abonnement Unibet Coolblue
pi_121201593


Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan.

Vorige topics:

Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lily Allen en Belgische platen
Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division
Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac
Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand)
Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid
Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers'
Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders
Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit
Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles
Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, Michael Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100.
Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads
Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen
MUZ / Top 5 van de dag #13 met daarin solos, nick cave, 2012, shane macgowan, modest mouse, AC/DC, Duran duran, arcade fire, werk gerelateerd, jezus, red hot chilli peppers
Top 5 van de dag #14 met daarin: Jamiroquai, 'beste songteksten', dubbelalbums, Prince, 'nummers over (on)geluk', 'Beatles-covers', Björk + Sugarcubes, The Cure, Pavement
Top 5 van de dag #15 met daarin: Top 500 jaren '00, Portishead, Bruce Springsteen, alliteratie, nummers over de zon, muziek uit film niet voor film geschreven, Queen
Top 5 van de dag #16 met daarin: Guns 'n Roses, Metallica, Jimi Hendrix, Bootlegs, Nick Drake, the Smiths, albums uit de jaren 80, Kate Bush
Top 5 van de dag #17 met daarin: 'de daad', Protestsongs, Deus, Vara's Verrukkelijke Vijftien 1984, Familie Wainwright, Goud/Zilver/Brons in titel, Festivals, Platen uit de jaren 70, Bob Marley, Nummers van bands op Lowlands 2012, Kleur in titel/bandnaam
MUZ / Top 5 van de dag #18 met daarin 'liedjes met familieleden in de titel', 'songs waarin een misdaad wordt gepleegd', vrouwelijke artiesten, favoriete mannenstemmen, The Beatles, 'nummers uit de jaren '60 top 200 van Pitchfork', 'liedjes over suiker', ska
MUZ / Top 5 van de dag #19 met daarin: rap, songs met een titel van 7 woorden of meer, albumafsluiters, live dvd's, metal albums jaren '80, Oasis, Sigur Rós, songs met betrekking op afstand, songs over bekende/beroemde mensen, Pulp
MUZ / Top 5 van de dag #20: met daarin grappigste / vreemdste / mooiste / leukste bandnamen, IJslandse artiesten, The Smashing Pumpkins, liedjes over hemel en hel, man/vrouw duo's, Roxy Music, Dusty Springfield, slechtste/foutste album covers, liedjes met jaartal in titel, keuzes en dilemma's, winnen en verliezen, Weezer, honden
MUZ / Top 5 van de dag #21 met daarin Cream, treinen, Ben Folds, Ween, feestnummers, Blur, Acda & De Munnik, albums 2011, Bettie Serveert, Green Day, Iron Maiden
MUZ / Top 5 van de dag #22 met daarin ; Red House Painters, Patti Smith, Drugsliedjes, de Jeugd van Tegenwoordig, Queens of the stone age, beste muziekvideo's, the Clash, the Prodigy, Otis Redding, Various (compilaties), Lenny Kravitz, Horrorfiguren, Ryan Adams en Bryan Adams
MUZ / Top 5 van de dag #23 met daarin : 'top 5 van toen je 17 was', Eels, 'scheidingsalbums', Simon & Garfunkel + solo, liedjes over vuur, bands uit de jaren 50, 'songs met fall in de titel', Doe Maar, 'boeken van/over muzikanten', Canadese bands
MUZ / Top 5 van de dag #24 met daarin: 'songs van nederlandse bands of artiesten, niet nederlandstalig', Duitse bands, Antony (& The Johnsons), Schotse bands, bands met familieleden, bands met een liefdeskoppel, Australische bands, Siouxsie and the Banshees, Ierse bands, 'laatste albums'
MUZ / Top 5 van de dag #25 met daarin: politieke songs, Joni Mitchell, 'nummers korter dan 2.30 minuten', Japanse bands, Suede, Curtis Mayfield, Madchester, Outtros, 'songs van bands met Dave Grohl', concerten, 'songs waarop Slash meespeelt'
MUZ / Top 5 van de dag #26 Met daarin : Zweedse bands/artiesten, de plaat en z'n verhaal, Genesis, De Dijk, Top2000, PJ Harvey, het Excelsior label, supergroups en de meest gehate bands/artiesten
MUZ / Top 5 van de dag #27 met daarin: Bands die je haat, ABBA, 'Odes aan muziek', 'Nummers over geld', 'Franse artiesten', Natalie Merchant, 'Artiesten die voor hun 40e zijn overleden', Lou Reed, 'Nederlandstalige albums'
MUZ / Top5 van de dag #28 met daarin: Elvis Costello, 'liedjes over snoep', Bangles, Neil Diamond, 'liedjes over wind', Cat Stevens, Italiaanse bands, Kerstliedjes, 'albums met een voornaam in de titel', Yo la Tengo, Kirsty MacColl, 'einde van de wereld', Counting Crows
MUZ / Top5 van de dag #29 met daarin: girlgroups, Alex Turner, Depeche Mode, Beach Boys, songs korter dan 2 minuten, Toto, Stevie Wonder, nummers over wensen, New Romantics beweging, Massive Attack, engelen

[ Bericht 1% gewijzigd door methodmich op 05-01-2013 19:19:15 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121201759
Op verzoek van ranja is vandaag de opdracht

Je top 5 uit de top 100 van het top 40 jaaroverzicht 2012

Hieronder de nummers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makkelijk om rechtstreeks c/p te doen uit de spoiler, voor de teller van morgen.

En let op, in deel 29 staan al inzendingen!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121202004
Eigen inzending van de top 40 liedjes:

1 Beauty & de brains - Nielson
2 Balada - Gusttavo Lima
3 I follow rivers - Triggerfinger
4 Ai se eu te pego! - Michel Teló
5 Bagagedrager - Gers Pardoel featuring Sef

Nummer 1 support your locals, nummer 2 en 4 omdat die zo leuk waren op de feestjes in de kantine, nummer 3 omdat het grappig is dat zo'n band met een akoestische cover groot wordt en nummer 5 omdat de tekst zo slecht is dat ie leuk wordt.

En verder kende ik volgens mij 70 tot 80 van de songs niet of in elk geval niet bewust...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_121202193
1. Gangnam style - PSY
2. One day - Reckoning song - Asaf Avidan & the Mojos
3. Euphoria - Loreen
4. Beauty & de brains - Nielson
5. Epic - Sandro Silva & Quintino
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_121202811
01 908 Call me maybe - Carly Rae Jepsen
02 588 Gangnam style - PSY
03 184 Levels - Avicii
04 123 Sexy and I know it - LMFAO
05 116 Year of summer - Wildstylez featuring Niels Geusebroek
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:50:00 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121203193
1 I Follow Rivers - Triggerfinger
2 Sky on Fire - Handsome Poets
3 One day - Reckoning Song - Asaf Avidan & the Mojo´s
4 Young, wild & free - Snoop Dogg & Wiz Khalifa featuring Bruno Mars
5 Locked out of heaven - Bruno Mars
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2013 @ 20:02:05 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_121203732
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef ranja het volgende:

[..]

en hoe moet ik dat weten?
Als fervent quizzer zou je het kunnen weten, temeer daar het thema engelen was ;)

Ik neem het je ook niet kwalijk - ik gaf nu alleen de juist score :)

1. Massive Attack - Angel 41
2. Rammstein - Engel 21
3. Slayer - Angels of Death
4. Eurythmics - There Must Be An Angel (Playing With My Heart) 16
5. The Xx - Angels 14
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:05:10 #8
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_121203879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:23 schreef methodmich het volgende:

En verder kende ik volgens mij 70 tot 80 van de songs niet of in elk geval niet bewust...
Idem, dus doe niet eens een poging bij deze top 5...
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:18:34 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_121204446
Bij mijn eerste schifting hield ik er 13 over, ruim voldoende voor een top 5 dus :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:26:33 #10
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_121204801
Ken er hooguit 7.
En van tenminste 4 krijg ik direct enorme jeuk op allerlei onbereikbare plekken.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:35:51 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_121205194
1 Little talks - Of Monsters And Men
2 Ben je ook voor Nederland? (De geluksvogeltjesdans) - Wolter Kroes, Yes-R & Ernst Daniël Smid
3 50 ways to say goodbye - Train
4 Next to me - Emeli Sandé
5 Locked out of heaven - Bruno Mars
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:36:06 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_121205211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:18 schreef ranja het volgende:
Bij mijn eerste schifting hield ik er 13 over, ruim voldoende voor een top 5 dus :)
Ik 11. :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:59:27 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_121206252
ik 4, maar als Belg ken ik er ook een hoop niet
pi_121206468
Hoe weinig kennen jullie echt wtf _O-

Ik ken er 56 :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121206577
Denk dat ik er ook meer ken dan ik eik zou willen. :P.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:07:27 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_121206634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:04 schreef Norrage het volgende:
Hoe weinig kennen jullie echt wtf _O-

Ik ken er 56 :)
Ik ken het merendeel wel, denk, maar het merendeel is ook gewoon bagger.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_121206652
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:36 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik 11. :)
Same. Gezien ik de nummers uit de top 40 over het algemeen niet zo boeiend vind was het ook nog eens moeilijk kiezen uit de laatste 11. :P
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:19:11 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_121207186
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:04 schreef Norrage het volgende:
Hoe weinig kennen jullie echt wtf _O-

Ik ken er 56 :)
ik ken er wel meer, maar er waren 13 die ik enigzins redelijk vind :)
pi_121207519
Ik denk dat ik er ook maar 10 ooit vrijwillig zou kunnen opzetten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121208442
Ik ken ze allemaal. :P
pi_121209119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik ken ze allemaal. :P
ik 90 ofzo en misschien wel allemaal als ik ze hoor. ik vraag me welke zender je op je werk luistert als je er maar 10 ofzo kent.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_121210325
Oh ik heb dit jaar gewoon bijgehouden wat er allemaal in de top 40 staat, vandaar. Dat jaar daarvoor hield ik het veel minder bij, en toen kende ik er ook niet al te veel, geloof ik.
pi_121220874
1.Sky on fire - Handsome Poets
2.Somebody that I used to know - Gotye featuring Kimbra
3.Little talks - Of Monsters And Men
4. Locked out of heaven - Bruno Mars
5.We are never ever getting back together - Taylor Swift

Ik ken de meeste wel, maar toch lastig om er een top 5 van te maken.
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 10:12:30 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_121221295
1. Of Monsters and Men - Little Talks
2. Major Lazer - Get Free
3. Emelí Sande - Next To Me
4. Loreen - Euphoria
5. Marlon Roudette - New Age

Verder stond er nog 1 nummer in mijn shortlist, en die vond ik meer cult dan goed. Nummers uit 2011 probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_121222944
Little talks - Of Monsters And Men
Somebody that I used to know - Gotye featuring Kimbra
One day - Reckoning song - Asaf Avidan & the Mojos
I follow rivers - Triggerfinger (Lykke Li versie ook wel prima)
She wolf (Falling to pieces) - David Guetta featuring Sia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')