abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121496121
Je bent je soms niet zo snel bewust van een bepaalde onderdeel aan je auto totdat je het nodig hebt en het niet meer zo goed functioneert als zou moeten.
Zo merkte ik laatst toen ik onderweg was in een regenachtig weertje op dat mijn ruitenwissers wel erg veel lawaai maakten en strepen produceerden.
Het moest echt wel even flink doorregenen of ik moest de ruitensproeier gebruiken voordat de ruit er weer een beetje schoon uit zag.
Tijd om naar de winkel te gaan voor een paar nieuwe wissers!
Eenmaal daar aangekomen blijkt de keus niet zo simpel te zijn als je zou verwachten, meerdere merken en systemen zijn verkrijgbaar voor hetzelfde merk/model/type auto.
Verkrijgbaar zijn onder andere: Coldax, Bosch, SWF, Valeo en nog enkele andere merken.
Daarbij hebben bepaalde merken ook weer een onderscheid in traditionele ruitenwissers met een metalen frame en de zogenaamde "flatblades", een vrij modern concept van Bosch.
SWF komt met iets vergelijkbaars onder de naam "Visioflex".
Deze wissers zijn een stuk slanker dan normale ruitenwissers en zouden door het ontwerp betere prestaties leveren.
Dat komt doordat deze wissers ook niet op een metalen frame zijn gemonteerd maar direct aan een rubberen strip, waarop ook een spoiler zit verwerkt welke ervoor moet zorgen dat de wisser goed tegen de ruit wordt gedrukt.
Ik wilde voor een veilige keus gaan en na wat research op internet blijken de merken SWF en Bosch in veel gevallen ook als beste uit de bus te komen.
Ik ben uiteindelijk voor de traditionele Bosch wissers met spoiler gegaan.
Benieuwd hoe lang deze mee gaan. :)

Voor de mensen hier:
Welk merk/soort wissers heeft de voorkeur?
En wie flatblades gebruikt, geven deze echt zoveel betere prestaties dan traditionele wissers?
Wie weet ga ik me wanneer dit setje versleten is ook wel eens wagen aan de flatblades, al vind ik ze er wel wat vreemd uitzien.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk het resultaat dat telt. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door LAUWESTYLE op 13-01-2013 11:52:50 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 10:58:39 #2
182073 invine
blablabla etc.
pi_121496340
Hangt beetje vanaf wat je wil natuurlijk. Ik gebruik gewoon normale die ik ooit gekocht heb in de supermarkt in frankrijk en werken perfect! Als je niet teveel geld aan wilt uitgegeven gewoon voor Bosch gaan en traditionele! Niks mis mee en doen waarvoor je betaald.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:30:35 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121497195
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:58 schreef invine het volgende:
Hangt beetje vanaf wat je wil natuurlijk. Ik gebruik gewoon normale die ik ooit gekocht heb in de supermarkt in frankrijk en werken perfect! Als je niet teveel geld aan wilt uitgegeven gewoon voor Bosch gaan en traditionele! Niks mis mee en doen waarvoor je betaald.
stam + t ;)

Ik heb ook meestal gewoon Bosch; is gewoon goed, geen kermis aan mijn auto, en als het regent wil ik zicht.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121497322
En een voltooid deelwoord gebruik je met een hulpwerkwoord zoals hebben en zijn.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 11:47:41 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121497709
Ik heb zowel Bosch flatblades als Valeo normale wissers hier liggen. De normale zien er beter uit op mijn auto, maar de flatblades wissen beter.
Dus in de herfst, winter en lente zitten de flatblades erop. En in de zomer komen de normale wissers weer uit het vet.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:49:19 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121497772
Goede afstelling van die dingen kan ook veel verschil maken. Qua werking en qua geluiden.
Iig. als het niet klopt, krijg je het nooit goed. Met welke wisser dan ook.

http://www.hazet.de/produ(...)erarm/4000896048212/

Hiero BMW wissers. maar ze lijken wel veel op die van Bosch, geloof ik :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 13 januari 2013 @ 11:53:25 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_121497905
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

stam + t ;)

Ik heb ook meestal gewoon Bosch; is gewoon goed, geen kermis aan mijn auto, en als het regent wil ik zicht.
Ik was net wakker :( don't judge me
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:55:46 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121497983
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef invine het volgende:

[..]

Ik was net wakker :( don't judge me
Doe ik ook niet, ik gaf je een tipje :*

Goedemorgen jonguh
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 13 januari 2013 @ 11:57:24 #9
182073 invine
blablabla etc.
pi_121498044
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doe ik ook niet, ik gaf je een tipje :*

Goedemorgen jonguh [ afbeelding ]
Danku ^O^
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121502328
Flatblades werken veel beter, en ik heb met traditionele wissers al een keer mn voorruit verneukt omdat het stalen frame krassen heeft getrokken :(

alleen die flatblade-meuk van de action koop ik niet meer, wat een troep :') streept en stottert als de ziekte direct uit de verpakking...
pi_121507464
De normale ruitenwisser soorten gaan bij mij nogal snel kapot en dat vervangingens stickertje gaat al oplichten na 2 weken ofzo...

En je betaald er gigantisch veel geld voor voor iets wat simpel is qua techniek ... en bij sommige auto modellen gaan ze heel snel "klapperen" of wissen ze slecht als je harder rijd als 50km/u

sinds dien koop ik Flatblades op mijn auto uit 1996 en dit is echt GODDELIJK i.p.v die troep wat bosch heet... VERNIEUW je producten eens... DAMN

ik had ze bij een bedrijf dat Car-and-Tuning heet bestelt en ze bleken uit polen te komen .. maar ze zitten er nu al 1 jaar op en ze doen het nog PERFECT
pi_121516283
Ik had ze van de Lidl en ze werken ook nog goed :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121516357
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef blackbeartje het volgende:
De normale ruitenwisser soorten gaan bij mij nogal snel kapot en dat vervangingens stickertje gaat al oplichten na 2 weken ofzo...
Die stickers zijn onzin. Mijn zomerauto heeft wel ruitenwissers maar ik gebruik ze nooit, toch waren de (nieuwe) ruitenwissers na een jaar al aan vervanging toe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121521430
Heb dit op mijn Leon van 2002:



Bosch Aerotwin
Dus las je auto origineel niet van deze dingen heeft kan je ze alsnog erop zetten (platte ruitenwissers die helemaal van rubber zijn).

Beste ruitenwissers OOIT. Zitten al meer dan 1,5 jaar erop en ze wissen nog steeds als nieuw... Ook op hoge snelheden wissen ze goed.

Geloof me maar ik heb alles gehad Valeo, Bosch, goedkope Action prutmerk, geen enkele kan in de schaduw van deze shit staan. Of ik nu een AX 1.1i of een Ferrari F50 heb, deze shit komt erop. Heb zelfs oem ruitenwissers gehad die niet zo goed waren als deze (Mercedes, auto was niet van mij overigens).
pi_121527200
Had een tijdje van die action dingen. Probleem was dat ze veel herrie maken. Elke keer wanneer ze op en neer gingen hoorde je een klap.
Nu zitten er normale Bosch wissers op en die zijn perfect. Je hoort ze helemaal niet.
pi_132187097
Mijn ruitenwissers stotteren nogal en dat begint irritant te worden. Ik heb 2 jaar terug bij Carglass ruitenwissers laten monteren, via de ANWB met 50% korting. Ik was nog 50 euro kwijt.

Ik vraag me af of ik zoiets als n00b zelf kan monteren, dat kan toch nooit ingewikkeld zijn. Waar moet ik op letten?

Ik zie bijvoorbeeld deze in een webwinkel. Is dat wat voor mij?

Ander vraagje dat eigenlijk niet in dit topic hoort: hoe weet ik wanneer ik mijn olie moet verversen?

Mijn schoonvader regelde al mijn autozaken maar is sinds een paar maanden overleden. Hij was APK keurmeester bij Kwik-Fit. Hij was alleen nooit zo mededeelzaam over wat hij had gedaan enzo dus ik weet echt van niets :')
Spoilers!
pi_132194290
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ruitenwissers stotteren nogal en dat begint irritant te worden. Ik heb 2 jaar terug bij Carglass ruitenwissers laten monteren, via de ANWB met 50% korting. Ik was nog 50 euro kwijt.

Ik vraag me af of ik zoiets als n00b zelf kan monteren, dat kan toch nooit ingewikkeld zijn. Waar moet ik op letten?

Ik zie bijvoorbeeld deze in een webwinkel. Is dat wat voor mij?

Ander vraagje dat eigenlijk niet in dit topic hoort: hoe weet ik wanneer ik mijn olie moet verversen?

