abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 maart 2013 @ 12:34:45 #226
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124479387
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:34 schreef Qwea het volgende:
Pees ontsteking, wil de HA NSAID's voorschrijven :')

Ik nog : mag niet.
Hij : Mag wel.
Ik : Nope.
Hij : Uhu wel.
Ik : Oke, wacht ff de internist bellen.

Ik bellen, nope, mag niet :') told ya.
Ohja da's altijd zo mooi, dat je het zelf beter weet dan de arts :') Ik heb dat ook zo vaak :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 25 maart 2013 @ 12:34:49 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124479390
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:53 schreef Greenpeas het volgende:

[..]

Blij om te lezen dat het goed gegaan is.

Ik heb zelf de afgelopen twee dagen vreselijke pijn net onder mijn borstbeen (boven mijn maag), heeft iemand een idee of dit ook door de Crohn komt, en wat dit is?

Of is dit weer iets totaal anders?
Niet elk pijntje is gerelateerd aan crohn :P En we zijn geen dokters. Dus als je wilt weten wat het is moet je een arts bezoeken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 25 maart 2013 @ 12:35:38 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124479415
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ohja da's altijd zo mooi, dat je het zelf beter weet dan de arts :') Ik heb dat ook zo vaak :')
Ja daar word je toch flauw van. En dan achteraf die blik van "ooh je had gelijk..." ja no shit. Luister dan gewoon gelijk naar me :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 25 maart 2013 @ 18:16:37 #229
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124491848
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:34 schreef Qwea het volgende:
Pees ontsteking, wil de HA NSAID's voorschrijven :')

Ik nog : mag niet.
Hij : Mag wel.
Ik : Nope.
Hij : Uhu wel.
Ik : Oke, wacht ff de internist bellen.

Ik bellen, nope, mag niet :') told ya.
Omg... Nee stel je voor dat je de patiënt zou geloven zeg :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_124512626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:34 schreef wipes66 het volgende:
weet iemand hoe erg de roes is die je krijgt van een coloscopie? ik krijg hem woensdag ( :'( ) en moet waarschijnlijk alleen naar huis gaan ( = 5 min lopen ).
Ja dat lopen gaat prima.. wel even goed uitsuffen!! deed ik niet.. en ik weet niet hoe ik thuis ben gekomen.. maar toen mijn vriend thuis kwam stond de voordeur nog open en de oven aan ?? en ik lag voor pampus op de bank..
pi_124513737
Het ziekenhuis gister aan de lijn gehad en het komt waarschijnlijk omdat ik de dosis Imuran/Azathioprine verhoogd heb. Werd vandaag ook weer helemaal beroerd en misselijk wakker i.c.m. die buikpijn.

Moet even stoppen met de medicatie en kijken of dat helpt, is dat niet het geval gaan ze het verder onderzoeken. Jammer, het ging net weer wat beter. :(
I see peas of green, red roses too....
pi_125446029
Vervelend Greenpeas!

Hallooo, long time no see. Kennen jullie me nog? :') Het gaat de laatste tijd best goed, vandaar dat ik hier niet meer zo (= helemaal niet meer) aanwezig was. Gelukkig maar, eigenlijk.

Vandaag ook weer op controle geweest in het AMC, was helemaal prima allemaal. Vanaf nu hoef ik nog maar eens in het half jaar te komen. Hoewel ik nu eind augustus weer een afspraak heb ipv oktober, omdat ze me nog wil zien voor ik aan mijn nieuwe opleiding begin. Zodat ik niet wéér niet naar school kan door mijn darmen. Echt fijn!

Desondanks nog wel een beetje zenuwachtig, aangezien ik met het openbaar naar school zal moeten gaan (Amsterdam), en hoewel dat misschien een half uurtje is voor trein + bus, schijt (hihi :D) ik hem toch wel een beetje. Maar dat zal wel goed komen. Gewoon niet aan denken. Dat gerommel blijft toch wel.

Zo, even een update'je :) Hoe gaat het met iedereen hier nu?
  zondag 21 april 2013 @ 12:25:32 #233
240395 Greenpeas
Oppergroen
pi_125550133
Ben gestopt met de Imuran en heb nergens meer last van. De Remidcade werkt ook super en ik heb eigenlijk de afgelopen anderhalve maand (afgezien van de fistels) geen klachten meer gehad.
I see peas of green, red roses too....
  maandag 22 april 2013 @ 13:30:23 #234
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125596047
Boris welcome back hihi :* fijn toch!! Super dat het beter gaat joh.. Heerlijk!! :D

Greenpeas wat fijn dat het met jou ook beter gaat! :D

Hier alles rustig, met nachtdiensten gebruik ik mn medicijnen wel wat vaker maar dan gaat het eigenlijk prima.. :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:19:10 #235
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125670602
koorts en humira was een no go toch? Maar hoe zit dat dan? Want ik heb terug kerende piekende koorts. Nu geen koorts, vanmiddag kan ik zomaar koorts hebben. Of niet, en over 2 dagen weer wel.

Had internist al gebeld, maar moest overleggen met HA omdat ik daarheen moet vanmiddag (koorts is al vanaf pasen en CRP en BSE waren verhoogd), maar dat is die dodo die zei dat ik best NSAID's mag :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:07:43 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125776781
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125783106
quote:
Ten tijde van actieve ontstekingen (CU hier wel) had ik (gewrichts)pijn. Dat is toch het standaard extraatje van Crohn & CU? Ontstekingen in je darmen? Hier, gratis en voor niks ook wat ontstekingen op andere plekken O+ :')

Vooral mijn knieën hier trouwens. Traplopen enzo was idd genieten :+
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:21:49 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125783253
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ten tijde van actieve ontstekingen (CU hier wel) had ik (gewrichts)pijn. Dat is toch het standaard extraatje van Crohn & CU? Ontstekingen in je darmen? Hier, gratis en voor niks ook wat ontstekingen op andere plekken O+ :')

Vooral mijn knieën hier trouwens. Traplopen enzo was idd genieten :+
Maar ik heb totaal geen last van mijn darmen. Geen bloed, geen diarree, geen buikpijn, niks.

En dit is pas pakweg ruim genomen een week of 5 en crohn weet ik sinds 2009. Word er wel kapot simpel van. Kan m'n been niet eens optrekken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125784004
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar ik heb totaal geen last van mijn darmen. Geen bloed, geen diarree, geen buikpijn, niks.

En dit is pas pakweg ruim genomen een week of 5 en crohn weet ik sinds 2009. Word er wel kapot simpel van. Kan m'n been niet eens optrekken.
Ow. Nou, in ieder geval fijn dat het zo goed gaat met je darmen! Maar ja, geen idee wat dat andere kan zijn dan. Dat suckt wel donkey balls... :/

Hoop dat je er snel achter komt wat het is, en dat je er iets aan kunt doen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 01:17:23 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125786686
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:19 schreef Qwea het volgende:
koorts en humira was een no go toch? Maar hoe zit dat dan? Want ik heb terug kerende piekende koorts. Nu geen koorts, vanmiddag kan ik zomaar koorts hebben. Of niet, en over 2 dagen weer wel.

Had internist al gebeld, maar moest overleggen met HA omdat ik daarheen moet vanmiddag (koorts is al vanaf pasen en CRP en BSE waren verhoogd), maar dat is die dodo die zei dat ik best NSAID's mag :P
Fijn :+

Dat met die gewrichtspijn wist ik idd ook, fijn cadeautje bij je darmenshit. :P :+ Ik merk er zelf niet heel veel van (alhoewel ik wel enigzins hypermobiel ben en wel echt moet fitnessen anders gaat het echt niet goed), maar miss komt dat ook omdat ik er aan gewend ben.. vaak last van mn rug, en nu ook nog van mn bekken maar dat is deels ook nog ontzwangeren.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 27 april 2013 @ 06:30:27 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125788534
Maar zit het bij jullie echt in de gewtichten? Dit lijkt echt in de pezen te zitten. Heb peesomtsteking in mijn enkel (peroneus pees) gehad... Dit lijkt daar op. Branden, ect. Maar ik weet het niet zeker.

Wist ook niet dat gewrichtpijn bij crohn hoorde. Wel bechterew, maar verder wist ik niet.

Gisteren oxy genomen, maar het doet geen fuck. Echt nada :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 april 2013 @ 06:30:50 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125788535
Fuck tikfouten :P zit mobiel :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 april 2013 @ 06:43:21 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125788546
Ha, peesontstekingen! Lekker he. :X Ook gehad, weet nu dat ik met fitness het ietwat kan voorkomen. Al een tijd geen last meer maar ben enorm blessure gevoelig. Laatst een nieuwe oefening, te zwaar en teveel herhalingen, gelijk 3 dagen spierpijn. En niet een beetje, zo van het is lekker :')

Whaha. :') Jammer, is toch sterk spul oxynorm :+ heb je niet iets beters dan? Ohnee flutarts met z'n NSAID's he..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:33:08 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125788850
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 april 2013 06:43 schreef Enfermera het volgende:
Ha, peesontstekingen! Lekker he. :X Ook gehad, weet nu dat ik met fitness het ietwat kan voorkomen. Al een tijd geen last meer maar ben enorm blessure gevoelig. Laatst een nieuwe oefening, te zwaar en teveel herhalingen, gelijk 3 dagen spierpijn. En niet een beetje, zo van het is lekker :')

Whaha. :') Jammer, is toch sterk spul oxynorm :+ heb je niet iets beters dan? Ohnee flutarts met z'n NSAID's he..
Heb oxycontin, tramal, en butrans.

Maar echt fuck dat het niet werkt :{ en peesontsteking is idd echt echt kut :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125791226
Het hoeft geen ontsteking te zijn he Qwea.
Ik heb de combinatie PDS, CVS en hypermobiliteit, allemaal aan het licht gekomen door een erg pijnlijke schouder (met wat andere klachten erbij, maar was al overgevend van de pijn aan het werk door die schouder, dus toch maar eens mee naar de dokter geweest). Bewegingsbeperkingen, het gevoel alsof de schouder van binnenin in brand staat. Bijna altijd last van. Maar bloedonderzoeken gehad tijdens zo'n brandend gevoel, maar ontstekingswaarden waren oke. Geen idee waar het dan vandaan komt, maar een ontsteking is het blijkbaar niet.

En ja, ik herken veel van die pijnen. En het gaat bij mij alle kanten op. Van het niet meer kunnen bewegen van lichaamsdelen door pijn, naar het gevoel van een kriebel, naar het gevoel ze te moeten strekken (vooral met vingers) of ze te moeten buigen. Sowieso ben ik altijd stijf na rust, of het nou 20 minuten zitten op de bank is, of slapen. Ik waggel eerst altijd (lekker charmant, viendlief maakt vaak eendgeluiden als ik opsta ;))

Week of 3 geleden ook zo'n aanval gehad, kon niets meer, zitten lukte niet, liggen niet, lopen niet. Iets tillen? In de meeste gevallen viel het uit m'n handen, geen kracht meer. Moeite met de persoonlijke hygiëne, kleren aantrekken enzovoort. Zenuwpijnen erbij. Kleding, hoe ruim het ook zat, deed pijn aan mijn lichaam. En daarna flink bijkomen, want het put ook uit ook al die pijnen.
Maar goed, 1 dag voordat de die aanval had, heb ik me voor het eerst aangemeld bij de bloedbank. Bloed is onderzocht en kreeg van de week te horen dat het bloed in orde is. Terwijl ik toen ook al wat pijnlijke gewrichten had (maar nog wel kon functioneren ;))

Ik lees in je andere dat de ontstekingswaarden verhoogd zijn. Maar misschien is die wel om een heel andere reden verhoogd. Je had het zelf al over koorts enzo, misschien toch 'gewoon' ziek?

iig...this sucks! Kan je niets anders dan heel veel sterkte wensen!!!
  zaterdag 27 april 2013 @ 17:38:50 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125799752
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:40 schreef kvd het volgende:
Het hoeft geen ontsteking te zijn he Qwea.
Ik heb de combinatie PDS, CVS en hypermobiliteit, allemaal aan het licht gekomen door een erg pijnlijke schouder (met wat andere klachten erbij, maar was al overgevend van de pijn aan het werk door die schouder, dus toch maar eens mee naar de dokter geweest). Bewegingsbeperkingen, het gevoel alsof de schouder van binnenin in brand staat. Bijna altijd last van. Maar bloedonderzoeken gehad tijdens zo'n brandend gevoel, maar ontstekingswaarden waren oke. Geen idee waar het dan vandaan komt, maar een ontsteking is het blijkbaar niet.
Hmm oke. Mijn waardes waren iig iets verhoogd. CRP 30 ofzo en hoort minder dan 10 te zijn en BSE 28 en hoort minder dan 15 te zijn. Maar mijn waardes zijn ook bij een onwijze ontsteking nooit echt heel hoog, want toen ik een actieve darmontsteking had, waren ze ook iets verhoogd _O-

quote:
En ja, ik herken veel van die pijnen. En het gaat bij mij alle kanten op. Van het niet meer kunnen bewegen van lichaamsdelen door pijn, naar het gevoel van een kriebel, naar het gevoel ze te moeten strekken (vooral met vingers) of ze te moeten buigen. Sowieso ben ik altijd stijf na rust, of het nou 20 minuten zitten op de bank is, of slapen. Ik waggel eerst altijd (lekker charmant, viendlief maakt vaak eendgeluiden als ik opsta ;))
Kriebel heb ik nooit. Strekken en buigen ook niet. Het is puur en alleen die smerige branderige pijn. Maar jij hebt dus ook dat het weggaat en dan weer terug komt?

quote:
Week of 3 geleden ook zo'n aanval gehad, kon niets meer, zitten lukte niet, liggen niet, lopen niet. Iets tillen? In de meeste gevallen viel het uit m'n handen, geen kracht meer. Moeite met de persoonlijke hygiëne, kleren aantrekken enzovoort. Zenuwpijnen erbij. Kleding, hoe ruim het ook zat, deed pijn aan mijn lichaam. En daarna flink bijkomen, want het put ook uit ook al die pijnen.
Maar goed, 1 dag voordat de die aanval had, heb ik me voor het eerst aangemeld bij de bloedbank. Bloed is onderzocht en kreeg van de week te horen dat het bloed in orde is. Terwijl ik toen ook al wat pijnlijke gewrichten had (maar nog wel kon functioneren ;))
Ik kan me wel wassen enzo. Maar gewoon mijn knie optrekken is echt drama. En als je echt onwijs er doorheen bikkelt (en dat is bijna jankend afzien) en je bent ff bezig en warm zeg maar, dan is het wel te doen. Maar na rust, de tering :o

quote:
Ik lees in je andere dat de ontstekingswaarden verhoogd zijn. Maar misschien is die wel om een heel andere reden verhoogd. Je had het zelf al over koorts enzo, misschien toch 'gewoon' ziek?
Dat zou dan 3 weken zo moeten zijn, 3 weken "gewoon" ziek. Terwijl ik me verder prima in orde voel. Niet misselijk, niet snotterig, niks. Enkel koorts, doodmoe en die kutpijn. Naja, ik ga Maandag maar weer te HA, hij ziet me weer aankomen _O- Hij zoekt het maar uit.

Heb de tramadol lopen opschalen, werkt wel iets, maar ben vet vaag er van :')

quote:
iig...this sucks! Kan je niets anders dan heel veel sterkte wensen!!!
Thnx iig voor je reply :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:26:54 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125805550
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 08:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heb oxycontin, tramal, en butrans.

Maar echt fuck dat het niet werkt :{ en peesontsteking is idd echt echt kut :')
-O- Klote joh. Nee, tegen peesontsteking hielp bij mij pijnstilling ook niet. Zat 3 weken thuis met continue pijn, werd echt helemaal knetter ervan. Daarna werd het gelukkig minder.. beterschap :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:36:13 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125806012
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:26 schreef Enfermera het volgende:

[..]

-O- Klote joh. Nee, tegen peesontsteking hielp bij mij pijnstilling ook niet. Zat 3 weken thuis met continue pijn, werd echt helemaal knetter ervan. Daarna werd het gelukkig minder.. beterschap :*
Nu is het stukken minder in ene. Ben benieuwd wanneer het nu weer vette pijn gaat doen. Nu is ook de pijn rechts in de pols weg en begint de linkerpols _O-

Maar toch thnx :') :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:42:57 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_125806321
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nu is het stukken minder in ene. Ben benieuwd wanneer het nu weer vette pijn gaat doen. Nu is ook de pijn rechts in de pols weg en begint de linkerpols _O-

Maar toch thnx :') :D
Oh mooi! Whaha oh natuurlijk :') Fijn...
:*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_125894902
kut kut kut :( ik zit nu voor n halfjaar in china.. ben hier nu zo n 10 weken en alles ging top.. zelfs niet ziek geworden van het eten oid.. had wel al n paar keer n paar druppels bloed bij mn ontlasting een paar weken geleden.. maar ik dacht zelf aan n fisuur omdat mn ontlasting sinds lange tijd hier weer vast en zelfs hard was! nu sinds gister weer diaree maar dat is normaal voor mij.. maar nu ging ik net naar t toilet en was alles rood.. bloed ook door mn ontlasting heen.. -O-

ik heb geen pijn, niet echt koorts ofzo dus ik weet niet wat ik moet doen.. ik wil hier ECHT niet naar het ziekenhuis..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')