abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:15:44 #251
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145425594
Rinnooy Kan wil de Senaat in namens D66 :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145853715
KRO Brandpunt zond gisteravond een profiel van Alexander Pechtold uit.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 oktober 2014 @ 10:35:33 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145951605
Wie gaat er naar Den Bosch volgende week?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145952501
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:35 schreef borisz het volgende:
Wie gaat er naar Den Bosch volgende week?
Kans is 50/50. Laat nog wel weten.
pi_145952531
ik ga naar Den Bosch toe

ben nog nooit op een congres geweest dus ik ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

heb me ook opgegeven voor het pre congres feest/diner op vrijdag.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_145957902
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:36 schreef Kaas- het volgende:
KRO Brandpunt zond gisteravond een profiel van Alexander Pechtold uit.
Klopt. Ik zag de aflevering gisteren op NPO Politiek voorbijkomen. Is het bekijken zonder meer waard.
De uitzending is hier terug te zien: http://www.npo.nl/brandpunt-profiel/22-10-2014/KN_1661854

Er is onder meer aandacht voor zijn opvoeding; zijn broer komt uitvoerig aan het woord. Er is aandacht voor hoe veel macht hij heeft en hoe diep de hekel richting de PvdA is geworteld.
pi_146069749
Ga zowel naar het pre-congresfeest als het congres.

Dus:

Pre-congresfeest
- Destroyerpiet
- Kaas
- (Hexagon?)

Congres:
- Destroyerpiet
- Kaas
- Borisz
- (Hexagon?)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 oktober 2014 @ 12:44:46 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146069806
Ik ga alleen zaterdag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146069837
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:44 schreef borisz het volgende:
Ik ga alleen zaterdag.
pi_146075958
stomme vraag misschien. Maar wat is de dresscode voor het congres en congresfeest / diner?

val ik erg buiten de toom als ik een spijkerbroek + overhemd aanheb? of heeft iedereen daar een pak aan?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:41:33 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_146076416
oh! ik kon echt niet deze keer. Volgende keer ben ik er bij. Veel plezier daar!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_146104275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
stomme vraag misschien. Maar wat is de dresscode voor het congres en congresfeest / diner?

val ik erg buiten de toom als ik een spijkerbroek + overhemd aanheb? of heeft iedereen daar een pak aan?
Ik zou lekker doen wat je zelf graag wil. Al zou je 'uit de toon vallen' dan zijn D66'ers geloof ik niet de mensen wie dat ook maar iets interesseert. Ben je vrij in toch. ;)

Als je je zowel comfortabel met jezelf als niet ongemakkelijk tov de rest wil voelen zou ik gewoon een nette broek met nette schoenen en overhemd doen. Eventueel jasje.
pi_146104309
Niet dat ik ooit eerder op dat congres ben geweest. Overigens moet ik er ook de hele dag aan het werk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 oktober 2014 @ 09:03:04 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146104477
Ik ga zaterdag, zoals altijd op congressen, gewoon in jeans/nette broek + hemd. :)
Natuurlijk zijn er ook veel mensen in pak, maar ik vind dat een beetje onzin voor een congres. :s)

En tijdens de lunch zit ik trouwens bij een besloten sessie voor campagnecoordinatoren :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146134067
ik ben er klaar voor!

heb een mijn toegangsbewijs met de mail toegestuurd gekregen en heb de app geinstalleerd.

ben erg benieuwd wat het zal worden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_146176534
Mooi pre-congresfeestje vooralsnog hoor :D
pi_146192385
quote:
Alexander Pechtold uit scherpe kritiek op kabinet

D66-leider Alexander Pechtold heeft op het honderdste congres van zijn partij het kabinet opgeroepen door te pakken. 'Het kabinet is niet vooruit te branden', zei hij vandaag in Den Bosch.

1 november 2014, 17:29 0
Dit kabinet meent dat na 2 jaar regeren het werk gedaan is

Alexander Pechtold
'Dit kabinet meent dat na 2 jaar regeren het werk gedaan is', aldus de voorman van de sociaal-liberalen. Hij vraagt zich af of zo'n kabinet zonder eerzucht 'nog wel het beste kabinet voor Nederland' is.

Volgens hem is 'de ambitie in Torentje en Trêveszaal is tot het nulpunt gedaald'. In het Torentje werkt de premier en in de Trêveszaal vergadert het kabinet.

Hij uitte verder scherpe kritiek op het klimaatbeleid van het kabinet. Die komt zijn 'magere doelen'' op dit vlak volgens hem niet eens na. 'En wie voor meer banen is, steekt al z'n politieke energie in schone energie. Bij het kabinet zie ik kortzichtige, politieke onwil.'

Groot belang
D66 is tot dusver van groot belang geweest voor het kabinet. De partij heeft samen met de ChristenUnie en de SGP de regeringscoalitie van VVD en PvdA op belangrijke onderwerpen in de Eerste Kamer aan een meerderheid geholpen.

