abonnement Unibet Coolblue
pi_122818817
Moderne auto's met schijfremmen kunnen er ook last van hebben... Vorige maand nog een Alfa Romeo op de A15 ternauwernood kunnen waarschuwen dat z'n achterrem aanliep. Ontzettend veel rook en kopervet van de remmen stond al in brand.
Op de noodstrook de vlammetjes uitgeblazen (bij gebrek aan een blusser). Ik denk dat de auto uitgebrand was al ik hem niet gewaarschuwd had.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:26:07 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_122819106
Ik wist niet eens dat dat kon, een bevroren handrem... en ik heb leren rijden in New Hampshire (waar afgelopen weekend 50 cm sneeuw is gevallen) ... ;)

Ik reed wel een Volvo, misschien dat dat uitmaakte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:51:12 #154
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_122819637
Mij is ook wel eens verteld dat je schijven krom kunnen trekken als je hem op de handrem zet. Die koelen ter plaatse van de blokken anders af dan de rest van de schijf. Of het waar is weet ik niet, ik zet de auto eigenlijk nooit op de handrem.
pi_122819782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:51 schreef ueberduitser het volgende:
Mij is ook wel eens verteld dat je schijven krom kunnen trekken als je hem op de handrem zet. Die koelen ter plaatse van de blokken anders af dan de rest van de schijf. Of het waar is weet ik niet, ik zet de auto eigenlijk nooit op de handrem.
Nee, dat lijkt me niet met de handrem, maar eerder met de gewone remmen(vooral voor), als je bijv. bij een rood stoplicht altijd je pedaal ingetrapt laat. Of het waar is of een mythe ben ik na 15 jaar in de autowereld nooit achter gekomen, wel is het een feit dat mensen die "stevig" rijden/remmen vaak kromme remschijven hebben.
Vroeger draaiden we die dingen nog af, maar met die geventileerde schijven van tegenwoordig worden ze dan snel te dun.

Er zijn momenteel trouwens mannen in mijn huis herrie aan het maken, we krijgen eindelijk de nieuwe ketel.
Dat betekent dat het koud is in huis, en dat er al de hele morgen twee katten panisch rondrennen. :')
pi_122836630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:09 schreef aegir_de_viking het volgende:
Moderne auto's met schijfremmen kunnen er ook last van hebben... Vorige maand nog een Alfa Romeo op de A15 ternauwernood kunnen waarschuwen dat z'n achterrem aanliep. Ontzettend veel rook en kopervet van de remmen stond al in brand.
Eh, als er veel rook is, en het kopervet staat al in brand, hoe groot acht je de kans dat vastgevroren remmen de oorzaak zijn?

In zo'n geval is er een probleem met de remklauw. Helemaal als je het kopervet kunt herkennen, is de auto net in de garage geweest. Heb ik met de Jeep afgelopen jaar 3 keer mee langs de weg gestaan. Denk je het goed te doen door schijven en blokken te laten vervangen vanwege trillende remmen, sloopt de garage (helaas niet aantoonbaar) daarbij de remklauw door hem met een tang terug te duwen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:38:14 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122836905
Had, toen ik maanden in NZ was mijn 407 op een stukje grond achter ons bedrijf staan. Met handrem er op. Toen ik terugkwam plakte de remblokken aan de schijven, vastgeroest volgens mij. Doorheen gedrukt maar toen tikte ze.
Heb toen met 110 op een lege weg een noodstop gemaakt, was alle roest weg en ze tikten ook niet meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:07:06 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_122846395
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:27 schreef siemi het volgende:
Je hebt een nieuwere auto met schijremmen achter. Die hebben geen last. Vroeger had men trommelremmen en die vroren wel vast.
de handrem is bij Volvo nog steeds een trommelrem. deze zit in het hard van de remschijf verwerkt.
maar puur schijremmen kunnen ook vast vriezen.
het vast vriezen gebeurd vaak als er enkel korte stukjes gereden word. hierdoor blijft het vocht in de remmen zitten. als er langere stukken gereden word en de remmen worden lekker warm verdampt al dit vocht en heb je nergens last van.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123028085
Krijg ik net een mailtje van 1und1. Op 28 februari krijgen we weer internet. Yippie :-)

In het kader van de tips en truuks:
- Als je van internet provider wisselt, NOOIT zelf de oude provider opzeggen, dat moet de nieuwe doen. Als je dan zonder internet komt te zitten, is de oude aanbieder dan verplicht je dezelfde dag weer internet te leveren.
- Je oude nummer meenemen, dan moet de oude provider nl zeker het nummer (en dus de lijn) vrijgeven
- Bij 1und1 kun je de GSM de eerste 3 maand NIET gebruiken in het buitenland of om te bellen naar het buitenland. Dat is voor je eigen bestwil, of zo.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:19:59 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123044656
Vond vanavond een proefexemplaar van NRC de week in de bus, met een leuke aanbieding. De weekkrant voor Nederlanders in het buitenland. Meer mensen die dit kregen?

[ Bericht 31% gewijzigd door Pietverdriet op 18-02-2013 20:42:21 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:22:55 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_123044866
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:19 schreef siemi het volgende:
Krijg ik net een mailtje van 1und1. Op 28 februari krijgen we weer internet. Yippie :-)

In het kader van de tips en truuks:
- Als je van internet provider wisselt, NOOIT zelf de oude provider opzeggen, dat moet de nieuwe doen. Als je dan zonder internet komt te zitten, is de oude aanbieder dan verplicht je dezelfde dag weer internet te leveren.
- Je oude nummer meenemen, dan moet de oude provider nl zeker het nummer (en dus de lijn) vrijgeven
- Bij 1und1 kun je de GSM de eerste 3 maand NIET gebruiken in het buitenland of om te bellen naar het buitenland. Dat is voor je eigen bestwil, of zo.
maw nooit je oude schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt.
en nummer mee nemen van t-online kost geld kwam ik achter. dus daar heb ik bij het over zetten dan ook vanaf gezien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:38:52 #162
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123045825
Wat dat betreft (internet abo's) vind ik het maar vervelend dat die dingen vaak 2 jaar duren in DE. Ik zou nu zo graag willen wisselen, maar ja, moet nog zeker een jaar wachten. Ze weten je wel te binden hier :)
pi_123046557
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond vanavond een proefexemplaar van NRC de week in de bus, met een leuke aanbieding. De weekkrant voor Nederlanders in het buitenland. Meer mensen die dit kregen?
Nee, maar ik zou 't best willen, ik moet nu elke zaterdag naar de benzinepomp aan de andere kant van de grens rijden om m'n krantje te kopen.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:55:41 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123046691
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:52 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, maar ik zou 't best willen, ik moet nu elke zaterdag naar de benzinepomp aan de andere kant van de grens rijden om m'n krantje te kopen.
https://abonnementen.nrc.nl/de-week
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:58:04 #165
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123046818
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond vanavond een proefexemplaar van NRC de week in de bus, met een leuke aanbieding. De weekkrant voor Nederlanders in het buitenland. Meer mensen die dit kregen?
Nee. Wel jammer.
Koop nu de krant digitaal.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:00:24 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123046949
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Wel jammer.
Koop nu de krant digitaal.
Die krijg je gratis bij de week erbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123362663
Ik wou jullie eens vragen hoe dat nou precies zit met online aankopen in Duitsland. Ik word hier maar niet goed uit wijs. Ik heb laatst een zak kattengrit besteld bij Zooplus en die is dus nooit aangekomen, ook is het geld nooit afgeschreven.

Toen we hier net woonden hebben we ook zo'n zak besteld (ja, je doet er lekker lang mee ;) ) maar ik kan me helemaal niet herinneren hoe we dat toen met de betaling hebben gedaan. Er staat me iets bij dat ik alleen m'n rekeningnummer en bankgegevens hoefde in te vullen en dat de rest vanzelf ging, maar dat schermpje heb ik nu niet voorbij zien komen. Het was in ieder geval niet net als in Nederland waar je omgeleid wordt naar je eigen online bankieren.
Ik dacht eerst nog dat het vanzelf zou gaan omdat ik immers nu een account bij hen heb en ze m'n gegevens nog hebben van vorige keer. Maar nee dus.

Ik baal nu wel want ik heb ook voor m'n dochter een stel laarzen bij een online shop gezien die gigantisch afgeprijsd zijn, straks zijn ze weg voor ik door heb hoe je online moet betalen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:42:03 #168
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123362924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:32 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou jullie eens vragen hoe dat nou precies zit met online aankopen in Duitsland. Ik word hier maar niet goed uit wijs. Ik heb laatst een zak kattengrit besteld bij Zooplus en die is dus nooit aangekomen, ook is het geld nooit afgeschreven.

Toen we hier net woonden hebben we ook zo'n zak besteld (ja, je doet er lekker lang mee ;) ) maar ik kan me helemaal niet herinneren hoe we dat toen met de betaling hebben gedaan. Er staat me iets bij dat ik alleen m'n rekeningnummer en bankgegevens hoefde in te vullen en dat de rest vanzelf ging, maar dat schermpje heb ik nu niet voorbij zien komen. Het was in ieder geval niet net als in Nederland waar je omgeleid wordt naar je eigen online bankieren.
Ik dacht eerst nog dat het vanzelf zou gaan omdat ik immers nu een account bij hen heb en ze m'n gegevens nog hebben van vorige keer. Maar nee dus.

Ik baal nu wel want ik heb ook voor m'n dochter een stel laarzen bij een online shop gezien die gigantisch afgeprijsd zijn, straks zijn ze weg voor ik door heb hoe je online moet betalen.
Kon je niet kiezen uit Vorkasse, Paypal, Bankeinzug of Auf Rechnung?
pi_123363260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:42 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Kon je niet kiezen uit Vorkasse, Paypal, Bankeinzug of Auf Rechnung?
Nee, dat was juist zo gek, vanaf de kassa met het eindbedrag gingen we meteen naar een of ander schermpje dat het in orde was allemaal. En ik kreeg een mail met een bevestiging van m'n bestelling.

Goed, dachten wij, dan zullen ze wel dezelfde bankgegevens als vorige keer gebruiken voor het afschrijven, maar dat is dus niet gebeurd. Er is helemaal niets gebeurd.
Het schiet me nu ineens te binnen dat er natuurlijk ook bij hen iets fout gegaan kan zijn.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:00 #170
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123363297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, dat was juist zo gek, vanaf de kassa met het eindbedrag gingen we meteen naar een of ander schermpje dat het in orde was allemaal. En ik kreeg een mail met een bevestiging van m'n bestelling.

Goed, dachten wij, dan zullen ze wel dezelfde bankgegevens als vorige keer gebruiken voor het afschrijven, maar dat is dus niet gebeurd. Er is helemaal niets gebeurd.
Het schiet me nu ineens te binnen dat er natuurlijk ook bij hen iets fout gegaan kan zijn.
Wat staat er in de bevestigingsmail dan? Daar moet vast iets over de betaling in staan.
pi_123364683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wat staat er in de bevestigingsmail dan? Daar moet vast iets over de betaling in staan.
Nee, ik heb 'm er even bijgehaald, bedankt voor uw bestelling en we zullen het zo spoedig mogelijk versturen en zo. Als ik inlog op hun site staat de bestelling er ook nog steeds, met de melding "niet geleverd" erachter. Ik denk dat ik 't maar gewoon opnieuw ga proberen.
Ik kan me wel herinneren dat er bij de bestelling op de site een melding kwam dat ze het pas versturen als het geld op hun rekening staat. Daar zal het dus misgegaan zijn, ik check m'n gegevens op hun site nog wel even.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:05:35 #172
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123365836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik kan me wel herinneren dat er bij de bestelling op de site een melding kwam dat ze het pas versturen als het geld op hun rekening staat.
Via Vorkasse dus... Bel ze anders even, is wel net zo gemakkelijk denk ik.
pi_123365907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:05 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Via Vorkasse dus... Bel ze anders even, is wel net zo gemakkelijk denk ik.
Nee, bellen is nog helemaal niet gemakkelijk, m'n mond zit dan altijd zo vol tanden... als het even kan vermijd ik bellen in het Duits nog. Eerst de taal wat beter onder de knie krijgen :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:16:16 #174
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123366226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, bellen is nog helemaal niet gemakkelijk, m'n mond zit dan altijd zo vol tanden... als het even kan vermijd ik bellen in het Duits nog. Eerst de taal wat beter onder de knie krijgen :P
Snap ik enigszins wel, ik ben daar zelf wat makkelijker in. Altijd al geweest trouwens.
Maar dan nog hoor, de taal leer je gewoon het beste door het te spreken, dus waarom niet bellen?
Als je het even uitlegt dat je Nederlander bent, hebben ze al snel begrip voor je hoor. Werkte bij mij altijd prima.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:00:43 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_123380468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, bellen is nog helemaal niet gemakkelijk, m'n mond zit dan altijd zo vol tanden... als het even kan vermijd ik bellen in het Duits nog. Eerst de taal wat beter onder de knie krijgen :P
als mensen moeite doen om Duits te praten wordt dit zeer gewaardeerd. zelfs als dit is slecht steenkolen Duits is. je merkt dat ze rustig de tijd nemen om het te begrijpen en zichzelf verstaanbaar te maken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123402251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:00 schreef z80 het volgende:

[..]

als mensen moeite doen om Duits te praten wordt dit zeer gewaardeerd. zelfs als dit is slecht steenkolen Duits is. je merkt dat ze rustig de tijd nemen om het te begrijpen en zichzelf verstaanbaar te maken.
Over de streep getrokken door jullie bemoedigende woorden heb ik zojuist de telefoon op durven nemen toen er een bedrijf belde, joehoe *O* We hebben een tuinhuis voor onze dochter besteld, een langgekoesterde wens waar nu eindelijk plek voor is. O+
Ik heb ze maar wel gewaarschuwd dat een 40-tonner hier waarschijnlijk niet in de straat past.

Voor wat betreft het kattengrit, toen ik de mail nog eens goed las zag ik dat de bestelling 7 dagen vast blijft staan, ik zal 't dus opnieuw moeten bestellen en dan meteen kijken of ik deze keer wel een betaalscherm krijg.
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:22:06 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_123403055
Ik kreeg een mailtje dat de betaling van mijn vliegticket niet gelukt was en of ik het handmatig wilde overmaken, en een bewijs faxen of mailen om aan te tonen dat het geld was overgemaakt...

Ook beetje rare gang van zaken. Weet ook niet waarom de afschrijving niet gelukt is, maar het zal wel.

Overigens is een vlucht van FRA naar TXL goedkoper en sneller dan de trein :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:37:01 #178
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123407711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:22 schreef wonderer het volgende:
Ik kreeg een mailtje dat de betaling van mijn vliegticket niet gelukt was en of ik het handmatig wilde overmaken, en een bewijs faxen of mailen om aan te tonen dat het geld was overgemaakt...

Ook beetje rare gang van zaken. Weet ook niet waarom de afschrijving niet gelukt is, maar het zal wel.

Overigens is een vlucht van FRA naar TXL goedkoper en sneller dan de trein :{
TXL? Texel? Kun je naar heen vliegen? :D :P
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:37:46 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_123407739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:37 schreef phluphy het volgende:

[..]

TXL? Texel? Kun je naar heen vliegen? :D :P
Berlijn, Tegel. Heeft toevallig die afkorting, ik weet ook niet waarom ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:43:21 #180
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123407939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:58 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Over de streep getrokken door jullie bemoedigende woorden heb ik zojuist de telefoon op durven nemen toen er een bedrijf belde, joehoe *O* We hebben een tuinhuis voor onze dochter besteld, een langgekoesterde wens waar nu eindelijk plek voor is. O+
Ik heb ze maar wel gewaarschuwd dat een 40-tonner hier waarschijnlijk niet in de straat past.

Voor wat betreft het kattengrit, toen ik de mail nog eens goed las zag ik dat de bestelling 7 dagen vast blijft staan, ik zal 't dus opnieuw moeten bestellen en dan meteen kijken of ik deze keer wel een betaalscherm krijg.
Dapper, goed gedaan! Voortaan gewoon weer doen! *O*
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 maart 2013 @ 10:29:45 #181
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123564742
Is het aangifteprogramma voor 2012 al te downloaden? Of is het net als vorig jaar later beschikbaar?
Ik zoek me suf!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 maart 2013 @ 10:48:58 #182
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123565034
Volgens mij is het beschikbaar? Denk ik, mn vriendin regelt dat voor me (ze is steuerfachangestellte). Ze heeft dit jaar het programma Elster dacht ik gebruikt.
  zondag 3 maart 2013 @ 11:05:17 #183
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123565287
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:48 schreef RonB79 het volgende:
Volgens mij is het beschikbaar? Denk ik, mn vriendin regelt dat voor me (ze is steuerfachangestellte). Ze heeft dit jaar het programma Elster dacht ik gebruikt.
Ik bedoel overigens die van de Nederlandse Belastingdienst. Volgens mij bedoel jij de Duitse?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 maart 2013 @ 11:26:21 #184
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123565638
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:48 schreef RonB79 het volgende:
Volgens mij is het beschikbaar? Denk ik, mn vriendin regelt dat voor me (ze is steuerfachangestellte). Ze heeft dit jaar het programma Elster dacht ik gebruikt.
dat ga ik ff onthouden :) Zal vast wel handig zijn, ivm in NL werken en in DLD wonen :)
  zondag 3 maart 2013 @ 11:35:39 #185
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123565824
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik bedoel overigens die van de Nederlandse Belastingdienst. Volgens mij bedoel jij de Duitse?
Yep de Duitse. Dit is immers een topic over NLers in DE :D
  zondag 3 maart 2013 @ 11:37:21 #186
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123565856
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:26 schreef gateway het volgende:

[..]

dat ga ik ff onthouden :) Zal vast wel handig zijn, ivm in NL werken en in DLD wonen :)
Heb net nog ff gecheckt. Prog heet idd Elster. Je moet eerst een ID aanvragen die je per post krijgt, is zoiets als de NLse Digi-ID. Die krijg je binnen een week. Stap twee is dan de aanmelding afronden en je kan dan een klein bestandje downloaden wat je unieke key is. Dat heb je dan nodig wanneer je de aangifte wilt uploaden.
  zondag 3 maart 2013 @ 11:45:31 #187
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123566034
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:35 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Yep de Duitse. Dit is immers een topic over NLers in DE :D
Er zijn ook NLers in DE die inkomen in NL genereren en dus aangifte in NL moeten (willen) doen. ;)

Je moet dan het internationale downloadprogramma hebben, maar volgens mij komt die later beschikbaar dan het standaard programma.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 maart 2013 @ 11:47:43 #188
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123566092
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:37 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Heb net nog ff gecheckt. Prog heet idd Elster. Je moet eerst een ID aanvragen die je per post krijgt, is zoiets als de NLse Digi-ID. Die krijg je binnen een week. Stap twee is dan de aanmelding afronden en je kan dan een klein bestandje downloaden wat je unieke key is. Dat heb je dan nodig wanneer je de aangifte wilt uploaden.
ik doelde ook meer op je vriendin, ivm evt trouwen/kinderen etc en hoe dat dan zit met NL/DE enzo :)

ik heb alleen inkomen uit NL, en doe dus in NL aangifte
  zondag 3 maart 2013 @ 11:54:02 #189
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123566239
Jee wat een verwarring op de zondagochtend :D
Maar idd, jullie hebben gelijk. Ik had met dat scenario even geen rekening gehouden.

Ja, een vriendin als steuerfachangestellte is erg handig. Ze weet precies waar je nog wat uit kan halen en hoe je op een nette manier het Finanzamt kan naaien :)
  zondag 3 maart 2013 @ 12:04:29 #190
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123566555
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:54 schreef RonB79 het volgende:
Jee wat een verwarring op de zondagochtend :D
Maar idd, jullie hebben gelijk. Ik had met dat scenario even geen rekening gehouden.

Ja, een vriendin als steuerfachangestellte is erg handig. Ze weet precies waar je nog wat uit kan halen en hoe je op een nette manier het Finanzamt kan naaien :)
en dat is nou precies wat er hard nodig is.

In nederland ook trouwens. Ze maken het zo ingewikkeld dat vele mensen niet het maximale uit hun aangifte halen omdat er zoveel regels zijn. Iemand die dat hele dagen doet, weet alle haken en ogen, en kent alle regeltjes :)
pi_123618717
Ik heb een stukje software aangeschaft voor 15 euro bij Buch.de (T@x 2012)
Heb er voor mijn vriendin al 320 euro uit kunnen trekken waar ze zelf nooit achtergekomen zou zijn.
Ik wacht zelf nog op mijn Steuer overzicht van mijn werkgever..
pi_123620741
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:17 schreef opinionr het volgende:
Ik heb een stukje software aangeschaft voor 15 euro bij Buch.de (T@x 2012)
Heb er voor mijn vriendin al 320 euro uit kunnen trekken waar ze zelf nooit achtergekomen zou zijn.
Ik wacht zelf nog op mijn Steuer overzicht van mijn werkgever..
Moet je dit jaar niet t@x 2013 hebben? Is nog 5 euro goedkoper ook.
pi_123625414
Wat doen jullie met inkomen uit 2 landen? Ik had begin an het jaar inkomen in Nederland, en de rest van het jaar in Duitsland -O-
  maandag 4 maart 2013 @ 19:32:47 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123628556
Wij moeten altijd veel bijbetalen in duitsland. Dit jaar ruim 3500 euro. Tuig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:33:31 #195
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123628601
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Wat doen jullie met inkomen uit 2 landen? Ik had begin an het jaar inkomen in Nederland, en de rest van het jaar in Duitsland -O-
Nl deel aangifte in nl, de en nl deel in duitsland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:37:20 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123628856
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:32 schreef Tinkepink het volgende:
Wij moeten altijd veel bijbetalen in duitsland. Dit jaar ruim 3500 euro. Tuig.
Ben eens benieuwd wat het voor ons gaat worden. Ik heb in D geen inkomen, maar mijn man wel. Echter, de Duitse wet ziet ons niet als een echtpaar, want het huwelijk accepteren ze niet en een geregistreert partnerschap hebben we niet.
Formeel zijn we voor de Duitse wet een WG.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123629350
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nl deel aangifte in nl, de en nl deel in duitsland.
Je mag volgens mij maar in 1 land aangifte doen. Tenminste dat is mij verteld, ik kan het fout hebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 4 maart 2013 @ 19:47:46 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123629407
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je mag volgens mij maar in 1 land aangifte doen. Tenminste dat is mij verteld, ik kan het fout hebben.
Dat doe je toch ook? Je inkomen in NL geef je alleen in NL aan, het Duitse inkomen alleen in Duitsland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123630408
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doe je toch ook? Je inkomen in NL geef je alleen in NL aan, het Duitse inkomen alleen in Duitsland
Je hebt gelijk, ik was even in de war met het geval dat je in beiden landen inkomen hebt en maar in één land gewoond hebt. Maar moet je niet alsnog ook niet je totaalinkomen opgeven als je in beide landen belastingaangifte doet?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 4 maart 2013 @ 20:03:55 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_123630441
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:14 schreef LoggedIn het volgende:
Wat doen jullie met inkomen uit 2 landen? Ik had begin an het jaar inkomen in Nederland, en de rest van het jaar in Duitsland -O-
even met de belastingdienst bellen.
je zult of in NL of in D aangifte moeten doen van een wereld inkomen. (inkomsten uit meerderen landen).
echter waar de grens ligt in welk land je aangifte moet doen moet je even navragen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:27 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123630609
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:03 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik was even in de war met het geval dat je in beiden landen inkomen hebt en maar in één land gewoond hebt. Maar moet je niet alsnog ook niet je totaalinkomen opgeven als je in beide landen belastingaangifte doet?
Ja. Ik doe aangifte in nl, maar moet ook het inkomen van mijn man aangeven. Mijn man doet aangifte in de, maar moet ook doorgeven wat ik verdien. Het gevolg daarvan is dat hij in duisland procentueel de hoofdprijs mag betalen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:28:49 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123632172
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Ik doe aangifte in nl, maar moet ook het inkomen van mijn man aangeven. Mijn man doet aangifte in de, maar moet ook doorgeven wat ik verdien. Het gevolg daarvan is dat hij in duisland procentueel de hoofdprijs mag betalen.
Blijf dat illigaal vinden, jouw inkomen wordt hiermee twee keer belast, via je man en dat is strijdig met het belastingconvenant (tenminste de geest ervan) op dubbelbelasting
Ik zou het consulaat of de ambassade schrijven en mijn beklag doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123648605
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:12 schreef Skint het volgende:

[..]

Moet je dit jaar niet t@x 2013 hebben? Is nog 5 euro goedkoper ook.
Je hebt gelijk, ik heb ook T@x 2013, heb er wel 15 voor betaald. :(
pi_123652972
Hebben jullie een tip voor mij? Mijn Duits is prima maar qua sterke uitdrukkingen wat minder..

Hoe vertel ik iemand dat hij voor mijn part in de stront mag verzuipen met zijn vage afspraken en zijn producten en "importeurschap" maar steekt waar de zon nooit schijnt?

'T is wel even erg vervelend allemaal, 't zou echt sterk moeten maar ik kan bij God niks bedenken. Ben toch iets nettere contacten gewent en mijn schelden is niet meer geupdate sinds ik dertien was ("Pimmellecker, lutsch mich.." is het toch net niet..).

Godsamme, ik ben laaiend. Je zou denken dat mondelinge en E-Mailafspraken bindend zijn en onder Gentlemen's agreement vallen. Oostenrijkers zijn daar redelijk en schappelijk in en zijn prettig om mee samen te werken... duitsers not so much.
pi_123653158
Misschien kunnen de filmpjes van Bernie und Ert inspiratie geven? De plek "wo die Sonne nicht scheint" komt er volgens mij i.i.g. in voor. :+
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:17:39 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123653267
durch die Scheiße ziehen?

Sich dünn machen? (optiefen)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_123653288
En o ja, als in mijn geval de mondeling en per e-mail gemaakte afspraken wél worden nageleefd, dan behoor ik i.i.g. de komende drie maanden ook tot de doelgroep van dit topic. :)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:23:02 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123653437
wil je wat schimpfwörter leren, moet je hier zijn:
http://www.schimpfwoerter.de/

:Y
pi_123653537
Dank, zal even kijken wat ik kan gebruiken :P

Wacht nog wel even een uurtje met mailen, kan denk ik beter even bedaard zijn. Anders heb je toch ook weer zo een naam.

Ik snap dat volk maar nauwelijks en heb er toch met gemak meer dan de helft van mijn leven gewoond. Soms zijn ze zo zakelijk, maar andere afspraken vergeten ze dan erg makkelijk. Wat dat aangaat is de nederlandse klant (hoewel veeleisender) mij toch liever. Je spreekt per telefoon iets af en kunt er op aan, bij de duitsers stukken minder.

Iemand dezelfde ervaring?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:29:17 #211
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123653609
quote:
Don't shoot the messenger!
pi_123653680
quote:
1. Steckdosenbefruchter
2. Monsterbacke
3. Sohn einer blutpissenden Hafenhure
4. Spermarutsche
5. Gabbafotze
6. Evolutionsbremse
7. Homo-Fürst der Finsternis
8. Fickfehler
Hoe verzinnen ze ze _O-
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:35:51 #213
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123653796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze ze _O-
Ik vond nr.11 wel grappig als koosnaampje... :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Ik snap dat volk maar nauwelijks en heb er toch met gemak meer dan de helft van mijn leven gewoond. Soms zijn ze zo zakelijk, maar andere afspraken vergeten ze dan erg makkelijk. Wat dat aangaat is de nederlandse klant (hoewel veeleisender) mij toch liever. Je spreekt per telefoon iets af en kunt er op aan, bij de duitsers stukken minder.

Iemand dezelfde ervaring?
Die streken flikt men in NL net zo hoor. Maar ja, ik ken het ook ja. Ben er inmiddels wel aan gewend en weet wanneer ik wat van wie kan verwachten.
Bij bepaalde mensen/organisaties moet je gewoon druk erop houden. Gewoon nog even een keertje bellen/mailen om het geheugen even op te frissen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:28:21 #214
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123657530
Ik vind 6 ook wel heel sterk hoor!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_123659158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dank, zal even kijken wat ik kan gebruiken :P

Wacht nog wel even een uurtje met mailen, kan denk ik beter even bedaard zijn. Anders heb je toch ook weer zo een naam.

Ik snap dat volk maar nauwelijks en heb er toch met gemak meer dan de helft van mijn leven gewoond. Soms zijn ze zo zakelijk, maar andere afspraken vergeten ze dan erg makkelijk. Wat dat aangaat is de nederlandse klant (hoewel veeleisender) mij toch liever. Je spreekt per telefoon iets af en kunt er op aan, bij de duitsers stukken minder.

Iemand dezelfde ervaring?
Zie eerder in dit topic.
Ik had afspraken met mijn verzekeraar over de overname van mijn schade vrije jaren uit Nederland.
Een jaar later was alles opeens anders en kon ik fluiten naar mijn jaren.
Was toch heel duidelijk besproken en bevestigd. Alles zwart op wit, anders is het niks waard.
pi_123659176
quote:
Hoe verzinnen ze 't _O- "Eunuch im Neoprenanzug" :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:43:19 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123665005
De beste is altijd nog Nichtkulturfehige (uit het Russisch overgenomen, Nekulturny)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:56:10 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_123679992
het blijft lachen met de Hollanders die de Duitse schatkist vrijwillig komen spekken.
er wordt al de hele week gecontroleerd op de B9 bij de mislukte rotonden bij Kranenburg.
en elke dag zie ik daar weer een rijtje gele kentekens staan. goed bezig. ^O^
en vandaag helemaal feest. in Nutterden staat een flitsauto in de berm. Hollander vol in de ankers om direct na de flitser weer goed gas te geven. bleek echter de flitspaal ook geladen te zijn. Smile for the Birdy *)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123688656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:56 schreef z80 het volgende:
in Nutterden staat een flitsauto in de berm. Hollander vol in de ankers om direct na de flitser weer goed gas te geven.
Ja nee dat is goed voor de verkeersveiligheid. :')

In de omgeving van Rheine zag ik zelfs een keer een flitspaal die werd voorafgegaan door een waarschuwingsbord "pas op voor kop-staartbotsingen". Dan ga je je toch afvragen waar ze nou helemaal mee bezig zijn. :X
  woensdag 6 maart 2013 @ 01:11:03 #220
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123689709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dank, zal even kijken wat ik kan gebruiken :P

Wacht nog wel even een uurtje met mailen, kan denk ik beter even bedaard zijn. Anders heb je toch ook weer zo een naam.

Ik snap dat volk maar nauwelijks en heb er toch met gemak meer dan de helft van mijn leven gewoond. Soms zijn ze zo zakelijk, maar andere afspraken vergeten ze dan erg makkelijk. Wat dat aangaat is de nederlandse klant (hoewel veeleisender) mij toch liever. Je spreekt per telefoon iets af en kunt er op aan, bij de duitsers stukken minder.

Iemand dezelfde ervaring?
Zonder contract en handtekeningen sta je in duitsland toch een stuk minder sterk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123697270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:56 schreef z80 het volgende:
het blijft lachen met de Hollanders die de Duitse schatkist vrijwillig komen spekken.
er wordt al de hele week gecontroleerd op de B9 bij de mislukte rotonden bij Kranenburg.
Blijkbaar niet op de tijden dat ik erlangs rij. S'ochtens rond 8 uur en s'avonds rond 6 uur. Afgelopen jaar wel een keertje geflitst bij de rotonde met 3 km overtreding. Zag wel een busje staan, maar geen politie. En uiteindelijk zag ik te laat een klein zwart kastje links bij de vangrail staan die flitste. 50 km/u is ook wel erg langzaam op dat stuk vind ik... normaal rij ik daar toch nog wel zo'n 80 - 90 km/u en ga ik vlak voor de bocht nog een beetje in de remmen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 maart 2013 @ 14:42:40 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123702179
Ze pikken ook wel de Hollanders eruit hoor. Gisteren (ook op het Tennisschläger) stonden er een paar NL-kentekens aan de kant, ik kreeg alleen een lach en een wenk om door te rijden.

Van een paar knullen werd de bagage doorzocht. Ze waren overigens niet op snelheid aan het controleren maar pikten er met name oude auto's en jongeren uit.

Vorige week wel snelheidscontrole daar. Ik weet precies waar ik controle kan verwachten op dat traject dus op die plekken let ik extra op mijn snelheid.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:45:35 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123702261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:42 schreef Rewimo het volgende:
Ze pikken ook wel de Hollanders eruit hoor. Gisteren (ook op het Tennisschläger) stonden er een paar NL-kentekens aan de kant, ik kreeg alleen een lach en een wenk om door te rijden.

Van een paar knullen werd de bagage doorzocht. Ze waren overigens niet op snelheid aan het controleren maar pikten er met name oude auto's en jongeren uit.

Vorige week wel snelheidscontrole daar. Ik weet precies waar ik controle kan verwachten op dat traject dus op die plekken let ik extra op mijn snelheid.
Rij dagelijks bij Beek/Elten de grens over, en zie dan altijd wel een wagen eruitgehaald worden of net eruit gehaald.
Haatbaarden, Polen in Busjes, Jonge knapen in hoodies in dikke wagens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 maart 2013 @ 06:54:37 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123733509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Rij dagelijks bij Beek/Elten de grens over, en zie dan altijd wel een wagen eruitgehaald worden of net eruit gehaald.
Haatbaarden, Polen in Busjes, Jonge knapen in hoodies in dikke wagens.
Op de A12 doen ze dat ook ja.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 maart 2013 @ 07:15:14 #225
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123733584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 06:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op de A12 doen ze dat ook ja.
Dat is toch de A12 waar Piet het over heeft?
Ik rijd er ook altijd langs, en zie ze dan staan onderaan de afslag/oprit. En dan bedenk ik me altijd dat ik het zo knap vind dat ze altijd de juiste gastjes eruit pikken. Hoe doen ze dat toch? Want ze staan gewoon te kijken/wachten op de parkeerplaats bij de Rastplatz, spotten iets, rijden er snel achteraan en hebben 1,5 km de tijd om ze in te halen en tot stoppen te dwingen?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:53:22 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123734771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 07:15 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat is toch de A12 waar Piet het over heeft?

Ja, correct, en Rewimo bevestigd mijn observatie.
quote:
Ik rijd er ook altijd langs, en zie ze dan staan onderaan de afslag/oprit. En dan bedenk ik me altijd dat ik het zo knap vind dat ze altijd de juiste gastjes eruit pikken. Hoe doen ze dat toch? Want ze staan gewoon te kijken/wachten op de parkeerplaats bij de Rastplatz, spotten iets, rijden er snel achteraan en hebben 1,5 km de tijd om ze in te halen en tot stoppen te dwingen?
Ik heb het idee dat men geholpen wordt door de NL collega's en hun gezichts/nummerbord herkenningssoftware
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123745625
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:44 schreef opinionr het volgende:
Welja, een conflict met mijn autoverzekering.
Ik ben bij mijn verhuizing in April naar Allianz gegaan en heb ze expliciet gevraagd of het mogelijk was mijn schade vrije jaren uit Nederland mee te nemen.
'Natuurlijk, geen enkel probleem geeft u maar een kopie van uw royementsverklaring'
Netjes gegeven en het hele jaar een polis op basis van 6 SF jaren betaald.

Plotseling lag daar vorige maand een brief bij de post.
Of we wel niet even binnen een maand een beglaubigt vertaalde royementsverklaring wilden voorleggen, inclusief de startdatum (dat dus verplicht een stardatum van 6 jaar geleden moet hebben), einddatum etc. Zo niet, word ik met terugwerkende kracht terug gezet op 0 schadevrije jaren :o

Ik heb natuurlijk boos opgebeld en gevraagd naar een manager. Hij vroeg me dan nog maar eens die Royementsverklaring en mijn oude polis te sturen. Zo gezegd zo gedaan. Vandaag had ik hem weer aan de telefoon met de melding dat het dus niet voldoende data was en dat ze meer nodig hadden. Informatie over de startdatum moest hier in staan. Ik gaf aan dat de enige startdatum die ik in een document heb staan van 28.05.2011 is, aangezien ik daar mijn vorige verzekering afsloot (ik ben in Nederland ook wel eens van verzekeraar en auto gewisseld)

Heeft Allanz hier uberhaubt poten om op te staan? Ik sta toch volledig in mijn recht met het Nederlandse Document wat ik in April al aan ze heb gegeven?
Ik vind dit echt een belachelijke gang van zaken.
Als ik een paar tientjes bij moet betalen voor de afgelopen 10 maanden is dat het niet waard, maar als ik straks per maand 50 euro bij moet gaan lappen (en ook bij toekomstige verzekeraars) moet ik me misschien maar eens op juridische stappen beraden.
Iemand ook slechte ervaringen hier mee? Tips?
update: opgelost

Zojuist met de verantwoordelijke pief van de Allianz gesproken. Ze hebben op mijn aanvraag een brief van mijn nederlandse verzekeraar ontvangen met een originele engelse Royementsverklaring.
Hiermee is het thema erledigt en ben ik op mijn SF jaren eingestufft.
Pak van mijn hart!

Allianz kan overigens morgen een kündigung in de bus verwachten, want ik ga over een half uurtje mijn net gekochte wagen aanmelden bij het verkehrsamt en heb die zojuist alvast aangemeld bij een conculega verzekeraar.
Opgelost of niet, de gang van zaken was belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door opinionr op 07-03-2013 14:27:07 ]
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:03:15 #228
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123820496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:21 schreef opinionr het volgende:

[..]

update: opgelost

Zojuist met de verantwoordelijke pief van de Allianz gesproken. Ze hebben op mijn aanvraag een brief van mijn nederlandse verzekeraar ontvangen met een originele engelse Royementsverklaring.
Hiermee is het thema erledigt en ben ik op mijn SF jaren eingestufft.
Pak van mijn hart!

