abonnement Unibet Coolblue
pi_122409158
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:49 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Mijn moeder en ik hebben het 2 dagen met Betadine ontsmet, en toen is het mooi gaan helen, gelukkig. Koda heeft wel een tik qua karakter gehad, hij is nu een stuk feller gelukkig. Eerst liet die echt alles toe, maar als het hem nu niet meer aanstaat snauwt die ein-duh-luk eens van zich af. :)
Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 3 februari 2013 @ 12:46:39 #152
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122413181
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 09:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.
Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was. :o Maar gelukkig is het alleen voor zichzelf opkomen door middel van zo nu en dan een snauw en een grom. :)

Even wat anders; iemand ervaring (denk het haast wel) met castratie? Koda is nu bijna anderhalf jaar, en heeft de afgelopen 3 maand al behoorlijk last van de welbekende voorhuidontsteking, en met een simpele cleaner schoonmaken werkt niet meer. Nou hebben we geen zin om 500x per dag het huis te dweilen, het stinkt en het is ook nog eens heel onhygiënisch. Ook heeft Koda de gewoonte elk loops teefje te berijden, maar dat vind ik wel normaal (een loopse teef laat je ook niet los tussen allemaal reutjes). Met castratie zijn de problemen zo goed als verholpen, en lijkt het mij nu (eerst was ik er op tegen) wel de juiste keuze, maar ik ben bang dat het een grote invloed heeft op zijn karakter. Hij is thuis namelijk heel rustig, maar buiten in het bos lekker druk aan het spelen. Ik zou het zonde vinden als hij thuis nog rustiger wordt, want dan is het net alsof er een dode hond ligt. :') Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122413929
Volgens mij heeft castratie nagenoeg altijd invloed op het karakter van een hond, maar is de mate waarop niet van te voren in te schatten.
Is castreren de enige oplossing voor die voorhuidontsteking? Is de voorhuid niet gewoon te nauw? Dan kan er namelijk gewoon een kleine insnede worden gemaakt zodat het wat minder strak zit.

Mijn hond heb ik overigens nooit laten castreren omdat hij nagenoeg nooit een vrouwtje bereidt en heel onderdanig is. Van zijn voorhuid heeft hij wel eens last gehad maar dat maakte ik dan gewoon een paar dagen regelmatig schoon, en dan was het weer over.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 3 februari 2013 @ 13:54:41 #154
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122415987
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Volgens mij heeft castratie nagenoeg altijd invloed op het karakter van een hond, maar is de mate waarop niet van te voren in te schatten.
Is castreren de enige oplossing voor die voorhuidontsteking? Is de voorhuid niet gewoon te nauw? Dan kan er namelijk gewoon een kleine insnede worden gemaakt zodat het wat minder strak zit.

Mijn hond heb ik overigens nooit laten castreren omdat hij nagenoeg nooit een vrouwtje bereidt en heel onderdanig is. Van zijn voorhuid heeft hij wel eens last gehad maar dat maakte ik dan gewoon een paar dagen regelmatig schoon, en dan was het weer over.
Bij ons was het eerst ook met een paar dagen schoonmaken weer een hele tijd ''weg'', maar nu blijft het, en is het gewoon een spoor aan pus wat hij achterlaat in huis als hij van zijn plaats naar de gang loopt bijvoorbeeld. Koda is normaal ook onderdanig, alleen als er een loops teefje is kan hij zich niet beheersen, maar zoals ik al zei, een loops teefje kun je beter ook niet loslaten tussen een hoop reutjes. Dat van die insnede is een goede, dat zou ik eens na kunnen vragen, bedankt! :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122416077
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was. :o Maar gelukkig is het alleen voor zichzelf opkomen door middel van zo nu en dan een snauw en een grom. :)

Even wat anders; iemand ervaring (denk het haast wel) met castratie? Koda is nu bijna anderhalf jaar, en heeft de afgelopen 3 maand al behoorlijk last van de welbekende voorhuidontsteking, en met een simpele cleaner schoonmaken werkt niet meer. Nou hebben we geen zin om 500x per dag het huis te dweilen, het stinkt en het is ook nog eens heel onhygiënisch. Ook heeft Koda de gewoonte elk loops teefje te berijden, maar dat vind ik wel normaal (een loopse teef laat je ook niet los tussen allemaal reutjes). Met castratie zijn de problemen zo goed als verholpen, en lijkt het mij nu (eerst was ik er op tegen) wel de juiste keuze, maar ik ben bang dat het een grote invloed heeft op zijn karakter. Hij is thuis namelijk heel rustig, maar buiten in het bos lekker druk aan het spelen. Ik zou het zonde vinden als hij thuis nog rustiger wordt, want dan is het net alsof er een dode hond ligt. :') Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?
Voors en tegens :

http://members.home.nl/hondenschoolmelick/castreren.htm

Kans dat hij daarna geen last van voorhuiduitsteking heeft is vrij hoog ,in dat opzicht het proberen waard .

Voor de rest ben ik geen voorstander van het snijden in een gezond dier .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 3 februari 2013 @ 14:00:29 #156
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122416145
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:58 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Voors en tegens :

http://members.home.nl/hondenschoolmelick/castreren.htm

Kans dat hij daarna geen last van voorhuiduitsteking heeft is vrij hoog ,in dat opzicht het proberen waard .

