abonnement Unibet Coolblue
pi_121319134
Ik heb al langer last van mijn rechteram (muisarm). Dit loste ik op door minder te computeren en voortaan met links te werken. Rare is echter dat als ik bijvoorbeeld een week niet gebruik maak van een pc en ik ga daarna weer achter de pc zitten, dan is de pijn weer meteen terug. Het is echt vervelend, wat kan ik nu het beste doen? Nadeel is dat ik soms wel gebruik moet maken van de pc ivm sollicitaties enzo.

Wat is wijsheid? Dokter, fysio, geheelonthouding, tablet kopen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:05:02 #2
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121319838
Neem zo'n schrijf ding met zo'n pen erbij
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121319946
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb al langer last van mijn rechteram (muisarm). Dit loste ik op door minder te computeren en voortaan met links te werken. Rare is echter dat als ik bijvoorbeeld een week niet gebruik maak van een pc en ik ga daarna weer achter de pc zitten, dan is de pijn weer meteen terug. Het is echt vervelend, wat kan ik nu het beste doen? Nadeel is dat ik soms wel gebruik moet maken van de pc ivm sollicitaties enzo.

Wat is wijsheid? Dokter, fysio, geheelonthouding, tablet kopen?
Een goeie houding aannemen achter je PC http://www.ergonomiesite.be/arbeid/PC_werkplek.htm
Pauze software installeren en als je mazzel hebt trekt het weer weg op den duur.. Anders naar de Fysio is mijn mening.
Dit is een Signature....
pi_121320243
Rust. Daarnaast trainen. Heb er ook een tijd last van gehad. Intensief armen trainen,eventueel ook met Powerball.

Zoveel mogelijk links / rechts wisselen om mee te muizen.

Sterkte!
pi_121320993
Wat stel je voor qua oefeningen? Ga nu 4 keer per week naar de sportschool voor krachttraining. Deed voorheen ook onderarmoefeningen (curlen) maar daar ben ik mee opgehouden na die overbelasting.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121321206
Fysio en laat die sportschool even zitten tot de fysio zegt dat het goed is om te doen. Wel in actie komen want het kan chronisch worden en, geloof me, dat wil je niet want dan kun je je sportschool voor altijd op je buik schrijven. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121321779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat stel je voor qua oefeningen? Ga nu 4 keer per week naar de sportschool voor krachttraining. Deed voorheen ook onderarmoefeningen (curlen) maar daar ben ik mee opgehouden na die overbelasting.
Yoga werkt heel erg goed, kan ik uit ervaring zeggen. Het zorgt voor betere doorbloeding van spieren, meer kracht, lenigheid, betere lichaamshouding, en heel veel ontspanning. Precies wat je nodig hebt.
pi_121321804
Ik zou het bijzonder spijtig vinden als ik niet meer zou kunnen sporten, dat is nou net iets waar ik me graag mee bezig houd.

Ben nu idd wel bang dat het 'menens' is. In het verleden was ff rust meestal voldoende om het te laten verdwijnen maar het wordt nu ietsje erger.

Kan ik gewoon ergens naar binnen lopen bij een fysio of moet dit via een dokter?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121321988
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou het bijzonder spijtig vinden als ik niet meer zou kunnen sporten, dat is nou net iets waar ik me graag mee bezig houd.

Ben nu idd wel bang dat het 'menens' is. In het verleden was ff rust meestal voldoende om het te laten verdwijnen maar het wordt nu ietsje erger.

Kan ik gewoon ergens naar binnen lopen bij een fysio of moet dit via een dokter?
Het kan in principe rechtstreeks maar kijk wel even naar de voorwaarden van je verzekering want wie weet verlangen zij wel een verwijzing voordat ze het vergoeden, basisverzekering vergoedt trouwens maar een aantal keren dus ik hoop dat je aanvullend verzekerd bent want de behandeling kan nogal een tijdje duren. Overigens niet zo vreemd hoor dat het is teruggekomen, als je hebt eenmaal hebt gekregen blijf je er uitermate gevoelig voor dus je zult ook in de toekomst moeten oppassen. ;) Beweging is prima bij RSI maar overdrijf het niet dus wees voorzichtig met die sportschool en vraag advies aan de fysio wat je beter wel en niet kunt doen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121322555
- andere muis kopen zodat je bijv. finger grip of claw grip hebt i.p.v. palm grip. (bijv. CM Spawn)
- trackball muis
- polssteun
- wacom tablet
- RSI timer programma
To see or not to see. That's my answer.
pi_121322644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:16 schreef Guyver2 het volgende:
- andere muis kopen zodat je bijv. finger grip of claw grip hebt i.p.v. palm grip. (bijv. CM Spawn)
- trackball muis
- polssteun
- wacom tablet
- RSI timer programma
check eerst eens je computerhouding. Als je structureel verkeerd erachter zit heeft het totaal geen zin om allerlei troep te kopen.
pi_121322730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

check eerst eens je computerhouding. Als je structureel verkeerd erachter zit heeft het totaal geen zin om allerlei troep te kopen.
En veel afwisselen dus niet te lang achter elkaar typen met b.v. chatten maar tussendoor filmpje kijken of totaal wat anders gaan doen en achter de computer weggaan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121322832
Ja vooral dat afwisselen ga ik doen.

Ik zit even te kijken bij FBTO (ben begin dit jaar overgestapt). Dit staat er mbt fysiotherapie (heb basis aanvullend).

quote:
Je krijgt vergoeding voor fysiotherapie uit de module Therapieën. Via MijnFBTO kun je de module aanzetten. Je hebt eerst een wachttijd van 6 maanden voor fysiotherapie. Je betaalt dan wel premie, maar kunt de module 6 maanden nog niet gebruiken voor fysiotherapie. Let op! Je krijgt alleen vergoeding voor behandelingen die je na het aflopen van de wachttijd krijgt.
Als ik dit goed begrijp moet ik dus nog ff wachten? Ik ga dit morgen in ieder geval even vragen aan FBTO.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121323245
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja vooral dat afwisselen ga ik doen.

Ik zit even te kijken bij FBTO (ben begin dit jaar overgestapt). Dit staat er mbt fysiotherapie (heb basis aanvullend).

[..]

Als ik dit goed begrijp moet ik dus nog ff wachten? Ik ga dit morgen in ieder geval even vragen aan FBTO.
Ik zou niet een half jaar wachten met het starten van de behandeling. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121323571
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja vooral dat afwisselen ga ik doen.

Ik zit even te kijken bij FBTO (ben begin dit jaar overgestapt). Dit staat er mbt fysiotherapie (heb basis aanvullend).

[..]

Als ik dit goed begrijp moet ik dus nog ff wachten? Ik ga dit morgen in ieder geval even vragen aan FBTO.
fysio kost net niets, 3 tientjes per behandeling. Ik zou het wel weten als ik jou was.
pi_121324984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou niet een half jaar wachten met het starten van de behandeling. ;)
Nee dat ben ik zeker niet van plan! Ik ga morgen even bellen voor de zekerheid en vragen hoe dat zit, of ik rechtstreeks kan of via de dokter.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121325103
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee dat ben ik zeker niet van plan! Ik ga morgen even bellen voor de zekerheid en vragen hoe dat zit, of ik rechtstreeks kan of via de dokter.
Zou ik inderdaad doen, hoe sneller de behandeling hoe beter. Succes in ieder geval, ik hoop dat je er weer, ook al is het wellicht voorlopig, vanaf komt. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121364539
Anders ik wel!

Niet kunnen bellen vandaag, moest gelukkig werken. Morgen ook werken, dus of hopelijk vroeg klaar of vrijdag dan maar bellen.

Heb vandaag gelukkig maar 5 minuten achter de computer gezeten om ff snel een liedje op te zetten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121364827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Anders ik wel!

Niet kunnen bellen vandaag, moest gelukkig werken. Morgen ook werken, dus of hopelijk vroeg klaar of vrijdag dan maar bellen.

Heb vandaag gelukkig maar 5 minuten achter de computer gezeten om ff snel een liedje op te zetten.
Als je de computer wel gebruik goed afwisselen hè. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121369131
Waarschijnlijk zit je niet goed achter het bureau. Als je een goede houding hebt achter het bureau kan je uren lang door zonder last te krijgen. Mensen op kantoor zitten ook de hele dag achter de pc zonder last te krijgen.

Belangrijkste is een goede stoel met armleuningen zodat je armen rust hebben. Leg het keyboard en de muis op een goede positie zodat je armen altijd op de leuningen rusten.
Stel de muis in op een hogere gevoeligheid in zodat je deze met pols- en vingerbewegingen kan bedienen, dus niet vanuit de arm en schouder!

Zelf heb ik het liefst een muis zoals de Logitech G5. Deze is lekker groot en zorg voor een goede houding van de pols.
Over 9000!
pi_121369433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef pietje9k het volgende:
Waarschijnlijk zit je niet goed achter het bureau. Als je een goede houding hebt achter het bureau kan je uren lang door zonder last te krijgen. Mensen op kantoor zitten ook de hele dag achter de pc zonder last te krijgen.

Belangrijkste is een goede stoel met armleuningen zodat je armen rust hebben. Leg het keyboard en de muis op een goede positie zodat je armen altijd op de leuningen rusten.
Stel de muis in op een hogere gevoeligheid in zodat je deze met pols- en vingerbewegingen kan bedienen, dus niet vanuit de arm en schouder!

Zelf heb ik het liefst een muis zoals de Logitech G5. Deze is lekker groot en zorg voor een goede houding van de pols.
Ik heb RSI gekregen op mijn werk hoor :') , moet je wel een werkgever hebben die goed materiaal wil aanschaffen, buiten het feit dan ook dat zoiets als extreme koude in een ruimte en weinig afwisseling in het werk (helaas zelf niets aan te doen als werknemer) ook kan meespelen. :P Overigens ga ik nu mijn 19de jaar al in met RSI, alhoewel ik de eerste 4 jaar niet wist wat het was. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121384224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb RSI gekregen op mijn werk hoor :') , moet je wel een werkgever hebben die goed materiaal wil aanschaffen, buiten het feit dan ook dat zoiets als extreme koude in een ruimte en weinig afwisseling in het werk (helaas zelf niets aan te doen als werknemer) ook kan meespelen. :P Overigens ga ik nu mijn 19de jaar al in met RSI, alhoewel ik de eerste 4 jaar niet wist wat het was. :')
Als jou werkgever de goed spullen niet wil kopen zou ik het zelf doen.
Sinds ik een nieuwe bureaustoel heb zit ik stukken beter. Gewoon een stoel van de ikea, niets bijzonders. Maar het ding doet zijn werk wel goed.
Over 9000!
pi_121392506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:33 schreef pietje9k het volgende:

[..]

Als jou werkgever de goed spullen niet wil kopen zou ik het zelf doen.
Sinds ik een nieuwe bureaustoel heb zit ik stukken beter. Gewoon een stoel van de ikea, niets bijzonders. Maar het ding doet zijn werk wel goed.
Dat is al een tijdje geleden. ;) Mijn werkgever kon met volledige subsidie de boel voor mij aanpassen toen ik ziek werd maar was me liever kwijt ondanks tig gesprekken die ik gehad heb...terug in je oude functie zoals die is (dus zonder aanpassingen) en volledig (40 uur) of je kunt oprotten. Fijn he`, nadat je er al 16 jaar hebt gewerkt. :') Uiteindelijk volledig afgekeurd, zeker omdat er nog een chronische gewrichtsziekte bijkwam. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121399929
Nondeju wat heb jij er al lang last van. Is het gewoon een continue pijn bij jou geworden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121402368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nondeju wat heb jij er al lang last van. Is het gewoon een continue pijn bij jou geworden?
Het is eigenlijk altijd wel ergens aanwezig ja, is het geen pijn op dat moment dan heb ik wel een ijsklomp aan mijn schouder hangen. :') De circulatie is namelijk ook helemaal naar z'n grootje toe. Heb de eerste 9 jaar nadat duidelijk was wat het probleem was dan ook geen computer aangeraakt en ook nu is het nog steeds opppassen geblazen wel ik wel en niet doe en hoe lang. ;)
Dat is dan ook de reden dat ik mensen probeer te waarschuwen om RSI-klachten niet te licht op te nemen, als het eenmaal goed heeft toegeslagen heeft je leven wel beperkingen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')