Mijn schoonvader regelde al mijn autozaken maar is sinds een paar maanden overleden. Hij was APK keurmeester bij Kwik-Fit. Hij was alleen nooit zo mededeelzaam over wat hij had gedaan enzo dus ik weet echt van niets :')
Wat voor auto heb je? olie interval wisselt nogal namelijk.

zijn gewone ruitenwissers die voldoen.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:29:16 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132194683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
...
Ander vraagje dat eigenlijk niet in dit topic hoort: hoe weet ik wanneer ik mijn olie moet verversen?
...
Bij km. stand xxxxx na de vorige olieverversingsperiode.
Volgens fabrieksvoorschrift.
Staat in je boekje of op internet.
Of bel de dealer :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132195352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:14 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je? olie interval wisselt nogal namelijk.

zijn gewone ruitenwissers die voldoen.
Ik heb een Citroen C2.

Ik zal eens kijken wanneer mijn olie ververst is. Volgens mij zo'n 10.000 km geleden.
Spoilers!
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:36:42 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132196672
Kijk ook even of de ruitenwissers op je auto passen. Wat voornamelijk belangrijk is, is de bevestiging en de lengte van de wissers.

Zelf had ik flatblades (van de Action, dat wel :') ) op m'n Saab. Echter, dat ruit liep zo krom dat er niet voldoende oppervlak schoongewist werd. Resultaat: APK afkeur (ook wel op andere dingen dan alleen de ruitenwissers hoor).

De ruit van een C2 is overigens vlak genoeg, daarbij hoef je dus niet bang te zijn dat de wissers onvoldoende wissen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132202941
Ik denk dat ik die van die webshop maar eens ga bestellen. Dit bevalt me allemaal voor geen meter, ik krijg nu niets tegen inkoopsprijs meer en ik moet naast een apk ook een nieuwe accu en wissers. En wegenwacht woonplaats service ;)

Maar bedankt voor de antwoorden so far ^O^
Spoilers!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:30:23 #22
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132214330
Bij veel ruitenwissers heb je ook last van wissers die wind vangen als ze omhoog komen waardoor ze deels van het raam gelicht worden. Soms zie je ook mensen rijden met spoilers op de wissers zodat ze goed tegen het raam gedrukt worden :')
Ben wel benieuwd naar die flatblades op de cooper, die er nu op zitten vangen een partij wind als ze omhoog komen, je hoort plots loeihard de wind blazen als ze op de helft zijn. Komt denk ik een beetje door het ontwerp van de vrij rechte voorruit.
Die er nu op zitten zijn iig zwaar kut, het veegt het water gewoon uit.



  zondag 2 februari 2014 @ 18:45:25 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136249278
Al anderhalve week op zoek naar een flatblade voor op de Benz; kon hem óf in engeland bestellen en dan duurder uit zijn, of bij een .nl webshop die nog niet doorhad dat er maar een enkele wisser op zo'n ding zit, en dan 46¤ ex verzenden betalen voor 2 van die dingen, die dan ook nog 57½ cm zijn ipv 60, wat erop hoort.
Vandaag lopen we op een rommelmarkt, ziet Anne op een kraam met allemaal niet-automotive meuk een doos liggen met Bosch Aerotwin erop, check die doosjh, is het een set met een 60 cm wisser erin, en ik mocht hem voor 3¤ meenemen _O- _O- _O_ *O*
Gokje natuurlijk, want bij de automaterialengroothandel zeiden ze dat je hem er niet op zou krijgen, omdat je de wisser bij een Benz niet omhoog kunt klappen, maar dat kan bij de Niksan ook niet, en daar zitten ze ook op *) en voor die 3¤ kon ik me sowieso niet echt een buil vallen :P Nou was de set wel helaas voor een auto met de wissers op rechts in ruststand, dus de spoiler zat ondersteboven toen ik hem erop schoof (wat overigens een makkie was), maar da's natuurlijk niks wat MacSD niet gefikst krijgt, dus na een minuutje of 10 pielen in de schuur het hele zooitje andersom weer op de wisser gebouwd, en ik heb dus nu iets wat Bosch officieus niet levert, en wat volgens de automat.boer niet kan. fuck det ~O> w/

Ow, ennehh.. het was een set met een grote en een kleine wissert voor een Ruhnow en nog wat andere karren, en de kleine wissert paste perfect bij Anne achterop de Seat; nu heeft ze voor en achter flatblades :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 2 februari 2014 @ 19:25:12 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_136251191
Heb je toch nog een spoiler. :P
Maar wel goeie deal.
Krengen zijn best prijzig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Hyperdude op 02-02-2014 19:40:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 februari 2014 @ 20:07:32 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136253355
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je toch nog een spoiler. :P
Maar wel goeie deal.
Krengen zijn best prijzig.
Jup, een enkele kostte in engeland 16GPB en verzenden nog eens 7GBP geloof ik, en via die webshop was het 46¤ (voor 2 dan wel) ex. verzenden. Maar goed, nu heb ik wel de ekte ekte. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')