abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:00:03 #1
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121602171
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull
In 2010 PCOS geconstateerd, na een samenlevingstest en vervolgens een sementest bleek manlief ook nog antistoffen op zijn zaad te hebben. Vervolgens een HSG, laparotomie en hysteroscopie gehad ivm een uterus unicornis (halve baarmoeder, met maar 1 eileider en wel 2 eierstokken). Daarna gestart met IUI, maar ivm erg wisselende reactie op de menopur (4 van de 6 iui gecanceld ivm overstimulatie), nu gestart met IUI met menopur en metformine.

dobbey

Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:01:51 #2
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121602242
Ik weet niet hoe ik moet quoten uit een ander topic maar als reactie op Nikki had ik:


Zij hebben er alle vertrouwen in dat als de duphaston zijn werk doet en ik ongesteld word het beter gaat, dus ik hou me daar maar een beetje aan vast
pi_121605777
Dobbey, dan is het nog enigszins te overzien in ieder geval. Niet dat je er nog weken mee rond moet lopen ofzo.

Ik heb vanmorgen bericht uit het ziekenhuis in Maastricht gekregen dat ze de verzekeringsaanvraag voor behandeling in Brussel weer voor me gaan regelen. Met een beetje geluk hebben we het akkoord van de verzekering binnen een paar weken binnen. Even afwachten dus. :)
pi_121626721
Terugplaatsing, moeten NU weg ! *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121626731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:33 schreef kleinzusje het volgende:
Terugplaatsing, moeten NU weg ! *O*
Succes! Zet hem op! :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:04:47 #6
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121629616
Succes!!!
Be happy with the little things in life
pi_121629704
Succes KZ! ^O^
pi_121633218
Jeetje dobbey wat heftig allemaal! Hoop dat de pijn nu minder is.
Kleinzusje, succes!

Hier vandaag weer de eerste spuit gezet, blij dat we weer bezig zijn. Geeft me wat meer rust al merk ik toch dat ik moeite heb met hoop blijven houden.
pi_121633495
KZ veel succes!

Geitje, opnieuw gestart. Ook voor jou veel succes :)

Ik heb mijn baas gisteren verteld dat we opnieuw begonnen zijn. Hij was oprecht blij voor ons (mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf, hij is 3 jaar lang ook de baas van mijn man geweest). Ik heb hem ook direct verteld dat ik niet weet hoe lang ik afwezig zal zijn deze keer. Sowieso de 5 dagen dat het ziekenhuis mij zal voorschrijven, maar ik heb hem gezegd dat ik misschien nog wat dagen zal nodig hebben na de dag van de terugplaatsing. Had hij alle begrip voor. Ik ben echt zó blij dat we deze laatste poging nog ondergaan terwijl hij mijn baas is (hij vertrekt eind september). Ik weet niet of er veel bazen zijn die zo begripvol zijn in zo'n situatie.
pi_121634135
Leonieke, wat super fijn zo'n baas!
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:23:26 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121635171
Bah Dobbey het is echt te hopen dat je je snel weer wat beter voelt :*

Kleinzusje wat een goed nieuws *O* Het eitje is goed ontdooid dus? :)

Geitje en Leonieke ook veel succes de komende weken :*

Ik heb vanochtend de eerste utrogestanbolletjes ingebracht (3 maal daags 2). Weet iemand van jullie hoe het zit qua tijdsverdeling? Ik las een bericht van iemand die blijkbaar precies elke acht uur twee bolletjes moest inbrengen en dat mocht maar een half uur afwijken voor goede werking. Ze hebben bij mij in het ziekenhuis niks erover gezegd en ik kan me ook niet voorstellen dat het zo nauw komt. Wat zijn jullie ervaringen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121635186
Het is natuurlijk handig dat hij zelf vader van 3 kinderen is en dus wel begrijpt waar die wens vandaan komt. Maar dan nog... Ik zit met een berg deadlines rond de terugplaatsing en direct erna en nog voor ik kon zeggen dat ik sommige deadlines misschien niet zal halen, zei hij zelf al dat ik me niets moest aantrekken van hetgeen er op het werk te doen is. Hij weet ook dat als de resultaten in het labo tegenvallen, het de laatste poging was en zei zelf dat dit iets zou zijn wat ik zou moeten verwerken en dat ik er dan ook alle tijd moest voor nemen.
pi_121635253
Chanty, op mijn papieren staat er: "regelmatig gespreid over de dag (bv. om 8u, 16u en 22u)"
pi_121635605
Bij mij was er ook niets gezegd over tijden, als het maar verspreid over de dag was
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:40:40 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121635775
Nou, ik ga er maar van uit dat als het bv om 7 uur, 14 uur en 22 uur is dat het ook goed komt. Neem aan dat het anders wel in de gebruiksaanwijzing had gestaan of duidelijk door de gyn was vermeld.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121643889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 10:33 schreef kleinzusje het volgende:
Terugplaatsing, moeten NU weg ! *O*
Heel veel succes. Ik duim voor je!
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:51:38 #17
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121646480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:40 schreef Chanty het volgende:
Nou, ik ga er maar van uit dat als het bv om 7 uur, 14 uur en 22 uur is dat het ook goed komt. Neem aan dat het anders wel in de gebruiksaanwijzing had gestaan of duidelijk door de gyn was vermeld.
Ik had vorige week wel een echt schema erbij.. Tussen 8 en 9 uur, tussen 16 en 17 uur en tussen 12 en 1 uur. Wel een uur speling dus maar meer mocht echt niet, geen idee waarom eigenlijk niet.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:55:01 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121646616
Nikki ik duim voor je dat de papierwinkel spoedig is afgehandeld.


Kleinzusje spannend! Ook voor jou draaien de duimen.

Geitje succes met spuiten, welke moet je zetten?


Leonieke fijn zo'n baas gelukkig mag ik mij ook tot een van de gelukkigen benoemen die er zo een heeft.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:01:16 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121646900
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:51 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik had vorige week wel een echt schema erbij.. Tussen 8 en 9 uur, tussen 16 en 17 uur en tussen 12 en 1 uur. Wel een uur speling dus maar meer mocht echt niet, geen idee waarom eigenlijk niet.
Toch niet 12 en 1 uur 's nachts he? Ik bel ze morgen anders wel even om te vragen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:07:19 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121647162
@chanty ik had ook geen schema.. Maar moest het zelf verdelen. Ik had de tijden van leonieke ongeveer. Dat was eigenlijk best goed te doen. Oh ja en neuqse hihihi :9

@kleinzusje hoe is het gegaan??

@geitje ook weer begonnen! Spannend

@leonieke fijn dat je baas zo meelevend is. Dat scheelt al een hele hoop
Be happy with the little things in life
pi_121647903
@dobbey ik ben nu decapeptyl aan het spuiten, vanaf de 28e als het goed is met puregon erbij
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:43:18 #22
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121648884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:01 schreef Chanty het volgende:

[..]

Toch niet 12 en 1 uur 's nachts he? Ik bel ze morgen anders wel even om te vragen.
:D Yup toch echt.. Sorry :@
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:44:11 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121648945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:24 schreef Geitje82 het volgende:
@dobbey ik ben nu decapeptyl aan het spuiten, vanaf de 28e als het goed is met puregon erbij
Ok succes! ^O^
pi_121649124
Wat is die decapeptyl eigenlijk? Ik moet enkel Puregon en vanaf dag 6 Orgalutran spuiten (die laatste zijn trouwens k*tspuiten vind ik :( ).
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:17:11 #25
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121651089
Decapeptyl legt je cyclus plat (soort van) en is een andere optie dan aan de pil gaan.
In een lang protocol doe je dat eerst, in een kort protocol ga je meteen stimuleren (wat jij doet).

En de utrogestan moet je idd zo goed mogelijk over de dag verdelen om je hormoonwaardes niet teveel te laten pieken of dalen.
Ik deed altijd: 7 uur, 15 uur, ongeveer 23 uur.
pi_121651247
Ah oké. En wat is eigenlijk de reden om voor het lange protocol te gaan?
pi_121651392
Leo, die orgalutran is ook niks, die spuiten doen gewoon zeer. :(
Idem voor Deca trouwens, volgens mij zijn die naalden allemaal bot. Leo, als ik zou mogen kiezen zou ik trouwens voor het korte schema gaan, een stuk makkelijker en niet 35 botte naalden moete n spuiten, maar slechts een stuk of 7 spuiten met Orgalutran. :)

Kleinzusje goed nieuws! *O*
pi_121651588
Oh, ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben die die Orgalutran maar niets vind. En inderdaad, botte naalden. Waarom vinden ze toch zo'n naalden uit? :(

Sowieso is het hier kort :Y Vind ik ook wel fijn. Dr. Poes ( ;) ) zei dat ik de vorige keer goed reageerde op de stimulatiekuur (10 dagen in totaal, dacht ik). Daarom is er waarschijnlijk geen sprake geweest van een lang schema.
Maar waarom is het dan lang bij jou?
pi_121651991
Euhm ik heb twee keer kort gehad. Van de eerste keer hebben we dus Lisa. Van de tweede keer had ik wel 18 eitjes, maar ze waren niet van hele goede kwaliteit. Daarom hebben we de vorige keer lang schema gedaan, omdat dat in combinatie met menopur ipv puregon voor betere eitjes/embryo's zou moeten zorgen. Ik weet nog niet of dat het geval is geweest. De evaluatie is pas eind februari.
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:33:53 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121652130
Tnx ladies helder :D Probeer het maar zoveel mogelijk die 8 uur te benaderen :Y Maar niet ten koste van mijn nachtrust, wat een tijden dobbey :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121652294
Nou ik heb niets meer van ze gehoord. :( Maargoed, ik laat het maar zo. Er zijn ergere dingen dan even moeten wachten op een afspraak.
pi_121652543
Het brengt ook wel wat rust (alhoewel jullie natuurlijk al lang genoeg wachten).

Ik merk dat hormoonvrije periodes wel goed zijn voor mijn libido, alleen daarvoor is een rustperiode soms handig ;)
pi_121653009
Ja leo daar heb je gelijk in, mijn miskraam was ook even niet goed voor de sex. Ik zou trouwens een moord doen voor sex zonder condoom (I hate 'em) maar dat is ondanks dat we toch echt graag een kindje willen voor ons geen optie als ik geen pil slik. :(
pi_121653366
Oh dat kan ik me voorstellen. Condooms zijn gewoon hatelijk. Hier zijn die "gelukkig" niet nodig, maar we hebben ze natuurlijk in het verleden wel gebruikt en ik vond er echt niets aan.
pi_121653925
Hier goed nieuws gehad van de gyneacoloog. Alles was goed en hij zag geen problemen. Wel de notitie dat mijn witte bloedcellen wat laag waren, maar omdat dat past bij mijn ziektebeeld (en ik toch aan de ab moet voor de terugplaatsing en punctie van de eitjes) vond hij dat niet noemenswaardig. (Y) Weer een stapje verder, geeft een goed gevoel.
Ik krijg het dossier met de uitslagen van hem ook gewoon thuis, voor het geval we wel naar Utrecht mogen (dat is voor ons veel makkelijker bereikbaar). En nu weer wachten..

Nikki, seks met condooms is hell. En lief heeft een nog grotere hekel aan condooms dan ik, dus ik voorspel dat we gewoon geen seks hebben als straks de boel echt van start kan en ik van de pil af ben. :P

Verder iedereen een :* die het nodig heeft, en ik duim voor snel een aantal goede berichten hier!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121654182
Nanuke dat is goed nieuws, weer een stapje dichterbij. Het einde komt in zicht hè?!
pi_121663690
Hy lieve meiden: Ben nu te moe om goed terug te lezen en te reageren. Morgen weer fris. dus even ego.

Dank voor alle liefde ! *;

We moesten na het telefoontje als een gek haasten, maar ik wilde even snel posten dat het cryootje dus idd goed ontdooid was. Geweldig !!!
Belde 10 minuten te vroeg, was te zenuwachtig.

Was zo ontzettend blij vandaag. Kleine naar oma gebracht en met vent op pad. Terugplaatsing was fluitje van een cent en weer heel bijzonder. Wel medisch !!! Zo raar klinisch en nu wachten maar.

Hoop dat ie blijft plakken. Tis al een wonder dat we zo ver zijn gekomen. Gelukkig krijgt de cryo nu een kans. *;

Over 11 dagen testen. Wachten dus.

kus aan jullie en tot snel later :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121668553
kleinzusje, spannend hoor! Nu afwachten.
pi_121669098
Spannend KZ! *O* Zet hem op kleine Cryo!!!

Nanuke, goed joh! Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan!

Nikki, jammer dat je nog zo lang moet wachten. :*

Chanty, hopelijk meteen de eerste keer resultaat! *O*
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:51:26 #41
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121671893
nanuke wat een goed nieuws *O* hopelijk kunnen jullie nu heel gauw starten :*

Kleinzusje mijn duimen draaien, grow cryo grow ^O^ *O*

Condooms?? die hebben wij nooit gebruikt, het risico dat ik uberhaupt spontaan zwanger raak is zo miniscule klein, ik ben wel aan de pil, maar dat is om de endometriose rustig te houden. Maar ook die is niet heel fijn voor mijn libido. In de toekomst toch maar eens kijken voor een alternatief. De lucrin was toen ook geen succes met van die stomme overgangsklachten.
Be happy with the little things in life
pi_121672293
Ik moet ook gaan denken wat ik ga doen na het hele traject qua voorbehoedsmiddelen. Een zwangerschap zit er eigenlijk niet in, maar anderzijds heb ik ook al van artsen gehoord dat het wel gezonder is om regelmatig te menstrueren (wat ik niet doe zonder hormonen, behalve de eerste cyclus na een mislukte poging). Dus dan moet ik weer aan de pil (en voor mijn gevoel is dat zo tegenstrijdig, plus dat die hormonen echt niet helpen voor mijn libido).
pi_121672611
Kleinzusje, wat goed! Ik duim dat hij ook lekker blijft plakken. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_121673386
@Kleinzusje Hier wordt ook geduimd! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef leonieke het volgende:
Ik moet ook gaan denken wat ik ga doen na het hele traject qua voorbehoedsmiddelen. Een zwangerschap zit er eigenlijk niet in, maar anderzijds heb ik ook al van artsen gehoord dat het wel gezonder is om regelmatig te menstrueren (wat ik niet doe zonder hormonen, behalve de eerste cyclus na een mislukte poging).
In Nederland zijn de meningen verdeelt. De ene zegt dat het verstandig is om de pil regelmatig te stoppen om te zorgen dat je baarmoederslijmvlies zichzelf vernieuwt, de ander zegt dat het niet uitmaakt. Ik weet niet hoe het zit met PCOS, want volgens mij is zonder eisprong je eigen baarmoederslijmvlies toch redelijk constant? Juist omdat je helaas geen natuurlijke cyclus hebt?

