Oorzaak (nog) onbekend, het valt mee, 9 mensen in het ziekenhuis, niemand ernstig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
Niet zo best, wat er in Zwitserland is gebeurd
Afgaande op de foto ziet het eruit alsof de loctrein bezig was met naar het rechterspoor te gaan en de andere trein te vroeg op dat spoor kwam...
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me
ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de fotoquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:28 schreef b2py het volgende:
De plannen zien er veelbelovend uit en zijn een goede boost voor het Britse spoornetwerk.
En zo'n mast voor je treinstel/locomotief. OH noes!!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Die diesels die er nu rijden hebben een 3x waardeloos acceleratievermogen dus het is wel tijd dat het daar anders wordt. Dit zorgt ook voor meer spoorcapaciteit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Wat mij betreft zoveel mogelijk waslijnen overal .quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Heb je er al mee gereden ? Level 1 is nog leuk vind ik omdat je nog seinen hebt.quote:
Op de foto in het vorige topic zie ik duidelijk een powerpack.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen gtw, maar een Flirt lijkt me
ook te zien doordat de panto op de bak ligt en niet op een powerpack
zo is datquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
je hebt gelijk. Door de kleurstelling van het powerpack was ik in de warquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist maar volgens mij is die trein van Thurbo en die hebben alleen GTW's volgens wikipedia.
spotters moeten hun kop houden. Engeland moet nog heel wat inhalen op het gebied van electrificatie. Zelfs de lijn van London naar Birmingham is nog dieselquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens, maar spotters zijn niet blij met elektrificatie van de Great Western Main Line en de Midland Main Line: dan hangen er ineens draadjes en da's niet zo mooi op de foto
Jaloersheid!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:43 schreef JDude het volgende:
Zo, voor het weekend nog even een spoorkilometertje of 100 bijschrijven. Van het uitzicht zal ik het alleen niet moeten hebben...
Toegegeven, het is een prachtplaatje!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:37 schreef James1988 het volgende:
Het maken van zo'n foto wordt dan wel een stukje moeilijker:
[ afbeelding ]
Eigen foto, First Great Western "Networker Turbo" 166.204 bij Didcot
Ik zie anders genoeg draadjesquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een prachtplaatje!
En zo'n ontzettende toevalstrefferquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Toegegeven, het is een prachtplaatje!
Als daar niet zulke palen stonden was dit ongeluk bovendien nooit gebeurdquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:16 schreef bork het volgende:
Een Pyrrusoverwinning voor de GTW?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel irritant dat die paal er staat, zo zijn de foto's toch iets minder
copyright Robin Blanck von den Schaffhauser Nachrichten
Nee man, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee man, natuurlijk niet.
Zwitserland het meest vooruitstrevende spoorland wat er is. Die rijden al met ERTMS 7,5+
Nee, Integra-Signum.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef Monopoly het volgende:
Beste tik geweest nog. Gelukkig geen zwaar gewonden gevallen.
Werkt men in Zwitserland met PZB ?
Indusi (Induktive Zugsicherung) of PZB (Punktförmige Zugbeeinflussung) is een treinbeïnvloeding systeem dat vanaf 1931 in onder andere Duitsland, in Oostenrijk en in Zwitserland onder de naam Integra-Signum wordt toegepast.quote:
Oh, die bron Ik hapte bijnaquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:56 schreef b2py het volgende:
'Slachtoffers vertraging terug in Nederland'
Bron
na alinea 3 had je het toch wel moeten wetenquote:
Uitgevallenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Flash, hoe was trouwens je V250 ervaring naar Rotterdam?
Ja waarom is niet iedereen gewoon <26..quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk
Komt door die stomme reserveringsverplichting. Of je moet zin hebben om een "Jump On"-ticket (¤ 39) te kopen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme waarom moet het toch altijd zo moeilijk
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:25 schreef James1988 het volgende:
Ja, hoe is het daar ooit mee afgelopen, verzekeringstechnisch enzo?
Er is wel een rapport van de Onderzoeksraad voor veiligheid:quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:28 schreef b2py het volgende:
[..]
ILenT rapport is er nog niet in ieder geval..
Niet naar de britten gekeken?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:14 schreef James1988 het volgende:
Volgens de Franse website Les Echos wil 'Brussel' eind 2019 de hele spoormarkt opengooien. Ook binnenlands treinverkeer zou dan worden geliberaliseerd.
Zoals het ook zou moeten zijnquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
http://content.yudu.com/A1zyal/IRJ-December/
Nieuwe Rail Journal.
Twee interessante artikelen over de HSL-netwerken van China en India.
Opvallend feitje: ongeveer 18 maanden voor de start van exploitatie begint de staat een aanbesteding voor materieel wat vervolgens 18 maanden later in dienst gaat.
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:40 schreef Bitlord het volgende:
Pff wat ligt het spoor tussen Woerden en Bodegraven er op sommige stukken slecht bij...
was een goeie snelheidsremmerquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]
they see me rollin they hatin
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is het slechtste stuk van Nederland, en beter wordt het ook niet tenzij er een betonnen ondergrond onder het spoor komt. Elke keer moet het spoor daar ook weer omhoog gebracht worden bij overwegen en duikers, omdat die wel vastliggen.
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heeft wel als nadeel dat het iets meer lawaai geeft dan een traditioneel ballastbed.
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denkenquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is maar een klein nadeeltje hoor..
hoe krijg je dat nu weer voor elkaarquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maandag heeft een V250 trouwens een seinpaal omgereden op Watergraafsmeer.
Het zit hem vooral in de kosten hoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of ze er in Lansingerland ook zo over denken
Er stond nog een luik open...quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe krijg je dat nu weer voor elkaar
dat het duur in aanleg is weet ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zit hem vooral in de kosten hoor
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwdquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook wel een zettingsvrijeplaat genoemd. Zo'n ding ligt ook onder de complete HSL tussen de aansluiting met Hoofddorp en de aansluiting in Rotterdam..
