abonnement Unibet Coolblue
pi_121323929
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



F&F / Kattenvraagbaak #21
Catty on :)

In het vorige topic was Horror's kat zoek voor de jaarwisseling, gelukkig kwam de hongerige kater een paar dagen geleden door het kattenluikje lopen en is niet meer weg te slaan van het toetsenbord O+

Op advies van Fok!s kattenkenners werd geadviseerd de kat niet alleen te castreren, maar ook te chippen en dat is altijd een heel goed advies als je kat weleens de deur uitloopt ^O^
Vooral als jezelf een kat kwijt bent geraakt zonder chip; je zoekt je een ongeluk.

Ook in het vorige topic: hoe ga je met je katten door het oud/nieuwjaarsdag: Veel geluid lijkt de truc te doen; ook hier zijn net als bij andere FoK!katten het geluidsnivo van de radio/tv asociaal hoog gezet met als gevolg dat de poezen gezellig in de huiskamer bleven zitten.

Nu mijn vraag: Mijn kat is zo'n 5 jaar geleden door struviet op RC Urinary S/O gezet en daar eten ook de ander poezen van.
Dat is best duur voer: Urinary is struvietoplossend, toch? Kan ik ook overgaan op gruisvoorkomend nu? Mijn dierenarts zegt van niet, maar hij is nu 5 jaar gruisvrij;

Wat vinden jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 08-01-2013 20:00:54 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:51:49 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121324181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:10 schreef Horror het volgende:
lo iedereen, ik was eventjes weg om te eten. tijdens het eten zat ik met mijn gezin over het chippen van de kat, en over het castreren te overleggen. Maar toen eeneens hoorde ik het kattenluikje, en daarna hoorde ik luid gemiauw. Het bleek mijn kat te zijn! Gelukkig is hij weer terug, hij is wel wat magerder geworden, en hij was heel erg hongerig. Ik heb hem wat vis en brokjes gegeven, die vis is zijn lievelingseten en hij had het al binnen 3 minuten op. Hij vroeg toen om aandacht en hij wilde graag geaaid worden, Ik heb hem dus toen ook gezellig vertroeteld en geaaid. En nu ligt hij dus te slapen tussen mijn beeldscherm en mijn toetsenbord in. Ik ben echt blij dat hij eindelijk terug is! En hij is ook nog eens ongedeert, gelukkig maar.. Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken om hem te laten castreren.
Verstandig om 'm snel te laten castreren.. laat je 'm dan ook meteen chippen?
Is wel verstandig om te doen.
Opzich zal je kat na castratie overigens niet zo ver meer van huis lopen als het goed is, hij wordt dan namelijk niet meer door z'n hormonen gestuurd en zal ook wat rustiger worden.
pi_121324493
Wat fijn dat hij terug is *O* *O* *O* *O*

Ik zou het kattenluikje dichthouden tot na z'n castratie, anders is hij straks nergens te vinden wanneer hij naar de dierenarts moet.
Chippen kun je het beste gelijk met de castratie laten doen, want als hij onder narcose is dan voelt hij niet dat het gebeurt.
pi_121324529
Ik heb ook zo'n kater gehad. Oplossing was 3x per dag eten neerzetten (voor de kater apart) en na 10 minuten weer weghalen. Hij is zonder problemen aan urinewegen 16 geworden. Ik had toen 4 katten.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:09:17 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121325076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:46 schreef Prospera het volgende:
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Nu mijn vraag: Mijn kat is zo'n 5 jaar geleden door struviet op RC Urinary S/O gezet en daar eten ook de ander poezen van.
Dat is best duur voer: Urinary is struvietoplossend, toch? Kan ik ook overgaan op gruisvoorkomend nu? Mijn dierenarts zegt van niet, maar hij is nu 5 jaar gruisvrij;

Wat vinden jullie?
Een vriendin van me die veel van katten weet:
quote:
oei, allang! Struvietoplossend mag maar een half jaar gegeven worden (zeggen de meeste fabrikanten ervan om zich in te dekken).
struviet is allang opgelost in vijf jaar lol.
graanvrij voer schijnt ook al de wereld te schelen omdat graan de urine pH doet stijgen waardoor struviet- of oxalaatkristallen kunnen neerslaan
pi_121325120
Even reageren op de blaasgruis vraag: als het al 5 jaar geleden is, lijkt het me dat hij nu al gruis voorkomend voer heeft? Je hebt dacht ik verschillende soorten RC urinary. Je hebt dit soort voer ook van andere merken, maar een DA zal bijna altijd RC aanraden ;)
pi_121325444
Hallo allemaal. Ik vind katten hele leuke dieren en ik wil er ook graag 1, maar ik ben hier helaas allergisch voor. Bestaan er katten waarbij de allergie minder is? (behalve naaktkatten, dat vind ik helemaal niets)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:21:08 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121325693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:15 schreef 1410 het volgende:
Hallo allemaal. Ik vind katten hele leuke dieren en ik wil er ook graag 1, maar ik ben hier helaas allergisch voor. Bestaan er katten waarbij de allergie minder is? (behalve naaktkatten, dat vind ik helemaal niets)
Wel minder, maar als je echt allergisch doe je je toekomstige ex-kat een lol door je er gewoon bij neer te leggen en een ander soort dier te nemen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121325727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een vriendin van me die veel van katten weet:

[..]

Zo, dan eten ze al 5 jaar RC Urinary voor niks? Is dat ook schadelijk dan voor Fratz, exgruis patient en zijn broertjes zonder gruis?

Ik heb nog een pak van 9 kilo liggen -O-
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121325826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wel minder, maar als je echt allergisch doe je je toekomstige ex-kat een lol door je er gewoon bij neer te leggen en een ander soort dier te nemen.
Het punt is dat ik vroeger katten heb gehad bij mijn ouders en nooit ergens last van heb gehad en bij andere mensen thuis met katten ook niet. Alleen mijn allergietest wijst uit dat ik er 'allergisch' voor ben. De dokter heeft toen verteld dat het ook om een lichte allergie kan gaan en daarom is mijn vraag of er ook katten bestaan waarbij de allergie minder is en zo ja welke?
pi_121325843
Wij zijn een paar weekjes terug begonnen met rc voor om bandit z'n blaasgruis op te laten lossen. De DA zei ook dat hij dit voer 6 weken mag en daarna moet hij voer, hun raden natuurlijk rc aan, om blaasgruis te voorkomen
pi_121325935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wel minder, maar als je echt allergisch doe je je toekomstige ex-kat een lol door je er gewoon bij neer te leggen en een ander soort dier te nemen.
Eens; ik heb 4 katten en ben een paar jaar geleden erachter gekomen dat ik toch allergisch voor ze ben. Ik moet medicatie innemen en pufjes, als het niet nodig is zou ik het niet doen.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:27:28 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121326015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Prospera het volgende:

[..]

Zo, dan eten ze al 5 jaar RC Urinary voor niks? Is dat ook schadelijk dan voor Fratz, exgruis patient en zijn broertjes zonder gruis?

Ik heb nog een pak van 9 kilo liggen -O-
het is volgens die vriendin niet schadelijk maar je kan wel beter wat anders voeren..
maar als je nog 9 kilo hebt dan wil je dat wel ophebben inderdaad (Of evt aan een asiel geven)
maar na die 5 jaar maken die paar extra maanden ook niet zoveel uit denk ik..
pi_121326082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:23 schreef Cindy1988 het volgende:
Wij zijn een paar weekjes terug begonnen met rc voor om bandit z'n blaasgruis op te laten lossen. De DA zei ook dat hij dit voer 6 weken mag en daarna moet hij voer, hun raden natuurlijk rc aan, om blaasgruis te voorkomen
Raar dat mijn DA na 5 jaar zegt dat ik het moet oplossend moet blijven gebruiken.
Ik ga maar over op de struvietvoorkomend.
Misschien kan ik die stap kan overslaan, zie volgend bericht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Prospera op 08-01-2013 20:35:40 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121326201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

het is volgens die vriendin niet schadelijk maar je kan wel beter wat anders voeren..
maar als je nog 9 kilo hebt dan wil je dat wel ophebben inderdaad (Of evt aan een asiel geven)
maar na die 5 jaar maken die paar extra maanden ook niet zoveel uit denk ik..
Vind je vriendin dat ik in de tussentijd moet overgaan op struvietvoorkomend of kan ik overgaan op ander voer?
Ik geef ze het liefst rauw voer, rauwe visfilet en hart.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121326537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:23 schreef 1410 het volgende:

[..]

Het punt is dat ik vroeger katten heb gehad bij mijn ouders en nooit ergens last van heb gehad en bij andere mensen thuis met katten ook niet. Alleen mijn allergietest wijst uit dat ik er 'allergisch' voor ben. De dokter heeft toen verteld dat het ook om een lichte allergie kan gaan en daarom is mijn vraag of er ook katten bestaan waarbij de allergie minder is en zo ja welke?
Ik lees heel vaak dat mensen volgens zo'n test allergisch zijn, maar niet of nouwlijks last hebben van hun katten. Als je een raskat wil zou ik gewoon eens langsgaan bij een fokker, als je daar een tijdje zit merk je wel of je er last van hebt.
pi_121326640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:28 schreef Prospera het volgende:

[..]

Raar dat mijn DA na 5 jaar zegt dat ik het moet oplossend moet blijven gebruiken.
Ik ga maar over op de struvietvoorkomend.
Ik hoor veel goede dingen over rauw voer. Ik zou op voorkomend overgaan in combinatie met rauw voer. Dat 4 tot 6 weken proberen en niets tegen de DA zeggen en het na die weken weer laten testen. Dan heb je een antwoord
pi_121326867
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:36 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik lees heel vaak dat mensen volgens zo'n test allergisch zijn, maar niet of nouwlijks last hebben van hun katten. Als je een raskat wil zou ik gewoon eens langsgaan bij een fokker, als je daar een tijdje zit merk je wel of je er last van hebt.
Ik heb ook meerdere allergieën maar heb los van een verstopte neus (wel echt altijd) nergens last van. Had er wel meer last van toen ik geen luchtfilter had in huis, toen liep m'n neus constant. Allergie schijnt ook minder te zijn bij van die haarloze katten
pi_121327019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:38 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ik hoor veel goede dingen over rauw voer. Ik zou op voorkomend overgaan in combinatie met rauw voer. Dat 4 tot 6 weken proberen en niets tegen de DA zeggen en het na die weken weer laten testen. Dan heb je een antwoord
Dat lijkt me een heel goed idee!
Ze eten al rauwe runderhart; rauwe vis gaat matig, maar garnaaltjes lusten ze wel.
Maar echt rauw barf lusten ze niet, niet eens een rauw eitje.
Een muisje brengen ze wel naar huis, levend en zien en niet naar om.
Tot 1 van de 4 hem op at *O*
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121327031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:30 schreef Prospera het volgende:

[..]

Vind je vriendin dat ik in de tussentijd moet overgaan op struvietvoorkomend of kan ik overgaan op ander voer?
Ik geef ze het liefst rauw voer, rauwe visfilet en hart.
Je zou de brokken kunnen mengen met voorkomend.
Bedoel je met rauw trouwens echt alleen filet en hart? Als je dit vaker wil geven moet je goed in verhouding spiervlees/orgaan/bot geven(barf) of voorgemalen mix(kvv). Anders is het geen volledige voeding.
Sorry als je dit al wist ;)
pi_121327284
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:46 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Je zou de brokken kunnen mengen met voorkomend.
Bedoel je met rauw trouwens echt alleen filet en hart? Als je dit vaker wil geven moet je goed in verhouding spiervlees/orgaan/bot geven(barf) of voorgemalen mix(kvv). Anders is het geen volledige voeding.
Sorry als je dit al wist ;)
Ik bedoel inderdaad echt alleen filet en hart.
Naast hun vaste brokken.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121327439
Ik ga wel even buurten op de Barfplaats ;)
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121330731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

het is volgens die vriendin niet schadelijk maar je kan wel beter wat anders voeren..
maar als je nog 9 kilo hebt dan wil je dat wel ophebben inderdaad (Of evt aan een asiel geven)
maar na die 5 jaar maken die paar extra maanden ook niet zoveel uit denk ik..
Ik snap het niet... Ik voer een van mijn katten sinds een jaar RC urinary s/o vanwege blaadgruis en dat moet hij zijn hele leven blijven eten volgens de DA. Maar dat schijnt nu weer niet zo te zijn? :?
pi_121331608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:51 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik snap het niet... Ik voer een van mijn katten sinds een jaar RC urinary s/o vanwege blaadgruis en dat moet hij zijn hele leven blijven eten volgens de DA. Maar dat schijnt nu weer niet zo te zijn? :?
Zijn 2 types: blaasgruisoplossend en voorkomend. Welke heb je??
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 januari 2013 @ 22:06:41 #25
163650 Greys
pi_121331624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:51 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik snap het niet... Ik voer een van mijn katten sinds een jaar RC urinary s/o vanwege blaadgruis en dat moet hij zijn hele leven blijven eten volgens de DA. Maar dat schijnt nu weer niet zo te zijn? :?
Ik mocht Boor toen ook maar een paar weken of maanden geloof ik dat blaasgruisoplossende voer geven. Daarna moest ie over op onderhoudsvoer van hetzelfde merk. Dus eerst om het op te lossen die kristallen, daarna om het te voorkomen. Dat laatste moeten ze vaak hun hele leven, begreep ik ook van de dierenarts. Maar ik heb een jaar later met de DA overlegd, omdat bij Boor de blaasgruis van de stress bij zijn vorige eigenaar kwam. Dus ik vroeg of ik het eens af mocht bouwen. Dat mocht, ik zou het heel snel weer merken als het terug zou komen. Is nu jaren verder en nooit meer terug gekomen :)

Maar het zal per soort blaasgruis (zijn twee soorten geloof ik) en per heftigheid van de 'aandoening' en per kat verschillen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 januari 2013 @ 22:07:42 #26
163650 Greys
pi_121331680
Op de verpakking van het blaasgruisoplossende voer stond volgens mij destijds ook dat het maar een x aantal weken gegeven mocht worden, bij mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121334919
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:06 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Zijn 2 types: blaasgruisoplossend en voorkomend. Welke heb je??
Daar probeer ik achter te komen... Op internet staat dat het allebei oplossend is. Ik heb 'moderate' n de andere heet 'high dilution'. Heb altijd 'moderate' gebruikt.
Maar dan zal dat wel onderhoud zijn.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:10:41 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121341526
Joepie, een van onze poezen heeft vlooien ;(. Wat helpt het beste van de circa 80431093 middeltjes die er op de markt zijn, heeft iemand goede ervaringen? Met het eten wordt lastig want onze twee poezen eten allebei uit beide bakjes dus ik kan niet garanderen dat ze dan allebei het middel binnenkrijgen. Druppeltjes hoor ik wel eens wat over, in de nek elke dag een druppel ofzo?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121341562
Je haalt bij de DA pipetjes. Stronghold of advantage vind ik goed werken. Frontline of exil zou ik niet gebruiken. In de nek leegknijpen en even niet aan de katten zitten.
pi_121341629
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:11 schreef Oognip het volgende:

[..]

Daar probeer ik achter te komen... Op internet staat dat het allebei oplossend is. Ik heb 'moderate' n de andere heet 'high dilution'. Heb altijd 'moderate' gebruikt.
Maar dan zal dat wel onderhoud zijn.
Ik heb de zakken niet meer maar weet vrijwel zeker dat de high dilution het voer is wat ik maar een paar weken mocht geven en oplossend is, de andere varianten zijn onderhoudsvoer om het te voorkomen. Als je met moderate de moderate calorie bedoeld, die is inderdaad om het te voorkomen en omdat dit soort voer wat sneller aan kan zetten, heb je dan dus de variant met minder calorieën.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:20:48 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121341632
quote:
5s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:10 schreef Bart het volgende:
Joepie, een van onze poezen heeft vlooien ;(. Wat helpt het beste van de circa 80431093 middeltjes die er op de markt zijn, heeft iemand goede ervaringen? Met het eten wordt lastig want onze twee poezen eten allebei uit beide bakjes dus ik kan niet garanderen dat ze dan allebei het middel binnenkrijgen. Druppeltjes hoor ik wel eens wat over, in de nek elke dag een druppel ofzo?
Dierenarts, dus. Die weet, als het goed is, welk middel in jouw buurt effectief is. En het is eens per maand een pipetje achter in de nek.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:21:58 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121341652
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dierenarts, dus. Die weet, als het goed is, welk middel in jouw buurt effectief is. En het is eens per maand een pipetje achter in de nek.
Oh, scheelt dat per regio dan? :o
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121341654
quote:
5s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:10 schreef Bart het volgende:
Joepie, een van onze poezen heeft vlooien ;(. Wat helpt het beste van de circa 80431093 middeltjes die er op de markt zijn, heeft iemand goede ervaringen? Met het eten wordt lastig want onze twee poezen eten allebei uit beide bakjes dus ik kan niet garanderen dat ze dan allebei het middel binnenkrijgen. Druppeltjes hoor ik wel eens wat over, in de nek elke dag een druppel ofzo?
Wat Dragonberry zegt, die merken zou ik ook voor gaan, en dan na een maand (of wat de verpakking ook zegt) weer herhalen. Ik zou er zelf ook nog even een interieurspray bij halen en je huis behandelen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:27:00 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121341730
Oke, dan bel ik dus de dierenarts en vraag of advantage of stronghold hier werken, ga ik vanmiddag gelijk doen :). Bedankt O+.
Meer tips zijn uiteraard welkom :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121342297
Even een vraagje, wij hebben een poes van bijna 7 maanden. Sinds kort, een paar weken trappelt ze ineens met haar pootjes op zachte, warme ondergronden zoals je benen,buik of een kussen.
Het lijkt alsof ze je gaat masseren.Dit deed ze dus voorheen nooit, zomaar van de een op andere dag is ze ermee begonnen.
Ik weet dat katten die behoefte hebben aan moedermelk dit doen, die dus te kort bij hun moeder geweest zijn.
Maar zij is met 13 weken bij haar moeder weggegaan, dus dit kan het niet zijn.
Ze kijkt er ook bij alsof ze in trance is. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:08:19 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121342389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:03 schreef purplenarcis het volgende:
Even een vraagje, wij hebben een poes van bijna 7 maanden. Sinds kort, een paar weken trappelt ze ineens met haar pootjes op zachte, warme ondergronden zoals je benen,buik of een kussen.
Het lijkt alsof ze je gaat masseren.Dit deed ze dus voorheen nooit, zomaar van de een op andere dag is ze ermee begonnen.
Ik weet dat katten die behoefte hebben aan moedermelk dit doen, die dus te kort bij hun moeder geweest zijn.
Maar zij is met 13 weken bij haar moeder weggegaan, dus dit kan het niet zijn.
Ze kijkt er ook bij alsof ze in trance is. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Doet mijn kat van 10+ nog steeds. Uiting van tevredenheid.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:09:03 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121342400
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:27 schreef Bart het volgende:
Oke, dan bel ik dus de dierenarts en vraag of advantage of stronghold hier werken, ga ik vanmiddag gelijk doen :). Bedankt O+.
Meer tips zijn uiteraard welkom :P.
Altijd links-rechts-links kijken voordat je oversteekt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121342407
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doet mijn kat van 10+ nog steeds. Uiting van tevredenheid.
Ow echt? Dus het is alleen maar positief eigenlijk?
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:11:03 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121342447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:09 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Ow echt? Dus het is alleen maar positief eigenlijk?
Volgens mij wel. Die van ons doet het en dan gaat ze lekker liggen slapen.