Volgens Pechtold zijn de verkiezingen in maart voor de Provinciale Staten - die weer de Eerste Kamer kiezen - van groot belang voor de partij. 'Nooit eerder was D66 zo sterk geworteld in politiek én maatschappij. Mensen hebben hoge verwachtingen van ons.'

Meer dan 90 procent van de circa 2000 congresgangers koos Thom de Graaf tot lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen. Hij was de enige kandidaat. D66 heeft zes zetels in de Senaat. Dat moeten er volgens De Graaf zeker tien kunnen worden
http://www.volkskrant.nl/(...)881/?akamaiType=FREE

Als je je afvraagt of dit kabinet nog wel het beste is voor Nederland snap ik niet waarom ze continue in de reet van ditzelfde kabinet kruipen. En waar zit de relatie in schone energie en meer banen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2014 19:15:39 ]
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:58:56 #268
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_146195940
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:13 schreef Tem het volgende:

[..]
Als je je afvraagt of dit kabinet nog wel het beste is voor Nederland snap ik niet waarom ze continue in de reet van ditzelfde kabinet kruipen. En waar zit de relatie in schone energie en meer banen?
Tsja, je kunt langs de zijlijn gaan zitten roepen zoals de PVV dat doet of je kunt proberen in ieder geval enige invloed uit te oefenen op het beleid. Ik steun de daadkracht die de partij tenminste toont in het willen maken van beslissingen en het vooruit kijken, ook al is D66 een gedoogpartij.

Meer banen voor schone energie lijkt me vooral te verwijzen naar de ingenieurs, de bouw en dienstverlening die hieraan gekoppeld zijn. Het zal vast wat banen opleveren, maar het zullen natuurlijk voornamelijk kortlopende projecten zijn, niet iets waar de meeste werkzoekenden om staan te springen.

Wel wat een vreemde relatie om te leggen, hoewel ik wel heel positief ben over groene energie en me kapot erger aan het gekonkel omtrent windparken in Noord-Friesland. De meeste felle tegenstanders zijn waarschijnlijk nog nooit door Duitsland gereden.
pi_146196103
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:58 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, je kunt langs de zijlijn gaan zitten roepen zoals de PVV dat doet of je kunt proberen in ieder geval enige invloed uit te oefenen op het beleid. Ik steun de daadkracht die de partij tenminste toont in het willen maken van beslissingen en het vooruit kijken, ook al is D66 een gedoogpartij.

Meer banen voor schone energie lijkt me vooral te verwijzen naar de ingenieurs, de bouw en dienstverlening die hieraan gekoppeld zijn. Het zal vast wat banen opleveren, maar het zullen natuurlijk voornamelijk kortlopende projecten zijn, niet iets waar de meeste werkzoekenden om staan te springen.

Wel wat een vreemde relatie om te leggen, hoewel ik wel heel positief ben over groene energie en me kapot erger aan het gekonkel omtrent windparken in Noord-Friesland. De meeste felle tegenstanders zijn waarschijnlijk nog nooit door Duitsland gereden.
Ik vind het voornamelijk een enorm populistisch praatje van Pechtold, wat mij juist weer aan de PVV doet denken. Maar goed, het is nooit mijn favoriete leider van D66 geweest.
pi_146247564
ik vond het een erg leuk congres heb me prima vermaakt, mooie inspirerende speeches en ook leuke Fringe meetings.

vooral die over de nieuwe landbouw visie van D66 vond ik boeiend. zeker omdat daar de meningen nogal verschillend waren.

ook de herdenking van Els Borst was erg bijzonder en indrukwekkend.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_146247971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:13 schreef Tem het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)881/?akamaiType=FREE

Als je je afvraagt of dit kabinet nog wel het beste is voor Nederland snap ik niet waarom ze continue in de reet van ditzelfde kabinet kruipen.
D66 heeft het kabinet de afgelopen twee jaar op veel punten aan een meerderheid geholpen om bepaalde broodnodige hervormingen door de TK/EK te loodsen en op die punten het regeerakkoord van een flink D66-sausje te voorzien. Dit tot grote tevredenheid van de D66-achterban die geen zin had in een periode zonder regering en die een groot gedeelte van haar verkiezingsprogramma verwezenlijkt heeft zien worden.

De situatie is nu echter aan het compleet anders geworden. Die speech van Pechtold gaat over de toekomst. D66 wil het hervormingstempo hoog houden aangezien we er nog lang niet zijn. De hervormingen die in de nabije toekomst nodig zijn, gaan er echter hoogstwaarschijnlijk niet komen met dit kabinet aangezien de VVD en PvdA geen enkele zin meer hebben om daar samen nog uit te komen. Met het oog op de zeer nabije toekomst heeft D66 er dus minder vertrouwen in dat het kabinet de handschoen redelijk zal blijven oppakken en daarom twijfelt zij nu hardop of dit niet het moment is waarop er een nieuw kabinet zou moeten komen - geleid door D66 - dat hier wél toe in staat is.
quote:
En waar zit de relatie in schone energie en meer banen?
Het huidige kabinet doet aan verouderde industriepolitiek en heeft zich door de lobbyisten van oude industrieen laten overhalen om met het gekke topsectorenbeleid een grote zak geld aan subsidies jaarlijks over te maken. D66 wil af van die oude manier van denken over economische groei en werken aan nieuwe groei: vol inzetten op duurzaamheid en innovatie. Als wij koploper worden op dit gebied kan Nederland een centrum worden van een jaarlijks enorm groeiende branche die alleen maar belangrijker zal worden en hoog kennisintensief is (precies de soort banen die wij in de toekomst zullen moeten aantrekken, omdat laaggeschoold werk steeds minder in Nederland zal plaatsvinden) en kunnen we daarin - zeker met de positieve spinoffs die het levert - extra werkgelegenheid creeren.

D66 wil bovendien afrekenen met de oude gedachten over wat allemaal maar groei moet zijn: groei die ten koste gaat van het milieu is in elk geval geen groei (daarom zijn ze ook tegen schaliegas uit de Nederlandse grond halen). Wanneer we schoner en efficienter produceren, kan onze industrie daarin een competitief voordeel behalen t.o.v. andere landen. Waarom geen Deltaplan zonne-energie en/of een Deltaplan huizen energiezuinig maken om dat hier eens echt op gang te brengen? Het zijn investeringen (momenteel tegen zeer lage kosten) die tot grote besparingen kunnen leiden, waarmee dat geld vrijkomt voor andere zaken ingezet kunnen worden? Als wij niet beginnen (wat met dit kabinet het geval is), terwijl andere landen het wel doen lig je op een gegeven moment te ver achter om veel hieraan gerelateerde banen hier te kunnen houden. Waarom zou je daar niet op vooruit lopen om een toekomstbestendige economie te hebben?

Zie voor meer informatie en concrete voorstellen bijvoorbeeld ook de notitie Nieuwe Groei van de D66 TK-fractie (klik hier voor de gehele notitie in PDF). Of de voorstellen waar Kamerlid Stientje van D66 al eerder mee kwam: klik

Quote uit die laatste link: "De Groene Zaak beoordeelde de voorstellen van D66 als net zo groen als GroenLinks, maar zonder de torenhoge lasten voor het bedrijfsleven". Dat typeert de partij wel aardig!

Kansen liggen er genoeg voor Nederland, maar het kabinet laat ze liggen... Misschien toch tijd voor een nieuw kabinet? ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 03-11-2014 11:48:55 ]
pi_146248021
Er komen verkiezingen aan mensen (woensdag 19 november)! Valt er voor D66 iets te halen? Waarom niet! Genoeg potentie in de onderstaande gemeenten, waar ze veelal van ver komen maar staan te trappelen om nu in het college te komen (in Alkmaar al met succes het geval):

quote:
Gemeente Den Bosch
• Ca. 145.000 inwoners
• Pvda, GL en VVD de grootste in de huidige raad (allen 5 zetels)
• D66 heeft nu 3 v.d. 39 zetels (8e partij in Den Bosch)

Gemeente Alkmaar
• Ca. 100.000 inwoners
• PvdA en lokale partij (OPA) verreweg de grootste in huidige raad (beide 7 zetels)
• D66 heeft nu 4 v.d. 37 zetels (3e partij in Alkmaar)
• In de peilingen (19 oktober) wordt D66 de tweede partij (groei van 4 naar 6 zetels) en OPA de grootste (van 7 naar 9), PvdA van 7 naar 4

Gemeente Oss
• Ca. 85.000 inwoners
• SP en lokale partij met respectievelijk 9 en 8 zetels verreweg de grootste partijen in de huidige raad
• D66 de 6e partij met momenteel 2 v.d. 37 zetels

Gemeente Nissewaard
• Ca. 85.000 inwoners
• In de huidige gemeenten Bernisse en Spijkenisse geldt dat opgeteld een lokale partij verreweg de grootste is (22 v.d. 50 zetels), op afstand gevolgd door VVD en PvdA.
• Zeer zwakke positie van D66 (in totaliteit 4 zetels op 50, waarvan 3 gedeeld met PvdA).

Gemeente Krimpenerwaard
• Ca. 55.000 inwoners
• Fusie van liefst vijf gemeenten (Nederlek, Ouderkerk, Vlist, Bergambacht en Schoonhoven)
• Lokaal en christelijk domineren gemeenteraden
• D66 heeft opgeteld in al de vijf gemeenten slechts 2 zetels

Gemeente Groesbeek
• Ca. 35.000 inwoners
• PvdA, CDA en lokaal zijn het grootst in de drie gemeenten die de fusiegemeente nu nog uitmaakt.
• Slechts 1 v.d. 41 zetels in de huidige gemeenteraden voor D66.
pi_146351937
ik hoorde trouwens dat het "one man, one vote" systeem bij D66 heel uniek was. dat verbaasde mij eigenlijk een beetje omdat voor mij dit systeem me de beste manier lijkt om dingen te besluiten ik zou niet weten waarom je dat anders zo willen doen

hoe wordt er bij andere partijen dan besloten?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')