abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:05 #1
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121395507
Voor mijn werk als fotograaf moet ik regelmatig vanuit het buitenland (ook buiten Europa) vrij veel foto's uploaden naar diverse mensen. Tot nu toe doe ik dat steeds vanaf een wi-fi verbinding die meestal aanwezig is op de locatie, maar die snelheid en stabiliteit laat regelmatig te wensen over.

Nu weet ik van het bestaan van dongels e.d. om zelf een internetverbinding te kunnen opzetten, maar ik zie daar dataverbruiken van enkele tientallen mb's per dag staan voor bedragen waar je je dood van schrikt. Ik heb wel eens gewerkt met een mobiele hotspot van een tv-ploeg, en die was aardig stabiel en vlot, maar heb geen idee wat zoiets kost en hoe dat werkt.

Is er een oplossing voor dit probleem? Wat ik dus zoek is enigszins betaalbare opties voor mobiel internet, met acceptabele snelheden een datalimiet van minstens enkele honderden mb's. Bestaat dit überhaupt?
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:43:36 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_121395644
McDonalds
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:43:49 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_121395648
Dat verschilt per buitenland.
So we just called him Fred
pi_121395730
Ik verwacht eigenlijk dat als je in een plaats bent waar Wifi al onstabiel is, mobiel internet zeker niet beter gaat worden!
censuur :O
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:47:34 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_121395790
Een vaste lijn is altijd sneller en stabieler. USB stick inpluggen in een internetcafé?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:47:50 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121395804
Een hotspot is eigenlijk een draagbaar routertje met een sim-kaart erin. Vaak krijg je die wel bij een jaarabonnement mobiel internet. Ik heb er eentje van Vodafone. Kost me 10 euro per maand.

Voor binnenland is dit wel oke. Ik heb hem zelf alleen als backup, voor als ik echt omhoog zit en geen toegang tot wifi heb.

Ik zou niet direct weten wat het kost in 't buitenland. Ik vrees kapitalen... Een paar honderd MB gaat nog wel denk ik. Maar ja, dat heb je net een paar hi-res foto's verstuurd...

Als je vaak in een bepaald land werkt, is het waarschijnlijk goedkoper om een sim-kaart te kopen bij een provider daar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:28 #7
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121396069
Bedankt voor de tips, ik zal het iets beter uit proberen te leggen.

Ik werk op kickboksevenementen en tijdens het evenement worden na elke partij foto's die door mijn collega gemaakt worden aan mij gegeven. Ik zit aan de ring en zoek daar meteen de foto's uit, en bewerk de beste waarna ik ze verstuur naar een team van mensen dat z.s.m. de facebook en twitter-accounts bijwerkt. De foto's worden dus meteen verstuurd en ik kan dus niet even naar een internetcafé ofzo.

Ook zit ik in steeds verschillende landen. Net terug uit Tokio, daarvoor Rome, maart Londen, april waarschijnlijk Istanboel... Dus ter plekke een simkaart regelen lijkt me niet de voordeligste optie.

Ik verstuur uiteindelijk tijdens de dagen om het evenement heen en het evenement zelf (dus ook weging, persconferentie) toch al snel 200-300 mb. Soms meer omdat er ook vaak vraag is naar high res beelden.

Denk dat ik als ik het zo zie beter af ben met een wi-fi verbinding op locatie dan met een eigen dongeltje... Als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag :)
pi_121396409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Benelli het volgende:
Bedankt voor de tips, ik zal het iets beter uit proberen te leggen.

Ik werk op kickboksevenementen en tijdens het evenement worden na elke partij foto's die door mijn collega gemaakt worden aan mij gegeven. Ik zit aan de ring en zoek daar meteen de foto's uit, en bewerk de beste waarna ik ze verstuur naar een team van mensen dat z.s.m. de facebook en twitter-accounts bijwerkt. De foto's worden dus meteen verstuurd en ik kan dus niet even naar een internetcafé ofzo.

Ook zit ik in steeds verschillende landen. Net terug uit Tokio, daarvoor Rome, maart Londen, april waarschijnlijk Istanboel... Dus ter plekke een simkaart regelen lijkt me niet de voordeligste optie.

Ik verstuur uiteindelijk tijdens de dagen om het evenement heen en het evenement zelf (dus ook weging, persconferentie) toch al snel 200-300 mb. Soms meer omdat er ook vaak vraag is naar high res beelden.

Denk dat ik als ik het zo zie beter af ben met een wi-fi verbinding op locatie dan met een eigen dongeltje... Als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag :)
Fucking vette baan heb jij. _O_
Fuck your god.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:09:47 #9
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121396627
Ben er ook wel blij mee ;)
pi_121398387
en als je nu een simlock vrije dongel (dus 1tje waar je elke willekeurige simkaart in kan doen) koopt en dan een prepaid simkaart koopt bij aankomst in land van bestemming?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_121398851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Benelli het volgende:

Dat is het toch wel. Als je met een nederlandse sim in welk buitenland dan ook data gaat gebruiken, dan betaal je absoluut de hoofdprijs. Gewoon lokaal een sim kopen met een prepaid databundel is veruit het voordeligst.
schuif 'm in je smartphone, stel die in als draagbare hotspot, klaar.

-edit- wifi niet meegeteld dan, dat is waarschijnlijk op veel plekken gratis of tegen een kleine prijs zonder datalimiet beschikbaar.
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:03:59 #12
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121399077
Dat is nog wel een idee ja... Een simlockvrije dongel. Maar zijn dan met pre-paid simkaarten wel redelijke datalimieten en snelheden te verkrijgen? Of is dat net zo waardeloos als in Nederland?

Daarnaast heb je dan nog wel t 'probleem' dat je daar ter plekke maar de mogelijkheden moet uitzoeken... Het is allemaal niet ideaal helaas :(
pi_121399133
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:03 schreef Benelli het volgende:
Dat is nog wel een idee ja... Een simlockvrije dongel. Maar zijn dan met pre-paid simkaarten wel redelijke datalimieten en snelheden te verkrijgen? Of is dat net zo waardeloos als in Nederland?

Zal van land tot land verschillen lijkt me.
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:06:14 #14
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121399201
Ja, maar heb altijd het idee dat wij als land wel redelijk ver voorlopen met dit soort dingen, of zit ik daarnaast?
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:08:50 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_121399337
Beetje kansloos dit, er is blijkbaar wel geld om jou en je collega de hele wereld over te sturen, maar geen geld om een fatsoenlijke internetverbinding voor te regelen :')

Als die foto's zo snel op internet moeten is er vast ook wel geld om dat goed te doen.
So we just called him Fred
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:12:24 #16
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_121399496
Nou, het zit iets genuanceerder... Geld is inderdaad niet een enorm issue, maar voor de hoeveelheid data die wij moeten gaan versturen is een dongel o.i.d. gewoon belachelijk duur. Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, maar of ze het willen betalen.

Ze willen vrij ver gaan om de foto's snel te (laten) verwerken, maar een paar honderd euro per evenement betalen om foto's door te sturen gaat ze denk ik te ver (als er ook een gratis wi-fi verbinding is).
De verbindingen die er tot nu toe waren hebben op zich hun werk wel gedaan, maar het zou allemaal wat vlotter werken als er een betere verbinding zou zijn. Dus vandaar de vraag of ik een 'betaalbare' optie over het hoofd zie :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')