abonnement Unibet Coolblue
pi_122316781
zo na bijna een maand met een stukje van 20x80 steken bezig geweest te zijn ga ik maar eens overschakelen nar iets anders. Zaterdag ga ik weer verder aan tranquility :) Ik ga nu waarschijnlijk wat sneller roteren. Ik wil wat vaker afwisselen tussen weinig confetti en veel confetti (literate dragon )
pi_122425105
Zo, net klaar met dit lieve dingetje, gekocht op de rommelmarkt.



De kleuren zijn in het echt natuurlijk mooier en voller, maar kan even geen betere foto maken nu.

Ik heb ook nog wat andere werkjes, die zal ik binnenkort ook eens plaatsen :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122441061
Dat poesje is schattig!
Ik heb n telefoonhoesje gehaakt en daar een borduursel op bevestigd maar ik moet nog n foto maken..
pi_122463517
Ja, lief hè?

Wat voor borduursel heb je erop gemaakt?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122469593
wat ief dat poesje!!!
pi_122552754
late reactie maarr... mn borduursel!
pi_122553768
Die is mooi geworden annelotje!!
pi_122557232
Leuk annelotje! :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122572416
Borduren met kralen. 9000 kralen verder had ik dit vogeltje.

pi_122580534
Die is ook mooi pluissebol! Is dat nu veel meer werk met kralen? Heb er nog nooit aan durven beginnen.....

Ik heb ook weer een update, ik heb de eerste poes af!


pi_122580854
wat een leuk topic dit, en dat borduren met kralen lijkt me verdomd moeilijk maar wel schitterend je ziet de papagaai er zo *op* liggen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122581196
@daantje1044 wat een onwijs mooi patroon maak je.

Ik vind het sneller en makkelijker met kralen dan met de dmc zijde. Geen draden aanhechten of afhechten telkens. Enige lastige vind ik het de goede kleuren kralen erbij te vinden. Maar verder heerlijk om te doen.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 00:27:13 #113
43556 miss_dynastie
pi_122582619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:46 schreef pluissebol het volgende:
@daantje1044 wat een onwijs mooi patroon maak je.

Ik vind het sneller en makkelijker met kralen dan met de dmc zijde. Geen draden aanhechten of afhechten telkens. Enige lastige vind ik het de goede kleuren kralen erbij te vinden. Maar verder heerlijk om te doen.
Doe je dat met één doorzichtige of witte draad of zo dan? Ik snap de techniek niet zo goed :@

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:32 schreef daantje1044 het volgende:
Die is ook mooi pluissebol! Is dat nu veel meer werk met kralen? Heb er nog nooit aan durven beginnen.....

Ik heb ook weer een update, ik heb de eerste poes af!


[ afbeelding ]
Wow, wat ga je hard _O_
pi_122582694
Miss dynastie ik doe het met een dubbele draad wit borduurzijde en maak halve kruisjes. Dan valt alles netjes in elkaar. Reden van de witte draad is dat het wegvalt op de Ondergrond ongeacht de kleur van de kraal.
pi_122583163
@ pluissebol: ik vind het zelf ook een heel mooi patroon.. Ben wel blij dat er nu eindelijk een kat te zien is haha.
Mij lijkt werken met kralen juist meer gepriegel dan het werken met DMC, maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

@ missdynastie, net vakantie gehad, dus dat schoot wel lekker op ja hahaha :)
pi_122586340
wat is die papegaai er mooi uitgesprongen!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122586361
Hoe is het met je kussen Mirjam? Ik ben zo benieuwd naar de ronde vormen vormen.
ik heb gekeken voor de pakketjes maar ze alleen die met een theepot. Die vond ik erg truttig :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122586753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:46 schreef pluissebol het volgende:
Borduren met kralen. 9000 kralen verder had ik dit vogeltje.

[ afbeelding ]
Wow! Heeft dat nog een speciale naam of is het simpel borduren met kralen? :D
pi_122586942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:33 schreef Dottey het volgende:
Hoe is het met je kussen Mirjam? Ik ben zo benieuwd naar de ronde vormen vormen.
ik heb gekeken voor de pakketjes maar ze alleen die met een theepot. Die vond ik erg truttig :D
die liggen even aan de zijkant wegens haakwerk en vogelhuisjes :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122591360
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:49 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Wow! Heeft dat nog een speciale naam of is het simpel borduren met kralen? :D
Nee zou geen andere naam weten. Ik heb 2 hobby's samengevoegd en kwam zo op het borduren met kalen.
pi_122595612
oh wauw borduren met kralen! Schitterend!

En er is al een poes af. Wat goed!
pi_122613050
deze is hier al eerder voorbijgekomen in de geborduurde vorm. Hoop er morgen weer kralen voor binnen te krijgen zodat ik verder kan.

pi_122618466
Wat n werk. Prachtig!
pi_122620984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef pluissebol het volgende:
deze is hier al eerder voorbijgekomen in de geborduurde vorm. Hoop er morgen weer kralen voor binnen te krijgen zodat ik verder kan.

[ afbeelding ]
Wauw ik ben benieuwd hoe deze word als die klaar is!!!
pi_122635031
Die papegaai is echt schitterend!

Maar je pakt dus eigenlijk gewoon een telpatroon, en dan in plaats van met DMC zoek je zelf kralen erbij? Of heb je echt speciale kralenborduurpakketen?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122637140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:58 schreef essnhills het volgende:
Die papegaai is echt schitterend!

Maar je pakt dus eigenlijk gewoon een telpatroon, en dan in plaats van met DMC zoek je zelf kralen erbij? Of heb je echt speciale kralenborduurpakketen?
Ik pak een patroon met dmc nummers, pak de kleuren van de dmc erbij, Dan zoek ik aan de hand van die kleuren de kleuren van de kralen erbij. De kralen die ik er voor koop zijn van het merk Toho, Die omdat die redelijk gelijk zijn allemaal en goed betaalbaar.
pi_122637849
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:57 schreef pluissebol het volgende:

[..]

Ik pak een patroon met dmc nummers, pak de kleuren van de dmc erbij, Dan zoek ik aan de hand van die kleuren de kleuren van de kralen erbij. De kralen die ik er voor koop zijn van het merk Toho, Die omdat die redelijk gelijk zijn allemaal en goed betaalbaar.
Klinkt echt heel leuk! En waar koop je die dan? En per hoeveel gram dan enzo? Ik zou het ook weleens willen proberen :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122641589
Ik koop de meeste kleuren bij wirwar-kralen. Eerst 1 zakje en kijk hoever ik kom. Soms is het net niet de kleur die ik eigenlijk wou dus bestel ik een andere kleur. Zo op die manier krijg je een leuke voorraad kleurtjes waardoor het steeds makkelijker word om de juiste kleurtjes te vinden.

ze zijn ook te koop bij czech-glaskralen of bricolart.be
pi_122691568
weer een stap verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122696260
Wauw dat gaat wel hard!
pi_122714546
Dat gaat wel echt veel sneller dan borduren!

Heb je ook wel eens geëxperimenteerd met deels normaal borduren en deels met kralen?
Dan springt het kralendeel er echt goed uit denk ik! :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122719694
Wauw Pluissebol, wat wordt dat gaaf! En inderdaad, lekker snel hoor, ben benieuwd naar hoe je dat nou precies doet want ik kan me er eigenlijk geen echte voorstelling van maken.
pi_122730048
Ik ga het proberen uit te leggen.

Normaal doe ik met borduren zeg maar 10 steken omhoog en dan weer op het zelfde rijtje 10 steken naar beneden waardoor je je kruisje krijgt allemaal dezelfde kant op.

Nu werk ik van rechts naar links enkel kruisje zeg maar. 10 steken naar links, 1 rijtje naar boven en 10 steken van links naar rechts. Ik mAak blokken van 10 x 10 steken.

Dus links draadje eruit, kraal op je draad van de kleur die je nodig hebt en dan rechtsboven insteken

Hoop dat ik het duidelijk uitgelegd hebt anders maak ik fotoverslag.

