abonnement Unibet Coolblue
pi_122704075
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier nog steeds geen Paper Mario Sickerboek ontvangen... :(

Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
GAM / [Wii #235] Are U ready?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122728065
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
Besteld bij Bol, maar wordt niet (meer) uitgeleverd. Lokale GM wist van niets en in aantal boekenwinkels ook niet. Toch maar amazon proberen dan
pi_122729831
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:41 schreef CoExist het volgende:
Hier nog steeds geen Paper Mario Sickerboek ontvangen... :(

Hier al users die dat Hyrule Historia boek van TLOZ hebben gekocht?
Das wel laat, ik heb hem al een tijdje binnen!

Ja ik heb het boek al paar maanden terug besteld en nu paar dagen geleden binnen gekregen
  maandag 11 februari 2013 @ 19:54:06 #179
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122762834
Als ik zo'n 3ds koop wat moet ik dan verwachten van de download winkel?
  Donald Duck held maandag 11 februari 2013 @ 19:56:08 #180
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122762964
Wat volledige retail-spellen, klassieke Virtual Console spellen en nieuwe spellen speciaal voor de download gemaakt. En ook gratis demo's van volledige games
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 11 februari 2013 @ 19:58:50 #181
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122763140
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat volledige retail-spellen, klassieke Virtual Console spellen en nieuwe spellen speciaal voor de download gemaakt. En ook gratis demo's van volledige games
Hebben ze bijvoorbeeld alleen nintendo nes/snes games of alle grote klassiekers?
  Donald Duck held maandag 11 februari 2013 @ 20:04:07 #182
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122763472
Op dit moment is er een selectie Gameboy, Gameboy Color, Game Gear en NES spellen beschikbaar.
Er zijn ook een aantal GBA titels, maar die zijn nu alleen nog voor mensen in het Ambassador programma (dat als compensatie werd aangeboden aan kopers die net de prijsverlaging van de 3DS gemist hadden)
De lijst met spellen wordt langzaam maar zeker uitgebreid. Om het spannend te houden zeg maar, Nintendo wil niet alles ineens prijsgeven
http://en.wikipedia.org/w(...)es_for_Nintendo_3DS_(PAL_region)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 11 februari 2013 @ 20:06:03 #183
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122763587
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Op dit moment is er een selectie Gameboy, Gameboy Color, Game Gear en NES spellen beschikbaar.
Er zijn ook een aantal GBA titels, maar die zijn nu alleen nog voor mensen in het Ambassador programma (dat als compensatie werd aangeboden aan kopers die net de prijsverlaging van de 3DS gemist hadden)
De lijst met spellen wordt langzaam maar zeker uitgebreid. Om het spannend te houden zeg maar, Nintendo wil niet alles ineens prijsgeven
http://en.wikipedia.org/w(...)es_for_Nintendo_3DS_(PAL_region)
Thanks voor al je antwoorden!

Hoeveel vragen ze voor die oude games?
  maandag 11 februari 2013 @ 20:16:16 #184
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_122764177
geen SNES voor 3ds vind ik echt jammer
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 februari 2013 @ 20:18:04 #185
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122764283
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:16 schreef cherrycoke het volgende:
geen SNES voor 3ds vind ik echt jammer
Maar hoeveel vragen ze gemiddeld voor 20 jaar oude titels? 5 euro?
  maandag 11 februari 2013 @ 20:20:27 #186
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_122764446
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:18 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Maar hoeveel vragen ze gemiddeld voor 20 jaar oude titels? 5 euro?
de orginele cassetes?
20-50 euro ja echt...

er zijn geen SNES games op de 3ds dit terwijl de 3ds dit makkelijk aankan.
op de virtual console? tussen de 5 en 10 euro
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 februari 2013 @ 20:21:17 #187
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122764518
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:20 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

de orginele cassetes?
20-50 euro ja echt...
De originele 3ds download
  maandag 11 februari 2013 @ 20:44:30 #188
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_122765943
ik vind het echt jammer dat er geen SNES games zijn voor de 3DS/XL. echt een gemiste kans van nintendo. shure er zijn veel remakes van de orginele SNES games gemaakt voor de GBA etc etc.

het zal niet aan de technische details liggen van de 3ds, of toch wel.

de resolutie van de 3ds 400x240px per scherm zou geen probleem moeten zijn, wat dan wel?

en ik ga geen WII aanschaffen om SNES games te draaien (heb de orginele SNES) maar a de cartridges zijn duur en B ik wil ook graag onderweg SNES games draaien.

echt een gemiste kans als je het mij vraagt.

mijn 3dsXL staat in ieder geval stof te happen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 februari 2013 @ 21:05:57 #189
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122767220
Snes is moeilijk te emuleren met alle chips op de cartridge. Denk bijv aan Starfox. Maar ik zou ze ook graag onderweg spelen, true that.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 11 februari 2013 @ 21:08:07 #190
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122767359
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Snes is moeilijk te emuleren met alle chips op de cartridge. Denk bijv aan Starfox. Maar ik zou ze ook graag onderweg spelen, true that.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het honderdduizenden euro's kost om een programmeur het originele spel om te zetten naar een wat modernere code.
  Donald Duck held maandag 11 februari 2013 @ 21:16:29 #191
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122767883
Dat is het met die oude games juist. Er wordt niks omgezet. Ze bouwen een emulator die het oude systeem nadoet. En in die emulator draait vervolgens de oude code van het spel zoals die ook origineel stond op de cartridge. Sommige SNES-cartridges hadden een speciale chip, een soort mini CPU. Die nam bepaalde speciale moeilijke taken voor z'n rekening die de SNES zelf niet aan kon. In de emulator moet software dan die hardware-taak op zich nemen. Nintendo zou inderdaad mogelijk moeite kunnen hebben om dat tof en stabiel te programmeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 11 februari 2013 @ 21:51:05 #192
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_122769819
maar komop de eerste generatie FX chip (Star Wing) had een hele 10.5MHZ en de GSU-2 (super mario 2 yoshi's island), en hele 21mhz!!

zal wel lastig met code rewriten, maar de emulators kunnen het ook
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 februari 2013 @ 21:52:43 #193
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_122769914
het probleem met starwing is dat het op de SNES maar 10-15 FPS deed en als je die emulate alles 10x zo snel gaat.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 11 februari 2013 @ 22:10:54 #194
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122770947
Net een 3ds gehaald bij de media markt blijkt het een tweedehandsje te zijn die als nieuw wordt verkocht met een fucking pin code erop.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:50:24 #195
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122779186
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Brum_brum het volgende:
Net een 3ds gehaald bij de media markt blijkt het een tweedehandsje te zijn die als nieuw wordt verkocht met een fucking pin code erop.
Wat een eikels, ik zou zelfs 'schadevergoeding' eisen of dat ding ergens anders kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_122779522
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Brum_brum het volgende:
Net een 3ds gehaald bij de media markt blijkt het een tweedehandsje te zijn die als nieuw wordt verkocht met een fucking pin code erop.
Ik vind dit soort dingen echt belachelijk.

Ik snap sowieso die hele constructie niet, je mag daar dingen kopen, proberen en als het niet bevalt terug brengen. Maar dan krijgt dus de persoon na jou eentje die al gebruik is, als je dat zou willen zou je hem wel van marktplaats afhalen :')
pi_122779561
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:51 schreef cherrycoke het volgende:
maar komop de eerste generatie FX chip (Star Wing) had een hele 10.5MHZ en de GSU-2 (super mario 2 yoshi's island), en hele 21mhz!!

zal wel lastig met code rewriten, maar de emulators kunnen het ook
Even voor de goede orde: de meeste emulatoren emuleren het op high level, dus een soort 'vertaalslag' om dezelfde uitkomst te krijgen, een black box. Ze weten wat de gamecode vraagt, ze weten wat het resultaat moet zijn, maar ze weten niet hoe het precies werkt. Volgens mij is er nu 1 emulator die een doorbraak had en de chip door had.

