abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2013 @ 16:38:59 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121552001
quote:
Bedrijven moeten alles kunnen doen met informatie die ze vergaren van burgers, zonder dat ze daarvoor kunnen worden bestraft. Europese regeringen zouden nieuwe beschermingsregels moeten negeren.

Volgens de Europese voorvechter van digitale burgervrijheden EDRi wil de Ierse voorzitter van de Europese Raad van Ministers bedrijven grotere vrijheden geven in de omgang met persoonlijke data van Europese burgers.

De nieuwe beschermingsregels voor persoonlijke informatie van burgers op het internet gaan een botsing opleveren tussen de zogeheten Europese Raad en het Europees Parlement. De laatste is bezig nieuwe regels te formuleren die het bedrijven moeilijker moet gaan maken om persoonlijke informatie die zij vergaren van burgers zomaar te gebruiken voor eigen gewin. Maar de nieuwe Ierse voorzitter van de Europese Raad van Ministers is het daarmee niet eens, zo schrijft de Europese voorvechter voor digitale vrijheden EDRi vandaag.

De Europese Raad is een bijeenkomst van ministers die hun land vertegenwoordigen bij het vaststellen van beleid en nieuwe Europese regelgeving. Nadat het Europees Parlement heeft besloten over nieuwe regelgeving, moet die nog worden bekrachtigd door de Europese ministers. Dat gaat in dit geval met vuurwerk gepaard.
[..]
In in parlement voorstanders van gebruik data

Ook in het Europees Parlement gaan er geluiden om het gebruik van persoonlijke data makkelijker te maken voor bedrijven. EDRi schreef vorige week van een mogelijk wijzigingsvoorstel dat het niet alleen bedrijven zou toestaan zonder toestemming van de betreffende burger data te gebruiken, maar ook te kunnen doorverkopen aan derden die het eveneens mogelijk gebruiken zonder toestemming te vragen aan de eigenaar van die data, de burger zelf.

bron

Burgers worden vermoeid met miljarden boete of decennia straf .. maar als een bedrijf het doet is het goed.

-

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 14-01-2013 16:47:04 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121552049
:N ;(.
జ్ఞ‌ా
  maandag 14 januari 2013 @ 16:40:19 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_121552053
Ja de EU wordt geleid door de grote bedrijven.
pi_121552066
Zal een mooie lobby achter zitten :{.
జ్ఞ‌ా
  maandag 14 januari 2013 @ 16:41:22 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_121552096
Je hebt zeker wat te verbergen, TS
  maandag 14 januari 2013 @ 16:49:32 #6
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121552454
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef Nibb-it het volgende:
Je hebt zeker wat te verbergen, TS
het heeft niets met verbergen te maken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121552498
Ik vind dat in dit soort kwesties de mate van privacyschending wel eens wordt overschat, terwijl de macht van de individuele consument juist wordt onderschat.

Stel dat bedrijf X mij morgen een aanbieding stuurt omdat ze bepaalde informatie over mijn koopgedrag (denken te) hebben, dan ben ik er nog altijd zélf bij of ik wel of niet op hun aanbieding in ga.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:51:08 #8
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121552522
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:38 schreef Lambiekje het volgende:

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 14-01-2013 16:47:04 ]
Geen slecht woord over EU, Europa of de Euro. brrrr
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:52:46 #9
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121552618
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat in dit soort kwesties de mate van privacyschending wel eens wordt overschat, terwijl de macht van de individuele consument juist wordt onderschat.

Stel dat bedrijf X mij morgen een aanbieding stuurt omdat ze bepaalde informatie over mijn koopgedrag (denken te) hebben, dan ben ik er nog altijd zélf bij of ik wel of niet op hun aanbieding in ga.
het wordt wat minder leuk als je autoverkoper meer info over je gezondheidstoestand weet dan jezelf. Of dat je premie omhoog gaat omdat je wekelijks een zak mini-snickers koopt. Of dat Ideal weigert omdat je lidmaatschap hebt van een of ander iets.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121552736
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat in dit soort kwesties de mate van privacyschending wel eens wordt overschat, terwijl de macht van de individuele consument juist wordt onderschat.

Stel dat bedrijf X mij morgen een aanbieding stuurt omdat ze bepaalde informatie over mijn koopgedrag (denken te) hebben, dan ben ik er nog altijd zélf bij of ik wel of niet op hun aanbieding in ga.
Het blijft wel spam en dat zal, als dit doorgaat, alleen maar meer worden. En dan heb ik 't nog niet eens over andere, nog veel ernstigere dingen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_121552794
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het wordt wat minder leuk als je autoverkoper meer info over je gezondheidstoestand weet dan jezelf.

Of dat je premie omhoog gaat omdat je wekelijks een zak mini-snickers koopt.
Het zal de autoverkoper een rotzorg zijn wat mijn gezondheidstoestand is. Al was ik terminaal ziek, die autoverkoper wil mij graag een auto verkopen.