Allianz kan overigens morgen een kündigung in de bus verwachten, want ik ga over een half uurtje mijn net gekochte wagen aanmelden bij het verkehrsamt en heb die zojuist alvast aangemeld bij een conculega verzekeraar.
Opgelost of niet, de gang van zaken was belachelijk.
en dan heb je weer die verklaring nodig, en die krijg je van je NL verzekeraar maar 1x, dus moet je die van de Allianz hebben........ Succes!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:26:52 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_123833993
1und1 in de bocht.
ik wil een snellere dsl verbinding. netjes op de site alles ingevuld.
moet je op het laatst invullen of je reeds een telefoon aansluiting hebt, ja natuurlijk ik ben reeds klant en ook ingelogd. maar in het lijstje kun je niet kiezen voor 1und1. :|W
dus een upgrade is blijkbaar niet mogelijk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 maart 2013 @ 07:51:12 #230
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_123856020
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef z80 het volgende:
dus een upgrade is blijkbaar niet mogelijk.
Bel ze even. Met een beetje mazzel kun je er zelfs nog een nieuw modem of korting uitslepen.
  zondag 10 maart 2013 @ 16:26:47 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_123871587
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 07:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Bel ze even. Met een beetje mazzel kun je er zelfs nog een nieuw modem of korting uitslepen.
de modem die ik heb is net nieuw. deze is door 1&1 namelijk vervangen ivm het over gaan naar vdsl.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123945505
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:03 schreef gateway het volgende:

[..]

en dan heb je weer die verklaring nodig, en die krijg je van je NL verzekeraar maar 1x, dus moet je die van de Allianz hebben........ Succes!
Allianz heeft mijn schadevrije jaren aangedragen in het register en hebben me bovendien zwart op wit bevestigd dat ik nu in SF klasse 6 zit, dus ik zie daar niet zoveel problemen.
Ze zijn gewoon verplicht om die jaren door te geven.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:48:20 #233
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_123951486
Ik wou eens even vragen wat jullie vinden, ik heb een beetje last van gewetenswroeging. Begin december heb ik winterbanden laten monteren. Ik wilde toen meteen afrekenen maar de chef was er niet dus ze zouden de factuur nasturen. Ik zei nog, hebben jullie mijn gegevens dan wel (ik was nieuwe klant) en heb samen met de monteur in de computer gekeken, alles stond er, naam en adres en kenteken.
Tot op heden heb ik echter nog geen rekening ontvangen.
Wat zouden jullie doen?
In je handen wrijven om een mooi gratis setje winterbanden?
Doen alsof je neus bloedt op het moment dat je voor de zomerbanden terug naar de garage moet? ("O, ik dacht dat mijn man dat had geregeld") of braaf langsgaan, slapende honden wakker maken en alsnog cash betalen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:14:06 #234
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123952468
Komt wel vaker voor dat men 4-6 maanden later pas een factuur verzend hoor.
Onze installateur heeft er ook een handje van, gewoon een half jaar na controle van de ketel eens een factuur sturen.

Ligt helemaal aan je zelf wat je wil doen. Eerlijk duurt het langst zeg ik maar....
Als je last van je geweten hebt, ga er dan gewoon langs en maak ze er op attent. Zal men meer op prijs stellen dan dat ze erachter moeten komen als jij je zomerbandjes laat omgooien.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:45:23 #235
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_123953810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:14 schreef ueberduitser het volgende:
Komt wel vaker voor dat men 4-6 maanden later pas een factuur verzend hoor.
O, echt, kan dat? Ik dacht dat ze me vergeten waren.

Ik heb het omgekeerde overigens ook laatst meegemaakt, een rekening waarbij na een week al "maatregelen" werden genomen omdat we nog niet betaald hadden. Mijn man had nota bene nog een mail naar die mensen gestuurd om te vragen wat hun IBAN nummer was, in plaats van die mail te beantwoorden hebben ze gedreigd het per direct ongedaan te maken (datgene waarvoor wij moesten betalen).
Duitsers en e-mail, het zal nog wel even duren voor dat soepel loopt.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:08:54 #236
63722 z80
I fink you freaky
pi_123973750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, echt, kan dat? Ik dacht dat ze me vergeten waren.

Ik heb het omgekeerde overigens ook laatst meegemaakt, een rekening waarbij na een week al "maatregelen" werden genomen omdat we nog niet betaald hadden. Mijn man had nota bene nog een mail naar die mensen gestuurd om te vragen wat hun IBAN nummer was, in plaats van die mail te beantwoorden hebben ze gedreigd het per direct ongedaan te maken (datgene waarvoor wij moesten betalen).
Duitsers en e-mail, het zal nog wel even duren voor dat soepel loopt.
de rekening van een dakdekker heeft hier bijna een jaar op zich laten wachten.
blijkbaar kwamen ze er bij het opmaken van de kas er achter dat er nog een stapel rekeningen lag te wachten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124000783
ESSEN FASSEN
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:55:40 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_124011157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou eens even vragen wat jullie vinden, ik heb een beetje last van gewetenswroeging. Begin december heb ik winterbanden laten monteren. Ik wilde toen meteen afrekenen maar de chef was er niet dus ze zouden de factuur nasturen. Ik zei nog, hebben jullie mijn gegevens dan wel (ik was nieuwe klant) en heb samen met de monteur in de computer gekeken, alles stond er, naam en adres en kenteken.
Tot op heden heb ik echter nog geen rekening ontvangen.
Wat zouden jullie doen?
In je handen wrijven om een mooi gratis setje winterbanden?
Doen alsof je neus bloedt op het moment dat je voor de zomerbanden terug naar de garage moet? ("O, ik dacht dat mijn man dat had geregeld") of braaf langsgaan, slapende honden wakker maken en alsnog cash betalen?
Je schrijft zelf al dat je last hebt van gewetenswroeging. Dus waarom niet met je geweten in het reine komen en er even langs gaan? Mochten ze het inderdaad toch vergeten zijn, dan scoor je enorm met je eerlijkheid, en heb je kans in de toekomst nog eens gematst te worden door ze.

Een win-win-situatie, lijkt me. :)
... ♥ ik mis je ♥
pi_124063154
In 2009 hebben wij ooit een zgn. abmahnung ontvangen voor het illegaal delen van muziek via p2p. Gelukkig is de boel nu verjaard en zijn we ervan af.
Als je de abmahn industrie ook belachelijk vindt kun je hier een petitie tekenen:
http://www.avaaz.org/de/petition/Schluss_mit_der_Abzocke_von_Abmahn_Anwaelten/?cugLpeb
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:26:41 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124065269
Summ, Summ, Summ

http://tatort-fans.de/tatort-867-summ-summ-summ-muenster/


So 24.03.
20:15 - 21:45 Uhr
ARD

Wieder einmal haben Kommissar Thiel und Rechtsmediziner Karl-Friedrich Boerne einen “Tatort”-Einsatz in Münster. Diesmal unter dem Titel “Summ, Summ, Summ”. Eine Journalistin wurde ermordet. Und das, während der begehrte Schlagerstar Roman König die Stadt für ein Konzert besucht und damit die Damen in Münster in Aufregung versetzt.

Der, von der Frauenwelt angehimmelte Schlagerstar und Schmusesänger Roman König (Roland Kaiser) besucht die Stadt Münster, um dort ein Konzert zu geben. Und genau in dieser Zeit wird die Journalisten Claudia Schäffer, gleichzeitig großer Fan des Schlagerstars, tot aufgefunden. Mord auf dem Parkplatz eines Einkaufzentrums in Münster. Kommissar Thiel und Rechtsmediziner Boerne sind sofort am Tatort und beginnen mit den Ermittlungen. Schnell tauchen Ungereimtheiten auf. Obwohl sie eine VIP-Karte für das Konzert des Schlagerstars in Münster bei sich hatte, streiten der begehrte Schlagerstar Roman König und seine energische Managerin Ina Armbaum (Ulrike Krumbiegel) jede Bekanntschaft mit der Toten ab.

Ein komplizierter Fall für Kommissar Thiel (Axel Prahl) und Rechtsmediziner Boerne (Jan Josef Liefers), der derweilen in der Honeymoon-Suite eines Hotels residiert, da ihm zwei Bananenspinnen in seinem Zuhause das Leben schwer machen. Ein glücklicher Zufall, denn so befindet sich Boerne direkt neben dem Zimmer des Schlagerstars Roman König und ist daher immer ganz nah am Geschehen. Eine gute Chance für Boerne, sich mit der Berühmtheit anzufreunden und ihn aus nächster Nähe kennenzulernen. Was wohl im Zimmer nebenan vor sich geht?
Doch nicht nur Rechtsmediziner Karl-Friedrich Boerne und Kommissar Frank Thiel suchen den direkten Kontakt zu Roman Kaiser. Ein ehemaliger Bandkollege, Pleugner (Guntbert Warns) hat noch eine Rechnung mit dem Schlagerstar offen und stattet ihm im Hotel einen Besuch ab. Zwar hat es König mit seinem neuen Titel “Egoist” wieder nach ganz oben geschafft, aber angeblich ist er nicht selbst Urheber dieses Musikstücks. Ist es das, was Ihm später zum Verhängnis wird? Denn auch der Schlagerstar übersteht diesen “Tatort” nicht lebendig und erliegt einem Stück Bienenstich. Tod durch Ersticken.
Ebenso nah am Geschehen, wie der Rechtsmediziner Boerne, ist auch Christina Stagge (Fritzi Haberland), eine passionierte Stalkerin des Schlagerstars Roman König, die immer wieder mit einem Wohnwagen in dessen Nähe auftaucht und plötzlich dem Verehrten nicht mehr ganz so positiv gegenübersteht. Und es gibt noch eine weitere Frau im Bunde, die, neben ihrer Verehrung des Schlagerstars, noch eine weitere Gemeinsamkeit mit der Stalkerin und der toten Journalisten hat: Alle 3 Damen tragen eine blaue Tulpe als Tattoo auf ihren Körpern. Es gilt herauszufinden, was dieses Tattoo bedeutet. Ist es vielleicht der Schlüssel zur Aufklärung der beiden Tode? Bei “Summ, Summ, Summ” ist wieder das gesamte Potenzial der beiden Ermittler, Kommissar Frank Thiel und Rechtsmediziner Boerne, am Tatort gefragt. Bei diesem “Tatort” ist Spannung garantiert.

Schauspieler:
Axel Prahl als Frank Thiel
Jan Josef Liefers als Friedrich Boerne
Fritzi Haberlandt als Christiane Stagge
Ulrike Krumbiegel als Ina Armbaum
Friederike Kempter als Nadeshda Krusenstern
Guntbert Warns als Pleuger
Christine Urspruch als Silke Haller
Roland Kaiser als Roman König
Mechthild Großmann als Staatsanwältin Wilhelmine Klemm
Claus Dieter Clausnitzer als Herbert Thiel
Petra Kleinert als Susanne Siebert
Peter Clös als Prof. Dr. Reiser
Maggie Parlaska als Kellnerin

Stab:
Drehbuchautor – Stefan Cantz und Jan Hinter
Regisseur – Kaspar Heidelbach
Regieassistent – Lars Parlaska
Kameramann – Achim Poulheim
1. Kameraassistent – Jörg Viertel
Clapper-Loader – Lars Buge
Standfotograf – Martin Valentin Menke
Continuity – Monika Goose
Szenenbildnerin – Naomi Schenck
Szenenbildassistentin – Katrin Kolbe
Innenrequisiteurin – Stephanie Moldrings
Location Scout – Frank Meter
Kostümbildnerin – Lore Tesch
Garderobiere - Gesa Koepe
Produzentin – Sonja Goslicki
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124081275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:48 schreef aegir_de_viking het volgende:
In 2009 hebben wij ooit een zgn. abmahnung ontvangen voor het illegaal delen van muziek via p2p. Gelukkig is de boel nu verjaard en zijn we ervan af.
Als je de abmahn industrie ook belachelijk vindt kun je hier een petitie tekenen:
http://www.avaaz.org/de/petition/Schluss_mit_der_Abzocke_von_Abmahn_Anwaelten/?cugLpeb
Goeie zaak. Een kennis was zo dom om een boete van 500 direct te betalen en het formulier te ondertkenen. Nu is hij weer de fout in gegaan en heeft hij een Abmahnung van ca. 6000 euro ontvangen. Dit is zakkenvullerij over de rug van de muziekindustrie. Denk maar niet dat de artiest van de gedeelde liedjes ook maar 1 cent van die abmahnungen ziet. Gelukkig was ik goed geinformeerd en heb ik alle torrent software van mijn pc verbannen sinds ik in Duitsland woon.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:48:03 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124082072
lol....werd net gebeld door Herr Bürgemeister van een plaatsje verderop hier, Itterbeck...

Ik had de gemeente vorige week even gemaild of er nog Baugrundstücke beschikbaar waren, maar had nog niets gehoord. Belt de burgemeester nu zelf op. Vanavond dus op de koffie en even een rondje Itterbeck met de burgemeester doen. Hier hou ik nou van... ^O^

Moest wel vanavond even komen, want vanaf volgende week zat hij 3 weken in Kannaadaa :)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:16:59 #243
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124089000
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef opinionr
...en heb ik alle torrent software van mijn pc verbannen sinds ik in Duitsland woon.
Dat moest ik ook maar eens doen. Laatst liep mijn kat over het toetsenbord en toen stond utorrent ineens aan (met nog halve downloads), ik was blij dat ik erbij was toen 't gebeurde, voor hetzelfde geld stond het de hele middag aan zonder dat ik er erg in had.
pi_124089190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:48 schreef ueberduitser het volgende:
lol....werd net gebeld door Herr Bürgemeister van een plaatsje verderop hier, Itterbeck...

Ik had de gemeente vorige week even gemaild of er nog Baugrundstücke beschikbaar waren, maar had nog niets gehoord. Belt de burgemeester nu zelf op. Vanavond dus op de koffie en even een rondje Itterbeck met de burgemeester doen. Hier hou ik nou van... ^O^

Moest wel vanavond even komen, want vanaf volgende week zat hij 3 weken in Kannaadaa :)
Hey van der Most, jij ook hier?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:38:21 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124089809
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hey van der Most, jij ook hier?
_O-
Overdekt kamperen de gekste!

Ben er wel een paar keer op het terrein geweest, maar volg het inmiddels niet meer wat er daar speelt.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:56:00 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124122519
Popo club blijft geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124122698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:04 schreef opinionr het volgende:

[..]

Gelukkig was ik goed geinformeerd en heb ik alle torrent software van mijn pc verbannen sinds ik in Duitsland woon.
Dan ben je blijkbaar niet helemaal goed geïnformeerd. Downloaden via torrents kan geen kwaad, zolang je maar niet uploadt en zolang je het downloaden via een SSL verbinding doet.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:11:57 #248
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124122706
is dat zo? Ik dacht dat je ook niet mocht downloaden........Ik laat mn zusje tegenwoordig liedjes downloaden in NL, durf het niet aan hier :@
pi_124122716
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar niet helemaal goed geïnformeerd. Downloaden via torrents kan geen kwaad, zolang je maar niet uploadt en zolang je het downloaden via een SSL verbinding doet.
Maar dat is wel de grens opzoeken. In tegenstelling tot Nederland, waar downloaden gedoogd wordt, is downloaden (van materiaal met copyright erop) hier strafbaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_124122718
Het mag ook niet, maar op deze manier kunnen ze je daar niet op pakken ;).
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 09:29:09 #251
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124122882
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:13 schreef Anne het volgende:
Het mag ook niet, maar op deze manier kunnen ze je daar niet op pakken ;).
Dat vraag ik me af, al download je alleen maar en gebruik je SSL, je IP-adres blijft zichtbaar. De enige veilige manier zou zijn via een proxy in een ander land.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:34:18 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124122967
Het blijft een risico, en de anbmahnungen zijn niet mals, en bij mijn juridisch advieskantoor (combi advocaten, notaris, boekhouders) staan er kasten vol dossiers van mensen die gepakt zijn.
Let wel, verdediging, zij zijn niet de vervolgers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124123349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:29 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, al download je alleen maar en gebruik je SSL, je IP-adres blijft zichtbaar. De enige veilige manier zou zijn via een proxy in een ander land.
Ze kunnen alleen niet zien wat je downloadt. Downloaden is niet strafbaar, bepaalde dingen downloaden wel, maar als ze dat niet kunnen zien: Waar zouden ze je dan op moeten pakken?

Bij mijn ex gaat het in ieder geval al 3 jaar goed en die download alles wat los en vast zit.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 10:05:16 #254
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124123441
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ze kunnen alleen niet zien wat je downloadt. Downloaden is niet strafbaar, bepaalde dingen downloaden wel, maar als ze dat niet kunnen zien: Waar zouden ze je dan op moeten pakken?

Bij mijn ex gaat het in ieder geval al 3 jaar goed en die download alles wat los en vast zit.
Ik kan in Utorrent zo zien wie er een bestand download, ik neem aan dat de mensen die ernaar speuren dat zeker kunnen zien.

Ik download ook nog wel eens wat, maar gebruik daarvoor Usenet, dat is gelukkig vrijwel onzichtbaar voor de buitenwereld.
pi_124123467
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik kan in Utorrent zo zien wie er een bestand download, ik neem aan dat de mensen die ernaar speuren dat zeker kunnen zien.
Ik download ook nog wel eens wat, maar gebruik daarvoor Usenet, dat is gelukkig vrijwel onzichtbaar voor de buitenwereld.
Dan lijkt het me logisch dat je die dus niet gebruikt, maar dat hoef ik toch niet per specifiek torrent-dingetje te gaan uitleggen, wel :P ?

Ik heb gewoon een betaald account om te downloaden, ook toen ik nog in Duitsland zat. Da's ook onzichtbaar voor de buitenwereld. De enige die kan zien dat ik veel (dus niet wat ik) download was T-mobile, maar dat was het dan ook.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 10:12:14 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124123519
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan lijkt het me logisch dat je die dus niet gebruikt, maar dat hoef ik toch niet per specifiek torrent-dingetje te gaan uitleggen, wel :P ?
Dat ligt niet aan Utorrent, dat ligt eraan dat je met een Torrent een directe verbinding maakt met degeen die data van je wil ontvangen. Daarvoor heb je nu eenmaal z'n IP-adres nodig. In elk torrent-programma moet je kunnen zien wie het bestand wil hebben, kun je dat niet zien, dan zet dat programma het simpelweg niet op het scherm (maar weet het intern wel).
pi_124133034
Wij hebben sindsdien ook een usenet accountje bij sunnyusenet voor nog geen 3 euro in de maand. Je wilt toch een beetje up to date blijven met alle TV series.... en om nou te gaan wachten totdat ze een keer op tv uitgezonden gaan worden..
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 16:54:07 #258
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124133310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wij hebben sindsdien ook een usenet accountje bij sunnyusenet voor nog geen 3 euro in de maand. Je wilt toch een beetje up to date blijven met alle TV series.... en om nou te gaan wachten totdat ze een keer op tv uitgezonden gaan worden..
Ik mag al een hele tijd gratis usenet gebruiken omdat ik IPv6 heb.. :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:56:36 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124133366
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar niet helemaal goed geïnformeerd. Downloaden via torrents kan geen kwaad, zolang je maar niet uploadt en zolang je het downloaden via een SSL verbinding doet.
Downloaden via torrents zonder te uploaden is vrijwel onmogelijk, echter...

Ik ben ook gestopt, ik download wel dingen als ik bij mijn ouders ben. Als ze bij Lovefilm wat meer Engels en recent spul hadden, zou ik dat wel doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:04:42 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124133599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wij hebben sindsdien ook een usenet accountje bij sunnyusenet voor nog geen 3 euro in de maand. Je wilt toch een beetje up to date blijven met alle TV series.... en om nou te gaan wachten totdat ze een keer op tv uitgezonden gaan worden..
Ik heb dat usenetgedoe nooit begrepen :{

En zelfs als ze op TV komen zit je hier met de nasynchronisatie :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:11:06 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124133782
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb dat usenetgedoe nooit begrepen :{

En zelfs als ze op TV komen zit je hier met de nasynchronisatie :r
Neem een schotel en krijg de BBC, ITV, channel 4 etc etc, free to air
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 17:39:01 #262
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124134708
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb dat usenetgedoe nooit begrepen :{
Toen ik 25 jaar geleden op internet zat moest je usnet-bestanden zelfs nog met de hand wegsc hrijven en uitpakken. Nu gaat alles vanzelf, ik geef in wat ik wil hebben en wacht tot het binnen is.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:07:51 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124135714
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een schotel en krijg de BBC, ITV, channel 4 etc etc, free to air
Voor die drie series die ik wil volgen is dat een BEETJE overkill.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:09:45 #264
63722 z80
I fink you freaky
pi_124135775
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ze kunnen alleen niet zien wat je downloadt. Downloaden is niet strafbaar, bepaalde dingen downloaden wel, maar als ze dat niet kunnen zien: Waar zouden ze je dan op moeten pakken?

Bij mijn ex gaat het in ieder geval al 3 jaar goed en die download alles wat los en vast zit.
in Duitsland is downloaden wel strafbaar.
en het niet uploaden met p2p programma (torrent) helpt niet. je bent nog steeds volop zichtbaar bij die gene die en honeypot hebben opgezet. meestal is dit binnen 30 minuten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 18:13:41 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_124135884
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:54 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik mag al een hele tijd gratis usenet gebruiken omdat ik IPv6 heb.. :)
de ip 6 heb je dat via 1&1?
dan wordt het tijd om dat ook even aan te vragen. altijd leuk om mee te spelen.

en usenet gebruik ik af en toe. omdat ik nog een account heb bij xs4all kan ik daar zo bij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb dat usenetgedoe nooit begrepen :{

usenet is tegenwoordig zelfs voor een digibeet te snappen. voorheen was het echt een tekst only iets waar je met een trucje ook bestanden op kan zetten. zelfde als met e-mail.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 18:14:10 #266
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124135900
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:09 schreef z80 het volgende:

[..]

in Duitsland is downloaden wel strafbaar.
en het niet uploaden met p2p programma (torrent) helpt niet. je bent nog steeds volop zichtbaar bij die gene die en honeypot hebben opgezet. meestal is dit binnen 30 minuten.
Dat is natuurlijk mijn voordeel, mijn muzieksmaak is zo afwijkend van het gemiddelde, dat die honeypot bij mij geen enkel effect heeft.
pi_124135949
Tuurlijk.. Een plaatje opslaan is ook downloaden. Je mist m'n punt.

Maar goed; ieder voor zich, mij maakt het niet uit dat jullie niet downloaden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 19:47:35 #268
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124138984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef z80 het volgende:

[..]

de ip 6 heb je dat via 1&1?
dan wordt het tijd om dat ook even aan te vragen. altijd leuk om mee te spelen
nee, helaas levert 1&1 nog geen IPv6 aan adsl-gebruikers. Ik heb een Sixxs-account en een Fritzbox kan daar een IPv6-tunnel mee opbouwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2013 @ 19:52:18 #269
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124139162
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:15 schreef Anne het volgende:
Tuurlijk.. Een plaatje opslaan is ook downloaden. Je mist m'n punt.

Maar goed; ieder voor zich, mij maakt het niet uit dat jullie niet downloaden.
het verschil tussen een plaatje en een torrent is dat dat plaatje downloaden niet voor iedereen te zien is die torrents gebruikt. Heb je enig idee hoe die mensen werken die abmahnungen versturen?

Ik vind het prima dat jouw ex zich 3x in de rondte download met torrents, maar ooit valt de rekening in de bus, zoals bij al heel veel mensen in Duitsland. Of hij nu ssl gebruikt (wat niets uitmaakt) of alleen maar download (wat vrijwel onmogelijk is bij een torrent) of niet. Maar dat maakt mij dan eerlijk gezegd weer niets uit.. :P
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:59:32 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124139529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Voor die drie series die ik wil volgen is dat een BEETJE overkill.
Goed degelijk nieuws, geweldige docu's, humor, en je enige kosten is eenmalig een satreciever en een schotel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124155398
Over plaatjes downloaden gesproken, ik ben al gewaarschuwd door Duitsers dat de eerste Abmahnungen vanwege het plaatsen van gecopyrighte fotos op je facebookprofiel (zoals als coverfoto) al zijn verzonden. Dus ja, plaatjes vinden ze blijkbaar ook strafbaar genoeg om achteraan te gaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 09:48:49 #272
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124155451
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:44 schreef stroopwafelt het volgende:
Over plaatjes downloaden gesproken, ik ben al gewaarschuwd door Duitsers dat de eerste Abmahnungen vanwege het plaatsen van gecopyrighte fotos op je facebookprofiel (zoals als coverfoto) al zijn verzonden. Dus ja, plaatjes vinden ze blijkbaar ook strafbaar genoeg om achteraan te gaan.
Dat is in Nederland ook al jaren zo. Daar zijn ook al topics hier op fok over geweest. Er zijn fotografen die internet afspeuren of ze hun eigen foto's (die gewoon online staan) ergens vinden en dan een gepeperde rekening sturen als ze er 1 vinden.
  zondag 17 maart 2013 @ 09:49:30 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124155465
Tja, volgens mij het enige land ter wereld waar je een rekening kan versturen voor meneer dat mag niet zeggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 maart 2013 @ 09:49:54 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124155472
.
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:48 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook al jaren zo. Daar zijn ook al topics hier op fok over geweest. Er zijn fotografen die internet afspeuren of ze hun eigen foto's (die gewoon online staan) ergens vinden en dan een gepeperde rekening sturen als ze er 1 vinden.
En terecht, is broodroof voor hun.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124155505
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
.

[..]

En terecht, is broodroof voor hun.
Inderdaad, op die manier wel. Maar ten eerste komen de rekeningen niet van de fotografen maar van de overheid, net zoals met de muziek, ten tweede ben je zelfs strafbaar wanneer je een lo-res foto die een fotograaf zelf op zijn/haar business facebook page zet om zijn fans te bereiken, sharet op je eigen profiel.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 09:53:50 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124155526
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
.

[..]

En terecht, is broodroof voor hun.
Ja, is ook zo. Alleen maken sommigen het wel erg makkelijk met hele ritsen foto's op internet en zijn ook wel erg actief in het speuren naar eigen foto's. Je zou bijna zeggen dat ze het erom doen.. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 maart 2013 @ 09:56:43 #277
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124155565
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:52 schreef stroopwafelt het volgende:

[..]

Inderdaad, op die manier wel. Maar ten eerste komen de rekeningen niet van de fotografen maar van de overheid, net zoals met de muziek, ten tweede ben je zelfs strafbaar wanneer je een lo-res foto die een fotograaf zelf op zijn/haar business facebook page zet om zijn fans te bereiken, sharet op je eigen profiel.
weet je zeker dat ze van de overheid komen?

Voor zover ik weet komen die "waarschuwingen" over muziek van advocatenkantoren. Het is ook geen boete, maar een afkoopsom, als je de afkoopsom betaalt dan stellen ze geen vervolging in, betaal je niet dan loop je de kans dat ze dat wel doen.
pi_124155890
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, volgens mij het enige land ter wereld waar je een rekening kan versturen voor meneer dat mag niet zeggen.
Nee hoor.

Als je hier op Fok! een artikel uit Trouw kopieert dan krijgt Danny ook gelijk een rekening op de mat, zonder eerst een "meneer dat mag niet". Andere nieuwsmedia zijn gelukkig veel soepeler maar dat hóéft in NL dus net zo goed niet.
  zondag 17 maart 2013 @ 10:53:01 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124156495
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor.

Als je hier op Fok! een artikel uit Trouw kopieert dan krijgt Danny ook gelijk een rekening op de mat, zonder eerst een "meneer dat mag niet". Andere nieuwsmedia zijn gelukkig veel soepeler maar dat hóéft in NL dus net zo goed niet.
Lees nu eens wat ik zeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 maart 2013 @ 11:58:34 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124157970
De grens
20:20 - 20:50 NL 2
Vanavond.