@essnhills nog niet gedaan.
pi_122731013
Ik denk dat ik hem snap... maar een fotoverslagje sla ik niet af... Doe es? O-)
pi_122738839
Morgen overdag probeer ik het op foto te zetten.
pi_122854771
Hoi, ik meld me ook maar eens hier... Ik wil graag leren borduren, nu heeft mijn moedertje een set gekocht bij de Action zodat ik het kan leren O+ Dit weekend maar eens naar kijken. Hoe moeilijk is het nou om te leren borduren? :@
pi_122868791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:25 schreef AppleMartini het volgende:
Hoi, ik meld me ook maar eens hier... Ik wil graag leren borduren, nu heeft mijn moedertje een set gekocht bij de Action zodat ik het kan leren O+ Dit weekend maar eens naar kijken. Hoe moeilijk is het nou om te leren borduren? :@
Op zich valt het wel mee, je moet er even handigheid in krijgen. Wat voor pakketje heb je?
In het vorige topic staan nog wat tips met foto's...
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 13:54:04 #138
43556 miss_dynastie
pi_122869486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:25 schreef AppleMartini het volgende:
Hoi, ik meld me ook maar eens hier... Ik wil graag leren borduren, nu heeft mijn moedertje een set gekocht bij de Action zodat ik het kan leren O+ Dit weekend maar eens naar kijken. Hoe moeilijk is het nou om te leren borduren? :@
Zo lastig om te zeggen. Mensen die kunnen haken, zeggen dat het best makkelijk te leren is, maar vooralsnog is het voor mij allemaal Swahili _O-

Wat Daantje zegt, in het vorige topic staan aardig wat tips over die pakketjes :)
pi_122870547
Ik ga kijken, thanks :) Wat het pakketje precies is weet ik nog niet, ik zie mijn moeder dit weekend en dan weet ik meer.
pi_122872058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zo lastig om te zeggen. Mensen die kunnen haken, zeggen dat het best makkelijk te leren is, maar vooralsnog is het voor mij allemaal Swahili _O-

Wat Daantje zegt, in het vorige topic staan aardig wat tips over die pakketjes :)
Ik kan absoluut niet haken 8)7 volgens mijn moeder ben ik motorisch gestoord als ik dat probeer hahaha.

Maar ik heb een vriendin leren borduren, die vond daarvoor dat mijn patronen eruit zagen als bouwtekeningen en dat ze dat ook nooit zou kunnen, maar na 2 makkelijke pakketjes binnen een maand klaar te hebben, is zij nu ook bezig met een groter werk nu!
Dus alles is te leren miss_dynastie! ;)
pi_122894005
Weer wat rijtjes verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122903903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef pluissebol het volgende:
Weer wat rijtjes verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat echt een super leuk idee. Het ziet er echt heel mooi uit. Je foto tutorial is trouwens zeer duidelijk, zelfs zonder woorden. :Y

Het lijkt me wel aardig lastig om alle kleuren uit elkaar te houden als je ermee bezig bent.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:51:39 #143
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_122923573
Pluissebol wat ziet dát er super uit zeg! Ik word er gewoon jaloers op!
Ga toch eens kijken of ik een leuk patroon kan vinden waar ik me eens op los ga laten!

Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!
pi_122926154
Aah ik vind het ook zoooo leuk! En ik heb al teveel hobbies en te weinig tijd! En dit jaar nog niet eens aan de pokemon geborduurd.
pi_122960078
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:52 schreef annelotje het volgende:
Aah ik vind het ook zoooo leuk! En ik heb al teveel hobbies en te weinig tijd! En dit jaar nog niet eens aan de pokemon geborduurd.
Idem dito hier: haken, naaien, borduren, lezen, boekjes maken, ... Hellep!!!!
  maandag 18 februari 2013 @ 12:41:42 #146
365200 Tataartje
trotse mama van 3
pi_123026727
Dames ook hier is er een chronisch tijd gebrek. Eigen zaak in de taartenhandel ( erg creatieve baan) , 3 kleine kinderen, man met een eiegn zaak, vrijwilligerswerk voor de kerk waar we lid van zijn en dan nog huishouden waar heel veel vrije tijd in gaat zitten, borduren, lezen.... Waarom zijn er geen weken van 14 dagen en 48 uur per dag???? :(
pi_123190532
Ik zou ook wel meer uren in de dag willen :p

Toch weer een update, de onderkant is af!


pi_123193911
Mooi daantje!
pi_123196014
Mooi gedaan Daantje! Schiet al lekker op!

Ik heb ook een chronisch tekort aan uren in mijn dag. }:|
pi_123201668
Oh ja terugkomend op dat borduurpakketje: het is hetzelfde pakketje als een topic terug, dat geblokte kussentje met voorgedrukt patroon. Ik weet niet goed wat ik van dat voorgedrukte vind, het loopt niet echt mooi met de gaatjes ofzo.
pi_123212071
Dank je!

