abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2013 @ 23:47:54 #226
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123187817
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:35 schreef staticdata het volgende:

[..]

yup :Y
Beterrrr. Veel rijplezier!
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_123232028
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).

En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?

Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:39:55 #228
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123244004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).

En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?

Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?

Het is lastig om dat in te schatten via het internet :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_123276811
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).

En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?

Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
Wachten tot begin 2014, dan kun je direct instromen op de A2. 11kW zou ik niet aan beginnen.
pi_123280271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).

En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?

Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
In mijn ervaring is CBR (veel) strenger in het uitgeven van motorrijbewijs vergeleken met autorijbewijzen, wat ik ergens ook wel begrijpelijk vind. Waar bij de auto vooral de nadruk ligt op veilig rijden en de regels kennen, speelt bij de motor heel erg sterk een beheersingscomponent mee.

Dat gezegd hebbende, als je een autorijbewijs hebt en al een paar jaar rijdt, gaat het je beduidend minder uren kosten om verkeersdeelname onder de knie te krijgen. Verkeersinzicht is dan gewoon op goed niveau en je hoeft je alleen nog maar te focussen op hoe je dat toepast op de motor. Ik ben gélijk na m'n autorijbewijs aan de slag gegaan met motor en heb even lang gedaan over beiden, gemiddeld aantal lessen voor auto, maar dat is dan wel weer bovengemiddeld voor motor.

Ik denk wel dat 20-25 lessen totaal voor iemand met rijervaring voldoende moet zijn, kan in minder als je daarnaast er nog wat aanleg voor hebt. (er zijn er hier op het forum een paar die alles in 10 lessen hebben gehaald bijvoorbeeld).

Vergeet niet kosten voor kleding mee te rekenen, als je daarna toch van plan bent om te rijden is het wel erg fijn om gewoon je eigen kleding aan te kunnen tijdens rijles, in plaats van het kapotte stinkende spul van de rijschool.

en inderdaad, het meest nuttige op je vraag:

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef lezut het volgende:

[..]

Wachten tot begin 2014, dan kun je direct instromen op de A2. 11kW zou ik niet aan beginnen.
pi_123285085
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:31 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Vergeet niet kosten voor kleding mee te rekenen, als je daarna toch van plan bent om te rijden is het wel erg fijn om gewoon je eigen kleding aan te kunnen tijdens rijles, in plaats van het kapotte stinkende spul van de rijschool.

Ik ben achteraf wel blij dat ik geen eigen pak heb aangeschaft, anders had ik nu een schadepost van 500 euro extra gehad. Maar inderdaad, als je er vanuit gaat dat je gewoon je motorrijbewijs kunt halen zonder getyf met sneeuw en nieuwe regels, dan zou ik ook alvast een pak halen want die meuk van de rijschool wil nog wel eens meuren (vooral in de zomer als iedereen loopt te zweten)
  zondag 24 februari 2013 @ 17:05:42 #232
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123285369
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:00 schreef lezut het volgende:

[..]

Ik ben achteraf wel blij dat ik geen eigen pak heb aangeschaft, anders had ik nu een schadepost van 500 euro extra gehad. Maar inderdaad, als je er vanuit gaat dat je gewoon je motorrijbewijs kunt halen zonder getyf met sneeuw en nieuwe regels, dan zou ik ook alvast een pak halen want die meuk van de rijschool wil nog wel eens meuren (vooral in de zomer als iedereen loopt te zweten)
Ik had na de eerste les direct een pak gekocht. Dan wel via Marktplaats :P Iemand die z'n hele pak weg deed voor 70 euro O-)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_123285601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zit er over na te denken om te beginnen met motorrijlessen. Is dat een beetje overkill nu met die nieuwe regelingen? Het rijden op een 11kw zou mij persoonlijk niet veel uitmaken, aangezien het toch vooral zal zijn voor stadsverkeer, alleen merk ook hier dat niet veel nog lest, en daar zal vast een reden voor zijn. Maar om nou te wachten totdat ik ?24? ben om meteen voor vol vermogen te gaan, vind ik nou ook een beetje erg lang (ben in april 20).

En ik snap dat de prijzen voor iedereen verschillen, maar wat is een realistisch budget om a1 te halen? En zakt men vaak de eerste keer net als bij auto of valt dat bij motorexamen erg mee?

Zit dan te denken om een pakket bij een lokale rijschool te nemen (tilstra), waarin je 2 weken lest, 12 uren voertuigbeheersing, 11 uren verkeersdeelname inclusief alle examens voor ¤1550. Zou je hier doorgaans genoeg aan hebben?
Niet voor 11KW gaan. Je kan nu wel zeggen 'mwah, maakt me niet uit', maar ik zou het er echt niet op wagen. Ik zou wachten tot april, kun je mooi op A2 instromen. (als het goed is)

Als je een beetje een goede rijschool hebt en jij geen last van plankenkoorts hebt, dan moet het te doen zijn de eerste keer. Of die 12u&11u genoeg is, tja, dat verschilt. Maar dat ligt wel iets onder het landelijk gemiddelde. 23u is wat aan de lage kant. Maar as I said, als je een goede rijschool hebt dan moet het goed komen. Die is dan óf eerlijk en zegt tegen jou dat je na die 23 lessen nog niet klaar bent. Of die probeert samen met jou zo goed door te werken dat je het hoe dan ook binnen die 23u haalt.

