abonnement Unibet Coolblue
pi_121364680
Hallo,

Na het darten op TV wil ik ook weer graag gaan darten, ben nu 17 en toen ik klein was deed ik dat altijd op een elektronisch bordje, heb ik toen best vaak gedaan, heel wat gaten nog in mijn vloer (vloer is van een soort zeil). Deze gaat dus op een andere plek hangen.

Nu zag ik dat op britse dart site alles wat goedkoper was dan in Nederland, heb daar dus even wat samengesteld.



Is dit een goede samenstelling als beginner? Bordje word aardig goed gereviewd en was niet te duur dus vandaar. 1 set pijlen zaten gratis bij het bord en 1 goedkoop setje pijlen genomen van 8 euro. Had liever 23 gram omdat dat het ''gemiddelde'' is maar 22 is ook prima om te proberen. Mocht ik darten na 2 maanden nog veel spelen wil ik tegen die tijd wel wat duurdere pijltjes halen en proberen in een dartwinkel. Heb er ook wat standaard flights bij gedaan en verschillende maten shafts om te proberen. Uiteindelijk kwam ik op 49 euro voor dit mandje inclusief verzendkosten. Klopt dit een beetje of vergeet ik nou simpele dingen?
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:39:50 #2
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_121364752
Dat bord lijkt me niks. Probeer een winmau of unicorn bord.
WOS'ser for life.
pi_121364917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Dat bord lijkt me niks. Probeer een winmau of unicorn bord.
Had dat bord gekozen naar aanleiding van dit topic op een dartforum, had de laatste 10 pagina's doorgelezen.

http://www.darts.nu/forum(...)kwaliteit-dartborden
pi_121365233
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:43 schreef nodig het volgende:

[..]

Had dat bord gekozen naar aanleiding van dit topic op een dartforum, had de laatste 10 pagina's doorgelezen.

http://www.darts.nu/forum(...)kwaliteit-dartborden
Één van de beste borden inderdaad als ik die mensen mag geloven. Heb het ook gelezen. Je hebt zo veel mensen, zo veel meningen. Heel slecht zal het bord niet wezen.
pi_121365414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:49 schreef StephanL het volgende:

[..]

Één van de beste borden inderdaad als ik die mensen mag geloven. Heb het ook gelezen. Je hebt zo veel mensen, zo veel meningen. Heel slecht zal het bord niet wezen.
Inderdaad, het is is heel erg moeilijk om te filteren welk bord er nou echt boven uitspringt.. Maar met wat filterkunsten kwam ik op de pro tour uit :D

En wat over de pijlen? Beetje goed als starter? Heb er de ballen verstand van.. Gister en vandaag alleen even wat ingelezen.
pi_121365569
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:54 schreef nodig het volgende:

[..]

Inderdaad, het is is heel erg moeilijk om te filteren welk bord er nou echt boven uitspringt.. Maar met wat filterkunsten kwam ik op de pro tour uit :D

En wat over de pijlen? Beetje goed als starter? Heb er de ballen verstand van.. Gister en vandaag alleen even wat ingelezen.
Ik heb er ook de ballen verstand van sorry. Heb vandaag ook mijn eerste spullen gekocht. Ben maar voor Barney pijlen gegaan van 23 gram.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:59:59 #7
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_121365663
Nja die pijlen die je bij t bord krijgt of tien euro voor betaald zijn sws niet de beste pijlen natuurlijkph
WOS'ser for life.
pi_121365819
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:58 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik heb er ook de ballen verstand van sorry. Heb vandaag ook mijn eerste spullen gekocht. Ben maar voor Barney pijlen gegaan van 23 gram.
Ah, we zitten in het zelfde schuitje, aan het darten geraakt door de TV toernooien :P Denk dat je redelijk goed zit met die pijlen, maar wil zelf eerst kijken of ik het echt leuk vind en daarna naar een echte dartwinkel gaan om verschillende pijlen uit te proberen en aan de hand daarvan de fijnste pijlen te kopen.

Maar eerst maar eens kijken of het bord niet na 2 maanden op zolder verdwijnt.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:59 schreef Gabbylicious het volgende:
Nja die pijlen die je bij t bord krijgt of tien euro voor betaald zijn sws niet de beste pijlen natuurlijkph
Tsja, dat had ik ook al door, maar er is echt een gigantisch aanbod aan pijlen, varieerend van 5 tot 80 euro (nog duurder kan ook nog) Dacht dat het wel slim was om eerst een goedkoop setje aan te schaffen om te leren gooien en te proberen wat fijn is voordat ik met een duur setje zit die ik toch liever een paar grammetjes zwaarder/lichter had.
pi_121366152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:03 schreef nodig het volgende:

[..]

Ah, we zitten in het zelfde schuitje, aan het darten geraakt door de TV toernooien :P Denk dat je redelijk goed zit met die pijlen, maar wil zelf eerst kijken of ik het echt leuk vind en daarna naar een echte dartwinkel gaan om verschillende pijlen uit te proberen en aan de hand daarvan de fijnste pijlen te kopen.

Maar eerst maar eens kijken of het bord niet na 2 maanden op zolder verdwijnt.

[..]

Tsja, dat had ik ook al door, maar er is echt een gigantisch aanbod aan pijlen, varieerend van 5 tot 80 euro (nog duurder kan ook nog) Dacht dat het wel slim was om eerst een goedkoop setje aan te schaffen om te leren gooien en te proberen wat fijn is voordat ik met een duur setje zit die ik toch liever een paar grammetjes zwaarder/lichter had.
Daarom. Als ik over een jaar nog dart en het gaat goed, kan ik altijd nog duurdere pijlen kopen. Dan ga ik ook wel langs in een winkel ja.
pi_121366234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:10 schreef StephanL het volgende:

[..]

Daarom. Als ik over een jaar nog dart en het gaat goed, kan ik altijd nog duurdere pijlen kopen. Dan ga ik ook wel langs in een winkel ja.
Waar heb jij je dartartikelen besteld als ik vragen mag?
pi_121366446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:11 schreef nodig het volgende:

[..]

Waar heb jij je dartartikelen besteld als ik vragen mag?
Bij een nederlandse (online) winkel, Dartsinn. Tegen de tijd, dat ik serieuzer ga spelen zal ik ook eens kijken naar shops in Engeland. Schijnt veelal wel goedkoper te zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig om in het Nederlands te communiceren als er iets niet goed is.
pi_121366574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:14 schreef StephanL het volgende:

[..]

Bij een nederlandse (online) winkel, Dartsinn. Tegen de tijd, dat ik serieuzer ga spelen zal ik ook eens kijken naar shops in Engeland. Schijnt veelal wel goedkoper te zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig om in het Nederlands te communiceren als er iets niet goed is.
Bij die winkel zat ik ook ja, volgens mij heeft dat bedrijf 2 sites, ik zat te kijken op www.dartwinkel.nl
Maar alleen voor die protour ben je daar al 45 euro kwijt :o
pi_121366840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:16 schreef nodig het volgende:

[..]

Bij die winkel zat ik ook ja, volgens mij heeft dat bedrijf 2 sites, ik zat te kijken op www.dartwinkel.nl
Maar alleen voor die protour ben je daar al 45 euro kwijt :o
Wat ik heb begrepen van die twee sites op darts.nu is dat het wel familie van elkaar is, maar de shops wel los van elkaar runnen.

Ja in Nederland is het duur ja, als je het vergelijkt met de 19 pond uit Engeland.
pi_121367088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen van die twee sites op darts.nu is dat het wel familie van elkaar is, maar de shops wel los van elkaar runnen.

Ja in Nederland is het duur ja, als je het vergelijkt met de 19 pond uit Engeland.
Alleen komt er nu wel 10 pond verzendkosten bij :(

Wel weer coupon gevonden -2, nog wat pond.
pi_121367199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:26 schreef nodig het volgende:

[..]

Alleen komt er nu wel 10 pond verzendkosten bij :(

Wel weer coupon gevonden -2, nog wat pond.
Ja verzenden is dan duurder ja. Ben voor een redelijk groot pakket, dartbord+pijlen+mat en ring 3,25 euro verzendkosten kwijt op dartsinn. Alleen de stuk prijs is hoger in Nederland.

Dartswarehouse hanteert verzendkosten van een euro.

Voor de rest geen ervaringen met borden of pijlen.
pi_121367753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:28 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja verzenden is dan duurder ja. Ben voor een redelijk groot pakket, dartbord+pijlen+mat en ring 3,25 euro verzendkosten kwijt op dartsinn. Alleen de stuk prijs is hoger in Nederland.

Dartswarehouse hanteert verzendkosten van een euro.

Voor de rest geen ervaringen met borden of pijlen.
Oke, kwam op 57 euro uit, vind ik (en vooral mijn ouders) toch iets te gortig om te besteden aan iets dat misschien over 2 weken al stof ligt te happen. Daarom morgen eerst maar een een bordje van een 10tje halen bij de blokker met pijlen van 18gram. Mocht die na een maand nog bespeeld worden kan er eens ''geupgrade'' worden naar een beter bord en pijlen :P
pi_121515945
Ik kocht mijn dartspullen altijd bij dibo. Goede mensen, spullen in alle prijsklassen, en het belangrijkste was eigenlijk dat ze een fysieke winkel hebben dichtbij mn woonplaats
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')