer vanalles uit komen. Vanaf een uur of 5 kwam er alleen nog maar bloed uit en dat werd steeds minder. Nu heb ik nog wel wat bloedverlies maar niet veel meer. Hoop wel dat alles er uit is. De pijn is me heel veel meegevallen.
Oost west, mij best.
pi_121793542
Zomerzon :* Doe je rustig aan vandaag? Het lijkt me ondanks dat het je qua pijn meeviel heel heftig, hoop dat je inderdaad helemaal schoon bent nu.
pi_121794436
Fijn dat het is meegevallen zomerzon! Vandaag nog lekker rustig aan.

Maarre, jij hebt het over 1e en 2e lading pillen? Ik moet in een keer vier doen, en dan evt dag later weer.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 20 januari 2013 @ 13:56:17 #56
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121796713
Fijn dat het meeviel zomerzon!
pi_121802517
Zomerzon wat fijn dat het is meegevallen. Ik duim voor je dat alles eruit is. :*
  zondag 20 januari 2013 @ 18:19:24 #58
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121810703
Zomerzon, fijn dat het je is meegevallen. Hopelijk ben je nu "schoon" .
Neem je rust :*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121832632
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:06 schreef DJMomo het volgende:
Fijn dat het is meegevallen zomerzon! Vandaag nog lekker rustig aan.

Maarre, jij hebt het over 1e en 2e lading pillen? Ik moet in een keer vier doen, en dan evt dag later weer.
Ik denk dat het deels ook is meegevallen door het tegelijk innemen van de Aleve Feminax. Denk dat dat een goede cobinatie was. Heb gisteren inderdaad ook rustig aan gedaan. Heb nog wel redelijk veel bloedverlies voor een stevige ongesteldheid. Hoop dat dat ook snel minder wordt.

Ik moest inderdaad eerst twee pillen inbrengen en 4 uur later de volgende 2. Maar toen ik de volgende twee inbracht voelde ik de eerste twee ook nog zitten dus ik weet niet waarom dat zo moest. Misschien omdat ze dan langer door blijven werken? Ik had wel het idee dat de pillen op den duur samen met alles er ook weer uit gekomen zijn maar dat weet ik niet zeker. Bij ons in de wc verdwijnt alles meteen onder water zeg maar. Dus ik weet ook niet of ik iets wat op een vruchtzakje lijkt ben verloren. Maar dat zullen we morgen wel horen bij de gyn. Moet er om half 5 zijn.

Jij ging vandaag de pillen doen toch DJMomo? Heel veel succes en ik zal voor je duimen! :*
Oost west, mij best.
  maandag 21 januari 2013 @ 08:10:35 #60
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_121832674
Sterkte iedereen!!

Ik voel met jullie mee ondanks ik nog nooit zwanger geweest ben.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_121835406
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:10 schreef sararaats het volgende:
Sterkte iedereen!!

Ik voel met jullie mee ondanks ik nog nooit zwanger geweest ben.
Bedankt! :)
Oost west, mij best.
pi_121837455
Zomerzon, fijn dat het meeviel :) .
pi_121838052
Ja ik ben er eigenlijk wel opgelucht door. Ik hoop dat ik morgen ook goed nieuws krijg en dat we dan verder kunnen. Het zou wel tegenvallen als ze alsnog een curretage zouden moeten doen.
Het bloeden valt vandaag alweer wat beter mee gelukkig. Dus ik hoop er snel vanaf te zijn. Want dat maandverband vind ik zo vies... Geef mij maar tampons hoor. :) Ga morgen maar eens voorzichtig vragen of ik die niet mag gebruiken. Want ik heb alleen maar op internet gelezen dat ik ze niet mag gebruiken. Ze hebben er zelf tegen mij niks over gezegd. En ik krijg het idee dat ze hier alles een beetje anders doen dan bij andere gynaecologen dus wie weet... ;)
Oost west, mij best.
pi_121838166
Ik zou het niet doen, het verhoogt het risico op baarmoederontsteking.
Overigens heb ik 3x die pillen gehad en daarna alsnog een curretage, ik hoop dat het je bespaard blijft ;(.
  maandag 21 januari 2013 @ 13:38:01 #65
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121841941
Dat die pillen er nog zaten klopt helemaal zomerzon (de werkzame stof zit in een drager en die lost niet op). En tampons is idd niet zo'n goed idee, je hebt toch een wond in je baarmoeder zitten... En fijn dat je al wat minder bloed verliest nu. Duim dat morgen alles schoon is!
pi_121843970
Ok. Dan ga ik dat inderdaad maar niet doen. Dan maar even met die stomme plakrandjes die aan elkaar plakken voordat je ze aan je ondergoed kunt plakken en bloed overal... :(

Ik dacht er inderdaad ook nog even aan of ik niet nog een keer die pillen kan nemen als niet alles er uit is Zandsculptuur. Even kijken wat voor nieuws ik morgen krijg dan kan ik daar misschien nogmaals om vragen als het moet.
Oost west, mij best.
pi_121853072
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:04 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Jij ging vandaag de pillen doen toch DJMomo? Heel veel succes en ik zal voor je duimen! :*
Jup. Ik heb er vanmorgen vier genomen. Na anderhalf uur kwam er wat bloedverlies op gang. Maar tot op heden zet t nog niet echt door. Morgen dus ws de tweede lading er achteraan. :N }:|
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 21 januari 2013 @ 20:03:58 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121859113
Balen DJMomo. Hoop dat het morgen wel goed werkt :*
pi_121863894
Zomer, het kan goed zijn dat de gyn nog weinig kan zeggen over schoon of niet schoon. Doordat je nog veel vloeit vertroebelt het bloed het echobeeld. Schrik dus niet als je nog een keer terug moet komen. Wat je zegt over maandverband snap ik helemaal. Ik ben ook een echt tamponmens;), mèh wat voelde ik me smerig met die maandverbanden. Ik zei vandaag nog tegen m'n collega's dat ik zo blij ben dat ik eraf ben na al die weken.

Momo, er kan heel goed pas later wat loskomen hoor. Bij mij kwam er na inbrengen van de 4 pillen op donderdags wel bloedverlies op gang, maar nog geen weefsel. Pas op dinsdag kwam het los en ben ik het vruchtje en weefsel verloren. Sterkte ermee meid! :*
pi_121864198
Even een tipje: tenalady is echt duizend keer fijner dan maandverband, geen geur, neemt veel beter op, alleen hoe het met stolsels zit enzo dat weet ik niet.
(Vooral qua geur vind ik het een feestje :@)
pi_121864351
Meiden, wacht maar tot je bevallen bent. Loop je met twee kraamverbanden tegelijk in, en dan nog red je het soms net niet...

Oh nikki, werkelijk? Zoveel tijd er tussen? Had je ook een tweede dosis dan een dag later? Heb nu wel wat buikpijn, maar mag geen naam hebben. Sorry, nu volgt mss TMI, maar mijn baarmoedermond staat nu wel wat verder open dan vanmorgen, dus wellicht kan ik de pillen morgen nog beter inbrengen. Eentje was er iig na een uur of vier van door gegaan. Terug stoppen leek me ook zowat ;) [/einde TMI]

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMomo op 21-01-2013 21:51:19 (Dyac) ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121864876
Nee ik heb geen tweede dosis gehad. Dus die pillen kunnen ook na langere tijd toch effect hebben. Al die tijd stond inderdaad mijn baarmoedermond ook helemaal open. Duurde overigens wel een dag voordat hij echt helemaal open stond. En hij is pas weer helemaal normaal geworden nadat ik ongesteld geweest was, zo'n zes weken na de pillen.
pi_121865278
Ok, tnx for sharing!

Als er hier morgen nog geen beweging in zit, bel ik denk ik ff met vk voor overleg.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121877282
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zomer, het kan goed zijn dat de gyn nog weinig kan zeggen over schoon of niet schoon. Doordat je nog veel vloeit vertroebelt het bloed het echobeeld. Schrik dus niet als je nog een keer terug moet komen.
Ja dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat ik het nu niet zo fijn ga vinden als ze een inwendige echo gaat doen want dat zal wel ontzettend zeer doen aan mijn baarmoedermond. Dus ik heb er niet zo veel zin in eigenlijk...

quote:
Wat je zegt over maandverband snap ik helemaal. Ik ben ook een echt tamponmens;), mèh wat voelde ik me smerig met die maandverbanden. Ik zei vandaag nog tegen m'n collega's dat ik zo blij ben dat ik eraf ben na al die weken.
Ja heb al vochtig toiletpapier in mijn tas gedaan. Dan kan ik af en toe een beetje opfrissen want voel me echt vies...
Maar inderdaad DJMomo als je bevallen bent dan zal het nog wel wat erger zijn. Daar wil ik nu nog even niet aan denken. :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:01 schreef DJMomo het volgende:
Ok, tnx for sharing!

Als er hier morgen nog geen beweging in zit, bel ik denk ik ff met vk voor overleg.
Ja dat zou ik wel doen inderdaad. Bij mij duurde het ook wel even voordat het op gang was, maar drie uur na het inbrengen van de eerste twee pillen voelde ik wat gerommel en ging ik naar de wc en ben ik al wat weefsel verloren.

Voor de mensen met een sterke maag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna ben ik ongeveer elk kwartier naar de wc gegaan en kwam er elke keer wat weefsel mee. Dat ging zo een uur of 3 door en daarna werd het minder en was het voornamelijk bloed. Nu heb ik nog steeds slijmerig bloedverlies waar ook nog wel wat kleine stukjes weefsel in zit.

Gisterenavond wel veel pijn gehad, maar had een hele dag gewerkt en daarna om boodschappen gegaan en met vanalles gesjouwd dus denk dat dat even wat te veel was... Heb weer een Aleve Feminax genomen en toen was het snel over. Dat is echt goed spul! :)
Oost west, mij best.
pi_121877372
ik herken je spoiler wel van na mijn bevalling. Dat heb ik dus nu absoluut niet... en daardoor kan ik me moeilijk voorstellen dat dit het is. Nouja, zo maar lading 2, en meer kunnen we niet doen. Ben nu wel weer wat relaxter dan gisteren. Toen had ik echt zoiets van "ja, tuurlijk gaat dit ook niet in een keer goed". En nu heb ik zoiets van: "we zien wel hoe het allemaal loopt".
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121877507
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:08 schreef DJMomo het volgende:
ik herken je spoiler wel van na mijn bevalling. Dat heb ik dus nu absoluut niet... en daardoor kan ik me moeilijk voorstellen dat dit het is. Nouja, zo maar lading 2, en meer kunnen we niet doen. Ben nu wel weer wat relaxter dan gisteren. Toen had ik echt zoiets van "ja, tuurlijk gaat dit ook niet in een keer goed". En nu heb ik zoiets van: "we zien wel hoe het allemaal loopt".
:*
Hopelijk komt het vandaag toch los.
pi_121878120
Djmomo, ik heb het ook nooit gehad zoals zomerzon beschrijft hoor. Ik had steeds alleen bloedverlies zonder echt klontjes dat steeds heftiger werd en bij een nies nieste ik er een complete vruchtzak met vruchtwater en vruchtje uit. Helemaal in tact, ik schrok me kapot dat het zo groot was :o
Maar echt bloedstolsels ben ik nooit verloren, bij beide miskramen niet.

Zomer, mijn ervaring is inderdaad dat de echo niet duidelijk is zo snel na een miskraam. Ik kreeg er direct 1 na de miskraam en toen was er heel veel bloed te zien in de baarmoeder, daardoor konden ze niet goed inschatten of alles weg was. Doordat ik de vruchtzak in het ziekenhuis verloren was en de gyn deze kon bekijken werd het duidelijk dat het alleen nog bloed was en geen weefsel.

Sterkte dames! Het is zo rot om mee te maken :*
E.
pi_121878452
Ik heb geen idee hoe groot iets ik moet verwachten. Zes weken was het maar hè? Das echt wel heel pril nog.
Daarbij heb ik ook een toilet zonder plateautje zeg maar. Dus kan niet alles bestuderen. :@
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121878552
Dat is ook zo momo, bij mijn tweede miskraam was ik ongeveer 5 weken en dat was echt heel klein. De miskraam waar ik over vertelde was het vruchtje iets minder dan 9 weken, de vruchtzak tegen de 14 weken. Dat zal niet vergelijkbaar zijn denk ik. Misschien herken je er ook niets in, je ziet het vanzelf. Sterkte, hoop dat het aanslaat :*
E.
pi_121878811
och spark, drie keer dit moeten doorstaan. :{ :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121878915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:54 schreef DJMomo het volgende:
Ik heb geen idee hoe groot iets ik moet verwachten. Zes weken was het maar hè? Das echt wel heel pril nog.
Daarbij heb ik ook een toilet zonder plateautje zeg maar. Dus kan niet alles bestuderen. :@
Ik heb toen alles opgevangen met een theezeefje zodat ik wist wat er uit kwam. Vond het ook wel interessant :@.
pi_121879000
Haha die zand!