Maar heb jij ervaring met brommers/scooters/iets in die trant? Iemand die op alles heeft gereden wat los en vast zit, heeft zijn motorrijbewijs binnen no-time.

[ Bericht 6% gewijzigd door einschtein op 24-02-2013 17:22:12 ]
pi_123285968
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:05 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik had na de eerste les direct een pak gekocht. Dan wel via Marktplaats :P Iemand die z'n hele pak weg deed voor 70 euro O-)
Had ik op zich ook wel kunnen doen, ik had toch zoiets van 'IK GA HEM HALENNNN!'. Maar ik heb mijn laarzen/handschoenen wel van te voren gekocht. Maar mijn jas heb ik bij de aanschaf van de motor meegekocht. :P
pi_123288991
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:10 schreef einschtein het volgende:

[..]

Niet voor 11KW gaan. Je kan nu wel zeggen 'mwah, maakt me niet uit', maar ik zou het er echt niet op wagen. Ik zou wachten tot april, kun je mooi op A2 instromen. (als het goed is)
Nope, wordt wel ingevoerd maar op z'n vroegst pas 2014. Voor die tijd moet je dus gewoon op de brommer beginnen.

Dat is voor mij bijvoorbeeld zuur want in oktober verloopt mijn AVB voor de zware motor, terwijl ze in Den Haag nog een kopje koffie extra pakken voordat ze hun eigen fouten gaan herstellen.
pi_123294747
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:13 schreef lezut het volgende:

[..]

Nope, wordt wel ingevoerd maar op z'n vroegst pas 2014. Voor die tijd moet je dus gewoon op de brommer beginnen.

Dat is voor mij bijvoorbeeld zuur want in oktober verloopt mijn AVB voor de zware motor, terwijl ze in Den Haag nog een kopje koffie extra pakken voordat ze hun eigen fouten gaan herstellen.
:Y

Leuk, he. Nederland. -O-
pi_123298195
Ach, falende ambtenarij is universeel vrees ik

Maar Duitsland begint toch wel steeds aantrekkelijker te worden... helemaal als petrolhead zijnde
pi_123298901
Duitsland. :')
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:58:19 #239
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_123447653
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:05 schreef einschtein het volgende:
Duitsland. :')
Homo :P

DEUTSCHLAND!!!1!!1EINZ _O_
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_123462150
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:58 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Homo :P

DEUTSCHLAND!!!1!!1EINZ _O_
_O-

Ansich niets mis met Duitsland, alleen de gemiddelde instelling bevalt me niet. Beetje zoals de Fransmannen/vrouwen, ietwat nonchalant en alleen doen wat je zelf wilt. :P
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:43:41 #241
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_123700322
Iemand hier nog belang bij theorieboeken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:45:01 #242
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123700361
quote:
3s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:43 schreef sanger het volgende:
Iemand hier nog belang bij theorieboeken?
Ik heb er ook nog een liggen :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_123754930
Ik word in juli 20, als ik pas na mijn verjaardag alles zou afronden kan ik dan direct beginnen met 35 kw? Dat lijkt mij tenminste logisch maar op de site van de rijksoverheid staat dan weer dat je minimaal 2 jaar in bezit moet zijn geweest van A1. Wat is het nou?

quote:
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparen :P
pi_123755145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:14 schreef expans het volgende:
Ik word in juli 20, als ik pas na mijn verjaardag alles zou afronden kan ik dan direct beginnen met 35 kw? Dat lijkt mij tenminste logisch maar op de site van de rijksoverheid staat dan weer dat je minimaal 2 jaar in bezit moet zijn geweest van A1. Wat is het nou?

[..]

Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparen :P
Dat staat er toch duidelijk?

Het is pas vanaf volgend jaar dat je direct kan instromen in een hogere categorie.
pi_123756035
4 april AVD examen *O*.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:52:54 #246
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123759019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:14 schreef expans het volgende:
Ik word in juli 20, als ik pas na mijn verjaardag alles zou afronden kan ik dan direct beginnen met 35 kw? Dat lijkt mij tenminste logisch maar op de site van de rijksoverheid staat dan weer dat je minimaal 2 jaar in bezit moet zijn geweest van A1. Wat is het nou?

[..]

Heb sowieso nog tot de zomer de tijd om goed te sparen :P
Ja, eerst twee jaar op een brommer rijden :) of wachten tot 2014 om direct in te stappen op A2
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:53:32 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_123759045
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:45 schreef picodealion het volgende:
4 april AVD examen *O*.
Nog steeds bezig? :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_123760113
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:53 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nog steeds bezig? :o
Ja, na die 2x zakken in November heb ik een tijdje pauze gehad, en de 1x les per week die ik dit jaar heb gedaan is toch al gauw de helft van de tijd afgezegd wegens sneeuw enzo. Blij als ik er eindelijk vanaf ben.

Daarnaast geen auto he, dus véél extra lessen ivm verkeersinzicht. Ik wil ook niet weten hoeveel ik er nu eigenlijk aan kwijt ben :').
pi_123762834
* Smart-Einstein begint op 30 maart met z'n rijlessen (rijbewijs A) *O*
pi_123763076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:59 schreef Smart-Einstein het volgende:
* Smart-Einstein begint op 30 maart met z'n rijlessen (rijbewijs A) *O*
Dan pas? O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')