Voor de rest ben ik geen voorstander van het snijden in een gezond dier .
DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen! :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122419578
Ik zou eerst voor wat anders kijken idd. De labjes die ik ken die gecastreerd zijn zijn nu allemaal van die slome beesten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_122422099
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen! :)
Hier altijd alleen maar teefjes gehad, dus geen ervaring met een reu laten castreren, maar over chemische castratie heb ik wel eens minder goede dingen gelezen. Schijnt nog al een tamelijk ongezonde injectie te zijn geloof ik. Er is wel een ander alternatief, ook tijdelijk, een soort 'implanon' staafje/chip die hormonen afgeeft. Dat geeft ook hetzelfde effect als castratie maar tijdelijk, ik geloof 6 maand of zo. Dat zou minder ongezond zijn dan een chemische castratie geloof ik. Ik zal eens ff zoeken hoe het ook al weer heet...

Gevonden, het heet een GNRH implantaat. Hier een uitgebreide discussie er over (ging voornamelijk over de effecten van zo'n ding op gedrag bij 'lastige' reuen, maar geeft een idee over wat het doet): http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=33569.0
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122425598
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou eerst voor wat anders kijken idd. De labjes die ik ken die gecastreerd zijn zijn nu allemaal van die slome beesten.
En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:41:09 #160
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122425674
Sjon heeft sinds 4 weken zo een castratiechip maar vooralsnog doet ie niks, zelfs zijn ballen krimpen niet.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122429050
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 4 februari 2013 @ 13:06:55 #162
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_122460970
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi! ;( (En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's! :P )

Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!


D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!


En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
  maandag 4 februari 2013 @ 14:39:02 #163
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122463881
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.
Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 4 februari 2013 @ 16:30:39 #164
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122468263
Toen Schnaps dominant ging lopen doen tegen andere hondjes in het park hebben we hem eerst chemisch laten castreren en omdat dat heel goed hielp een half jaar later ook echt. Ben het absoluut met jullie eens betreft het snijden in een gezonde hond maar hij sprong echt bovenop alles en iedereen en we kregen het met normale gedragstraining niet recht, en de voorhuidontsteking was nog een reden daar bovenop.

Ik ben nogsteeds heel blij dat we het gedaan hebben, dat rare hormonale gedrag blijft weg en we hebben onze lieve speelse gekkerd er voor terug, nog geen nadeel ondervonden ^O^
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:05:08 #165
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_122588668
Onze meid heeft gewoon even super snel geleerd om te rollen! :D Ik was er een maand geleden een keer even 5/10 minuten mee bezig geweest, als uitprobeersel. Twee dagen geleden nog eens. En sinds gister zit hij er gewoon al volledig in! O+

Alleen als ik haar nu vraag om eerst te gaan liggen, zet ze de rol daarna al zelf in! :') En ze rolt nu telkens dezelfde kant op! Dus nu nog een pauze erin zetten, tussen het liggen en de rol. En eens even kijken of de andere kant op rollen ook wil gaan lukken!

En dan op naar een volgende truucje! :D Weet alleen nog niet wat!
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:45:34 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122589830
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi! ;( (En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's! :P )

Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!
[ afbeelding ]

D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!
[ afbeelding ]

En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
[ afbeelding ]
:D Die foto op de bank ook O+
Mooie foto's maak je met een fotocamera, niet met een telefoon :P
Mbt castreren, Maus, die aanleg om dik te worden zit wel in zijn genen, of dat nu half is of niet, juist door zijn grotere formaat zou ik er extra mee oppassen hoor.



Met die van mij gaat het goed, ouwe Chico eet weer prima ook O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122594641
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:39 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.

[..]

Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.
Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doen :@
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:44:12 #168
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122595814
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doen :@
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda. :'(.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122597559
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda. :'(.
Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:45:28 #170
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_122598125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:30 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .
Als ik dat zou zeggen tegen mijn moeder krijg ik serieus nog een draai om mijn oren denk ik, ookal ben ik dan bijna 19.. :').
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_122599864
Mja zonde. En Koda was al zo onderdanig dat je zei he? Dat zal er nu niet veel beter op worden.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:34:31 #172
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122600247
Ik zou het ook echt niet eens overwegen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122600684
DON'T DO IT....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_122602273
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda. :'(.
Wat is er mis met het eerst uitproberen van zo'n tijdelijk implantaat bij Koda? Stel dat het gedrag van Koda zodanig verandert dat hij en/of jullie er niet blij van worden of dat het niet opweegt tegen de voordelen zoals geen puspiemel ( :') ) dan is het met een half jaar weer uitgewerkt. Een echte operatieve castratie kun je nooit meer terug draaien, daar zit je aan vast ook al valt het ineens tegen. Er is toch niets mis met eerst even uitproberen?

Wat betreft dat dik worden na castratie, dat hoeft niet per sé te gebeuren. Ik ken meerdere (op latere leeftijd) gecastreerde reutjes die er na de ingreep nog gewoon net zo uit zagen als voor de castratie. En als je er toch bang voor bent; je kunt het natuurlijk proberen te ondervangen door de hoeveelheid voer aan te passen als dat nodig blijkt en Koda (nog) meer beweging te geven.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:45:11 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_122605165
Mooie foto's weer :D
Hier nog maar eens een foto van Sam!

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')