Heb ook wel eens een katje gehad dat daarbij ook ging sabbelen aan je trui, als hij bij je op schoot zat. Dat was meer dat trappelen voor melk, in mijn beleving.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:11:51 #40
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121342459
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Altijd links-rechts-links kijken voordat je oversteekt.
:o
Goed topic dit, steek ik een hoop van op!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:16:29 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121342555
Die van ons trappelen ook hoor, beide 8. Maar alleen op zachte dingen als kussens, dekens en truien. Gaat gepaard met luid spinnen en dichtgaan van de oogjes. Na het trappelen gaan de poezebeesten over het algemeen op de trappelplek liggen slapen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121342579
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:16 schreef Bart het volgende:
Die van ons trappelen ook hoor, beide 8. Maar alleen op zachte dingen als kussens, dekens en truien. Gaat gepaard met luid spinnen en dichtgaan van de oogjes. Na het trappelen gaan de poezebeesten over het algemeen op de trappelplek liggen slapen.
Ja dit dus :) ... Vond het alleen vreemd dat ze het ineens spontaan is gaan doen na 7 maanden. Maar ach, een gratis massage is nooit weg :P
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:26:21 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121342765
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:16 schreef Bart het volgende:
Die van ons trappelen ook hoor, beide 8. Maar alleen op zachte dingen als kussens, dekens en truien. Gaat gepaard met luid spinnen en dichtgaan van de oogjes. Na het trappelen gaan de poezebeesten over het algemeen op de trappelplek liggen slapen.
Zo lief!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:26:54 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121342780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo lief!
Ja he O+.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121342785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Die van ons doet het en dan gaat ze lekker liggen slapen.

Heb ook wel eens een katje gehad dat daarbij ook ging sabbelen aan je trui, als hij bij je op schoot zat. Dat was meer dat trappelen voor melk, in mijn beleving.
Dat doet die van ons ook. Ik zie het als een teken van vertrouwen. Ze voelen zich veilig en gelukkig. Oogjes gaan dicht en je ziet ze gewoon gelukkig zijn :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:28:58 #46
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121342829
Mijn kat doet dat ook. En waag het niet om haar te storen, want dan wordt ze enorm chagrijnig. :')
Alleen gaat haar mand zo niet lang mee (en mijn beddengoed ook niet }:|).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:31:19 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121342875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Madame_Paon het volgende:
Mijn kat doet dat ook. En waag het niet om haar te storen, want dan wordt ze enorm chagrijnig. :')
Alleen gaat haar mand zo niet lang mee (en mijn beddengoed ook niet }:|).
Oh, dan doet ze de nagels zeker flink uit! Doet onze kat eigenlijk alleen op haar schapenvachtje en dan is het niet zo erg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121343618
Af en toe lekker trappelen is gewoon OK.

Je hebt ook katten die een beetje neurotisch doen en dwangmatig trappelen en sabbelen bij het baasje omdat ze te vroeg bij hun moeder zijn weggegaan, dat is een ander verhaal. Ik zie dat bij de zwerfkittens die ik opvang nog wel eens. Gelukkig gaat dat neurotische er meestal vanzelf wel af wanneer ze ouder zijn, maar het is wel zielig wanneer je merkt dat ze toch hun mammie missen.

Van de zomer kregen we twee zwerfkittens in de opvang die met 10 weken bij hun moeder zijn weggegaan (moederpoes liet zich helaas pas drie maanden later vangen). Het was duidelijk dat de poesjes nog behoefte hadden aan een mama.

Poesje Feline koos mij uit als surrogaat"mama". En dat ging dus echt op het neurotische af. Ik móest haar aandacht geven wanneer ze wilde anders ging ze helemaal in de stress. Dat ging natuurlijk te ver dus ik gaf haar aandacht op míjn initiatief, maar als ik haar negeerde klom ze soms op de bank of de tafel en sprong vanaf daar op me :') Wanneer ik op de bank ging zitten zat ze gelijk op me te trappelen en kwijlde ze me helemaal onder van plezier.
Erg lief maar niet helemaal normaal gedrag natuurlijk. Voor Feline was het veel beter geweest als ze langer bij haar moeder had kunnen blijven en geleidelijk gespeend was.

Feline's zusje Fera maakte gelukkig gebruik van een meer natuurlijke oplossing. Zij liet zich lekker adopteren door Ruby, de moederpoes van een ander nest, en heeft tot 6 maanden oud bij haar gedronken. Ruby had op een gegeven moment geen melk meer maar gewoon het tutten aan de borst was blijkbaar al erg ontspannend.

  woensdag 9 januari 2013 @ 10:05:04 #49
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_121343674
weet iemand hier iets over hypo-allergeen voer? Ik heb die nu van RC via de dierenarts maar poes vindt deze na een half jaar nog steeds niet lekker.
Ik heb nu van Prins ook voer gezien voor gevoelige katten. De dierenwinkel zegt dat die ook heel goed werkt, De dierenarts zegt dat alleen RC hypo-allergeen mag heten omdat zij kunnen garanderen dat het altijd hetzelfde voer is. Niet dan een boel eend en dan weer krokodil. Ofzo iets.
Wat denken jullie? Want ik vind dit zielig, ze vindt de brokjes niet lekker en kotst nog steeds, wel minder als bij ekostyle/felix/whiskas maar nog steeds minimaal 1x in de week.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:24:41 #50
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_121344172
Ik denk dat de dierenarts vooral jou duur voer wil verkopen. Mijn dierenarts heeft ook zo'n gesponsord rek RC en niks anders. Er zijn echt nog wel meer merken met hypoallergeen voer (meestal is dat de 'Sensitive' lijn). je kan eens kijen of vragen bij een dierenwinkel of ze proefzakjes hebben. Niet eten is ook niet goed voor een beestje en dat kan heel rap fout gaan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_121344272
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:11 schreef Oognip het volgende:

[..]

Daar probeer ik achter te komen... Op internet staat dat het allebei oplossend is. Ik heb 'moderate' n de andere heet 'high dilution'. Heb altijd 'moderate' gebruikt.
Maar dan zal dat wel onderhoud zijn.
Bandit heeft nu high delution en moet straks op rc urinary s/O feline
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:46:08 #52
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_121344706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:24 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat de dierenarts vooral jou duur voer wil verkopen. Mijn dierenarts heeft ook zo'n gesponsord rek RC en niks anders. Er zijn echt nog wel meer merken met hypoallergeen voer (meestal is dat de 'Sensitive' lijn). je kan eens kijen of vragen bij een dierenwinkel of ze proefzakjes hebben. Niet eten is ook niet goed voor een beestje en dat kan heel rap fout gaan.
dat vermoeden heb ik dus ook! Maar proefzakjes is idd een goeie, bij de dierenwinkel denken ze ook veel meer mee.
Eerst mocht ik namelijk ook mijn oude voer bewaren toen poes begon met kotsen en na een tijdje zei de DA dat het absoluut niet kon
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_121347773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Af en toe lekker trappelen is gewoon OK.

Je hebt ook katten die een beetje neurotisch doen en dwangmatig trappelen en sabbelen bij het baasje omdat ze te vroeg bij hun moeder zijn weggegaan, dat is een ander verhaal. Ik zie dat bij de zwerfkittens die ik opvang nog wel eens. Gelukkig gaat dat neurotische er meestal vanzelf wel af wanneer ze ouder zijn, maar het is wel zielig wanneer je merkt dat ze toch hun mammie missen.

Van de zomer kregen we twee zwerfkittens in de opvang die met 10 weken bij hun moeder zijn weggegaan (moederpoes liet zich helaas pas drie maanden later vangen). Het was duidelijk dat de poesjes nog behoefte hadden aan een mama.

Poesje Feline koos mij uit als surrogaat"mama". En dat ging dus echt op het neurotische af. Ik móest haar aandacht geven wanneer ze wilde anders ging ze helemaal in de stress. Dat ging natuurlijk te ver dus ik gaf haar aandacht op míjn initiatief, maar als ik haar negeerde klom ze soms op de bank of de tafel en sprong vanaf daar op me :') Wanneer ik op de bank ging zitten zat ze gelijk op me te trappelen en kwijlde ze me helemaal onder van plezier.
Erg lief maar niet helemaal normaal gedrag natuurlijk. Voor Feline was het veel beter geweest als ze langer bij haar moeder had kunnen blijven en geleidelijk gespeend was.

Feline's zusje Fera maakte gelukkig gebruik van een meer natuurlijke oplossing. Zij liet zich lekker adopteren door Ruby, de moederpoes van een ander nest, en heeft tot 6 maanden oud bij haar gedronken. Ruby had op een gegeven moment geen melk meer maar gewoon het tutten aan de borst was blijkbaar al erg ontspannend.

Onze kat Rusty van 10 maanden doet dit ook! Hij is met 9 weken weggegaan bij z'n moeder (via Cat22) en sinds hij bij ons woont ziet hij onze kat Kitty als zijn moeder. Hij dook er dus meteen op om te drinken, maar dat kon zij niet echt waarderen :') Hij heeft het een tijdje niet gedaan en vanaf een maand of 5/6 weer. Ze wordt boos als hij aan haar buik komt, dus hij gaat dan naast haar liggen en aan haar voorpootje sabbelen :') en hard spinnen en kneden! Ziet er echt niet uit, aangezien hij al een stuk groter is dan Kitty :')

Over blaasgruis; vaak wordt dat veroorzaakt door stress, overgewicht en/of een koolhydraatrijk dieet. Als je eerst 6 weken oplossend voer geeft zou daarna overstappen op koolhydraatarm voer (dus puur vlees/vis) en wegnemen van eventuele stress/overgewicht moeten helpen. Eventueel kan je ook een scheutje water aan het voer toevoegen om ze meer te laten plassen. Bij katers wel heel goed opletten dat het niet terugkomt, als zij grote kristallen hebben kunnen zie die vaak niet uitplassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 09-01-2013 12:28:22 ]
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:32:21 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121350080
Valt mij trouwens wel op dat veel katten die Royal Canin krijgen op een gegeven moment last krijgen van blaasgruis.. waar RC dan ook weer een speciaal voer voor heeft..
Een vriendin van me zei laatst nog dat het lijkt alsof RC veel verschillende voeren heeft voor diverse problemen maar dat ze (RC) zelf de oorzaak zijn voor die problemen..
pi_121350389
Wij hebben van de DA Hill's blaasgruis en schildkliervoer gehad, het grootste deel van het voer bestond uit mais en dierlijk vet. Wat dus weer overgewicht kan veroorzaken. Dus ook blaasgruis. En diabetes.

Ik denk ook dat al dat "speciale" voer juist averechts werkt. Er zit alles in wat een kat juist niet nodig heeft.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:25:10 #56
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_121361563
Ik heb gehoord dat voorjaars kittens sterker zijn dan najaars kittens.. Is dat zo of zou ik nu gewoon 2 kittens kunnen halen/kopen hoe je t ook wilt noemen?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_121368623
Klopt het dat Siamezen vaak stinken?
Ik zit er al heel lang aan te denken om een Siamese kitten te kopen :@ Het werd me echter door een paar mensen afgeraden omdat ze op volwassen leeftijd heel erg zouden stinken.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_121373294
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:52 schreef DjinN het volgende:
Klopt het dat Siamezen vaak stinken?
Ik zit er al heel lang aan te denken om een Siamese kitten te kopen :@ Het werd me echter door een paar mensen afgeraden omdat ze op volwassen leeftijd heel erg zouden stinken.
geen idee, maar op een gegeven moment gaat elke kat stinken als ze te oud worden om zichzelf goed schoon te houden.. Bij onze laatste kat was dat toen hij 18 was, na een hersenbloeding(slecht evenwicht) en hij miste veel tanden(veel kwijl). Lag eigenlijk ook alleen nog maar op 1 plekje behalve met eten..
Dat is eigenlijk ook de enigste oudere kat die ik me kan herinneren, dus weet niet hoe het met andere oude katten zit.
pi_121376055
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:25 schreef bobbernaut het volgende:
Ik heb gehoord dat voorjaars kittens sterker zijn dan najaars kittens.. Is dat zo of zou ik nu gewoon 2 kittens kunnen halen/kopen hoe je t ook wilt noemen?
Vroeger was dat zo.
Poezen worden onder invloed van licht/daglengte in het voorjaar/de zomer vaker krols, in najaar/winter houden veel poezen "winterstop" en worden ze niet zwanger waardoor het lichaam zich kan herstellen van de zwangerschappen en zoogtijd.
Moederpoezen moesten op de boerderij overleven door muizen te vangen en als ze dan in het voorjaar kittens kregen was moederpoes in goede lichamelijke conditie en waren er muizen genoeg. Wanneer moederpoes in het najaar haar tweede of derde nest van het jaar kreeg was ze in slechtere conditie omdat ze veel was afgevallen door het melk geven aan een eerder nest/eerdere nesten. En er waren ook nog eens minder muizen om op te jagen. Zo'n moederpoes kon het laatste nest van het jaar minder melk geven en daardoor waren die kittens vaak zwakker.

Nu worden poezen en kittens beter verzorgd en kunnen ze ook in het najaar genoeg eten krijgen waardoor het verschil voorjaar/najaarskittens niet meer zou moeten bestaan.
Wel is het dus zo dat er deze tijd van het jaar minder kittens zijn om uit te kiezen omdat de grote piek in de voortplanting van katten al geweest is.
pi_121376085
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:52 schreef DjinN het volgende:
Klopt het dat Siamezen vaak stinken?
Ik zit er al heel lang aan te denken om een Siamese kitten te kopen :@ Het werd me echter door een paar mensen afgeraden omdat ze op volwassen leeftijd heel erg zouden stinken.
De Siamezen en Oosterlingen die ik ken ruiken niet anders dan andere katten.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:13:33 #61
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121388542
Misschien kan iemand mij helpen? Onze kat eet sinds 2 dagen heel weinig tot niks...En gisteren en vandaag heeft ie vrijwel alleen maar geslapen, vandaag ook nog niet gegeten of gedronken...
En hij heeft gisteren zomaar binnen geplast. (doet ie normaal nooit, ook niet als kitten)
Zal ik de dierenarts bellen ?
pi_121388685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:13 schreef PureEvil het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen? Onze kat eet sinds 2 dagen heel weinig tot niks...En gisteren en vandaag heeft ie vrijwel alleen maar geslapen, vandaag ook nog niet gegeten of gedronken...
En hij heeft gisteren zomaar binnen geplast. (doet ie normaal nooit, ook niet als kitten)
Zal ik de dierenarts bellen ?
Zeker de dierenarts bellen! En ook proberen hem dan maar te dwangvoeren, want katten kunnen eigenlijk niet langer dan een dag zonder eten (ivm leververvetting).

Zie ook: http://www.dierenklinieko(...)ptoom/niet-eten-kat/

[ Bericht 9% gewijzigd door snkr-xxx op 10-01-2013 12:25:43 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:35:31 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121389166
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:18 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Zeker de dierenarts bellen! En ook proberen hem dan maar te dwangvoeren, want katten kunnen eigenlijk niet langer dan een dag zonder eten (ivm leververvetting).

Zie ook: http://www.dierenklinieko(...)ptoom/niet-eten-kat/
tnx! ik ga eerst ff een bakje voer en drinken neerzetten voor m, en daarna de dierenarts bellen

Edit: hij ging wel gelijk drinken, maar was niet z'n happy zelf iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door PureEvil op 10-01-2013 12:46:41 ]
pi_121389822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:35 schreef PureEvil het volgende:

[..]

tnx! ik ga eerst ff een bakje voer en drinken neerzetten voor m, en daarna de dierenarts bellen

Edit: hij ging wel gelijk drinken, maar was niet z'n happy zelf iig.
Heeft ie niet continue eten en drinken staan? Ik bedoel, als ie al zo slecht eet..

Zou sowieso direct de DA bellen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:01:42 #65
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121389973
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:56 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Heeft ie niet continue eten en drinken staan? Ik bedoel, als ie al zo slecht eet..

Zou sowieso direct de DA bellen.
's nachts slaapt ie in de garage, in een mandje met warm deken. Normaal komt ie dan 's ochtends gelijk naar binnen...maar gisteren en vandaag dus niet (gisteren uiteindelijk dus ff wel maar dat was geen succes)
Dus daar heeft ie normaal gesproken geen drinken/eten staan nee.
pi_121394113
Enne?
pi_121394575
snachts ook geen water? katten zijn al geen grote drinkers. als ze alleen overdag water ter beschikking hebben drinken ze zeker weten veel te weinig.

probeer anders eens natvoer, meeste katten zijn daar gek op.
en natuurlijk de dierenarts bellen

[ Bericht 46% gewijzigd door loecje op 10-01-2013 15:41:03 ]
pi_121395157
Gelijk naar de dierenarts, als de kat al een paar dagen niet eet, en zeker omdat hij ook slecht drinkt, kan er van alles aan de hand zijn. Die van ons deed dat ook en toen bleek dat hij 42 graden koorts had... (gelukkig spring hij weer helemaal happy rond)
pi_121395346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:13 schreef PureEvil het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen? Onze kat eet sinds 2 dagen heel weinig tot niks...En gisteren en vandaag heeft ie vrijwel alleen maar geslapen, vandaag ook nog niet gegeten of gedronken...
En hij heeft gisteren zomaar binnen geplast. (doet ie normaal nooit, ook niet als kitten)
Zal ik de dierenarts bellen ?
Naar de dierenarts toe met het beestje en wel voor het weekend.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121395419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:52 schreef DjinN het volgende:
Klopt het dat Siamezen vaak stinken?
Ik zit er al heel lang aan te denken om een Siamese kitten te kopen :@ Het werd me echter door een paar mensen afgeraden omdat ze op volwassen leeftijd heel erg zouden stinken.
Is mij totaal onbekend, heb een Siamees gehad, Javenezen en Balinees en die ruiken echt niet anders dan een ander ras of rasloze kat...natuurlijk allemaal wel gecastreerd hè. ;) Ook mijn nu oude Javanese poes ruikt echt niet anders dan mijn Noorse Boskatkater, :{ Wie heeft je dat wijsgemaakt? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121395653
Heb laatst wel ergens gelezen dat Oosterse rassen vatbaarder zijn voor tandvleesontstekingen en daarom nogal uit hun giecheltje zouden kunnen ruiken. Weet niet in hoeverre dit ook echt zo is, lijkt me ook wel een beetje vergezocht. Misschien bedoelden ze dat?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:01:39 #72
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121419657
Ik heb een kat en een kattin (oftewel poes) en de poes stinkt naar poep als ik d'r aanhaal en ze prrrrrrrrrrr doet, zodra ik stop stopt de poep lucht ook. Wat kan ik hieraan doen ? Of moet ik naar de DA :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_121419810
PE, gauw naar het weekend! Kan best dat ie bijv. blaasontsteking heeft en daarom ook binnen heeft geplast, niet eet omdat hij niet lekker is en niets doet. Een kat die bijv. niet kan plassen kan heel snel dood gaan! Hopelijk ben je al geweest.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:18:58 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121426043
Ik kreeg de DA gisteren niet te pakken..Dus vanochtend gebeld, ik kan om 16.00 daarheen. Hij zei dat ze dan waarschijnlijk wat bloed gingen afnemen ...we zien wel. Ik vind het zó zielig :'(
pi_121426410
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:18 schreef PureEvil het volgende:
Ik kreeg de DA gisteren niet te pakken..Dus vanochtend gebeld, ik kan om 16.00 daarheen. Hij zei dat ze dan waarschijnlijk wat bloed gingen afnemen ...we zien wel. Ik vind het zó zielig :'(
Dan bel je desnoods een andere DA :{ en pas om 16 uur terecht? Dan was ik ook naar een andere DA gegaan...