Ik vind het wel bizar, dat vier (of acht....) van die kleine pillen zo'n effect kunnen hebben.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:17:30 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121879066
Ik heb het vruchtje wel gezien, vruchtje was met 8 weken gestopt met groeien dus het had al wel herkenbare vormen zeg maar. Was helemaal niet eng ofzo. Vond het ook wel interessant eigenlijk :@ . De stolsels niet, die vond ik vies :r . Ik vond Kotex wel fijn als maandverband, beter dan dat plakkerige Always :r.

DJMomo, hopelijk komt het vandaag op gang.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:19:17 #84
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121879115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:15 schreef DJMomo het volgende:
Haha die zand!

Ik vind het wel bizar, dat vier (of acht....) van die kleine pillen zo'n effect kunnen hebben.
Ja he :D. Ik vraag me trouwens af of het uitmaakt of je al bevallen bent? Dat je lichaam dan al beter snapt wat het moet doen? De bevalling van mijn gezonde, inmiddels bijna 9 jarige dochter kwam ook heel goed op gang en ging ook behoorlijk snel. Mijn miskraam ook, na het inbrengen van de vier pillen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121879237
Mijn bevalling was ook in 4,5 uur gefixt. Incl 2 uur persen, extra lang wachten op ambulance, rit zh, knip en pomp. Heb nauwelijks ontsluitingsweeen gehad, en naderhand niet extreem lang gevloeid. Mijn menstruaties zijn ook nooit extreem heftig, nooit buikpijn ofzo. Dus mss hoort dit wel zo bij mij idd.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121885494
Ik ben nog nooit bevallen dus ik heb geen idee hoe dat voelt. Heb ook nooit veel last gehad van mijn menstruaties. Alleen hoofdpijn maar dat is meestal van tevoren. Maar ik denk dat bij mij die pil van tevoren al mijn baarmoedermond heeft verweekt en open laten staan. Dus misschien dat dat bij mij geholpen heeft.

Ik denk ook niet dat er bij mij duidelijke vormen te zien waren geweest DJMomo. Bij mij was het ook na 6 weken en een paar dagen al mis. Dus dan zit je nog op rijstkorrelgrootte. En het vruchtzakje was niet door blijven groeien. Dus ik weet ook niet of ik dat gevoeld zou hebben als het er uit gekomen is. Ik hoop voor jou dat het nog op gang komt. Ik heb inderdaad ook eerst met die pillen in mijn hand gezeten en me verbaasd over het feit dat die er al voor kunnen zorgen dat je een kind verliest. Dat is een raar idee. Je doet zo veel moeite om zwanger te worden en dan kan het met een paar pillen zo afgelopen zijn....

Vandaag is bij mij het bloedverlies al minder merk ik. Ook geen slijm meer maar alleen nog bloed. Is nog wel helder rood, maar veel minder dan hiervoor en zonder stolsels erin. Dus ik hoop dat ze op de echo al kunnen zien of het er uit is gekomen. Dat zou een hele opluchting zijn.
Oost west, mij best.
pi_121892350
Nou, vandaag wel wat meer stolsels en dingen. Waaronder een grote die gelijk op de bodem lag. :+ nauwelijks bloed, of buikpijn. Ik ga vandaag niet meer zelf vk bellen, morgen zouden we sowieso weer contact hebben in het kader van nazorg. O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121902960
Ok DJMomo. Dus toch nog een beetje op gang gekomen? Bij mij zakten ze inderdaad ook naar de bodem van de wc. Dikke stolsels waren het meestal.
Ik ging vanmiddag naar de afspraak bij de gyn. Bleek ik bij de verkeerde locatie te staan. Ze had aan mij doorgegeven dat het de locatie dicht bij mijn huis was, bleek het de locatie dicht bij mijn werk te zijn... Dus morgen weer een nieuwe afspraak om half 5.
Had echt mijn dag niet vandaag. En toen stond ik daar ook nog bij de verkeerde locatie. Heb lekker even een potje gejankt toen ik thuis was. :)
Oost west, mij best.
pi_121903222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ja he :D. Ik vraag me trouwens af of het uitmaakt of je al bevallen bent? Dat je lichaam dan al beter snapt wat het moet doen? De bevalling van mijn gezonde, inmiddels bijna 9 jarige dochter kwam ook heel goed op gang en ging ook behoorlijk snel. Mijn miskraam ook, na het inbrengen van de vier pillen.
Denk niet dat dat veel uitmaakt. Mijn eerste zwangerschap werd ook een miskraam, en dat kwam heel netjes uit zichzelf op gang. Achteraf gezien een paar dagen wat voortekenen (licht bruinverlies en minder moe :+ ), maar ineens kreeg ik kramp (dacht dat ik moest poepen :') ), en toen zag ik op de wc helderrood bloedverlies. Dat was op zaterdagavond. Zaterdagnacht/zondagochtend kwam het vruchtzakje eruit.

