abonnement Unibet Coolblue
pi_121280086
Als schietsport beoefenaar merk ik nog steeds dat mensen mij soms als een potentieel gevaar zien (terwijl het incident in Alphen aan de Rijn al anderhalf jaar geleden is). Terwijl kennissen van mij die aan jachtsport doen nergens last van zeggen te hebben.

Dan vraag ik me toch af; waarom is jagen -het schieten op levende dieren om ze te doden-, maatschappelijk meer geaccepteerd dan het schieten op levenloze doelen?!
pi_121280280
Dat is niet zo... waarschijnlijk moet je gewoon een x naar de kapper!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  maandag 7 januari 2013 @ 19:16:33 #3
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_121280371
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:11 schreef stephano_mc het volgende:
Als schietsport beoefenaar merk ik nog steeds dat mensen mij soms als een potentieel gevaar zien (terwijl het incident in Alphen aan de Rijn al anderhalf jaar geleden is). Terwijl kennissen van mij die aan jachtsport doen nergens last van zeggen te hebben.

Dan vraag ik me toch af; waarom is jagen -het schieten op levende dieren om ze te doden-, maatschappelijk meer geaccepteerd dan het schieten op levenloze doelen?!
Dat was voor Alphen ook al het geval. Mensen zijn een beetje bang ofzo.
Fuck your god.
pi_121282627
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Dat is niet zo... waarschijnlijk moet je gewoon een x naar de kapper!
Dat zal wel meevallen, ik zie er juist totaal niet uit als iemand die schietsport doet. ;-)

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:16 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Dat was voor Alphen ook al het geval. Mensen zijn een beetje bang ofzo.
Wel minder. Ik was wel voorzichtig met wie ik het vertelde, maar mensen hadden meestal niet zo'n uitgesproken mening tegen de schietsport. En het was al helemaal niet zo dat het massale paniek veroorzaakte als mensen er achter kwamen dat je aan schietsport deed.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:01:45 #5
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_121282791
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen, ik zie er juist totaal niet uit als iemand die schietsport doet. ;-)

[..]

Wel minder. Ik was wel voorzichtig met wie ik het vertelde, maar mensen hadden meestal niet zo'n uitgesproken mening tegen de schietsport. En het was al helemaal niet zo dat het massale paniek veroorzaakte als mensen er achter kwamen dat je aan schietsport deed.
Misschien is dat wel waar. Maar dat heeft ook te maken met het complete gebrek aan relativeringsvermogen van de meeste mensen. Wapen = psycho.
Fuck your god.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:08:13 #6
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_121283135
Misschien heeft het te maken met het feit dat (sommige) mensen denken dat jagers nog iets nuttigs doen met hun geweer, terwijl sportschieters het meer voor hun plezier lijken te doen.
pi_121283295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:01 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Misschien is dat wel waar. Maar dat heeft ook te maken met het complete gebrek aan relativeringsvermogen van de meeste mensen. Wapen = psycho.
Dat klopt, maar waar het mij vooral om gaat is dat mensen die link eerder leggen met schietsport beoefenaars dan met jagers. Terwijl jagers op levende wezens schieten, en sportschutters op stukken karton mikken (of bij uitzondering op een fles of blikje)!
pi_121283312
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:08 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat (sommige) mensen denken dat jagers nog iets nuttigs doen met hun geweer, terwijl sportschieters het meer voor hun plezier lijken te doen.
Dit denk ik inderdaad ook. Bij de jacht denken mensen: zielig, maar noodzakelijk.
Bij schietsport denken ze: stelletje malloten die voor de lol een beetje met dodelijke wapens gaan spelen.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_121283354
Noodzakelijk ha!
Zie!
pi_121283596
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:11 schreef johnson555 het volgende:
Noodzakelijk ha!
Ik verwoord alleen maar wat het gros van de mensen in mijn fantasie over de jacht denkt he. Het heeft verder niets te maken met feiten.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_121283748
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:11 schreef johnson555 het volgende:
Noodzakelijk ha!
hmm, om de populatie van bepaalde diersoorten snel onder controle te krijgen (die zwijntjes op de Veluwe fokken zichzelf sneller voort dan konijnen, en onvruchtbaar maken is een ondoenlijke klus).

Maar het gaat mij vooral om hobby jagers, die graag een stukje wild vlees hebben voor kerst!
  maandag 7 januari 2013 @ 20:21:32 #12
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_121284032
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:11 schreef johnson555 het volgende:
Noodzakelijk ha!
Veel mensen in Nederland houden van een gevarieerde natuur en dat lukt alleen door populaties onder controle te houden. Bovendien zijn er ook nog boeren die wildschade oplopen die daar niet op zitten te wachten, dus die zullen ook wel blij zijn met jagers.

Maar echte natuur bestaat in Nederland natuurlijk al jaren niet meer.
pi_121285291
Omdat Tristan zelf aan schietsport deed toch? Vandaar dus die snelle associatie van een schietsportbeoefenaar met een schietincident.

Zo simpel redeneren veel mensen nu eenmaal.
pi_121285955
Mensen die jagen zie je open en bloot in het veld lopen, bij mensen die aan schietsport doen heb ik altijd een beetje het idee dat ze in een duister hol de sport beoefenen, en ondertussen zaken bespreken die niet helemaal zuiver zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 7 januari 2013 @ 20:57:38 #15
294141 tarantism
hups in die kont
pi_121286202
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:21 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Bovendien zijn er ook nog boeren die wildschade oplopen die daar niet op zitten te wachten,
dan zeggen de tegenstanders toch gewoon dat zij niet zitten te wachten op een natuur die schade oploopt door boeren. Dan zit je daar lekker met je 'ronde tafel discussie' en je thermoskannetjes koffie met plastieken bekertjes in het plaatselijke buurthuis.
pi_121287171
Schieten op een velletje is gewoon in en in treurig. Terwijl jagen, schieten op bewegend wild, leuk is en vaardigheden vereist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')