@Nanuke Gaat de goede kant op! Fijn!

Volgens mij ben ik nog wat mensen vergeten... sorry!
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:52:06 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121673840
Nanunke goed nieuws *O* Hoe lang moet je wachten tot je weer een stap verder kunt?

KleinZusje succes met de komende elf lange dagen doorkomen ;) Ik stel voor dat we het over twee weken laten regenen hier :Y

En condooms... :') Tsja, we moesten ze nu bij de overstimulatie natuurlijk een paar keer gebruiken, maar het zijn inderdaad ondingen. Sowieso heb ik waarschijnlijk een latexgevoeligheid, dus het doet altijd een beetje pijn met zo'n ding. Zijn dan idd snel geneigd om de seks maar te laten voor wat het is.

Volgens mij is het wel belangrijk dat er regelmatig een bloeding wordt opgewekt ivm het risico op baarmoederhalskanker. Maar goed, ga al dat soort dingen wel navragen als ik geen kinderen meer wil.

Lijnloos hoe is het met jou eigenlijk? Jij moest toch weer even wachten voor jullie weer verder mochten? (sorry ben het even kwijt allemaal).

Hier zijn de twee wachtweken ook ingegaan. We hebben ons best gedaan O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:36:10 #46
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121677373
Chanty en Kleinzusje: spannend! Duim voor jullie.
pi_121681625
Dank voor het duimen dames ! O+
Bijgelezen maar vast veel vergeten. Ben nog niet op de hoogte van ieders geschiedenis. :@

Lijnloos: Wachten jullie ?

dobbey: Gaat zeker goedkomen !Nog 7 dagen ? Heel naar die pijn :*

Leo: Snelle nieuwe poging ! super !! En fijn zo’n begripvolle baas !
Fijn dat je na de TP rust kan nemen. O+

Ghanty wat een super nieuws. eerste echte kans.bolletjes geen tips voor. Even bellen idd. *O*

Spannend Nikki. Hoop dat het lukt met je verzekering.Eind februari duurt nog even. knap dat je geduld hebt. :*

Geitje: Eerste spuit ! vandaag nummer 2, super ! Hier zeker spannend. *O*

Nanuke: goed nieuws. Hoop dat jullie snel kunnen starten :*

condooms: hier niet.
wachten, ik haat het
Chanty: we wachten samen. duurt zooooooooo lang dan. :( *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121682682
KZ: het feit dat ik tegen mijn baas heb gezegd dat ik niet weet wanneer ik zal terugkomen, is vooral omdat de kans groot is dat er opnieuw geen TP zal zijn (en ik dan de tijd nodig ga hebben om dit te verwerken).
pi_121687612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:59 schreef leonieke het volgende:
KZ: het feit dat ik tegen mijn baas heb gezegd dat ik niet weet wanneer ik zal terugkomen, is vooral omdat de kans groot is dat er opnieuw geen TP zal zijn (en ik dan de tijd nodig ga hebben om dit te verwerken).
Wil je me vertellen waarom die kans zo klein is ? Het lukt me niet om alles te begrijpen :@
Is het niet juist fijn om dan afleiding te hebben ?
Sorry als ik niet alles weet. Wil correct zijn en doe mn best :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121691577
Leo, fijn dat je baas zo begripvol is en ook goed dat je aangegeven hebt nadien waarschijnlijk wat rust nodig te hebben. :* Ik hoop zo voor jullie dat het dit keer wel tot een TP komt!

KZ, wij zitten nog in het voortraject, eerste onderzoeken zijn geweest en nu moeten we weer verder met onderzoeken maar daarvoor moesten we eerst nog even wachten (tot het nieuwe jaar ongeveer, 3 maanden in elk geval). Dus deze cyclus waar we nu middenin zitten proberen we het zelf nog, mocht het weer niks worden dan gaan we weer een afspraak maken in het zkh.
pi_121703825
quote:
11s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:43 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, fijn dat je baas zo begripvol is en ook goed dat je aangegeven hebt nadien waarschijnlijk wat rust nodig te hebben. :* Ik hoop zo voor jullie dat het dit keer wel tot een TP komt!

KZ, wij zitten nog in het voortraject, eerste onderzoeken zijn geweest en nu moeten we weer verder met onderzoeken maar daarvoor moesten we eerst nog even wachten (tot het nieuwe jaar ongeveer, 3 maanden in elk geval). Dus deze cyclus waar we nu middenin zitten proberen we het zelf nog, mocht het weer niks worden dan gaan we weer een afspraak maken in het zkh.
Ik snap het !
Kost veel geduld zo;n traject. :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121710960
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:15 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wil je me vertellen waarom die kans zo klein is ? Het lukt me niet om alles te begrijpen :@
Is het niet juist fijn om dan afleiding te hebben ?
Sorry als ik niet alles weet. Wil correct zijn en doe mn best :*
Je moet je helemaal niet excuseren, hoor :) Ik kan het hier ook allemaal niet volgen.

Bij de eerste IVF waren er van de 12 eicellen uiteindelijk maar 3 embryo's en die zijn alledrie gestopt met delen op dag 4. Bij de terugkoppeling bleek dat ze daar vanuit het ziekenhuis geen verklaring voor hebben, behalve dat er misschien biologisch iets niet klopt (iets mijn eicellen dat verkeerd is, de zaadcellen die stoppen met bepaalde stoffen af te geven op dag 4 om de celdeling verder te laten verlopen, ...).

Daarom wordt IVF nu omgezet naar ICSI (met de bedoeling om meer eicellen te bevruchten, want er waren naar hun gevoel ook te weinig bevruchtingen) en dan wordt het vooral heel erg afwachten wat er gaat gebeuren. Het zou kunnen dat ze de TP uitvoeren op dag 3 ipv 5, maar voor mijn gevoel zal dat geen extra rust geven (het is in het labo ook niet misgelopen op dag 3). Als er dus een TP komt, zullen het héél lange wachtweken worden (maar dat is het natuurlijk voor iedereen).

En de afleiding? Ja, klopt, maar na de vorige IVF had ik sowieso 1 dag verlof genomen na de geplande TP en dat was echt een helse dag. Ik denk dat al mijn tranen van een jaar lang behandelingen er op die dag zijn uitgekomen (en op mijn eerste werkdag stond ik in een lokaal te wenen).

Het probleem is nu dat als het resultaat hetzelfde is, dit ook einde traject is voor ons. We hebben dan wel nog recht op 4 pogingen, maar we moeten onszelf ook geen valse hoop geven. En dat zal me tijd kosten om alles te verwerken (en hopelijk deze keer met minder obsessief gedrag :@ maar ik ben daar nogal gevoelig voor :@ ).
pi_121715389
Leo, wat een verhaal !
Ik snap dat het killing is. Al die onzekerheid. Volgens mij heb ik je verhaal wel bijgelezen ? Weet alleen nog 12 eicellen en weinig resultaat. :@
Heel spannend nu dus !
Dat obsessief gedrag ? wat moet ik me daar bij voorstellen ? Of is dat te prive ?

Ik heb, vergeleken met jou, geluk gehad met de IVF.
Ken het onzekere wachten en het "niet weten" wat de toekomst brengt. Je leeft steeds in de toekomst en wil de tijd wel vooruit duwen. Dat is slopend. + de verwerking van elke teleurstelling. :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121715530
Leonieke, voor jou even een :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:07:58 #55
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121716440
Wat een activiteit hier zeg!

KZ, PUPO! Succes met broeden ^O^

Lijnloos, een hele dikke knuffel voor je O+

Leo, wat een verhaal alweer zeg. Heel veel succes de komende perioden! Ik duim voor een tof broertje of zusje voor Thomas O+

Sterkte en succes voor jullie allemaal!

Even een vraagje hier. ik slik vanavond de 10e pil van de 10daagse kuur provera, maar wanneer wordt ik nu ongesteld? We hebben nu weer zo'n propvol weekend, dus als het na maandag ergens zou komen zou ik blij zijn ;)

(PCOS ftw joh :{w :') )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:18:50 #56
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121716791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:07 schreef Vlindur het volgende:
Wat een activiteit hier zeg!

KZ, PUPO! Succes met broeden ^O^

Lijnloos, een hele dikke knuffel voor je O+

Leo, wat een verhaal alweer zeg. Heel veel succes de komende perioden! Ik duim voor een tof broertje of zusje voor Thomas O+

Sterkte en succes voor jullie allemaal!

Even een vraagje hier. ik slik vanavond de 10e pil van de 10daagse kuur provera, maar wanneer wordt ik nu ongesteld? We hebben nu weer zo'n propvol weekend, dus als het na maandag ergens zou komen zou ik blij zijn ;)

(PCOS ftw joh :{w :') )
2 a 3 dagen na stoppen met provera is volgens mij het meest voorkomende, uiterlijk 7 dagen, maar ik deed er laatst 9 dagen over :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:02:38 #57
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121718308
Ik heb het voor Rienk ook een keer gehad, maar weet niet meer wanneer de bloeding toen kwam.

Echt klote. We willen nog niet voor een derde, zwanger worden doe ik ook niet, maar om nou continu te vloeien vind ik ook geen plan, dus waarschijnlijk moet ik aan de pil :') :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:14:19 #58
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121718727
Leonieke :*

Vlinder helaas heb ik geen antwoord voor je.....

Hier net weer terug van de controle en dankzij de brief van Zwolle ook direct het eindgesprek gehad omdat dat toevallig zo uit kwam.

De cysten zijn aan het krimpen en de pijnaanvallen zijn ook een stuk minder. Ik mag nu rustig weer wat dingen gaan doen maar niet teveel omdat het dan weer kan opspelen

De brief van Zwolle, die ik nodig ben voor het Geertgen, bracht me aan het twijfelen zodat ik het meteen heb aangekaart bij de gyn.

Alle uitslagen waren goed, de eicel was goed, het semen van mijn man was goed, per 0.5 ml 77 miljoen waarvan 78% zeer actief. Dit alles bij elkaar genomen blijken we gewoon pech te hebben gehad dat het zich niet heeft gedeeld -O- Het advies van Zwolle is een ICSI te gaan proberen MITS er genoeg eicellen aanwezig zijn.

Ik heb aan de gyn gevraagd of het reëel is om hier over na te denken en hij gaf eigenlijk direct aan van niet -O- De kans is zo klein dat ik meerdere eicellen krijg door mijn minimale voorraad dat ze het in Hengelo gewoon zonde vinden van de poging. Als we naar Düsseldorf zouden gaan of naar een andere kliniek was de kans groot dat ze het wel zouden doen maar hij gaf alleen de vraag terug of IK het wel zou willen gezien alle complicaties na de punctie om nog maar te zwijgen over het geestelijke gedeelte. Zijn advies was dan ook om dit hoofdstuk af te sluiten en door te gaan naar hoofdstuk 2, de eiceldonatie.

Het gesprek is voor mij zeer verhelderend geweest en ik ben blij dat ik het aangekaart heb zodat we niet weer een weekend vol wikken en wegen voor ons hebben. Het is klaar, het is goed zo. Een mini me zal er niet komen maar wel een mini man en dat is voor mij genoeg.... Ouder zijn is niet enkel de bouwstenen produceren maar het opvoeden en begeleiden in het leven en dat is iets wat ik vanaf nu maar voor ogen hou.. O+

Lekker sentimenteel weer :') :D
pi_121720109
Leo :*

Dobbey ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is die tegenstrijdige adviezen. Je hebt helemaal gelijk met je verhaal over de bouwstenen.

Mag ik een brutale vraag stellen? Hoe zit het eigenlijk met de vergoeding van eiceldonatie? Ziet de verzekering dat als een ivf/icsi poging of niet? Anders is het voor ons wellicht ook nog een optie als icsi 3 niet lukt.
pi_121720378
dobbey: :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121721513
Dobbey, ik heb echt respect voor jou _O_ ! Zo kort na alle tegenslagen er al zó tegenaan kijken! Knap van je!!! En je hebt natuurlijk helemaal gelijk, een kind hebben gaat om opvoeden en begeleiden....! ^O^ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:27:01 #62
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121721555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo :*

Dobbey ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is die tegenstrijdige adviezen. Je hebt helemaal gelijk met je verhaal over de bouwstenen.

Mag ik een brutale vraag stellen? Hoe zit het eigenlijk met de vergoeding van eiceldonatie? Ziet de verzekering dat als een ivf/icsi poging of niet? Anders is het voor ons wellicht ook nog een optie als icsi 3 niet lukt.
Vind hem niet brutaal hoor :D Eiceldonatie word wel gezien als ivf/icsi. Wat ik van de site begrijp komen de kosten voor eiceldonatie op zo'n 810 Euro en daar word bij ons (omdat we nog 2 pogingen hebben) 60% van vergoed door de verzekering omdat ze geen contract hebben met Menzis, mijn verzekering. In het geval van een zaaddonor komt daar nog 600 Euro boven op voor de zaadbank maar hoe dat met eicellen zit weet ik ook niet.
op de site van het Geertgen staat wel een prijslijst voor alle dingen maar er staan er zoveel met zoveel afkortingen (medisch) dat ik er niet echt uit kom

Dit zijn allemaal dingen die ik donderdag wil gaan vragen dus dan kan ik je echt uitsluitsel gaan geven.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:03:51 #63
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121723139
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:26 schreef Jose81 het volgende:
Dobbey, ik heb echt respect voor jou _O_ ! Zo kort na alle tegenslagen er al zó tegenaan kijken! Knap van je!!! En je hebt natuurlijk helemaal gelijk, een kind hebben gaat om opvoeden en begeleiden....! ^O^ :*
:@ Dank je....
pi_121729806
Thanks voor de info dobbey. Ik zag de info op de site nu ook. Ben benieuwd naar wat je allemaal te horen gaat krijgen daar. :*
pi_121733720
Thx allemaal :*
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:38 schreef kleinzusje het volgende:
Leo, wat een verhaal !
Ik snap dat het killing is. Al die onzekerheid. Volgens mij heb ik je verhaal wel bijgelezen ? Weet alleen nog 12 eicellen en weinig resultaat. :@
Heel spannend nu dus !
Dat obsessief gedrag ? wat moet ik me daar bij voorstellen ? Of is dat te prive ?