Mijn bevalling daarentegen duurde meer dan 48u.
pi_121904504
Ah balen, zomer! Dikke knuf voor jou!!!!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_121925170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:30 schreef DJMomo het volgende:
Ah balen, zomer! Dikke knuf voor jou!!!!
Dank je wel!

Misschien is het wel beter dat ik vandaag een echo krijg in plaats van gisteren want ik heb vandaag nog helemaal geen bloed verloren. Vannacht ook niet. Alleen een beetje donker oud bloed. Dus misschien kan ze het nu wel beter zien dan gisteren.
Ben alleen zo bang dat het wel zeer zal doen. Ik heb altijd voor en na mijn ongesteldheid een hele gevoelige baarmoedermond dus dat zal nu ook wel zo zijn. Dus heb niet zo veel zin in dat ding wat ze er tegenaan moet duwen eigenlijk...

Hoe is het vandaag bij jou DJMomo? Is het al beter op gang gekomen?
Oost west, mij best.
pi_121925243
nou, ik ben nog steeds niet echt onder de indruk. Als dit het was, dan is het me 1000000000000% meegevallen. Ik verwacht met een dag of 2 ook geen bloedverlies meer te hebben. Heb een aantal (op 1 hand te tellen) stolsels verloren, en dat was het dan. De 2e lading heeft al helemaal geen krampen opgeleverd, de 1e 's avonds "tenminste" nog een beetje buikpijn.

Ik sta er nu wel relaxter in dan na de 1e lading. Toen had ik zo'n paniekmodus van "en natuurlijk gaat alles al fout, of niet zoals ik wil, dus dit ook niet, en het eindigt in curretage, met complicaties en boehoehoehoe". En nu heb ik zoiets van "ok, nou, volgende week echo, en dan horen we het wel".

Sterkte vanmiddag. Vooraf anders even weer een pijnstillertje?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:10 #93
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121925287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:08 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dank je wel!

Misschien is het wel beter dat ik vandaag een echo krijg in plaats van gisteren want ik heb vandaag nog helemaal geen bloed verloren. Vannacht ook niet. Alleen een beetje donker oud bloed. Dus misschien kan ze het nu wel beter zien dan gisteren.
Ben alleen zo bang dat het wel zeer zal doen. Ik heb altijd voor en na mijn ongesteldheid een hele gevoelige baarmoedermond dus dat zal nu ook wel zo zijn. Dus heb niet zo veel zin in dat ding wat ze er tegenaan moet duwen eigenlijk...

Hoe is het vandaag bij jou DJMomo? Is het al beter op gang gekomen?
Ik vond alleen het inbrengen van het inwendige echo-apparaat niet zo fijn, als het er éénmaal inzat viel het wel mee. Heb net als jij ook altijd een gevoelige baarmoedermond tijdens en na mijn menstruatie. Ik had wel mazzel dat ik pas 1,5 week na de pillen een inwendige echo kreeg, toen was het allemaal weer wat rustiger daar beneden :P.
Succes met de echo vandaag!

DJMomo, voor jou ook (nogmaals) sterkte!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121925438
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik vond alleen het inbrengen van het inwendige echo-apparaat niet zo fijn, als het er éénmaal inzat viel het wel mee. Heb net als jij ook altijd een gevoelige baarmoedermond tijdens en na mijn menstruatie. Ik had wel mazzel dat ik pas 1,5 week na de pillen een inwendige echo kreeg, toen was het allemaal weer wat rustiger daar beneden :P.
Succes met de echo vandaag!