Maar goed, ik duim dat ie zo beter is!
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2013 @ 10:33:32 #76
43556 miss_dynastie
pi_121426453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:18 schreef PureEvil het volgende:
Ik kreeg de DA gisteren niet te pakken..Dus vanochtend gebeld, ik kan om 16.00 daarheen. Hij zei dat ze dan waarschijnlijk wat bloed gingen afnemen ...we zien wel. Ik vind het zó zielig :'(
Heb je wel aangegeven dat het spoed is?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:34:48 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121426483
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je wel aangegeven dat het spoed is?
Ik heb gezegd dat ie al 3 dagen bijna niks eet en drinkt en alleen maar slaapt...en erg ziek lijkt...Neem aan dat hij dan ook wel weet dat het niet tot morgen kan wachten toch?
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2013 @ 10:36:46 #78
43556 miss_dynastie
pi_121426542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:34 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ie al 3 dagen bijna niks eet en drinkt en alleen maar slaapt...en erg ziek lijkt...Neem aan dat hij dan ook wel weet dat het niet tot morgen kan wachten toch?
Nou, ze kunnen wellicht ook gehoord hebben 'wacht al drie dagen, heeft kennelijk geen haast'. Ik zou terugbellen en aangeven dat het nu wat jou betreft spoed heeft.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:13:42 #79
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121427596
hij heeft net wat gedronken, is uit de mand geklommen en ff buiten geweest en zn ding gedaan daar ;) Nu weer in de mand, want ik wil niet dat ie straks onvindbaar is als we naar de DA gaan.
pi_121429973
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:01 schreef DaMook het volgende:
Ik heb een kat en een kattin (oftewel poes) en de poes stinkt naar poep als ik d'r aanhaal en ze prrrrrrrrrrr doet, zodra ik stop stopt de poep lucht ook. Wat kan ik hieraan doen ? Of moet ik naar de DA :X .
Ruikt het naar scheetjes ? Ik heb een paar opvangertjes gehad die er een paar lieten vliegen als je ze knuffelde en ze zich helemaal ontspanden. :')

Het enige andere wat ik kan bedenken is iets met haar anaalklieren, sommige katten ledigen die als ze opgewonden zijn. Maar volgens mij zie je dan ook vloeistof. (ik heb het zelf nooit aan de hand gehad)
pi_121444764
Hoe was het bij de DA, PE?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:04:35 #82
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121451612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:33 schreef Oognip het volgende:
Hoe was het bij de DA, PE?
spuit gehad met antibiotica, en we moeten m 'dwangvoeren', ik heb een tubetje met speciaal voer meegekregen, een theelepel daarvan is genoeg om hem weer wat te laten aansterken. Maandag weer een prik met antibiotica...Hij ligt nu lekker te slapen op de bank
pi_121453222
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:04 schreef PureEvil het volgende:

[..]

spuit gehad met antibiotica, en we moeten m 'dwangvoeren', ik heb een tubetje met speciaal voer meegekregen, een theelepel daarvan is genoeg om hem weer wat te laten aansterken. Maandag weer een prik met antibiotica...Hij ligt nu lekker te slapen op de bank
Maar wat heeft 'ie? Blaasontsteking?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:36:31 #84
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121453361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:34 schreef Oognip het volgende:

[..]

Maar wat heeft 'ie? Blaasontsteking?
Dat weet de dierenarts niet, het kan van alles zijn (ook dingen die niet te genezen zijn..)...blaasontsteking heeft ie niks over gezegd iig. wel had Janus wat koorts (38.4) ...
Zowiezo als het dit weekend niet beter gaat dan kan ik de DA bellen, en anders gewoon maandag ochtend.
(en dan kan de DA nog een bloedonderzoek doen)
pi_121453743
koorts met 38.4?

De normaaltemperatuur voor een kat ligt hoger dan bij een mens.
tussen de 38 en de 39 graden is normaal als ik het goed heb.
pi_121453857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:36 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dat weet de dierenarts niet, het kan van alles zijn (ook dingen die niet te genezen zijn..)...blaasontsteking heeft ie niks over gezegd iig. wel had Janus wat koorts (38.4) ...
Zowiezo als het dit weekend niet beter gaat dan kan ik de DA bellen, en anders gewoon maandag ochtend.
(en dan kan de DA nog een bloedonderzoek doen)
38.4 is inderdaad geen koorts, wat loecje zegt dus.

Ik ga duimen dat ie snel beter is!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:10:24 #87
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121457605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ruikt het naar scheetjes ? Ik heb een paar opvangertjes gehad die er een paar lieten vliegen als je ze knuffelde en ze zich helemaal ontspanden. :')

Het enige andere wat ik kan bedenken is iets met haar anaalklieren, sommige katten ledigen die als ze opgewonden zijn. Maar volgens mij zie je dan ook vloeistof. (ik heb het zelf nooit aan de hand gehad)
Ja over die anaalklieren lees ik het meest, maar ik zie geen vloeistof ofzo. Scheetjes zou ook kunnen natuurlijk, maar ik heb het idee dat het blijft zolang ik haar aanhaal.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:40:12 #88
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121475569
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat (8maanden) meer drinkt?

Ik heb hier al een drinkfontein staan (waar ie sowieso amper uit drinkt), op m'n aanrecht staat ook een bakje water dat dagelijks verwerst wordt (drinkt ie al wat meer uit) en natuurlijk de gootsteen, staat een bord met een laagje water in, hier drinkt ie het liefst uit vandaar dat ik dat bord ook maar laat staan.

Maar hij drinkt sowieso niet veel, paar keer per dag een klein slokje en vandaag heb ik 'm nog helemaal niet zien drinken.
Ik heb het idee dat ie minder dan 200ml per dag binnen krijgt.
Sinds kort (10dec.) is ie gecrastreerd en komt ook wat langer buiten en heeft het buiten poepen en plassen ontdekt deze week, hij maakt geen gebruik van de kattenbak meer, ook niet als ie 's avonds binnen is (vanaf 10-12 uur tot 17-18 uur mag ie naar buiten, daarna gaat het luikje dicht)
pi_121475918
Wat krijgt ie te eten? Misschien krijgt ie al veel vocht binnen via natvoer e.d?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:58:11 #90
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121476109
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:51 schreef snkr-xxx het volgende:
Wat krijgt ie te eten? Misschien krijgt ie al veel vocht binnen via natvoer e.d?
's ochtends krijgt ie 25gram Smilla brokjes (nog kittenbrokjes maar da's bijna op, daarna krijgt ie Smilla Chicken) en Bozita natvoer, 120gram..

Dus hij krijgt inderdaad wel vocht binnen en als het buiten geregend heeft krijgt ie ook wel vocht binnen met wassen maar het is wel vreemd dat ie opeens geen water meer uit z'n bakjes drinkt, dat deed ie eerst namelijk wel gewoon.
Net zoals poepen en plassen op de kattenbak.
Dat ie niet meer poept daar is nog te begrijpen, zo vaak hoef je ook weer niet op een dag maar plassen gebeurt normaal gezien toch wel wat vaker.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:01:48 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121476206
Wie weet drinkt hij buiten uit een plas of een vijver.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121476432
Misschien heeft ie inderdaad een mooie drinkplek buiten gevonden. Wel jammer dat ie niet meer op de bak wil, anders kon je het op die manier een beetje in de gaten houden..
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:12:09 #93
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121476498
Er zijn geen vijvers in de buurt..
Tenmisnte, niet waar hij komt.. er is bij de flat 1 huis met een vijver maar die hebben ook een flink blaffende herder dus daar komt ie niet.
Misschien dat ie water uit plassen drinkt maar er zijn op het moment ook niet veel plassen..
pi_121476585
Hmmm, is het een optie om 'm een dagje binnen te houden om z'n drink en plasgedrag te monitoren of wil ie perse naar buiten?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 januari 2013 @ 18:19:29 #95
163650 Greys
pi_121476678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:12 schreef SiGNe het volgende:
Er zijn geen vijvers in de buurt..
Tenmisnte, niet waar hij komt.. er is bij de flat 1 huis met een vijver maar die hebben ook een flink blaffende herder dus daar komt ie niet.
Misschien dat ie water uit plassen drinkt maar er zijn op het moment ook niet veel plassen..
Overal waar je buiten kijkt is wel een kuiltje (knikkerkuiltje) of een leeg plantenpotje oid waar water in blijft staan ;) Meer van die plekjes dan je denkt in een omtrek van 20 meter rond je huis denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:11:32 #96
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121480687
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:15 schreef snkr-xxx het volgende:
Hmmm, is het een optie om 'm een dagje binnen te houden om z'n drink en plasgedrag te monitoren of wil ie perse naar buiten?
Hij wil wel heel graag maar uiteindelijk heeft ie mijn keuze maar te respecteren (hij heeft toch de ballen niet om er iets van te zeggen ;) )

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Overal waar je buiten kijkt is wel een kuiltje (knikkerkuiltje) of een leeg plantenpotje oid waar water in blijft staan ;) Meer van die plekjes dan je denkt in een omtrek van 20 meter rond je huis denk ik.
Da's opzich wel waar ja..

Naja, komende tijd maar even in de gaten houden en evt aan de dierenarts vragen..
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:36:56 #97
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121481764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:40 schreef SiGNe het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kat (8maanden) meer drinkt?

Ik heb hier al een drinkfontein staan (waar ie sowieso amper uit drinkt), op m'n aanrecht staat ook een bakje water dat dagelijks verwerst wordt (drinkt ie al wat meer uit) en natuurlijk de gootsteen, staat een bord met een laagje water in, hier drinkt ie het liefst uit vandaar dat ik dat bord ook maar laat staan.

Maar hij drinkt sowieso niet veel, paar keer per dag een klein slokje en vandaag heb ik 'm nog helemaal niet zien drinken.
Ik heb het idee dat ie minder dan 200ml per dag binnen krijgt.
Sinds kort (10dec.) is ie gecrastreerd en komt ook wat langer buiten en heeft het buiten poepen en plassen ontdekt deze week, hij maakt geen gebruik van de kattenbak meer, ook niet als ie 's avonds binnen is (vanaf 10-12 uur tot 17-18 uur mag ie naar buiten, daarna gaat het luikje dicht)
Koop liquid snack, meng een half zakje door een schoteltje water. Moet je ze dan eens zien drinken :P

Ik doe het hier ook, want ik heb een kater met wat darmissues en die moet veel drinken. Ze drinken zich allemaal een ongeluk *O*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:43:55 #98
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121482075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Koop liquid snack, meng een half zakje door een schoteltje water. Moet je ze dan eens zien drinken :P

Ik doe het hier ook, want ik heb een kater met wat darmissues en die moet veel drinken. Ze drinken zich allemaal een ongeluk *O*
Die liquid snacks krijgt ie al elke dag 1 van.. vindt ie héérlijk.. nog voor ik het op een schoteltje doe zit ie het schoteltje al spinnend af te likken :D
pi_121482319
Bandit vind z'n brokjes lekkerder als er wat water bij zit, misschien ook een idee voor jou
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 januari 2013 @ 20:52:37 #100
163650 Greys
pi_121482384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die liquid snacks krijgt ie al elke dag 1 van.. vindt ie héérlijk.. nog voor ik het op een schoteltje doe zit ie het schoteltje al spinnend af te likken :D
Ohhh nou, dan door een schoteltje water heen rommelen wat ElisaB zegt, dat gaat vast werken *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:21:57 #101
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_121485571
Overal bakjes zetten. bij ons staat er vaak in elke kamer 1 en ze drinken altijd onderweg.
pi_121495246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:15 schreef 1410 het volgende:
Hallo allemaal. Ik vind katten hele leuke dieren en ik wil er ook graag 1, maar ik ben hier helaas allergisch voor. Bestaan er katten waarbij de allergie minder is? (behalve naaktkatten, dat vind ik helemaal niets)
de devon rex kat schijnt minder allergenen te produceren. Ga eens bij een cattery langs om te zien hoe jij op ze reageert, voordat je een kat aanschaft.
Ben je trouwens allergisch voor huidschilfers of haar? (of beide)?
  maandag 14 januari 2013 @ 16:11:24 #103
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_121550816
Onze poes houd niet van vast pakken, toch moest ze vandaag weer geloven aan haar wekelijkse controle. Dan probeer ik haar te pakken en even alles te voelen en te bekijken.
Het viel me op dat één van haar lange hoektanden korter was (afgebroken?). Ik heb geen idee wanneer en hoe dit is gebeurd. Heb het idee dat ze niet minder eet, ze wast zichzelf nog en loopt nog gewoon rond.
Mijn reactie is nu dat ik hier niets aan kan doen. Maar heeft iemand andere ervaringen waarbij een dierenarts toch van pas zou komen?
pi_121551845
Ik zou me denk ik pas zorgen beginnen te maken als de tand echt half is afgebroken. Mijn oudste kater mist van beide hoektanden het puntje, maar heeft hier geen last van volgens mij.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:59:06 #105
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_121552918
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:35 schreef Dragonberry het volgende:
Ik zou me denk ik pas zorgen beginnen te maken als de tand echt half is afgebroken. Mijn oudste kater mist van beide hoektanden het puntje, maar heeft hier geen last van volgens mij.
Oké bedankt voor deze extra geruststelling.
Mijn beide katten moeten binnenkort naar de DA voor hun jaarlijkse inenting. Misschien dat ik deze iets naar voren schuif zodat hij ook op korte termijn naar de tand kan kijken.
  maandag 14 januari 2013 @ 17:00:57 #106
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121553008
Hoewel ik al jaren alleen maar meelees op het forum en eigenlijk nooit post, is de tijd dan nu toch gekomen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In september 2012 heb ik een poes (ik heb haar Noortje genoemd) uit het asiel gehaald. Ze was op straat gevonden en werd ongeveer 8 jaar oud geschat, waar ze vandaan kwam en wat er gebeurd was wisten ze bij het asiel niet. Ik was eigenlijk op zoek naar een compleet ander soort kat: ik zocht een zwart-met-klein-beetje-witte kater en een lekkere doorleefde kop, maar kwam thuis met een overwegend-witte-met-klein-beetje-cyperse poes met een lief snoetje, haha.

Noortje zat in het asiel in een kamer met een hoop andere katten waar ze eigenlijk niet veel mee op had. Ze was niet bang voor ze en deed ook niet lelijk tegen ze, maar ze lag de hele tijd lekker in haar eigen hokje en zocht gewoon geen contact met de rest. Volgens het asiel had ze een 'spraakgebrek': als ze geaaid wilde worden zou ze grommen in plaats van spinnen! Bij mij deed ze dat niet, maar ik mocht dan weer absoluut niet stoppen met aaien want dan kreeg ik een tik (zonder nageltjes) of hapje (zonder echt bijten). Bij mijn vriend gromde ze wel en ze heeft hem ook wat krassen op zijn hand bezorgd. Hij was dus niet wild enthousiast, maar onder lichte dwang kreeg ik hem toch zo ver dat we Noortje mee naar huis namen, haha.

We hebben geen andere katten (of andere huisdieren) en werken beide fulltime. Omdat Noortje in het asiel eigenlijk niets met de andere aanwezige katten op leek te hebben, was het volgens het asiel geen probleem om haar in haar eentje te houden. Ook het feit dat ze bij ons niet naar buiten kan (behalve op ons balkon, maar alleen als wij thuis zijn want er mag geen luikje in de (glazen) deur van de huurbaas) zou geen probleem vormen, ze is namelijk een erg rustige kat en ligt het liefst de hele dag te luieren.

Nu ze eenmaal een paar maanden bij ons is zie ik bijna niets terug van de poes uit het asiel. Ik kwam er al snel achter dat van een 'spraakgebrek' helemaal geen sprake was, ze was gewoon bang! Ze wilde best wel geaaid worden maar vertrouwde die handen toch niet helemaal, daarom begon ze te grommen. Vaak ging ze op haar rug liggen om haar buik te tonen zodat die geaaid kon worden, maar ook dan werd ze toch opeens bang en kon ze zomaar een tik geven. Dit alles is nu helemaal over, ze vindt het heerlijk om overal geaaid te worden en is niet meer bang dat je haar opeens toch pijn wil doen. Uithalen of bijten doet ze ook nauwelijks meer. Van mijn vriend is ze soms nog wel een beetje bang, vooral als hij door de kamer loopt vindt ze hem een beetje eng, maar als hij op de bank gaat zitten komt ze dolenthousiast aangerend om naast hem op de bank te springen en te knuffelen O+

Als we thuiskomen komt ze meestal als een gek naar de deur gesprint, nog voordat we hem goed en wel open hebben steekt haar kopje al door de deur. Ook 's ochtends (ze mag niet bij ons op de slaapkamer) als ik de slaapkamer uitkom word ik enthousiast begroet. Soms krabt ze aan de deur als we naar haar zin te lang slapen.

Hoewel ik het natuurlijk heel leuk vind om zo enthousiast verwelkomd te worden bij het thuiskomen en wakker worden, vraag ik me toch af of dit niet meer een teken is van eenzaamheid dan van blijdschap om mij te zien. Met name ook omdat ze erg veel miauwt als we net thuis zijn gekomen, ik weet niet zeker of dat nou puur als begroeting bedoeld is (overigens heb ik wel eens een tijdje achter de deur staan wachten en luisteren, maar dan hoor ik geen gemiauw dus ik denk niet dat ze dat de hele tijd doet als we weg zijn).

Als ze zich verveelt laat ze dat in ieder geval niet merken door spullen/meubels te slopen, ze krabt alleen een beetje aan de krabpaal maar laat meubels en planten verder met rust. Ze klimt overigens ook nauwelijks, hoger dan de bank en de eetkamerstoelen heb ik haar nog nooit gezien en bijvoorbeeld op de eettafel komt ze helemaal niet, terwijl ze daar via de stoelen makkelijk op zou kunnen (toen ik haar er een keer opzette wist ze niet hoe snel ze weg moest komen!). Ze lijkt dus in ieder geval prima tevreden te zijn met de ruimte die ze heeft.

Tot zover de wel héél lange inleiding voor mijn eigenlijke vraag: denken jullie dat ze misschien inderdaad eenzaam is en dat ik er verstandig aan zou doen om er een vriendje voor haar bij te zoeken? En zou dat dan in dat geval kitten of liever een leeftijdsgenootje moeten zijn? Maakt het ook nog iets uit of het een kater of een poes is?

Mijn vriend zit niet noodzakelijkerwijs heel erg op een tweede kat te wachten, dus gewoon voor de lol nog een kat erbij ga ik denk ik niet gedaan krijgen ;) Het gaat mij er dus echt om of jullie denken dat Noortje eenzaam is, als dat niet het geval is ga ik ook niet zeuren om nog een kat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Walging op 14-01-2013 17:08:29 ]
pi_121554172
Is altijd moeilijk te beoordelen op afstand, maar wat fijn dat ze bij jullie zo is opgebloeid! O+

Als ik het zo lees, lijkt het wel mee te vallen hoor. Mijn kat komt ook altijd aangerend / staat voor de deur als ik thuis kom, want ETEN ;). 's Ochtends word ik ook overdreven vrolijk begroet, want nogmaals: ETEN.

Ze zeggen vaak dat je echt twee katten moet hebben, wanneer je hele dagen werkt, maar voor mijn herplaatser bijv. werd er echt een huisje voor alleen haar gezocht (ze is nogal van de aandacht en had ook niet zoveel op met haar ex-huisgenootjes).

Als je poes verder wel een goede indruk maakt, dus gewoon opgewekt, en niet echt alleen maar slapen, denk ik dat het wel goed zit. Sommige katten kletsen ook gewoon graag, of zijn het echt heel zeurderige miauwtjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door snkr-xxx op 14-01-2013 17:36:30 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 17:44:50 #108
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121554801
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:28 schreef snkr-xxx het volgende:
Is altijd moeilijk te beoordelen op afstand, maar wat fijn dat ze bij jullie zo is opgebloeid! O+

Als ik het zo lees, lijkt het wel mee te vallen hoor. Mijn kat komt ook altijd aangerend / staat voor de deur als ik thuis kom, want ETEN ;). 's Ochtends word ik ook overdreven vrolijk begroet, want nogmaals: ETEN.

Ze zeggen vaak dat je echt twee katten moet hebben, wanneer je hele dagen werkt, maar voor mijn herplaatser bijv. werd er echt een huisje voor alleen haar gezocht (ze is nogal van de aandacht en had ook niet zoveel op met haar ex-huisgenootjes).

Als je poes verder wel een goede indruk maakt, dus gewoon opgewekt, en niet echt alleen maar slapen, denk ik dat het wel goed zit. Sommige katten kletsen ook gewoon graag, of zijn het echt heel zeurderige miauwtjes?
Ja ik ben ook echt heel erg blij dat het zo goed gaat! Ze komt nu ook al half op schoot liggen (voorpootjes over je been heen) als je op de bank zit en als je met een deken over je heen ligt komt ze zelfs bovenop je zitten! O+ Dat had ik echt niet gedacht toen we haar uit het asiel haalden..