Nog steeds een hoop kilometers..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet helemaal jokkebrok; dat stukkie heb ik gebouwd
Zit ook een heel stuk HVOB en DSV in; volgens mij begon ZVP pas bij Bleiswijk ofzo
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooienquote:
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, maar dit was een mooie kans om hier ook eens met een paar interessante afkortingen te gooien
Klopt ik ken verhalen, van uitgerukte tankslangen, eruit gereden roldeuren. en platgereden steeksleutels (was sleutel 13 daarna was het sleutel 33 ofzo.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
is ook altijd wat met het ding he
Maar goed, er gebeuren veel meer ongelukjes op rangeerterreinen waar de buitenwereld geen weet van heeft
En elke dag hetzelfde posten in het topic "Wat zit er onder je Ctrl-V"...quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Na maandenlang al lurkend met de afkortingen onder je CRTL-C te zitten mee lezen ein-de-lijk kon het ?
GEEN dagkaart.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het zaterdag aan twee TM's in de V250 gevraagd en aan het loket van Hispeed in Amsterdam. Volgens deze 3 medewerkers is het dus zoals ik hier benoem.
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemdquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
[..]
Wie weet verkoopt NS Hispeed mij aan het loket straks een bergje supplementen omdat de Blokker-dagkaart wel geldig is ofzo. Scheelt mooi weer een paar knaken.
"Pech als je alsnog beboet wordt."? Hell no. De medewerker is verantwoordelijk in deze, niet de (domme) klant.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan is het een fout van de medewerker achter de balie. Dan kan je geluk hebben als de TM het wel accepteert. Pech als je alsnog beboet wordt.
Wij hebben Rikus altijd nog achter de hand he!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Is dat er alleen in speciaal, of ook leverbaar in oorlog met uitjes?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Een trololo post over het spoor oid..quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
what the f....quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
Ik was vroeger beheerder van ITDS, ITAM en ITDI...quote:
Bitlord heeft het zelf naar Treinreiziger getweet!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah leuk. Even wat nieuws verzinnen. Of zou dat Speld-artikel nu ook worden overgenomen?
Laat het ons vooral even weten!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb precies die vraag gesteld aan NS Hispeed en ze gaan het navragen
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is lastig een tekst te vertalen die zo gaat: "wsl 143b def. op Empl. X (afko), verv. v. stlr." En dat worden volzinnen genoemd
quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel één-vier-drie-Bravo defect op emplacement X-ray. Vervangen van steller, links - OVER. Valt wel mee toch?
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Of de Belastingdienst Ze waren uit de DLA's (drie-letterige afkortingen) gelopen dus zijn ze met 4 letterig begonnenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICT-sector kan er ook wat van hoor.
Wat dacht jij van RBS voor de BLOBs die zich in je SP-farm beginnen om zo de DSU van je SQL-cluster te verlagen om de TCO te verlagen en de ROI te verhogen?
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Interconnexion Est is er al, Interconnexion Sud gaat er nog komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:26 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zou wel behoefte hebben aan een hsl-sleeper, om 21.00 inchecken op Schiphol en dan 10 uur fris in Madrid, maar ja Parijs he kunnen ze daar niet een doorlopend traject maken? Of omheen of zeg ik nu iets ergs?
Ze boren overal tunnels voor trein doorheen behalve daar of heb ik mis?
Getypt wel ja, gekrabbeld valt het vaak vies tegenquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wissel 143b defect op emplacement X, vervangen van steller, links. Valt wel mee toch?
Is van mij ja, had de redacteur getipt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)drid_in_zicht-144891
Zou dit artikel zijn aan de hand van de post van Bitlord?
Volgens mij lezen ze flink mee hier
Moet je voor de gein maar eens bij het loket vragen of je de vervoersvoorwaarden voor de Fyra mag inzien. Wedden dat ze die niet bij de hand hebben? En dan is de reiziger natuurlijk per definitie niet verantwoordelijk. Je kan niet worden gestraft voor het overtreden van regels die je niet kon weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
En toch is de praktijk zo. Gelukkig zullen de meeste TM's het door de vinger zien, maar de eindverandwoordelijke is de reiziger, en ja, dan mogen ze jou alsnog beboeten.
Een TM/HC met normaal verstand zal je echter geen boete geven.
Dat is overal hoor. Zit sinds een paar maanden in de voedselindustrie en daar word je ook doodgegooid met afkortingen. Het erge is dat je er na een maand vrolijk zelf aan mee gaat doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
Typische iets voor de spoorse sector overigens, OVERAL een afkorting van maken..
Nergens zoveel afko's gezien als in het spoor..
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:21 schreef James1988 het volgende:
Fyra doet waar hij goed in is, stilstaan. Ditmaal in de buurt van station Breda, en neemt meteen de rest van de treindienst mee. Minder treinen Dordrecht - Breda.
In het voorwoord van International Rail Journal op pagina 2 staat ook wel een mooi stukje over de conventionele spoorbedrijven (zoals NSR) tegen de nieuwe spoorbedrijven (zoals Arriva)quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Pats. Snoeiharde kritiek van de hoogste ambtenaar van EZ op zijn collega's van IenM en vooral op de NS.
Van harte mee eens.
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Groeten,
Rikus
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Die V160 doet het toch best goed de laatste tijd?
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zatquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De prestaties van Fyra zijn altijd al heel grillig geweest. Soms gaat het wekenlang goed, dan gaat het dagen achtereen fout. Er is niet echt een patroon in te ontdekken.
Dat komt door de grilligheid. Soms gaat het even wat beter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou wel makkelijk zijn als er een patroon in zat
Maar goed, wat ik zie te Amsterdam is dat de Fyra vrij consequent rijdt en veel minder uitvalt door materieelproblemen en dat het nu vooral aan de infrazijde ligt als het gebeurd.
Indicatie van de prijzen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
De trolley met catering is niet van NS Stations/Stervex, maar Hispeed heeft een eigen bedrijf aangenomen om de catering te verzorgen.
Maarja, de prijzen zijn nog misselijk hoog.
2,50 is wel een stuk duurder. Wij hadden het vorig jaar op 2,30 euro. Toch 20 cent duurder.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
¤2,50 voor een koffie. En bier niet helemaal zeker, maar ¤2,95 voor een biertje dacht ik. Fris was ¤2,00 dacht ik.
Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
Dat is prima. Stuur me tegen die tijd maar een pm met daarin die info, anders vergeet ik het.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:47 schreef greavy het volgende:
Prima. Ik weet 't zaterdagavond, is dat akkoord?
Voor mij is voor de Fyra alleen het Supplement nodig. Grenskaartje fix ik zelf wel, en GoPass heb ik nog liggen.
Kunnen ze wel regelen aan de balie neem ik aan? Of bij Telesales..quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef Bitlord het volgende:
Heb verzuimd net te noteren wat de stoelnummers zijn van de vierzitters in het midden van de Fyra.
Nu hopen dat je geen Eva aan de lijn krijgt. Stel je voor zeg, dat er daar echt een Eva werkt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze wel regelen aan de balie neem ik aan? Of bij Telesales..
Je kan toch helemaal geen plaatsen kiezen als je Fyra boekt ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
Dat is niet erg, het stoelenplan staat op Fyra.com en een loket kan vast ook wel helpen daarbij.
Online niet. Aan het loket of telefonisch kunnen ze waarschijnlijk meer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan toch helemaal geen plaatsen kiezen als je Fyra boekt ?
Ik heb ooit de zitplaatsennummering per wagon van de Fyra hier geplaatst.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Online niet. Aan het loket of telefonisch kunnen ze waarschijnlijk meer.
Deze bedoel je?quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:06 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb ooit de zitplaatsennumering per wagon van de Fyra hier geplaatst.
Jammer dat de ramen er niet bij staan. Snap niet dat het zo moeilijk is om stoelen zo neer te zetten, dat iedereen door een raam kan kijken. Bij VIRM kan het, bij ICR/ICM kon het voor de modernisering maar bij een gloednieuwe Fyra zit je op de helft van de stoelen aan raamzijde nog tegen een wand te staren . Alleen de vierzits zijn bij 2de klas een beetje fatsoenlijk geplaatst.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.fyra.com/~/med(...)s/SeatmapFyraNL.ashx
WIEWATWAARHALLOHIERBENIKKOMTUMAAR!quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn routes waarbij er niet gestopt wordt in Parijs. Die vakantie TGV naar Marne la Vallee-Chessy (Disneyland) bijvoorbeeld
Vetjes, morgen printjeprintje doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
Leuke brochures van Infrabel:
HSL, 300 kph on the Belgian rail: At the heart of high speed
HSL, 300 kph on the Belgian rail: The history of a challenge
kloptquote:
welkom hierquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Hier een regelmatige (Vlaamse) treinreiziger die al vaak heeft gehuild en tegelijk gelachen om de vele vertragingen, technische storingen, rode lichten, "plotse" stops waarbij men "nog niet weet wat er aan de hand is en zo snel mogelijk meer info zal geven" en mysterieuze toestanden zoals het ontbreken van wagonnen in treinland.
Een echte HSL gaat er niet komen, de afstand laat het niet toe om goed te kunnen profiteren van een HST. Het kost ontzettend veel energie om op topsnelheid te komen en nog voordat je die hebt bereikt kun je weer gaan afremmen omdat je anders 20 treinen in de Brusselse Noord-Zuidverbinding ramt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef b2py het volgende:
Welkom Little Dolls
@ james, weet jij of er al plannen zijn voor een HSL Brussel - Antwerpen? Vond dat boemelen tussen Antwerpen en Brussel maar niks met de Thalys..
Gek, het is hemelsbreed slechts vijf kilometer korter dan Schiphol - Rotterdam..quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een echte HSL gaat er niet komen, de afstand laat het niet toe om goed te kunnen profiteren van een HST. Het kost ontzettend veel energie om op topsnelheid te komen en nog voordat je die hebt bereikt kun je weer gaan afremmen omdat je anders 20 treinen in de Brusselse Noord-Zuidverbinding ramt.
Er zijn werkzaamheden gaande (of al afgerond?) om de snelheid op het hele traject te verhogen naar 160 km/h. Zo zijn er bij Duffel nieuwe bruggen geplaatst, omdat de oude brug maar met een beperkte snelheid bereden mocht worden (90 km/h als ik me niet vergis). Zo zijn er op meer plaatsen werkzaamheden gaande.
Dat ook. En er liggen al 4 sporen tussen Antwerpen en Mechelen, tussen Mechelen en Brussel liggen er zelfs zes.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Gek, het is hemelsbreed slechts vijf kilometer korter dan Schiphol - Rotterdam..
Zullen de kosten wel zijn dan
Ook welkom dan maar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:59 schreef J.B. het volgende:
Ik zal me ook maar even kort voorstellen, ik kom uit Zuid-Limburg en heb het geluk in Brussel te kunnen studeren. Met de NMBS heb ik gedurende de jaren een soort van haat-liefde verhouding opgebouwd, ik ben (sinds ik wekelijks in België reis) een groot fan van de NS geworden. Ik lees hier al lange tijd met veel plezier mee en ik hoop dat jullie dan ook fanatiek doorposten, voor mij zal het bij incidenten blijven.
NS is geen slechte vervoerder hoor. Het kan zeker beter (vooral op de HSL), maar de kwaliteit van het intercity- en sprinternetwerk op zich is behoorlijk goed te noemen! Hierbij heb ik het vooral over de frequenties, en ook de gemiddelde punctualiteit.quote:
Ik zou in dat laatste geval gewoon de NS treinen aanpassen aan de infrastructuur. Maar dat ben ik dan maar denk ikquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ook. En er liggen al 4 sporen tussen Antwerpen en Mechelen, tussen Mechelen en Brussel liggen er zelfs zes.
Thalys maakt al gebruik van de Diaboloverbinding, in de toekomst zal Fyra dit ook gaan doen. Dit scheelt weer een aantal minuten op de reistijd.
Het grootste voordeel van Schiphol - Rotterdam zit 'm in de kortere afstand, niet in de hogere maximumsnelheid. De volledige noordsectie van de HSL-Zuid is weliswaar een prachtig staaltje engineering, maar als het een 'gewone' spoorlijn was geweest (1500 V, ATB) was er ook al een enorme tijdswinst gerealiseerd (20 minuten op Schiphol - Rotterdam) en hadden tegelijkertijd veel meer NS-treinen ervan gebruik kunnen maken.
