-weg-quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:
Onlangs gesproken te hebben met een detacheringsbureau en daar te hebben gehoord wat ik bij een ander bedrijf, die mij hebben wil, kan verdienen ben ik ontevreden met mijn loon.
Zo. bedankt voor je reactie.quote:
Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ben je bij dat andere bedrijf uberhaupt aangenomen? Of gewoon loze praatjes van een recruiter?
Jij hebt geen functionering/beoordelingsgesprekken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:
Nu dus mijn vragen:
1. Hoe begin ik zo'n gesprek, aanvragen of zomaar eens binnen lopen?
Zal hem worst zijn.quote:2. Wat zijn goede argumenten? Ik zou binnenkort graag uit huis willen, nu is mijn loon nog niet zo dat het interessant is. Kan ik dit gebruiken? Of heeft mijn werkgever daar simpelweg geen boodschap aan.
Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.quote:3. In mijn functie is veel werk, er zijn tal bedrijven waar ik terecht zou kunnen. Moet ik dit vermelden?
Kan, ligt aan de situatie.quote:4. Is het verstandig te vermelden dat ik bij een detacheringsbureau ben geweest?
Dus alleen nog maar met de recruiter gesproken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
Dit dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jij hebt geen functionering/beoordelingsgesprekken?
[..]
Zal hem worst zijn.
[..]
Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.
[..]
Kan, ligt aan de situatie.
Jawel, deze zijn helaas net in november gedaan. Ik was toen op zich nog wel "tevreden". In ieder geval niet dusdanig dat ik echt verhoging wou.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jij hebt geen functionering/beoordelingsgesprekken?
Begrijpelijk,quote:[..]
Zal hem worst zijn.
Ga ik wel van uit, maar weet hij ook dat ik dat weet?quote:[..]
Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.
Noem eens een voorbeeld waar het wel kan?quote:[..]
Kan, ligt aan de situatie.
Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:44 schreef Skippy_ball het volgende:
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou een goede start zijn?
Ik ken jouw baas niet.quote:
Op dinsdag 8
januari 2013 20:44 schreef
Skippy_ball het
volgende:
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct
maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou
een goede start zijn?
dit ja. Met tact en gevoel voor timing.quote:
Op dinsdag 8
januari 2013 20:47 schreef
dude1960 het
volgende:
[..]
Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod
gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk
hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel
heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil
hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor
me kunt betekenen"
En als die me vraagt welk bedrijf?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"
Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:51 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
En als die me vraagt welk bedrijf?
Het klinkt me goed in de oren,
Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef dude1960 het volgende:
[..]
Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.
okee, dan ga je dus bluffen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:54 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,
Oke, ik bluf dan, en vervolgens zegt die, nee, het zit er niet in. En dan?quote:
Open kaart als in?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:59 schreef n00b13 het volgende:
waarom speel je niet gewoon open kaart? Als je gaat bluffen kun je ook verliezen.
Nou ja, als ik ze mag benoemen:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik denk dat je eerst goede argumenten moet verzinnen, waarom jouw werkgever jou meer loon zou moeten geven. Dan moet je denken aan je capaciteiten, wat maakt jou dat extra loon waard?
Ik denk dat je werkgever je dan zal vragen waarom je dit pas nu aankaart en niet tijdens het functioneringsgesprek, je zou dan kunnen vertellen over de recruiter en bedrijf X, dan begrijpt de werkgever in elk geval waar dit zo vandaan komt. Verder denk ik niet dat dit je gaat sterken qua onderhandeling, want we weten allemaal (hoop ik toch) dat recruiters willen werven en jou enthousiast proberen te maken d.m.v. een hoger loon bij een potentiële werkgever. Of je dat uiteindelijk ook zal krijgen is dan nog maar de vraag...
Onderhandel dus door je kwaliteiten op tafel te leggen!
Dat zeggen ze allemaalquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |