abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2013 @ 17:23:03 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121553918
quote:
Rebellen Mali lanceren tegenoffensief
BAMAKO - De extremistische islamitische rebellen in Mali hebben maandag de stad Diabaly in het centrum van het Afrikaanse land ingenomen.

Foto: AFP Dat zei de Franse regering maandag.

''De rebellen namen de stad in na felle gevechten en weerstand van de Malinese troepen, maar die konden de rebellen niet op afstand houden'', aldus minister van Defensie Jean-Yves Le Drian tegen de Franse televisiezender BFM. De gevechten blijven echter doorgaan, vulde de minister aan. Franse en Malinese troepen blijven proberen de rebellen te verjagen.

Frankrijk begon vrijdag op verzoek van de Malinese regering met luchtaanvallen op posities van de rebellen. Ook stuurde Parijs militairen om de hoofdstad Bamako tegen de opstandelingen te beschermen.

De Organisatie voor Islamitische Samenwerking (OIC) heeft het optreden van Frankrijk veroordeeld.

Zij erkent dat de VN-Veiligheidsraad er toestemming voor heeft gegeven, maar de interventie kwam te vroeg, liet secretaris-generaal Ekmeleddin Ihsanoglu van de organisatie in een verklaring weten.

EU

De Europese Unie maakt haast met de voorbereidingen voor een troepentrainingsmissie in Mali. Er zit voor de EU echter geen gevechtsrol in Mali in de planning. Dit heeft EU-woordvoerder Michael Mann maandag gezegd.

In december liet de EU weten dat troepen van het Malinese regeringsleger konden rekenen op EU-trainingen ter voorbereiding op een offensief tegen de moslimrebellen die toen het noorden van het land in hun greep hadden.

De Franse inzet heeft de steun van de EU, zei Mann.

NAVO

De NAVO heeft positief gereageerd op de Franse interventie in Mali. Het bondgenootschap zegt geen verzoek te hebben gekregen uit Parijs om bijstand.

''Er is geen verzoek binnengekomen, er is geen discussie gevoerd over de situatie in Mali, de alliantie is niet betrokken bij deze crisis'', maakte een woordvoerster maandag bekend.

''Maar we zijn allemaal natuurlijk wel bezorgd over de dreiging die kan uitgaan van terreurgroepen in Mali, niet alleen voor het land zelf, maar ook voor de regio."

"Daarom verwelkomen we de inzet van de hele internationale gemeenschap om de resolutie van de VN-veiligheidsraad te implementeren en de zeer snelle reactie van Frankrijk om het offensief van de terreurorganisaties terug te drijven.''

Waarmee zitten de Fransen nu in Mali, het Vreemdelingenlegioen?
Ben benieuwd of ze de boel onder controle kunnen krijgen. Of krijgt Mali nu ineens een Afghanistanachtige aantrekkingskracht op de Extremistische moslims die tegen de westerse vijand kunnen vechten?
pi_121562363
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:23 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waarmee zitten de Fransen nu in Mali, het Vreemdelingenlegioen?
Jep, het 1er REC (cavelerieregiment v/h vreemdelingenregioen) zit er, samen met 2 compagnieën mariniers en Special Forces inclusief SF-helikopterdet.
Death is just another state of mind.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:44:32 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121563922
En maken ze voor aanvalsvluchten gebruik van een basis in Mali of zitten ze in één van de buurlanden? Of hebben ze er alleen helikopters?
pi_121564947
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef PLAE@ het volgende:
En maken ze voor aanvalsvluchten gebruik van een basis in Mali of zitten ze in één van de buurlanden? Of hebben ze er alleen helikopters?

De Franse Luchtmacht heeft een vliegbasis in Dakar, Senegal. Dat is voor jachtbommenwerpers met een AAR onderweg wel te doen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_121574042
Veel mooie foto's te vinden op http://www.flickr.com/photos/theatrum-belli/

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:03 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

De Franse Luchtmacht heeft een vliegbasis in Dakar, Senegal. Dat is voor jachtbommenwerpers met een AAR onderweg wel te doen.
Deze operatie wordt gevlogen vanaf N'Djamena (Tsjaad). Geen idee waarom eigenlijk, want Senegal is dichterbij Mali.
Death is just another state of mind.
pi_121574472
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:32 schreef Unit_731 het volgende:
Veel mooie foto's te vinden op http://www.flickr.com/photos/theatrum-belli/

[..]

Mooie kisten hoor, die Rafales.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:31:19 #7
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121576637
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:32 schreef Unit_731 het volgende:
Veel mooie foto's te vinden op http://www.flickr.com/photos/theatrum-belli/

[..]

Deze operatie wordt gevlogen vanaf N'Djamena (Tsjaad). Geen idee waarom eigenlijk, want Senegal is dichterbij Mali.
Misschien is Senegal het niet eens met de oorlog?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_121576756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:31 schreef rakotto het volgende:

[..]