Ze maakt inderdaad geen zielige indruk en ligt niet alleen maar te slapen. Wat het eten krijgen betreft, ik weet niet of dat het is waar ze zo blij van wordt want we hebben altijd gewoon brokjes staan en als ik wakker word of thuiskom is het bakje meestal nog niet leeg.

Ik weet niet of ik haar miauwtjes nou echt als zeurderig moet kwalificeren. Soms klinkt het inderdaad wel wat klaaglijk (langere uithalen) maar tijdens het aaien doet ze het soms ook en dan is het weer meer 'kletsen' (kortere miauwtjes).
pi_121580009
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:44 schreef Walging het volgende:

[..]

Ja ik ben ook echt heel erg blij dat het zo goed gaat! Ze komt nu ook al half op schoot liggen (voorpootjes over je been heen) als je op de bank zit en als je met een deken over je heen ligt komt ze zelfs bovenop je zitten! O+ Dat had ik echt niet gedacht toen we haar uit het asiel haalden..

Ze maakt inderdaad geen zielige indruk en ligt niet alleen maar te slapen. Wat het eten krijgen betreft, ik weet niet of dat het is waar ze zo blij van wordt want we hebben altijd gewoon brokjes staan en als ik wakker word of thuiskom is het bakje meestal nog niet leeg.

Ik weet niet of ik haar miauwtjes nou echt als zeurderig moet kwalificeren. Soms klinkt het inderdaad wel wat klaaglijk (langere uithalen) maar tijdens het aaien doet ze het soms ook en dan is het weer meer 'kletsen' (kortere miauwtjes).
Ik heb twee katten en die doen beide hetzelfde wat jij nu beschijft. En als die zich vervelen dan weet ik het ook niet meer hoor (groot huis, op het platteland, mogen naar buiten tenzij het giet...).

En wat je in je eerste stukje schrijft komt mij ook erg bekend voor met onze Rooie. Die is ook van straat geplukt (was nog geen jaar oud toen hij bij m'n schoonouders aan kwam kloppen en net een jaar toen wij hem in huis namen). Erg bang om aangehaald te worden, wel willen, niet durven. Nu knuffelt hij je dood als je hem z'n gang laat gaan. Deze "kletst" niet (dat doet die ander wel voor 3), maar zoekt wel continue de aandacht op. Ik krijg het idee dat we zijn vertrouwen zo gewonnen hebben en hij zo bang is weer achtergelaten te worden... Gewoon een lichte vorm van verlatingsangst (je had hem moeten horen toen we hem een nachtje bij de dierenarts hadden gelaten, toen kon hij ineens heeeeeeeeeeel erg lang en luid mauwen!)

Zolang ze niets slopen, vervelen ze zich niet, volgens mij. En die kat van jullie zal wel slapen als jullie beiden weg zijn... Ik merk in ieder geval bij ons dat wanneer ik een dag thuis werk, het ritme van m'n katten heel anders is dan op een weekend dag :D
pi_121580641
Wij hebben 5 katten en die zitten ook alle 5 voor de deur als ze ons voor het huis zien parkeren hoor :D
Ze moeten ook perse bij ons op de slaapkamer slapen, en er raakt er zelfs een in paniek als ik naar de wc of keuken ga en ik doe de deur dicht :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:56:04 #111
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121580873
Haha, nou ik ben wel een beetje gerustgesteld nu :) Ik heb nog niet eerder huisdieren gehad (allergische moeder :( ) en was eigenlijk niet zo'n voorstander van een dier alleen, dus ik maakte me toch een beetje zorgen of ze het wel fijn had bij ons. Maar als jullie katten eigenlijk ook zo doen en ik verder geen redenen heb om aan te nemen dat ze zich verveelt zal het wel goed zijn :)
pi_121581173
Hier ook hetzelfde, hebben er 2. Maar stormen toch altijd nog naar de deur als er iemand van ons binnenkomt, zijn ze gewoon blij dat je er bent.
Ze volgen je wel overal waar je naar toe gaat (kat op schoot op de wc, anyone? 8)7 )
En altijd staan ze achter je zodat je 10x per dag zowat je nek breekt.
Maar toch, als we weggaan is het ook prima, geen geklaag of gemiauw bij de deur.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:20:13 #113
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121729197
Wat doen jullie als je kat (een beetje) mank loopt? Meteen naar de dierenarts rennen of even aankijken? Ik kwam vanmiddag even thuis om iets weg te brengen en toen zag ik dat ze plotseling raar deed met een van haar achterpootjes. De rechter draaide een beetje weg naar buiten bij het lopen en het rennen werd meer een soort konijnenhupje :{ Ik heb haar opgepakt en even geinspecteerd maar er was niets te zien of te voelen (voor zover ik dat zou kunnen althans). Ze leek niet heel blij dat ik eraan zat maar dat kan ook komen omdat ze sowieso niet opgepakt wil worden haha.

Ik moest snel weer naar m'n werk dus ik heb er voor gekozen om het maar even zo te laten omdat het niet heel erg leek, maar ik vind het toch een beetje jammer dat het nu natuurlijk weer net vrijdag is en ik dus het hele weekend moet wachten tot ik met haar naar de dierenarts kan als het niet meteen over blijkt te gaan :{
pi_121731073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Walging het volgende:
Wat doen jullie als je kat (een beetje) mank loopt? Meteen naar de dierenarts rennen of even aankijken? Ik kwam vanmiddag even thuis om iets weg te brengen en toen zag ik dat ze plotseling raar deed met een van haar achterpootjes. De rechter draaide een beetje weg naar buiten bij het lopen en het rennen werd meer een soort konijnenhupje :{ Ik heb haar opgepakt en even geinspecteerd maar er was niets te zien of te voelen (voor zover ik dat zou kunnen althans). Ze leek niet heel blij dat ik eraan zat maar dat kan ook komen omdat ze sowieso niet opgepakt wil worden haha.

Ik moest snel weer naar m'n werk dus ik heb er voor gekozen om het maar even zo te laten omdat het niet heel erg leek, maar ik vind het toch een beetje jammer dat het nu natuurlijk weer net vrijdag is en ik dus het hele weekend moet wachten tot ik met haar naar de dierenarts kan als het niet meteen over blijkt te gaan :{
Ik zou zeker wachten tot maandag of het moet snel erger worden. Hier ook wel een een kat gehad die verkeerd sprong en een paar dagen mank liep, is verder goed gekomen zonder dierenarts. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 18 januari 2013 @ 18:18:28 #115
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_121731337
Hier zat er een tijdje terug een met zijn pootje vast onder de tafelpoot. Die heeft toen ook een halve dag mank gelopen, maar daarna was het weer goed.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 18:52:59 #116
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121732450
1 van mijn katten vind het leuk om van alles in haar waterbak te leggen.
Matje dat voor de kattenbak ligt, doosje wat ze heeft om in te verstoppen scheurt ze stukjes vanaf en doet die in de waterbak leggen.
Iemand die een logische verklaring hiervoor heeft?
En wat ik eraan kan doen behalve los liggend spul weghalen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121732540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:52 schreef dud0r het volgende:
1 van mijn katten vind het leuk om van alles in haar waterbak te leggen.
Matje dat voor de kattenbak ligt, doosje wat ze heeft om in te verstoppen scheurt ze stukjes vanaf en doet die in de waterbak leggen.
Iemand die een logische verklaring hiervoor heeft?
En wat ik eraan kan doen behalve los liggend spul weghalen.
Haha dat doet bandit ook. Hij had laatst een knuffelmuis met z'n staart erin gelegd en de rest van de muis lag op het laminaat. Kom je thuis uit werk, fontein leeg laminaat zeiknat :s
pi_121737330
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:52 schreef dud0r het volgende:
1 van mijn katten vind het leuk om van alles in haar waterbak te leggen.
Matje dat voor de kattenbak ligt, doosje wat ze heeft om in te verstoppen scheurt ze stukjes vanaf en doet die in de waterbak leggen.
Iemand die een logische verklaring hiervoor heeft?
En wat ik eraan kan doen behalve los liggend spul weghalen.
ok hier geen logische verklaring maar wel een kat die dat doet, maar aan de andere kant, toen hij jonger was, ging hij ook na het rondje kattenbak naar zijn drinkbak om zijn pootjes in te dopen, waren ze tenminste schoon :X

Nu is het vooral linten die in de waterbak verdwijnen en de meest belangrijke: de brokjes, want dan kunnen ze lekker weken en elk half uur om nieuw water vragen, want ja, het water is wel vies zo met dat brokje erin :')
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_121739393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:36 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ok hier geen logische verklaring maar wel een kat die dat doet, maar aan de andere kant, toen hij jonger was, ging hij ook na het rondje kattenbak naar zijn drinkbak om zijn pootjes in te dopen, waren ze tenminste schoon :X

Nu is het vooral linten die in de waterbak verdwijnen en de meest belangrijke: de brokjes, want dan kunnen ze lekker weken en elk half uur om nieuw water vragen, want ja, het water is wel vies zo met dat brokje erin :')
Lol kutbeesten zijn het toch ook :')

Hier hebben we er één die het nodig vindt om elke 10 seconden zijn etensbakje te 'begraven' met een hoop lucht en dat ookal steevast 2 jaar elke dag doet zonder dat het ooit resultaat heeft gehad :') Oh das niet waar, 1 keer heeft ie de complete wcmat eroverheen weten te krijgen :') :X
pi_121741785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Lol kutbeesten zijn het toch ook :')

Hier hebben we er één die het nodig vindt om elke 10 seconden zijn etensbakje te 'begraven' met een hoop lucht en dat ookal steevast 2 jaar elke dag doet zonder dat het ooit resultaat heeft gehad :') Oh das niet waar, 1 keer heeft ie de complete wcmat eroverheen weten te krijgen :') :X
ach het leukste vind ik het 's avonds altijd. hij krijgt 1 keer per dag eten, en dan ook genoeg eten voor de hele dag. alleen hij vind (de dikzak) dat hij meer eten nodig heeft en schuift dan zijn etensbakje precies in het looppad zodat als je thuiskomt, met je tas en jas nog aan, je precies over dat schattige kleine etensbakje struikelt :)

maar voor de rest is het een lieve sul van 10 jaar die heerlijk snurkt en steeds meer een knuffelkat word. Helaas ook wat zieker, naar nu blijkt heeft het mopje een chronische alvleesklierontsteking. Via het internet nog steeds niet veel over te vinden, behalve de negatieve verhalen natuurlijk (dat de kat een half jaar na diagnose overleden is en zo.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 januari 2013 @ 00:23:39 #121
269689 crew  Viv
pi_121749555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef heaven7 het volgende:
Hier hebben we er één die het nodig vindt om elke 10 seconden zijn etensbakje te 'begraven' met een hoop lucht en dat ookal steevast 2 jaar elke dag doet zonder dat het ooit resultaat heeft gehad :') Oh das niet waar, 1 keer heeft ie de complete wcmat eroverheen weten te krijgen :') :X
Dat doet mijn dame ook! Vooral als ze net uit de kattenbak komt. Ze veegt dan eerst de tegelvloer bij de kattenbak aan, daarna worden alle etensbakjes "begraven". Ik zeg wel eens dat ik sponsjes onder haar voorpootjes zou moeten binden, is het meteen schoon. :D
  zaterdag 19 januari 2013 @ 00:25:34 #122
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_121749644
zo weten wij dat er ergens in huis gekotst is, als er een kat gaat graven op t laminaat.
pi_121755071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 00:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat doet mijn dame ook! Vooral als ze net uit de kattenbak komt. Ze veegt dan eerst de tegelvloer bij de kattenbak aan, daarna worden alle etensbakjes "begraven". Ik zeg wel eens dat ik sponsjes onder haar voorpootjes zou moeten binden, is het meteen schoon. :D

Ik zie 't al voor me :D

Hier wordt er ook regelmatig een zooitje van gemaakt, al wordt alleen de vloer bij de kattenbakken schoon geveegt. 1 moet altijd even 'n paar keer d'r pootjes in het water dopen en dan uitschudden voor ze gaat drinken, en de jongste wil ook met vies weer naar buiten. Overal baggerpootjes (en natuurlijk moet meneer overal opklimmen dan), en met die natte pootjes schuift ie ook zo lekker van die sporen over 't laminaat :') En als ie zelf nat is van de regen wil hij graag dat ik 'm even afdroog, doe ik dat niet dan komt ie regelmatig z'n natte vachtje even aan m'n hoofd afvegen. Oh, en brokjes eet je uiteraard niet boven je bakje, maar op verschillende plekken zodat er overal wat restanten stukjes brok liggen :Y
pi_121806398
Sinds ik hier woon, nu ongeveer een jaar, zie ik steeds een mooie grote cyperse kater (gokje) in onze tuin zitten. Ook 's nachts komt ie regelmatig buurten, dat weet ik omdat mijn eigen kat Saai dan een hele grote keel opzet vanaf haar vensterbank }:|

Omdat ie er verder wel ok uitziet dacht ik dat ie wel van iemand hier uit de buurt zou zijn. Ik woon in de binnenstad en mijn tuin is onderdeel van een hele grote binnentuin. Maar toen ik 'm met oud en nieuw klokslag 12u rillend van angst onder onze struik zag zitten begon ik toch een beetje te twijfelen.

Vandaag sneeuwt het hier dus keihard en weer zit ie te schuilen onder z'n struik. Vind het eigenlijk een beetje zielig. Heb de Amivedi site al 's afgelopen om te kijken of ie daar gemist wordt, maar dat is niet het geval.
Mijn vraag is eigenlijk, is het normaal dat een kat met een baasje zo'n beetje ALTIJD buiten rondstruint, ook met extreem weer of tijdens de jaarwisseling? Of maak ik me terecht een beetje zorgen?

Twijfel ook of ik 'm wat brokjes zal geven, maar ja, ik vind het eigenlijk altijd wel asociaal als anderen katten met een thuis bijvoeren. In de zomer heb ik bij hele warme dagen wel bakjes water voor hem neergezet waar ie dankbaar gebruik van maakte.
  Moderator / Miss SHO zondag 20 januari 2013 @ 17:00:02 #125
22592 crew  Ole
pi_121807252
Heeft hij wel een bandje/kokertje om?
Of doe anders briefjes in de bus in de buurt, om erachter te komen wie het baasje is? Sommige katten
zijn nu eenmaal buitenkatten.

Maar dan ook buiten met O&N en dit weer is wel raar..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_121807281
Persoonlijk zou ik het behoorlijk onverantwoordelijk vinden als je een kat met oud en nieuw en dit weer buiten laat.. De katten van mijn moeder blijven met dit weer ook uit zichzelf gewoon binnen, de meeste katten denk ik.
Ik twijfel dus ook of het geen zwerver is..
  Moderator / Miss SHO zondag 20 januari 2013 @ 17:07:28 #127
22592 crew  Ole
pi_121807555
Mijn jonkies, met lekker dikke bontjas, gaan af en toe eventjes dollen in de sneeuw buiten. Maar dat gauw weer naar binnen en lekker bij de kachel :z

Oude kater komt nauwelijks buiten.

Maar even @snkr : ziet hij er wel goed doorvoed uit?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_121807575
Nee hij heeft geen bandje, kokertje of wat dan ook.. Voor een zwerver is ie niet mager, maar er komen ook allerlei cafe's uit op de binnentuin dus misschien dat ie zo z'n voer bij elkaar scharrelt.

Net op Amivedi wat verder terug gezocht en twee katers gevonden die er misschien wel op zouden kunnen lijken. Als ik 'm weer spot ga ik even goed gluren, wel lastig want hij is vrij schuw.

Ik kan idd wel eens navraag/briefjes doen in de buurt, dank.
  zondag 20 januari 2013 @ 18:35:09 #129
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121811399
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef Dragonberry het volgende:
Persoonlijk zou ik het behoorlijk onverantwoordelijk vinden als je een kat met oud en nieuw en dit weer buiten laat.. De katten van mijn moeder blijven met dit weer ook uit zichzelf gewoon binnen, de meeste katten denk ik.
Ik twijfel dus ook of het geen zwerver is..
Mijn katertje van 8 maanden gaat zelfs met dit weer gewoon de deur uit..
Hij liever dan ik.. overigens kan ie wel gewoon elk moment wanneer ie wil weer naar binnen via het kattenluikje.

Maar met oud&nieuw is het absoluut niet handig om een huisdier buiten te laten en als het beestje hele dagen buiten is is dat ook niet echt goed.
Ziet z'n vacht er nog wel een beetje ok uit?

Ik zou zelf een bakje voer neerzetten en een doos met gat en een dekentje erin voor de warmte.. zeker met dit weer.
pi_121812342
Ja, hij ziet er eigenlijk prima uit, daarom twijfel ik ook zo. Misschien is het ook wel een horecakat die veel buiten is.

Ga zo wel even een schuilplekje maken inderdaad, voor de zekerheid. Gelukkig heb ik ook nog wat proefzakjes Royal Canin in huis, (indoor, the irony) :X
pi_121818851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:36 schreef gothic-blackie het volgende:
toen hij jonger was, ging hij ook na het rondje kattenbak naar zijn drinkbak om zijn pootjes in te dopen, waren ze tenminste schoon :X

Dat is toch geweldig? *O* Wou dat die van ons dat deden.
pi_121820989
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is toch geweldig? *O* Wou dat die van ons dat deden.
ehhh lekker met zn pootjes (vol grind) in zijn drinkbak waarna hij daarna er rustig uit ging drinken. Wij vonden het toch iets minder. Hij doet het nu ook bijna nooit meer.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_121832766
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef Dragonberry het volgende:
Persoonlijk zou ik het behoorlijk onverantwoordelijk vinden als je een kat met oud en nieuw en dit weer buiten laat.. De katten van mijn moeder blijven met dit weer ook uit zichzelf gewoon binnen, de meeste katten denk ik.
Ik twijfel dus ook of het geen zwerver is..
Mijn katten gaan gewoon naar buiten hoor (als ze mogen), of het nou regent, sneeuwt of prachtig weer is. Vooral nu met die sneeuw (YES! we hebben eindelijk sneeuw!) gaat die Kleine naar buiten. Hij kan dan ook niet meer normaal lopen, alles moet dan tijgeren :D Hij vindt het heerlijk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:20 schreef Walging het volgende:
Wat doen jullie als je kat (een beetje) mank loopt? Meteen naar de dierenarts rennen of even aankijken? Ik kwam vanmiddag even thuis om iets weg te brengen en toen zag ik dat ze plotseling raar deed met een van haar achterpootjes. De rechter draaide een beetje weg naar buiten bij het lopen en het rennen werd meer een soort konijnenhupje :{ Ik heb haar opgepakt en even geinspecteerd maar er was niets te zien of te voelen (voor zover ik dat zou kunnen althans). Ze leek niet heel blij dat ik eraan zat maar dat kan ook komen omdat ze sowieso niet opgepakt wil worden haha.

Ik moest snel weer naar m'n werk dus ik heb er voor gekozen om het maar even zo te laten omdat het niet heel erg leek, maar ik vind het toch een beetje jammer dat het nu natuurlijk weer net vrijdag is en ik dus het hele weekend moet wachten tot ik met haar naar de dierenarts kan als het niet meteen over blijkt te gaan :{
Als er verder geen wonden zijn (bloed), kijk ik het altijd even aan. Helemaal als er geen zwelling is.

quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:55 schreef snkr-xxx het volgende:
Ga zo wel even een schuilplekje maken inderdaad, voor de zekerheid. Gelukkig heb ik ook nog wat proefzakjes Royal Canin in huis, (indoor, the irony) :X
Een schuilplekje, droog en uit de wind, is natuurlijk nooit gek.
pi_121833400
Ik heb inderdaad een mooie grote doos omgebouwd tot een lekker slaap-schuil-plekje en die onder ons afdak geplaatst. Ook wat brokjes erbij. Hij heeft er alleen geen gebruik van gemaakt en ik heb m ook niet meer gezien. Hopelijk heeft ie toch gewoon lekker naast een verwarming mogen slapen vannacht.

Ik houd het in elk geval in de gaten mocht ik m weer zien onder z'n struik.
pi_121833481
Ik ben verhuisd half december. Er lag in mijn keuken een houten plaat die de kruipruimte afdekt en mijn kat vond dat een prima plek voor haar urine. Ik heb geroken en de plaat rook vreemd en ik heb hem vorige week laten vervangen. Er ligt nu een plaat in van kunststof met daar onder een piepschuimen laag. Daar bovenop 2 matten (ivm hoogte krijgen) en de bovenste mat is van mijn oma geweest die ook een kat heeft..

En raad eens? Vanmorgen gaat mijn kat voor mijn neus daar zitten pissen -O-

En ik was er echt van overtuigd dat het kwam door de houten plaat, want ja daar kon je aan de kringen op zien dat het vaker gebeurt was. De matten zitten nu in de was met een flinke scheut wasmiddel en ik hoop dat dit het is.. maar zo niet? Wat kan het zijn? Wat kan ik doen?
  Moderator / Miss SHO maandag 21 januari 2013 @ 09:35:31 #136
22592 crew  Ole
pi_121833917
Ik vrees dat de kat het nog gewoon ruikt nadat de matten zijn gewassen. Dus nieuwe matten kopen misschien?
In elk geval géén chloor gebruiken, want dat vinden ze juist lekker!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_121833978
indien het kan... misschien een week een katenbak er bovenop zetten en die steeds een stukje verder weg schuiven?

Anders die matten wegdoen en nieuwe matten erop, spray daar desnoods capnip op, uit mijn ervaring is het zo dat als je er iets op spuit om de kat weg te houden gaan ze juist weer pissen :P
pi_121834094
Nieuwe matten gaat niet, want er ligt bij de voordeur zo'n grote mat in dat zou me echt op dit moment te veel geld kosten. Het lijkt ook een beetje op territorium afbakenen. Ze doet het echt zo dicht mogelijk bij de deur zodat het echt gelijk te ruiken is als je binnen komt.

Maar de kattenbak kan wel. Het is onhandig, maar mogelijk :) Ik ga het eens proberen.
  maandag 21 januari 2013 @ 09:53:05 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121834239
Ja, dat is typisch een plek voor het afbakenen van het territorium, omdat bij de buitendeur vaak andere katten hun vlaggen uitzetten.

Lastig. Kun je haar uit de gang weren?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 januari 2013 @ 09:57:31 #140
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121834332
Ik zou in elk geval ook niet vergeten een medische oorzaak uit te sluiten.

De mat na het wassen goed inspuiten met Ecodor. Verder de deur (ook aan de buitenzijde) goed schoonmaken met Biotex groen en eventueel inspuiten met Ecodor. Eventueel kun je voor een paar dagen je mat afdekken met aluminiumfolie.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 21 januari 2013 @ 10:59:56 #141
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121836007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou zeker wachten tot maandag of het moet snel erger worden. Hier ook wel een een kat gehad die verkeerd sprong en een paar dagen mank liep, is verder goed gekomen zonder dierenarts. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Als er verder geen wonden zijn (bloed), kijk ik het altijd even aan. Helemaal als er geen zwelling is.

Ik ben blij dat ik niet meteen naar de dierenarts ben geraced, want er leek dus inderdaad na een dag al niks meer aan de hand *O*
pi_121836221
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:57 schreef ElisaB het volgende:
Ik zou in elk geval ook niet vergeten een medische oorzaak uit te sluiten.

De mat na het wassen goed inspuiten met Ecodor. Verder de deur (ook aan de buitenzijde) goed schoonmaken met Biotex groen en eventueel inspuiten met Ecodor. Eventueel kun je voor een paar dagen je mat afdekken met aluminiumfolie.
Ze gaat verder netjes naar de bak en ik vind geen vreemde plasjes vocht in huis. Ze heeft enkel nu 2x de achterdeur en 1x bij de voordeur geplast. Als het vaker voor komt ga ik zeker naar de dierenarts.

Natuurlijk, de voorkant van de deur. Slim! Ga ik straks gelijk doen.
pi_121836353
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:59 schreef Walging het volgende:

[..]

[..]

Ik ben blij dat ik niet meteen naar de dierenarts ben geraced, want er leek dus inderdaad na een dag al niks meer aan de hand *O*
Gewoon even een spiertje verstuikt ofzo... Ik ben altijd "heel gemeen" voor m'n katten als ze hinken. Prikken, duwen, tegen de haren in strijken, voetjes knijpen...
  maandag 21 januari 2013 @ 11:12:44 #144
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121836443
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Gewoon even een spiertje verstuikt ofzo... Ik ben altijd "heel gemeen" voor m'n katten als ze hinken. Prikken, duwen, tegen de haren in strijken, voetjes knijpen...
Haha ja dat deed ik vrijdag dus ook. Ze vindt 't al helemaal niks om vastgehouden te worden en dan had ik haar ook nog helemaal in de houdgreep en zat ik aan d'r pootje te frutten en te duwen. De rest van de avond werd ik dus beledigd aangekeken O-)
pi_121838463
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:59 schreef Walging het volgende:

[..]

[..]

Ik ben blij dat ik niet meteen naar de dierenarts ben geraced, want er leek dus inderdaad na een dag al niks meer aan de hand *O*
Mooi zo ^O^ , scheelt toch weer een peut geld. Helaas ontkom ik er donderdag niet aan, sterker nog, grote kans dat het zelfs specialist gaat worden hier. :') Oude kwaal die nu weer problemen geeft. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121840350
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:45 schreef Puala het volgende:
Nieuwe matten gaat niet, want er ligt bij de voordeur zo'n grote mat in dat zou me echt op dit moment te veel geld kosten. Het lijkt ook een beetje op territorium afbakenen. Ze doet het echt zo dicht mogelijk bij de deur zodat het echt gelijk te ruiken is als je binnen komt.

Maar de kattenbak kan wel. Het is onhandig, maar mogelijk :) Ik ga het eens proberen.
Die grote deurmatten zijn best duur ja, maar je kan dat soort spul ook op de rol kopen bij bv. Kwantum, dan ben je 'n stuk goedkoper uit :) Dus mochten de andere tips niet helpen, dan zou ik gewoon 'n stuk kopen en zelf op maat snijden, kijken of dat helpt.
  maandag 21 januari 2013 @ 13:22:40 #147
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121841334
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Mooi zo ^O^ , scheelt toch weer een peut geld. Helaas ontkom ik er donderdag niet aan, sterker nog, grote kans dat het zelfs specialist gaat worden hier. :') Oude kwaal die nu weer problemen geeft. ;)
Oei dat is inderdaad een beetje jammer -O- Waar heeft die van jou last van dan?
pi_121842587
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:22 schreef Walging het volgende:

[..]

Oei dat is inderdaad een beetje jammer -O- Waar heeft die van jou last van dan?
Gebitsproblemen en zijn laatste hoektand(dat is meteen zijn laatste tand/kies) geeft dus nu problemen(ontsteking in de kaak), al weken aan de antibiotica maar dat lost het helaas niets op dus waarschijnlijk naar de dierentandarts toe voor het heftiger werk (openmaken, resten verwijderen,draineren enz.). 3 jaar geleden ook al gebeurt met een bovenhoektand dus we weten wat hem staat te wachten en ons ook. :X :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 21 januari 2013 @ 14:00:54 #149
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121842868
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Gebitsproblemen en zijn laatste hoektand(dat is meteen zijn laatste tand/kies) geeft dus nu problemen(ontsteking in de kaak), al weken aan de antibiotica maar dat lost het helaas niets op dus waarschijnlijk naar de dierentandarts toe voor het heftiger werk (openmaken, resten verwijderen,draineren enz.). 3 jaar geleden ook al gebeurt met een bovenhoektand dus we weten wat hem staat te wachten en ons ook. :X :')
He bah dat klinkt niet best! Behalve dat het naar is voor hem zal dat vast ook flink wat kosten natuurlijk..

Hoe eet 'ie nu dan eigenlijk als hij nog maar één tand heeft?
pi_121843151
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:00 schreef Walging het volgende:

[..]

He bah dat klinkt niet best! Behalve dat het naar is voor hem zal dat vast ook flink wat kosten natuurlijk..

Hoe eet 'ie nu dan eigenlijk als hij nog maar één tand heeft?
Zonder problemen, eet gewoon met zijn tandvlees en wipt de brokken zo naar binnen. :7 Zijn bekproblemen hebben hem nooit ervan weerhouden om gewoon door te eten. Hij zit nu aan de pijnstiller zodat hij extra goed eet, even wat reserve opbouwen voor de narcose want meneer is niet de jongste meer (dit jaar 15) dus hoe meer reserve hoe beter, hij is al niet zo'n forse kater voor een Noorse Boskat. :')
De behandeling is inderdaad prijzig, zeg maar heel prijzig maar verder is hij nog gezond dus als dit weer weg is kan hij weer jaren mee. 8-) Voordeel is ook dat na deze behandeling hij eigenlijk geen problemen meer kan krijgen op dit gebeid want er zit niets meer wat problemen kan veroorzaken (of er moeten nog resten van wortels in de kaak zitten }:| ).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 21 januari 2013 @ 14:10:07 #151
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121843311
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Zonder problemen, eet gewoon met zijn tandvlees en wipt de brokken zo naar binnen. :7 Zijn bekproblemen hebben hem nooit ervan weerhouden om gewoon door te eten. Hij zit nu aan de pijnstiller zodat hij extra goed eet, even wat reserve opbouwen voor de narcose want meneer is niet de jongste meer (dit jaar 15) dus hoe meer reserve hoe beter, hij is al niet zo'n forse kater voor een Noorse Boskat. :')
De behandeling is inderdaad prijzig, zeg maar heel prijzig maar verder is hij nog gezond dus als dit weer weg is kan hij weer jaren mee. 8-) Voordeel is ook dat na deze behandeling hij eigenlijk geen problemen meer kan krijgen op dit gebeid want er zit niets meer wat problemen kan veroorzaken (of er moeten nog resten van wortels in de kaak zitten }:| ).
Oh dat valt mee dan! Ik zag je al helemaal elke dag met een staafmixer in de weer om alles tot een soort babyvoeding te verwerken :D
pi_121843373
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Walging het volgende:

[..]

Oh dat valt mee dan! Ik zag je al helemaal elke dag met een staafmixer in de weer om alles tot een soort babyvoeding te verwerken :D
Hij houdt zelfs helemaal niet zo van blikvoer en co. :') , geef meneer maar brokken. :9
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 21 januari 2013 @ 14:17:21 #153
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_121843640
Iemand een idee of ik ergens losse kattenbak-klepjes kan kopen?
Ik ben namelijk erg lomp :@ En nu heb ik 2 bakken staan waar het klepje van afgebroken is. Vind een klepje schelen in de geur die eruit komt dus zou het wel fijn vinden.


Ow.. wat zie ik nu op internet. Een kattenbak die je om moet rollen waardoor het grind gezeefd wordt. Iemand hier ervaring mee? Want misschien koop ik dan wel zo'n bak.

[ Bericht 21% gewijzigd door Miriampje op 21-01-2013 14:26:30 ]
  maandag 21 januari 2013 @ 14:20:09 #154
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121843763
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Hij houdt zelfs helemaal niet zo van blikvoer en co. :') , geef meneer maar brokken. :9
Gek he, je zou denken dat ze dat veel lekkerder vinden. Die van mij moet nergens iets van hebben, behalve brokken. Ik heb allerlei blikvoer geprobeerd en ook gewoon stukjes vis, maar ze moet 't niet! Heel grappig, als ik het voor d'r neus zet gaat ze ernaar grommen alsof het haar probeert aan te vallen ofzo. Maargoed, alleen brokken is wel lekker makkelijk denk ik dan maar :)
pi_121843938
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:20 schreef Walging het volgende:

[..]

Gek he, je zou denken dat ze dat veel lekkerder vinden. Die van mij moet nergens iets van hebben, behalve brokken. Ik heb allerlei blikvoer geprobeerd en ook gewoon stukjes vis, maar ze moet 't niet! Heel grappig, als ik het voor d'r neus zet gaat ze ernaar grommen alsof het haar probeert aan te vallen ofzo. Maargoed, alleen brokken is wel lekker makkelijk denk ik dan maar :)
De poes hier eet het prima maar meneer zit een beetje saus op te likken en denkt dan `` :{w , waar zijn de brokken?" Vreemd genoeg komt hij wel met enthousiasme aanlopen als ik een blikje opentrek maar op één of andere manier is het blijkbaar nooit de goede, wat ik ook koop. :') Nee, zoiets als kippenvleugeltjes is het ook niet, geen interesse en die kan hij echt niet wegkrijgen met zijn tandvlees. Zal na de operatie wel weer twee weken kipfilet/visfilet worden voor meneer, dat is geen enkel probleem voor hem, sterker nog hij zit nog tijden te zeuren nadat hij weer op zijn eigen eten is overgestapt. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121843989
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:17 schreef Miriampje het volgende:
Iemand een idee of ik ergens losse kattenbak-klepjes kan kopen?
Ik ben namelijk erg lomp :@ En nu heb ik 2 bakken staan waar het klepje van afgebroken is. Vind een klepje schelen in de geur die eruit komt dus zou het wel fijn vinden.
Heb ze wel eens zien liggen in een dierenwinkel maar ja zoveel bakken zoveel kleppen. Ik zou het eens navragen bij de dierenwinkel of ze ook los bestelbaar zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 21 januari 2013 @ 14:27:03 #157
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121844038
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:17 schreef Miriampje het volgende:
Iemand een idee of ik ergens losse kattenbak-klepjes kan kopen?
Ik ben namelijk erg lomp :@ En nu heb ik 2 bakken staan waar het klepje van afgebroken is. Vind een klepje schelen in de geur die eruit komt dus zou het wel fijn vinden.
Ik weet niet of je ze ergens los kan kopen, maar mocht je de bakken toevallig bij zooplus gekocht hebben kan je ook proberen om gewoon te vragen of je nieuwe klepjes kan krijgen (desnoods kopen) omdat ze afgebroken zijn. Mijn ervaring is dat de service daar erg goed is met dat soort dingen en dat ze helemaal niet moeilijk doen. Maargoed dan moet je ze dus wel precies daar gekocht hebben ;)
pi_121886440
Mijn kat heeft is de laatste paar dagen nogal statisch geladen. Iedere keer als ik hem aanraak of andersom krijg ik een opdonder.
Ik denk dat het met het weer te maken heeft, maar in de negen jaren hiervoor heeft hij het nooit eerder gehad :?

Is hier wat aan te doen?
De kat zelf lijkt er trouwens niets van te merken :)
pi_121886716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef FigureBirdStars het volgende:
Mijn kat heeft is de laatste paar dagen nogal statisch geladen. Iedere keer als ik hem aanraak of andersom krijg ik een opdonder.
Ik denk dat het met het weer te maken heeft, maar in de negen jaren hiervoor heeft hij het nooit eerder gehad :?

Is hier wat aan te doen?
De kat zelf lijkt er trouwens niets van te merken :)
Luchtvochtigheid omhoog in je huis, de lucht in je huis is te droog. ;) Je kunt b.v. bakjes met water aan de verwarming hangen of (duurder) een bevochtiger aanschaffen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121886772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef FigureBirdStars het volgende:
Mijn kat heeft is de laatste paar dagen nogal statisch geladen. Iedere keer als ik hem aanraak of andersom krijg ik een opdonder.
Ik denk dat het met het weer te maken heeft, maar in de negen jaren hiervoor heeft hij het nooit eerder gehad :?

Is hier wat aan te doen?
De kat zelf lijkt er trouwens niets van te merken :)
Ligt aan het weer, of meer nog, de droge lucht. Heb je CV? Check eens of die waterdingen die je er aan kan hangen nog gevuld zijn. Anders bijvullen zodat er wat meer vocht in de lucht komt. Niet statische kleding scheelt ook veel, ik heb bijvoorbeeld nu een trui aan die enorm knettert wanneer ik hem uittrek, statisch geladen dus. Als ik nu de katten zou aaien zouden ze me boos aankijken, want niet alleen jij krijgt een optater, ook de kat. Ik zie het ook aan de katten dat ze het voelen.

Het is hetzelfde als de schok die je bijvoorbeeld in de zomer wel eens voelt als je auto stapt. Is overigens heel simpel te voorkomen, pak bij het uitstappen eerst het portier bij een metalen plek vast, en zet daarna je voet op de grond. Dan krijg je geen schok.

Edit: Tik 'em aan trovey :D
pi_121887123
Bedankt!
Dat het hier droog is in huis zou wel kunnen kloppen even kijken wat ik daar aan kan doen. Vorig jaar is dit huis verbouwd en qua verwarming zijn er toen nogal wat dingen veranderd (vloerverwarming en andere radiator). Het klimaat in huis is dus anders dan voorheen en verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom de kat dit nooit eerder had.
pi_121887253
Ik mag m'n kat nooit aaien met dit weer... Krijgt hij teveel schokken (en dan kan hij heel boos kijken!) Met de Rooie valt het altijd wel mee, maar die Kleine van ons...
pi_121887366
Ik werk bij een computerbedrijf, zo hadden we een keer een klant die melding maakte van het feit dat ie stroom kreeg van zijn notebook, bleek ook statische elektriciteit te zijn :P Het notebook kreeg juist stroom van de klant :D
pi_121887513
Dana kreeg gister zo'n schokje tegen haar neus. Wat kan een kat dan dom kijken zeg _O-
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:33:53 #165
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_121888565
Noortje is ook echt superstatisch inderdaad, ik heb al een paar weken geleden van die waterdingen aan de verwarming gehangen om de luchtvochtigheid wat te verhogen, maar ik heb niet het idee dat het ook maar íets uithaalt. Ik mag haar nog wel gewoon aaien trouwens, geeft wel wat schokjes maar ze schrikt er niet echt van. Behalve toen ik haar neus een keer perongeluk aanraakte toen die nog wat nat was omdat ze net had gedronken haha, ze vloog zowat een meter de lucht in van schrik _O-
pi_121889728
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ligt aan het weer, of meer nog, de droge lucht. Heb je CV? Check eens of die waterdingen die je er aan kan hangen nog gevuld zijn. Anders bijvullen zodat er wat meer vocht in de lucht komt. Niet statische kleding scheelt ook veel, ik heb bijvoorbeeld nu een trui aan die enorm knettert wanneer ik hem uittrek, statisch geladen dus. Als ik nu de katten zou aaien zouden ze me boos aankijken, want niet alleen jij krijgt een optater, ook de kat. Ik zie het ook aan de katten dat ze het voelen.

Het is hetzelfde als de schok die je bijvoorbeeld in de zomer wel eens voelt als je auto stapt. Is overigens heel simpel te voorkomen, pak bij het uitstappen eerst het portier bij een metalen plek vast, en zet daarna je voet op de grond. Dan krijg je geen schok.

Edit: Tik 'em aan trovey :D
Ik heb zelf zo'n bevochtiger/geurbal met water in huis staan, lekker luchtje en lucht is vochtig genoeg in huis.



Diverse fabrikanten hebben er wel eentje. Die van mij komt van de Blokker maar ik heb er ook eentje van de kringloop. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:06:18 #167
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_121899640
Weet iemand een goedkope site voor Royal Canin voer? Ik heb de urinary s/o, haal hem eigenlijk altijd bij de dierenarts maar betaal tegenwoodig dik 37 euro voor 3,5 kilo. Wellicht is er een online winkel waar het inclusief verzendkosten goedkoper is..? Heb uiteraard al ff gegoogled maar wil wel graag een betrouwbare website :)
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 19:28:37 #168
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_121900724
Ik haal al mijn kattenspullen bij zooplus.
Kwam er laatst wel achter dat bij de hornbach het voer wat ik heb goedkoper is dan zooplus.
Maar zo vaak kom ik daar niet en thuis bezorgen is makkelijker.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_121901051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:06 schreef Ladylicious het volgende:
Weet iemand een goedkope site voor Royal Canin voer? Ik heb de urinary s/o, haal hem eigenlijk altijd bij de dierenarts maar betaal tegenwoodig dik 37 euro voor 3,5 kilo. Wellicht is er een online winkel waar het inclusief verzendkosten goedkoper is..? Heb uiteraard al ff gegoogled maar wil wel graag een betrouwbare website :)
Ik bestel altijd hier. Voor 3.5 kilo scheelt dat 5 euro :)
http://www.broekhuizens.n(...)nary-diet-kattenvoer
pi_121904027
Ik betaalde laatst 50,25 voor 6 kilo urinary s/o bij mijn dierenarts.
Normaal haalde ik het altijd bij https://www.dierapotheker.nl/ maar mijn dierenarts mag nu ook korting geven op royal canin dus ben ik 0,25 cent goedkoper uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorella op 23-01-2013 07:39:53 ]
pi_121904340
edit oh mosterd :P Maar dierapotheker is idd betrouwbaar!

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 20:28:39 ]
pi_121908572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:35 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik bestel altijd hier. Voor 3.5 kilo scheelt dat 5 euro :)
http://www.broekhuizens.n(...)nary-diet-kattenvoer
Deze is ook heel betrouwbaar :P
pi_121908988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:27 schreef heaven7 het volgende:
edit oh mosterd :P Maar dierapotheker is idd betrouwbaar!

Laatste keer werd de bestelling helaas wel bij mijn buurvrouw afgeleverd terwijl ik toch echt doorgegeven had dat ze het bij het postkantoor moesten afgeven. :{ Zat die met 10 kilo nierdieetvoer te klungelen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:11:59 #174
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_121949391
Dank, ik zal eens kijken :) Zag al dat ik bij een zak van 6 kilo inclusief verzendkosten zo'n beetje 2 eu de kilo minder betaal, zeker de moeite waard voor de volgend keer dus!
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_121953042
Bij dierapotheker spaar je ook met je punten voor korting op je bestellingen, een tientje op 250 euro ofzo?
Bij zooplus kan je sparen voor meestal nutteloze kado's :P
pi_121967456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:21 schreef Sorella het volgende:
Ik betaalde laatst 50,25 voor 6 kilo urinary s/o bij mijn dierenarts.
Normaal haalde ik het altijd bij https://www.dierapotheker.nl/ maar mijn dierenarts mag nu ook korting geven op royal canin dus ben ik 0,25 cent goedkoper uit.
Bij dierapotheek.com bestel ik 9 kilo Urinary S/O voor 68 euro, de bezorgkosten zijn dan gratis en bij afname van 3 producten bestel ik nog eens een doosje natvoer en/of antivlooien/wormen; dan krijg je nog eens 5% korting en uiteindelijk betaal ik ¤ 64 -65 voor 9 kilo Urinary.
Ik deel het met een buurvrouw, die ook een gruiskat heeft

Uiteindelijk kost de Urinary mij ¤ 7,30 per kilo en het word gratis thuisbezorgd binnen 1 á 2 dagen
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121968074
Mijn niet al te slimme kat van 9 heeft mogelijk een 15cm lange flossdraad opgegeten.
Mogelijk omdat ik na het eten wilde flossen, hij zat naast me en opeens na een telefoontje was het draad er niet meer.
Ik heb hem al kattengras laten eten in de hoop dat hij overgeeft, zonder resultaat.

Iemand hier ervaring mee?
Wordt het een operatie morgen?

Graag ideeën/ervaringen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Prospera op 24-01-2013 00:05:12 (aanvulling) ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:06:53 #178
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121968347
Ik kan me niet voorstellen dat een kat een flossdraadje opeet. Hoe 'm goed in de gaten :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:10:06 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121968506
Let op zijn drollen en als zijn gedrag verandert is dat alarm.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121970100
Pietje,de smeerlap O+ heeft al sinds zijn jeugd al neigingen om losse draadjes te eten.
Ja ik hou hem in de gaten.

Ik hoop dat het een soort van haarbal wordt.
Die hij dan uitspuugt, maar nog steeds niets gezien.

Drollen: check
Hoe lang duurt het voordat het flossdraad via een drol naar buiten komt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Prospera op 24-01-2013 01:16:03 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121972725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:00 schreef Prospera het volgende:
Pietje,de smeerlap O+ heeft al sinds zijn jeugd al neigingen om losse draadjes te eten.
Ja ik hou hem in de gaten.

Ik hoop dat het een soort van haarbal wordt.
Die hij dan uitspuugt, maar nog steeds niets gezien.

Drollen: check
Hoe lang duurt het voordat het flossdraad via een drol naar buiten komt?
Het lijkt mij dat zoiets wel makkelijk door de darmen glijdt, dus misschien dat het met de volgende "poepronde" meegaat? Succes met drollen ontleden.. :P
pi_121972754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:00 schreef Prospera het volgende:

Hoe lang duurt het voordat het flossdraad via een drol naar buiten komt?
Ongeveer 24 uur.
pi_121974254
Ik zou 'm zeker goed in de gaten houden, draadjes kunnen erg link zijn voor een kat. Een kat van mijn schoonouders heeft eens een flinke operatie gehad omdat ze een cadeaulintje had opgegeten. Deed hele slechte dingen met haar darmen.
pi_121997119
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou 'm zeker goed in de gaten houden, draadjes kunnen erg link zijn voor een kat. Een kat van mijn schoonouders heeft eens een flinke operatie gehad omdat ze een cadeaulintje had opgegeten. Deed hele slechte dingen met haar darmen.
Daar ben ik dus ook bang voor, het is nu 24 uur geleden en hij heeft nog niet gepoept. Vanmiddag heeft hij gekotst, gras en geen flossdraad, dus dat zit nu inderdaad in de darmen en 15cm is lang!

De dierenarts adviseert het aan te kijken en hem kleverig eten te geven, zoals ontbijtkoek, lust'ie niet of wit brood met leverpastei, lust hij wel.
Maar afwachten dus.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_121998350
Weet je wel echt heel zeker dat hij het heeft opgegeten? Misschien heeft hij het wel gekauwd en is het in stukjes uitgepoept?
pi_122005584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef deadly_kiss het volgende:
Weet je wel echt heel zeker dat hij het heeft opgegeten? Misschien heeft hij het wel gekauwd en is het in stukjes uitgepoept?
Redelijk zeker; hij kauwt graag op touwtjes/elastiekjes en die heb ik bij regelmaat uit zijn keel gevist.
Heel en het is een stuk floss dat je niet zomaar in stukjes eet.
Ik zit nog steeds te wachten op een poep van hem.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:03:51 #187
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122029028
Een uur geleden heeft Pietje gepoept, zonder flossdraad.

Ik voorzie toch een flosdraad-in-de-darmen-ingreep dit weekend }:|
Kunnen die katten het niet buiten dierenartsendiensten om plannen?
Of stoppen met eten van draadjes.

[ Bericht 37% gewijzigd door Prospera op 25-01-2013 14:55:23 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 15:56:13 #188
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_122033466
Als ik verkeerd op m'n arm lig, slaapt die en heb ik er geen gevoel in.

Ervaren katten hetzelfde gevoel? Frasier ligt veel op zn pootje.

Dat vraag ik me al een tijdje af
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_122033646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:03 schreef Prospera het volgende:
Een uur geleden heeft Pietje gepoept, zonder flossdraad.

Ik voorzie toch een flosdraad-in-de-darmen-ingreep dit weekend }:|
Kunnen die katten het niet buiten dierenartsendiensten om plannen?
Of stoppen met eten van draadjes.
Kun je niet vandaag nog terecht? Dat scheelt je het weekendtarief.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:17:03 #190
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122036964
Heeft de kat er last van? Zo niet dan kan ie waarschijnlijk wel een weekendje wachten.
Daarbij is flossdraad redelijk zacht van structuur, anders dan kado-linten die best scherp kunnen zijn.
Een balletje van 15cm flossdraad is ook best klein dus misschien zat het in de poep verstopt?
pi_122038461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:03 schreef Prospera het volgende:
Een uur geleden heeft Pietje gepoept, zonder flossdraad.

Ik voorzie toch een flosdraad-in-de-darmen-ingreep dit weekend }:|
Kunnen die katten het niet buiten dierenartsendiensten om plannen?
Of stoppen met eten van draadjes.
Joh, je weet niet eens zeker of ie het op heeft gegeten en anders heeft ie het misschien in zulke kleine stukjes gebeten die je niet eens kunt zien. Zo lang je kat er zelf geen last van heeft gaat de DA echt niet opereren hoor. Wat moet ie dan, alle darmen van je kat binnenstebuiten keren?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 17:57:56 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122038564
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:56 schreef sararaats het volgende:
Als ik verkeerd op m'n arm lig, slaapt die en heb ik er geen gevoel in.

Ervaren katten hetzelfde gevoel? Frasier ligt veel op zn pootje.

Dat vraag ik me al een tijdje af
Dat lijkt me onzin.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 25 januari 2013 @ 18:03:58 #193
269689 crew  Viv
pi_122038787
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 15:56 schreef sararaats het volgende:
Als ik verkeerd op m'n arm lig, slaapt die en heb ik er geen gevoel in.

Ervaren katten hetzelfde gevoel? Frasier ligt veel op zn pootje.

Dat vraag ik me al een tijdje af
Ik denk dat katten wel hetzelfde kunnen ervaren, maar dat ze daarom juist zo vaak van houding veranderen. Mijn katten liggen dan wel de hele dag te slapen, maar ze staan minstens 1x per uur even op, draaien een rondje om hun as en gaan dan weer liggen. ^O^
pi_122040592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:49 schreef Prospera het volgende:

[..]

Bij dierapotheek.com bestel ik 9 kilo Urinary S/O voor 68 euro, de bezorgkosten zijn dan gratis en bij afname van 3 producten bestel ik nog eens een doosje natvoer en/of antivlooien/wormen; dan krijg je nog eens 5% korting en uiteindelijk betaal ik ¤ 64 -65 voor 9 kilo Urinary.
Ik deel het met een buurvrouw, die ook een gruiskat heeft

Uiteindelijk kost de Urinary mij ¤ 7,30 per kilo en het word gratis thuisbezorgd binnen 1 á 2 dagen
Die 1-2 dagen is bij mij nog nooit gelukt, het is eerder 5-7 dagen bij mij en ik bestel niets extreems. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 25 januari 2013 @ 19:49:30 #195
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122042667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef SiGNe het volgende:
Heeft de kat er last van? Zo niet dan kan ie waarschijnlijk wel een weekendje wachten.
Daarbij is flossdraad redelijk zacht van structuur, anders dan kado-linten die best scherp kunnen zijn.
Een balletje van 15cm flossdraad is ook best klein dus misschien zat het in de poep verstopt?
De drol weer uit de vuilnisbak geplukt en "ontleed" en warempel daarin zit inderdaad het flossdraad *O*
Ik had vanmiddag de drol van buitenaf bekeken en dacht :N
Maar jouw opmerking dat het verstopt zou kunnen zijn deed me de drol ontleden.
TU het wordt een rustig weekend gelukkig :*

*O*
kan de spoilerknop niet vinden


[ Bericht 1% gewijzigd door Prospera op 25-01-2013 20:24:24 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:30:29 #196
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122044743
Super dat het er in elk geval uit is.
scheelt ook een rit naar de DA en de kosten die dat met zich meebrengt ^O^
pi_122045206
Fijn! Kun je weer opgelucht adem halen :Y
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:44:09 #198
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122045385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:30 schreef SiGNe het volgende:
Super dat het er in elk geval uit is.
scheelt ook een rit naar de DA en de kosten die dat met zich meebrengt ^O^
Het scheelt nog meer in de zorgen die ik om Pietje had
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:44:58 #199
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122045424
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:40 schreef snkr-xxx het volgende:
Fijn! Kun je weer opgelucht adem halen :Y
Ja, echt!
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:46:11 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122045497
^O^

En bedankt voor de foto!
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:44:04 #201
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122063840
Zijn er meer katten die boos/bang worden als de kattenbak schoongemaakt wordt? Eerst was het blazen en meppen als ik elke dag/daarna om de dag ging scheppen. Nu gooi ik 1 x in de week de hele bak leeg en nu zit ze na die tijd te blazen en te grommen naar me. Andere katten zijn blij met een schone bak, toch?
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:47:23 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122063929
Ik weet niet of je kat snapt wat je aan het doen bent. Die van jou vindt kennelijk dat je er niet aan mag komen. Is het een idee om de kattenbak schoon te maken als je kat niet in de buurt is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_122066254
De kat van mijn vriend loopt mank met een pootje, net gezien dat er ook bloed an het pootje zit en er groeien gewoon twee nagels in het pootje. ;( is dat te verhelpen zodat ze niet meer mank loopt?
pi_122066305
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:54 schreef Crientj het volgende:
De kat van mijn vriend loopt mank met een pootje, net gezien dat er ook bloed an het pootje zit en er groeien gewoon twee nagels in het pootje. ;( is dat te verhelpen zodat ze niet meer mank loopt?
ja knippen.

had een van mijn katten ook. Ik durfde niet zelf te knippen maar bij de dierenarts was het zo gepiept.
pi_122066320
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:54 schreef Crientj het volgende:
De kat van mijn vriend loopt mank met een pootje, net gezien dat er ook bloed an het pootje zit en er groeien gewoon twee nagels in het pootje. ;( is dat te verhelpen zodat ze niet meer mank loopt?
vast wel, ga naar de dierenarts :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_122066786
knippen *O* hier is dat een project dat een week duurt. het gaat ongeveer zo:

1. poes krijgt te lange nagels, blijft haken aan dingen, krast over de vloer, ze moet echt geknipt worden
2. poes komt nietsvermoedend op schoot liggen, wordt geaaid en gekroeld en valt een beetje in slaap
3. baasje pakt pootje, knijpt zachtjes nageltje naar buiten en knipt hem met het kattenschaartje. nagel 1 = succes!!
4. herhaal stap 3, poes wordt al wat achterdochtig en kijkt een beetje verongelijkt toe. nagel 2 = succes!!
5. herhaal stap 4, poes heeft er genoeg van en a. bijt zachtjes in je hand / b. probeert pootje terug te trekken/ c. probeert zich te draaien en weg te wurmen. nagel 3 = succes!!
6. probeer het pootje van poes te pakken. poes denkt "ja daaag!" en stopt pootjes onder lijf. poes ruikt, likt en bijt aan schaartje. poes neemt de benen.

Herhaal dit elke dag tot alle nagels geknipt zijn :')
Kwak
pi_122066974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
knippen *O* hier is dat een project dat een week duurt. het gaat ongeveer zo:

1. poes krijgt te lange nagels, blijft haken aan dingen, krast over de vloer, ze moet echt geknipt worden
2. poes komt nietsvermoedend op schoot liggen, wordt geaaid en gekroeld en valt een beetje in slaap
3. baasje pakt pootje, knijpt zachtjes nageltje naar buiten en knipt hem met het kattenschaartje. nagel 1 = succes!!
4. herhaal stap 3, poes wordt al wat achterdochtig en kijkt een beetje verongelijkt toe. nagel 2 = succes!!
5. herhaal stap 4, poes heeft er genoeg van en a. bijt zachtjes in je hand / b. probeert pootje terug te trekken/ c. probeert zich te draaien en weg te wurmen. nagel 3 = succes!!
6. probeer het pootje van poes te pakken. poes denkt "ja daaag!" en stopt pootjes onder lijf. poes ruikt, likt en bijt aan schaartje. poes neemt de benen.

Herhaal dit elke dag tot alle nagels geknipt zijn :')
Haha, nu is het niet mijn kat en wilt ze niet op schoot.. Plus ik mag niet aan haar pootjes zitten.
Ben al eens eerder meegeweest naar de dierenarts en daar was ze ook aan het blazen.. Maar ik zal eens bellen, want anders gebeurd het nooit.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:19:09 #208
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122067124
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of je kat snapt wat je aan het doen bent. Die van jou vindt kennelijk dat je er niet aan mag komen. Is het een idee om de kattenbak schoon te maken als je kat niet in de buurt is?
Ik vertel wat ik aan het doen ben maar ik denk niet dat poes dat snapt :') En ik zet haar nu ook in de woonkamer, luikje dicht want daar keek ze ook door en nog is ze boos/bang. Muziek harder zodat ze het niet hoort, ze blijft blazen en grommen.
Ik vind het sneu want blijkbaar levert het haar stress op maar een stinkende bak kan zij toch ook niet fijn vinden? Gezond lijkt het me ook niet, blijven graven in je eigen uitwerpselen.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:24:54 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122067323
Nee, je moet de bak natuurlijk wel bijhouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122070005
Ons kleine monster is precies het tegenovergestelde, zo gauw hij ziet dat ik de vuilbak weghaal duikt hij al in de kattenbak zodat ik hem er weer uit kan jagen omdat anders het grit op zijn lijfje beland.
Wij hebben een robot kattenbak en wat hij ook vaak flikt is als de bak draait er dan inspringen, dan stopt de bak en dan er weer uit springen, wachten tot de bak weer begint te draaien en er dan weer inspringen enz.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:41:53 #211
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122079659
Ik hou de bak zeker goed bij!

En dat is dus wat ik van meer mensen hoor, kat dolblij als de bak weer schoon is. Of naast de bak als hij te vies is.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122081410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:54 schreef Crientj het volgende:
De kat van mijn vriend loopt mank met een pootje, net gezien dat er ook bloed an het pootje zit en er groeien gewoon twee nagels in het pootje. ;( is dat te verhelpen zodat ze niet meer mank loopt?
Yep, kat op schoot, nageltjes uit voetzooltje trekken, even ontsmetten en weer laten gaan maar heb al gelezen dat dat blijkbaar geen optie is met die kat. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122082889
Over nagels knippen : ik doe dat als ze behoorlijk slaperig is, anders kan ik het wel vergeten :')
pi_122090928
Nagels knippen? Dat doe ik meerdere malen per week. Zeker de sphynxen kunnen geen lange nagels hebben want ze springen altijd op je. De HTK's hebben pech en worden ook geknipt als ze in de buurt zijn, ik heb standaard op twee plaatsen in huis een schaartje liggen. Als je zo regelmatig de puntjes eraf haalt, is het ook niks bijzonders meer. Als ik bij mijn schoonouders kom knip ik ook gelijk de nagels van hun kat altijd :D gewoon niet te panisch over doen :)
I had a signature once. It was awful.
pi_122092404
Ik heb Sophie haar nageltjes nog nooit geknipt :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 27-01-2013 00:20:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 22:57:06 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_122092672
De nagels van Wiske hebben we in bijna twee jaar niet geknipt. Lijkt ook niet echt noig

Bellefleur was wel nodig. Maar die kon je gewoon in de houdgreep nemen en snel d'r nagels knippen. Als het niet te lang duren liet ze het gewoon toe.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:58:19 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122092753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb Sophia haar nageltjes nog nooit geknipt :o
Ik knip ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122102438
Denk dat het per kat verschillend is of het nodig is of niet, ik heb een binnenkat die toch regelmatig haar nagels scherpt aan d'r plank en paal. Maar op een gegeven moment blijft ze weer overal achter haken en dan moet ik haar weer bevrijden :'). Dan toch maar af en toe bijknippen.
pi_122103734
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
knippen *O* hier is dat een project dat een week duurt. het gaat ongeveer zo:

1. poes krijgt te lange nagels, blijft haken aan dingen, krast over de vloer, ze moet echt geknipt worden
2. poes komt nietsvermoedend op schoot liggen, wordt geaaid en gekroeld en valt een beetje in slaap
3. baasje pakt pootje, knijpt zachtjes nageltje naar buiten en knipt hem met het kattenschaartje. nagel 1 = succes!!
4. herhaal stap 3, poes wordt al wat achterdochtig en kijkt een beetje verongelijkt toe. nagel 2 = succes!!
5. herhaal stap 4, poes heeft er genoeg van en a. bijt zachtjes in je hand / b. probeert pootje terug te trekken/ c. probeert zich te draaien en weg te wurmen. nagel 3 = succes!!
6. probeer het pootje van poes te pakken. poes denkt "ja daaag!" en stopt pootjes onder lijf. poes ruikt, likt en bijt aan schaartje. poes neemt de benen.

Herhaal dit elke dag tot alle nagels geknipt zijn :')
Hier echt precies net zo! ..en dan x5 katten :P


Ik kan wel begrijpen dat sommige kattennagels niet geknipt hoeven te worden...
Wij hebben 1 katje, haar nagels zijn zo klein en dun dat ze het zelf goed kan onderhouden met de krabpaal ect...
Daarintegen haar grote zus, die heeft zulke dikke grote nagels dat zelfs het kattenschaartje soms 2x moet knippen op dezelfde breuk om er doorheen te komen :D
pi_122154073
Knippen is hier ook een crime.. Met zn 2en lukt het wel, eentje klemt kat vast en ander hanteert het schaartje.. Het zijn dan echt dramakings/queens, heel zielig piepen enzo.. Ik ben dan gauw geneigd om te zeggen van: ahh laat maar gaan! Gelukkig is mijn vriend niet onder de indruk van dat gepiep :P

Wat de bak betreft, hier zijn ze helemaal niet moeilijk, gewoon elke dag scheppen en 1x per 2 weken alles eruit, poetsen en weer nieuwe grit.
Als je bezig bent met scheppen komen ze juist altijd kijken en met hun neus erboven zitten 8)7 , dus gelukkig niet bang ervoor.
pi_122155044
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:49 schreef purplenarcis het volgende:
Knippen is hier ook een crime.. Met zn 2en lukt het wel, eentje klemt kat vast en ander hanteert het schaartje.. Het zijn dan echt dramakings/queens, heel zielig piepen enzo.. Ik ben dan gauw geneigd om te zeggen van: ahh laat maar gaan! Gelukkig is mijn vriend niet onder de indruk van dat gepiep :P
Zelfs met z'n drieën lukte het de laatste keer nauwelijks. En toen was die kat zo ziek als een hond... Ze groeien gelukkig niet in, maar zijn wel vreselijke weerhaken... Als hij z'n klauwen ergens in slaat, komt dat nooit meer los (of het moet via de bek gaan...)

quote:
Wat de bak betreft, hier zijn ze helemaal niet moeilijk, gewoon elke dag scheppen en 1x per 2 weken alles eruit, poetsen en weer nieuwe grit.
Als je bezig bent met scheppen komen ze juist altijd kijken en met hun neus erboven zitten 8)7 , dus gelukkig niet bang ervoor.
Heb je de bak verschoond, maar de kap er nog niet op, zitten ze er al op... En dan staat hij nog midden in de gang.
pi_122156985
Even een vraagje van mijn kant,

Een jaar geleden hebben we ons Britje van 3 opgehaald bij een cattery. Deze mensen deden hem weg omdat ze een nieuwe dekkater hadden gevonden. Al die tijd zat hij in een buitenhok wat 1 bij 2 meter was en een binnen hok van een beetje geluk 1 bij 1. Met een voerbakje en een mini uit elkaar gevallen krabpaal en heeft dus ook altijd alleen gezeten.

Binnen mochten ze niet komen omdat daar de poezen en kittens rond liepen en erg veel aandacht kregen ze volgens mij ook niet. Dus was stiekem wel blij dat wij hem hebben opgehaald.
In het begin schrok hij van elk geluidje en was redelijk schuw. Nu is hij in het jaar tijd enorm opgebloeid tot een lieve gezellige kater, knuffelig is hij niet, komt wel graag bij je zitten en is redelijk speels. O+ We wonen op een appartement van ong 60 vierkante meter en hij heeft de mogelijkheid om het balkon op te gaan, we hebben een super grote krabpaal en speeltjes genoeg.

Alleen nu merk ik dat hij de laatste weken/2 maanden enorm veel slaapt. Wat minder speelt en een beetje ''sip''? is. Zou hij net als een mens een winterdipje kunnen hebben? (zou het niet weten hoor :') ) Of heeft hij misschien de behoefte aan een maatje?

Aan dat laatste heb ik al eerder zitten denken maar ik weet eerlijk gezegd niet of hij daarop wel zit te wachten aangezien hij altijd al alleen is geweest.

Wat kan ik nu het beste doen en hoe denken jullie hier over?
All good things are wild and free.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:14:18 #223
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122157123
Is mijn kat dan de enige die zo mal doet? Meppen op het schepje en mijn hand toen ik nog schepte en nu blazen en grommen als de bak schoon is. Met nog een hele harde miauw als ze dan voor het eerst weer is heengeweest.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122173293
Hoi..

Wij hebben een kitten van 8 maandjes. Ze is de laatste weken best druk en mauwt heel veel. Ze is nog niet geholpen. Kan dat een teken zijn dat het tijd wordt?
pi_122173572
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:08 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoi..

Wij hebben een kitten van 8 maandjes. Ze is de laatste weken best druk en mauwt heel veel. Ze is nog niet geholpen. Kan dat een teken zijn dat het tijd wordt?
Ja, klinkt alsof ze krol is of tegen een krolsheid aanzit. Hoe reageert ze als je op haar onderrug aait?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122173611
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:14 schreef Radobe het volgende:
Is mijn kat dan de enige die zo mal doet? Meppen op het schepje en mijn hand toen ik nog schepte en nu blazen en grommen als de bak schoon is. Met nog een hele harde miauw als ze dan voor het eerst weer is heengeweest.
:') . Je hebt gewoon een gekke kat, niets vreemd voor een FOK!er toch? :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122173621
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, klinkt alsof ze krol is of tegen een krolsheid aanzit. Hoe reageert ze als je op haar onderrug aait?
Je bedoeld aan de bovenkant bij haar staart?
pi_122173832
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:14 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Je bedoeld aan de bovenkant bij haar staart?
Ja, daar waar de kater normaal aan het "aandrukken"is zeg maar. :P Als ze krols is dan gaat ze met de kont omhoog in de paarhouding. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122173917
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, daar waar de kater normaal aan het "aandrukken"is zeg maar. :P Als ze krols is dan gaat ze met de kont omhoog in de paarhouding. ;)
Ik weet niet precies wat de paarhouding is, maar d'r kont gooit ze trots de lucht in inderdaad!

Morgen maar even de DA bellen dan :)
pi_122174410
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:18 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de paarhouding is, maar d'r kont gooit ze trots de lucht in inderdaad!

Morgen maar even de DA bellen dan :)
Haha dan is het duidelijk :p
pi_122174880
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:18 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de paarhouding is, maar d'r kont gooit ze trots de lucht in inderdaad!

Morgen maar even de DA bellen dan :)
Yep, je hebt een krolse poes. Probleem is wel dat ze nu niet geholpen kan worden want de doorbloeding van de geslachtsorganen is nu te heftig. Waarschijnlijk krijg je de pil mee die je eerst even moet geven om daarna een afspraak te maken voor een sterilisatie of eigenlijk castratie. Let goed op haar want nu is ze ontsnapingskunstenaar eerste klas. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122174953
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Yep, je hebt een krolse poes. Probleem is wel dat ze nu niet geholpen kan worden want de doorbloeding van de geslachtsorganen is nu te heftig. Waarschijnlijk krijg je de pil mee die je eerst even moet geven om daarna een afspraak te maken voor een sterilisatie of eigenlijk castratie. Let goed op haar want nu is ze ontsnapingskunstenaar eerste klas. :P
Oh jee... Hoe lang kan dit duren? _O- Of gaat het snel over als ze die pil krijgt? _O-
pi_122175226
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:35 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Oh jee... Hoe lang kan dit duren? _O- Of gaat het snel over als ze die pil krijgt? _O-
Persoonlijk geen ervaring mee want de poezen hier werden altijd geholpen voordat ze krols werden (ook i.v.m. aanwezig katers in dezelfde leeftijd :') ) maar een krolsheidperiode kan wel even duren ja. :') Beste is even in overleg te gaan met je dierenarts aangezien zo'n beetje elke dierenarts een andere werkwijze heeft maar wat die ook zegt laat het niet helpen in volle krolsheid want dan is de operatie gewoon erg zwaar voor een kat. ;)

Even wat extra info.

http://dier-en-natuur.inf(...)atie-bij-poezen.html
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122175490
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Persoonlijk geen ervaring mee want de poezen hier werden altijd geholpen voordat ze krols werden (ook i.v.m. aanwezig katers in dezelfde leeftijd :') ) maar een krolsheidperiode kan wel even duren ja. :') Beste is even in overleg te gaan met je dierenarts aangezien zo'n beetje elke dierenarts een andere werkwijze heeft maar wat die ook zegt laat het niet helpen in volle krolsheid want dan is de operatie gewoon erg zwaar voor een kat. ;)

Even wat extra info.

http://dier-en-natuur.inf(...)atie-bij-poezen.html
Ah ok. Ja, ik wou het eerder doen, maar het kwam er de hele tijd niet van. Helaas, hehe. Dank voor je link :) Even doorlezen.
pi_122175593
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ah ok. Ja, ik wou het eerder doen, maar het kwam er de hele tijd niet van. Helaas, hehe. Dank voor je link :) Even doorlezen.
Zolang je geen vruchtbare kater(s) in huis hebt hoef je er ook niet meteen op te letten...mits ze niet standaard buitenlopen anders heb je sneller een zwangere kat dan jij kunt denken "Zou ze krols zijn?" :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122175895
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Zolang je geen vruchtbare kater(s) in huis hebt hoef je er ook niet meteen op te letten...mits ze niet standaard buitenlopen anders heb je sneller een zwangere kat dan jij kunt denken "Zou ze krols zijn?" :+
Haha, de kater is geholpen en ze komt nog niet buiten, dat scheelt :P
pi_122175952
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:50 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Haha, de kater is geholpen en ze komt nog niet buiten, dat scheelt :P
Dat is wel handig ja, hoe lang geleden gecastreerd trouwens want katers kunnen nog een tijdje vruchtbaar zijn na een castratie. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122176004
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is wel handig ja, hoe lang geleden gecastreerd trouwens want katers kunnen nog een tijdje vruchtbaar zijn na een castratie. :P
Dat is al een paar jaar geleden!
pi_122176109
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Dat is al een paar jaar geleden!
Dat scheelt dan weer. :P Hou er trouwens wel rekening mee dat hij toch paarpogingen gaat doen. Dat deden de katers hier nog met al lang gesteriliseerde poezen....jaren erna nog. _O- Vooral de Siamese poes was populair :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122176186
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat scheelt dan weer. :P Hou er trouwens wel rekening mee dat hij toch paarpogingen gaat doen. Dat deden de katers hier nog met al lang gesteriliseerde poezen....jaren erna nog. _O- Vooral de Siamese poes was populair :P
Hahaha. Ben benieuwd. Normaal moet 'ie niet zoveel van d'r hebben namelijk :P
pi_122176243
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:55 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Hahaha. Ben benieuwd. Normaal moet 'ie niet zoveel van d'r hebben namelijk :P
Blijven mannen hè, met of zonder ballen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122176419
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Blijven mannen hè, met of zonder ballen. :+
_O-
pi_122176588
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:58 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

_O-
Vruchtbare vrouw in beeld en meteen gaan de oogkleppen op....beetje zoals in al die programma's...pas maar op straks gaat hij ook nog naar de sportschool toe om spieren te kweken. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122178998
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:35 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Oh jee... Hoe lang kan dit duren? _O- Of gaat het snel over als ze die pil krijgt? _O-
Ik had toen gelezen dat er best veel nadelen aan die pil zitten
  maandag 28 januari 2013 @ 19:44:46 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122180752
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:24 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ik had toen gelezen dat er best veel nadelen aan die pil zitten
Klopt. Het moet ook een heel tijdelijke oplossing zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122182665
Hallo alemaal.

Ik heb ook even een vraag. Ik heb sinds afgelopen zomer een kitten. Hij is inmiddels een 7 maanden oud. Hij is lekker speels en eet goed. Heel gezond dus verder. Nu houd felix erg veel van water, zo erg dat hij zelfs onder de douche springt als ik aan het douchen ben of onder de kraan met afwassen.

Nu is mijn vraag kan dit kwaad voor zijn vacht? Hij glanst wel mooi en iedereen zegt ook dat het een mooie kater is. Veel zeepresten krijgt hij nooit op zich maar toch.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_122182748
Nee hoor, kan geen kwaad. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 28 januari 2013 @ 21:18:32 #248
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122187461
quote:
12s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:14 schreef trovey het volgende:

[..]

:') . Je hebt gewoon een gekke kat, niets vreemd voor een FOK!er toch? :+
Helemaal waar, ze noemen haar ook wel Skitzo i.p.v. Dzidzo :+ :@
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122187501
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:18 schreef Radobe het volgende:

[..]

Helemaal waar, ze noemen haar ook wel Skitzo i.p.v. Dzidzo :+ :@
:')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 28 januari 2013 @ 21:24:13 #250
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122187820
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:19 schreef trovey het volgende:

[..]

:')
Voor mij is ze verder heel lief O+ Behalve als ik de kattenbak doe.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122187930
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:24 schreef Radobe het volgende:

[..]

Voor mij is ze verder heel lief O+ Behalve als ik de kattenbak doe.
Ze doet wel alles op de kattenbak? Zo ja, dan heb je gewoon een maffe poes met een aandachtstik. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 28 januari 2013 @ 21:32:52 #252
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122188386
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze doet wel alles op de kattenbak? Zo ja, dan heb je gewoon een maffe poes met een aandachtstik. :Y)
Ja hoor, alles netjes op de bak. Heel af en toe heeft ze een haar van mij opgevreten en dan hangt er een keutel aan een haar aan haar kont, dan gaat ze met haar kont over de grond slepen tot hij er af is. Of tot dat ik met een papiertje de drol pak en de haar mee trek uit haar gat. :X
En ze is dol op aandacht en dan vooral mijn aandacht.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122197350
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:32 schreef Radobe het volgende:

[..]

Ja hoor, alles netjes op de bak. Heel af en toe heeft ze een haar van mij opgevreten en dan hangt er een keutel aan een haar aan haar kont, dan gaat ze met haar kont over de grond slepen tot hij er af is. Of tot dat ik met een papiertje de drol pak en de haar mee trek uit haar gat. :X
En ze is dol op aandacht en dan vooral mijn aandacht.
Yep, gewoon maffe poes. :Y Ik heb draadjeseters gehad, was ook altijd een verrassing wat er uit zou komen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122200043
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef trovey het volgende:
Nee hoor, kan geen kwaad. ;)
Haha oke, Maakte me toch een beetje zorgen ivm. zeep enzo. Maar zoals ik al zei krijgt die daar nooit veel van op zijn vacht :)
Wel grappig heb altijd al katten gehad die water leuk vonden, alleen deze is de eerste die ook werkelijk onder de douche springt zodra hij de kans ziet :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_122206271
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:37 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Haha oke, Maakte me toch een beetje zorgen ivm. zeep enzo. Maar zoals ik al zei krijgt die daar nooit veel van op zijn vacht :)
Wel grappig heb altijd al katten gehad die water leuk vonden, alleen deze is de eerste die ook werkelijk onder de douche springt zodra hij de kans ziet :P
Blijft toch wel een uitzondering bij een gemiddelde kat, hier mijden ze water als de pest...ja drinken maar verder gaan ze niet. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122206995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:37 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Haha oke, Maakte me toch een beetje zorgen ivm. zeep enzo. Maar zoals ik al zei krijgt die daar nooit veel van op zijn vacht :)
Wel grappig heb altijd al katten gehad die water leuk vonden, alleen deze is de eerste die ook werkelijk onder de douche springt zodra hij de kans ziet :P
Heeft gewoon een tijger of panter in de familie ergens :D
pi_122208183
panters zijn toch niet zo zwemmerig?

tijgers wel

http://www.varbak.com/afbeeldingen/zwemmen-tijger-foto-'s-nb19014.jpg
pi_122208928
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Blijft toch wel een uitzondering bij een gemiddelde kat, hier mijden ze water als de pest...ja drinken maar verder gaan ze niet. :')
haha inderdaad hoewel mijn vorige katten ook gewoon rustig de vijver in sprongen als het echt heel warm was. Maar nu heb ik gewoon een verklede hond :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Heeft gewoon een tijger of panter in de familie ergens :D
Als je hem afentoe zo bezig ziet zou je het wel denken ja :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_122209741
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:56 schreef computergirl het volgende:
panters zijn toch niet zo zwemmerig?

tijgers wel
[ afbeelding ]
http://www.varbak.com/afbeeldingen/zwemmen-tijger-foto-'s-nb19014.jpg
Sorry, ik bedoelde de jaguar... (de panter lijkt erop, maar woont in Afrika en Azië, de jaguar woont in Zuid Amerika)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:10:49 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122211206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 02:37 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Haha oke, Maakte me toch een beetje zorgen ivm. zeep enzo. Maar zoals ik al zei krijgt die daar nooit veel van op zijn vacht :)
Wel grappig heb altijd al katten gehad die water leuk vonden, alleen deze is de eerste die ook werkelijk onder de douche springt zodra hij de kans ziet :P
Zeker een Siamees of Bengaal? Die zijn vaak dol op zwemmen en lopen inderdaad rustig mee de douche in :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:13:36 #261
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122211289
Ik heb er hier ook weer een probleem bij, m'n kater van 8,5 maanden heeft gister een ongelukje gehad (gevallen of aangereden) en heeft nu waarschijnlijk z'n heup gebroken.. ;(
Dus dat wordt de komende 6 weken rust voor 'm, niet naar buiten en ook niet op de bank of aanrecht springen.
Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, normaal klimt ie rustig 12 meter hoog een boom in en is ie erg actief.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:55 #262
269689 crew  Viv
pi_122211821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:13 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb er hier ook weer een probleem bij, m'n kater van 8,5 maanden heeft gister een ongelukje gehad (gevallen of aangereden) en heeft nu waarschijnlijk z'n heup gebroken.. ;(
Dus dat wordt de komende 6 weken rust voor 'm, niet naar buiten en ook niet op de bank of aanrecht springen.
Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, normaal klimt ie rustig 12 meter hoog een boom in en is ie erg actief.
Arme Jirō ;(
Ik denk dat hij in een bench moet dan, je kan anders niet tegenhouden dat hij op de bank springt.
pi_122212978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Arme Jirō ;(
Ik denk dat hij in een bench moet dan, je kan anders niet tegenhouden dat hij op de bank springt.
Misschien een stuk afzetten in de huiskamer? Een soort van box maken? En als je zelf op de bank zit, hem oppakken en bij je houden?

Arm beest! Geef hem maar veel knuffels in die 6 weken!
pi_122222998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zeker een Siamees of Bengaal? Die zijn vaak dol op zwemmen en lopen inderdaad rustig mee de douche in :D
Nope gewoon een ras echte huis tuin en keuken kat ;) ofwel een combie van een onbekende vader en een europeese korthaar :P
Felix heeft zelf half lang haar dus t is geen echte korthaar. Ik zal vanavond wel eens een foto posten ;)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:52:51 #265
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122223079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Arme Jirō ;(
Ik denk dat hij in een bench moet dan, je kan anders niet tegenhouden dat hij op de bank springt.
Inderdaad 6 weken benchrust..morgen mag ik een bench bij de DA lenen.
Hij heeft hartstikke pijn als ie probeert te lopen.



pi_122223135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:13 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb er hier ook weer een probleem bij, m'n kater van 8,5 maanden heeft gister een ongelukje gehad (gevallen of aangereden) en heeft nu waarschijnlijk z'n heup gebroken.. ;(
Dus dat wordt de komende 6 weken rust voor 'm, niet naar buiten en ook niet op de bank of aanrecht springen.
Ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, normaal klimt ie rustig 12 meter hoog een boom in en is ie erg actief.
Aw arm beest. Misschien is het mogelijk om een reisbak te nemen en daar een kussen in te leggen of een ander iets waar die graag op ligt? Als hij echt last er van heeft zal die daar echt wel blijven liggen ;)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:58:15 #267
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122223327
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:54 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Aw arm beest. Misschien is het mogelijk om een reisbak te nemen en daar een kussen in te leggen of een ander iets waar die graag op ligt? Als hij echt last er van heeft zal die daar echt wel blijven liggen ;)
Op het moment ligt ie op m'n bed.. daar wilde ie heel graag liggen..
alleen een nadeel dat ie daar niet vanaf kan.
maar goed, morgen dus in elk geval die bench en daar leg ik een van z'n favoriete kussentjes en een fleecedeken in.. en kattenbak als dat past..
pi_122223554
Heb je geen pijnstillers gekregen? Novacam bijv.?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:23:08 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122224343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:03 schreef WinnieWana het volgende:
Heb je geen pijnstillers gekregen? Novacam bijv.?
Is dat wel slim pijnstillers ? Als ie er niets of bijna niets van merkt gaat ie dingen doen die die niet kan lijkt me..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_122224561
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Prospera het volgende:

[..]

Zo, dan eten ze al 5 jaar RC Urinary voor niks? Is dat ook schadelijk dan voor Fratz, exgruis patient en zijn broertjes zonder gruis?

Ik heb nog een pak van 9 kilo liggen -O-
misschien beetje laat en inmiddels achterhaald oid, maar heb je al eens vers vlees geprobeerd? bijvoorbeeld tinlo barfmenu of haaksbarf?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:30:48 #271
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122224674
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:28 schreef dawg het volgende:

[..]

misschien beetje laat en inmiddels achterhaald oid, maar heb je al eens vers vlees geprobeerd? bijvoorbeeld tinlo barfmenu of haaksbarf?
Het enige vers dat ze willen is hart/kipfilet/garnalen uit de super.
Ik zou zo graag ze op Barf willen zetten!
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_122224975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:30 schreef Prospera het volgende:

[..]

Het enige vers dat ze willen is hart/kipfilet/garnalen uit de super.
Ik zou zo graag ze op Barf willen zetten!
hmm. en als je zelf samenstelt ook niet? omdat ze kennelijk toch wel iets lusten? :P
pi_122226740
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:23 schreef DaMook het volgende:

[..]

Is dat wel slim pijnstillers ? Als ie er niets of bijna niets van merkt gaat ie dingen doen die die niet kan lijkt me..
Een kat pijn laten lijden lijkt mij ook niet de bedoeling. Daarbij moet hij ook in een grote bench. Kan hij zichzelf niet bezeren. Mijn tante haar,kat is ook eens aangereden met 6 weken benchrust is dat geheeld. De laatste 2 weken mocht ze er wat vaker uit. Had de eerste week novacam.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:09:09 #274
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122226980
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:05 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Een kat pijn laten lijden lijkt mij ook niet de bedoeling. Daarbij moet hij ook in een grote bench. Kan hij zichzelf niet bezeren. Mijn tante haar,kat is ook eens aangereden met 6 weken benchrust is dat geheeld. De laatste 2 weken mocht ze er wat vaker uit. Had de eerste week novacam.
Tsja wij weten dat we het met pijnstillers alsnog rustig aan moeten doen, lijkt me dat een kat dat niet snapt, vandaar mijn vraag/opmerking ;) . En idd als ze met pijnstillers in een bench zitten dan kunnen ze zichzelf niet veel meer bezeren, maar dan snappen ze ook nog minder waarom ze in die bench zitten lijkt me. Je snapt mijn punt neem ik aan ;) ? Ik laat ze ook niet graag pijn lijden, maar beetje wel voor de zelfbescherming in zo'n geval, hoe zielig ook, katten zijn geen mensen..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:24:54 #275
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122232066
Hij heeft pijnstillers, Tolfedine.. 2 stuks per dag de komende 10 dagen.
Ondanks die pijnstillers heeft ie toch nog een hoop pijn en beweegt opzich niet heel veel als ie eenmaal een plek heeft gevonden waar ie wil liggen.
Ik kan gelukkig de hele dag bij 'm zijn de komende tijd dus kan ik 'm in elkgeval in de gaten houden
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:52:36 #276
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122234188
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:24 schreef SiGNe het volgende:
Hij heeft pijnstillers, Tolfedine.. 2 stuks per dag de komende 10 dagen.
Ondanks die pijnstillers heeft ie toch nog een hoop pijn en beweegt opzich niet heel veel als ie eenmaal een plek heeft gevonden waar ie wil liggen.
Ik kan gelukkig de hele dag bij 'm zijn de komende tijd dus kan ik 'm in elkgeval in de gaten houden
Dat ie nog wel pijn heeft is natuurlijk zielig, snap ik helemaal :Y . Maar is wel beter voor hem :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:15:01 #277
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122239474
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:36 schreef dawg het volgende:

[..]

hmm. en als je zelf samenstelt ook niet? omdat ze kennelijk toch wel iets lusten? :P
I wish; verder dan de supermarkt gaan ze niet.
Ik heb wel eens een kuiken geïntroduceerd, maar neuh.

Wel een doorbraak 3 weken geleden, dat Tinker,10, een jong muisje voor de deur
kraakte en opat.

Dat was 1 in 10 jaar w/
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:19:00 #278
143001 Prospera
Verfrissend
pi_122239694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:24 schreef SiGNe het volgende:
Hij heeft pijnstillers, Tolfedine.. 2 stuks per dag de komende 10 dagen.
Ondanks die pijnstillers heeft ie toch nog een hoop pijn en beweegt opzich niet heel veel als ie eenmaal een plek heeft gevonden waar ie wil liggen.
Ik kan gelukkig de hele dag bij 'm zijn de komende tijd dus kan ik 'm in elkgeval in de gaten houden
Tolfedine is zware aspirine voor ons; als hij zoveel pijn heeft dan zijn er ook zwaardere middele
Aan de andere kant zijn zwaardere middelen ook niet goed voor hun beleving van de werkelijkheid.
Sterkte

[ Bericht 3% gewijzigd door Prospera op 29-01-2013 23:26:10 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_122240162
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:23 schreef DaMook het volgende:

[..]

Is dat wel slim pijnstillers ? Als ie er niets of bijna niets van merkt gaat ie dingen doen die die niet kan lijkt me..
Probleem is wel dat als hij pijn heeft hij ook minder kan gaan eten en dan gaat hij verder achteruit. Een bench waarin een kussen, kattenbak en waterbakje kan samen met een middel als Novacam(is beter geschikt bij bot/gewrichtsklachten dan Tolfedine wat meer geschikt is voor weke delen(spieren o.a.) )is in dit geval een goede optie. Beperking van beweging maar wel minder pijn zodat hij goed blijft eten en drinken en zijn spijsvertering aan de gang blijft.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:45:18 #280
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122240865
Hij eet in elk geval wel goed, drinken wat minder maar hij dronk sowieso niet zo heel veel.
hij is wel al sinds gister niet meer wezen poepen, hij heeft net wel even een plasje gedaan op de kattenbak.. da's al heel wat want eigenlijk wilde ie naar buiten om te plassen.
Jiro krijgt de komende dagen ook wat laxeermiddel om 'm te helpen met poepen, z'n darm zit flink vol en poepen doet pijn.
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:13:11 #281
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122245806
Sterte met en voor Jiro!

Niks aan als poezebeest zich niet goed voelen, zo ook naar de dierenarts, Dzidzo blijft kotsen ondanks de hypo-allergene brokken en nu zit er ook bloed en soms bloedschuim. Dat is niet gezond.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:42:09 #282
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122262330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:13 schreef Radobe het volgende:
Sterte met en voor Jiro!

Niks aan als poezebeest zich niet goed voelen, zo ook naar de dierenarts, Dzidzo blijft kotsen ondanks de hypo-allergene brokken en nu zit er ook bloed en soms bloedschuim. Dat is niet gezond.
Bloed kotsen kan komen door een geïrriteerde slokdarm door het kotsen maar het kan ook zijn dat hij een bloeding in z'n maag heeft, klinkt niet goed inderdaad.
Welke kleur is het bloed?

Katten houden je in elk geval alert en actief.. wat een ellende allemaal.
Jij en je kat ook sterkte
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:31:51 #283
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_122264671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Probleem is wel dat als hij pijn heeft hij ook minder kan gaan eten en dan gaat hij verder achteruit. Een bench waarin een kussen, kattenbak en waterbakje kan samen met een middel als Novacam(is beter geschikt bij bot/gewrichtsklachten dan Tolfedine wat meer geschikt is voor weke delen(spieren o.a.) )is in dit geval een goede optie. Beperking van beweging maar wel minder pijn zodat hij goed blijft eten en drinken en zijn spijsvertering aan de gang blijft.
Ah ok, dat klinkt logisch :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2013 @ 19:47:32 #284
269689 crew  Viv
pi_122268037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:13 schreef Radobe het volgende:
Niks aan als poezebeest zich niet goed voelen, zo ook naar de dierenarts, Dzidzo blijft kotsen ondanks de hypo-allergene brokken en nu zit er ook bloed en soms bloedschuim. Dat is niet gezond.
En hoe ging het? :o
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:39:31 #285
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122278479
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bloed kotsen kan komen door een geïrriteerde slokdarm door het kotsen maar het kan ook zijn dat hij een bloeding in z'n maag heeft, klinkt niet goed inderdaad.
Welke kleur is het bloed?

Katten houden je in elk geval alert en actief.. wat een ellende allemaal.
Jij en je kat ook sterkte
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En hoe ging het? :o
Bloed was altijd lichrood en vers bloed en pas na gewoon vocht of gal.

En waarschijnlijk is het stress bij poes wat het kotsen heeft veroorzaakt, met oud en nieuw zijn ze pal naast mijn huis aan het carbid schieten geweest. Daarna de darmen en maag zo overstuur dat ze bleef kotsen en toen waarschijnlijk adertje geknapt in de keel.
Hartje was in orde, vochtbalans was goed en de dierenarts zag hoe gestressed hier van was, Toen vertelde ik hoe bang ze was van stofzuigen en ze gister na het stofzuigen ook weer ging kotsen. En het bang zijn voor het kattenbak verschonen deed de dierenarts vermoeden dat ze een stressgevoelige kat is.
Ze heeft een spuitje gehad tegen misselijkheid en capsules tegen de stress en het gaat een stuk beter!
En die krijgt ze nu een tijdje.
Nu kijken hoe we stress gaan vermijden, want poes en ik kunnen er allebei niet tegen en zoals een vriendin mooi zei na vandaag, jullie zijn 1
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:40:37 #286
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122278544
En hoe is het nu met Jiro?
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:46:43 #287
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122281934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:39 schreef Radobe het volgende:

[..]

[..]

Bloed was altijd lichrood en vers bloed en pas na gewoon vocht of gal.

En waarschijnlijk is het stress bij poes wat het kotsen heeft veroorzaakt, met oud en nieuw zijn ze pal naast mijn huis aan het carbid schieten geweest. Daarna de darmen en maag zo overstuur dat ze bleef kotsen en toen waarschijnlijk adertje geknapt in de keel.
Hartje was in orde, vochtbalans was goed en de dierenarts zag hoe gestressed hier van was, Toen vertelde ik hoe bang ze was van stofzuigen en ze gister na het stofzuigen ook weer ging kotsen. En het bang zijn voor het kattenbak verschonen deed de dierenarts vermoeden dat ze een stressgevoelige kat is.
Ze heeft een spuitje gehad tegen misselijkheid en capsules tegen de stress en het gaat een stuk beter!
En die krijgt ze nu een tijdje.
Nu kijken hoe we stress gaan vermijden, want poes en ik kunnen er allebei niet tegen en zoals een vriendin mooi zei na vandaag, jullie zijn 1
Rood bloed is inderdaad vers bloed en komt niet uit de maag, dat is opzich een beter teken dan zwart bloed gelukkig.
Gelukkig gaat het al wat beter met 'r, ben zelf darmpatiënt en kon ook een keer niet ophouden met overgeven.. dat voel je dagen later nog steeds, spierkrampen en gevoelige maag.

Met Jiro gaat het opzich OK, hij is erg rustig en slaapt veel.
Ik had 'm vandaag in de bench maar toen ik de kattenbak uit de kooi wilde halen om te verschonen (zijn darmen werken gelukkig wel normaal) is ie eruit gekropen.
Omdat ik al snel zag dat ie lekker op m'n bed wilde slapen heb ik 'm daarheen getild en daar ligt ie nog steeds.
Morgen gaat ie overdag in elk geval weer de bench in..
  donderdag 31 januari 2013 @ 00:06:27 #288
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122282674
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Rood bloed is inderdaad vers bloed en komt niet uit de maag, dat is opzich een beter teken dan zwart bloed gelukkig.
Gelukkig gaat het al wat beter met 'r, ben zelf darmpatiënt en kon ook een keer niet ophouden met overgeven.. dat voel je dagen later nog steeds, spierkrampen en gevoelige maag.

Met Jiro gaat het opzich OK, hij is erg rustig en slaapt veel.
Ik had 'm vandaag in de bench maar toen ik de kattenbak uit de kooi wilde halen om te verschonen (zijn darmen werken gelukkig wel normaal) is ie eruit gekropen.
Omdat ik al snel zag dat ie lekker op m'n bed wilde slapen heb ik 'm daarheen getild en daar ligt ie nog steeds.
Morgen gaat ie overdag in elk geval weer de bench in..
Jouw bed ruikt natuurlijk lekker naar jou!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  donderdag 31 januari 2013 @ 00:09:09 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122282776
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:06 schreef Radobe het volgende:

[..]

Jouw bed ruikt natuurlijk lekker naar jou!
Dat ook en daar slaapt ie sowieso altijd 's nachts, dan ligt ie half op m'n gezicht :D
Ik weet dat het niet echt handig is maar we zijn het inmiddels gewend en als ik m'n slaapkamer deur dicht hou blijft ie net zo lang mauwen tot ie er in mag.. hij houdt dat langer vol dan ik..
  donderdag 31 januari 2013 @ 00:10:58 #290
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122282843
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat ook en daar slaapt ie sowieso altijd 's nachts, dan ligt ie half op m'n gezicht :D
Ik weet dat het niet echt handig is maar we zijn het inmiddels gewend en als ik m'n slaapkamer deur dicht hou blijft ie net zo lang mauwen tot ie er in mag.. hij houdt dat langer vol dan ik..
heel herkenbaar!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122282919
Heeft iemand een aanrader wat "brokjes katten" echt lekker vinden? Heb al carnibest, kipfilet en runderhart gekocht maar dat vind ze niet lekker.. eet liever brokjes.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 januari 2013 @ 00:15:20 #292
163650 Greys
pi_122282969
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:13 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft iemand een aanrader wat "brokjes katten" echt lekker vinden? Heb al carnibest, kipfilet en runderhart gekocht maar dat vind ze niet lekker.. eet liever brokjes.
Waarom 'moet' ze iets anders? :P Alleen brokjes kan ook toch als ze dat echt wil.
Mijn kat wilde ook niks anders, carnibest ook niet, maar een klein stukje van een plakje rosbief slaat ze haast uit mijn handen (na een paar keer oefenen, want in het begin wilde ze dat ook niet :D ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_122283251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom 'moet' ze iets anders? :P Alleen brokjes kan ook toch als ze dat echt wil.
Mijn kat wilde ook niks anders, carnibest ook niet, maar een klein stukje van een plakje rosbief slaat ze haast uit mijn handen (na een paar keer oefenen, want in het begin wilde ze dat ook niet :D ).
Mja wil haar verwennen :) .
Kan wel is die standaard kattensnoepjes kopen maar heb daar niet echt het gevoel bij dat het lekkerder is dan vers.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 januari 2013 @ 00:25:50 #294
163650 Greys
pi_122283350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Mja wil haar verwennen :) .
Kan wel is die standaard kattensnoepjes kopen maar heb daar niet echt het gevoel bij dat het lekkerder is dan vers.
Plakje rosbief proberen! :Y En dan in kleine stukjes. Zo van die eenhaps stukjes. En hoog houden, centimeter boven naar neus als ze omhoog kijkt, als ze dan dr bekje open doet kan je het er in laten vallen. Klinkt stom, maar mijn kat blieft bv geen plakje vlees vanaf een platte ondergrond, dan is het te lastig pakken :')

En Whiskas Temptations, van die plastic doosjes in de vorm van een kattenkop in de supermarkt, kaassmaak, vindt ze hier erg lekker :D Kattensnoepjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_122283518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Plakje rosbief proberen! :Y En dan in kleine stukjes. Zo van die eenhaps stukjes. En hoog houden, centimeter boven naar neus als ze omhoog kijkt, als ze dan dr bekje open doet kan je het er in laten vallen. Klinkt stom, maar mijn kat blieft bv geen plakje vlees vanaf een platte ondergrond, dan is het te lastig pakken :')

En Whiskas Temptations, van die plastic doosjes in de vorm van een kattenkop in de supermarkt, kaassmaak, vindt ze hier erg lekker :D Kattensnoepjes.
Thx zal ik proberen. Zit geen zout in rosbief toch?
  donderdag 31 januari 2013 @ 00:34:57 #296
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_122283659
Mijn kat vind Liquid snacks van vitacraft overheerlijk, is vloeibaar dus je kan het ook handig gebruiken om pillen e.d. te maskeren
pi_122285697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Mja wil haar verwennen :) .
Kan wel is die standaard kattensnoepjes kopen maar heb daar niet echt het gevoel bij dat het lekkerder is dan vers.
gedroogd vlees? Of gevriesdroogd.
Zijn er ook in snoepvorm. Ik heb hier cosma snackies en nog een ander merk van zooplus
pi_122286495
Dit is trouwens Felix, die dus zo van water houd. (voor de geïnteresseerde :P )

Deze foto heb ik gemaakt toen ik hem een maand thuis had ongeveer:
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_122286497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Rood bloed is inderdaad vers bloed en komt niet uit de maag, dat is opzich een beter teken dan zwart bloed gelukkig.
Gelukkig gaat het al wat beter met 'r, ben zelf darmpatiënt en kon ook een keer niet ophouden met overgeven.. dat voel je dagen later nog steeds, spierkrampen en gevoelige maag.

Met Jiro gaat het opzich OK, hij is erg rustig en slaapt veel.
Ik had 'm vandaag in de bench maar toen ik de kattenbak uit de kooi wilde halen om te verschonen (zijn darmen werken gelukkig wel normaal) is ie eruit gekropen.
Omdat ik al snel zag dat ie lekker op m'n bed wilde slapen heb ik 'm daarheen getild en daar ligt ie nog steeds.
Morgen gaat ie overdag in elk geval weer de bench in..
Wel fijn dat hij iig zo goed ergens kan slapen ;) Meer kun je helaas toch niet voor m doen :( vooral hopen dat hij er niks aan over houd verder en lief voor m zijn. Maar ja dat ben je toch vast wel al :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_122286957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 00:22 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Mja wil haar verwennen :) .
Kan wel is die standaard kattensnoepjes kopen maar heb daar niet echt het gevoel bij dat het lekkerder is dan vers.
Als ik mijn kat wil verwennen hoef ik hem geen vlees te geven. Maar kattensnoepjes. Met catnip (kan ze alleen nergens meer vinden!) Ik hoef dat pakje maar te pakken en hij begint te kwijlen. Andere snoepjes haalt hij z'n neus voor op, maar die snoepjes....

(ik bedoel Beaphar Catnip-bits, ze hebben overal allerlei soorten beaphar, maar nergens meer die catnip...)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:46 schreef SiGNe het volgende:

Met Jiro gaat het opzich OK, hij is erg rustig en slaapt veel.
Ik had 'm vandaag in de bench maar toen ik de kattenbak uit de kooi wilde halen om te verschonen (zijn darmen werken gelukkig wel normaal) is ie eruit gekropen.
Omdat ik al snel zag dat ie lekker op m'n bed wilde slapen heb ik 'm daarheen getild en daar ligt ie nog steeds.
Morgen gaat ie overdag in elk geval weer de bench in..
Gewoon goed in de gaten houden en opsluiten als je er niet bent... En vooral veel verwennen (met aandacht natuurlijk!) probleem alleen is, dat hij dat dan ook verwacht als hij weer beter is... Dilemma's...
pi_122289071
Hey allemaal, ik heb een vraag aan jullie. Sinds kort gaat Bandit rond een uur of 4 als een gek staan mauwen. Wij uit bed om te kijken wat er is maar meneer wil gewoon eten. Tegenwoordig gaan we niet meer uit bed omdat we toch weten wat hij wilt, alleen blijft hij door gaan met mauwen tot de wekker gaat en we er wel uitgaan :s hebben jullie een idee? Ik wil weer kunnen slapen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')