Ik heb, vergeleken met jou, geluk gehad met de IVF.
Ken het onzekere wachten en het "niet weten" wat de toekomst brengt. Je leeft steeds in de toekomst en wil de tijd wel vooruit duwen. Dat is slopend. + de verwerking van elke teleurstelling. :* :*
Het is natuurlijk voor iedereen spannend, ook voor de mensen die "gewoon" wachten op hun tweede streepje.

Dat obsessief gedrag zet ik even onder een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door leonieke op 19-01-2013 15:28:31 ]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:37:02 #66
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121734164
:* leonieke even een dikke knuffel voor jou.
Be happy with the little things in life
pi_121737383
Leo :*
pi_121738795
Normaal gezien heb ik niet zoveel last van dat obsessief gedrag hoor :) Veel van mijn vrienden en collega's (en zelfs mijn baas) weten het ook gewoon omdat dat het leven wat makkelijker maakt, al worden er natuurlijk ook wel de gebruikelijke grapjes om gemaakt, maar ik heb liever dat de mensen zo reageren dan dat ze het doodzwijgen.

Het is eigenlijk heel vreemd dat ik dat obsessief gedrag niet heb bij Thomas. Zelfs ook niet tijdens mijn zwangerschap. Toen was het voor mij (tegen alle verwachtingen in) net omgekeerd, zoals bv met het feit dat ik het afwerken van de kamer en het aankopen van de spullen zo makkelijk kon uitstellen. Dat was voor mij op dat moment zelfs bijna een verademing. Een mens zou voor minder zwanger willen zijn ;)
pi_121758836
Leo : :*
Dapper hoor ! Om het zo op te schrijven en mee te dealen !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121761307
Leonieke, dat vind ik ook... knap dat je het toch met ons wil delen... En dat het op spannende momenten terug komt -dat obsessieve gedrag- vind ik niet zo raar... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_121764019
Het is door die obsessies "gewoon" vaak moeilijk om dingen los te laten. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar bijvoorbeeld ook op professioneel vlak. Ik kan heel moeilijk mijn werk laten voor wat het is en neem het dus constant mee naar huis (letterlijk en figuurlijk :') ). Dat is ook de reden waarom ik al jaren (ik kan me niet herinneren dat het ooit anders was) elke nacht tussen de 5 en de 10 keer wakker word.

Ik krijg mijn hoofd niet makkelijk rustig, maar het is eigenlijk iets waar ik heb mee leren leven. Dingen zoeken die het doenbaar houden ('s nachts in de zetel liggen en tv opzetten om in slaap te vallen of even naar het toilet gaan, de wekker zo zetten dat ik 's morgens wakker word op een goed (lees: net voor het cijfer deelbaar is door 9) uur zodat ik nog een paar minuten heb voor ik moet opstaan, ...). En in normale omstandigheden werkt dat eigenlijk heel goed. Als ik het zelf niet zeg tegen mensen denk ik niet dat ze dat door hebben. Iedereen reageert altijd heel verbaasd, dus dat is wel goed :Y

Maar voor het verwerken van die mislukte poging heb ik geen truc gevonden. Ik denk dat het komt omdat ik rekening had gehouden met heel veel zaken die konden fout lopen (geen eicellen, geen bevruchtingen, geen zwangerschap) maar niet met het feit dat er geen terugplaatsing ging zijn na het resultaat van de pick-up en het feit dat er bevruchtingen waren geweest. Dus heb ik me dan maar gestort op hetgeen waar ik mee bezig was (lezen en films kijken :') ). En afleiding (als in bv. het werk) is dan normaal gezien heel goed, maar het werken met studenten is op dat gebied dan wel een nadeel. Ik kan als studentenbegeleider moeilijk zitten wenen als studenten het zien ;) Maar zoals gezegd: mijn baas is heel begripvol, dus ik mag het eigenlijk aanpakken zoals ik wil (gaan werken of niet, halve dagen of volledige dagen, bepaalde dagen thuis werken, ...). Ik heb toch genoeg overuren staan zodat ik het wel geregeld krijg ;) En ik heb goede hoop dat het nu wel makkelijker zal gaan als het weer zo zou gebeuren omdat ik er nu wel rekening mee hou, maar het geeft me rust dat als het niet makkelijk zou gaan alles geregeld is op mijn werk.

Zo, lang verhaal... nu terug naar de essentie :+

[ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 19-01-2013 16:23:59 ]
pi_121774886
mindfullness wel eens geprobeerd ? :* Is misschien iets ??
Er is geen truuk voor, je doet het fantastisch !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 20 januari 2013 @ 11:08:06 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121790713
Leo ik vind het knap hoe je erover schrijft en hoe je het doet :) We hebben allemaal vast wel onze dingetjes waar we mee moeten dealen :*

Nog even een vraagje over die utrogestan. Ik heb genoeg voor 14 dagen maar kan me herinneren dat mensen hier het veel langer moesten gebruiken als ze zwanger waren. Klopt dat of heb ik t verkeerd onthouden. Sowieso is me nog altijd niet duidelijk waar het middel voor dient. Ik lees voornamelijk dingen over vrouwen in de menopauze en er staat zelfs in de gebruiksaanwijzing dat je het niet moet gebruiken wanneer je zwanger bent of wilt worden :?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 20 januari 2013 @ 11:18:19 #74
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_121790947
@chanty Ik had ook genoeg voor dik 2 weken, ze schrijven hier niet meer uit tot je positief test. Het gebruik is mij ook niet geheel duidelijk, maar het schijnt dat de utrogestan door het vaginaal in te brengen (je kan die dingen ook oraal innemen) zorgen dat het baarmoederslijmvlies dik blijft. Als je even een rondje googlet, is men nog steeds niet heel erg over eens wat de werking nu precies doet( zijn overigens over het algemeen gebruikers ervaringen dat dan weer wel) Anderzijds denk ik, die gynaecologen wel weten waar ze mee bezig zijn, dus neem ik aan dat het gebruik toch wel op duidelijk onderzoeken is gebaseerd

Ik ga waarschijnlijk bij deze ronde wat anders gebruiken omdat ik doodziek ben geweest van die dingen.
Be happy with the little things in life
  zondag 20 januari 2013 @ 11:47:23 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121791704
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
@chanty Ik had ook genoeg voor dik 2 weken, ze schrijven hier niet meer uit tot je positief test. Het gebruik is mij ook niet geheel duidelijk, maar het schijnt dat de utrogestan door het vaginaal in te brengen (je kan die dingen ook oraal innemen) zorgen dat het baarmoederslijmvlies dik blijft. Als je even een rondje googlet, is men nog steeds niet heel erg over eens wat de werking nu precies doet( zijn overigens over het algemeen gebruikers ervaringen dat dan weer wel) Anderzijds denk ik, die gynaecologen wel weten waar ze mee bezig zijn, dus neem ik aan dat het gebruik toch wel op duidelijk onderzoeken is gebaseerd

Ik ga waarschijnlijk bij deze ronde wat anders gebruiken omdat ik doodziek ben geweest van die dingen.
Ja ik had al gegoogled maar werd daar inderdaad niet veel wijzer uit. Het zijn idd vooral reacties of fora maar in verschillende gebruiksaanwijzingen en meer medische sites hebben ze het vooral over vrouwen in de menopauze en een enkele keer een korte alinea over het gebruik bij IVF. Maar goed, 14 dagen klopt dan dus wel, tnx voor de verheldering :)

Ik merk tot nu toe helemaal niks van die pillen gelukkig. Sowieso moet ik zeggen dat ik in het hele traject niet veel bijwerkingen heb gehad van alle hormonen. Het enige is dat ik slecht slaap.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121795803
Mindfullness nog nooit geprobeerd. Het komt voor mij over als hocus-pocus en ik denk dat het niet echt kan helpen als je er al niet in gelooft.

Ik heb ook elke keer last van de utrogestan. Vooral misselijkheid. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe lang ik ze heb moeten gebruiken toen ik zwanger was. Ik weet wel dat ik er even mee gestopt ben omdat de eerste test negatief was.

Vandaag weer echo gehad. Is niet goed meegevallen :N Op mijn ene eierstok waren er niet zoveel follikels te zien en mijn linkereierstok heeft de arts niet gevonden ondanks het gepor en het geduw (auw!). Ik hoor deze namiddag wel wanneer ik terug moet gaan. Ik gok alvast op dinsdag. Toch bizar hoe ze hem vrijdag bijna voor niets vonden en vandaag al het mogelijke hebben gedaan en hij nooit op scherm is geweest.
  zondag 20 januari 2013 @ 13:55:13 #77
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121796655
Balen Leonieke.

Utrogestan is bij verse terugplaatsingen vor 2 weken (tot de test) en bij terugplaatsing van cryootjes in een kunstmatige cyclus tot de 12 weken zwangerschap. Vreselijke dingen. Ik werd er ook misselijk van en door de buitenkant kreeg ik ook nog een flinke schimmel kado.....
pi_121801162
Leonieke; mindfullness is geen hocus-pocus, het idee is dat je leert focussen op het hier en nu, en de rest even de rest laten. Ik heb ooit zo'n cursus gevolgd en ondanks het over het algemeen niets voor mij is, heb ik er wel het een en ander van opgestoken. Ik heb het boek nog (maar wel gespecialiseerd op ASS) dus als je wil kan ik die wel op de post doen voor je.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 21 januari 2013 @ 14:58:35 #79
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121845540
Nou ons ziekenhuis heeft weer een ander beleid mbt de utrogestan. Als ik zwanger ben hoef ik het verder ook niet meer in te nemen. Op zich mooi, maar wel apart dat elk ziekenhuis zijn eigen beleid erop nahoudt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 januari 2013 @ 20:05:16 #80
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121859197
Chanty: hoe plaatsen ze bij jou cryootjes terug dan? Met progynova of in je eigen cyclus met pregnyl?
*als het zonder kan hou ik me aanbevolen nl*
  maandag 21 januari 2013 @ 20:16:03 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121859957
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:05 schreef Hobbesje het volgende:
Chanty: hoe plaatsen ze bij jou cryootjes terug dan? Met progynova of in je eigen cyclus met pregnyl?
*als het zonder kan hou ik me aanbevolen nl*
Niet :P Ik ben gelukkig alleen aan het hormoonspuiten (gonal F voor de eigroei en pregnyl voor de eisprong) en we mogen het eitje dan zelf proberen te bevruchten :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 januari 2013 @ 20:25:30 #82
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121860583
Chanty: dat was bij ons ook - geen utrogestan zolang je nog zelf probeert of bij de iui's. En zolang je pregnyl gebruikt is -mijn inziens- de utrogestan ook echt overbodig.
Hoop dat het jullie snel lukt om zo zwanger te worden!
pi_121860727
Ik kreeg die kutpillen ook alleen bij mn IVF poging.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 21 januari 2013 @ 21:33:57 #84
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121863066
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:25 schreef Hobbesje het volgende:
Chanty: dat was bij ons ook - geen utrogestan zolang je nog zelf probeert of bij de iui's. En zolang je pregnyl gebruikt is -mijn inziens- de utrogestan ook echt overbodig.
Hoop dat het jullie snel lukt om zo zwanger te worden!
Was idd ook wel blij om te horen dat ik ze niet langer dan twee weken hoef te gebruiken. Heb wel geen bijwerkingen maar die halve zooi loopt er zo nu en dan weer uit :') Nou ja, t is voor het goede doel :D Hoop maar dat ze hun werk goed doen want door de bloeding was mijn baarmoederslijmvlies weer erg dun.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121983082
Hier ook nu geen utrogestan. Had er gelukkig geen last van.
Ben het wachten wat zat :( :@
Voel me PMS erig en als de dood dat het niet is gelukt.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121983132
Wanneer gingen jullie testen na TP ? Ziekenhuis zei 11 dagen :? Maar ik las net op inet 17 dagen ??
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:59:23 #87
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121983361
Kleinzusje: je hebt een cryootje toch?
Hier adviseerde het ziekenhuis 14 dagen (omdat je dan een negatieve test bespaard kan blijven), maar ik testte voor het eerst heel licht positief op dag 9. Eerder een positieve test hebben is echt geluk hebben. En echt duidelijk was het wel op dag 11!
http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
pi_121983676
Thx Hobbes ! Klopt cryo in eigen cyclus geplaatst. Heb ik dan een 3 of 5 dags ?
Donderdag avond pregnyl, wo er na TP.
Maar als het al kan bij 9 dagen, dan mag ik dus vandaag testen :@
Durf niet, kan beter wachten.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:14:51 #89
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_121983952
Ga maar uit van een 3 daags. Ik had een 5 daags embryootje en later hebben ze me er weer 2 dagen vanaf gehaald. Dus was het toch een 3 daags...
Ik durfde eigenlijk ook niet, maar had zoiets als het negatief is, dan wacht ik nog minstens 3 dagen voor ik weer test! Maar dat hoefde gelukkig niet.
*volgende maand heb ik dit dilemma als het goed is weer.... durf nu al niet eens een test te gaan halen*
Succes met het vreselijke wachten!
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:16:25 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121984019
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:08 schreef kleinzusje het volgende:
Thx Hobbes ! Klopt cryo in eigen cyclus geplaatst. Heb ik dan een 3 of 5 dags ?
Donderdag avond pregnyl, wo er na TP.
Maar als het al kan bij 9 dagen, dan mag ik dus vandaag testen :@
Durf niet, kan beter wachten.
KZ :o, wat spannend! :*
pi_121984107
Thx Hobbes en Soesa *;
Ik wacht tot het weekend !
Lijkt me beter.
Heb geen testen in huis dus beter zo !
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121985449
quote:
5s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:52 schreef kleinzusje het volgende:
Wanneer gingen jullie testen na TP ? Ziekenhuis zei 11 dagen :? Maar ik las net op inet 17 dagen ??
bij mij werd er 14 dagen gezegd maar testte op dag 11 :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121985660
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:50 schreef Tally het volgende:

[..]

bij mij werd er 14 dagen gezegd maar testte op dag 11 :)
Hoe lang is dat geleden Tally ?
Spannend he ?! pfffffffffff :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121986017
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hoe lang is dat geleden Tally ?
Spannend he ?! pfffffffffff :*
al weer 2 jaar ;)
Dat eicelletje zit naast me met een snotneus koekjes op te peuzelen.
Dit keer geen terugplaatsing gehad, was een gelukje O+
Maar kan me die spanning nog heel goed herinneren. ;(
Het is HEEL spannend :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121986178
Mijn eerste embryootje ligt nu op me te snotteren *; (al 6 maanden)
Even haar dagboek opzoeken, kijken wat toen de testdag was.
Wat een geluk dat er ivf bestaat en wat een geluk met je gelukje _O_
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_121986501
Ik ben ook ontzettend blij dat IVF/ICSI bestaat!
Ik ben gaan testen omdat ik een ombestemd gevoel had. Wist niet waar ik het zoeken moest. Zat mezelf in de weg. En kan om alles janken.
Toen ik van de bank sprong en riep: ik ben zwanger!!! Vroeg mijn man of ik een test had gedaan :') nee dat hoeft niet ik weet het. Nou dat zien we woensdag dan wel. Toen ben ik op de fiets gesprongen (18:50 om 19:00 zou de AH dicht gaan) en ben ik testen gaan halen om het hem te tonen. Maar hij geloofde die twee streepjes toen nog niet. De volgende dag om 5:15 wakker gemaakt met weer twee streepjes en vroeg eerst wat betekend dat? Je word Papa! O, o nou okay. En ging verder slapen om wakker te worden en te melden dat hij het nog niet geloofde :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121987394
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:15 schreef Tally het volgende:
Ik ben ook ontzettend blij dat IVF/ICSI bestaat!
Ik ben gaan testen omdat ik een ombestemd gevoel had. Wist niet waar ik het zoeken moest. Zat mezelf in de weg. En kan om alles janken.
Toen ik van de bank sprong en riep: ik ben zwanger!!! Vroeg mijn man of ik een test had gedaan :') nee dat hoeft niet ik weet het. Nou dat zien we woensdag dan wel. Toen ben ik op de fiets gesprongen (18:50 om 19:00 zou de AH dicht gaan) en ben ik testen gaan halen om het hem te tonen. Maar hij geloofde die twee streepjes toen nog niet. De volgende dag om 5:15 wakker gemaakt met weer twee streepjes en vroeg eerst wat betekend dat? Je word Papa! O, o nou okay. En ging verder slapen om wakker te worden en te melden dat hij het nog niet geloofde :')
_O-
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:29:13 #98
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_121997239
Hahahaha tally, voelde hij zich nog lullig na de tijd of niet?


Hier vandaag in Elsendorp geweest en onofficieel zijn we goedgekeurd om in aanmerking te komen voor eiceldonatie. Officieel horen we het over een aantal weken omdat we eerst nog een gesprek krijgen met een psycholoog over 2 weken. De wachtlijsten zijn lang voor een eicel donor alleen hebben wij het geluk dat ik zelf een eicel donor meebreng waardoor we eerder op de lijst komen te staan.

Het geertgen valt onder de privé klinieken en daardoor hebben ze niet met alle verzekeringen contracten. Om terug te komen op de vraag van Nikki qua kosten... Een IVF behandeling kost bij hun 2700 euro incl. Medicijnen, wij krijgen hier nog een gedeelte terug van de verzekering maar al met al toch nog behoorlijk veel geld. Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden en heb ik het idee dubbel te worden gestraft omdat ik geen kinderen kan krijgen van mezelf..... Ik heb nog 2 IVF pogingen los staan bij de verzekering maar daar heb ik dus niets aan, lekker goedkoop voor ze *zucht*

De kliniek zelf is, voor wat we nu konden zien en voelen, zeer prettig. Lekker huiselijk en geen hoog in de bol gehalte.

Voor ons is het lange wachten nu in ieder geval begonnen met tussen door nog maar een paar afspraken.

Voor een ieder die het kan gebruiken een :* en mijn duimen draaien nog steeds voor de plakkers!
pi_121997592
Nee hij voelde zich niet lullig. De dag er na mailde hij me op het werk: Sorry hoor maar ik kan het nog steeds niet geloven dat de eerste keer raak is. Dus ik weer een testje gedaan en foto naar hem gemaild. En ook toen de vrouw van moeders voor moeders was geweest heb ik er een foto van gemaakt en gemaild. Toen kreeg ik terug: Nou moet ik het wel geloven!
En bij de eerste echo zat hij te glunderen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121998199
Het was dan wel geen embryootje maar vandaag is de IUI precies een jaar geleden O+
pi_121998484
Goed nieuws Dobbey! ^O^ Ik hoop dat jullie snel kunnen starten.
pi_122008314
Go dobbey *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_122012774
Super dobbey
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122012858
*O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122019935
Yes Dobbey, weer een stapje dichterbij! *O*
pi_122021454
Spannend Dobbey! Heel veel succes!! :* *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:01:19 #107
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122036256
En dan nu nog meer jompels..... Mijn vriendin gaat definitief voor ons doneren aan het Geertgen zodat we nog kortere wachtlijsten hebben.... Vind het zo tof!
pi_122036444
Wat een fijne berichten Dobbey!
pi_122036549
Dobbey wat ontzettend fijn! *O* Maar je krijgt niet de eicellen van je vriendin toch? Jullie wilden toch een 'onbekende' donor?
pi_122036681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey wat ontzettend fijn! *O* Maar je krijgt niet de eicellen van je vriendin toch? Jullie wilden toch een 'onbekende' donor?
Eiceldonatie ruiling. Die van hun donor gaat naar een ander en zij krijgen die van een ander stel. Omdat zij een donor hebben, krijgen ze een hogere plek en dan een stel dat geen eicellen beschikbaar heeft.

Go dobbey! *O*
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:15:35 #111
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122036898
wauw dobbey dat is al goed nieuws zeg!! Spannend!!

Ik heb hier mijn lading medicijnen voor de volgende ronde weer binnen. Maar ik ga eerst ff lekker genieten van wat dingetjes die nog op het programma staan voordat de eerste spuit er weer in gaat
Be happy with the little things in life
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:59:40 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122038621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey wat ontzettend fijn! *O* Maar je krijgt niet de eicellen van je vriendin toch? Jullie wilden toch een 'onbekende' donor?
Wat Kahlie zegt.... Omdat we niemand benadelen komen we hoger op de lijst te staan. Ben echt happy nu...
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:10:49 #113
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122039030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
wauw dobbey dat is al goed nieuws zeg!! Spannend!!

Ik heb hier mijn lading medicijnen voor de volgende ronde weer binnen. Maar ik ga eerst ff lekker genieten van wat dingetjes die nog op het programma staan voordat de eerste spuit er weer in gaat
Dat zijn ook goede berichten dv!
pi_122042939
Wat een positieve berichten *O*

Vandaag de pick-up gehad. Heb deze keer meer last, zowel van pijn als van verdoving. En nu is het wachten tot woensdag. Als ze vroeger bellen, kan het geen goed nieuws zijn. Ik moet nog eens zien hoe ik de dagen ga vullen aangezien mijn man niet thuis kan blijven van maandag tot woensdag.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:56:02 #115
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122042988
Leoniek spannend, ik ga heel hard voor je duimen ^O^ :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:59:25 #117
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122043172
Oei Leo wel balen dat je nu meer last hebt dan de vorige keer. Ik hoop dat alles goed gaat en je woensdag goed bericht krijgt :*
pi_122043704
Straks heel dicht tegen mijn ventje aankruipen in bed :Y Dat zal wel helpen tegen de pijn :Y

Maar mijn pijn is er nu ook wat op verslechterd omdat ik daarnet Thomas in een reflex heb opgepakt toen hij zijn hoofd had gestoten tegen de tafel. AUW! En ik had nog zo afgesproken met P. dat hij de eerste dagen Thomas hij dragen :') (en P. stond dus effectief al naast mij met gestrekte armen. Ik heb Thomas dan maar braaf overgeheveld.)

Het was wel grappig dat de persoon die bij mij op de kamer niet leek door te hebben wat "algemene verdoving" betekende (ook niet toen ik het een paar keer herhaald had). Toen ik terug op mijn kamer kwam, gingen ze haar bijna komen halen en zat ze me constant te vragen hoe de pick-up in zijn werk ging (wat doen ze precies? Veel pijn? Duurt het lang? Zijn er veel mensen in de buurt? Is het je gewone dokter die de pick-up doet? ...). Euh jah... geen idee eigenlijk :) Zal de stress geweest zijn.
pi_122044812
Fijn nieuws dobbey

Leonieke Doe rustig aan.

En een knuffel en een kus voor de rest.

Volgende week maandag worden we gebeld of mijn man de tese mag krijgen.
Spannend
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:39:14 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122048413
Fijn Dobbey! Wat een ontzettend lieve vriendin heb je.

Leoniek: niet fijn dat je dit keer meer last hebt. (voor mij wel herkenbaar dat je er last van hebt) Mijn duimen draaien voor jullie! Hoop dat je je morgen na een nachtje slapen al beter voelt.

Gaddle: spannend idd! Hoop dat jullie goed nieuws krijgen.
pi_122060586
Niet echt geslapen afgelopen nacht. Elk uur meerdere keren gezien op de wekker. Deze middag nog proberen wat bij te slapen :Y

Gaddle: spannend! Ik duim alvast :)
pi_122062075
Gaddle spannend!

Leo, doe lekker rustig aan. Ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen. :*
pi_122062149
Ik heb sowieso ziekteverlof tot en met woensdag, dus rusten zit er zeker en vast in. Ik zal deze keer ook niet vroeger terug beginnen werken, denk ik. Films kijken, boeken lezen, slapen, ... Beetje afleiding zoeken. Maar voorlopig gewoon in de zetel liggen, want gewoon ademen doet voor het ogenblik nog pijn.
pi_122062957
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:01 schreef dobbey het volgende:
En dan nu nog meer jompels..... Mijn vriendin gaat definitief voor ons doneren aan het Geertgen zodat we nog kortere wachtlijsten hebben.... Vind het zo tof!
Jemig wat geweldig !
Weet weinig van eiceldonatie. Is en blijft het anoniem ?

Leo: Oh wat spannend ! Duim voor je !

DV: Ook al zo spannend. Groot pak met medicatie thuis, wanneer begin je ?

Gaddle: spannend, hopen op goed nieuws !

Het woordje spannend dus :D :D *O* *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122063804
Leonieke heb je ook wel eens aan audiobooks gedacht?
Dat is ook heel lekker tijdverdrijf.
pi_122063970
Om de één of andere vage reden schijn ik daarvan in slaap te vallen :D
pi_122065326
Ligt dat aan jou of aan wie er verteld? ;)
pi_122068354
haha! Nou als je het nog een keertje wilt proberen weet ik een hele goede website die ik je wel kan pmen.
Persoonlijk vind ik dat het heel veel scheelt wie er het verteld.
Ps de meeste boeken zijn wel in het engels. ik weet niet of dat een probleem is.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:19:02 #130
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122074141
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:03 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Jemig wat geweldig !
Weet weinig van eiceldonatie. Is en blijft het anoniem ?

Anoniem volgens de regels van Nederland... Vanaf 12 mag het kind de uiterlijke kenmerken opvragen en vanaf 16 de adres gegevens... De donor kan dit alleen bij hoge uitzondering weigeren... Als die op het sterfbed ligt bijvoorbeeld...
pi_122083655
Kleinzusje... ik kwam even om het hoekje kijken voor jou... het is weekend, he? ;) En???? Al getest???? :X
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_122084184
Negatief ! }:| :'(
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122084603
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef kleinzusje het volgende:
Negatief ! }:| :'(
Dat is stom! Kun je te vroeg hebben getest? -O-
pi_122088877
Kan maar heb ook bloedverlies
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122089055
Tis echt mis denk ik.:-c
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122089539
Verdorie, dat is niet fijn. Knuffel voor jou! :*
pi_122089818
Hè wat kut ;(
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:10:47 #138
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122089903
Kleinzusje :* dat is flink k*t zeg ;(
Be happy with the little things in life
pi_122091256
Nu mobiel! Morgen weer posten
Jullie zijn lief!!! ThX
Er komt dus geen kindje bij hier. Dat doet pijn. Maar ben zielsgelukkig met mm meiske xxx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122091330
Shit KZ, da's hard. Sterkte wijffie!
pi_122091509
Kz; ik wist niet dat jullie al 3 pogingen hebben gehad. Dat maakt het helemaal k*t. Natuurlijk heb je een mooi meisje en wist je dat dit zou kunnen gebeuren. Maar dat maakt de pijn om het nooit meer zwanger zijn en geen 2e kindje krijgen niet minder. Ik wens je heel veel sterkte om dit een plekje te geven :*
  zondag 27 januari 2013 @ 00:34:47 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122097470
Lol Tally die vent van jou :D _O-

Dobbey wat een goed nieuws. Ik vind het zo knap hoe goed je je in deze chaos staande houdt en doorpakt :* Ik hoop dat jullie heel snel jullie kindje in jullie armen mogen houden.