Via Elten, Lobith en de Rijn reist Tommy Wieringa Duitsland in. Daar waar je niet weet of je in Nederland of Duitsland bent, waar de mensen soms zelf vergeten welke nationaliteit ze hebben. Gebieden die na de Tweede Wereldoorlog door Nederland werden geannexeerd en later weer voor veel geld aan Duitsland terug werden verkocht. Tijdens de Eltense Butternacht, één van de grootste smokkeloperaties ooit, verdienden Duitsers en Nederlanders samen zo'n slordige 50 miljoen D-mark aan deze teruggave. Ook hoort Wieringa verhalen over grensoverschrijdende liefdes en ontmoet hij Nederlanders die een Duitse wijk annexeren, maar vergeten om daar te integreren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 17-03-2013 12:04:36 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:28:09 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124185750
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1332327
Op uitzending gemist
Mooie aflevering, heb met plezier gekeken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 maart 2013 @ 06:50:54 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124194352
Vanavond eens even kijken, gaat o.a. over Kranenburg hè? (dat laatste stukje)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 maart 2013 @ 07:35:54 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124194565
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 06:50 schreef Rewimo het volgende:
Vanavond eens even kijken, gaat o.a. over Kranenburg hè? (dat laatste stukje)
Ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 07:50:06 #284
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124194657
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja
Ik had niet anders verwacht.. (dat ze Kranenburg niet hebben omgedoopt naar Groesbeek oost, verwondert me nog steeds)
pi_124203780
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar niet helemaal goed geïnformeerd. Downloaden via torrents kan geen kwaad, zolang je maar niet uploadt en zolang je het downloaden via een SSL verbinding doet.
Dat weet ik, maar ik wil sowieso geen risico lopen, dus ik laat het liever.
Downloaden van een newsgroup over een SSL verbinding is overigens ook een werkende optie.

Voor films vind ik lovefilm.de overigens een heel goed alternatief. Heb daar nu een abbo van 9,95 per maand. Daarvoor krijg ik 2x 2 blue-rays per maand thuis gestuurd die ik zo lang thuis mag houden als ik wil. Tevens kan ik onbeperkt streaming films kijken, maar daar is het aanbod nog best slecht. Voor 17,95 per maand heb je een abbo waarbij je onbeperkt dvd's naar huis kunt laten sturen. Maar aangezien je met verzendtijden zit kun je toch niet vaker dan 3 of 4x een set van 2 dvd's/blue-rays per maand naar huis laten sturen. Steaming providers zoals Maxdome vind ik niks. Het "onbeperkte" aanbod is beperkt tot B-films en troep en de zogenaamde Blockbusters kosten extra geld. Daarom laat ik die blockbusters liever op dvd naar huis sturen zoals bij Lovefilm, werkt perfect en is veel voordeliger!
  maandag 18 maart 2013 @ 13:55:12 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124204326
tsssssss....
Ik heb mijn 06 ingevuld op verschillende contactformulieren, krijg ik allemaal makelaars aan de telefoon die nederlands met me proberen te praten. Ik gewoon netjes duits tegen ze terug praten, blijven ze stug nederlands door "praten". Ik had de verschillende makelaars al te kennen gegeven dat we al zo'n 13 jaar volledig geintereerd in DE wonen, dus waarom ze toch met me in het Nederlands proberen te communiceren is me onduidelijk. Als ze willen dat we integreren zullen ze toch ook duits tegen me moeten praten.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:58:15 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124204451
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:55 schreef ueberduitser het volgende:
tsssssss....
Ik heb mijn 06 ingevuld op verschillende contactformulieren, krijg ik allemaal makelaars aan de telefoon die nederlands met me proberen te praten. Ik gewoon netjes duits tegen ze terug praten, blijven ze stug nederlands door "praten". Ik had de verschillende makelaars al te kennen gegeven dat we al zo'n 13 jaar volledig geintereerd in DE wonen, dus waarom ze toch met me in het Nederlands proberen te communiceren is me onduidelijk. Als ze willen dat we integreren zullen ze toch ook duits tegen me moeten praten.
Had je niet je 06 moeten invullen maar je Handynummer
*) *)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 maart 2013 @ 14:02:58 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124204657
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had je niet je 06 moeten invullen maar je Handynummer
*) *)
ach verdammt du scheissss :(
  maandag 18 maart 2013 @ 18:07:55 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124214680
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef opinionr het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik wil sowieso geen risico lopen, dus ik laat het liever.
Downloaden van een newsgroup over een SSL verbinding is overigens ook een werkende optie.

Voor films vind ik lovefilm.de overigens een heel goed alternatief. Heb daar nu een abbo van 9,95 per maand. Daarvoor krijg ik 2x 2 blue-rays per maand thuis gestuurd die ik zo lang thuis mag houden als ik wil. Tevens kan ik onbeperkt streaming films kijken, maar daar is het aanbod nog best slecht. Voor 17,95 per maand heb je een abbo waarbij je onbeperkt dvd's naar huis kunt laten sturen. Maar aangezien je met verzendtijden zit kun je toch niet vaker dan 3 of 4x een set van 2 dvd's/blue-rays per maand naar huis laten sturen. Steaming providers zoals Maxdome vind ik niks. Het "onbeperkte" aanbod is beperkt tot B-films en troep en de zogenaamde Blockbusters kosten extra geld. Daarom laat ik die blockbusters liever op dvd naar huis sturen zoals bij Lovefilm, werkt perfect en is veel voordeliger!
Hm, misschien toch wel de moeite waard dan. Blu-ray kan natuurlijk gewoon in het Engels. Hoewel ik toch liever wacht tot het stream-aanbod wat groter is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 18 maart 2013 @ 20:02:37 #290
63722 z80
I fink you freaky
pi_124220040
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht.. (dat ze Kranenburg niet hebben omgedoopt naar Groesbeek oost, verwondert me nog steeds)
komt vanzelf.
afd. burgerzaken bestaat inmiddels enkel uit Nederlanders. en in de raad zitten ook de nodige Nederlanders.
nu nog een NL burgemeester en het feest is compleet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 maart 2013 @ 20:36:57 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124222369
Zeer herkenbaar dat Kranenburgverhaal. Blij dat we daar niet zijn gaan wonen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 maart 2013 @ 21:18:31 #292
63722 z80
I fink you freaky
pi_124225039
uitzending gemist kan ik nog niet zien.
flash player heb ik niet en wil ik ook niet. silverlight heeft een update nodig maar deze komt maar niet binnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 maart 2013 @ 22:04:35 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_124228245
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:18 schreef z80 het volgende:
uitzending gemist kan ik nog niet zien.
flash player heb ik niet en wil ik ook niet. silverlight heeft een update nodig maar deze komt maar niet binnen.
Anders download je 'm met gemistdownloader, die kan er een mpeg van maken, dan heb je geen flash of silverlight nodig.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:27:49 #294
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_124239418
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1332327
Op uitzending gemist
Mooie aflevering, heb met plezier gekeken
Wij hebben ook met plezier gekeken. Zelfs nog een paar bekenden gezien.
Dat Kranenburg is wel erg zeg. Hier in Elten heb je ook zo'n enclave, maar Kranenburg is nog ee tikkeltje erger!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:09:08 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124239755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 07:27 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wij hebben ook met plezier gekeken. Zelfs nog een paar bekenden gezien.
Dat Kranenburg is wel erg zeg. Hier in Elten heb je ook zo'n enclave, maar Kranenburg is nog ee tikkeltje erger!
Bij de Plagweg bedoel je?
Wat mij in Elten opviel is dat je daar (door de bezetting waarschijnlijk) ook typisch nederlandse rijtjeshuisjes uit de jaren 50-60 hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:11:11 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124239782
Het beklag over het niet deelnemen aan verenigingsleven heeft trouwens niets te maken met dat het Nederlanders zijn. Je ziet dat in ieder dorpje waar grote nieuwbouwwijken erbij komen met forenzen.
Die komen van elders en hebben niet van oudsher een binding daarmee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:43:22 #297
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_124240225
Pff, in Berlijn is weer 10 cm sneeuw gevallen :(
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:03:46 #298
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_124243279
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij de Plagweg bedoel je?
Wat mij in Elten opviel is dat je daar (door de bezetting waarschijnlijk) ook typisch nederlandse rijtjeshuisjes uit de jaren 50-60 hebt.
De Plagweg is lang. ;) Op welk stuk doel jij? Ik dacht meer aan het Eltener Feld.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:08:02 #299
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_124243409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beklag over het niet deelnemen aan verenigingsleven heeft trouwens niets te maken met dat het Nederlanders zijn. Je ziet dat in ieder dorpje waar grote nieuwbouwwijken erbij komen met forenzen.
Die komen van elders en hebben niet van oudsher een binding daarmee.
We hebben serieus overwogen om bij de Schützen te gaan (nou ja, Jeroen dan). Maar daar kom je niet eens zomaar bij, je moet gevraagd worden. :D
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:32:09 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_124244202
Ik vond de aflevering ook leuk om te zien. Vind het nu jammer dat ik de Zeeuws Vlaamse aflevering gemist heb, daar kom ik eigenlijk vandaan. Ik vind ook dat je nog meer kunt laten zien, deze grensoverschrijdende verhalen zijn leuk... veel interessanter is echter de invloed van Duits kooptoerisme in Venlo of Roermond en Duitse studenten in Venlo, Nijmegen en Enschede. De grens aan de eigen kant van de grens laten zien dus. Dat is ook in Zeeuws Vlaanderen bizar en hier aan de Duitse grens net zo sterk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_124244733
dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')