Om alle chips low level te emuleren is dus wat meer moeite nodig. Waarom Nintendo dit niet doet: tja, rechten op allerlei games of misschien komt het nog maar horen we dat pas op een E3? De vraag is er nog niet en ze willen eerst de GB- en NES-markt verzadigen?

De tijd zal het leren, het lijkt me inderdaad dat de hardware het wel zou moeten kunnen. Al was de SNES zelf ook niet krachtig genoeg om een gameboy te emuleren, vandaar de super gameboycartridge met extra chip. Misschien lijkt het simpeler dan dat het is.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122779992
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: de meeste emulatoren emuleren het op high level, dus een soort 'vertaalslag' om dezelfde uitkomst te krijgen, een black box. Ze weten wat de gamecode vraagt, ze weten wat het resultaat moet zijn, maar ze weten niet hoe het precies werkt. Volgens mij is er nu 1 emulator die een doorbraak had en de chip door had.

Om alle chips low level te emuleren is dus wat meer moeite nodig. Waarom Nintendo dit niet doet: tja, rechten op allerlei games of misschien komt het nog maar horen we dat pas op een E3? De vraag is er nog niet en ze willen eerst de GB- en NES-markt verzadigen?
Mogelijk is het een licentie/rechtenkwestie. Het bedrijf dat de SuperFX-chip ontwikkelde bestaat niet meer en de licenties zijn nu verdeeld over diverse bedrijven.
quote:
De tijd zal het leren, het lijkt me inderdaad dat de hardware het wel zou moeten kunnen. Al was de SNES zelf ook niet krachtig genoeg om een gameboy te emuleren, vandaar de super gameboycartridge met extra chip. Misschien lijkt het simpeler dan dat het is.
De Super Game Boy was -- net als de Game Boy Player voor de Gamecube -- een volledige Game Boy zonder scherm. Een goede emulator is ook moeilijk te maken (veel emulatoren voor de PC emuleren minder correct dan bijvoorbeeld die op de Wii en 3DS).

Misschien interessant:
Accuracy takes power: one man's 3GHz quest to build a perfect SNES emulator
How can it take 3GHz to emulate a Super Nintendo? The man behind a major SNES …
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_122780041
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Mogelijk is het een licentie/rechtenkwestie. Het bedrijf dat de SuperFX-chip ontwikkelde bestaat niet meer en de licenties zijn nu verdeeld over diverse bedrijven.

Klopt, al zou je verwachten dat Nintendo dat wel ondervangen had. patent lag toch bij Nintendo en zo.
quote:
De Super Game Boy was -- net als de Game Boy Player voor de Gamecube -- een volledige Game Boy zonder scherm. Een goede emulator is ook moeilijk te maken (veel emulatoren voor de PC emuleren minder correct dan bijvoorbeeld die op de Wii en 3DS).

Ja, het was een soort Z80. Ik kan het weten, heb zelf meegeholpen aan een emulator voor gameboy :+ Waarom de gameboy goed te doen was, was alleen maar omdat ie verdomd veel op een intel-cpu lijkt.

quote:
Misschien interessant:
Accuracy takes power: one man's 3GHz quest to build a perfect SNES emulator
How can it take 3GHz to emulate a Super Nintendo? The man behind a major SNES …
En dat is toevallig de emulator die de fx-chip wel in detail nadoet. B-snes.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122780371
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:37 schreef Pheno het volgende:
Klopt, al zou je verwachten dat Nintendo dat wel ondervangen had. patent lag toch bij Nintendo en zo.
Nee, de chip is ontworpen door Argonaut. De eerste SuperFX chips worden MARIO genoemd (Mathematical, Argonaut, Rotation & I/O). Het is onduidelijk wie de rechten nu bezit.


quote:
Ja, het was een soort Z80. Ik kan het weten, heb zelf meegeholpen aan een emulator voor gameboy :+ Waarom de gameboy goed te doen was, was alleen maar omdat ie verdomd veel op een intel-cpu lijkt.
De chip was een 8080 met een paar extra instructies, voornamelijk van de Z80 geleend (bijv. LD (HL),A) en enkele uniek voor de Game Boy.
De SuperFX is een coprocessor waar relatief weinig informatie over is te vinden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')