Misschien is Senegal het niet eens met de oorlog?
Alle buurlanden zijn het eens met Franse inzet. Zelfs Algarije heeft zijn luchtruim opengesteld voor Franse gevechtsvliegtuigen.

quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Mooie kisten hoor, die Rafales.
Alleen jammer van die puist op de neuskegel.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 15 januari 2013 @ 01:12:24 #9
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121577816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:34 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Alle buurlanden zijn het eens met Franse inzet. Zelfs Algarije heeft zijn luchtruim opengesteld voor Franse gevechtsvliegtuigen.

[..]

Alleen jammer van die puist op de neuskegel.
Algerije wel. Libie en Tunesie weer niet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:52:58 #10
393844 Connaisseur
eat-sleap-fuck-repeat
pi_121580831
Afrika is al jaren een broeihaard voor moslimextremisme... aangezien veel afrikaanse landen islamitisch zijn.
Omdat bijna alle verslaggeving van extremistische groeperingen uit het midden oosten/afgh kwam is het voor veel mensen nu een raadsel waarom het "opeens" in Afrika los gaat.

Ik sta compleet achter Frankrijk en hun intervententie nu in mali. Ben ook blij dat veel buurlanden toch hun solidariteit tonen door luchtruimen vrij te geven of ander zijds steun.

let maar op... dit is niet het laatste wat we zullen horen hierover. vergeet Afghanistan en Irak en whatever, Afrika gaat het nieuwe conflictgebied worden.
Ik ben je vriend niet, ik ben hier om je te breken.
pi_121590520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:52 schreef Connaisseur het volgende:
Afrika is al jaren een broeihaard voor moslimextremisme... aangezien veel afrikaanse landen islamitisch zijn.
Omdat bijna alle verslaggeving van extremistische groeperingen uit het midden oosten/afgh kwam is het voor veel mensen nu een raadsel waarom het "opeens" in Afrika los gaat.

Ik sta compleet achter Frankrijk en hun intervententie nu in mali. Ben ook blij dat veel buurlanden toch hun solidariteit tonen door luchtruimen vrij te geven of ander zijds steun.

let maar op... dit is niet het laatste wat we zullen horen hierover. vergeet Afghanistan en Irak en whatever, Afrika gaat het nieuwe conflictgebied worden.
Helemaal mee eens. Ik hoop dan ook dat de NAVO en/of West-Europa zich na Afghanistan wat meer gaan richten op de Afrikaanse probleemgebieden. In Nederland heerst helaas nog bij veel te veel mensen -politici incluis- het beeld dat Afrika slechts bestaat uit zielige negertjes die weliswaar onze steun nodig hebben in de vorm van ontwikkelingshulp of een incidentele televisie-benefietactie, maar die verder geen enkele bedreiging vormen anders dan dat ze elkaar onderling het leven zuur maken. Heel goed dat Frankrijk nu de eerste grote stap neemt.
Death is just another state of mind.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:57:41 #12
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_121591167
Ironische is dat ontwikkelingshulp de grootste financier van rebellen en terreurorganisaties is in Afrika.

Ik zou iedereen dan ook dit boek willen aanraden om te lezen. Echt een eye-opener.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:01:41 #13
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_121604404
http://www.defensie.nl/ac(...)r_oefening_in_Afrika

Goh, over toeval gesproken...
Waar hield Flintlock 2012 ook alweer plaats?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_121605239
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:01 schreef Rave_NL het volgende:
http://www.defensie.nl/ac(...)r_oefening_in_Afrika

Goh, over toeval gesproken...
Waar hield Flintlock 2012 ook alweer plaats?
Haha, het zelfde als de missie in Burundi zeker. Stiekem er een weekje tussen uit piepen en een buurland intrekken ;P
Beneath the gold, the bitter steel
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 16 januari 2013 @ 19:05:22 #15
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121647071
Mogelijk transportvliegtuig voor Mali

door Ruud Mikkers
AMSTERDAM - Nederland wil Frankrijk helpen met de strijd tegen islamitische rebellen in Mali. Het kabinet zal Parijs in eerste instantie te hulp schieten met een transportvliegtuig.

Die verwachting spreken Haagse bronnen uit. Frankrijk zit verlegen om transportcapaciteit. Nederland beschikt over Hercules- en KDC10-transportvliegtuigen die voor het overbrengen van militair materieel en personeel gebruikt kunnen worden.

In Den Haag is deze week intensief overlegd over Mali. Zo zijn de fractievoorzitters achter gesloten deuren bijgepraat over de veiligheidsituatie in het land. Minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) spreekt morgen met zijn Europese collega’s over het West-Afrikaanse land. De verwachting is dat een verzoek om steun dan op tafel ligt.

Formeel is er aan Nederland nog geen verzoek gedaan om een bijdrage. Andere landen gingen Nederland al voor. Zo leveren de Britten twee tankvliegtuigen en zijn ook de Verenigde Staten, Canada, België en Denemarken logistiek betrokken bij de Franse operatie in Mali.

De Fransen zijn de Malinese regering te hulp geschoten nadat hoofdstad Bamako onder de voet dreigde te worden gelopen door de islamitische rebellen. Op dit moment woedt er een felle strijd.

Timmermans spreekt donderdag met zijn Europese collega’s ook over een eventuele trainingsmissie om het Malinese leger op poten te krijgen. Nederland zou hiervoor enkele trainers kunnen leveren

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)portvliegtuig__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:27:36 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121671145
De Fransen hebben zelf meer dan 50 transporttoestellen :'). Ik vind dit echt weer zo'n blaffende honden bijten niet verhaal van ons Nederlanders. Stuur dan manschappen die echt iets toevoegen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 januari 2013 @ 10:31:09 #17
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121671226
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:27 schreef PLAE@ het volgende:
De Fransen hebben zelf meer dan 50 transporttoestellen :'). Ik vind dit echt weer zo'n blaffende honden bijten niet verhaal van ons Nederlanders. Stuur dan manschappen die echt iets toevoegen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:01 schreef Rave_NL het volgende:
http://www.defensie.nl/ac(...)r_oefening_in_Afrika

Goh, over toeval gesproken...
Waar hield Flintlock 2012 ook alweer plaats?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:34:00 #18
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_121673244
Een oefening in Senegal en Burkina Faso met een eindoefening in Mauritanië...

Iets zegt me dat ze niet over het land ertussen gaan vliegen om van de een naar de ander te komen... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_121683619
pi_121690144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:27 schreef PLAE@ het volgende:
De Fransen hebben zelf meer dan 50 transporttoestellen :'). Ik vind dit echt weer zo'n blaffende honden bijten niet verhaal van ons Nederlanders. Stuur dan manschappen die echt iets toevoegen.
Kennelijk niet voldoende aangezien zowat elk land dat ooit troepen in Afghanistan heeft gehad transport capaciteit levert. Grondtroepen sturen lijkt me ook onverstandig. Misschien dat de Mariniers (hebben onlangs nog ervaring opgedaan in Tsjaad) of het KCT wel geschikt is maar daar ontbreekt de politieke en publieke wil voor. Kost behoorlijk wat centen. Daar komt alles op neer tegenwoordig.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 januari 2013 @ 19:27:48 #21
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_121690737
Vooralsnog één militaire vlucht naar Afrika

DEN HAAG - Een Nederlandse KDC-10 zal vooralsnog één vlucht voor Frankrijk uitvoeren om materieel naar Afrika te transporteren. Dat zei minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie donderdag in de Tweede Kamer.

De vlucht gaat naar Tsjaad of Senegal. De Fransen hebben daar militaire bases. Ze kunnen het materieel dan zelf verder vervoeren naar Mali, waar Frankrijk een militair offensief is begonnen tegen radicale moslimgroepen die het noorden van het land in handen hebben.

Frankrijk heeft een verzoek gedaan aan het European Air Transport Command (EATC), een bestaand samenwerkingsverband van de Benelux, Frankrijk en Duitsland. De landen 'poolen' hierin hun luchttransportcapaciteit. Bij behoefte kan een land hier om hulp verzoeken.

Parijs kan elk moment weer een nieuw verzoek bij het EATC indienen. Een zegsman van het ministerie van Defensie sluit niet uit dat dit zal gebeuren. Hennis liet weten dat ze de Kamer zal informeren als er een nieuw Frans verzoek komt voor transport van materieel „dichterbij het crisisgebied”.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_naar_Afrika__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 18 januari 2013 @ 13:21:37 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121718975
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Rave_NL het volgende:
Een oefening in Senegal en Burkina Faso met een eindoefening in Mauritanië...

Iets zegt me dat ze niet over het land ertussen gaan vliegen om van de een naar de ander te komen... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt nieuwsberichten in de gaten houden over zogenaamde ongelukjes op oefening.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 20 januari 2013 @ 02:19:55 #23
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121787570
Ik heb vanavond uit voor mij betrouwbare bron begrepen dat er nu idd Nederlanders in Mali zitten. Dus ik mag mijn blaffende honden opmerking wel terugnemen. Bij deze :)

[ Bericht 30% gewijzigd door PLAE@ op 20-01-2013 02:33:28 ]
pi_121793894
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 02:19 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb vanavond uit voor mij betrouwbare bron begrepen dat er nu idd Nederlanders in Mali zitten. Dus ik mag mijn blaffende honden opmerking wel terugnemen. Bij deze :)
Iemand die dit weet zou dit nooit aan jou vertellen, tenzij diegene zeer graag ontslagen word.
Kortom, ik zou je bron niet te serieus nemen.
  zondag 20 januari 2013 @ 13:12:45 #25
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121794694
Als jij denkt dat iedereen binnen defensie altijd overal hun mond kunnen houden wanneer ze dat moeten heb je het mis. Zo heb ik ook een vriend die bij het Korps zat, wanneer er wat drank in zat kwamen de verhalen vanzelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')