abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:09:11 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129971056
Als ik de site zo kijk zijn er regelmatig ook livestreams.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129971081
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Prince laat tegenwoordig vaak camera's meelopen en je kan dan tegen betaling het resultaat zien.
Ah oke dat wist ik niet, dat is wel mooi dan. Red Hot Chili Peppers doen ook zoiets alleen dan geen camera's. Zij hebben een professionele audio opname van elke show die je dan tegen betaling kan downloaden.
pi_129971254
quote:
PRINCE GEEFT GEDROOMDE SHOW IN PARADISO
12 AUGUSTUS 2013

Toeristen weten vanavond niet wat ze zien wanneer ze rond de klok van zessen Paradiso passeren. Honderden mensen voor, naast en achter de oude kerk in een indrukwekkende rij die naar het Vondelpark schijnt door te lopen. Soulzanger van eigen bodem Alain Clarke komt aan, tuurt terneergeslagen in de verte en haalt opgelucht adem wanneer hij vrienden spot en zo kan voorpiepen. Minder bedeelden mompelen ‘Jezus...’ en hebben spijt dat ze niet eerder van huis zijn weggegaan. Wanneer de deuren een uur te laat openen en uw verslaggever zijn plaatsje pal voor de microfoonstandaard midden op het podium veilig stelt, heeft hij stiekem al een beetje kippenvel. Prince staat vanavond in Paradiso en dat voelt bij voorbaat al bijzonder aan.

De twee shows die Prince vanavond geeft – eentje om 19.30, eentje om middernacht – werden vrijdag plotsklaps aangekondigd. Honderd euro kostte een kaartje. Als je geluk had, want wie niet door de helse online voorverkoop kwam, moest op Marktplaats concurreren met fans die bedragen tegen de duizend euro boden. En wat koop je dan eigenlijk? In het verleden is meer dan eens gebleken dat Prince, zowel tijdens zijn grote arenashows als dit soort intieme verrassingsbezoekjes, doet waar hij zin in heeft.

Vanavond echter geen funkmarathon of het negeren van bekend materiaal. Zij die de sprong in het diepe waagden door een kaartje te kopen voor de vroege show in Paradiso, krijgen een gedroomd optreden van His Purple Highness voorgeschoteld. Hits in frisse jasjes, overtuigend nieuw materiaal en een ruim twee uur durende show waar de intensiteit en energie vanaf spat. Prince was in járen niet zó overweldigend goed als hij vanavond is.

De toon wordt meteen gezet met een hard rockend Let’s Go Crazy (met confetti en rook kanonnen), waarbij we direct kunnen concluderen dat het niet zijn nieuwe afrokapsel, maar de jong ogende vrouwen van zijn nieuwe band zijn die het beste in Prince naar boven lijken te halen. 3rdEyeGirl is de naam van het trio, bestaande uit gitarist Donna Grantis, drummer Hannah Ford en bassist Ida Neilsen. Blanke rockvrouwen die, erg knap gezien het gezelschap, hun stempel overduidelijk op de show drukken.

De nadruk ligt in de vroege avond op hardheid; gierende gitaren, weergaloze solo’s van zowel Grantis als Prince, beukend drumwerk en het basspel van Neilsen dat meer dan eens uit de schaduw stapt om heel stiekem de show te stelen. Dat gebeurt voornamelijk tijdens instrumentale songs die door de setlist verweeft zijn en als machtig mooie adempauzes dienen na donderversies van onder andere I Could Never Take The Place Of Your Man, Guitar en Screw Driver.

Het laatstgenoemde nummer zorgt aanvankelijk voor wat verwarring, omdat het door technische mankementen afgekapt wordt. Alle lichten gaan uit, Prince verlaat de stage en in het pikkedonker zien we technici met zaklampen bezig gaan op de plaats waar Grantis’ gitaarset-up zou moeten staan. Het zijn van die dingen waar je normaliter niet op zit te wachten, maar stiekem heeft het wel wat; de spanning van dit soort momenten. Spanning die je gedurende de hele avond in de lucht voelt hangen. Voorafgaand aan de show flikkert het logo van 3rdEyeGirl bijvoorbeeld een paar keer op de achterwand. Het publiek staat meteen strak. Voorafgaand aan een encore voel je een sidder door de zaal lopen. Het is toch niet nu al voorbij?

Rond half tien, zo’n anderhalf uur na start, begint het einde. De eerste toegift
wordt adembenemend afgetrapt met Sometimes It Snows In April. Verrassend zachtaardig gezien de rest van de setlist. Het is vijfenveertig minuten later wederom duimen om meer, maar na toegift twee komt er dan echt een einde aan de eerste show van vanavond. Hekkensluiter is Purple Rain, magistraal als altijd, met Prince nu eens achter de piano in plaats van center stage. Het regent confetti in de massaal meezingende zaal. Een gedroomd einde van een gedroomde show van Prince.

Over alle berichten achteraf over het fotobeleid kunnen we kort zijn: de mensen die met hun mobieltje stonden te spelen, hebben op tientallen affiches kunnen lezen dat zij zouden worden verwijderd als ze betrapt zouden worden. Tevens verzocht drummer Hannah Ford het publiek voorafgaand aan de show vriendelijk doch dringend geen foto’s of filmpjes van de show te maken, omdat het zou afdoen aan de ervaring. Iets wat je als serieus muziekliefhebber natuurlijk alleen maar kunt onderstrepen.

Door Randy Timmers

Gezien: 11 augustus 2013, Paradiso, Amsterdam
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:17:32 #154
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129971333
Hopen op een bootleg van het eerste concert dan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129971356
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:09 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Ah oke dat wist ik niet, dat is wel mooi dan. Red Hot Chili Peppers doen ook zoiets alleen dan geen camera's. Zij hebben een professionele audio opname van elke show die je dan tegen betaling kan downloaden.
Zie je vaker. Deed Prince dat maar... Ja, hij neemt het op, maar je kan het niet integraal kopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:20:20 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129971425
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:17 schreef Dagonet het volgende:
Hopen op een bootleg van het eerste concert dan.
Beide concerten zijn getaped (audio).
pi_129971474
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:15 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron
Ik citeer even het laatste stukje:

quote:
Over alle berichten achteraf over het fotobeleid kunnen we kort zijn: de mensen die met hun mobieltje stonden te spelen, hebben op tientallen affiches kunnen lezen dat zij zouden worden verwijderd als ze betrapt zouden worden. Tevens verzocht drummer Hannah Ford het publiek voorafgaand aan de show vriendelijk doch dringend geen foto’s of filmpjes van de show te maken, omdat het zou afdoen aan de ervaring. Iets wat je als serieus muziekliefhebber natuurlijk alleen maar kunt onderstrepen.
Stelletje ontzettende zeik-wijven (het zijn vooral vrouwen geloof ik die hierover piepen, als ik twitter wat afscan) die nu aan het huilen zijn dat ze verwijderd zijn. Fantastisch. Prince ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:32:57 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_129971840
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:15 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron
Toch een paar aanmerkingen op dit artikel; no way dat het ruim twee uur duurde en om nu van een greatest hits show te spreken...

edit; idioot trouwens om te melden dat de deuren om 6 uur open gaan om vervolgens de mensen een uur buiten te laten wachten. Gelukkig was het lekker weer. 8-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_129971931
Dat van een greatest hits show wordt toch nergens genoemd?
En het duurde inderdaad geen ruim twee uur.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:43:58 #160
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_129972195
"Hits in frisse jasjes"

Deze quote geeft mij gewoon een totaal andere indruk dan wat ik gisteren ervaren heb.
Ik denk dat Purple Rain en Let's go Crazy de enige top tien hits zijn die zijn gespeeld. Daarnaast heeft hij gewoon veel materiaal van de jaren '90 en '00 gespeeld en dat is toch geen commercieel succesvolle periode.
Ach, lood om oud ijzer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_129972233
Tsja...Oor is niet voor niets een depressief slecht blad, met waanzinnig waardeloze recensies die 99% van de keren mateloos en onterecht positief zijn. Maar hun laatste paragraaf is wel goed ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2013 @ 11:48:47 #162
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_129972351
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 01:44 schreef Braddie het volgende:
Hoewel ik groot fan ben van Prince, vind ik het pure onzin dat je er geen foto`s van mag maken, het zijn maar smartphones/point and shoot camera`s, het is niet alsof iedereen met hun 3CCD schoudercamera je even leuk gaat volgen langs het podium van Paradiso, hij moet zich niet zo aanstellen.

Er is overal wel een beleid van "Geen foto`s of filmpjes tijdens het concert " maar geen enkele artiest boeit het, tenzij je echt met een videocamera gaat staan filmen..
Het is zo irritant als je drie rijen mensen met alleen maar opgestoken telefon voor je snufferd hebt staan. Opbokken met die zooi. Bij de Black Crowes, eerder dit jaar werd er ook iemand uitgegooid. Die stond met een semi-profi camera foto's te maken. Kreeg eerst een waarschuwing, ging toen verder met zijn iphone en werd er toen uitgegooid. Terecht.
Bij de toegift stond er een gast op het podium geleund, met zijn armen op de monitor liggend een foto te maken. Toen trapte de zanger op zijn handen en liet hij zijn telefoon vallen die van de minitor afgleed en op het podium viel. Kon ie er niet meer bij :). Chris maakte toen een gebaar met zijn vingers naar zijn oren: Je moet luisteren bij een concert!! Fantastisch moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_129972760
Mmm... op de site van Paradiso staat dit:

quote:
ZATERDAG 17 AUGUSTUS 2013
CAFÉ PARADISO
ZAAL OPEN 20.00 - 01.00 UUR
ENTREE GRATIS
DELEN:

Dankzij een verrassingsoptreden van Prince is Cafe Paradiso van 11,12 & 13 augustus verplaatst naar deze avond.
Grote zaal:
20.00 uur: DJ Hans Plasma
21.15 uur: Frank de Boer
22.00 uur: Kelvinators (live)
23.30 – 05.00 uur: Studio 55
bezoekers (vóór 23.00 uur binnen) mogen blijven voor Studio 55.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:04:46 #164
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129972875
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:35 schreef Felixa het volgende:
Dat van een greatest hits show wordt toch nergens genoemd?
En het duurde inderdaad geen ruim twee uur.
Concert 2 was iig korter dan 1 las ik op Twitter?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:06:57 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129972929
Setlist 1:
http://www.setlist.fm/set(...)rlands-7bc6c6b4.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Setlist 2:
http://www.setlist.fm/set(...)rlands-23c63ccb.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:44:43 #166
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_129974042
Hij heeft een heel gedeelte vd setlist van de 2e show overgeslagen helaas....dit was het plan, dat zou het qua duur en afsluiting iig wel wat "netter" hebben gemaakt:

130812_133873_Prince_in_Paradiso4.jpg

En er staan wel een paar vette foto's online nu van concert 2:
130812_133873_Prince_in_Paradiso.jpg

130812_133873_Prince_in_Paradiso2.jpg

130812_133873_Prince_in_Paradiso3.jpg

130812_133873_Prince_in_Paradiso6.jpg
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:16:19 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129975130




Via hun twitteraccount.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:26:44 #168
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_129975495
Ik vond die Hannah Ford niet heel vervelend als uitzicht :P
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:29:15 #169
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_129975593
Voor zolang het er nog op blijft staan...

Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:33 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129978537
Vanavond en morgen waarschijnlijk weer.

Alle andere activiteiten zijn naar later in de week verplaatst binnen Paradiso.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129978567
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond en morgen waarschijnlijk weer.

Alle andere activiteiten zijn naar later in de week verplaatst binnen Paradiso.
Wat? :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:57:54 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129978761
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond en morgen waarschijnlijk weer.

Alle andere activiteiten zijn naar later in de week verplaatst binnen Paradiso.
Welnee, ze zijn alleen nog druk bezig om de confetti/snippers op te ruimen...
pi_129978768
Zoiets stond inderdaad al verstopt in mijn berichtje van begin vd middag.

quote:
ZATERDAG 17 AUGUSTUS 2013
CAFÉ PARADISO
ZAAL OPEN 20.00 - 01.00 UUR
ENTREE GRATIS
DELEN:

Dankzij een verrassingsoptreden van Prince is Cafe Paradiso van 11,12 & 13 augustus verplaatst naar deze avond.
Grote zaal:
20.00 uur: DJ Hans Plasma
21.15 uur: Frank de Boer
22.00 uur: Kelvinators (live)
23.30 – 05.00 uur: Studio 55
bezoekers (vóór 23.00 uur binnen) mogen blijven voor Studio 55.
Er is alleen nog iets in de kleine zaal.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:00:20 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129978846
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:58 schreef Felixa het volgende:
Zoiets stond inderdaad al verstopt in mijn berichtje van begin vd middag.

[..]

Er is alleen nog iets in de kleine zaal.
Voor ¤ 8,51 kan je daarvoor nu nog kaarten kopen... O-)
pi_129978848
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:58 schreef Felixa het volgende:
Zoiets stond inderdaad al verstopt in mijn berichtje van begin vd middag.

[..]

Er is alleen nog iets in de kleine zaal.
Ja, dat zegt iets over het optreden van gisteren. Niet over dat er nog 2 komen....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')