abonnement Unibet Coolblue
pi_121302264
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:02 schreef trui het volgende:
ja, zoiets heeft knorretje ook wel eens gemaakt toch? wel lang van te voren gaan sparen! (zij deed 't toen van chipszakken geloof ik!)

laziness, ik zou 'm gewoon van 2 marshmellows maken. dat is net iets bescheidener en even leuk, toch?

troel, graag gedaan! :P

ik kwam nog een grappige traktatiefoto tegen. :) niet zozeer om de traktatie zelf trouwens (al ziet die er wel heel lekker uit!).
Haha! Het duurde wel even. :D
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:46:08 #27
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_121302380
Ik mag binnenkort ook weer. Lennon wordt over 2 weken 4 en neemt dan ook afscheid van kdv en psz. Ik zie hier weer prachtige creaties voorbij komen.
Voor kdv ben ik er wel uit: dat worden uiltjes kdv bestaat uit allemaal uilengroepen, hij zit in de regenbooguilgroep
Voor psz ga ik waarschijnlijk "Lennonpoppetjes" maken. Ik heb via Alientrick een poppetje van Lennon laten maken... ik moet die nog printen en in elkaar zetten. Als het leuk is en ik kan er wat lekkers in kwijt ga ik die doen.

De juffen krijgen een roos met daaraan een bloemkaart "Bedankt".
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:08:14 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121302828
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:54 schreef Bleie het volgende:
Maar het is niet eenmalig. Er zitten al gauw 15-20 kinderen in een peutergroep. En die zijn allemaal eeen keer jarig. En dan zijn er nog ik weet niet hoeveel andere gelegenheden waarbij ze snoep krijgen. Van mij hoeft het gewoon niet zo. Met suiker ben ik vrij streng ja.
Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!
censuur :O
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:16:11 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121302999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!
Ik heb laatst met open mond zitten kijken hoe een (4-jarig) meisje bij mijn oudste in de klas srsly 3 (!!!!) dummy's uit het doosje pakte en hem weer dicht deed en aan mij vroeg of ik het weer in het bijbehorende cape-je wilde inpakken want ze mocht van kleine snoepjes altijd maar 3, en van grote 1. :o
Mijn hart draaide bijna om zo sneu vond ik het. :Y En tegelijk ook een :o want ik weet niet of mijn kinderen die zelfbeheersing zouden hebben...
***
pi_121303048
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Damn... Is je kind jarig, krijg je allemaal boze vrouwen aan de telefoon omdat hun kind SNOEP gegeten heeft... Arme kinderen zeg!
Van mij hoeft het ook niet zo, hoor. Ik vind een antisnoepbeleid ook prima. Bij ons op het kdv is er zo'n beleid en zelfs daar worden hele zakken snoep getrakteerd. Tijdje geleden nog een pak Maoam, twee rolletje van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een snoepketting en een grote chocolademunt. Voor kinderen van twee/drie jaar. Ik wil niet weten wat er meegegeven wordt als dat antisnoepbeleid er niet zou zijn. 15 keer per jaar.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:20:20 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Van mij hoeft het ook niet zo, hoor. Ik vind een antisnoepbeleid ook prima. Bij ons op het kdv is er zo'n beleid en zelfs daar worden hele zakken snoep getrakteerd. Tijdje geleden nog een pak Maoam, twee rolletje van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een snoepketting en een grote chocolademunt. Voor kinderen van twee/drie jaar. Ik wil niet weten wat er meegegeven wordt als dat antisnoepbeleid er niet was. 15 keer per jaar.
Ja, dat ben ik ook wel met je eens hoor, het is soms best heel veel wat er gegeven wordt. Daar begin ik sws niet aan.
Oscar heeft afgelopen zomer een koekje uitgedeeld en Sasha de laatste keer op de bso een cake-pop en op school dus een cape-je met een doosje dummies. Ik ga geen hele zakken snoep uitdelen.

Alleen zo'n spekjes sneeuwpopje hierboven vind ik dan wel weer prima. Vooral ook omdat het ten eerste samen een geheel is ipv gewoon een graai uit de snoeppot in een plastic zakje geflikkerd en ten tweede worden dat soort dingen bij ons vaak ook idd in delen opgegeten. Bijv. 1 spekje op het kdv en de rest mee naar huis.
***
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:26:12 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121303210
maar goed, het is drie spekjes, een oreo? een chocolaatje (die vormen samen de hoed) een stukje aardbeidropveter en chocoladeglazuur. ik vind het best veel voor een kind van 2.

ik zou het mijn 8 jarige wel zonder scrupules meegeven trouwens. :P
(ik ben nog steeds niet over de schrik dat een ouderwetse 3 koeks Sultana en een pakje drinken een halve dag calorieën is voor een kind van 4, dus ik denk sindsdien wel in andere hoeveelheden eten voor kinderen)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:30:41 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_121303316
Gisteren 2 jarigen op school. De ene trakteerde een zak koekjes en een 2 speeltjes. De ander trakteerde gezonde spiesjes.
Geen enkel kind kwam zeggen dat ze geen koekjes lustte (wel, dat het speeltje stuk was overigens) , Het aantal kinderen dat geen kaas/tomaat/druif/worstje lustte daarentegen....

Ook sneu, ben je jarig, trakteer je iets gezonds, roept de halve klas dat ie het niet wil.
Ik zeg altijd dat het niet fijn is voor de jarige om zoiets te horen, en dat ze het maar in hun tas moeten stoppen, als dat gaat, en zo niet aan een kind geven wat het wel lust. Blokje kaas bewaren voor je broertje of zusje is ook niet zo fris.

Sowieso niet handig dat het 2 kinderen op dezelfde dag waren die trakteerden, maar schijnbaar had hun juf (ik viel in) dat zo afgesproken.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:32:02 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121303357
:o Dat heb ik ook nooit geweten! :o
Maar goed, dat is ook geen dagelijkse kost bij ons, dus ik maak me daar ook weer niet superdruk om. Ik heb een supermager kereltje en nog eentje waar ook geen grammetje vet te veel op zit, dus 'doe maar normaal' lukt vooralsnog prima.

Als je het zo op somt is het idd wel veel bij elkaar voor een tweejarige, maar over het algemeen worden die traktatisch nooit in 1 keer opgegeten. Ik heb ook wel eens wat dingetjes weggegooid als het thuis aan kwam. ;)
***
pi_121303407
Het is niet alleen dat ze er dik van worden, BE. Kiek hier. :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:35:45 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_121303437
En laatst bij een collega had een moeder appels meegegeven als traktatie, en er waren er een paar over. Kinderen ziek, en de lust ik nietjes. En ze was echt hoogst verontwaardigd, dat ze appels mee terug naar huis kreeg.

(appel met een spekje eruit/erin, spekje was dan een wormpje, was ook een beetje viezig, Ze had een gat in de appel gemaakt en daar de spek in gefrot. Door het sap van de appel was de spek een beetje gesmolten en droop zo uit de appel. En het gat waar het spekje in zat was een beetje bruinig geworden... Wel leuk idee, maar het zag er een beetje viezig uit)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:37:53 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121303510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:34 schreef -Spring het volgende:
Het is niet alleen dat ze er dik van worden, BE. Kiek hier. :)
er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
in de haak.
pi_121303536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:

[..]

er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
daar was toch eens een aflevering van the truth about food over gewijdt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121303571
Maar ik moet bekennen dat L ook meer snoept dan ik me had voorgenomen, hoor. En het stomme is dat ze het voornamelijk van anderen krijgt. Wij hebben nauwelijks zoetigheid in huis, maar hoe vaak het (vooral afgelopen maand) wel niet gebeurt dat opa's, oma's, buren en vrienden met chocoladeletters, chocoladelolly's, zakken pepernoten en zelfgebakken cake speciaal voor L meenemen. :X En als het direct aan haar zelf wordt overhandigd is het lastig om het 'af te pakken'.

Het het lijkt wel dat mensen denken dat L anders nooit iets lekkers krijgt. :') Ws omdat ik altijd riep dat ze helemaal geen snoep zou krijgen. Daar ben ik inmiddels behoorlijk op teruggekomen, maar dat lijkt nog niet tot iedereen doorgedrongen.
pi_121303590
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:

[..]

er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
Eensch. Het is een beetje een kansloze tekst. Ik hoopte dat het niet op zou vallen. :') :P
pi_121303810
Ach, zo voor een traktatie mag het van mij best iets te snoepen zijn. Ik vind die sneeuwpopjes wel leuk!
Ik ben dan niet van het steeds maar meer.
Van die zakjes waar steeds maar meer in lijkt te moeten, dat vind ik dan weer niks.

BE, wat een zelfbeheersing van dat kindje zeg :o, maar blijkbaar zit er er goed ingehamerd...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_121304141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb laatst met open mond zitten kijken hoe een (4-jarig) meisje bij mijn oudste in de klas srsly 3 (!!!!) dummy's uit het doosje pakte en hem weer dicht deed en aan mij vroeg of ik het weer in het bijbehorende cape-je wilde inpakken want ze mocht van kleine snoepjes altijd maar 3, en van grote 1. :o
Mijn hart draaide bijna om zo sneu vond ik het. :Y En tegelijk ook een :o want ik weet niet of mijn kinderen die zelfbeheersing zouden hebben...
Oh maar dat zou die oudste van mij ook zo kunnen doen hoor :D Dat ze dan een paar weken eerder zo'n zelfde doosjes snoepjes van iemand heeft gekregen vlak voor het eten en ik dan gezegd heb dat ze er dan 3 mag. Blijkbaar hoort dat dan bij die snoepjes.

En voor de snoeptrommel hebben we hier ook zo'n soort beleid omdat ik het "mag ik er nog een alsjeblieeeeeft" zo zat was. Grote snoepjes 1 en kleine 2 per keer. En dan kunnen er best eens meerdere keren op 1 dag zijn :P

Ik vind de sneeuwpopjes erg leuk, maar meer iets voor oudere kindjes, ook vanwege de prikker die erin zit.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:03:52 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121304228
Oh ja, maar dat hebben we hier ook hoor, 2 of 3 kleine gummiebeertjes tov een grote snoepsleutel bijvoorbeeld. Hoewel ik nog wel wat fluctueer. Maar zo'n doosje zsoals bijv ene schatkistje oid geldt als 1 dingetje. ;) :D
***
pi_121304247
Be hier probeer ik altijd losse snoepjes te kopen om dat probleem te voorkomen ;)

Overigens had ik vorig jaar voor oudste leuke papieren bekers met paarden erop gekocht en die met fruit gevuld en een potlood met dierengum erop van de Hema. Was een beetje een noodgreep omdat we midden in de verhuizing / verbouwing zaten, maar goed bevallen. Veel verschillend fruit erin gedaan dus er zat altijd wel iets in wat ze wel/niet lekker vonden. prima toch?

Ze hadden alleen de pech dat er die dag nog een jongetje trakteerde en zijn moeder had fruitspiesjes gemaakt :D Volgende keer dus maar even overleggen.

Dit jaar worden het denk ik cupcakes want we hebben in de kerstvakantie een vormpje met nummer 6 gekocht "alvast voor mijn verjaardag mam"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:07:54 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121304324
zo heb ik al eens uit de graaibak oranje kartonnen bekertjes meegenomen en daar Dizzies van gemaakt (van Bob de Bouwer) gevuld met popcorn of Manna, weet ik niet meer.

ik ga de sneeuwmannen misschien wel van je jatten Laziness, das net wat voor mijn Maart-jarige...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:35:15 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121306658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
maar goed, het is drie spekjes, een oreo? een chocolaatje (die vormen samen de hoed) een stukje aardbeidropveter en chocoladeglazuur. ik vind het best veel voor een kind van 2.

ik zou het mijn 8 jarige wel zonder scrupules meegeven trouwens. :P
(ik ben nog steeds niet over de schrik dat een ouderwetse 3 koeks Sultana en een pakje drinken een halve dag calorieën is voor een kind van 4, dus ik denk sindsdien wel in andere hoeveelheden eten voor kinderen)
Het hoedje zou ik op een andere manier doen dan chocola en oreo. Ik geef O. zeer zelden chocola dus dat zou ik nu niet zomaar meegeven ook. Ik was nog aan het broeden hoe dan maar het moet anders kunnen lijkt mij.
En je onderste alinea opent mijn ogen en daar ga ik ook nog even over denken zeg :o

Stiemie, die prikker lijkt me onder begeleiding van de leidsters dan weer niet zo'n probleem?

Maar er is zoveel verdeeldheid dat ik nog eens ga kijken of ik iets anders leuks kan vinden. Maar vind ze zo leuk dat ik hem op gaan slaan voor komende jaren anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 08-01-2013 12:44:35 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:44:59 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121306917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:37 schreef trui het volgende:

[..]

er is echter geen tot nauwelijks bewijs voor een verband tussen snoep/suiker en probleemgedrag, dus die tekst is wel wat eenzijdig.
Wil je mijn oudste een dagje hebben na één snoepje?? Het is ongelooflijk wat een gedragsverandering er plaatsvindt na een minieme hoeveelheid suiker. :{ heel sneu want inmiddels heeft hij er last van dat hij zich daardoor anders voelt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:56:20 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121307228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Het hoedje zou ik op een andere manier doen dan chocola en oreo. Ik geef O. zeer zelden chocola dus dat zou ik nu niet zomaar meegeven ook. Ik was nog aan het broeden hoe dan maar het moet anders kunnen lijkt mij.
En je onderste alinea opent mijn ogen en daar ga ik ook nog even over denken zeg :o

Stiemie, die prikker lijkt me onder begeleiding van de leidsters dan weer niet zo'n probleem?

Maar er is zoveel verdeeldheid dat ik nog eens ga kijken of ik iets anders leuks kan vinden. Maar vind ze zo leuk dat ik hem op gaan slaan voor komende jaren anders.
ik ben even aan het zoeken en ik denk dat het 1/3 is trouwens, ipv de helft. Maar het was iets van 400 kcal die beide, en dat is gewoon heel veel op een totale voeding van rond de 1500 kcal. kan het bewuste artikel niet vinden natuurlijk...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:34:21 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121308527
Is dat niet ook dat lijstje waaruit bleek dat een raketje wat dat betreft veel minder suiker bevatte dan een pakje sultana idd?
***
pi_121309685
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef Saffier het volgende:

[..]

Wil je mijn oudste een dagje hebben na één snoepje?? Het is ongelooflijk wat een gedragsverandering er plaatsvindt na een minieme hoeveelheid suiker. :{ heel sneu want inmiddels heeft hij er last van dat hij zich daardoor anders voelt.
Dan is het logisch dat je daar rekening mee houdt!
Maar hier niet zo'n verschil tussen wel of niet suiker gelukkig.
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')