Leuk detail: Het wissel direct op de voorgrond is het enige wissel in het hoofdspoor met een hoekverhouding van 1:7. De rest van deze wisselstraat kent allemaal wissels 1:8 en is formeel gezien ook geschikt voor slechts 30 km/h (terwijl dat eigenlijk ook niet past) hoewel er struktureel 40 km/h kan en mag gereden worden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
Nog ff een leuk plaatje:
[ afbeelding ]
Heb het gezien op de HSL tijdens een snuffelstage bij Hispeed. Rolgordijntje kan naar beneden en de computer doet de rest. Is niet helemaal mijn ding moet ik zeggen maar ik vind sowieso alles wat ouderwets is vaak veel leukerquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je er al mee gereden ? Level 1 is nog leuk vind ik omdat je nog seinen hebt.
Level 2 is inderdaad saaier, maar wel prettiger. In het goederen is het goed om te weten wanneer je een rem opdracht krijgt. Heb je je trein in de G staan dan is een klein beetje remming genoeg om je stil te zetten. Dit wil je niet altijd natuurlijk.
Leuke detailsquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leuk detail: Het wissel direct op de voorgrond is het enige wissel in het hoofdspoor met een hoekverhouding van 1:7. De rest van deze wisselstraat kent allemaal wissels 1:8 en is formeel gezien ook geschikt voor slechts 30 km/h (terwijl dat eigenlijk ook niet past) hoewel er struktureel 40 km/h kan en mag gereden worden.
Als je deze wisselstraat vervangt door een andere wisselstraat kan je geen fasering maken zonder de treindienst voor een deel plat te gooien. Dat komt omdat je anders nooit op passende manier nieuwe wissels en sporen kunt aanleggen, laat staan dat je goed kunt aansluiten op de bestaande wisselstraat. Zodoende liggen bepaalde routes van deze wisselstraat er al sinds de opening van het Amsterdamse Centraal station in. Het vroegere "rechtdoor" van voor de sluiting van het Weesperpoortstation is links op de foto te zien. Toen sloot de middelste brug met de Gooilijn aan op de lage sporen van Amsterdam CS.
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou in dat laatste geval gewoon de NS treinen aanpassen aan de infrastructuur. Maar dat ben ik dan maar denk ik
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:quote:Ja ik vind het jammer dat er de komende jaren weinig nieuwe dingen gebouwd zullen worden. Heel misschien dat ze inderdaad Duivendrecht Aansluiting West - Almere Centrum nog integraal viersporig willen maken, dat zal nog wel een flinke kluif zijn maar verder zie ik er geen heil meer in. Hier en daar een dive-undertje en wat stationsprojecten maar project zoals HSL-Zuid blijven achterwege..
Je Studenten-OV is slechts geldig tot het grensstation (Zevenaar-Grens), Emmerich is een Duits station waar de ICE bovendien niet stopt. Je zult een kaartje vanaf Arnhem moeten hebben. Deze zijn te koop op www.nshispeed.nl en www.bahn.de, check beide sites want ze geven soms andere prijzen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.
En is het mogelijk om zo'n ticket bij een automaat te kopen of moet dit van tevoren online gedaan worden?
De NS is in vergelijking met de NMBS werkelijk fantastisch. Ten tijde van de Maastricht-Brussel-Express (die ik 2.5 jaar gebruikt heb) had ik bij aankomst in Brussel 5 minuten overstaptijd op de trein naar Louvain-la-Neuve en ook 5 minuten tijd om de NS intercity te nemen op vrijdagmiddag in Maastricht, in die 2.5 jaar zijn er 2 weken geweest waarin ik zowel op de heen- als terugreis mijn aansluiting haalde. Luik en Wezet heb ik naar mijn mening veel te vaak van dichtbij mogen bekijken, bij teveel vertraging werd ik daar simpelweg de trein uit gebonjourd. Ook vaak in Maastricht gestaan op maandagochtend wachtend op een trein die uitviel, vervolgens een uur (een enkele keer 2 uur) extra reistijd en dan heb ik het nog niet gehad over de talloze stakingen. De punctualiteit is nu verbeterd, maar de aansluitingen zijn compleet waardeloos geworden. Daardoor ben ik de NS gedurende de jaren steeds meer gaan waarderen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook welkom dan maar.
Fan van de NS, geinig!
Bedankt. Hier heb ik wat aan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je Studenten-OV is slechts geldig tot het grensstation (Zevenaar-Grens), Emmerich is een Duits station waar de ICE bovendien niet stopt. Je zult een kaartje vanaf Arnhem moeten hebben. Deze zijn te koop op www.nshispeed.nl en www.bahn.de, check beide sites want ze geven soms andere prijzen.
Als je al eerder met de ICE wil reizen (vanaf Amsterdam of Utrecht) dan is dat mogelijk, je zult dan een ICE-toeslag moeten kopen (kost dacht ik ¤ 2). In- en uitchecken voor je internationale reis hoeft niet, zolang je maar je SOV + internationale ticket kunt laten zien bij controle.
Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik. SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West. Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:
- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken
Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
Dat komt echt nooit meer positief dan zwaar negatief uit welke analyse dan ook. Voor de rest ben ik het wel aardig eens met het verhaal.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.
Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.
[..]
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:
- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken
Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
Integrale viersporigheid was nooit onderdeel van PHS naar mijn weten. Veel te duur, veel te weinig profijt (slechts twee spitsen per dag).quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik.
Dat is daar ook wel hard nodig.quote:SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West.
Dan weet je waarvoor je het doet!quote:Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..
Ik heb het ook niet serieus onderzocht, het was alleen iets wat me opviel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat komt echt nooit meer positief dan zwaar negatief uit welke analyse dan ook. Voor de rest ben ik het wel aardig eens met het verhaal.
Haha, de A15 ten oosten van Rotterdam is ook een drama hoorquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.
Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar PHS gaat volgens mij minder ver dan vroeger, integrale viersporigheden ontbreken geloof ik. SAAL lange termijn is ook echt nog maar de vraag, ben allang blij dat ze nu gestart zijn met verdubbeling Asra - Duivendrecht Aansluiting West. Ik zou wel graag mee willen werken in een engineeringsteam bijvoorbeeld, of leiding geven aan een team engineers. Maar eerst de studie maar eens afmaken en vervolgens nog die master door..
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet serieus onderzocht, het was alleen iets wat me opviel.
Kijkende naar de spoorkaart is Zwolle een enorme [afk=SPOF]Single Point of Failure[/afk]. Als er iemand op Zwolle voor de trein springt is heel noord-Nederland gedurende een paar uur onbereikbaar per trein...
Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, de A15 ten oosten van Rotterdam is ook een drama hoor
Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:28 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.
Waarom eigenlijk geen spoor rechtdoor vanaf Herfte richting Deventer als extra route voor het goederenvervoer?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
Breda - Utrecht is ook met de auto een kloteverbinding, vooral rond Gorinchem met die smalle brug waar veel te veel auto's overheen willen. De kwaliteit van de weg is ook niet al te best meer, met hobbels enzo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.
Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.
SAAL volgens het provinciebestuur van Flevolandquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.
Hopelijk voeren ze een luxe variant van SAAL uit, want ook rond Weesp blijft het voorlopig nog een bottleneck
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.
Absoluut, maar daar zijn ze al bezig met een nieuwe brug (A50) en de A15 zal worden verlengd. De A15 zelf komt geen capaciteit te kort, zeker niet na verbreding van de A12.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?
Hopelijk wordt dat een beetje gelijkgetrokken wanneer Schiphol - Duivendrecht viersporig is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is.
Daar zijn enige tijd terug al wat afspraken over gemaakt:quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Zal overigens wel handig zijn als de Duitsers ook eens gaan aansluiten op Betuwelijn.
Staat een gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn niet ook nog in de planning?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.
Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.
[..]
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:
- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken
Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
En is dat dan met NSR of met de NMBS?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Sinds ik in deze regio woon valt het me op hoe vriendelijk de conducteurs altijd zijn en zeker als ze praten in het vrolijke Limburgs.
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
NMBS.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:
[..]
En is dat dan met NSR of met de NMBS?
een stevige lappendekenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat volledige probleem op zowel de Westtak als de Zuidtak bij Asra ligt en niet zozeer daar verder buiten.. Die aansluiting is gewoon een draak..
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelen
Nou, niet alles hoor. de elektrificatie van Mariënberg - Almelo lijkt mij ook weer niet heel nodig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als we de rest van Rail 21 gewoon even uit gaan voeren! Lijst van Projecten Rail-21
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.
Het antwoord:quote:Gistermiddag is er bij Blauwkapel een aanrijding met een persoon geweest. Heel vervelend voor de betrokkenen maar er rees bij mij later een vraag op nadat ik een krantenbericht had gelezen dat het 3,5 uur duurde voordat de reizigers geëvacueerd werden. Hoe kan het dat het 3,5 uur duurt voordat reizigers geëvacueerd worden en wat moet er gebeuren om het treinverkeer weer vrij te geven bij een aanrijding met een persoon?
quote:Beste Thom,
Meestal duurt een evacuatie maximaal 2 uur. Omstandigheden kunnen er echter voor zorgen dat een evacuatie langer duurt. De veiligheid van de reiziger staat bij een evacuatie altijd centraal. Gistermiddag stond de trein bij Blauwkapel bijvoorbeeld op een lastige plaats waardoor evacuatie te voet niet mogelijk was, dat was op die locatie te gevaarlijk. De evacuatie moest zodoende uitgevoerd worden per trein. Het duurde even voordat de evacuatietrein toestemming kreeg om te gaan rijden. Vervolgens konden de ongeveer 600 gestrande reizigers uit de trein worden geëvacueerd. Door deze omstandigheden kon de evacuatie helaas niet binnen de 2 uur geregeld worden.
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat ook zo jammer is, nu hebben ze die spoortunnel te Delft gebouwd, mogelijkheid tot vier sporen. Worden er eerst twee neergelegd want er moet nog besloten worden of er vier nodig zijn ...
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux weg boehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSLquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval al goed dat ze rekening houden met toekomstige viersporigheid, en niet domweg een tunnelbak aanleggen voor 2 sporen.
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gemeente Delft wil het om zo de stad meer te verbinden, dus komt het ervan.
Nijverdal is ook een goed voorbeeldquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat hebben ze vast afgekeken van de gemeente Best.
Dat zijn de meeste van die tunnelprojecten van tegenwoordig. Een voordeel voor enkelen wat klauwenvol met geld kost...quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man meldde mij ook al dat het meer een prestige en lobby project was dan een bittere noodzaak overigens..
Die HSL ligt er, we kunnen 'm maar beter zo goed mogelijk gebruiken ook. Het is alleen zo ontzettend jammer dat er maar zo weinig treinen overheen gaan, en dat die treinen ook nog eens zo weinig stations aandoen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar boe hoe nieuwe ontwikkelingen boehoe HSL boehoe benelux weg boehoe allemaal niet zo boeiend meer lekker iedereen over de HSL
Almelo Verdiept?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nijverdal is ook een goed voorbeeld
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
Ik ben trouwens op de corridor Schiphol - Almere totaal het spoor bijster. Je hebt daar nu drie projecten lopen volgens de ProRail website
- SAAL
- OV-SAAL
- ZuidAsDok..
En ik heb het vermoeden dat ze elkaar alle drie tegen spreken
Daar zijn er 6 van tegenwoordigquote:
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik was pas op Almere station en daar gaat een IC naar Lelystad een paar minuten voor de nieuwe IC naar Groningen. Wat is daar de logica van?
Ah, ik wist niet waar die treinen vandaan kwamen, thanks.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
overstappen vanaf amsterdam c naar het noorden op Lelystad of Almere centrum. De andere kant op hetzelfde, trein uit noorden naar amsterdam zuid, vlak erachter de ic naar centraal. Zo houdt je de reistijden kort ;-)
Nou en.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn.
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:10 schreef b2py het volgende:
Alhoewel ik betwijfel of de mensen in Lelystad en Almere er blij mee zijn. Tot 9 dec 2012 had je strakke kwartiersdiensten en nu erg scheve niksdiensten daar..
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja.
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef James1988 het volgende:
Maar ze hebben in Almere nu wel Koplopers, da's ook wat waard.
mja, mocht het drukker worden in de treinen dan kunnen er nog een aantal toegevoegd gaan worden. Die vallen precies in het andere kwartierquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waardeloos? DIT is pas waardeloos:
[ afbeelding ]
2 treinen vanuit Pepinster naar Luik, 7 minuten achter elkaar aan, en dan een uur en 53 minuten niks.
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over manquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja maar Pepinster is wel van een andere orde van grootte.
Mij interesseert het verder ook niet hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
Minimaal ETMET toch? Wat vond ik dat heerlijk zeg tussen Amsterdam en Utrecht..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar niet qua regionaal centrum. Dat er in Almere zoveelduizend kuttokkies meer wonen maakt het niet een belangrijkere stad of zo hoor. Wat mij betreft kunnen ze daar lekker de klere krijgen. 26 minuten waar hebben we het over man
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..
dat verklaart wel een hoop ja..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De boog is daar ook 80 km/h. Dan is het verschil niet zo groot..
die route duurt een stuk langerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:33 schreef lyolyrc het volgende:
Zo belangrijk is die overstap op Almere en Lelystad toch niet? Reizigers vanaf Amsterdam Centraal kunnen altijd nog de route via Amersfoort kiezen.
Voor Almere was de dienstregeling 2012 gewoon beter ondanks dat de IC's trager waren. Dat komt door de strakke kwartierliggingen, de IC-stop in Buiten en doordat de sprinters lekker snel waren ingelegd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ze hebben een sprinter doorgetrokken naar zwolle dus die hebben ze ook nog wel, maar ik zou liever kwartiersdiensten hebben..
Klaasje, jij bent expert daar, deel je ervaringen
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, jaquote:
In dat gat van die 26 minuten rijdt wel de sprinter Amsterdam-Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Is het nu twee keer per half uur en dan 26 minuten niks? Dat is wel vrij waardeloos ja. Hoewel Almere natuurlijk niet echt geconcentreerd is en je dus ook de sprinter kan gebruiken, omdat die tussen Almere en Lelystad toch niet stopt.
Vanaf Zwolle gerekend scheelt het 10 minuten. Dat is exclusief vertreknadeel voor de richting Amersfoort.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja als je 10 minuten in Zwolle stil gaat staan, ja
En voor die paar minuten tijdswinst jaag je dan eerst nog de nodige Almere Buiten-reizigers de auto in. Goed gedaan, jongens .quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
door economische omstandigheden is het aantal reizigers sinds 2010 niet zo hard gegroeid als eerst gedacht was.
Dat één of andere idiote automobilist zn auto op de weg parkeert is natuurlijk allemaal de schuld van de de #nsfailquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar even snel die Zuiderzeelijn aanleggen, zijn we daar ook weer van af.
Goed plan. Hoe meer mogelijkheden om in de randstad te komen, hoe beter.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er kwam extra geld vrij door de verkoop van het 4G netwerk toch ?
Even met Chinese precisie en tijdsspan de Zuiderzee aan leggen Toch genoeg werklozen. Kunnen mooi helpen
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Ze moeten me wel hebben vandaag zeg. Op traject Leeuwarden - Zwolle maar liefst twee storingen deze ochtend. Bommelding op station Wolvega en aanrijding met een voertuig bij Meppel.
Allebei externe oorzaken, dus veel kunnen ze niet doen natuurlijk..
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niet Meppel. Nieuwendijk tussen Nieuwleusen en Zwolle.
Half 8 . Normaal zijn alle journalisten wel van de P2000-journalistiek, maar nu hebben ze er niet naar gekeken blijkbaar. Ze zitten er maar een half uurtje naast.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
Bah, lijkt me als machinist echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anyway: er stond een auto stil op een overweg en is geschept. Bestuurder overleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uur-extra-reistijd/
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:46 schreef James1988 het volgende:
Ik mocht het gisteren wel over 'Zwolle - Meppel is een Single Point Of Failure' hebben zeg
Dit. Vooral niet over de Havenlijn beginnen komend weekend. Anders ben ik weer de sigaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:40 schreef b2py het volgende:
[..]
jij mag niks meer zeggen over welk traject dan ook!
Ik heb vernomen dat er in België vanaf drgl 2014 iets komt wat op het Nederlandse model lijkt. Meer klokvast en minder p-treinen. Hogere frequenties en dat ook in het weekend.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Goedemorgen
Ik bedenk me net dat het heel stom is dat er in het weekend in deze gemeente enkel om de 2u een trein rijdt naar Antwerpen (naar Hasselt weet ik niet, want daar kom ik zelden)...
Echt een stom systeem, want in het weekend nemen toch ook mensen de trein?!
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.
De NMBS ziet de trein voor mijn gevoel voornamelijk als manier waarmee Belgen van en naar hun werk gaan, en niet veel meer. Een tweeuursdienst is in Nederland voor binnenlandse treinen echt ongehoord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Echt een stom systeem, want in het weekend nemen toch ook mensen de trein?!
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.
"De grote vernieuwing" is een jaar uitgesteld ivm de hervorming van de NMBS-Groep die eergisteren werd goedgekeurd door het kernkabinet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat er in België vanaf drgl 2014 iets komt wat op het Nederlandse model lijkt. Meer klokvast en minder p-treinen. Hogere frequenties en dat ook in het weekend.
Bron: HGBTFquote:IC treinen
1 Antwerpen - Brussel - Charleroi
2 Antwerpen - Brussel - Charleroi
3 Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt
4 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
5 Antwerpen - Lier - Herentals - Mol - Hamont/Hasselt
6 Antwerpen - Noorderkempen
7 Antwerpen - Gent
8 Antwerpen - Gent - Oostende
9 Antwerpen - Gent - Lille/Poperinge
10 Antwerpen - Turnhout
11 Binche - Brussel - Turnhout
12 Brugge - Brussel - luchthaven - Brussel - Kortrijk - Oostende
13 Brussel - Antwerpen - Essen
14 Brussel - Antwerpen
15 Brussel - Namur - Luxemburg
16 Brussel - Namur - Luik
17 Charleroi - Shuman - Luchthaven - Mechelen - Antwerpen
18 Charleroi - Couvin
19 Kortrijk - Gent - Brussel - Luik - Welkenraedt
20 Kortrijk - Doornik -Brussel - Dendermonde - St. Niklaas
21 Kortrijk - Brugge
22 Gent - Aalst - Brussel - Aarschot - Hasselt - Genk
23 Gent - Mechelen
24 Hasselt - Luik - Maastricht
25 Knokke/ Blankenberge - Brussel - Landen - Hasselt - Genk
26 De pannen - Gent - Brussel - Luchthaven -Leuven - Landen
27 Luik - Leuven - Brussel - Mons - St Ghislain - Quievrain
28 Luik - Namur - Mons
29 Luik - Gouvy - Luxemburg
30 Namur - Doornik - Lille
31 Oostende - Brussel - Eupen
32 Doornik - Brussel - Luchthaven - Brussel - Mons
33 Schaarbeek - Namur - Dinant
Omnirail "L" Verbindingen
L01 Antwerpen - St niklaas - Lokeren
L02 Antwerpen - Herentals
L03 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
L04 Braine le Comte - Jurbise
L05 Braine le Comte - Manage
L06 Charleroi - La Louviere - Manage - Luttre
L07 Charleroi - Erquelinnes
L08 Charleroi - Mons - Quevy
L09 Eeklo - Gent - Oudenaarde - Ronse/kortrijk
L10 Gent - Brugge - Zeebrugge
L11 Gent - Zottegem - Geraardsbergen
L12 Gent - Dendermonde - Mechelen - Leuven
L13 Geraardsbergen - Ath - Jurbise -Mons - St. Ghislain - Doornik - Moeskroen
L14 Herentals - Mol
L15 Leuven - Mechelen - Puurs - St. Niklaas
L16 Leuven - Aarschot - Hasselt
L17 Lokeren - Dendermonde
L18 Puurs - Antwerpen -Essen - Roosendaal
L19 Ottignies - Namur
L20 Ottignies - Charleroi - Tamines -Namur - Jambes
L21 Namur - Dinant - Bertrix - Libramont
L22 Libramont - Bertrix - Virton - Athus - Arlon
L23 Namur - Ciney - Marloie - Libramont - Arlon - Luxemburg
L24 Luik - Ans - Waremme
L25 Luik - Hoei - Namur
L26 Luik Palais - Rivage - Marloie
L27 Liers - Luik - Angleur - Verviers
L28 Spa - Verviers - Aachen
Omnirail "RER" verbindingen
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde
RER B Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen - Brussel
RER C Aalst - Jette - Shuman -Etterbeek - Halle
RER D Antwerpen - Mechelen - Brussel - Nijvel
RER E Antwerpen - Mechelen - Brussel - Nijvel
RER F Oudenaarde - Denderleeuw - Brussel - Jette - Dendermonde
RER G Braine le Compte - Brussel - Leuven
RER H Braine le Compte - Brussel - Leuven
RER I Brussel - Shuman - Ottignies
RER J Brussel - Shuman - Ottignies - Louvain la Neuve
RER K Geraardsbergen - Edingen - Halle - Etterbeek - Bru Luxemburg
RER L Leuven - Waver - Ottignies
RER M Leuven - Waver - Ottignies
RER N Mechelen (via hofstade) - Vilvoorde - Merode - Delta - Halle
RER O Mechelen - Vilvoorde - Merode - Etterbeek - Bru Luxemburg
RER P Ottignies - Louvain la Neuve
RER Q Ottignies - Louvain la Neuve
Want we zijn nu gesplitst dus we kunnen het niet meer... ZUCHT...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
"De grote vernieuwing" is een jaar uitgesteld ivm de hervorming van de NMBS-Groep die eergisteren werd goedgekeurd door het kernkabinet.
Dit is de lijnvoering zoals de NMBS die eind 2014 zou willen invoeren, voor zover mij bekend betreffen dit uurdiensten:
[..]
Bron: HGBTF
Alles onder voorbehoud.
Eerder "Er zijn al grote veranderingen aanstaande, de hele dienstregeling omgooien terwijl we aan het reorganiseren zijn gaat alleen maar veel ellende brengen waar we niets mee kunnen".quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Want we zijn nu gesplitst dus we kunnen het niet meer... ZUCHT...
als de bussen beschikbaar zijn wel ja. Het is een soort van concessie die door de NS uitgegeven is, waarbij één organisatie de regio onder zijn hoede heeft en dan allerlei regionale ondernemers inschakelt om bussen te leveren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:09 schreef Pino112 het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat de NS in zo'n korte tijd een enorme lading bussen heeft geregeld in Zwolle.
Is dat een afspraak dat allerlei busmaatschappijen bussen vrijgeven als de NS belt of hoe werkt het precies?
Ze hebben korte lijntjes met diverse maatschappijen. In deze periode zijn er gelukkig ook veel bussen beschikbaar. Als je in de lente strand heb je een probleem, schoolreisjes hebben dan heel veel buscapaciteit..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:09 schreef Pino112 het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat de NS in zo'n korte tijd een enorme lading bussen heeft geregeld in Zwolle.
Is dat een afspraak dat allerlei busmaatschappijen bussen vrijgeven als de NS belt of hoe werkt het precies?
Hoe kom je aan deze bedragen? Ik neem aan dat de ¤ 153 is voor Figueras - Madrid, als ik op Renfe.com kijk zie ik daar vanaf-prijzen van ¤ 51,25.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Bitlord het volgende:
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen. Vooral het stuk Madrid-Barcelona is duur, Amsterdam - Barcelona kan voor ¤98.
Die weet inderdaad belachelijk veelquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die heb ik ook niet van mijzelf maar te horen gekregen van Michiel ten Broek. Hij weet echt vrijwel alles van Amsterdam CS.