Ik hou zelf niet van voorgedrukte pakketjes, maar misschien valt het mee als je er mee bezig bent?
pi_123232950
ziek er mooi uit daantje !!
wordt langzaam gek van het weer:(
Ik ahd vandaag iemand op willen gaan zoeken op een manege.... sneuwt het alweer hier. Aangezien mijn auto geen winterbanden heeft en er bij de manege een helling is die ik dan echt niet op kom, kan ik niet gaan -O-

Ik ben al het hele jaar niet kunnen gaan kijken door verschillende omstandigheden...
pi_123235051
Vervelend hermelien! Hier sneeuwt het ook steeds beetjes maar het blijft tot nu toe niet liggen. Ik hoop dat dat zo blijft!
pi_123236928
dat is vervelend hermelien! hier schijnt het zonnetje en nog geen sneeuw te bekennen gelukkig!
pi_123246456
hier is het echt al de hele dag aan het sneeuwen.... -O-
toennet zijn mijn ouders hier geweest, ze gaan niet volgende week maar de week daarna onze oudste hond in laten slapen -O- Hij is nu 14 of 15 jaar oud en heeft het echt gehad. Hij is onzindelijk en heeft pijn aan zijn gewrichten. Dus het wordt nu echt wel tijd om hem niet meer te laten lijden (hij staat al een paar maanden op paracetamol, daarmee ging het iets beter),
pi_123280139
Dat is niet leuk hetmelien!
pi_123281672
aahh vervelend Hermelien! Sterkte!!
pi_123320463
En waar is Mirjam gebleven, vroeg me juist zo af hoe het daarmee ging!
pi_123616075
Dan maar weer een update van mijn vrolijke bloemetjes!



Als ik dit straks af heb kan ik zo door met het volgende project :P. Mijn schoonmoeder heeft een bridgekleed wat ze aan het borduren is (met van die harten, schoppen, klavertjes en ruiten langs de randen zeg maar) maar ze heeft er geen tijd meer voor. Te druk met het bridgen :D:P, dus ze heeft gevraagd of ik het af wil maken. Wat ik uiteraard graag wil doen.
pi_123616141
Oh waarom staat dat ding nu weer gedraaid :P? Op photobucket staat hij wel normaal!
pi_123618369
Bij mij staat ie ook normaal. Schattige bloemetjes!
pi_123620401
Wat een leuke bloemetjes. En wat zijn jullie nog lekker bezig :)
Ik heb na de Zelda map een soort van pauze ingelast. In eerste instantie wel meteen begonnen met die grote Pokemon, maar ben er een maandje tussenuit geweest qua borduren. Ben een paar dagen geleden weer verder gegaan, maar zit nog op de eerste pagina. Zal kijken of ik van de week even een WIPje kan plaatsen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:39:00 #163
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_123650502
Leuk die bloemetjes!
pi_123651739
Zeker leuke blommen!

Ik heb afgelopen dagen (bij gebrek aan wol voor mijn lopende haakproject) ook weer wat geborduurd aan mijn giraffen. Maar als het goed is ben ik op tijd weer in het dorp thuis en kan ik aanvullende wol halen :D Dus gaan de giraffen en de pokemon voor onbepaalde tijd weer de kast in.

Over kasten gesproken, ik heb een nieuw kastje gekocht (I O+ IKEA) voor mijn borduurzut:

Helemaal blij mee! Man ook, staat er weer wat minder in de grote TV-kast los ruimte in te nemen. *O*
pi_123660676
hey dat kastje heb ik ook. Alleen heb ik hem ondergekliederd een paar jaar geleden, dus nu ga ik hem weer opschuren en er een leuk nijntjekastje van maken (voor op de kinderkamer straks). Nooit aan gedacht hem hiervoor ook te kunnen gebruiken.
  † In Memoriam † dinsdag 5 maart 2013 @ 15:02:35 #166
43556 miss_dynastie
pi_123660740
Wat grappig, ik ben dat kastje net aan het lakken voor losse rommeltjes die op de kast liggen :D
pi_123701959
Een na laatste update

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123703374
oooh wat gaat dat hard! En echt supermooi!
Ga je m inlijsten als ie klaar is? en dan met glas of zonder glas?

Leuk kastje Lijn! Ik heb een expedit van de Ikea en heb 1 bak helemaal vol met borduurspul. Het moet nodig weer een keer uit de kast haha. maarja tijd he.. Zucht...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:59:29 #169
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_123806665
Mooi pluissebol!

Ik heb leren haken,..... Dat zal ten koste gaan van het borduren denk ik....
pi_123906496


18x53 cm en 30.000 kralen verder. Nu nog een winkel vinden die inlijst tegen een redelijke prijs
pi_123907649
Wauw Pluissebol! _O_
pi_123908004
_O_ wauw.
pi_123909679
Ooooh echt schitterend!!!!
pi_123914050
Super *O*

Gaat dit nu sneller dan borduren?
pi_123922337
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:39 schreef Kaatjeka het volgende:
Super *O*

Gaat dit nu sneller dan borduren?
Ja ik vind het veel sneller gaan allemaal
pi_123961870
Ik ben in een weekje ook weer een stukje opgeschoten :P

pi_123962289
ik vind het echt schattige bloemetjes!
pi_123962354
Leuk, geeft echt een lentegevoel!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_123965473
Inderdaad een heerlijk lentegevoel geven die bloemetjes af.. Mooie kleuren zeg zitten erin.
pi_123968258
:D Ik ben nu bij een stuk met vooral heel heel veel groen, maar ik vind dat toch nog best moeilijk. Dit is het eerste borduurwerk wat ik maak eigenlijk, met uitzondering van een aantal kleine kerstkaartjes van echt 7.5 cm bij 7.5 cm max :P. Dus ik ben zelf eigenlijk wel heel erg tevreden.
pi_124175384
Hallo dames!

Een aantal van jullie kennen me denk ik van het haak en/of brei topic.

Ik heb jaren geleden wel eens wat kruissteek gedaan. Tijdens de Kreadoe afgelopen november kwam ik langs een stand met erg leuke borduur patronen (weet nu helaas niet meer welk merk :( ) en sindsdien zit het weer in mijn hoofd. De afgelopen paar weken heb ik op Internet rondgekeken. Gisteren was ik dan echt zo ver dat ik weer wat wilde gaan doen. Heb wat aida, een ring en naalden gekocht (Ik heb nog een kleine collectie DMC) maar ik wist ook dat ik nog ergens een klein half afgemaakte kit had. Heb die ook gevonden, er bleek nog een dicht kitje bij te zitten maar het diagram ontbrak. Gelukkig heb ik die vandaag ook nog weten te vinden.

Fototje:


Ik ga dus eerst deze kitjes (af)maken en daarna kijken naar die prachtige grotere kits.
pi_124183366
Ik heb vorig weekend een oud borduursetje gekregen van de moeder van m'n vriend. Het is een borduurpakketje voor een baby, met datum en naam er bij. Die heeft ze gekocht dat ze was bevallen van m'n vriend maar nooit af kunnen maken door omstandigheden. Ze kwam het laatst tegen en heeft nu aan mij gevraagd of ik het wil afmaken :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_124511906


[ Bericht 100% gewijzigd door hadassa1 op 26-03-2013 01:18:43 ]
pi_124521937
hoi ik heb een vraag heeft iemand ervaring met bordurama.nl ze zijn vrij goedkoop en ze hebben verschillende borduurramen waar ik interesse in heb ik heb gegoogeld maar ik kan geen ervaringen vinden van mensen die er al eerder wat hebben gekocht.
pi_124705082
Ik ken Bordurama alleen van de beurzen, daar hebben ze ook altijd de daylightshop en daar heb ik een keer een grote lamp gekocht, een vriendin van mij heeft ook een keer via internet gevraagd om een paar reservelampen die ik voor haar op de beurs heb opgehaald. Ze staan al jaren op de beurs en ze lijken mij prima.
pi_124710145
oke thanx ik had toevallig geluk ik heb 2 borduurramen nu gekocht via marktplaats was eigenlijk de bedoeling om er maar 1 te doen maar manlief zei doe er nog maar 1 bij dus heb nu twee soorten echt zo ideaal 1 waar ik borduurramen op kan wisselen maar ook als patroonstandaard kan gebruiken :p en 1 vaste xD hij zou wel denken dan ben ik van haar af s'avonds dan kan ik tenminste gamen :p
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:31:01 #187
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_124931522
Hallo - terug van zeer lang weggeweest maar nu heb ik een aantal tafelkleedjes die op versiering wachten. In een boek uit de bieb heb ik een leuk patroon uitgezocht en ik heb vanmiddag ook het DMC garen gehaald. Het wordt een blauw bloem-achtig iets maar het boek heeft alleen schetsen dus weet ik pas echt hoe het eruitziet als ik een patroontje geborduurd heb.

De tafelkleedjes zijn 3 exemplaren voor de salontafel, dat is mooie stof met van die aida rondjes erin. Best lastig om een patroontje te vinden wat daar goed in past. Ik zoek nog voor Pasen en Kerstmis want ik heb wel aardige plaatjes gevonden maar die zijn of veel te groot of veel te klein. De rondjes van de stof zijn 25 vakjes hoog - daar ga ik geen figuurtje van 12 hoog in borduren.
Voor de grote tafel heb ik een kleed met vierkantjes, die zijn 39 hoog dus een stuk groter. Het idee was om daar een speelkleed van te maken dus symbolen van het kaartspel. Die heb ik nog niet gevonden maar laat ik maar eerst met het eerste kleedje beginnen.
pi_124969090
Kerstborduurpatroontjes heb ik uit een tijdschrift (rond kerstmis). Dus dat is nu misschien een beetje lang wachten, maar ik kan als ik tijd heb wel eens wat inscannen.

Ik heb zelf ook weer eens vorderingen te melden :) Mijn stitch devils zijn ondertussen af, ik dacht dat ik er een foto van gemaakt had, maar die kan ik niet meer vinden, dus dat komt als het weer licht is... Nu ga ik weer verder met m'n Rose Garden Sampler:

pi_124974422
Oh ik ben wel benieuw naar de stitch devils!
Je rose garden schiet ook al aardig op!

Grote plannen caroline! Heb je foto's?
  zondag 7 april 2013 @ 15:18:48 #190
179363 appelbanaancitroen
houdt van fruit
pi_124988604
Bij deze ook de stitch devils (van EMS):

  zondag 7 april 2013 @ 21:26:26 #191
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_125006187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:29 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Kerstborduurpatroontjes heb ik uit een tijdschrift (rond kerstmis). Dus dat is nu misschien een beetje lang wachten, maar ik kan als ik tijd heb wel eens wat inscannen.
Dank je voor het aanbod maar dit heeft nog geen haast. Laat ik eerst maar eens mijn eerste projectje afmaken ;-)
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:25 schreef annelotje het volgende:
Grote plannen caroline! Heb je foto's?
Nog niet. Kan alleen een foto van een blanko kleedje maken tot dusver - hoewel het errug mooie stof is...
pi_125010156
Superleuk geworden ABC!
pi_125023985
Dankje Annelotje :) Ik moet alleen nog beslissen of ik 'm nu in wil lijsten, of eerst andere van die serie ga maken. Dilemma's...
pi_125074989
Oeh wat een leukerd die met die duiveltjes.
Ik heb trouwens eindelijk een foto weten te maken van mijn borduurstukje.
Maar het uploaden doe ik morgen wel even. Als ik het niet weer vergeet.
Heb al 1 pagina af van de giga pokemon. Heb er maar 3 maanden over gedaan. :D
(stiekem 1 maand niks eraan gedaan maar ok)
pi_125088215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:07 schreef Risu het volgende:
Oeh wat een leukerd die met die duiveltjes.
Ik heb trouwens eindelijk een foto weten te maken van mijn borduurstukje.
Maar het uploaden doe ik morgen wel even. Als ik het niet weer vergeet.
Heb al 1 pagina af van de giga pokemon. Heb er maar 3 maanden over gedaan. :D
(stiekem 1 maand niks eraan gedaan maar ok)
als je in dit tempo doorgaat kun je mij nog wel inhalen hoor! Heb m niet meer aangeraakt sinds kerst.....
  woensdag 10 april 2013 @ 13:24:45 #196
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_125109919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:18 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Bij deze ook de stitch devils (van EMS):

[ afbeelding ]
Die zijn leuk! Ik heb ergens een animalbaby half afgemaakt liggen, de pony.
Ik vind deze patroontjes altijd erg leuk.

Jammer dat mijn borduurzin op het moment op een heel laat pitje staat...
pi_125109974
Oh, die stitchdevils zijn wel heel cute! Mijn pokemon liggen ook stof te vergaren... Ooit weer! Met vakantie en zo
pi_125115643
Nou na lang getreuzel eindelijk toch maar even een fototje.

Op blauwe aida, want dan hoeft de achtergrond niet. De donkerblauwe getekende stukjes zijn achtergrond die ik dus niet ga borduren, maar moet wel even weten waar dat begint en eindigt, dus ingekleurd. :)
pi_125117003
Tof Risu! En slim ook om gekleurde Aida te gebruiken... scheelt een boel inderdaad.
Is dat nou zo'n Q-snap?
pi_125117954
Mooie werkje hierboven!

Ik heb ook weer een update.


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')