GAM / [Wii #235] Are U ready?quote:Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier nog steeds geen Paper Mario Sickerboek ontvangen...
Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
Besteld bij Bol, maar wordt niet (meer) uitgeleverd. Lokale GM wist van niets en in aantal boekenwinkels ook niet. Toch maar amazon proberen danquote:Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
Das wel laat, ik heb hem al een tijdje binnen!quote:Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier nog steeds geen Paper Mario Sickerboek ontvangen...
Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
Hebben ze bijvoorbeeld alleen nintendo nes/snes games of alle grote klassiekers?quote:Op maandag 11 februari 2013 19:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat volledige retail-spellen, klassieke Virtual Console spellen en nieuwe spellen speciaal voor de download gemaakt. En ook gratis demo's van volledige games
Thanks voor al je antwoorden!quote:Op maandag 11 februari 2013 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment is er een selectie Gameboy, Gameboy Color, Game Gear en NES spellen beschikbaar.
Er zijn ook een aantal GBA titels, maar die zijn nu alleen nog voor mensen in het Ambassador programma (dat als compensatie werd aangeboden aan kopers die net de prijsverlaging van de 3DS gemist hadden)
De lijst met spellen wordt langzaam maar zeker uitgebreid. Om het spannend te houden zeg maar, Nintendo wil niet alles ineens prijsgeven
http://en.wikipedia.org/w(...)es_for_Nintendo_3DS_(PAL_region)
Maar hoeveel vragen ze gemiddeld voor 20 jaar oude titels? 5 euro?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
geen SNES voor 3ds vind ik echt jammer
de orginele cassetes?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Maar hoeveel vragen ze gemiddeld voor 20 jaar oude titels? 5 euro?
De originele 3ds downloadquote:Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de orginele cassetes?
20-50 euro ja echt...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het honderdduizenden euro's kost om een programmeur het originele spel om te zetten naar een wat modernere code.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Snes is moeilijk te emuleren met alle chips op de cartridge. Denk bijv aan Starfox. Maar ik zou ze ook graag onderweg spelen, true that.
Wat een eikels, ik zou zelfs 'schadevergoeding' eisen of dat ding ergens anders kopen.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Brum_brum het volgende:
Net een 3ds gehaald bij de media markt blijkt het een tweedehandsje te zijn die als nieuw wordt verkocht met een fucking pin code erop.
Ik vind dit soort dingen echt belachelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Brum_brum het volgende:
Net een 3ds gehaald bij de media markt blijkt het een tweedehandsje te zijn die als nieuw wordt verkocht met een fucking pin code erop.
Even voor de goede orde: de meeste emulatoren emuleren het op high level, dus een soort 'vertaalslag' om dezelfde uitkomst te krijgen, een black box. Ze weten wat de gamecode vraagt, ze weten wat het resultaat moet zijn, maar ze weten niet hoe het precies werkt. Volgens mij is er nu 1 emulator die een doorbraak had en de chip door had.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:51 schreef cherrycoke het volgende:
maar komop de eerste generatie FX chip (Star Wing) had een hele 10.5MHZ en de GSU-2 (super mario 2 yoshi's island), en hele 21mhz!!
zal wel lastig met code rewriten, maar de emulators kunnen het ook
Mogelijk is het een licentie/rechtenkwestie. Het bedrijf dat de SuperFX-chip ontwikkelde bestaat niet meer en de licenties zijn nu verdeeld over diverse bedrijven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: de meeste emulatoren emuleren het op high level, dus een soort 'vertaalslag' om dezelfde uitkomst te krijgen, een black box. Ze weten wat de gamecode vraagt, ze weten wat het resultaat moet zijn, maar ze weten niet hoe het precies werkt. Volgens mij is er nu 1 emulator die een doorbraak had en de chip door had.
Om alle chips low level te emuleren is dus wat meer moeite nodig. Waarom Nintendo dit niet doet: tja, rechten op allerlei games of misschien komt het nog maar horen we dat pas op een E3? De vraag is er nog niet en ze willen eerst de GB- en NES-markt verzadigen?
De Super Game Boy was -- net als de Game Boy Player voor de Gamecube -- een volledige Game Boy zonder scherm. Een goede emulator is ook moeilijk te maken (veel emulatoren voor de PC emuleren minder correct dan bijvoorbeeld die op de Wii en 3DS).quote:De tijd zal het leren, het lijkt me inderdaad dat de hardware het wel zou moeten kunnen. Al was de SNES zelf ook niet krachtig genoeg om een gameboy te emuleren, vandaar de super gameboycartridge met extra chip. Misschien lijkt het simpeler dan dat het is.
Klopt, al zou je verwachten dat Nintendo dat wel ondervangen had. patent lag toch bij Nintendo en zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Mogelijk is het een licentie/rechtenkwestie. Het bedrijf dat de SuperFX-chip ontwikkelde bestaat niet meer en de licenties zijn nu verdeeld over diverse bedrijven.
Ja, het was een soort Z80. Ik kan het weten, heb zelf meegeholpen aan een emulator voor gameboy Waarom de gameboy goed te doen was, was alleen maar omdat ie verdomd veel op een intel-cpu lijkt.quote:De Super Game Boy was -- net als de Game Boy Player voor de Gamecube -- een volledige Game Boy zonder scherm. Een goede emulator is ook moeilijk te maken (veel emulatoren voor de PC emuleren minder correct dan bijvoorbeeld die op de Wii en 3DS).
En dat is toevallig de emulator die de fx-chip wel in detail nadoet. B-snes.quote:Misschien interessant:
Accuracy takes power: one man's 3GHz quest to build a perfect SNES emulator
How can it take 3GHz to emulate a Super Nintendo? The man behind a major SNES …
Nee, de chip is ontworpen door Argonaut. De eerste SuperFX chips worden MARIO genoemd (Mathematical, Argonaut, Rotation & I/O). Het is onduidelijk wie de rechten nu bezit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:37 schreef Pheno het volgende:
Klopt, al zou je verwachten dat Nintendo dat wel ondervangen had. patent lag toch bij Nintendo en zo.
De chip was een 8080 met een paar extra instructies, voornamelijk van de Z80 geleend (bijv. LD (HL),A) en enkele uniek voor de Game Boy.quote:Ja, het was een soort Z80. Ik kan het weten, heb zelf meegeholpen aan een emulator voor gameboy Waarom de gameboy goed te doen was, was alleen maar omdat ie verdomd veel op een intel-cpu lijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |