abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 maart 2013 @ 13:47:29 #176
332574 µ
alt-m
pi_123570396
quote:
17s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:46 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. heb ik al gevonden.
2. weet ik dat ik 'iets' met regex moet doen.
En de rest is abacadabra.
Ik zocht al voor een algemene bash scripts tutorial maar geen duidelijke kunnen vinden :P
TLDB heeft een mooie uitgebreide: http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html .
జ్ఞ‌ా
pi_123570687
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:47 schreef µ het volgende:

[..]

TLDB heeft een mooie uitgebreide: http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html .
Ah thanks! Daar staat vast wel iets nuttigs in :D
pi_123570811
Plus je kan ook gewoon googlen op relevante termen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 3 maart 2013 @ 13:59:08 #179
332574 µ
alt-m
pi_123570890
quote:
17s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:54 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ah thanks! Daar staat vast wel iets nuttigs in :D
Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals even ;).
Voor 3: argumenten krijg je in je script binnen als $1, $2, ... . Die variabelen moet je in je script gebruiken. Controleren of een bestand bestaat doe je in een if-command. Check 'man test' even, daar staan alle dingen die je in 'if' kan testen.
4 gaat verder op 1,2 en 3, moet wel lukken als de eerste gelukt zijn.
5: Eerste regex: [A-Z][a-z]+[A-Z][a-z]+[A-Z] . Rest moet je zelf ff uitzoeken :P.
జ్ఞ‌ా
pi_123571042
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef µ het volgende:

[..]

Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals even ;).
Voor 3: argumenten krijg je in je script binnen als $1, $2, ... . Die variabelen moet je in je script gebruiken. Controleren of een bestand bestaat doe je in een if-command. Check 'man test' even, daar staan alle dingen die je in 'if' kan testen.
4 gaat verder op 1,2 en 3, moet wel lukken als de eerste gelukt zijn.
5: Eerste regex: [A-Z][a-z]+[A-Z][a-z]+[A-Z] . Rest moet je zelf ff uitzoeken :P.
Thanks! :D
  zondag 3 maart 2013 @ 15:16:10 #181
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123574238
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:59 schreef µ het volgende:

[..]

Voor die 2e: gebruik egrep en uniq -c. Check de manuals even ;).
Voor 3: argumenten krijg je in je script binnen als $1, $2, ... . Die variabelen moet je in je script gebruiken. Controleren of een bestand bestaat doe je in een if-command. Check 'man test' even, daar staan alle dingen die je in 'if' kan testen.
4 gaat verder op 1,2 en 3, moet wel lukken als de eerste gelukt zijn.
5: Eerste regex: [A-Z][a-z]+[A-Z][a-z]+[A-Z] . Rest moet je zelf ff uitzoeken :P.
Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bent ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 3 maart 2013 @ 15:28:52 #182
332574 µ
alt-m
pi_123574793
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bent ;)
Hem/haar? ;)

Ik heb geprobeerd niet te veel weg te geven :P. Maar het werkt zo aanstekelijk zo'n opdracht :+.
జ్ఞ‌ా
pi_123576413
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Maak de opdrachten ook nog even voor hem als je toch bezig bent ;)
Last time I checked was ik nog geen shemale ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2013 16:05:43 ]
  zondag 3 maart 2013 @ 16:10:52 #184
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123576619
quote:
17s.gif Op zondag 3 maart 2013 16:05 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Last time I checked was ik nog geen shemale ;(

Ik let niet op icoontjes, mea culpa jongedame.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_123577326
Iemand omkopen om het te maken lijkt nu wel heel aantrekkelijk :')
pi_123679371
Gentoo eindelijk werkend gekregen op mijn derde poging, voel me alleen nog niet echt op mijn gemak met Portage en USE flags, maar dat komt wel goed. KDE compilen duurt wel lekker lang zeg :P
pi_123680080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:46 schreef DanOam het volgende:
Gentoo eindelijk werkend gekregen op mijn derde poging, voel me alleen nog niet echt op mijn gemak met Portage en USE flags, maar dat komt wel goed. KDE compilen duurt wel lekker lang zeg :P
Debian :D
pi_123687135
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123687969
-funroll-loops ftw!
pi_123700771
http://pastebin.com/SvP2ft8B Mijn geweldige pro script ( :') ) om Youtube video's te downloaden en naar audio te doen..