DJMomo, voor jou ook (nogmaals) sterkte!
Ik vroeg ook gisteren of het wel perse deze week moest omdat ik pas zaterdag de pillen heb ingebracht. Maar de gyn wou perse zien hoe de vorderingen waren. Vind ik op zich ook wel fijn om te weten dus ik vind het niet zo heel erg dat het deze week al is, maar ben wel een beetje bang voor de pijn.
Ik vond bij de vorige twee echo's toen alles nog rustig was het inbrengen of bewegen van dat apparaat helemaal niet erg. Daar voelde ik weinig van. Maar ze moet toch wat duwen en bewegen dus ik hoop dat ze dat een beetje rustig wil doen. :) Dan valt het vast wel mee.
Oost west, mij best.
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:23:49 #95
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121925521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:20 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ik vroeg ook gisteren of het wel perse deze week moest omdat ik pas zaterdag de pillen heb ingebracht. Maar de gyn wou perse zien hoe de vorderingen waren. Vind ik op zich ook wel fijn om te weten dus ik vind het niet zo heel erg dat het deze week al is, maar ben wel een beetje bang voor de pijn.
Ik vond bij de vorige twee echo's toen alles nog rustig was het inbrengen of bewegen van dat apparaat helemaal niet erg. Daar voelde ik weinig van. Maar ze moet toch wat duwen en bewegen dus ik hoop dat ze dat een beetje rustig wil doen. :) Dan valt het vast wel mee.
Het is inderdaad wel fijn om te weten waar je aan toe bent! Bij mij bleek er na 1,5 week bovenin de baarmoeder nog een klein stukje restweefsel te zitten. Dan baal je wel :P. Toen moest ik een maand aan de anticonceptiepil. Twee dagen nadat ik daarmee begonnen was verloor ik inderdaad nog een stolseltje. En na de "menstruatie" daarna was ik weer helemaal schoon :).
Hopelijk ben jij nu gewoon schoon en kun je weer vooruit kijken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_121925652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel fijn om te weten waar je aan toe bent! Bij mij bleek er na 1,5 week bovenin de baarmoeder nog een klein stukje restweefsel te zitten. Dan baal je wel :P. Toen moest ik een maand aan de anticonceptiepil. Twee dagen nadat ik daarmee begonnen was verloor ik inderdaad nog een stolseltje. En na de "menstruatie" daarna was ik weer helemaal schoon :).
Hopelijk ben jij nu gewoon schoon en kun je weer vooruit kijken.
Ik denk inderdaad dat ze het wil zien om te kijken of er eventueel nog een lading pillen in moet, of misschien net als bij jou even terug aan de anticonceptie. Dan kan ik daar wel zo snel mogelijk mee beginnen. Ik hoop dat het bij mij ook zo snel terug "schoon" is!
Oost west, mij best.
pi_121927940
Zomer, ik had de echo direct na de miskraam (max. 3 kwartier erna) en het deed bij mij echt geen pijn! Mijn baarmoedermond stond nog helemaal open want ze zijn nog wezen wroeten met tang enzo ;(
Ik vond de echo niet vervelender dan op momenten dat ik niet net een miskraam had gehad. Hopelijk stelt het wat gerust :*

Wat ik overigens wel vervelend vond was de hoeveelheid bloed die ik toen verloor. Gadverdamme! Zo'n gyn heeft maar vies werk :')
E.
pi_121930957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:12 schreef DJMomo het volgende:
nou, ik ben nog steeds niet echt onder de indruk. Als dit het was, dan is het me 1000000000000% meegevallen. Ik verwacht met een dag of 2 ook geen bloedverlies meer te hebben. Heb een aantal (op 1 hand te tellen) stolsels verloren, en dat was het dan. De 2e lading heeft al helemaal geen krampen opgeleverd, de 1e 's avonds "tenminste" nog een beetje buikpijn.

Ik sta er nu wel relaxter in dan na de 1e lading. Toen had ik zo'n paniekmodus van "en natuurlijk gaat alles al fout, of niet zoals ik wil, dus dit ook niet, en het eindigt in curretage, met complicaties en boehoehoehoe". En nu heb ik zoiets van "ok, nou, volgende week echo, en dan horen we het wel".

Sterkte vanmiddag. Vooraf anders even weer een pijnstillertje?
Dat pijnstillertje is misschien wel een goed idee ja. Dat ga ik maar doen denk ik. Bedankt voor de tip!