DV en Leonieke spannende tijden weer voor jullie. Op hoop van zegen :*

Gaddle heel veel succes voor jullie, hoop dat het doorgaat :*

KZ ;( Echt heel erg naar. Natuurlijk ben je gelukkig met je dochtertje maar kan me voorstellen dat dit er goed inhakt. Sterkte :* :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 27 januari 2013 @ 02:03:02 #143
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122100460
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:34 schreef Chanty het volgende:
Lol Tally die vent van jou :D _O-

Dobbey wat een goed nieuws. Ik vind het zo knap hoe goed je je in deze chaos staande houdt en doorpakt :* Ik hoop dat jullie heel snel jullie kindje in jullie armen mogen houden.

Het lijkt misschien wel zo maar van de week ben ik na een paar wijntjes in elkaar gestort.. Ik vind het ruk, weer mijn lichaam wat me in de steek laat.... Ik weet niet beter dan voor mezelf te vechten en dat doe ik dus nu ook met het gevolg dat ik vele mensen buiten sluit qua gevoel (ja ook mijn man) heb een mooie muur opgebouwd en die verdoezeld heel veel..... Van de week weer ff contact opnemen met de medisch maatschappelijk werkster en zien dat ik daar terecht kan om ff weer mijn hart te luchten
  zondag 27 januari 2013 @ 02:04:07 #144
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122100477
Kz nee....... Jezus wat ruk! Is er helemaal geen kans meer voor jullie? :*
pi_122102451
Dobbey; heel logisch dat het niet altijd goed met je gaat, het is ook niet niks en het heeft tijd nodig om een plekje te krijgen. Het is goed dat je met maatschappelijk werk gaat praten, hopelijk geeft het je wat handvatten om met de situatie om te gaan. Sterkte :*
pi_122104325
Leonieke, wat ontzettend spannend! Krijgen jullie niet direct te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn? Of heb ik daar overheen gelezen?

Kleinzusje, wat klote zeg. Hoop dat je het een plekje kunt geven.

Dobbey, hou je taai! Je komt heel sterk over! Hebben jullie al enig idee hoe lang de wachtlijst nu is, nu jullie zelf eitjes meenemen?
  zondag 27 januari 2013 @ 11:15:49 #148
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122104684
Dobbey :* ik herken het wel hoor, naar de buitenwereld stevig in je schoenen staan, maar dat je eigenlijk het gevoel hebt om op het randje van instorten staat en je helemaal niet zo sterk voelt en bent als je overkomt. Goed dat je hulp inschakelt. Ti's ook niet niks wat je de afgelopen tijd over je heen hebt gekregen. Probeer wel te blijven praten, zeker met je man. Ook hij heeft het niet makkelijk. Ook al lijkt het soms dat het ze niks doet, het doet ze wel degelijk wat. Dikke knuf voor jou :*
Be happy with the little things in life
pi_122104946
Dank dames :*
dobbey, sterkte meid, sluit me aan bij DV ! Goed dat je hulp vraagt.

Hier zwaar ongesteld, dus 2e test kan in de verpakking blijven. :( :'( :(

Gisteren naar Kruidvat. Vlak voor we gingen had ik beetje bloedverlies. Voelde me al PMS erig. Dus wist bijna zeker dat het niet goed zat. Liep helemaal verdwaasd/t naar de winkel en weer terug naar huis. Toch maar getest en idd negatief. Klote streep ! :(

Ach, we hadden ons al een beetje ingesteld op een teleurstelling, voorzover dat kan natuurlijk. Maar ik was en ben er wel wat van in de war.

Dit is echt definitief. We gaan ons nu richten op een toekomst met zn 3en. Dat is al een wonder. Hadden we ook nooit durven dromen. Een 2e kindje is van de baan. Spontaan is de kans klein tot 0. En medisch is het voorbij. Wil niet heel erg in de details duiken, ivm herkenbaarheid en prive, maar tis echt einde verhaal.

Raar maar het krijgt wel een plek.
Blijf jullie volgen :*
Dank voor alle steun :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122105219
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:58 schreef Geitje82 het volgende:
Leonieke, wat ontzettend spannend! Krijgen jullie niet direct te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn? Of heb ik daar overheen gelezen?
13 en ook al is dat een goed resultaat, ik wil me er niet te veel op instellen. De vorige keer waren er 12 en is er ook geen terugplaatsing geweest.

Kleinzusje, ik vind het echt zo erg voor jullie. Het maakt het opeens zo definitief. Hopelijk kan je je vlug instellen op de toekomst met z'n 3en.
pi_122105462
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:39 schreef leonieke het volgende:

[..]

13 en ook al is dat een goed resultaat, ik wil me er niet te veel op instellen. De vorige keer waren er 12 en is er ook geen terugplaatsing geweest.

Kleinzusje, ik vind het echt zo erg voor jullie. Het maakt het opeens zo definitief. Hopelijk kan je je vlug instellen op de toekomst met z'n 3en.
Hoop het ook !
Het verdriet en besef komt in vlagen..........
weet je wat helemaal zo raar is. Schaam ik me ook een beetje voor :@
Ik heb zelf een baby, maar kan even weinig babys en zwangeren verdragen :@
Voel me dan verdrietig en jaloersig :'(
Niet altijd hoor, lees wel het babytopic. Maar vooral in RL
Terwijl mn kleine meid 6 maanden is.
Vreemd toch :@
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122105513
Ach Leo, tis idd heel spannend. Het aantal is mooi, maar de kwaliteit is natuurlijk doorslaggevend. Duim voor jullie
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122106317
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hoop het ook !
Het verdriet en besef komt in vlagen..........
weet je wat helemaal zo raar is. Schaam ik me ook een beetje voor :@
Ik heb zelf een baby, maar kan even weinig babys en zwangeren verdragen :@
Voel me dan verdrietig en jaloersig :'(
Niet altijd hoor, lees wel het babytopic. Maar vooral in RL
Terwijl mn kleine meid 6 maanden is.
Vreemd toch :@
Helemaal niet raar hoor! Jouw meisje is ook al 6 maanden en er zal nooit weer die hele kleine babytijd zijn. Na mijn miskramen kon ik ook geen zwangeren verdragen en voelde ik me ineens verdrietig en dan hebben wij nog 2 volledige pogingen voor de boeg. Sterkte meid en ik hoop dat je het een plekje kunt geven :*
pi_122106341
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hoop het ook !
Het verdriet en besef komt in vlagen..........
weet je wat helemaal zo raar is. Schaam ik me ook een beetje voor :@
Ik heb zelf een baby, maar kan even weinig babys en zwangeren verdragen :@
Voel me dan verdrietig en jaloersig :'(
Niet altijd hoor, lees wel het babytopic. Maar vooral in RL
Terwijl mn kleine meid 6 maanden is.
Vreemd toch :@
Die schaamte herken ik ook hoor. Vooral de schaamte om de wens eigenlijk. We hebben Thomas, hadden dat nooit durven hopen. En nu is de drang opnieuw zo groot en zijn er zoveel mensen die het geluk van één kind niet hebben. Ik vind het soms allemaal zo dubbel. Het jaloerse zit er hier nog niet in omdat we nog in het traject zitten, maar ik heb zo'n schrik voor erna. Ik wil niet jaloers zijn, maar je hebt het natuurlijk allemaal niet altijd in de hand. Plus de hormonen ook nog eens. Het maakt het allemaal heel erg moeilijk.
pi_122106372
Leo; ik duim ook voor een tp! Succes met wachten :*

Wij beginnen over 4 weken, binnenkort maar eens even de medicatie gaan inslaan.
pi_122106959
Thx :)

Spannen hé Poezebeest. Over 4 weken. Hopelijk vliegt de tijd voorbij :)
  zondag 27 januari 2013 @ 12:31:52 #157
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122107060
Oh Kleinzusje.. :(
Dikke :*
pi_122107086
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik deze week echt op een bepaald moment het gevoel heb gehad van "Waarom moet ons dat toch overkomen en waarom kan het bij ons niet gewoon gaan? ;( ". Terwijl ik het niemand anders toewens, dus dat is ook flauw van mij. Maar verdorie het was toch fijn geweest als die miserie (ik wil niet dramatisch doen, maar soms vind ik het echt een miserie) aan iedereen was voorbij gegaan.
pi_122107901
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:31 schreef Hobbesje het volgende:
Oh Kleinzusje.. :(
Dikke :*
thx ! :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 27 januari 2013 @ 12:52:04 #160
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122107917
KZ niet schamen hoor. Ik herken het gevoel ook wel, alleen heb ik dan nog geen kind. Maar ik vind het soms ook heel moeilijk hoor andere kinderen en zwangeren om mij heen.

Leonieke, dat boos zijn op de situatie, is volkomen normaal. Je wilt ook niets liever dat het allemaal gewoon normaal gaat. Daar mag je best boos over zijn hoor. Ben ik met vlagen ook, vooral op mijn lijf, wat miljoenen vrouwen wel lukt, lukt mij niet en dat vind ik met vlagen mega oneerlijk.

Dus meiden, kwel jezelf niet al te hard. Die gevoelens zijn heel normaal. Zou het raar vinden als je die gevoelens niet zou hebben. Dikke knuf voor jullie :*
Be happy with the little things in life
pi_122113477
KZ, wat ontzettend klote. Ik heb er geen woorden voor. Hopelijk kunnen jullie het samen een plekje geven. Heel veel sterkte. :*

Dobbey :*, het is ook allemaal niet niks. Doe rustig aan meid.
  zondag 27 januari 2013 @ 15:17:05 #162
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_122115262
Kleinzusje, dat is balen zeg... en niet wat ik verwachtte te lezen... -O- :* Sterkte...

Leonieke, ik denk dat iedereen die hier post dat gevoel wel kent... ik weet nog goed dat wij ook met de behandelingen bezig waren, toen ik -onderweg naar vrienden- zo'n 16 jarige zag lopen met een dikke buik -O- . Ik hoor mezelf nog tekeer gaan in de auto... :') Maar weet je, ook dat is geen ideale situatie... en je weet ook vaak niet hoe het bij een ander is gegaan... mijn ervaring is iig dat er meer mensen moeite mee hebben -met zwanger raken- dan je denkt.

Maar ik snap je gevoel heel goed... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_122116653
Dank dames ! :*
Sorry voor de ego, maar heb het even zo nodig dit topic/jullie ! :@ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan het redden !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122117406
KZ, da's helemaal niet ego :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wou dat ik je een knuffel kon geven en je irl kon zeggen dat alles goedkomt :*

José, ik weet het, bij veel mensen gaat het niet zomaar (het is ook de uitleg die ik constant geef als mensen me zelf zeggen hoe oneerlijk ze het vinden voor ons en dat het niet fair is dat het bij anderen wel zomaar gaat. Dan zeg ik keer op keer dat we nooit weten hoe vlot het eigenlijk bij andere mensen is gegaan), maar soms... heel soms, kan ik mijn eigen woorden niet tegen me gebruiken ;) Nu gaat het wel wat beter, hoor :Y Maar er zijn zo van die momenten dat ik zit te zwelgen :@ (komt er nog eens bij dat we volgende week zaterdag op kraambezoek gaan en deze week de vrouw van een collega moet bevallen... wij zijn vroeger begonnen met onze behandelingen dan dat zij gestart zijn en zij hebben hun baby (bijna) in hun handen. Maar kom, ook hier slaan we ons door :Y ) Het ziekenhuis moet maar met positief nieuws komen :)
  zondag 27 januari 2013 @ 16:01:38 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122117817
quote:
17s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:46 schreef kleinzusje het volgende:
Dank dames ! :*
Sorry voor de ego, maar heb het even zo nodig dit topic/jullie ! :@ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan het redden !
komt goed schatje :*
Maar blijft uiteraard klote. Gewoon lekker huilen en alles op z'n tijd :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_122117869
Leo: Duim echt voor een mooi resultaat bij jullie ! :* terug !

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
KZ :*
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:08 schreef Tally het volgende:

[..]

komt goed schatje :*
Maar blijft uiteraard klote. Gewoon lekker huilen en alles op z'n tijd :*
:* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122138216
Wat verdrietig, Kleinzusje. Sterkte gewenst om dit alles een plekje te geven.

Verder herken ik veel van de gevoelens van jullie allemaal. Ik ben ook verdrietig en boos dat het bij mij allemaal zo moeilijk moet gaan. Ik zou ook gewoon graag samen met mijn vriend kunnen beslissen om een kind te willen, zonder die hele medische molen en dat klinische gedoe. Het is zo weinig intiem allemaal. En daarbij ook nog eens de onzekerheid of het allemaal wel gaat lukken. Of het ons gegund is. Terwijl ik al zo lang zulke sterke moedergevoelens heb.

De afgelopen 2 jaar zijn 3 van mijn vriendinnen spontaan en ongepland zwanger geworden. En een kennis ook nog. Ze waren er allemaal lange tijd niet blij mee en dat doet dan zo'n pijn, dat zij het wel in de schoot geworpen kregen.

Ik ga volgende week bellen om een afspraak maken in het ziekenhuis voor een intake en een stukje voorlichting. Met name mijn vriend weet niet goed wat het allemaal inhoudt.

Ik wens iedereen hier sterkte met het traject en hoop dat dromen uit komen!
  zondag 27 januari 2013 @ 22:53:30 #169
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_122142115
Leonieke, het zijn ook van die moeilijke dingen.. het voelt ook zeker niet altijd eerlijk. Ik snap je helemaal. Ik hoop zo dat Thomas ook een broertje of zusje krijgt en dat het eindeloze gewacht en het heen en weer geslinger van gevoel toch een mooie zwangerschap en een nog mooier kindje oplevert... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_122144551
Ga je niet meeschrijven Arja ? En dank ! :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  maandag 28 januari 2013 @ 13:26:20 #171
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122159780
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:01 schreef Arja het volgende:
Verder herken ik veel van de gevoelens van jullie allemaal. Ik ben ook verdrietig en boos dat het bij mij allemaal zo moeilijk moet gaan. Ik zou ook gewoon graag samen met mijn vriend kunnen beslissen om een kind te willen, zonder die hele medische molen en dat klinische gedoe. Het is zo weinig intiem allemaal. En daarbij ook nog eens de onzekerheid of het allemaal wel gaat lukken. Of het ons gegund is. Terwijl ik al zo lang zulke sterke moedergevoelens heb.

De afgelopen 2 jaar zijn 3 van mijn vriendinnen spontaan en ongepland zwanger geworden. En een kennis ook nog. Ze waren er allemaal lange tijd niet blij mee en dat doet dan zo'n pijn, dat zij het wel in de schoot geworpen kregen.
Hoe herkenbaar! De pijn van het niet zelf kunnen kiezen is zo groot...
Dat is iets wat ik ook heel moeilijk mee kan leven. Je kan niet zelf kiezen of je kinderen wilt, hoeveel, wanneer...., je wordt compleet geleefd door een ziekenhuis en hormonen die je eigenlijk niet wilt nemen. En dan heb je maar heel soms een kans dat je zwanger bent plus het grotere risico dat het dan nog fout gaat. Ik vind dat zoo moeilijk! En dan ben ik nog heel goed in relativeren.
En darnaast ook nog maar zo weinig intiem. Alles moet je uit handen geven en delen. Zelfs de uitslag van de test moet je nog meteen doorbellen....
:* meiden!
pi_122165349
Je omschrijft het mooi Hobbesje :*

Welkom Arja (als je zin hebt om mee te schrijven :) ).
pi_122167893
Hobbesje; jij slaat de spijker op z'n kop met jouw stukje. Ik heb er ontzettend van gebaald dat we 2 maanden moeten wachten tot we kunnen starten en alleen maar vanwege een wachtlijst. Maar ja, willen we nog een kindje dan hebben we het ziekenhuis nodig. Dat voelt wel heel erg dubbel.
  maandag 28 januari 2013 @ 16:52:47 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122168485
Nou idd hobbesje, je slaat echt de spijker op de kop. Ik baal ontzettend dat we ondertussen dik 1.5 jaar verder zijn sinds er gezegd werd dat we voor ivf in aanmerking kwamen en ik nog steeds met lege handen sta. Het geleefd worden
Be happy with the little things in life
pi_122169135
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:26 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar! De pijn van het niet zelf kunnen kiezen is zo groot...
Dat is iets wat ik ook heel moeilijk mee kan leven. Je kan niet zelf kiezen of je kinderen wilt, hoeveel, wanneer...., je wordt compleet geleefd door een ziekenhuis en hormonen die je eigenlijk niet wilt nemen. En dan heb je maar heel soms een kans dat je zwanger bent plus het grotere risico dat het dan nog fout gaat. Ik vind dat zoo moeilijk! En dan ben ik nog heel goed in relativeren.
En darnaast ook nog maar zo weinig intiem. Alles moet je uit handen geven en delen. Zelfs de uitslag van de test moet je nog meteen doorbellen....
:* meiden!
Ik ga wel meeposten, maar heb voorlopig weinig nieuws. Veel onderzoeken heb ik al gehad, alleen was mijn partner daar nog niet bij betrokken.

Ik vind het wel alvast fijn om met jullie verhalen mee te lezen en zo voorbereid te worden op wat ons te wachten staat. Ik wist bijvoorbeeld nog niet dat er een groter risico is dat een zwangerschap mis gaat.
pi_122187880
Mooi verwoord Hobbes ! :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122203464
Kleinzusje
Sterkte en dikke knuffel
pi_122204259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:18 schreef Gaddle het volgende:
Kleinzusje
Sterkte en dikke knuffel
Dank ! :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122205513
Wat doet het me toch een verdriet om jullie gevoelens zo te lezen. Ergens ben ik dan toch nog maar blij dat ik nog in de wachtfase van 'is het überhaupt allemaal wel mogelijk?' zit, ik kan mijn kop nog in het zand steken. :@

Kleinzusje, sterkte de komende tijd. :* Doe wat goed voelt, maar geef het wel de tijd. Het is niet niets om even een streep onder te zetten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_122205731
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:32 schreef Nanuke het volgende:
Wat doet het me toch een verdriet om jullie gevoelens zo te lezen. Ergens ben ik dan toch nog maar blij dat ik nog in de wachtfase van 'is het überhaupt allemaal wel mogelijk?' zit, ik kan mijn kop nog in het zand steken. :@

Kleinzusje, sterkte de komende tijd. :* Doe wat goed voelt, maar geef het wel de tijd. Het is niet niets om even een streep onder te zetten.
Klopt ! Het kost tijd. :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122224790
Ik ben trouwens zo dom geweest vandaag. Ik dacht dat het wel beter ging met de pijn en ben op mijn crosstrainer gaan staan. Gewoon voor wat beweging, niet te hard. Terwijl ik erop stond, viel alles goed mee, maar nu is de pijn dubbel zo hard toegeslagen :@ Geen idee hoe ik dat aan P. ga uitleggen :@
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:49:46 #182
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122225750
Ohjee Leonieke.... balen! Maar het is idd verstandig om het nog wel even rustig aan te doen nu!
(alle aangeprikte follikels zitten nu vol met vocht, dus dat blijf je nog wel even voelen)
pi_122225964
Ja, die 5 dagen ziekteverlof zijn dan toch niet voor niets blijkbaar :') Maar ik heb het al langer uitgehouden dan de vorige keer. Bij de eerste pick-up zat ik de dag na de pick-up op mijn fiets. Dat is me niet goed bevallen (understatement :') ), maar vandaag ging zoveel beter, dus ik dacht het wel het OK ging zijn.
pi_122245098
Leonieke, zou je nou vandaag te horen krijgen of er een terugplaatsing zou plaatsvinden?
pi_122245362
P. heeft me er toch maar een beetje mee uitgelachen (en gelijk had hij ;) ) al vond hij het ook wel zielig.

Yups, Geitje82, straks worden we gebeld. Na zaterdag (als er geen bevruchtingen waren geweest, werden we zaterdag gebeld) is dit vandaag toch de spannendste dag. Geen nieuws tot nu toe is goed nieuws, maar de vorige keer hebben ze me ook maar gebeld op dag 5 omdat het op dag 4 misgelopen was. Straks het verlossende telefoontje.
pi_122248802
De transfer gaat door :o En nu zit ik te wenen als een klein kind :'( :D

Geen idee over de kwaliteit, maar we hebben een TP :o En dat is sowieso beter nieuws dan ik had gedacht *O*
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:25:34 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122248874
*O* wat spannend Leo!! Straks ben je pupo!!
*O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_122249048
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:23 schreef leonieke het volgende:
De transfer gaat door :o En nu zit ik te wenen als een klein kind :'( :D

Geen idee over de kwaliteit, maar we hebben een TP :o En dat is sowieso beter nieuws dan ik had gedacht *O*
*O* Wauw!!! geweldig Leo! *O*
pi_122249123
Wat een super goed nieuws! Hoe laat heb je de afspraak?
pi_122249275
Tijd voor wat zonneschijn in dit topic! Leo bijna PUPO *O* *O* :)
pi_122249475
Leo! *O* *O* *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122249754
*O* voor Leo, you go girl!
pi_122250069
Yay!! goed bezig Leo.
Ik ga voor je duimen
pi_122250574
Thx allemaal :*

De TP is voorzien om 14.30u. Ik heb nu al buikpijn van de stress. Zouden ze niet gewoon een baby kunnen terugplaatsen? ;)
pi_122250664
*O* Succes vanmiddag Leonieke!
pi_122250828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:22 schreef leonieke het volgende:
Thx allemaal :*

De TP is voorzien om 14.30u. Ik heb nu al buikpijn van de stress. Zouden ze niet gewoon een baby kunnen terugplaatsen? ;)
Weet je al hoeveel er zijn ? totaal ?
Super meid ! Ingreep zelf voel je niks van.
Echt !!!!! Lekker rusten daarna. Emotioneel erg indrukwekkend ! xxx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122251091
Nope, ik weet nog niets :N Waarschijnlijk zit daar ook een reden van stress, hoor ;)

Ze hebben me gezegd dat een TP lijkt op een inseminatie en daar heb ik nog nooit iets van gevoeld. Dus daar heb ik geen schrik voor. Gewoon, het feit dat ik nu nogal onwetend ben. Mijn eerste buikkrampen kreeg ik toen mijn telefoon rinkelde, mijn tweede toen de verpleegster zei "mevrouw, ik heb goed nieuws". Ik durf ook niet te veel te hopen (daar heb je mijn eigen bescherm-modus weer ;) ).
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:44:08 #198
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122251141
Leo dat is echt super nieuws! *O*
pi_122251391
Top Leonieke, veel succes vanmiddag!
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:19:42 #200
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122251755
Succes vanmiddag Leonieke! Terugplaatsing is een eitje (als je je blaas goed vol hebt tenminste). Super dat het doorgaat!
pi_122253619
Go Leonieke! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:23:57 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122253893
ik zit deze week met alleen mobiel inet en dat is ruk maar wilde leo even veel suc6 wensen! Hier was de test negatief maar ook geen bloed
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122254207
*O* Succes nu Leonieke!
pi_122254497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:23 schreef Chanty het volgende:
ik zit deze week met alleen mobiel inet en dat is ruk maar wilde leo even veel suc6 wensen! Hier was de test negatief maar ook geen bloed
He gat, dat is naar :{ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122254528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:19 schreef Hobbesje het volgende:
Succes vanmiddag Leonieke! Terugplaatsing is een eitje (als je je blaas goed vol hebt tenminste). Super dat het doorgaat!
leuke woordspeling :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:00:46 #206
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122255265
ik heb er nog altijd een positief gevoel over :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122255451
Leonieke... je hebt het nu gewoon al achter de rug... ik hoop en duim heel erg mee dat alles deze keer goed gaat!! :*

Chanty, spannend... ik testte bij mijn tweede ook pas heel laat positief... je weet maar nooit... :X :)
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:31:19 #208
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122261599
Leo wat goed! Ik ga onwijs voor je duimen :*


Chanty ik ben heel benieuwd, wanneer zou er definitief wat te zien moeten zijn op de test?
pi_122265945
De terugplaatsing was inderdaad een eitje.

De embryo had wel een groeiachterstand dus iedereen was gematigd positief. Maar hij was blijkbaar toch goed genoeg om hem terug te plaatsen :Y Maar iedereen had natuurlijk ook de vorige poging in zijn gedachten waarbij ze toen op dag 4 allemaal gestopt waren.

En voor de statistieken: na de pick-up van 13 eicellen bleken er 9 rijp genoeg. 6 ervan zijn correct bevrucht geraakt. Morgen bekijken ze de rest van de embryo's en gaan ze na of er kunnen ingevroren worden of niet. Blijkbaar krijgen we daar achteraf een brief over.
pi_122265969
_O_ _O_ _O_
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122266496
Chanty, wij hebben hier thuis een heel late positieve test rondlopen, dus als je gevoel goed zit, dan jompelen we natuurlijk nog wat verder *O*
pi_122267849
Leo; ik duim voor wat cryo's! Maar die ga je natuurlijk niet nodig hebben want jij bent deze ronde gewoon zwanger!
pi_122268912
Oh wauw Leo! *O*
Frustrerend dat je pas in de ET ruimte meer info krijgt van de embryoloog hè, nadeeltje van Brussel. ;)
Ik duim voorlopig even op volle kracht voor je. :* Doe rustig aan.
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:03:18 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122268965
Jaaaaa Leonieke is PUPO.. Spannend, mijn duimen draaien voor de komende weken :*
Be happy with the little things in life
pi_122270399
JAAAA, Pupo in tha house! En nou plakken kleine! *O*
pi_122275036
Gewoon 6 embryootjes? Wat een goede score! Nu de wachtweken zien door te komen!
pi_122275749
Whooo, gaat weer de goede kant op met dit topic! We houden de positiviteit gewoon vast, dit wordt vast een mooie plakkerd. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_122276244
Oooh Leonieke... wat fijn zeg!! Dat is een heel andere situatie dan de vorige keer!! Ik ga weer verder duimen...!! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:09:23 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122276553
dobbey vandaag was zijn nod dus we wachten rustig af :) geeft moed dat er meer late testers zijn
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122295260
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:09 schreef Chanty het volgende:
dobbey vandaag was zijn nod dus we wachten rustig af :) geeft moed dat er meer late testers zijn
En je hebt nog geen bloed lieverd ! :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122296765
Spannend, Chanty..ik duim nog even voor je door!! Op naar een mooie late positieve test! ;) *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:37:01 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122303655
en nog steeds niks :) van t weekend nog maar eens testen als t zo blijft :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122308725
Respect dat je zo lang kunt wachten Chanty!
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:51:54 #225
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_122311421
Leo!!! :o
Ik ga duimen!!!
*O* *O* *O*

Jeu Chanty, wat knap. Ik had ook allang getest :D ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:02:28 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122311980
Leo mijn duimen draaien overuren *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122312962
Thx allemaal. Ik vind het echt zo ontroerend.
Vandaag ook tegen mijn baas gezegd dat het half goed nieuws was en hij was ook al helemaal enthousiast. Zelfs zijn duimen draaien tegenwoordig overuren, denk ik :)

Chanty, ik blijf duimen ^O^ Hopelijk heb je ook "gewoon" een late positieve test. Dat worden mooie kindjes ;)
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:08:34 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122323328
Leonieke, wat ontzettend fijn dat er een terugplaatsing was dit keer!! Ik duim keihard voor je :Y ^O^

Chanty oeh, wat een spanning!! Ook voor jou duimstand!!
pi_122336459
Nog nieuws ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122345097
Leonieke,waah wat goed en spannend! Ik duim v je! Succes met het doorkomen van de wachtweken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:50:24 #231
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122375850
leo *duim duim* ^O^ hier nog geen bloed en geen streep denk dat ik woensdag weer test meer testen heeft toch geen zin
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:03:42 #232
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122376370
Chanty ik heb diep respect voor de rust die je uit straalt! Ik denk dat
ik helemaal gek zou worden van mezelf.....

Ik zal voor je blijven duimen :*
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:35:49 #233
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122377537
ik sta er zelf ook van te kijken maar ik wist dat ie weer nega zou zijn ik heb gewoon een goed gevoel bij woensdag maar miss zit ik er naast
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122393867
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef Chanty het volgende:
ik sta er zelf ook van te kijken maar ik wist dat ie weer nega zou zijn ik heb gewoon een goed gevoel bij woensdag maar miss zit ik er naast
Goed naar je gevoel luisteren. je weet het zelf vaak het beste.
Dikke knuffel
pi_122395694
Pfff, knap chanty... We duimen nog ff door!

Hier is de eigen poging wederom niet gelukt, dus maar weer afspraak maken en kijken of we tot actie kunnen komen. Gelukkig vandaag goeie afleiding, maar baal wel gruwelijk.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:24:50 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122396140
Chanty mijn duimen draaien nog, ik hoop dat je gevoel gelijk heeft :*

Lijnloos, dikke knuf voor jou :*
Be happy with the little things in life
  zondag 3 februari 2013 @ 01:13:37 #237
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122404145
denk dat mijn gevoel ernaast wat sinds begin avond licht bruinverlies dus ik zeg op naar de volgende ronde :) had tenminste een ei deze keer dat vind ik al heel wat
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122408703
Lijnloos en Chanty
Dikke knuffel en kus voor jullie.
Altijd een naar gevoel dat. Doe rustig aan.

pff voor mij nog 1 nachtje slapen en dan weten we eindelijk meer.
Ik heb er gewoon buikpijn van.
pi_122412413
Lijnloos en Chanty hele dikke knuffel ! :*
Gatverdamme wat rot :( :{
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122412429
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:25 schreef Gaddle het volgende:
Lijnloos en Chanty
Dikke knuffel en kus voor jullie.
Altijd een naar gevoel dat. Doe rustig aan.

pff voor mij nog 1 nachtje slapen en dan weten we eindelijk meer.
Ik heb er gewoon buikpijn van.
:*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122412810
Lijnloos en Chanty: dikke knuffel :* Zo rot dat jullie weer een ronde verder moeten.
  zondag 3 februari 2013 @ 19:56:06 #242
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_122431964
Chanty, jammer zeg -O- ... We duimen voor je voor de volgende ronde! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 4 februari 2013 @ 00:27:44 #243
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122449975
rood bloed dus definitief op naar de volgende ronde :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122450280
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:27 schreef Chanty het volgende:
rood bloed dus definitief op naar de volgende ronde :)
:* :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122450471
Wil zo graag nog een baby, maar het kan niet meer ! :'( :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er mee te dealen ! Verdien in ieder geval een zakcentje met mn babykleertjes :+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122450536
En zeker echt 100 x sorry voor wie geen baby heeft. Wij hebben onze meid zo vreselijk lief. Het blijft een wonder *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  maandag 4 februari 2013 @ 02:00:42 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122452310
hoef je geen sorry voor te zeggen dit is erg definitief voor jullie en je hebt alle recht om verdrietig te zijn :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122453418
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 00:40 schreef kleinzusje het volgende:
En zeker echt 100 x sorry voor wie geen baby heeft. Wij hebben onze meid zo vreselijk lief. Het blijft een wonder *;
Dat dat een wonder is en een ontzettend mooi iets, staat toch compleet los van het verdriet om niet nog een baby? Natuurlijk ben je blij met wat je hebt, dat straalt uit alles wat je hier zegt. :*

Chanty; vol goede moed op naar de volgende poging. Ik sta alvast in duimstand voor een mooi ei. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_122455019
Kleinzusje... het is heel erg naar voor je. je moet er gewoon de tijd voor nemen. het is ook zo definitief.
Dikke knuffel voor jou.

Chanty hopelijk mag je gauw weer veder aan je traject.

Ik weet zelf nog even niets.
Maar ik heb een vreselijke nachtmerrie gehad vannacht. pfff

hmm ze hebben nog steeds niet gebeld. Ze zouden rond 8uur bellen. het is ondertussen 11 uur.
Dan zelf maar even bellen

[ Bericht 18% gewijzigd door Gaddle op 04-02-2013 11:10:52 (toevoeging) ]
pi_122471118
thx! :* :* :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122473611
Kleinzusje :*

Gaddle, heb je al nieuws?
  maandag 4 februari 2013 @ 19:29:40 #252
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122475751
Kleinzusje :*
Tuurlijk ben je verdrietig! Je moet toch afscheid nemen van een grote wens/verlangen. En dat heeft tijd nodig.

Gaddle: al iets gehoord??

Sinds vandaag zijn wij ook weer actief bezig. Vanmorgen begonnen met de progynova en volgende week vrijdag de (eerste) echo. Zo spannend weer!
pi_122476834
Kleinzusje, ik probeer al de hele dag een bericht te plaatsen, maar ik krijg het niet verwoord. Je moet natuurlijk door dit verwerkingsproces en het lijkt me niet meer dan logisch dat dit tijd kost. Veel sterkte :*

Veel succes, Hobbesje!
pi_122477564
Leo hoe is het met jou?
pi_122481207
Ja ik heb eindelijk wat gehoord. Heb je de hele dag je telefoon bij je, wordt als nog je voice mail ingesproken. Echt gek hoor want ik heb hem echt niet horen afgaan.
Dus hij moet wel gelijk naar voice mail gesprongen zijn.
Gelukkig hebben ze rond een uurtje of 6 nog een keertje gebeld.

We hebben nog steeds geen ja of nee gehoord. het is echt super irritant.
Nou het komt er op neer dat mijn man een bepaald medicijn eerst 1 jaar moet gebruiken voordat hij in aanmerking komt voor de tese.
Gelukkig gebruikt hij het al een half jaar.
De uroloog gaat met de hormoondokter over hebben hoe lang hij het nog zou moeten gebruiken.
Ze zei dat het als nog misschien wel een jaar moet gebruiken. we moesten daar toch rekening mee houden.


Wij moeten er over nadenken of we zeg maar de tese willen doen. Of verder willen gaan in het traject.
Maar dat betekent dat we er een punt achter moeten zetten om samen een kindje te krijgen. en zouden we aan een donor moeten denken of adoptie.
Tese betekent nog niet per definitie dat ze zaad gaan vinden. Maar er is wel een mogelijkheid.
Het is heel onbekend hoe groot de kans is dat ze iets gaan vinden.

Ik vind het moeilijk omdat ik heel graag wil. Maar ik kan bijna geen Nee zeggen op mijn man zn droom op eigen kinderen.
We hebben de tijd nodig om er over na te denken en samen de beslissing te nemen wat we gaan doen.
Pff dat is het denk ik wel.

Spannend Hobbesje Dikke knuffel
  maandag 4 februari 2013 @ 20:46:50 #256
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_122481445
Oh Gaddle - dat is zeker irritant. Nog niet echt duidelijkheid. En zowiezo lang wachten zeg als je man zo lang aan de medicijnen moet. Stof tot nadenken idd. Hoop dat jullie er samen goed over kunnen praten en op een lijn zitten. Sterkte en :*
pi_122482233
Jeetje Gaddle, het heeft nog heel wat tijd nodig dus. Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing. :*
  maandag 4 februari 2013 @ 20:59:30 #258
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122482303
Kleinzusje het is ook ruk, een droom die je moet opgeven en daar mag je best verdrietig om zijn. :*

Gaddle ook al niet zulk tof nieuws.... Succes met de beslissing :* Het valt me nu pas op hoeveel eigenlijk over donorschap word gesproken in dit topic, is dat altijd al zo geweest? Ik kan het me eigenlijk niet echt herinneren terwijl ik al aardig wat jaartjes mee lurk.

Chanty balen dat het niet goed is gegaan hoop dat de volgende ronde raak is :*

En nu hoop ik dat ik niemand vergeten ben.....


Hier heb ik afgelopen zaterdag de papieren gekregen over wat ik nu precies heb het heet vergevorderd immanent ovarieel falen en komt overeen met pof. Helaas zitten hier nogal wat haken en ogen aan waarvoor ik binnenkort naar de huisarts moet om door te spreken wat we gaan doen in de toekomst. Heel kort komt het erop neer dat ik maar 5% kans heb op een eigen zwangerschap en eiceldonatie de enige optie is. Daarnaast zal ik jaarlijkse of 2 jaarlijkse controles krijgen ivm verhoogde kans op baarmoederhalskanker en eierstokkanker alsmede een botdichtheidsonderzoek ivm osteoporose en dat zal op korte termijn gaan gebeuren. Genoeg om door te spreken dus...


Voor de rest zitten we in spanning voor woensdag het gesprek met de psycholoog en aansluitend met de directeur waarvan we zullen horen wat de wachttijd is.
  maandag 4 februari 2013 @ 21:54:39 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122486368
gaddle wat duurt dat allemaal lang zeg en wat een lastige beslissingen. Sterkte :* en dobbey dit alles moet er voor jou aardig in hakken zeg zoveel rot nieuws in zo korte tijd dikke :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 4 februari 2013 @ 22:04:06 #260
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122487105
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:54 schreef Chanty het volgende:
gaddle wat duurt dat allemaal lang zeg en wat een lastige beslissingen. Sterkte :* en dobbey dit alles moet er voor jou aardig in hakken zeg zoveel rot nieuws in zo korte tijd dikke :*
Ondertussen begin ik er bijna gewend aan te raken :D Heel eerlijk gezegd maak ik me er niet zo heel erg druk om, de controles komen er dus dat komt wel goed... De mental break down van vorige week ben ik ook weer te boven dus dat zit ook goed, ik zit weer aardig goed in mijn vel.
  maandag 4 februari 2013 @ 22:04:33 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122487131
snap geen hol meer van mijn lijf na wat rood bloed gister met afvegen weer alleen een heel klein beetje bruinverlies en ook geen buikpijn plus afgelopen vier uur vijf keer geplast terwijl ik echt niet abnormaal veel heb gedronken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122489519
Dank meiden: :* :*

Gaddle: Mijn hemel, dus nog een half jaar zeker wachten ? Als jullie kiezen voor eigen "materiaal" sorry voor de verwoording :@ Wat een keuzes !

Dobbey: sterke meid. !

Leo: Blijf duimen.

Chanty: Raar he. Nog een x testen ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:06:45 #263
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122493426
Chanty... Zou het dan toch??? :*
pi_122496064
Je maakt het wel spannend chanty. :*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:05:27 #265
384078 Rinn
wanna panda
pi_122500238
Hallo meiden,

het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier voor het laatst postte. Destijds waren wij bezig met de eerste ronden IUI. Helaas zijn de drie ronden IUI allemaal niet gelukt :(

Omdat ik het moeilijk vond om steeds slecht nieuws te komen vertellen ben ik even gestopt met posten.

Ik heb nog wel mee zitten lurken hoor ;)
En hierbij nog *O* voor de meiden die zijn doorgegaan naar Z&G, een dikke knuffel voor de meiden die slecht nieuws hebben gehad en ik duim ^O^ voor de meiden die bezig zijn met het voortraject, de behandelingen en/of in de wachtweken zitten. En voor iedereen een :*

De drie IUI's die we hebben gehad waren verder op zich wel oké. Ei groeide goed en zaad was ook redelijk tot goed. Maar ondanks dat lukte het toch niet :{

Om alle eventuele belemmeringen uit te sluiten heb ik in januari een laparoscopie (kijkoperatie, onder volledige narcose) gehad. Via een sneetje in de navel en een sneetje in de onderbuik kijken ze dan hoe het er van binnen uitziet. Hierbij is toen ook met blauwe vloeistof gekeken of de eileiders vrij waren.

Als hieruit zou blijken dat de eileiders verstopt zaten dan was IUI niet meer zinvol en zouden we meteen door moeten gaan met IVF. Als de uitkomst goed was dan konden we door met de IUI's.

De uitkomst van de kijkoperatie was gelukkig erg positief. De eileiders waren vrij, geen verklevingen, geen endometriose, normale baarmoeder en normale eierstokken. De arts zei achteraf dat hij nog nooit zo'n mooie schone buikholte had gezien (dat zal hij wel bij iedere dame met een goed resultaat zeggen :') ).

Dus we gaan weer vol goede moed verder in het IUI traject. We mogen meteen de volgende cyclus weer aan de slag :)

Als de komende drie IUI's niet lukken dan gaan we alsnog verder met IVF...

Het wordt dus erg spannend het komende half jaar :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:56:05 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122503859
Ohhh wat heerlijk om weer een pc te hebben en normaal te kunnen posten en lezen :P

Net terug van 9 dagen Florida, dat wilde ik alleen niet van te voren op het wereldwijde web zetten ;)

Vanmiddag maar eens goed bij gaan lezen :)

Ben benieuwd of de menstruatie nu misschien op gang gaat komen. Toen ik vorig jaar naar Parijs was duurde het ook een paar dagen later en het moment dat ik thuis de deur binnen liep begon het bloed te stromen :') Ik zie mijn lichaam ervoor aan nu hetzelfde grapje uit te halen, maar we zullen zien.

Weet ook niet wat zo'n vakantie, vliegreis, andere tijdzone met je lijf doet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122510082
Vandaag zijn we weer gebeld door het ziekenhuis. Mijn man heeft de medicijnen al zo lang gebruikt dat hij in april al een tese kan krijgen.
Gelukkig niet een heel jaar. maar een paar maanden wachten.
Hij heeft gelijk gezegd dat hij het gaat doen.
We hadden toevallig net over gepraat.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:36:02 #268
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122510364
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:29 schreef Gaddle het volgende:
Vandaag zijn we weer gebeld door het ziekenhuis. Mijn man heeft de medicijnen al zo lang gebruikt dat hij in april al een tese kan krijgen.
Gelukkig niet een heel jaar. maar een paar maanden wachten.
Hij heeft gelijk gezegd dat hij het gaat doen.
We hadden toevallig net over gepraat.
Oh wat een goed nieuws dat het zo "vlot" kan :) Ik hoop echt dat het voor jullie iets gaat opleveren :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122511740
Wat spannend Gaddle en het is zo april!

Chanty; heerlijk, Florida! Hoe is het met wachten?

Rinn; succes met de komende iui's. Hopelijk is ivf niet nodig!

Hobbesje;ook weer begonnen, woei! Succes ermee!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:52:48 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122513889
Zooo even rustig alles goed bijgelezen.

Lijnloos had jouw berichtje gemist. Balen zeg -O- Al lag het bij jou volgens mij al in de lijn der verwachting. Ik hoop dat jullie nu eindelijk snel kunnen starten met de medische molen :* :*

Nikki hoe gaat het met jou eigenlijk??

Leo hoe voel je je tot nu toe? En heb je al iets gehoord over die andere embryo's? Hoop natuurlijk dat het niet nodig is, ik duim voor je ^O^

Hobbesje jij ook heel veel succes de komende weken ^O^

Rinn ook alweer een heel traject achter de rug :{ Wel heel fijn dat het er goed uitzag en nu maar hopen dat er iets moois uit de IUI komt O+

Het enige dat hier bloedt is zo nu en dan mijn neus. Misschien heeft mijn lijf een andere uitlaatklep gevonden voor de menstruatie :+ Nah het is niet veel, maar ben goed verkouden en met snuiten komt er steeds bloed vrij. Nog nooit gehad dus dat vind ik dan wel weer vreemd. En als je dan googled op zwanger en bloedneus vind je ook weer vanalles :') Zucht dit is wel een beetje gekmakend, maar we zien het morgen wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122527528
Chanty, het gaat goed hoor. Ik wacht nog op de evaluatieafspraak die op 25 februari is. Ik heb wel weer gewoon een cyclus en alles is schoon, dus ik heb groen licht om er weer voor te gaan. Toevallig heb ik vandaag de aanvraag voor de verzekering binnengekregen, dus die moet ik even forwarden naar mijn verzekeraar. Dan is het wachten op de oké van de verzekering en gaan we er nog een laatste keer voor zodra het ziekenhuis aangeeft dat het mag.
pi_122531985
Gaddle, wat fijn dat jullie nu toch niet zo lang hoeven te wachten! Ik hoop echt heel erg dat ze wat zullen vinden... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_122540911
De ene dag gaat het goed (dat zijn de dagen waarop ik er niet te veel aan denk), de andere dag gaat het minder. Ik kan nog steeds niet superenthousiast zijn over het feit dat het een embryo was met een vertraagde groei, terwijl iedereen in mijn omgeving vind dat ik blij moet zijn omdat er een terugplaatsing is geweest. Iedereen behalve P. dan toch ;) Hij heeft ook wel door dat de kansen hierdoor verminderd zijn. We hebben nog geen bericht gekregen vanuit het ziekenhuis ivm de cryo's (vind ik persoonlijk ook wel lang duren aangezien ze vorige week donderdag gingen beslissen wat er ging gebeuren). Misschien ligt er vandaag wel een brief in de bus :Y

Nog een paar dagen en dan weten we hoe ver we staan. Ik zal echt blij zijn als de wachtweken erop zitten. Ik heb alleen maar nare dromen, ben zo emotioneel als maar kan zijn en breng die twee samen en dan word ik (zoals vanochtend) al wenend wakker terwijl ik zelfs niet meer weet wat ik gedroomd heb :')

Ik denk dat ik het me allemaal zoveel aantrek omdat ik ook wel voel dat het één van onze laatste kansen is. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het nogmaals zie zitten dit traject :@ Ik vind het echt zó zwaar en snap niet hoe jullie het volhouden :@ Ik voel me op dit moment echt zo'n zwak persoon, terwijl ik anders best wel m'n mannetje kan staan. Uiteraard zitten die (rot)hormonen er voor veel tussen, maar het voelt echt alsof ik er zelf voor kies om mezelf, P. en Thomas te pesten. Maar eens de hormonen uitgewerkt zijn, zal ik er wel weer nuchterder tegenaan kunnen kijken. Nu is het gewoon alsof er constant een grote wolk boven me hangt (en sorry voor mijn gezeur, maar naast P. zijn jullie eigenlijk de enige waartegen ik dit kan vertellen. IRL weet eigenlijk niemand (behalve P. dan) hoe ik me momenteel voel en het is zo zwaar om me constant stoer voor te doen.). Of de hormonen zijn pas over 9 maand uitgewerkt en dan pak ik er dit wel met plezier bij ;)

@Gaddle: wat goed dat jullie niet meer zo lang aan de slag moeten met de medicatie!

@Chanty: nog steeds geen bloed? Ik duim nog steeds mee ^O^
pi_122541216
Leonieke, blijf moed houden! Sommige worden zwanger van een embryo met vertraagde groei en anderen worden niet zwanger van een topper. Er is geen peil op te trekken. Wanneer mag je testen?

Gaddle wat fijn dat jullie zo snel aan de beurt zijn!
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:05:30 #275
384078 Rinn
wanna panda
pi_122541553
@Dobbey Spannende dag vandaag! Ik hoop dat de wachttijden heel erg mee gaan vallen voor jullie! Dan heb je echt een concrete tijd om naar uit te kijken! :D

@Chanty Oehhhh heeft het nog steeds niet doorgezet? Kom je ons dan verrassen met een late positieve test? Ik hoop het echt! Was het leuk in Florida? Zeker beter weer dan hier hihi ;)

@Gaddle In april al! Dat is goed nieuws, nog maar 2 maanden! :o

@Leonieke Jullie embryo vonden ze goed genoeg om terug te plaatsen en misschien istie in jouw buikje de groeiachterstand wel flink aan het inhalen O+ Natuurlijk is het wel heel begrijpbaar dat je er helemaal doorheen zit. Het is echt niet niets en ook nog eens al die hormonen erbij bleugh! Hier hoef je je niet groot te houden hoor, helaas weten veel meiden hier hoe zwaar zo'n traject op je kan wegen :*
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:24:22 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122541948
Florida was tof O+ En warm :Y

Nou ik hoef niet meer te testen want het heeft hier zojuist doorgezet. Dus vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis. Op zich prettig dat mijn lichaam gewacht heeft tot we terug zijn, nu kunnen we tenminste meteen de nieuwe ronde starten :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:29:57 #277
384078 Rinn
wanna panda
pi_122542065
Meeehhh Chanty erg jammer }:|
Maar inderdaad fijn dat jullie meteen door kunnen! Nieuwe ronden, nieuwe kansen! :Y
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:38:50 #278
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122542268
Morgenochtend een afspraak *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122563134
Chanty, verdorie. :*

Leo, het duurt echt heel lang voor je die brief over ingevroren embryo's krijgt, volgens mij was het bij mij elke keer een paar weken. Sterkte nog met wachten. Ik duim voor je.

Dobbey, hoe is het?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:37:05 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122563642
Leo ik blijf ook voor je duimen :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122594711
Hoe is het geweest Chanty?

Zo lang Nikki? -O- Ik dacht echt dat we het deze week al gingen weten. Niets aan te doen, het is niet dat we niet gewoon zijn van wachten in dit traject ;)

@Rinn: ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een bloedtest.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:41:19 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122605047
Alles was schoon dus straks gaat de eerste spuit er weer in *O*

Leo houd je het nog wel een beetje uit?? Superspannend! O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122606403
Veel plezier is er een beetje over, zeker, Chanty? ;) Veel succes :*

Ik had vandaag een vrije dag dus ik heb een viertal films bekeken, wat gelezen, gepoetst. Ik heb wel mijn bezigheid gehad ;) Ik denk dat ik er enkel maandag heel erg veel last zal van hebben (en dan verwacht ik het telefoontje in het midden van een vergadering die ik zelf voorzit -O- ). Ik voel ook nog helemaal niets, dus er is nog niets extra's waardoor ik meer ga hopen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:20:46 #284
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122606696
Sorry beetje egopost :@

Hello lady's :*

Ik moest ff bijkomen van het gesprek gister en ben er nog steeds beduusd van :? Ik weet niet of ik het goed omschreven krijg maar ik ga een poging doen.

Na het gesprek met de psych moesten we door naar dr Ruis om te horen wat de wachtlijst is e.d. Toen we eenmaal binnen kwamen kwam als eerste de opmerking: Ik heb velen zien passeren met een maagverkleining maar nog nooit iemand gezien die zo goed in proporties is :D

Goed, toen opmerking 2... Hij kon begrijpen dat we doorgestuurd waren maar was het er totaal niet mee eens :o het verhaal gaat als volgt.

Tussen je 14e en 40e heb je een eicelvoorraad van zeg maar 200 miljoen en heb je maandelijks 25% kans om zwanger te raken. Vanaf je 40e ongeveer gaat je maandelijkse kans om zwanger te raken in snel tempo naar beneden en ben je in de "overgang" terwijl de klachten meestal pas wat later komen. Ik heb een eicelvoorraad van ca. 100 en dat in combinatie met de andere bloedwaarden maakt dat ik in de "gewone" klinieken word aangemerkt als in de overgang zijnde...

Nu blijkt dat ik weliswaar een lage eicelvoorraad heb maar door mijn leeftijd heb ik gewoon net als ieder ander elke maand 25% kans om zwanger te raken maarrrrr vanwege die lage eicelvoorraad en mijn onregelmatige cyclus ben ik wel weer verminderd vruchtbaar omdat ik soms maar 3 maanden per jaar vruchtbaar ben. Snappen jullie het nog :@

Het schijnt dat in het Geertgen met de juiste begeleiding en medicatie 2/3e van alle eiceldonor ontvangers naar buiten lopen met een "natuurlijke" zwangerschap en slechts 1/3e maakt ook daadwerkelijk gebruik van een donor. De gewone ziekenhuizen willen dit niet omdat het teveel tijd, moeite en handelingen kost ten opzichte van de opbrengst qua geld -O-

Hij wilde ons dus nog niet op de wachtlijst zetten maar eerst deze weg met ons bewandelen voor een maand of 5. 27 februari moeten we terug komen en krijg ik medicatie mee en vervolgafspraken. Ik moet dagelijks een oestrogeentablet gaan innemen en wekelijks op controle komen om te zien of en hoe er iets groeit om vervolgens de eisprong op te wekken met pregnyl. Totaal flabbergasted hebben wij hier mee ingestemd omdat we ook de toezegging kregen dat als er na die 5 mnd niets was gebeurt wij direct op de wachtlijst komen en doorschuiven naar boven *O*

Na compleet van het padje te zijn van bovenstaand verhaal vroeg hij of hij even een echo mocht maken en uiteraard had ik hier geen problemen mee en alsof het zo moest zijn... Was/ben ik de eigenaar van een hele mooie grote follikel *O*

Binnen 1 minuut was er een plan van aanpak voor nu... Ik heb direct een spuit pregnyl gezet en we kregen de mededeling dat dan nu de kans voor ons was en we het gisteravond, vanmorgen en morgenavond tijd was om te checken of het bed nog wel stabiel genoeg was ;)

Mocht ik over 2,5 week nog niet ongesteld zijn dan mogen we gaan testen en volgens mij mag ik me nu voor het eerst echt officieel op het wachtbankje plaatsen :') *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door dobbey op 07-02-2013 19:29:30 ]
pi_122607044
Maar dat is toch goed nieuws dat je officieel op het wachtbankje zit? *O* Geen reden tot :'( (of ik mis echt iets). Spannend :Y
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:30:30 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122607187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:27 schreef leonieke het volgende:
Maar dat is toch goed nieuws dat je officieel op het wachtbankje zit? *O* Geen reden tot :'( (of ik mis echt iets). Spannend :Y
Oeps nee het moet niet zo overkomen... Heb hem ff aangepast... ben gewoon ff van het padje af, sorry 8)7
pi_122607477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef dobbey het volgende:

[..]

Oeps nee het moet niet zo overkomen... Heb hem ff aangepast... ben gewoon ff van het padje af, sorry 8)7
Ja, echt wel nodig om je ervoor te excuseren ;) Het wachtbankje raakt op die manier wel vlugger vol dan verwacht :D
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:40:40 #288
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122607715
Yup maar ik ga graag op 1 bil zitten zodat er nog iemand bij op kan :D

[ Bericht 1% gewijzigd door dobbey op 07-02-2013 19:48:03 ]
pi_122607754
Ik maak maandag sowieso plaats ;)
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:41:42 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122607760
Wow wat een geweldig nieuws dobbey. *O*

Lekker dat bed testen deze dagen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122608123
Oh Dobbey :o :D !! Dat is echt een super bijzonder en apart bezoekje geweest, lijkt me O+ ... wauw! Zet 'm op he, vanavond/vannacht/morgen! ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_122608873
Dobbey, namens mij (Vlindur) en McLaura:

*O* *O* *O* *O*

Lekker testen dat bed! :9
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_122609337
Dobbey; wat een nieuws zeg! Uittesten dat bed ~O>
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:09:36 #294
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_122609403
Hahahaha jullie zijn geweldig _O_ :D
pi_122610848
Dobbey, wauw! Ik ben er gewoon even stil van. Na al die vreemde en tegengestelde berichten en de moed die uit je beslissing sprak om een donor te gaan gebruiken hebben jullie gewoon kans op een natuurlijke zwangerschap! Wauw. Echt gewoonweg wauw. Zet 'm op daar! Mijn duimen draaien weer vollekracht vooruit! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_122610863
Wauw Dobbey, wat een rollercoaster weeer, maar dit keer een met een duidelijke opgang! *O* Go eitje, Go eitje!!!
pi_122615319
Geweldig dob wat verwarrend ook. Succes.super dit *O* *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:16:53 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122617522
Dobbey wat een geweldig nieuws *O* *G* *O* *G* *O*
Ik ga heeeeel maar dan ook heeeeel hard voor je duimen ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122619616
Wauw Dobbey, met zulk nieuws verwacht je ook niet naar huis te gaan. Hup je bed in en testen of dat bed een beetje stabiel is. ;) Maar wat ontzettend fijn dat er toch gewoon nog een kans is.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:26:21 #300
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122624171
Whoooooow dobbey *O* geweldig meis *O* ik ga heel hard voor je duimen!!
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:26:48 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_122624182
Dicht
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')