iemand tips o.i.d., op e/of aanmerkingen?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2013 13:58:51 ]
pi_123701066
Bash kent het read commando, en $('pwd') kan ook `pwd` zijn.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123701241
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:06 schreef trancethrust het volgende:
Bash kent het read commando, en $('pwd') kan ook `pwd` zijn.
Oh natuurlijk, en wat bedoel je met 'bash kent het read commando'? Die gebruik ik toch ook, of wat?
pi_123701576
Oh excuus, ik las je script verkeerd. Dacht dat je character-voor-character de URL aan het lezen was ofzo, in die while loop, maar je support juist meerdere links tegelijkertijd :') Ik snapte het doel al niet helemaal :P

Ipv. een temp file kun je misschien ook de input direct opslaan in een bash-variabele (dus een multi-line string), die echo-en, en via xargs naar youtube-dl sturen. Misschien vandaaruit zelfs naar 1 commando waarin je stdin door-piped xargs en youtube-dl; maar mijn bash-fu is niet groot genoeg om te zien hoe je repetatief hele regels van input doorstuurt en later nog de pipe graceful kan afsluiten...
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123701719
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:22 schreef trancethrust het volgende:
Oh excuus, ik las je script verkeerd. Dacht dat je character-voor-character de URL aan het lezen was ofzo, in die while loop, maar je support juist meerdere links tegelijkertijd :') Ik snapte het doel al niet helemaal :P

Ipv. een temp file kun je misschien ook de input direct opslaan in een bash-variabele (dus een multi-line string), die echo-en, en via xargs naar youtube-dl sturen. Misschien vandaaruit zelfs naar 1 commando waarin je stdin door-piped xargs en youtube-dl; maar mijn bash-fu is niet groot genoeg om te zien hoe je repetatief hele regels van input doorstuurt en later nog de pipe graceful kan afsluiten...
Dafuq? o.O ..
pi_123701822
quote:
Je hebt inderdaad van die mensen die onnodig gaan lopen "optimaliseren" en er dan over opscheppen terwijl het alleen maar averechts werkt hahah, ik gebruik dan ook alleen -march=native -O2 -pipe en voor de rest kloten met USE flags.
pi_123701909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:26 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dafuq? o.O ..
Ik zat even te klooien, dit werkt:

1while read x; do echo $x; done

en echoed elke lijn van input, dus iets als

1while read x; do youtube-dl <arguments> $x; done

moet zelfs al genoeg zijn; een graceful exit kan door EOF te sturen naar read, en dat kan door ctrl+d als input te geven. xargs is dus niet eens nodig (maar misschien wel leuk om eens naar te kijken, is een kicken tool).

edit: het enige verschil met je originele script is een iets simpelere while-loop, en het samennemen van de 2 stages die je in je originele script hebt (en dus het ontwijken van de TMP-file).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123701957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Debian :D
Ook een tijdje op gedraaid, wel een distro gebaseerd op Debian unstable, aptosid! Mijn eerste ervaring met het rolling release concept.
  zondag 17 maart 2013 @ 10:49:52 #198
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_124156427
Telkens als ik een bestand wijzig en opsla in Ubuntu wordt er een nieuw document aangemaakt met <naam van het bestand>~ (bijvoorbeeld AuthController.php~) met de inhoud van dat bestand. Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat. Dus weet iemand hoe het uit kan? :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_124157362
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:49 schreef Faux. het volgende:
Telkens als ik een bestand wijzig en opsla in Ubuntu wordt er een nieuw document aangemaakt met <naam van het bestand>~ (bijvoorbeeld AuthController.php~) met de inhoud van dat bestand. Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat. Dus weet iemand hoe het uit kan? :)
Damn waarom moet dit altijd gezegd worden in DIG?
WE ZIJN GEEN GODEN!

Welke texteditor gebruik je?
  zondag 17 maart 2013 @ 11:32:09 #200
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124157408
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:49 schreef Faux. het volgende:
Telkens als ik een bestand wijzig en opsla in Ubuntu wordt er een nieuw document aangemaakt met <naam van het bestand>~ (bijvoorbeeld AuthController.php~) met de inhoud van dat bestand. Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat. Dus weet iemand hoe het uit kan? :)
Edit > Preferences > Editor tab > Create a backup copy of files before saving

Maar dat is alleen voor gedit >:)

quote:
Dit is verschrikkelijk irritant en zorgt voor beveiligingslekken aangezien index.php netjes uitgevoerd wordt maar index.php~ de source van het bestand laat zien met eventuele wachtwoorden en weet ik niet wat.
Sorry maar dan vraag je er zelf om ;) ... je edit toch nooit rechtstreeks op je server/website zelf!? Maak 1 tikfout en alles ligt plat terwijl je mischien uren bezig bent met te achterhalen wat je verkloot hebt ;)

Ik doe al mijn werk op een aparte omgeving en zet daarna de files live.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')