De zorgverzekeraar kan met geen mogelijkheid aantonen dat ik die zak Mini-Snickers elke week zelf opeet. Misschien ben ik wel leider bij de Scouting, of ga ik spontaan alle verzorgingshuizen in de stad langs...
pi_121552808
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:55 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het blijft wel spam en dat zal, als dit doorgaat, alleen maar meer worden. En dan heb ik 't nog niet eens over andere, nog veel ernstigere dingen.
Zoals?
pi_121552832
Whut?
Kansloze actie dit. 1 ding gaat het om voor de eu, geld genereren uit de mensen hun zakken voor de grote conglomeraten en hedgefunds. Andersom kun je de bumastemras en breins verwachten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 14 januari 2013 @ 16:58:02 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_121552872
Als sommigen hun hele identiteit te grabbel willen gooien, dat moeten ze dat doen. Maar dat er van bovenaf wordt bepaald over mijn privacy gaat te ver. Ik bepaal liever zelf wat er met mijn gegevens gebeurd. Los van of we de gevaren overschatten.
pi_121552881
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zal de autoverkoper een rotzorg zijn wat mijn gezondheidstoestand is. Al was ik terminaal ziek, die autoverkoper wil mij graag een auto verkopen.

De zorgverzekeraar kan met geen mogelijkheid aantonen dat ik die zak Mini-Snickers elke week zelf opeet. Misschien ben ik wel leider bij de Scouting, of ga ik spontaan alle verzorgingshuizen in de stad langs...
Als ik iets wil kopen, zoek ik een verkoper van dat product, ik hoef ze niet op mn stoep of in de brievenbus te vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_121552902
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als sommigen hun hele identiteit te grabbel willen gooien, dat moeten ze dat doen. Maar dat er van bovenaf wordt bepaald over mijn privacy gaat te ver. Ik bepaal liever zelf wat er met mijn gegevens gebeurd. Los van of we de gevaren overschatten.
Onderschatten eerder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 14 januari 2013 @ 16:59:54 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_121552958
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onderschatten eerder.
Dat vind ik ook, maar sommigen denken daar anders over, sommigen die voor mij willen bepalen.
pi_121553045
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik iets wil kopen, zoek ik een verkoper van dat product, ik hoef ze niet op mn stoep of in de brievenbus te vinden.
Nee/Nee-sticker, Bel-me-niet-register; klaar.

Verkopers kunnen nu ook op je stoep staan. En dan staan ze er 9 van de 10 keer met totaal irrelevante producten. Als ze dan komen, laat het dan in elk geval zijn met iets dat op z'n minst nog relevant of interessant voor mij kan zijn...
pi_121553094
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals?
Je bedoelt over die ernstigere dingen? Eigenlijk geeneens zin om het uit te leggen, maar vooruit...als voorbeeld, wat heeft een bedrijf er mee te maken wat ik in het dagelijks leven doe?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_121553110
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee/Nee-sticker, Bel-me-niet-register; klaar.
:')

Je weet dat dat niet altijd werkt?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 14 januari 2013 @ 17:04:56 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121553181
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee/Nee-sticker, Bel-me-niet-register; klaar.

Verkopers kunnen nu ook op je stoep staan. En dan staan ze er 9 van de 10 keer met totaal irrelevante producten. Als ze dan komen, laat het dan in elk geval zijn met iets dat op z'n minst nog relevant of interessant voor mij kan zijn...
Als jij contact hebt gelegd met een bedrijf waar je eerder van gezegd hebt bel me niet.. Zijn ze gemachtigd om je weer op de lijst te zetten om lastig te valllen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121553187
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee/Nee-sticker, Bel-me-niet-register; klaar.

Verkopers kunnen nu ook op je stoep staan. En dan staan ze er 9 van de 10 keer met totaal irrelevante producten. Als ze dan komen, laat het dan in elk geval zijn met iets dat op z'n minst nog relevant of interessant voor mij kan zijn...
Er wordt bij mij niet gecolporteerd. En dat is precies hetzelfde met die sticker, ik bepaal en niet een of andere gek in een parlement.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 14 januari 2013 @ 17:07:29 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121553281
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zal de autoverkoper een rotzorg zijn wat mijn gezondheidstoestand is. Al was ik terminaal ziek, die autoverkoper wil mij graag een auto verkopen.

De zorgverzekeraar kan met geen mogelijkheid aantonen dat ik die zak Mini-Snickers elke week zelf opeet. Misschien ben ik wel leider bij de Scouting, of ga ik spontaan alle verzorgingshuizen in de stad langs...
dat doet er niet toe .. jij koopt het dus jouw premie gaat omhoog. Het zijn maar simpele suggesties wat er mis kan gaan als bedrijven en derden aan de haal mogen met onze data.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 januari 2013 @ 17:08:47 #24
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_121553337
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_121554557
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat in dit soort kwesties de mate van privacyschending wel eens wordt overschat, terwijl de macht van de individuele consument juist wordt onderschat.

Stel dat bedrijf X mij morgen een aanbieding stuurt omdat ze bepaalde informatie over mijn koopgedrag (denken te) hebben, dan ben ik er nog altijd zélf bij of ik wel of niet op hun aanbieding in ga.
Het recht om met rust gelaten te worden is nou precies de definitie van privacy :D.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')