Je doel op deze?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.
Daarmee doel ik op de variant die Dennis hier enkele dagen geleden gepost heeft
of die eerste variant waarbij er één flyover is, maar dan aan de Emmense zijde een vork en waarbij spoor AA ook nog een wissel richting Dalen heeftquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die weet inderdaad belachelijk veel
Ook wat materieel(inzet) en dergelijke betreft.
[..]
Je doel op deze?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de bussen beschikbaar zijn wel ja. Het is een soort van concessie die door de NS uitgegeven is, waarbij één organisatie de regio onder zijn hoede heeft en dan allerlei regionale ondernemers inschakelt om bussen te leveren.
Een aantal reizigers had vanochtend mazzel, want in Meppel stond toevallig nog een touringcar, waardoor ze meteen meekonden reizen richting Zwolle
Ah oke, thnx beiden. Waren idd verschillende busmaatschappijen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben korte lijntjes met diverse maatschappijen. In deze periode zijn er gelukkig ook veel bussen beschikbaar. Als je in de lente strand heb je een probleem, schoolreisjes hebben dan heel veel buscapaciteit..
Tevens dit Heb er ook een paar op WA die de NS de schuld geven dat de trein Zwolle -> Amersfoort 20min vertraging had, want 'dat heeft toch niks met het ongeluk te maken'quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:23 schreef Banzaiaap het volgende:
Neemt niet weg dat mensen weer helemaal over de zeik gaan op Twitter over de NS.
Het leven van een hobbyist gaat niet over rozenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tevens dit Heb er ook een paar op WA die de NS de schuld geven dat de trein Zwolle -> Amersfoort 20min vertraging had, want 'dat heeft toch niks met het ongeluk te maken'
Alsof de trein uit de lucht wordt getoverd in Zwolle. Manmanman, zij snappen het echt niet.
Neuj dat blijkt wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Het leven van een hobbyist gaat niet over rozen
Zelfs van Zwolle naar heerenveenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
Er rijden directe bussen meppel - heerenveen, scheelt weer ;-)
Ze hebben ook geen voorrangquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuj dat blijkt wel.
Ze denken trouwens dat er bij een seinstoring een monteurtje van Prorail vanuit de andere kant van het land moet komen die niet met voorrang over de snelweg mag bij bijv file.
Ik ga er niet eens meer op in
Nee, als je internationaal met ICE reist hoef je niet die ¤2 toeslag voor het binnenlandse deel te betalen, ongeacht of je instapt in Amsterdam, Utrecht of Arnhem.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.
Enschedequote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar ze komen niet uit de andere kant van het land lijkt me :
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jazeker, die is er: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houdenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:16 schreef Little_Dolls het volgende:
Is er ook ergens een bussentopic? Kan ik daar gaan klagen dat die dingen altijd meteen vertrekken als ik nog niet eens neerzit en zodoende bijna omval.
Oh, niet? Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Nee, als je internationaal met ICE reist hoef je niet die ¤2 toeslag voor het binnenlandse deel te betalen, ongeacht of je instapt in Amsterdam, Utrecht of Arnhem.
De busabonnementen van De Lijn vind ik nou niet echt duur. ¤ 23 per maand voor de Buzzy Pazz of ¤ 30 per maand voor een Omnipas. De Nederlandse abonnementen zijn duurder dan dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:16 schreef Little_Dolls het volgende:
En natuurlijk dat die busabonnementen veel te duur zijn.
Dank ende merci.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jazeker, die is er: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houden
Mooi product, daar trek je klanten mee.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De laatste Fyra die vanuit Brussel richting Amsterdam is vertrokken en dat ook heeft gehaald is die van 08:16. De Fyra van 13:16 is de eerstvolgende. Als die gaat rijden.
Wat hebben ze met de reservestellen gedaan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De twee extra Fyra-locs (186.114 en 186.236) gaan retour afzender, ze zijn niet meer nodig.
Daarnaast gaat het ook niet lekker met de V250: trein 9220 (Amsterdam 08:42 - Brussel Zuid 10:43) kon niet verder dan Rotterdam, 9221 (Brussel-Zuid 11:16 - Amsterdam 13:17) kon hierdoor niet rijden (geen materieel). Trein 9217 (Brussel-Zuid 10:16 - Amsterdam 12:17) heeft eveneens niet kunnen rijden vanwege defect materieel.
De laatste Fyra die vanuit Brussel richting Amsterdam is vertrokken en dat ook heeft gehaald is die van 08:16. De Fyra van 13:16 is de eerstvolgende. Als die gaat rijden.
Was dat gewoon reservematerieel, of is er geknipt in de dienstregeling van de V160?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
De twee extra Fyra-locs (186.114 en 186.236) gaan retour afzender, ze zijn niet meer nodig.
Nee hoor, dat is heel vaak het geval in België. De trein is daar vrijwel uitsluitend gebouwd voor forenzen en scholieren. Er zijn complete lijnen die in het weekend niet bediend worden (L52 Antwerpen - puurs, L82 Aalst - Burst en L144 Jemeppe - Gembloux bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Dat is weer omdat het "station" hier enkel een perronnetje is en men denkt dat hier niemand de trein neemt.
Mooi kut dus..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:57 schreef James1988 het volgende:
Voor Beter OV had gisteren navraag gedaan bij NS Hispeed over problemen van gisteren, NSH vertelde dat het reservestel in Brussel óók defect was. Is misschien nog steeds zo.
Dutchmantrainserie22 zou roepen:quote:
Je vergeet nog 74 uitroeptekensquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dutchmantrainserie22 zou roepen:
LEVENSGEVAARLIJK WAT DEZE MACHINIST DOET, DAT DIT KAN ZEG, BOH PRORAIL DOE ER WAT AAN
Haha, bij deze eerste foto wist ik al wat erin zat... Kennelijk is er een uniforme plakmethode daarbij Blokker .quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:22 schreef b2py het volgende:
Eerst was daar een ontzettend verzegelde brief
[ afbeelding ]
Is voor de 26equote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
wauw En nu?
Maar goed dat die foto 3000 pixels breed is, anders had ik echt geen idee gehad wat erop te zien zou zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |