abonnement Unibet Coolblue
pi_121332029
Ik heb 3 maanden geleden een koppeltje sugar gliders gekocht. In de dierenwinkel werd me verzekerd dat beide dieren rond het begin van de zomer geboren zijn. Half december kwam ik erachter dat het vrouwtje joey's in haar buidel had zitten en dus zijn mijn twee beestjes mischien wel een paar maanden ouder dan mij in de dierenwinkel verteld werd en met oud op nieuw zijn de jonkies voor het eerst uit de buidel gekomen. Nu wou ik vragen of er iemand is die weet welk dierlijk voedsel het beste ik ze het beste kan geven. Er mag namelijk niet te veel vet in zitten, omdat ze anders obesitas kan krijgen. Ik heb haar trouwens nu al een paar dagmuisjes gegeven maar ik weet dus niet of er iets beters is.

Alvast bedankt ;)

Dit is mevrouw trouwens
pi_121333698
Niet om heel lullig te doen, maar waarom zoek je dat niet uit voor je een huisdier koopt?

verder wil ik toch wel even zeggen dat het me nou niet bepaald een dier lijkt dat gemaakt is om als huisdier zijn dagen te slijten (en volgens mij mag het ook niet)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:52:12 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121333982
Treurig dat je het weer hier moet vragen. De vorige keer was er namelijk niemand die je een zinnig antwoord kon geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121334083
quote:
Niet om heel lullig te doen, maar waarom zoek je dat niet uit voor je een huisdier koopt?

verder wil ik toch wel even zeggen dat het me nou niet bepaald een dier lijkt dat gemaakt is om als huisdier zijn dagen te slijten (en volgens mij mag het ook niet)
Ze zijn gewoon toegestaan om te houden als huisdier maar er zijn er nog niet zo veel te koop in Nederland. Ik had trouwens verwacht dat ik ongeveer over een half jaar jongen zou krijgen.

quote:
Treurig dat je het weer hier moet vragen. De vorige keer was er namelijk niemand die je een zinnig antwoord kon geven.
Dat was voor een samengesteld papje. Dit is gewoon voor dierlijk voedsel waar niet te veel vet in zit.
pi_121334224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon toegestaan om te houden als huisdier maar er zijn er nog niet zo veel te koop in Nederland. Ik had trouwens verwacht dat ik ongeveer over een half jaar jongen zou krijgen.

[..]

Dat was voor een samengesteld papje. Dit is gewoon voor dierlijk voedsel waar niet te veel vet in zit.
ze staan niet op de positieven lijst
dat betekend dat ze dit jaar verboden gaan worden

en ik vind het echt super onverantwoord dat je ze gekocht hebt zonder te weten hoe je voor ze moet zorgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121334372
Had inderdaad gezien in dat vorige topic dat je ze toch gekocht had. :{

Misschien is hier wat meer te vinden en anders kun je het wellicht daar vragen.

http://www.sugarglider.com/

Wie weet weet AAP het ook wel, ze vangen er tenslotte genoeg op dus zullen ook wel weten wat te doen in deze situatie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:00:32 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121334388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon toegestaan om te houden als huisdier maar er zijn er nog niet zo veel te koop in Nederland. Ik had trouwens verwacht dat ik ongeveer over een half jaar jongen zou krijgen.

[..]

Dat was voor een samengesteld papje. Dit is gewoon voor dierlijk voedsel waar niet te veel vet in zit.
Ja? En kreeg je toen antwoord?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121334770
quote:
Wie weet weet AAP het ook wel, ze vangen er tenslotte genoeg op dus zullen ook wel weten wat te doen in deze situatie.
Ik weet inderdaad dat stichting AAP vrij veel Sugar Gliders opvangt. Ik zag op hun site dat ze 's nachts vrij veel herrie kunnen maken maar hier heb ik tot nu toe nog totaal geen last van gehad.

bedankt voor de tip trouwens ;)
pi_121335191
quote:
ze staan niet op de positieven lijst
Ze vallen onder de klimbuideldieren en die staan wel op de positieflijst
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 januari 2013 @ 23:39:37 #10
163650 Greys
pi_121336165
Wat een leukerd op de foto :)

Ben het wel een beetje eens met de anderen, dat je zulke bijzondere diertjes beter pas had kunnen nemen als je wat meer weet over wat je ze het beste kunt voeren. Ik weet zelf helemaal NIETS van ze, maar heb je je verder wel een beetje ingelezen over hoe ze gehouden moeten worden in wat voor omgeving, welke temperatuur ze het liefst hebben enzo? :@

EDIT: heb wat updates in je andere topic gemist kennelijk. Gaat het verder goed met ze dus? En jammer dat je niet alles in één topic hebt gehouden/gevraagd, en wat meer foto-updates :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Greys op 08-01-2013 23:44:54 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121336779
quote:
maar heb je je verder wel een beetje ingelezen over hoe ze gehouden moeten worden in wat voor omgeving, welke temperatuur ze het liefst hebben enzo?
Ja tuurlijk. Ik heb als hok een tweedehands houten vitrinekast gekocht omdat daar een stuk minder licht invalt. In die houten vitrinekast heb ik weer takken en ladders en slaazakjes gemaakt. Qua temperatuur hebben ze gewoon kamertemperatuur nodig (ze mogen ook niet in een buitenhok omdat ze niet uit een winterslaap kunnen ontwaken). En als eten geef ik ze gewoon meelwormen, sprinkhanen, dagmuisjes en een zelfgemaakt papje van dingen als Nutrilon 2 en opfokvoer voor lori's.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:57:47 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121336983
Zijn suikereekhoorntjes tegenwoordig toegestaan als huisdien :? Toen ik nog in de dierentuin werkte had ik een collega die speciaal ontheffing had om thuis inbeslaggenomen suikereekhoorntjes op te vangen.

