abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121324643
Goedenavond,

Onlangs heb ik gesproken met een detacheringsbureau. Zij hebben een bedrijf die mij hebben wil. Ik heb daar gehoord wat ik kan verdienen met als gevolg dat ik nu wat ontevreden ben over mijn loon.

Bij mijn huidige werkgever verdien ik bruto 1450 per maand. Dit is niet veel voor mijn functie. Ik ben 20 jaar dus val onder de jeugdlonen. Volgend jaar zou ik naar 1700 gaan, het jaar daarop zou ik pas in de loonschalen komen.
Bij het andere bedrijf zou ik 1800 - 1900 euro kunnen verdienen. De functie is hetzelfde.

Nu wil ik op zich niet weg bij mijn huidige werkgever, het bevalt me prima tot nog toe. Reden dus om eens te vragen naar een salarisverhoging.

Nu dus mijn vragen:
1. Hoe begin ik zo'n gesprek, aanvragen of zomaar eens binnen lopen?
2. Wat zijn goede argumenten? Ik zou binnenkort graag uit huis willen, nu is mijn loon nog niet zo dat het interessant is. Kan ik dit gebruiken? Of heeft mijn werkgever daar simpelweg geen boodschap aan.
3. In mijn functie is veel werk, er zijn tal bedrijven waar ik terecht zou kunnen. Moet ik dit vermelden?
4. Is het verstandig te vermelden dat ik bij een detacheringsbureau ben geweest?

Tot zo eerst, wellicht schiet me nog wat te binnen.
Bedankt voor degene die antwoorden wil.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skippy_ball op 08-01-2013 20:15:28 ]
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121325229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:
Onlangs gesproken te hebben met een detacheringsbureau en daar te hebben gehoord wat ik bij een ander bedrijf, die mij hebben wil, kan verdienen ben ik ontevreden met mijn loon.
-weg-

[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 08-01-2013 22:47:35 (Wat voegt dit toe?) ]
pi_121325312
Ben je bij dat andere bedrijf uberhaupt aangenomen? Of gewoon loze praatjes van een recruiter?
pi_121325336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:11 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

-weg-
Zo. bedankt voor je reactie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maharbal op 08-01-2013 22:47:44 ]
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121325363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ben je bij dat andere bedrijf uberhaupt aangenomen? Of gewoon loze praatjes van een recruiter?
Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
pi_121325485
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:

Nu dus mijn vragen:
1. Hoe begin ik zo'n gesprek, aanvragen of zomaar eens binnen lopen?
Jij hebt geen functionering/beoordelingsgesprekken?
quote:
2. Wat zijn goede argumenten? Ik zou binnenkort graag uit huis willen, nu is mijn loon nog niet zo dat het interessant is. Kan ik dit gebruiken? Of heeft mijn werkgever daar simpelweg geen boodschap aan.
Zal hem worst zijn.
quote:
3. In mijn functie is veel werk, er zijn tal bedrijven waar ik terecht zou kunnen. Moet ik dit vermelden?
Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.
quote:
4. Is het verstandig te vermelden dat ik bij een detacheringsbureau ben geweest?
Kan, ligt aan de situatie.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121325488
Gewoon in gang zetten, met contractaanbod sta je sterker.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:36:12 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121326519
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
Dus alleen nog maar met de recruiter gesproken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:36:31 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121326538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Zal hem worst zijn.

[..]

Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.

[..]

Dit dus :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:41:31 #10
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121326782
Loop gewoon eens langs voor een informeel gesprekje en vraag het.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:42:29 #11
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121326832
Bedankt voor je reactie,

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jawel, deze zijn helaas net in november gedaan. Ik was toen op zich nog wel "tevreden". In ieder geval niet dusdanig dat ik echt verhoging wou.
quote:
[..]

Zal hem worst zijn.
Begrijpelijk,
quote:
[..]

Ga ik wel van uit, maar weet hij ook dat ik dat weet?
quote:
[..]

Noem eens een voorbeeld waar het wel kan?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:44:01 #12
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121326907
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou een goede start zijn?
pi_121327108
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:44 schreef Skippy_ball het volgende:
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou een goede start zijn?
Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:48:31 #14
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327169
quote:
2s.gif
Op dinsdag 8
januari 2013 20:44
schreef
Skippy_ball het
volgende:

Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct
maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou
een goede start zijn?
Ik ken jouw baas niet.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:49:50 #15
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327235
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8
januari 2013 20:47
schreef
dude1960 het
volgende:

[..]

Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod
gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk
hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel
heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil
hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor
me kunt betekenen"
dit ja. Met tact en gevoel voor timing.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:51:04 #16
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"
En als die me vraagt welk bedrijf?

Het klinkt me goed in de oren,
pi_121327443
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:51 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

En als die me vraagt welk bedrijf?

Het klinkt me goed in de oren,
Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:54:52 #18
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.
Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,
pi_121327551
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:54 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,
okee, dan ga je dus bluffen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:58:35 #20
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:55 schreef dude1960 het volgende:

[..]

okee, dan ga je dus bluffen.
Oke, ik bluf dan, en vervolgens zegt die, nee, het zit er niet in. En dan?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:59:48 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327841
waarom speel je niet gewoon open kaart? Als je gaat bluffen kun je ook verliezen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:00:39 #22
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:59 schreef n00b13 het volgende:
waarom speel je niet gewoon open kaart? Als je gaat bluffen kun je ook verliezen.
Open kaart als in?

Heb aanbod gekregen, ik wil niet weg, desondanks wil ik meer loon?

Dan heeft die toch sowieso iets van, nee, niet nodig?
pi_121327933
Ik denk dat je eerst goede argumenten moet verzinnen, waarom jouw werkgever jou meer loon zou moeten geven. Dan moet je denken aan je capaciteiten, wat maakt jou dat extra loon waard?

Ik denk dat je werkgever je dan zal vragen waarom je dit pas nu aankaart en niet tijdens het functioneringsgesprek, je zou dan kunnen vertellen over de recruiter en bedrijf X, dan begrijpt de werkgever in elk geval waar dit zo vandaan komt. Verder denk ik niet dat dit je gaat sterken qua onderhandeling, want we weten allemaal (hoop ik toch) dat recruiters willen werven en jou enthousiast proberen te maken d.m.v. een hoger loon bij een potentiële werkgever. Of je dat uiteindelijk ook zal krijgen is dan nog maar de vraag...

Onderhandel dus door je kwaliteiten op tafel te leggen of neem dit tenminste mee in het gesprek!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:04:58 #24
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121328130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik denk dat je eerst goede argumenten moet verzinnen, waarom jouw werkgever jou meer loon zou moeten geven. Dan moet je denken aan je capaciteiten, wat maakt jou dat extra loon waard?

Ik denk dat je werkgever je dan zal vragen waarom je dit pas nu aankaart en niet tijdens het functioneringsgesprek, je zou dan kunnen vertellen over de recruiter en bedrijf X, dan begrijpt de werkgever in elk geval waar dit zo vandaan komt. Verder denk ik niet dat dit je gaat sterken qua onderhandeling, want we weten allemaal (hoop ik toch) dat recruiters willen werven en jou enthousiast proberen te maken d.m.v. een hoger loon bij een potentiële werkgever. Of je dat uiteindelijk ook zal krijgen is dan nog maar de vraag...

Onderhandel dus door je kwaliteiten op tafel te leggen!
Nou ja, als ik ze mag benoemen:
- Zeer flexibel
- Jong, maar zelfstandig
- Leergierig
- Tal van projecten goed beeindigd.

Ik denk dat het bedrijf me daarom wil houden.

Nu ken ik een verhaal dat een collega in dezelfde functie een aantal jaren loonsverhoging heeft gekregen omdat die bang was hem kwijt te raken. welliswaar is hij veel ouder dan mij, en uiteraard een stuk meer in zijn vak, (puur ter info)
pi_121328181
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')