Ik heb inderdaad ook een gevoel van "Was dit het nou?" Bij mij was het wel wat meer bloed, stolsel en weefsel verlies, maar dan nog. Dan ben ik er in 5 dagen vanaf als alles nu schoon is. Heb ook zo'n gevoel dat het misschien niet genoeg is geweest en er nog vanalles zit. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Inderdaad eerst de echo maar even afwachten en dan zien we verder. Daarom ben ik toch wel een beetje blij dat die vandaag is. :)
Oost west, mij best.
pi_121931056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Zomer, ik had de echo direct na de miskraam (max. 3 kwartier erna) en het deed bij mij echt geen pijn! Mijn baarmoedermond stond nog helemaal open want ze zijn nog wezen wroeten met tang enzo ;(
Ik vond de echo niet vervelender dan op momenten dat ik niet net een miskraam had gehad. Hopelijk stelt het wat gerust :*

Wat ik overigens wel vervelend vond was de hoeveelheid bloed die ik toen verloor. Gadverdamme! Zo'n gyn heeft maar vies werk :')
Dat is wel heel snel na de miskraam inderdaad. Dat stelt me wel een beetje gerust. :)

Ja ik ben blij dat het nu bij mij al minder is. Dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Staat toch een beetje raar met zo'n ding erin en dan allemaal bloed wat er uit komt... Dat vind je dan zelf erger dan de gyn denk ik. Die zijn wel wat gewend gelukkig.
Oost west, mij best.
pi_121942709
Nou, zomerzon, zet m op! hopelijk nu goede locatie!

Hier gebeld met vk, omdat het bloedverlies wel intenser wordt na inspanning (uurtje naar de stad geweest, kon direct erna weer een schone maandverband in doen), vermoedt zij dat de miskraam nog niet compleet is. Dus: bellen met spoednummer verloskunde wat nu? Ja, mss verstandig om al eerder controle echo te doen, maar je kunt ook afwachten als je wilt. Aangegeven dat ik volgende week woensdag alles achter me wil laten, en daarna niet nog opeens op een curretage wil gaan wachten. Oh, dan is een spoedecho mss wel verstandig deze week nog. Bel morgen negen uur maar met poli gyn.

Ik ondertussen vent appen. "kan je nu niet meer bellen dan?" Goh, voor de grap proberen. En verhip, na drie keer doorverbinden nemen ze op. Bijzonder onsympathiek mens ook weer. Lopen echt over van medeleven daar bij vk en gyn in zh. :{w En ook een ander verhaal: morgen om acht uur bellen voor een spoedplek op de echo en ws om half twee dan afspraak gyn. :|W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:37:29 #101
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_121942968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:31 schreef DJMomo het volgende:
Nou, zomerzon, zet m op! hopelijk nu goede locatie!

Hier gebeld met vk, omdat het bloedverlies wel intenser wordt na inspanning (uurtje naar de stad geweest, kon direct erna weer een schone maandverband in doen), vermoedt zij dat de miskraam nog niet compleet is. Dus: bellen met spoednummer verloskunde wat nu? Ja, mss verstandig om al eerder controle echo te doen, maar je kunt ook afwachten als je wilt. Aangegeven dat ik volgende week woensdag alles achter me wil laten, en daarna niet nog opeens op een curretage wil gaan wachten. Oh, dan is een spoedecho mss wel verstandig deze week nog. Bel morgen negen uur maar met poli gyn.

Ik ondertussen vent appen. "kan je nu niet meer bellen dan?" Goh, voor de grap proberen. En verhip, na drie keer doorverbinden nemen ze op. Bijzonder onsympathiek mens ook weer. Lopen echt over van medeleven daar bij vk en gyn in zh. :{w En ook een ander verhaal: morgen om acht uur bellen voor een spoedplek op de echo en ws om half twee dan afspraak gyn. :|W
Wat vervelend dat je van die niet-meelevende mensen treft :{w.
Maar hopelijk kun je morgen wel terecht voor een echo en een afspraak bij de gyn. Moeten dat twee aparte afspraken zijn dan? Bij mij deed de gyn gewoon een echo tijdens de afspraak?
En bij mij regelde de verloskundige de afspraak bij de gyn, toen ik aangaf niet langer te willen wachten op een spontane miskraam. Ik kon meteen de volgende dag terecht toen.

Ik had overigens wel een erg meelevende verloskundige toen de eerste echo fout bleek. Haast té meelevend, volgens mij vond zij het nog erger dan ik :'). Ik had zelf al wel zo'n voorgevoel dus het kwam niet als een enorme schok. De gyns waren ook heel meelevend.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')