Slecht idee om hier aan te beginnen als je niet donders goed weet wat je doet :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121337194
quote:
Slecht idee om hier aan te beginnen als je niet donders goed weet wat je doet
Ik ben van alles op de hoogte (ziektes, gedrag, het napoleon complex, huisvesting, geluiden)
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:03:06 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ik ben van alles op de hoogte (ziektes, gedrag, het napoleon complex, huisvesting, geluiden)
Maar wat ze moeten eten, weet je niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121337357
quote:
Maar wat ze moeten eten, weet je niet.
Dat ging alleen over het bijvoeren van het vrouwtje. Ik geef d'r nu dagelijks een dagmuisje maar ik wilde gewoon weten of er betere opties waren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 januari 2013 @ 00:06:45 #16
163650 Greys
pi_121337425
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar wat ze moeten eten, weet je niet.
Da's vooral nu ze zoogt volgens mij, of ze dan ander voer moet als 'normaal'.
Want dat weet ie volgens mij wel aardig inmiddels. Maar tis idd wel lastig als je voor dat soort vragen terecht moet op een forum waar niemand die dieren heeft volgens mij :+

Lawrzs, gewoon uit interesse, hoe zit dat eigenlijk als er eentje ziek wordt? :) Weten de dierenartsen er hier wel voldoende van als ze niet zo vaak voorkomen? Hoe werkt dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:08:14 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337500
De een ziet een schattig beestje, de ander krijgt tranen in de ogen om een diersoort dat gewoon nooit in een vitrinekast zijn leven zou moeten slijten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121337637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:08 schreef Lienekien het volgende:
De een ziet een schattig beestje, de ander krijgt tranen in de ogen om een diersoort dat gewoon nooit in een vitrinekast zijn leven zou moeten slijten.
Het is dat ik niet snel huil, maar ik neig toch meer naar dat laatste :{
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 januari 2013 @ 00:11:53 #19
163650 Greys
pi_121337647
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:08 schreef Lienekien het volgende:
De een ziet een schattig beestje, de ander krijgt tranen in de ogen om een diersoort dat gewoon nooit in een vitrinekast zijn leven zou moeten slijten.
Ja dat heb ik zelf ook wel hoor, geloof me.
Aan de andere kant heeft ie ze kennelijk gemakkelijk kunnen krijgen, dus daar zit dan toch nog steeds ook iets fout helaas. En (hier komt mijn leek-zijn om de hoek, vandaar dat ik dit soort dieren niet heb...), men houdt best veel chincilla's bv thuis, da's al vrij normaal. Denk je daar hetzelfde over? Oprechte vraag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121337694
quote:
Lawrzs, gewoon uit interesse, hoe zit dat eigenlijk als er eentje ziek wordt? Weten de dierenartsen er hier wel voldoende van als ze niet zo vaak voorkomen? Hoe werkt dat?
Bijna alle ziektes die een sugar glider kan krijgen komen voor bij een calciumtekort (zoals heupdysplasie en Rachitis). Dat is ook de reden waarom ik nutrilon 2 in het papje doe. Als ze iets anders zouden hebben zou ik eventueel ook in Arnhem terecht kunnen omdat daar een dierenarts is die vaker Sugar Gliders behandeld.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:14:09 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat heb ik zelf ook wel hoor, geloof me.
Aan de andere kant heeft ie ze kennelijk gemakkelijk kunnen krijgen, dus daar zit dan toch nog steeds ook iets fout helaas. En (hier komt mijn leek-zijn om de hoek, vandaar dat ik dit soort dieren niet heb...), men houdt best veel chincilla's bv thuis, da's al vrij normaal. Denk je daar hetzelfde over? Oprechte vraag.
Beesten in kooitjes of hokken. Vreselijk. Ook een konijn dat tien jaar wordt in een hok waarin het drie hupjes heen en drie hupjes terug kan maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121337764
Ik laat ze trouwens ook dagelijks een uur of 2 door de kamer lopen
pi_121337771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat heb ik zelf ook wel hoor, geloof me.
Aan de andere kant heeft ie ze kennelijk gemakkelijk kunnen krijgen, dus daar zit dan toch nog steeds ook iets fout helaas. En (hier komt mijn leek-zijn om de hoek, vandaar dat ik dit soort dieren niet heb...), men houdt best veel chincilla's bv thuis, da's al vrij normaal. Denk je daar hetzelfde over? Oprechte vraag.
Ik vind dat een hele andere zaak. Chinchilla's zijn kleine knaagdiertjes die weinig geluid maken en weinig ruimte innemen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:21:24 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat een hele andere zaak. Chinchilla's zijn kleine knaagdiertjes die weinig geluid maken en weinig ruimte innemen.
Bedoel je weinig ruimte innemen of weinig ruimte nodig hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121337997
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoel je weinig ruimte innemen of weinig ruimte nodig hebben?
Ohja, nodig hebben. Innemen zal niet veel schelen, haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')