abonnement Unibet Coolblue
pi_121204460
Met betrekking tot de studentendiscussie, ik ben iig blij dat ik dit jaar nog afstudeer :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:41:29 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121205458
Ik doe gelukkig alleen maar school in de avond. Zonde van m'n tijd om de hele dag maar niks te zitten doen en me af en toe melden op school.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121207642
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:41 schreef Juicyhil het volgende:
Ik doe gelukkig alleen maar school in de avond. Zonde van m'n tijd om de hele dag maar niks te zitten doen en me af en toe melden op school.
Als je zo zou kunnen studeren is je studie niet uitdagend genoeg ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:33:58 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121207740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als je zo zou kunnen studeren is je studie niet uitdagend genoeg ;)
Is het ook niet. Maar iedere studie kun je prima naast het werk doen hoor. In de avond nog genoeg tijd over.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:37:25 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121207884
Gelukkig dat ik niet meer hoef te studeren. En tóch leer ik iedere dag. :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:43:00 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121208135
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:37 schreef donroyco het volgende:
Gelukkig dat ik niet meer hoef te studeren. En tóch leer ik iedere dag. :)
Ik heb ook al genoeg geleerd. Maar jammer genoeg heb je overal papieren nodig.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:44:24 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121208185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb ook al genoeg geleerd. Maar jammer genoeg heb je overal papieren nodig.
Yes, dat klopt. En gelukkig heb ik die wel.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 6 januari 2013 @ 00:10:51 #9
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_121214888
Morgen naar de expositie in de nieuwe kerk. *O*
Iemand al geweest?

http://www.nieuwekerk.nl/nl/#/nl/tentoonstellingen/indianen/?m=4
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_121222835
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:41 schreef Juicyhil het volgende:
Ik doe gelukkig alleen maar school in de avond. Zonde van m'n tijd om de hele dag maar niks te zitten doen en me af en toe melden op school.
Is wel relaxter ja, straks weer afstuderen en dan nog bezig met een paar vakken in de vrije avonduurtjes. Aan de andere kant moet je het er gedurende je studententijd ook wel een beetje van nemen :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:45:15 #11
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121352974
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:44 schreef donroyco het volgende:

[..]

Yes, dat klopt. En gelukkig heb ik die wel.
Maar voor wat, om aan de timmer opleiding te mogen beginnen? Je bent pas afgestudeerd als je in het graf ligt.
pi_121353034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Is het ook niet. Maar iedere studie kun je prima naast het werk doen hoor. In de avond nog genoeg tijd over.
Ook wel een flinke overdrijving natuurlijk...
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:59:35 #13
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121353574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:45 schreef Graslul het volgende:

[..]

Maar voor wat, om aan de timmer opleiding te mogen beginnen? Je bent pas afgestudeerd als je in het graf ligt.
Nee.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:06:38 #14
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121353856
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef donroyco het volgende:

[..]

Nee.
Een studie communicatie is wel iets voor jou. :)
pi_121354031
quote:
4s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:10 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Morgen naar de expositie in de nieuwe kerk. *O*
Iemand al geweest?

http://www.nieuwekerk.nl/nl/#/nl/tentoonstellingen/indianen/?m=4
Nog niet. Zag laatst op TV Noord-Holland een stukje over één of andere gast die indiaan was. Of tenminste, dat voelde hij zo. Het was gewoon een standaard Nederlander, maar hij voelde zich "erg verbonden" met zijn "broeders", hij werd er emotioneel van.

Nogal " :') "
  donderdag 10 januari 2013 @ 06:39:31 #16
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_121382654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nog niet. Zag laatst op TV Noord-Holland een stukje over één of andere gast die indiaan was. Of tenminste, dat voelde hij zo. Het was gewoon een standaard Nederlander, maar hij voelde zich "erg verbonden" met zijn "broeders", hij werd er emotioneel van.

Nogal " :') "
Best een onderhoudende expositie hoor, was voor mij ook meteen de eerste keer in de nieuwe kerk.
Mocht je een museumjaarkaart hebben moet je 3.50 bijbetalen,vole prijs is 15.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_121393479
Vanaf 1 Maart woon ik op de Albert Cuyp na 2,5 jaar op de kinkerstraat te hebben gewoond :)

Zuid vind ik wel echt een leukere buurt hoor dan west, althans: West is ook tof, maar die kinkerstraat zelf vind ik echt he-le-maal niets.

Ben wel benieuwd hoe het me gaat bevallen. Op de kinkerstraat woonde ik op kamers, en ging ik regelmatig terug naar mijn ouders en werkte ik in het weekend ook nog in de polder. Nu heb ik het appartementje zelf gekocht en ben ik wel van plan me volledig op amsterdam te gaan focussen..
pi_121393555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:40 schreef BenjaminLinus het volgende:
Vanaf 1 Maart woon ik op de Albert Cuyp na 2,5 jaar op de kinkerstraat te hebben gewoond :)

Zuid vind ik wel echt een leukere buurt hoor dan west, althans: West is ook tof, maar die kinkerstraat zelf vind ik echt he-le-maal niets.

Ben wel benieuwd hoe het me gaat bevallen. Op de kinkerstraat woonde ik op kamers, en ging ik regelmatig terug naar mijn ouders en werkte ik in het weekend ook nog in de polder. Nu heb ik het appartementje zelf gekocht en ben ik wel van plan me volledig op amsterdam te gaan focussen..
Een vriend van me woont ook de Albert Cuyp, kom er regelmatig. Superleuk, zolang je kan wennen aan de marktgeluiden. Ze beginnen vroeg en 6x per week :')
pi_121393695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een vriend van me woont ook de Albert Cuyp, kom er regelmatig. Superleuk, zolang je kan wennen aan de marktgeluiden. Ze beginnen vroeg en 6x per week :')
Ach op de kinkerstraat crossten er vanaf 6 uur ook al een hele rits autos/scooters/motoren en trilde ik bijna uit mn bed als er weer eens een tram langsbulderde, 10 x liever een marktkoopman dan.. Lijkt me nog best leuk wakker worden (al slaap ik er waarschijnlijk doorheen)
pi_121394405
Sowieso zijn die drukke 'doorgaande' wegen zoals de kinkerstraat niet echt ideale woonplekken denk ik. Want verder vind ik west best aardige stukjes hebben. De Albert Cuyp is ook wel mooi, maar inderdaad wel veel herrie denk ik. Ik woon zelf gelukkig net 100 meter van de Dappermarkt af, op een doodlopend straatje. Totaal geen last van die hele markt dus! :)
pi_121394545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef thettes het volgende:
Sowieso zijn die drukke 'doorgaande' wegen zoals de kinkerstraat niet echt ideale woonplekken denk ik. Want verder vind ik west best aardige stukjes hebben. De Albert Cuyp is ook wel mooi, maar inderdaad wel veel herrie denk ik. Ik woon zelf gelukkig net 100 meter van de Dappermarkt af, op een doodlopend straatje. Totaal geen last van die hele markt dus! :)
Klopt dat is echt ideaal, maar die straatjes zijn volgens mij ook duurder. Stond een appartementje van dezelfde grootte te koop aan de Frans Halsstraat, maar voor meer geld en 3 m2 minder. Zal er misschien mee te maken hebben dat je daar je auto gewoon voor de deur kunt zetten.. Heeft wel wat dat soort rustige, doodlopende straatjes in het (nabije) centrum van de stad.

Maar ach, levendigheid vind ik juist wel lekker. Zolang het maar niet jolig uitgaanspubliek is dat onder mn raam loopt vind ik het al gauw best. Zou niet graag in de leidsedwarsstraat willen wonen oid..

Enige waar ik nog wel een beetje angstig voor ben is hoe ik me de hele week ga vermaken :P Genoeg te doen natuurlijk, maar woonde altijd met 4 vrienden en ging ook regelmatig naar mn ouders in de polder. Echt 24/7 7 dagen per week een paar weken achter elkaar IN de stad zijn heb ik nog nooit echt gedaan, ben benieuwd of ik me ga vervelen...
pi_121394687
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:10 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Klopt dat is echt ideaal, maar die straatjes zijn volgens mij ook duurder. Stond een appartementje van dezelfde grootte te koop aan de Frans Halsstraat, maar voor meer geld en 3 m2 minder. Zal er misschien mee te maken hebben dat je daar je auto gewoon voor de deur kunt zetten..
Ik zit ook gewoon studentenhuur hoor ;). Auto kun je trouwens bij mij wonderlijk genoeg wel altijd gemakkelijk voor de deur kwijt, als er een parkeerbonnenboom op je rug groeit natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:10 schreef BenjaminLinus het volgende:

Enige waar ik nog wel een beetje angstig voor ben is hoe ik me de hele week ga vermaken :P Genoeg te doen natuurlijk, maar woonde altijd met 4 vrienden en ging ook regelmatig naar mn ouders in de polder. Echt 24/7 7 dagen per week een paar weken achter elkaar IN de stad zijn heb ik nog nooit echt gedaan, ben benieuwd of ik me ga vervelen...
Ik ben single dus dat betekent iig al een hoop meer 'alone-time'. Woonde eerst wel met vrienden in de Bijlmer. Maar omdat bij de plek waar ik nu woon zoveel meer leuke dingen te doen zijn vermaak ik me toch echt heel erg goed en heb zelden een verveeld 'alleen' gevoel. En gewoon zorgen dat je genoeg mensen over de vloer hebt. Dat lukt me een stuk makkelijker zonder huisgenoten (daar hou je toch onbewust rekening mee) en omdat je mensen het niet wil aandoen om helemaal in de bijlmer langs te komen :D

Zal allemaal wel meevallen dus denk ik!
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:32:47 #23
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121395248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:14 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik zit ook gewoon studentenhuur hoor ;). Auto kun je trouwens bij mij wonderlijk genoeg wel altijd gemakkelijk voor de deur kwijt, als er een parkeerbonnenboom op je rug groeit natuurlijk.

[..]

Ik ben single dus dat betekent iig al een hoop meer 'alone-time'. Woonde eerst wel met vrienden in de Bijlmer. Maar omdat bij de plek waar ik nu woon zoveel meer leuke dingen te doen zijn vermaak ik me toch echt heel erg goed en heb zelden een verveeld 'alleen' gevoel. En gewoon zorgen dat je genoeg mensen over de vloer hebt. Dat lukt me een stuk makkelijker zonder huisgenoten (daar hou je toch onbewust rekening mee) en omdat je mensen het niet wil aandoen om helemaal in de bijlmer langs te komen :D

Zal allemaal wel meevallen dus denk ik!
Zonde, je bent nu baas af.

Bijlmer _O_
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121395839
Na 10 jaar De Clercqstraat was ik ook echt zooooo blij toen ik aan een rustige straat ging wonen! Dat je gewoon met de ramen open nog een gesprek kunt voeren en zo.

En je hoeft volgens mij echt niet bang te zijn dat je je gaat vervelen in Amsterdam hoor. Je woont toch al een poosje in de stad, dus je kent echt wel mensen. En ja, je hebt niet meer automatisch thuis aanspraak van je huisgenoten, maar dat betekent toch niet meteen dat je je gaat vervelen?
pi_121395959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een vriend van me woont ook de Albert Cuyp, kom er regelmatig. Superleuk, zolang je kan wennen aan de marktgeluiden. Ze beginnen vroeg en 6x per week :')
In de zomer stinkt de markt ook enorm en trekt het aan het einde van de middag enorm veel ratten aan, die marktkoopmannen dumpen hun oude groente en vis(sap) en tja... :')
pi_121396049
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In de zomer stinkt de markt ook enorm en trekt het aan het einde van de middag enorm veel ratten aan, die marktkoopmannen dumpen hun oude groente en vis(sap) en tja... :')
Vislucht, ja. Ratten nog nooit gezien daar. Bovendien, in het begin van de avond wordt de boel schoongeveegd en afgespoten. Elke (markt)dag.
pi_121396156
Een woning tussen de Albert Cuyp en het Sarphatipark lijkt mij wel ideaal :Y snap dat gedweep van jonge mensen met de Jordaan niet zo.... De Pijp is toch veel leuker?
pi_121396511
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In de zomer stinkt de markt ook enorm en trekt het aan het einde van de middag enorm veel ratten aan, die marktkoopmannen dumpen hun oude groente en vis(sap) en tja... :')
Zeker in de zomer (hard)loop ik nog wel eens in t oosterpark en dan is 't dapperplein mn eindpunt.. helaas precies waar de viskraam overdag staat. Dodelijke stank ja :D
pi_121402509
Het Flevopark is trouwens een drassige boel, kan op veel van die paden amper lopen :P

De hertjes bij Jeugland daar nabij waren weer ubercute :Y
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:44:13 #30
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121402562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Bleie het volgende:
Na 10 jaar De Clercqstraat was ik ook echt zooooo blij toen ik aan een rustige straat ging wonen! Dat je gewoon met de ramen open nog een gesprek kunt voeren en zo.

Dat is de reden waarom ik het hele centrum het liefst ontwijk. Maar goed, ik werk er dus ik kom er alsnog dagelijks. Maar die drukte vind ik dus echt benauwend.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121402658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik het hele centrum het liefst ontwijk. Maar goed, ik werk er dus ik kom er alsnog dagelijks. Maar die drukte vind ik dus echt benauwend.
genoeg rustige straten in t centrum hoor.
Wie dit leest is hek.
pi_121410029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik het hele centrum het liefst ontwijk. Maar goed, ik werk er dus ik kom er alsnog dagelijks. Maar die drukte vind ik dus echt benauwend.
Ja dat zeg je wel vaker, maar dat is écht gewoon niet helemaal kloppend. Er zijn zoo veel heerlijk rustige plekjes in het centrum, en al helemaal in de buurten net er omheen. Buiten de doorgaande wegen en de paar markten zijn heel veel straatjes waar het heerlijk rustig vertoeven is hoor.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:32:38 #33
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121410877
Veel provincialen denken dit ook als ze hun half-jaarlijkse rondje Damrak, Kalverstraat Rokin en via de Wallen weer terug hebben gelopen maar die weten niet beter. Als Grachtengordel bewoner woon ik behoorlijk rustig en toch middenin de stad. ideaal :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:34:29 #34
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121410999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:21 schreef thettes het volgende:

[..]

Ja dat zeg je wel vaker, maar dat is écht gewoon niet helemaal kloppend. Er zijn zoo veel heerlijk rustige plekjes in het centrum, en al helemaal in de buurten net er omheen. Buiten de doorgaande wegen en de paar markten zijn heel veel straatjes waar het heerlijk rustig vertoeven is hoor.
Precies, daar zeg je het al. Daarvoor kom je niet naar het centrum. Singel, Prinsengracht etc zijn toch een beetje de plekken waar je toch wilt wonen als je in het centrum iets zoekt? Kun je net zo goed in Watergraafsmeer wonen...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121411122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:34 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Precies, daar zeg je het al. Daarvoor kom je niet naar het centrum. Singel, Prinsengracht etc zijn toch een beetje de plekken waar je toch wilt wonen als je in het centrum iets zoekt? Kun je net zo goed in Watergraafsmeer wonen...
erg logisch :')
Wie dit leest is hek.
pi_121411190
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Een woning tussen de Albert Cuyp en het Sarphatipark lijkt mij wel ideaal :Y snap dat gedweep van jonge mensen met de Jordaan niet zo.... De Pijp is toch veel leuker?
Jordaan ligt mij ook de dicht tegen het centrum aan. Wel een paar leuke straatjes, maar als je bijvoorbeeld naar de AH of een leuk kroegje in de buurt wilt, dan zit je al te snel weer in het toeristische gedeelte..

Daarom vind ik de pijp ook leuker, geeft me altijd een beetje het gevoel van een dorp binnen de stad. Al hoeft dat yuppengedoe van mij niet zo nodig. Dat merk ik namelijk wel heel erg : yuppengedrag bij een hoop lui..
pi_121411262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Bleie het volgende:
Na 10 jaar De Clercqstraat was ik ook echt zooooo blij toen ik aan een rustige straat ging wonen! Dat je gewoon met de ramen open nog een gesprek kunt voeren en zo.

En je hoeft volgens mij echt niet bang te zijn dat je je gaat vervelen in Amsterdam hoor. Je woont toch al een poosje in de stad, dus je kent echt wel mensen. En ja, je hebt niet meer automatisch thuis aanspraak van je huisgenoten, maar dat betekent toch niet meteen dat je je gaat vervelen?
Clercqstaat is qua drukte nagenoeg gelijk aan de kinkerstraat, al is de Clercq wel veel leuker O+
pi_121411343
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:34 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Precies, daar zeg je het al. Daarvoor kom je niet naar het centrum. Singel, Prinsengracht etc zijn toch een beetje de plekken waar je toch wilt wonen als je in het centrum iets zoekt? Kun je net zo goed in Watergraafsmeer wonen...
Het is toch juist ideaal als je rustig én mooi woont, maar 200 meter verderop wel alles bereikbaar hebt?
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:40:14 #39
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121411375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:39 schreef thettes het volgende:

[..]

Het is toch juist ideaal als je rustig én mooi woont, maar 200 meter verderop wel alles bereikbaar hebt?
Ik heb hier ook alles op 500 meter bereikbaar.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121411604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:40 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb hier ook alles op 500 meter bereikbaar.
Maar wel sfeerloos en lelijk. En zoals ik zei, ik heb er jaren gewoon met plezier gewoond hoor, maar meer dan praktisch is het gewoon niet. Dat stukje 'stadsheid' mist. En dan bedoel ik daarmee dus niet drukte en irritatie, maar sfeer en uitstraling.

Dat is voor mij persoonlijk wel belangrijk. Voor jou misschien minder.
pi_121411608
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:38 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Clercqstaat is qua drukte nagenoeg gelijk aan de kinkerstraat, al is de Clercq wel veel leuker O+
Nou, ik vind de De Clercq wel wat drukker. Zat wel op de hoek met de Bilderdijk, dus 4 trams, en veel ongelukken. Maar de buurt is O+ .
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:47:23 #42
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121411846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:43 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar wel sfeerloos en lelijk. En zoals ik zei, ik heb er jaren gewoon met plezier gewoond hoor, maar meer dan praktisch is het gewoon niet. Dat stukje 'stadsheid' mist. En dan bedoel ik daarmee dus niet drukte en irritatie, maar sfeer en uitstraling.

Dat is voor mij persoonlijk wel belangrijk. Voor jou misschien minder.
Tja, natuurlijk heeft iedereen zo z'n eigen wensen. Maar voor mij is rust gewoon erg belangrijk en bereikbaarheid. Ik moet niet 20 minuten onderweg zijn om op de ring te komen. Ik zit hier ideaal met de A9, A2. En andersom zit ik ook zo in het centrum (nog geen kwartier met de metro).

Maar goed, ik ben dan ook opgegroeid in Almere en ben dus meer de vinexwijken gewend. Het moet je ook maar net liggen denk ik.

Ik ben ook puur naar Amsterdam gekomen vanwege de goedkopere huizenprijzen hoor. Maar denk er dan weer niet zo snel over om terug naar Almere te gaan :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121416712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:47 schreef Juicyhil het volgende:

Maar goed, ik ben dan ook opgegroeid in Almere en ben dus meer de vinexwijken gewend. Het moet je ook maar net liggen denk ik.
Ik kom uit (de binnenstad van) Enkhuizen, hoe klein en nietig dat stadje ook is, het lijkt wel meer op amsterdam in en rond het centrum dan almere dat doet. Misschien vormt dat echt wel je voorkeuren ja!
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:13:10 #44
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_121417182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:37 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Jordaan ligt mij ook de dicht tegen het centrum aan. Wel een paar leuke straatjes, maar als je bijvoorbeeld naar de AH of een leuk kroegje in de buurt wilt, dan zit je al te snel weer in het toeristische gedeelte..

Daarom vind ik de pijp ook leuker, geeft me altijd een beetje het gevoel van een dorp binnen de stad. Al hoeft dat yuppengedoe van mij niet zo nodig. Dat merk ik namelijk wel heel erg : yuppengedrag bij een hoop lui..
Pijp is leuk. Mn zwager woon de een tijd op de Cuyp, leuke, rommelige buurt.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_121423160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]


Ik ben ook puur naar Amsterdam gekomen vanwege de goedkopere huizenprijzen hoor. Maar denk er dan weer niet zo snel over om terug naar Almere te gaan :P
Goedkopere huizen :? . Dat hoor je dan weer niet zo vaak over Amsterdam.
pi_121424498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:37 schreef BenjaminLinus het volgende:

[..]

Jordaan ligt mij ook de dicht tegen het centrum aan. Wel een paar leuke straatjes, maar als je bijvoorbeeld naar de AH of een leuk kroegje in de buurt wilt, dan zit je al te snel weer in het toeristische gedeelte..

Daarom vind ik de pijp ook leuker, geeft me altijd een beetje het gevoel van een dorp binnen de stad. Al hoeft dat yuppengedoe van mij niet zo nodig. Dat merk ik namelijk wel heel erg : yuppengedrag bij een hoop lui..
en wat is er nou weer mis met yuppengedrag? we kunnen niet allemaal uitkeringen trekken en daarvan de hele dag klaverjassen en paffen in de kroeg. zulk gedrag vind ik storender dan yuppengedrag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_121426827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en wat is er nou weer mis met yuppengedrag?
ze blokkeren het fietspad met hun kut bakfietsen :%
Wie dit leest is hek.
pi_121427471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:46 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ze blokkeren het fietspad met hun kut bakfietsen :%
dat is ook kut ja, alleen mag je daar niets van zeggen:

OUD / Moeders met bakfietsen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_121430394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en wat is er nou weer mis met yuppengedrag? we kunnen niet allemaal uitkeringen trekken en daarvan de hele dag klaverjassen en paffen in de kroeg. zulk gedrag vind ik storender dan yuppengedrag.
Dat is het andere uiterste.
pi_121431286
*Bakfietsmoeder meldt* O-)
pi_121434253
Toch is het wel vervelend soms die bakfietsen. Helemaal als men er niet goed op kan/durft te fietsen. Gister bijvoorbeeld in de van Baerlestraat (waar het fietspad ongeveer 50 cm breed is vanaf Ruisdaelstraat tot aan Museumplein) minutenlang (okee, waarschijnlijk maar 1 minuut...maar toch) achter een bangig/trage bakfietsfiguur gezeten die niet in te halen was.
pi_121434417
Ben ik dan de enige die via het voetpad inhaalt? :@
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_121434520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:39 schreef TJV het volgende:
Ben ik dan de enige die via het voetpad inhaalt? :@
Het was gister rond 6 uur, dus druk en nat rond het Museumplein:P Dan haal ik dat soort trucs niet uit.
pi_121434594
Als ik 1 kansje zie pak ik hem. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_121434607
Die bakfietsers letten echt voor geen meter op.
Maar misschien nog irritanter zijn trage fietsers die bij elk stoplicht perse weer vooraan moeten gaan staan! :( Sterf!
Ik heb je net ingehaald ik blijf gvd niet bezig trage kuttekop
pi_121434635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:43 schreef TJV het volgende:
Als ik 1 kansje zie pak ik hem. :P
Ha inderdaad. Vind fietsen in Amsterdam ook echt fantastisch leuk :D
pi_121435013
Het ergste zijn, nog veel erger dan bakfietsen, die buitenlanders met hun fietstaxi die super traag bijna het hele fietspad in het centrum in beslag nemen :r

Ook zijn die labiele figuren met hun Canta die keihard langs je heen komen racen over het fietspad bijzonder irritant.
pi_121435071
Oh nog meer ergernissen! Voetgangers die blind oversteken. Gvd flikker een eind op en kijk uit je doppen! Vorige week elk klein ritje op de fiets wel weer raak. :(
pi_121436506
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:55 schreef Godtje het volgende:
Oh nog meer ergernissen! Voetgangers die blind oversteken. Gvd flikker een eind op en kijk uit je doppen! Vorige week elk klein ritje op de fiets wel weer raak. :(
Damstraat en grimburgwal kun je dan je lol op :D twee ergste straatjes in Amsterdam wat dat betreft.

Totdat ik er wandel, dan moeten die fietsers oppassen...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:07:24 #60
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_121437988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:55 schreef Godtje het volgende:
Oh nog meer ergernissen! Voetgangers die blind oversteken. Gvd flikker een eind op en kijk uit je doppen! Vorige week elk klein ritje op de fiets wel weer raak. :(
Stoplichten in het centrum staan er vaak voor de sier (voor voetgangers) heb ik het idee :P
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:09:19 #61
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121438057
quote:
We got it: A 24-hour permit!
We got it! After months of excitement, we can now finally officially shout it from the rooftops; we got the 24-hour license! What can you expect from us in the near future and what changes will be made?

With the 24-hour permit, we initially want to expand our opening times, but also offer space to be more creative in our programming. Because of the 24 hour license, we aren’t confined to the closing time of 5 AM on weekends and 3 AM on a weekday. Of course this license doesn’t mean we’ll be opening our doors 24/7, but it does create a enormous freedom in our international program. It’s mainly interesting for the Thursday and Sunday night; why stop if we’re having a good time, right? Another example is Amsterdam Dance Event; usually we always had to apply for a special dispensation. Now, we can let the DJ’s play on if the opportunity presents itself or bring in new DJ’s with enough energy after their initial performance to play their music into the late late hours. We can also offer our visitor a nice breakfast when the sun comes up; also one of the plans we hope to realize very soon.

Next to this, we also want to start with the development of a Night Museum. With the Night Museum, we want to put our visitors into touch with art in a light manner like it did in March when collaborating with the Stedelijk Museum. Imagine works along the likes of Rineke Dijkstra, Jeremy Shaw and Mark Leckey, which you can admire in between dancing. We want to create a town within a town whereby you never have to leave to building. You’ll find everything in one place: you can discover innovative art, good food in our vegetable restaurant, attend a lecture or dance the night away. These dynamics give everyone the freedom to feel at home, to get inspired and to become part of Trouw.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:10:13 #62
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_121438092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:28 schreef thettes het volgende:

[..]

Damstraat en grimburgwal kun je dan je lol op :D twee ergste straatjes in Amsterdam wat dat betreft.

Totdat ik er wandel, dan moeten die fietsers oppassen...
Damstraat :r Langs de Amstel tussen Muntplein en de Blauwbrug is het vaak ook drama, de stoep daar is zo smal dat veel mensen maar aan de andere kant op het fietspad gaan lopen.
Tranquillo
pi_121438185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:09 schreef donroyco het volgende:

[..]

t werd tijd :P
ben vooral benieuwd hoe de tolhuistuin zich nu gaat ontwikkelen.
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:18:37 #64
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_121438365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:09 schreef donroyco het volgende:

[..]

Lekker ja.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:35:09 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121438864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:10 schreef icebliss het volgende:

[..]

Damstraat :r Langs de Amstel tussen Muntplein en de Blauwbrug is het vaak ook drama, de stoep daar is zo smal dat veel mensen maar aan de andere kant op het fietspad gaan lopen.
Terechte klacht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121442140
Gelukkig kom ik eigenlijk zelden tot nooit (het liefst zo min mogelijk) in het gebied ''binnen'' de nassaukade, behalve met uitgaan en als ik een keer schoenen nodig heb ofzo....

Toen ik er net woonde vond ik dat juist vet dat ik er zo dcht bij woonde, maar vind er niet veel aan meer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:59:14 #67
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_121465765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:09 schreef donroyco het volgende:

[..]

Goede zaak :)
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:08:12 #68
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_121489387
Ik kan mij de ergernissen richting bakfietsen wel voorstellen, ik rij er zelf eentje ;) (drie-wieler, zo'n brede)
Ik weet donderdersgoed dat ik breed ben, en ik doe alles in de stad op verschillende soorten fietsen en heb een redelijk goede fietsconditie, en ik hou eigenlijk nooit iemand op omdat ik ook met bakfiets zo hard mogelijk doorrijd, zoals je dat als normale Amsterdammer doet.
Maar op zo'n bakfiets is het wel even opletten wat je doet in bochten.
Remmen zitten op alle drie de wielen, dat gaat wel goed. En als het glad is ben ik net even wat zekerder hiermee met de kinderen dan op een 2-wieler.

Maar als je moet wachten op een trage voorganger: welkom in de stad. Het is af en toe niet anders.Ik heb mij daar na 30 jaar bij neergelegd.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_121506004
Moet nog een fiets regelen, maar als ik de verhalen zo lees is dat misschien beter van niet :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_121565093
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:50 schreef Mark-J het volgende:
Moet nog een fiets regelen, maar als ik de verhalen zo lees is dat misschien beter van niet :+
Niet van een junk halen, dan rij je straks op mijn fiets.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_121565328
Trouwens he. Waar halen jullie de lekkerste roti? Vond Warung de laatste keer niet zo lekker meer. ;(
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_121565539
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:09 schreef TJV het volgende:
Trouwens he. Waar halen jullie de lekkerste roti? Vond Warung de laatste keer niet zo lekker meer. ;(
in oost, weet ff niet meer hoe die tent heet :P
hier in de buurt haal ik altijd bij ram's :9~
Wie dit leest is hek.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:50:49 #73
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_121577278
*; R *; O *; O *; P *; R *; A *; M *;
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:01:17 #74
97745 Thorical
finding a way
pi_121580964
ff een ander kantje van Amsterdam
pi_121582531
Vanochtend anderhalf uur over gedaan om met ov van Noord naar Amstel te komen -O- .
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:03:10 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_121582624
Echt nog geen 5 min vertraging gehad vandaag, wat loopt iedereen toch te janken? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_121582823
Ben nog niet uit huis geweest, kan er niet over meepraten :P
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_121588147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:01 schreef Thorical het volgende:
ff een ander kantje van Amsterdam
[ afbeelding ]
Je moet maar zo denken, als de hele A10 vol staat, dan lig je eigenlijk gewoon op de eerste plek in de file.

Zelf op mijn weg naar het Roeterseiland zeker twee minuten vertraagd door mensen die opeens als een oud wijf gaan fietsen in de sneeuw. Twee minuten op 10 minuten totale reistijd is natuurlijk wel weer erg veel :D
pi_121657677
Tijdje geleden een familielid overleden, en het komt erop neer dat mijn pa de erfenis krijgt..

In ieder geval, ik ben lucky, en dat geld wil hij in woonruimte gaan investeren voor mij. Nu droom ik al vanaf mijn 19e om in een leuke buurt in Amsterdam te wonen (De Pijp, Jordaan, Rivierenbuurt ofzo)..

Tot nu toe altijd in een smerig studentenhuis gewoond, 3 jaar lang en ik twijfel of het nog wel zo'n handige stap is. Nog steeds lijkt het me heerlijk, maar ben 23 en mijn studententijd zit er nagenoeg op. Ook heb ik de kans dat al mijn (studenten) vrienden die nu in Amsterdam wonen binnen niet al te lange tijd afstuderen en wellicht vertrekken uit de stad. Dan zit ik daar met een net aangekocht appartement, waarvan het toch wel de bedoeling is dat ik het er een jaar of 7/8 gaan uithouden..

Vraag dus hier (al zullen de meesten hier al bevooroordeeld zijn en sowieso al pro amsterdam) : Is dit handig ja of nee? En een vraag met name aan starters: Is het leven in het centrum van de stad voor jullie nog altijd fijn, of had je nu liever ergens gezeten met bijvoorbeeld een auto voor de deur?
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:10:20 #80
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121657802
Waar ga je werken? Want dat maakt je laatste vraag natuurlijk van meer of minder belang. Verder ben je 23, dus is dit je eerste huisje tot je 30ste. Dan zou ik gewoon lekker in de stad blijven :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:12:53 #81
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121657993
Daarom heb ik nu m'n motorrijbewijs gehaald, hoef ik geen tig kosten te betalen om een auto te hebben in Amsterdam.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121658030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:10 schreef eriksd het volgende:
Waar ga je werken? Want dat maakt je laatste vraag natuurlijk van meer of minder belang. Verder ben je 23, dus is dit je eerste huisje tot je 30ste. Dan zou ik gewoon lekker in de stad blijven :)
Ben momenteel nog bezig met mijn opleiding rechten. Wil hierna nog wel een master erbij pakken en een of meerdere stages gaan lopen, dus verwacht pas rond mijn 26/27e helemaal ''los'' te zijn van de uni.. Maar Amsterdam lijkt me in mijn vakgebied wel het grootste aanbod hebben dus dat is een pre..
pi_121658117
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:12 schreef Juicyhil het volgende:
Daarom heb ik nu m'n motorrijbewijs gehaald, hoef ik geen tig kosten te betalen om een auto te hebben in Amsterdam.
Dat is inderdaad de keerzijde van het verhaal. Straks zit ik leuk en wel in Amsterdam ( en echt, het lijkt me O+ ), maar wonen mijn vrienden lekker buiten de stad en hebben eigen vervoer en zit ik op mn 30e nog elke dag in de tram/op de fiets... Dat is wel een serieus nadeel..
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:16:50 #84
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121658244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de keerzijde van het verhaal. Straks zit ik leuk en wel in Amsterdam ( en echt, het lijkt me O+ ), maar wonen mijn vrienden lekker buiten de stad en hebben eigen vervoer en zit ik op mn 30e nog elke dag in de tram/op de fiets... Dat is wel een serieus nadeel..
Je moet ze de kost geven die eerst 10 minuten fietsen naar een garagebox om vanaf daar met de auto verder te gaan :')

Maar aan de andere kant je hoeft Amsterdam amper uit :) Ik heb maanden gehad dat ik Amsterdam inderdaad niet uit was geweest. En het openbaar vervoer is op zich wel goed en eventueel is alles nog met de fiets te bereiken.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121658340
Motoren worden in Amsterdam echt massaal van de straat gestolen en anders halen ze er onderdelen af en zelfs vandalisme komt voor, een kennis van mij heeft er erg veel last van.
Binnen zetten is het devies.
pi_121658353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Je moet ze de kost geven die eerst 10 minuten fietsen naar een garagebox om vanaf daar met de auto verder te gaan :')

Maar aan de andere kant je hoeft Amsterdam amper uit :) Ik heb maanden gehad dat ik Amsterdam inderdaad niet uit was geweest. En het openbaar vervoer is op zich wel goed en eventueel is alles nog met de fiets te bereiken.
Dat is ook waar, nog goed voor de (waarschijnlijk tegen die tijd) beginnende buikvorming :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:20:10 #87
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121658488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Motoren worden in Amsterdam echt massaal van de straat gestolen en anders halen ze er onderdelen af en zelfs vandalisme komt voor, een kennis van mij heeft er erg veel last van.
Binnen zetten is het devies.
Serieus? Is dat echt een probleem? -O- Ik kan hem namelijk (hier in Venserpolder) niet binnen zetten. Of als het mogelijk zou zijn, heb ik ruzie met m'n buren.

En dan op het werk (de Singel) kan ik hem dus ook alleen maar buiten zetten.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121658552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de keerzijde van het verhaal. Straks zit ik leuk en wel in Amsterdam ( en echt, het lijkt me O+ ), maar wonen mijn vrienden lekker buiten de stad en hebben eigen vervoer en zit ik op mn 30e nog elke dag in de tram/op de fiets... Dat is wel een serieus nadeel..
Ik heb vrienden wonen in leuke centrale buurten van Amsterdam en die hebben gewoon een auto + parkeervergunning.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_121658699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:08 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Tijdje geleden een familielid overleden, en het komt erop neer dat mijn pa de erfenis krijgt..

In ieder geval, ik ben lucky, en dat geld wil hij in woonruimte gaan investeren voor mij. Nu droom ik al vanaf mijn 19e om in een leuke buurt in Amsterdam te wonen (De Pijp, Jordaan, Rivierenbuurt ofzo)..

Tot nu toe altijd in een smerig studentenhuis gewoond, 3 jaar lang en ik twijfel of het nog wel zo'n handige stap is. Nog steeds lijkt het me heerlijk, maar ben 23 en mijn studententijd zit er nagenoeg op. Ook heb ik de kans dat al mijn (studenten) vrienden die nu in Amsterdam wonen binnen niet al te lange tijd afstuderen en wellicht vertrekken uit de stad. Dan zit ik daar met een net aangekocht appartement, waarvan het toch wel de bedoeling is dat ik het er een jaar of 7/8 gaan uithouden..

Vraag dus hier (al zullen de meesten hier al bevooroordeeld zijn en sowieso al pro amsterdam) : Is dit handig ja of nee? En een vraag met name aan starters: Is het leven in het centrum van de stad voor jullie nog altijd fijn, of had je nu liever ergens gezeten met bijvoorbeeld een auto voor de deur?
Ik zou het wel weten :7

Tegen die tijd ben je dus 30, en is de woningmarkt met een beetje geluk weer aangetrokken. Als je dus behoefte krijgt aan wat meer ruimte (wellicht kinderen enzo), dan verkoop je het appartementje met een beetje geluk met winst, en koop je voor dat geld een leuke doorzonwoning in Almere van 3 verdiepingen :D

Je moet er wel tegen kunnen om in een kleine ruimte te kunnen leven (neem aan dat het niet om een enorm appartement met tuin gaat), maar als dat geen probleem is, dan zit je op die plekken in Amsterdam heerlijk centraal. En mochten je vrienden vroeg of laat uitvliegen, kun je jouw stekkie mooi als reunieplek gebruiken toch ;)
  donderdag 17 januari 2013 @ 02:32:37 #90
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_121667351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:08 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Tijdje geleden een familielid overleden, en het komt erop neer dat mijn pa de erfenis krijgt..

In ieder geval, ik ben lucky, en dat geld wil hij in woonruimte gaan investeren voor mij. Nu droom ik al vanaf mijn 19e om in een leuke buurt in Amsterdam te wonen (De Pijp, Jordaan, Rivierenbuurt ofzo)..

Tot nu toe altijd in een smerig studentenhuis gewoond, 3 jaar lang en ik twijfel of het nog wel zo'n handige stap is. Nog steeds lijkt het me heerlijk, maar ben 23 en mijn studententijd zit er nagenoeg op. Ook heb ik de kans dat al mijn (studenten) vrienden die nu in Amsterdam wonen binnen niet al te lange tijd afstuderen en wellicht vertrekken uit de stad. Dan zit ik daar met een net aangekocht appartement, waarvan het toch wel de bedoeling is dat ik het er een jaar of 7/8 gaan uithouden..

Vraag dus hier (al zullen de meesten hier al bevooroordeeld zijn en sowieso al pro amsterdam) : Is dit handig ja of nee? En een vraag met name aan starters: Is het leven in het centrum van de stad voor jullie nog altijd fijn, of had je nu liever ergens gezeten met bijvoorbeeld een auto voor de deur?
Dat je hier nog over na moet denken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_121668408
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:08 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Tijdje geleden een familielid overleden, en het komt erop neer dat mijn pa de erfenis krijgt..

In ieder geval, ik ben lucky, en dat geld wil hij in woonruimte gaan investeren voor mij. Nu droom ik al vanaf mijn 19e om in een leuke buurt in Amsterdam te wonen (De Pijp, Jordaan, Rivierenbuurt ofzo)..

Tot nu toe altijd in een smerig studentenhuis gewoond, 3 jaar lang en ik twijfel of het nog wel zo'n handige stap is. Nog steeds lijkt het me heerlijk, maar ben 23 en mijn studententijd zit er nagenoeg op. Ook heb ik de kans dat al mijn (studenten) vrienden die nu in Amsterdam wonen binnen niet al te lange tijd afstuderen en wellicht vertrekken uit de stad. Dan zit ik daar met een net aangekocht appartement, waarvan het toch wel de bedoeling is dat ik het er een jaar of 7/8 gaan uithouden..

Vraag dus hier (al zullen de meesten hier al bevooroordeeld zijn en sowieso al pro amsterdam) : Is dit handig ja of nee? En een vraag met name aan starters: Is het leven in het centrum van de stad voor jullie nog altijd fijn, of had je nu liever ergens gezeten met bijvoorbeeld een auto voor de deur?
ik heb zelf ook gekocht in amsterdam en geen spijt van gehad. De vrienden die uit de stad verhuisd zijn komen juist graag naar amsterdam toe, en er zijn ook een hoop hier blijven wonen. ik vind het heerlijk dat er zoveel te doen is en ik woon op IJburg dus auto is geen probleem.
pi_121668434
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:13 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

in oost, weet ff niet meer hoe die tent heet :P
hier in de buurt haal ik altijd bij ram's :9~
die in oost O+
pi_121668548
Ik ben 35, mijn man 43, en we hebben nog steeds geen auto. :P We hebben nu in Noord zelfs parkeerplek op eigen terrein, maar ik heb er gewoon echt geen behoefte aan. Ik werk in Amsterdam, en ga dus op de fiets, of bij rotweer met de bus, (8> werkt in Amsterdam en Hilversum, en doet dat laatste met de trein. Voor als we een auto nodig hebben, hebben we een Greenwheels-abonnement. Is nu in Noord iets minder handig, maar toen we nog in Zeeburg hadden, stond-ie ongeveer voor de deur.

Zeeburg is trouwens ook wel echt een buurt om te kijken voor zo'n appartement hoor. Daar heb je voor hetzelfde geld nog aardig wat meer vierkante meters dan in de Pijp / Jordaan / Centrum.
pi_121669177
@ Mister_B, doen!

Nouja, ik had 't wel gedaan. Ik woon nu ook al een tijdje op mezelf in Amsterdam en 't bevalt me nog elke dag. Zit nu in een vrij rustige buurt in 't centrum, vlak achter Artis.

De voordelen zijn dat ik alles in de buurt heb; supermarkten, binnenstad, dierentuin :+, treinstation/OV, nieuw markt, waterlooplein, dappermarkt, musea, enz enz. Het enige nadeel die ik ondervind is mijn auto, want die gebruik ik nauwelijks. Ik pak meestal de tram naar het werk (10min) en met de fiets kom ik ook overal. In de lente/zomer door Amsterdam fietsen _O_ . Verder zou je voor het geld dat ik betaal natuurlijk veel groter elders kunnen wonen, maar dat wil ik niet ;).

Dus ik zou het wel doen!
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:55:40 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_121670273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Motoren worden in Amsterdam echt massaal van de straat gestolen en anders halen ze er onderdelen af en zelfs vandalisme komt voor, een kennis van mij heeft er erg veel last van.
Binnen zetten is het devies.
hier is er zelfs een motor uit de parkeergarage gejat....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_121694141
Wie dit leest is hek.
pi_121695033
Oke oke :)

Zo dacht ik er zelf ook over, maar wilde toch even kijken of het niet iets te impulsief is om maar meteen te roepen :JA IN AMSTERDAM!!...

Ijburg heeft inderdaad zijn voordelen, maar ik vind de Pijp toch wat....gezelliger. En tja, ik ben toch in mijn eentje en laat er de komende 7 jaar een vriendin bijkomen, een kind gaat nog (hopelijk) wel even wat langer duren, dus dan vermaak ik me prima in een klein appartementje.

Nu nog wat zoeken, er staat genoeg leuks tussen ( ook voor best prima prijzen eigenlijk :) )
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:00:25 #98
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121696094
quote:
Reguliers breestraat _O_ Blijft mooi die oude plaatjes O+
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121696172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Reguliers breestraat _O_ Blijft mooi die oude plaatjes O+
heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.
Wie dit leest is hek.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:02:57 #100
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121696244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Oke oke :)

Zo dacht ik er zelf ook over, maar wilde toch even kijken of het niet iets te impulsief is om maar meteen te roepen :JA IN AMSTERDAM!!...

Ijburg heeft inderdaad zijn voordelen, maar ik vind de Pijp toch wat....gezelliger. En tja, ik ben toch in mijn eentje en laat er de komende 7 jaar een vriendin bijkomen, een kind gaat nog (hopelijk) wel even wat langer duren, dus dan vermaak ik me prima in een klein appartementje.

Nu nog wat zoeken, er staat genoeg leuks tussen ( ook voor best prima prijzen eigenlijk :) )
Tja, hou ook rekening met hou je wensen misschien over 5 jaar zijn. Ik woon nu sinds 3 jaar in een appartement van 40 m2 (in m'n eentje). Maar kan me niet voorstellen dat ik hier over 3 jaar nog zit. Dan wil ik toch echt wel wat groters (zeker omdat ik nu 3 jaar later dan veul meer per maand krijg)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juicyhil op 17-01-2013 21:12:37 ]
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:03:22 #101
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121696272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.
Klopt ja, die volg ik ook :Y Maar die van jou heb ik nog niet langs zien komen :N
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:15:26 #102
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121696918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:03 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Klopt ja, die volg ik ook :Y Maar die van jou heb ik nog niet langs zien komen :N
Die heb ik wel voorbij zien komen, Juicy ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:27:36 #103
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121697551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:15 schreef donroyco het volgende:

[..]

Die heb ik wel voorbij zien komen, Juicy ;)
Dan ligt het eraan dat ik niet zo vaak op Facebook zit :@
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:36:04 #104
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121698067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:27 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dan ligt het eraan dat ik niet zo vaak op Facebook zit :@
Hij staat in hun algemene album.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:37:30 #105
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121760355


Mijn buurt _O_ vroeger. Het is nu nogal veranderd :P

Btw, ook een leuke pagina om te volgen: https://www.facebook.com/AmsterdamVanBoven
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_121815180
ArenA O+
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
  zondag 20 januari 2013 @ 20:07:09 #107
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121815798
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:55 schreef Roma-Totti het volgende:
ArenA O+
Venserpolder O+
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 20:23:35 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_121816590
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

heb m van de facebookpagina 'oud amsterdam', hebben alleen maar mooie plaatjes.
Ik heb hier al heel veel leuke oude foto's gevonden :) Ook van de straat waar ik vroeger als kind woonde. Niet de Reguliersbree overigens ;)

Oh en nog even klagen, kutsneeuw :r hier in de straat wordt nooit gestrooid, wordt weer leuk morgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 20 januari 2013 @ 20:26:33 #109
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121816719
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb hier al heel veel leuke oude foto's gevonden :) Ook van de straat waar ik vroeger als kind woonde. Niet de Reguliersbree overigens ;)
Ja klopt, kun je heul veul vinden. :Y Van het kantoor waar ik weer staat ook een foto van 400 jaar terug. :P
quote:
Oh en nog even klagen, kutsneeuw :r hier in de straat wordt nooit gestrooid, wordt weer leuk morgen.
Bij mij ook niet. Maar ik hoef alleen maar naar de metro te lopen. In het centrum zijn al die trottoirs ook niet begaanbaar :{
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 20:27:59 #110
9859 crew  Karina
Woman
pi_121816788
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:26 schreef Juicyhil het volgende:
Bij mij ook niet. Maar ik hoef alleen maar naar de metro te lopen. In het centrum zijn al die trottoirs ook niet begaanbaar
Ik ging gisteren boodschappen doen en bijna op mijn bek :{ Alleen voor de winkels wordt het door de winkeliers nog een beetje bijgehouden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 20 januari 2013 @ 20:30:05 #111
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121816892
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik ging gisteren boodschappen doen en bijna op mijn bek :{ Alleen voor de winkels wordt het door de winkeliers nog een beetje bijgehouden.
Als je op de gracht zo'n brug oploopt, dat is bijna niet te doen. Het gaat steil omhoog waardoor ik niet echt durf om er zo op te lopen :@
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 20:31:14 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_121816963
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Als je op de gracht zo'n brug oploopt, dat is bijna niet te doen. Het gaat steil omhoog waardoor ik niet echt durf om er zo op te lopen :@
Het is net een spiegel, die bevroren sneeuw. Bij mijn werk is een bruggetje, dat is helemaal eng, als je uitglijdt val je zo in het water.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 20 januari 2013 @ 20:32:25 #113
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121817036
quote:
99s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:31 schreef Karina het volgende:

[..]

Het is net een spiegel, die bevroren sneeuw. Bij mijn werk is een bruggetje, dat is helemaal eng, als je uitglijdt val je zo in het water.
Auw, ja daar ben ik ook bang voor. Bij de metro hier gaat het een stukje omhoog en is ook behoorlijk glad. Niet veel daarnaast gaat het steil naar beneden met een sloot daaronder. Moet je niet met kinderen lopen :X
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 20:48:57 #114
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121817957
Woon sinds twee weken in Amsterdam _O_ , bevalt me tot nu toe goed :)
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121819807
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:48 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Woon sinds twee weken in Amsterdam _O_ , bevalt me tot nu toe goed :)
Welkom :) waar in Amsterdam ongeveer?
  zondag 20 januari 2013 @ 21:59:27 #116
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121822488
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef thettes het volgende:

[..]

Welkom :) waar in Amsterdam ongeveer?
Bijlmer, D-buurt. Studentenwoning, maar ik ben wel lekker snel bij Amsterdamse Poort en ben met 20 minuutjes in het centrum.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:00:51 #117
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121822577
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Bijlmer, D-buurt. Studentenwoning, maar ik ben wel lekker snel bij Amsterdamse Poort en ben met 20 minuutjes in het centrum.
Das hier vlakbij :Y
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 22:01:58 #118
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121822660
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Das hier vlakbij :Y
Je weet zeker welke studentenwoningen ik bedoel :D? Snap niet dat zuid-oost zo'n slechte naam heeft, vind de sfeer tot nu toe niet vervelend
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:02:29 #119
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121822697
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Je weet zeker welke studentenwoningen ik bedoel :D? Snap niet dat zuid-oost zo'n slechte naam heeft, vind de sfeer tot nu toe niet vervelend
Ja die groene toch? Bij de BP daar.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 22:03:04 #120
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121822740
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja die groene toch? Bij de BP daar.
Nee, die nieuwe containerwoningen tegenover het grote Randstad kantoor :P
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121822789
Ik herhaal het inderdaad ongeveer elke twee pagina's in dit topic, me de Bijlmer is niks mis :D
  zondag 20 januari 2013 @ 22:05:01 #122
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121822869
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:03 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Nee, die nieuwe containerwoningen tegenover het grote Randstad kantoor :P
Ooh ok, nog dichterbij dan :P Ik woon in de B-buurt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 22:06:02 #123
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121822950
Best veel fokkers hier in de Bijlmer dan :o Zelfs bij me in de straat dan :D
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 22:13:54 #124
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121823475
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ooh ok, nog dichterbij dan :P Ik woon in de B-buurt.
Ah, daar fiets ik altijd langs als ik naar de metro wil.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:14:26 #125
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_121823509
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:13 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Ah, daar fiets ik altijd langs als ik naar de metro wil.
Standvliet? Daat stap ik altijd op.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 januari 2013 @ 22:21:32 #126
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121823983
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Standvliet? Daat stap ik altijd op.
Oh ik meestal Venserpolder, is dichterbij voor mij. Of als ik lui ben neem ik de bus naar Bijlmer ArenA en stap ik daar op de metro
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121829014
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Oh ik meestal Venserpolder, is dichterbij voor mij. Of als ik lui ben neem ik de bus naar Bijlmer ArenA en stap ik daar op de metro
In de containerwoningen waar ze ook nog aan het bouwen zijn? Is een vriendin van mij pas ook komen wonen! :o Best wel mooi van binnen zo'n huisje.
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  zondag 20 januari 2013 @ 23:59:06 #128
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121829065
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Mark-J het volgende:

[..]

In de containerwoningen waar ze ook nog aan het bouwen zijn? Is een vriendin van mij pas ook komen wonen! :o Best wel mooi van binnen zo'n huisje.
Jep, die, zeker mooi en redelijk groot nog van binnen. Plus zeer goed te betalen (huursubsidie ;) )
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121836584
Was vanochtend weer voor geen meter gestrooid/geveegd in Zuidoost....
pi_121836687
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:16 schreef Fides het volgende:
Was vanochtend weer voor geen meter gestrooid/geveegd in Zuidoost....
Negers komen toch niet voor 12.00 uur uit hun bed dus ze hebben alle tijd.
pi_121837175
_O-
pi_121837387
Deze "neger" mocht wel op tijd zijn nest uit...en was veroordeeld tot het gebruiken van het OV (dat ook enorm vertraagd was) omdat de fietspaden compleet onbegaanbaar waren.
pi_121841130
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:48 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Woon sinds twee weken in Amsterdam _O_ , bevalt me tot nu toe goed :)
Ik ook, sinds twee maanden. In de Pijp. Kan niet wachten totdat de lenteperiode begint. Iedereen zit nu binnen.
pi_121852851
Mijn fiets heeft het na 6 jaar trouwe dienst eindelijk begeven. Ik heb dus weinig kijk op wat redelijke nieuwe (of goede 2ehands) fietsen hier in Amsterdam zijn. Iemand tips?
pi_121853418
Koningsplein
pi_121853839
toevoeging: mijn fiets is dus in 6 jaar nog nooit gestolen, dus dat segment wil ik zelf ook even links laten liggen :D
pi_121855783
Ga gewoon naar een fietsenmaker bij je in de buurt, probeer wat verschillende uit. Voor 100-150 euro heb je een prima fiets, die zeker weer 6-10 jaar meekan.
pi_121856895
Ga pas een fiets kopen als die 5 meter sneeuw weg is :P Was vandaag met 20 minuutjes bij de VU vanaf Strandvliet, prima te doen!
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_121929297
Fietsend:P? Ik pak nog steeds de metro omdat ik er niet helemaal op vertrouw dat de polder tussen Duivendrecht en Buitenveldert is gestrooid/sneeuwvrij/ijsvrij is?
pi_121929565
Over negers gesproken: gisteren werd er blijkbaar eentje begraven op de Nieuwe Ooster, op gegeven moment zag je meer BMWs dan bomen. En Oost is best groen :P
pi_121931663
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:39 schreef thettes het volgende:
Mijn fiets heeft het na 6 jaar trouwe dienst eindelijk begeven. Ik heb dus weinig kijk op wat redelijke nieuwe (of goede 2ehands) fietsen hier in Amsterdam zijn. Iemand tips?
Elke bouwmarkt heeft voor 150 euro nieuwe fietsen.
pi_121932034
heb er al eentje gevonden, toch bedankt! :)
pi_121934501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef thettes het volgende:
heb er al eentje gevonden, toch bedankt! :)
wat is het geworden dan?
pi_121935561
supersimpele fiets met terugtraprem bij die fietsenzaak onder muiderpoortstation. Leek me wel redelijk en sowieso het dichtste bij voor mij.
pi_121943360
Even iets anders, kun je in het donker ook op de plassen van het vondelpark schaatsen? Is het dan ook goed genoeg verlicht daar?
pi_121969929
Mijn favoriete etalage aan de Haarlemmerdijk gisteren, altijd aardig om te zien wat de poezen deze keer aan het doen zijn O+


images
pi_122063061
Nog mensen gebruik gemaakt van de BTW actie bij de MediaMarkt?
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_122063087
nope
Wie dit leest is hek.
pi_122067757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:07 schreef Mark-J het volgende:
Nog mensen gebruik gemaakt van de BTW actie bij de MediaMarkt?
Ja, via de webshop.
Was wel in de MM te Buikslotermeerplein om te kijken maar mijn wens was uitverkocht.
pi_122067820
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:07 schreef Mark-J het volgende:
Nog mensen gebruik gemaakt van de BTW actie bij de MediaMarkt?
blender gekocht bij de bcc, die gaven ook btw korting in het kader van laagste prijs garantie gebeuren.
pi_122068702
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn favoriete etalage aan de Haarlemmerdijk gisteren, altijd aardig om te zien wat de poezen deze keer aan het doen zijn O+

[ link | afbeelding ]
images
Daar stond ik van de week ook te kijken ja. :D
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:41:22 #152
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122070243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 11:07 schreef Mark-J het volgende:
Nog mensen gebruik gemaakt van de BTW actie bij de MediaMarkt?
Nope.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:44:28 #153
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122070363
Gisteren hier nog voor de deur een autoradio gekocht van een gozer. Was ook zonder BTW.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 januari 2013 @ 18:29:21 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122079079
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:44 schreef Juicyhil het volgende:
Gisteren hier nog voor de deur een autoradio gekocht van een gozer. Was ook zonder BTW.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_122080306
Weet iemand hier toevallig goedkope hostels in amsterdam? hoeft niet centrum te zijn (anders zou het niet goedkoop zijn :P) maar ik zoek voor iemand uit het buitenland een slaapplaats die hier 6 nachten wil blijven
There are only 151 Pokémon.
pi_122080415
Stayokay in Zeeburg?
pi_122081294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:56 schreef Eenskijken het volgende:
Weet iemand hier toevallig goedkope hostels in amsterdam? hoeft niet centrum te zijn (anders zou het niet goedkoop zijn :P) maar ik zoek voor iemand uit het buitenland een slaapplaats die hier 6 nachten wil blijven
Gewoon een kamer/studio huren via www.airbnb.nl :)
pi_122082640
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:59 schreef Bleie het volgende:
Stayokay in Zeeburg?
Ja die had ik ook al gevonden :) ziet er wel goed uit
There are only 151 Pokémon.
  maandag 28 januari 2013 @ 20:32:10 #159
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_122184323
:W

Woon sinds september ook in Amsterdam (gestart met een PhD aan de UvA, sciencepark) - eerst een tijdje bij een Surinaamse hospita in de rivierenbuurt, maar dat was toch niet zo'n goed idee na 7 jaar op mezelf te hebben gewoond :').

Inmiddels woon ik aan de jodenbreestraat, tussen Waterlooplein en de Nieuwmarkt. Fijne plek, maar we kregen gisteren een brief binnen, gericht aan de hoofdhuurder met de mededeling dat er geconstateerd was dat er illegale onderhuur plaatsvond en dat we per 1 feb eruit moeten :o ojee..
Het is wellicht ook wat spierbal-getoon van hun kant, maar goed vind ik het niet klinken.

Nog tips voor het vinden van een nieuw plekje?
pi_122184373
Bruggen genoeg.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_122190639
Kan je niet op Sciencepark zelf terecht in zo'n studentenwoning? deze tijd van het jaar staat er altijd wel wat leeg toch?
Mooi wonen daar, sporten en.... de hertjes van Jeugdland om te knuffelen zijn allemaal nabij :s)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:24:26 #162
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_122203613
Die worden enkel uitgedeeld aan buitenlandse PhD's, want voor hen is het moeilijk om een kamer te vinden in Amsterdam...
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:15:48 #163
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122235763
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:19:49 #164
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122236034
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
groeten uit Slotervaart!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122236129
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
Pijp :W
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:22:00 #166
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122236199
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
Zuidoost _O_ represent
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:22:46 #167
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122236257
Zo zeg, gewoon warm buiten oO<
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:22:58 #168
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122236270
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
Het is FOK!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:23:38 #169
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122236330
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:24:25 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122236389
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:22 schreef donroyco het volgende:

[..]

Het is FOK!
Ja Donroyco. FOK! ja.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:49 #171
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122236577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:24 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja Donroyco. FOK! ja.
O+
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:31:03 #172
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122236841
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:22 schreef donroyco het volgende:

[..]

Het is FOK!
Haha... Ah right, we zijn weer op FOK!, I forgot. Pardon me, Donroyc... donroyco. ;)

En goed nummer inderdaad.. |:( Scheelt het als ik zeg dat ik hier anti-kraak woon?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:34:48 #173
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122237046
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:31 schreef Perspective het volgende:

[..]

Haha... Ah right, we zijn weer op FOK!, I forgot. Pardon me, Donroyc... donroyco. ;)

En goed nummer inderdaad.. |:( Scheelt het als ik zeg dat ik hier anti-kraak woon?
:D

Maakt niet uit hoor. :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:40:51 #174
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122237421
Hoe zit het hier eigenlijk met de FOK!-ers in dit topic? Wat is de gemiddelde leeftijd? Daadwerkelijk overwegend studentjes (en een bakfietsmoeder? ;) )?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:42:36 #175
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_122237547
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:15 schreef Perspective het volgende:
Haiii Amsterdams Fok, groetjes uit Oud-Zuid *O*
Osdorp hierzo
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_122237561
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef Perspective het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk met de FOK!-ers in dit topic? Wat is de gemiddelde leeftijd? Daadwerkelijk overwegend studentjes (en een bakfietsmoeder? ;) )?
Ik heb geen bakfiets en ben ook geen moeder. :6
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:43:08 #177
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122237586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef Perspective het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk met de FOK!-ers in dit topic? Wat is de gemiddelde leeftijd? Daadwerkelijk overwegend studentjes (en een bakfietsmoeder? ;) )?
Ik ben 22 jaar. Ik geen student. Maar ik werk en ga in de avonduurtjes naar de hogeschool. En ik ben hier zo'n beetje de opperbaas. Dus dan weet je dat.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122237692
24 jaar en nog wel student :+
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:46:49 #179
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122237835
Ja ik ga maar eens leren voor m'n tentamen morgen :X
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:47:10 #180
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122237859
Nog meer HvA'ers hier trouwens?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:48:30 #181
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122237947
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ben 22 jaar. Ik geen student. Maar ik werk en ga in de avonduurtjes naar de hogeschool. En ik ben hier zo'n beetje de opperbaas. Dus dan weet je dat.
Hahaha, okee, dank voor de waarschuwing. Moet ik nu ook 'u' zeggen, enzo? 'Meneer Juicyhil'?

En computergirl, ik weet niet eens wie het was maar ik las een aantal pagina's terug de melding van een bakfietsmoeder. Anyone?

Ik ben ook 24 btw, gestopt met studie en nu lekker 'n baantje aan het zoeken in het heerlijke Amsterdam.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:49:08 #182
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122237981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:48 schreef Perspective het volgende:

[..]

Hahaha, okee, dank voor de waarschuwing. Moet ik nu ook 'u' zeggen, enzo? 'Meneer Juicyhil'?
Haha, nee hoor. ;) Je mag me gewoon Drs. Juicyhil noemen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:49:24 #183
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122237997
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:48 schreef Perspective het volgende:
Ik ben ook 24 btw, gestopt met studie en nu lekker 'n baantje aan het zoeken in het heerlijke Amsterdam.
Wat voor baantje :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:49:49 #184
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122238020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef Perspective het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk met de FOK!-ers in dit topic? Wat is de gemiddelde leeftijd? Daadwerkelijk overwegend studentjes (en een bakfietsmoeder? ;) )?
Vooruit dan. Kom zelf uit het DMZ van Utrecht, toen ik ben gaan studeren naar Amsterdam verkast. Bij mijn studie aan de VU mijn vrouw leren kennen. Via Kalfjeslaan, Indische buurt, Mercatorbuurt nu in Slotervaart. En zit daar al jaren uitstekend :) met 3 nieuwe Amsterdammertjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Againzender op 29-01-2013 22:52:42 (autocorrectniet ftw enzo) ]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:50:24 #185
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122238053
en ik heb een bakfiets :P
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:51:05 #186
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122238089
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:50 schreef Againzender het volgende:
en ik heb een bakfiets :P
:r Mogen ze wel eens extra parkeergeld voor vragen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:52:45 #187
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122238203
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:50 schreef Againzender het volgende:
en ik heb een bakfiets :P
Haha, busted! Maar je bent geen moeder. Wat is DMZ overigens..? Ik ben niet bekend in Utrecht.

En Drs. Juicyhil (eerste en laatste keer, geniet ervan ;) ), baantje in het zwembad. Hu hu. Nee, iets tijdelijks, simpels, administratiefs ofzo, maakt me even niet uit. Geld is noodzaak nu. :+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:54:12 #188
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122238294
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:51 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

:r Mogen ze wel eens extra parkeergeld voor vragen.
op zich heb je wel een punt, neemt wel wat meer ruimte in. Maar waar ga je stoppen, standaard fietsen ook parkeergeld?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:54:45 #189
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122238318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:52 schreef Perspective het volgende:
En Drs. Juicyhil (eerste en laatste keer, geniet ervan ;) ), baantje in het zwembad. Hu hu. Nee, iets tijdelijks, simpels, administratiefs ofzo, maakt me even niet uit. Geld is noodzaak nu. :+
Een 'tijdelijk´ administratief baantje. Tot je op je 52e beseft dat het niet meer zo tijdelijk is _O-
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:55:42 #190
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122238380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:54 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Een 'tijdelijk´ administratief baantje. Tot je op je 52e beseft dat het niet meer zo tijdelijk is _O-
Maak je geen zorgen, er zit een plan achter. ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:56:54 #191
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122238461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:52 schreef Perspective het volgende:

[..]

Haha, busted! Maar je bent geen moeder. Wat is DMZ overigens..? Ik ben niet bekend in Utrecht.

En Drs. Juicyhil (eerste en laatste keer, geniet ervan ;) ), baantje in het zwembad. Hu hu. Nee, iets tijdelijks, simpels, administratiefs ofzo, maakt me even niet uit. Geld is noodzaak nu. :+
Sorry, zit nog even in mn ICT modus. Ik bedoelde dat ik in een soort niemandsland tussen twee gemeentes zat :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:57:44 #192
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122238510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:54 schreef Againzender het volgende:

[..]

op zich heb je wel een punt, neemt wel wat meer ruimte in. Maar waar ga je stoppen, standaard fietsen ook parkeergeld?
Daar gaan we al langzaam naartoe. Dat is al meerdere keren voorgesteld in de gemeenteraad.
Maar het is soms gewoon niet meer te doen, al die fietsen in de stad. Het moet op de een of andere manier wat meer beperkt worden.
Nu zeg ik niet dat geld ervoor vragen de oplossing is. Misschien fietspaden opheffen in het centrum (spuistraat, prins hendrikkade enzo)? En zorgen dat iedereen achter CS langs moet of op een andere manier omrijden?

Vandaag ook weer omver gereden door fiets in een van de steegjes bij de spuistraat. Het is niet iets zeldzaams...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122238679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:48 schreef Perspective het volgende:

En computergirl, ik weet niet eens wie het was maar ik las een aantal pagina's terug de melding van een bakfietsmoeder. Anyone?

quote:
12s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:16 schreef Bleie het volgende:
*Bakfietsmoeder meldt* O-)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:04:33 #194
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122238868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:57 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Daar gaan we al langzaam naartoe. Dat is al meerdere keren voorgesteld in de gemeenteraad.
Maar het is soms gewoon niet meer te doen, al die fietsen in de stad. Het moet op de een of andere manier wat meer beperkt worden.
Nu zeg ik niet dat geld ervoor vragen de oplossing is. Misschien fietspaden opheffen in het centrum (spuistraat, prins hendrikkade enzo)? En zorgen dat iedereen achter CS langs moet of op een andere manier omrijden?

Vandaag ook weer omver gereden door fiets in een van de steegjes bij de spuistraat. Het is niet iets zeldzaams...
parkeerprobleem en gedrag zijn wel twee andere dingen....
Wat betreft parkeren: de stad moet gewoon zorgen voor voldoende plek zorgen, daar betaal ik al belastingplichtige graag voor.

Gedrag: slinger fietsers vaker op de bon. Of het voor:
- fietsen zonder licht
- geen voorrang verlenen
- met fysiek geweld komen als je ze aanspreekt op bovenste twee punten
is, aanpakken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:08:07 #195
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_122239072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:57 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Vandaag ook weer omver gereden door fiets in een van de steegjes bij de spuistraat. Het is niet iets zeldzaams...
Steegjes van de Spuistraat.. met die dunne stoepen? Waar iedereen altijd op de weg loopt?

Anyway, fietsers uit het centrum weren is echt een absurd idee
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_122239211
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:57 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Daar gaan we al langzaam naartoe. Dat is al meerdere keren voorgesteld in de gemeenteraad.
Maar het is soms gewoon niet meer te doen, al die fietsen in de stad. Het moet op de een of andere manier wat meer beperkt worden.
Nu zeg ik niet dat geld ervoor vragen de oplossing is. Misschien fietspaden opheffen in het centrum (spuistraat, prins hendrikkade enzo)? En zorgen dat iedereen achter CS langs moet of op een andere manier omrijden?

Vandaag ook weer omver gereden door fiets in een van de steegjes bij de spuistraat. Het is niet iets zeldzaams...
Jij moet ook gewoon in de Bijlmer blijven met die prachtige gescheiden fietspaden :D De discussie ging volgens mij over bakfietsen. als je gewone fietsen wilt gaan ontmoedigen ben je verkeerd bezig. Het is juist een fantastisch vervoersmiddel voor de stad, klein, schoon en ook nog eens gezond. Meer en vooral betere fietspaden is juist de oplossing.

Aansluitend op het andere onderwerp, ik ben 26, zojuist afgestudeerd en woon zoals ik al tot in den treure hier vermeld in de prachtige Dapperbuurt ;)

edit; en de spuistraat is toch een eenrichtingsfietspad, dat is juist een voorbeeld van een fout. Dat moet twee kanten op, ofwel breder.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:26:51 #197
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_122240043
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:10 schreef thettes het volgende:

[..]

Jij moet ook gewoon in de Bijlmer blijven met die prachtige gescheiden fietspaden :D De discussie ging volgens mij over bakfietsen. als je gewone fietsen wilt gaan ontmoedigen ben je verkeerd bezig. Het is juist een fantastisch vervoersmiddel voor de stad, klein, schoon en ook nog eens gezond. Meer en vooral betere fietspaden is juist de oplossing.

Aansluitend op het andere onderwerp, ik ben 26, zojuist afgestudeerd en woon zoals ik al tot in den treure hier vermeld in de prachtige Dapperbuurt ;)

edit; en de spuistraat is toch een eenrichtingsfietspad, dat is juist een voorbeeld van een fout. Dat moet twee kanten op, ofwel breder.
heerlijk dat je in een drukke gezellige buurt woont
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_122240251
Fietsen beperken in het centrum lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee, dat is ook een beetje geven en nemen tussen fietsers en voetgangers. Het parkeren van de fiets wordt wel een steeds groter probleem in de stad. De gemeente moet echt meer gaan investeren in ruimte om de fiets te stallen, dat zal waarschijnlijk ten koste moeten gaan van de ruimte voor de auto. Zoals het nu is kun je als voetganger op sommige stukken nauwelijks de weg of een plein oversteken omdat er rijen fietsen in de weg staan.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:32:40 #199
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122240255
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:08 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Steegjes van de Spuistraat.. met die dunne stoepen? Waar iedereen altijd op de weg loopt?

Anyway, fietsers uit het centrum weren is echt een absurd idee
Nee, steegjes waar niet eens een fietspad loopt. Mensen zijn te lui om nog af te stappen.

Maar goed, het is niet m'n enige ergenis. Zie bijvoorbeeld: KLB / Fietsers in Amsterdam
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:33:57 #200
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122240302
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:32 schreef Scrutinizer het volgende:
dat zal waarschijnlijk ten koste moeten gaan van de ruimte voor de auto.
Er is al een groot tekort aan parkeerplaatsen voor auto's. Je kan hem echt gewoon nooit voor de deur kwijt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122240609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Er is al een groot tekort aan parkeerplaatsen voor auto's. Je kan hem echt gewoon nooit voor de deur kwijt.
In het centrum is door de hoge tarieven vaak plek zat. Veel bewoners daar hebben ook geen auto. De ruimte voor de fiets zal bovendien ergens vandaan moeten komen en ik zie ze vooralsnog geen grachtenpanden gaan slopen om fietsen te stallen. Fietsparkeerboten zoals bij De Munt zijn ook maar beperkt bruikbaar en kostbaar.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:49:28 #202
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122241083
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:40 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

In het centrum is door de hoge tarieven vaak plek zat. Veel bewoners daar hebben ook geen auto. De ruimte voor de fiets zal bovendien ergens vandaan moeten komen en ik zie ze vooralsnog geen grachtenpanden gaan slopen om fietsen te stallen. Fietsparkeerboten zoals bij De Munt zijn ook maar beperkt bruikbaar en kostbaar.
Ik heb toch echt andere ervaringen binnen de grachtengordel.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122241562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:49 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb toch echt andere ervaringen binnen de grachtengordel.
Het zal wel uitmaken waar, in het zuidelijk gedeelte is (behalve op donderdagavond en zaterdag) vaak meer dan genoeg plek. En anders moeten ze het parkeren maar weer duurder maken. Hoe minder auto's binnen de grachtengordel, des te beter.
pi_122244582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
Nog meer HvA'ers hier trouwens?
VU/UvA, volgende week beginnen met mijn afstudeeropdracht *D
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_122244603
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:47 schreef Juicyhil het volgende:
Nog meer HvA'ers hier trouwens?
Ja.
pi_122244976
Zoals al geconstateerd was, hier de bakfietsmoeder. En topic-oudste, geloof ik. 35. Woon in Noord. En ook HvA'er maar niet als student.

Ik doe trouwens enorm mn best om beschaafd te fietsen met mn bakfiets, en kom er eigenlijk nooit mee in t centrum. Ik heb een tweewieler, dat scheelt enorm in breedte, maar zo'n ding heeft wel een behoorlijke draaicirkel. Hier in Noord ben ik er ongeveer nog een bezienswaardigheid mee trouwens, en veel mensen in de straat vinden ons denk ik heel vreemd omdat we geen auto hebben. :) .
pi_122245003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef Perspective het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk met de FOK!-ers in dit topic? Wat is de gemiddelde leeftijd? Daadwerkelijk overwegend studentjes (en een bakfietsmoeder? ;) )?
Voorheen student aan de UvA, nu moeder zonder bakfiets. Maar met auto. Gratis parkeren in Noord. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:10:00 #208
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122245751
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:16 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ja.
Baas! _O_
Ik zit op de Duivendrechtsekade (informatica)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:35:16 #209
192683 AMDB
Visionair.
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 09:36:28 #210
9859 crew  Karina
Woman
pi_122246274
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:59 schreef Bleie het volgende:
En topic-oudste, geloof ik. 35.
Ik kom niet zo heel vaak in dit topic, maar ben denk ik de oudste 8-)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:41:12 #211
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122246376
Eindelijk wat leven in dit topic.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122246438
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:41 schreef donroyco het volgende:
Eindelijk wat leven in dit topic.
Noord noem ik eerder geen leven :7
pi_122246734
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:10 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Baas! _O_
Ik zit op de Duivendrechtsekade (informatica)
Ik op de wibautstraat (Communication and Multimedia Design)
pi_122246799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:59 schreef Bleie het volgende:
En topic-oudste, geloof ik. 35.
was dat maar waar :'( :D
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 09:57:31 #215
9859 crew  Karina
Woman
pi_122246803
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:55 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik op de wibautstraat (Communication and Multimedia Design)
Benny in Amsterdam, het moet niet gekker worden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:00:06 #216
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122246868
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:55 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik op de wibautstraat (Communication and Multimedia Design)
CMD al in de pocket. :7
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122247078
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:00 schreef donroyco het volgende:

[..]

CMD al in de pocket. :7
hierzo behaald?
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:11:11 #218
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122247134
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:08 schreef iBenny het volgende:

[..]

hierzo behaald?
Nee. :P
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122247745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

was dat maar waar :'( :D
:+
pi_122253905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Noord noem ik eerder geen leven :7
Waarom niet?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_122256598
Ik ben deze week afgestudeerd aan de HvA *O*
Binnenkort even diploma cashen, maandje vrij en daarna fulltime werken. Een kennis zei gekscherend dat na deze maand de laatste keer in mijn leven is dat ik 'zomaar' vrij ben totdat ik papadagen ga krijgen ;(
  donderdag 31 januari 2013 @ 00:54:51 #222
395249 Perspective
Insane in the membrane..
pi_122284265
Ja, hierna gaat je leven downhill. Neem het er nog maar even van.. ;) Zo vrij en "zomaar" zijn papadagen trouwens niet. :X

Ik heb een sollicitatie verstuurd. Crazy things. En mijn lijf protesteert keihard tegen mijn sportieve uitspatting van vandaag.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:59 schreef Bleie het volgende:
Zoals al geconstateerd was, hier de bakfietsmoeder. En topic-oudste, geloof ik. 35. Woon in Noord. En ook HvA'er maar niet als student.

Ik doe trouwens enorm mn best om beschaafd te fietsen met mn bakfiets, en kom er eigenlijk nooit mee in t centrum. Ik heb een tweewieler, dat scheelt enorm in breedte, maar zo'n ding heeft wel een behoorlijke draaicirkel. Hier in Noord ben ik er ongeveer nog een bezienswaardigheid mee trouwens, en veel mensen in de straat vinden ons denk ik heel vreemd omdat we geen auto hebben. :) .
Ergens heb ik wel respect voor mensen die zich op bakfietsen wagen, ik zou het niet aandurven. In Noord ook niet..
pi_122286546
Moet je het onderwijs ingaan, dan heb je wel nog regelmatig 'zomaar' vrij. :P

En fietsen op een bakfiets is alleen de eerste 5 minuten eng. Omdat die van ons gister een lekke band had, heb ik toen voor het eerst met een kind voorop en een kind achterop mn gewone fiets gereden, vond ik veel enger.
pi_122298589
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:16 schreef Fides het volgende:
Was vanochtend weer voor geen meter gestrooid/geveegd in Zuidoost....
http://www.parool.nl/paro(...)iging-Zuidoost.dhtml

quote:
[,,,]De teamleider van de afdeling Uitvoering van het stadsdeel Zuidoost, verantwoordelijk voor de reiniging en gladheidsbestrijding, maakte haar zelfgekozen bijnaam Zwarte Weduwe in alle opzichten waar.[...]

[..]Het zwartboek maakt melding van drankgelagen in de vroege middag, waarvoor medewerkers naar de drankwinkel worden gestuurd met geld uit de kleine kas van de afdeling. Met medeweten van de leidinggevende, luidt een andere klacht, wordt op de werkvloer cocaïne gebruikt en verhandeld.[..]
Met andere woorden...ik kon niet fietsend naar mijn werk omdat er bij de reiniging en gladheidsbestrijding druk werd gezopen en gesnoven :') Zuidoost <3
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:35:31 #225
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122303589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:59 schreef Bleie het volgende:
Zoals al geconstateerd was, hier de bakfietsmoeder. En topic-oudste, geloof ik. 35. Woon in Noord. En ook HvA'er maar niet als student.

Ik doe trouwens enorm mn best om beschaafd te fietsen met mn bakfiets, en kom er eigenlijk nooit mee in t centrum. Ik heb een tweewieler, dat scheelt enorm in breedte, maar zo'n ding heeft wel een behoorlijke draaicirkel. Hier in Noord ben ik er ongeveer nog een bezienswaardigheid mee trouwens, en veel mensen in de straat vinden ons denk ik heel vreemd omdat we geen auto hebben. :) .
ben 38 en bakfietsvader ;) driewieler, was best handig met die sneeuw. Alleen stap ik met sneeuw gewoon op de tweewieler, maar met drie kinderen er bij probeer ik dat maar niet uit.
Soms rij ik ook het centrum in, en dat is best te doen. Maar ik ben dan ook van het doorfietsen, en let altijd op wat er achter mij zit te hijgen om er langs te komen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122304800
De kinderbakfiets heeft toch een elitaire uitstraling, ze zijn ook belachelijk duur.
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:06:30 #227
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122305045
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:01 schreef Karzai het volgende:
De kinderbakfiets heeft toch een elitaire uitstraling, ze zijn ook belachelijk duur.
die ik heb is net zo duur als een A merk mamafiets. Moet je wel zelf nog wat in elkaar zetten, maar dat is een paar uurtjes werk.

Dat was destijds net geen 700 euro. Toen net zo duur als een Sparta Amazone
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122305384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:06 schreef Againzender het volgende:

[..]

die ik heb is net zo duur als een A merk mamafiets. Moet je wel zelf nog wat in elkaar zetten, maar dat is een paar uurtjes werk.

Dat was destijds net geen 700 euro. Toen net zo duur als een Sparta Amazone
dat is nog wel redelijk betaalbaar inderdaad
  donderdag 31 januari 2013 @ 17:25:16 #229
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122305767
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:14 schreef Karzai het volgende:

[..]

dat is nog wel redelijk betaalbaar inderdaad
wat ik wel als voordeel heb is dat hij hierdroog staat. Dit merk (Babboe) wordt niet echt beter van in de regen staan.
En die fiets heeft me ook aardig wat bezine bespaard. Als er flink boodschappen gekocht moeten worden pakte ik vroeger de auto, nu al jaren met de bakfiets!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122308026
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:53 schreef Fides het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)iging-Zuidoost.dhtml

[..]

Met andere woorden...ik kon niet fietsend naar mijn werk omdat er bij de reiniging en gladheidsbestrijding druk werd gezopen en gesnoven :') Zuidoost <3
Dat is ook in zekere mate iets wat je overal in de stad vindt hoor. Bv een vuilniswagen die bekend staat als de pakjesboot omdat er 'spullen van waarde' mee worden vervoerd. Niet dat ik het goedpraat trouwens.
pi_122311325
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:06 schreef Againzender het volgende:

[..]

die ik heb is net zo duur als een A merk mamafiets. Moet je wel zelf nog wat in elkaar zetten, maar dat is een paar uurtjes werk.

Dat was destijds net geen 700 euro. Toen net zo duur als een Sparta Amazone
Die van ons was 2 x zo duur, maar van een stuk betere kwaliteit. Wat ik zo hoor van babboes, dan. En hij staat buiten, dus hij moet wel wat kunnen hebben. Dat is nog steeds een stuk goedkoper dan een auto, vooral ook in gebruik.
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:08:21 #232
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122319636
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:50 schreef Bleie het volgende:

[..]

Die van ons was 2 x zo duur, maar van een stuk betere kwaliteit. Wat ik zo hoor van babboes, dan. En hij staat buiten, dus hij moet wel wat kunnen hebben. Dat is nog steeds een stuk goedkoper dan een auto, vooral ook in gebruik.
babboe is gewoon low budget, maar voor die prijs een prima bakfiets, zeker als hij droog staat.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122330234
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:27 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat is ook in zekere mate iets wat je overal in de stad vindt hoor. Bv een vuilniswagen die bekend staat als de pakjesboot omdat er 'spullen van waarde' mee worden vervoerd. Niet dat ik het goedpraat trouwens.
Maar toen er sneeuw werden in die wegen ongetwijfeld wel gestrooid of enigszins sneeuwvrij gemaakt. Hier in ZO werd het Abcouderpad ("groot" fietspad wat over 4 of 5 km helemaal van Gein door naar Duivendrecht loopt, en dus voor het "westelijk deel" van ZO dé fiets/brommerroute naar de andere stadsdelen) totaal niet gestrooid.
pi_122330508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:49 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar toen er sneeuw werden in die wegen ongetwijfeld wel gestrooid of enigszins sneeuwvrij gemaakt. Hier in ZO werd het Abcouderpad ("groot" fietspad wat over 4 of 5 km helemaal van Gein door naar Duivendrecht loopt, en dus voor het "westelijk deel" van ZO dé fiets/brommerroute naar de andere stadsdelen) totaal niet gestrooid.
In hele stukken van Noord is ook geen strooi- of veegwagen geweest hoor, die hele week.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 14:25:51 #235
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122341247
Hallo! Ik kom even spammen, wellicht ook leuk voor de mensen hier ;)

GC / [SIGHTSEERS] 192 FOK!kers gratis naar de film! 7 feb. Amsterdam
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:19:53 #236
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_122395787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:49 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar toen er sneeuw werden in die wegen ongetwijfeld wel gestrooid of enigszins sneeuwvrij gemaakt. Hier in ZO werd het Abcouderpad ("groot" fietspad wat over 4 of 5 km helemaal van Gein door naar Duivendrecht loopt, en dus voor het "westelijk deel" van ZO dé fiets/brommerroute naar de andere stadsdelen) totaal niet gestrooid.
:o kom vaak rond de grens tussen ZO en Amstel , telt dat stukje onder het metrostation van Van der madeweg ook mee?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:46:11 #237
97745 Thorical
finding a way
pi_122397494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:49 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar toen er sneeuw werden in die wegen ongetwijfeld wel gestrooid of enigszins sneeuwvrij gemaakt. Hier in ZO werd het Abcouderpad ("groot" fietspad wat over 4 of 5 km helemaal van Gein door naar Duivendrecht loopt, en dus voor het "westelijk deel" van ZO dé fiets/brommerroute naar de andere stadsdelen) totaal niet gestrooid.
In Diemen was het nog eerder sneeuwvrij dan er sneeuw gevallen was. Geweldig het verschil tussen de Middenweg en de Harteveldse weg.
pi_122436750
Iemand ervaring met die containers ( :@ ) op het ndsm werf?
Ben op zoek naar een nieuwe woonruimte en kan dit krijgen maar ken verder niemand die daar woont.
Is de sfeer een beetje goed daar?
  zondag 3 februari 2013 @ 21:09:24 #239
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122437080
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:04 schreef Plantagehouder het volgende:
Iemand ervaring met die containers ( :@ ) op het ndsm werf?
Ben op zoek naar een nieuwe woonruimte en kan dit krijgen maar ken verder niemand die daar woont.
Is de sfeer een beetje goed daar?
Ja. Wel enigszins gehorig, alhoewel minder dan Wenckebachweg. Maar als student gewoon leuk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:54:39 #240
358891 KapiteinHaakloos
Geen haak, wel kapitein
pi_122492990
Nu we het toch over woonruimtes hebben. Waar moet ik in godsnaam kijken voor leuke vrije-markt appartementen/woningen in Amsterdam? De websites die ik voorbij zie komen hebben een klein aanbod (zoals verwacht eigenlijk), maar voor m'n gevoel moet er toch wel iets meer zijn.

Woningen waar ik via-via van hoor zijn meestal niet je-van-het.

Alvast bedankt!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:26:37 #241
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122494046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:19 schreef KingRoland het volgende:

[..]

:o kom vaak rond de grens tussen ZO en Amstel , telt dat stukje onder het metrostation van Van der madeweg ook mee?
Dat is Duivendrecht.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122495873
Wonongnet heeft toch ook vrijesectorwoningen? En makelaars verhuren vaak ook. Maar volgens mij is er gewoon niet enorm veel aanbod...
pi_122496520
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef KapiteinHaakloos het volgende:
Nu we het toch over woonruimtes hebben. Waar moet ik in godsnaam kijken voor leuke vrije-markt appartementen/woningen in Amsterdam? De websites die ik voorbij zie komen hebben een klein aanbod (zoals verwacht eigenlijk), maar voor m'n gevoel moet er toch wel iets meer zijn.

Woningen waar ik via-via van hoor zijn meestal niet je-van-het.

Hier staan er een paar
http://www.rappange.com/huurwoningen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:20:39 #244
358891 KapiteinHaakloos
Geen haak, wel kapitein
pi_122531274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:11 schreef Bleie het volgende:
Wonongnet heeft toch ook vrijesectorwoningen? En makelaars verhuren vaak ook. Maar volgens mij is er gewoon niet enorm veel aanbod...
Staat ook nauwelijks wat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hier staan er een paar
http://www.rappange.com/huurwoningen
Dat is iets boven m'n budget. Ben een simpele knul van 20 die een leuke appartement zoekt.

Toch bedankt beiden.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:20:49 #245
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_122534993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hier staan er een paar
http://www.rappange.com/huurwoningen
vroeger gehuurd bij Rappange. Wat een schofterige lui. Was wel in de jaren 90, misschien hebben ze wat geleerd in de huidige situatie.
Toen hadden ze overigens nog wel huurwoningen die je met twee studenten kon betalen (hoeveel ruimte heb je nodig als student tenslotte)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_122540250
Nee, die markt is ook niet groot, en als ik even gauw kijk zijn de prijzen ook niet echt gezakt de laatste jaren. Daarom zijn wij gaan kopen, dat was goedkoper, en met meer keus.
pi_122593537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:35 schreef AMDB het volgende:
VU *O*
Jeej, nog een mede VU-er! :W
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:46 schreef Thorical het volgende:

[..]

In Diemen was het nog eerder sneeuwvrij dan er sneeuw gevallen was. Geweldig het verschil tussen de Middenweg en de Harteveldse weg.
Lang leve de gladheidsbestrijding in Diemen, meeste fietspaden zijn bij welke hoeveelheid sneeuw gelukkig altijd vrij schoon... ZO daarentegen... ;( :')
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:39:50 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122593778
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:20 schreef KapiteinHaakloos het volgende:

[..]

Staat ook nauwelijks wat.

[..]

Dat is iets boven m'n budget. Ben een simpele knul van 20 die een leuke appartement zoekt.

Toch bedankt beiden.
Snelle scan op funda levert toch ook wel wat op rond de 900 - 1200 piek?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:14:38 #249
358891 KapiteinHaakloos
Geen haak, wel kapitein
pi_122594807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Snelle scan op funda levert toch ook wel wat op rond de 900 - 1200 piek?
Funda moet ik nog even goed doorspitten ja. Komt goed. :)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:14:54 #250
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122691863
Vandaag in het nieuwe Paleis van Justitie geweest op Ijdok. Mooi gebouw *O* en hoge opkomst :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:01:47 #251
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122694632
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:14 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag in het nieuwe Paleis van Justitie geweest op Ijdok. Mooi gebouw *O* en hoge opkomst :P
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)s-van-Justitie.dhtml
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122704697
Die foto's doen me denken aan de film 'Equilibrium' :o
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  zondag 10 februari 2013 @ 10:56:21 #253
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122704953
Ja het ziet er wel erg cool uit hoor :D Vet mooie apparatuur. Alles van binnen is van marmer. :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 10 februari 2013 @ 17:50:13 #254
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_122720388
Weet iemand waar je goedkoop huissleutels kan laten kopieren?

Ik wil een kopie van m'n reservesleutels maken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_122720555
Bij elke sleutelboer? Daarvan zitten er echt heeeeeeeeeel veel verspreid over de hele stad.
pi_122729012
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:55 schreef Bleie het volgende:
Bij elke sleutelboer? Daarvan zitten er echt heeeeeeeeeel veel verspreid over de hele stad.
gewoon naar de sleutelkluis.. die zit namelijk overal :p
pi_122738066
Wilde een kopie van de sleutel van mijn gebouw laten maken, maar dat mocht niet :(
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
  maandag 11 februari 2013 @ 00:16:50 #258
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122738589
Je wilt toch niet zeggen dat je geen scanner hebt he? :D
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122742866
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:01 schreef Mark-J het volgende:
Wilde een kopie van de sleutel van mijn gebouw laten maken, maar dat mocht niet :(
Vind je dat gek? Ik vond het wel een prettig idee, dat een beetje beperkt bleef wie er allemaal een sleutel hadden van ons appartementencomplex...
pi_122744324
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:01 schreef Mark-J het volgende:
Wilde een kopie van de sleutel van mijn gebouw laten maken, maar dat mocht niet :(
Dan zijn het beschermde sleutels. Vrij normaal
pi_122744376
Gewoon een kopie bestellen via de VVE of Woningbouw anders?
pi_122763683
Ja gedaan, nooit meer wat van gehoord :+ Binnenkort weer eens achteraan.
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_122809710
Nog hardlopers hier? Woon zelf in de Sint Willibrordusstraat, en ren regelmatig in het sarphatipark, maar begint me toch ook wel erg te vervelen...

Zie regelmatig mensen gewoon buiten het park op straat rennen, maar dat lijkt me echt vreselijk irritant met al die fietsers enz.. Iemand nog goede plekken?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:33:24 #264
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122809829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:31 schreef IAmdissapoint het volgende:
Nog hardlopers hier? Woon zelf in de Sint Willibrordusstraat, en ren regelmatig in het sarphatipark, maar begint me toch ook wel erg te vervelen...

Zie regelmatig mensen gewoon buiten het park op straat rennen, maar dat lijkt me echt vreselijk irritant met al die fietsers enz.. Iemand nog goede plekken?
Hier op 5 minuten lopen door het platteland _O_
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122809990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:33 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hier op 5 minuten lopen door het platteland _O_
Waar is hier?

Straks zelf op een lekkere lente/zomeravond misschien maar wat vaker de fiets pakken naar het Amsterdamse bos, even een paar keer langs de bosbaan op en neer ofzo :P Rennen op de loopband in de sportschool vind ik echt vreselijk..
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:36:57 #266
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122810075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:35 schreef IAmdissapoint het volgende:

[..]

Waar is hier?

Straks zelf op een lekkere lente/zomeravond misschien maar wat vaker de fiets pakken naar het Amsterdamse bos, even een paar keer langs de bosbaan op en neer ofzo :P Rennen op de loopband in de sportschool vind ik echt vreselijk..
Ik vind buiten rennen juist kut (behalve op een grasveld), maar dat kunnen mijn knieën dan ook niet aan. In de sportschool rennen is dan de welkome oplossing.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122810551
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:36 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik vind buiten rennen juist kut (behalve op een grasveld), maar dat kunnen mijn knieën dan ook niet aan. In de sportschool rennen is dan de welkome oplossing.
Op een elliptical is inderdaad een heel stuk beter voor de knieën, en in de winter is de sportschool ook voor mij wel ideaal.. Maar ik zit al zoveel binnen.. Thuis, op de Uni, op werk dus als de temperatuur straks wat omhoog gaat wil ik liever weer buiten gaan lopen om tenminste nog wat frisse lucht binnen te krijgen
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:44:52 #268
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122810668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:43 schreef IAmdissapoint het volgende:

[..]

Op een elliptical is inderdaad een heel stuk beter voor de knieën, en in de winter is de sportschool ook voor mij wel ideaal.. Maar ik zit al zoveel binnen.. Thuis, op de Uni, op werk dus als de temperatuur straks wat omhoog gaat wil ik liever weer buiten gaan lopen om tenminste nog wat frisse lucht binnen te krijgen
True, true!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122812987
Hoi Amsterdammers :) Ik woon ook sinds het begin van mijn studie (2,5 jaar geleden) in Amsterdam. Nu in een container vlakbij het Amstelstation.
En om maar gelijk in te haken op de hardloopdiscussie: ik vind het altijd heel leuk om langs de Amstel hard te lopen (over de weesperzijde richting waterlooplein of de andere kant op richting het Martin Luther King park). Deze week heb ik nog niet hardgelopen want ik vind het veel te glad overal. In de zomer pak ik trouwens ook nog wel eens de fiets naar het Amsterdamse Bos om daar hard te lopen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:29:25 #270
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122813104
Ik loop altijd hard in vondelpark, rondje sloterplas, of als ik een wat langere afstand ga trainen in het amsterdamse bos. Vroeger liep ik altijd langs de amstel, wat nog steeds de mooiste route is, maar helaas ligt dat nu ter ver van mijn huidige locatie af.
pi_122818533
Toen ik nog in Zeeburg woonde, liep ik vaak in het Flevopark, en dan via IJburg terug. Hier in Noord ben ik een paar keer langs het Noordhollandsch Kanaal gegaan, en nu heb ik al weer eeuwen niet gelopen. Begin over twee weken weer met een cursus, als schop onder mijn kont.
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:15:49 #272
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122818918
Amsterdammers :r
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:27:05 #273
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122819131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:31 schreef IAmdissapoint het volgende:
Nog hardlopers hier? Woon zelf in de Sint Willibrordusstraat, en ren regelmatig in het sarphatipark, maar begint me toch ook wel erg te vervelen...

Zie regelmatig mensen gewoon buiten het park op straat rennen, maar dat lijkt me echt vreselijk irritant met al die fietsers enz.. Iemand nog goede plekken?
1 rondje sarphatipark is echt nog geen kilometer, dat je je verveelt daar lijkt me niet meer dan logisch! Ga langs de Amstel lopen, is voor jou het handigste. Wel aan de weesperzijde lopen, daar is het voetpad ideaal. Als je wat meer conditie krijgt kan je het pad helemaal volgen tot aan de A10 of tot aan Oudekerk (of nog verder). Vooral dat stuk tot aan Oudekerk is mooi.
pi_122821002
ook voor de hardlopers die loopmaatje zoeken:

https://www.facebook.com/groups/runningjunkies/
  woensdag 13 februari 2013 @ 10:49:22 #275
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122821045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:15 schreef Juicyhil het volgende:
Amsterdammers :r
:')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122825756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:51 schreef Bleie het volgende:
Toen ik nog in Zeeburg woonde, liep ik vaak in het Flevopark, en dan via IJburg terug. Hier in Noord ben ik een paar keer langs het Noordhollandsch Kanaal gegaan, en nu heb ik al weer eeuwen niet gelopen. Begin over twee weken weer met een cursus, als schop onder mijn kont.
Het Flevopark is als het een beetje vochtig is al rap een modderpoel dus ik denk dat de paden nu niet ideaal zijn, anders is het wel mooi.... Loop ik altijd nog even langs de hertjes bij Jeugdland :)
pi_122826103
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het Flevopark is als het een beetje vochtig is al rap een modderpoel dus ik denk dat de paden nu niet ideaal zijn, anders is het wel mooi.... Loop ik altijd nog even langs de hertjes bij Jeugdland :)
Bij jeugdland heeft ZOEV ook looptrainingen. Kun je gratis een keertje meelopen om te kijken of het wat voor je is.

Zelf woon ik in de dapperbuurt dus loop vaak een paar vaste routes. Eerste is gewoon rondjes oosterpark en weer terug, vooral als ik met iemand intervallen train ofzo. Tweede rondje is zo'n 6-7km en is via de ringdijk naar de amstel en door het oosterpark weer terug. Derde rondje is naar de amstel, en dan of helemaal door naar ouderkerk of al bij de utrechtsebrug of de rozenoordbrug (ring) terug. En als laatste, qua loopgemak zeker het beste, is om via de valentijnkade de nesciobrug op te zoeken, dan helemaal via diemerpark en diemen en de brug bij de A1 en langs het amsterdam rijnkanaal weer terug.
pi_122826315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:12 schreef thettes het volgende:

. En als laatste, qua loopgemak zeker het beste, is om via de valentijnkade de nesciobrug op te zoeken, dan helemaal via diemerpark en diemen en de brug bij de A1 en langs het amsterdam rijnkanaal weer terug.
hoeveel km is dat? :o
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:46:37 #279
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122829574
http://www.sporcle.com/games/Jbosdriesz/amsterdam-metro-stations

Hoeveel weten jullie er uit je hoofd ik kom tot 50.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122830447
Ik kwam maar tot 36, maar ik zit dan ook nooit in de metro.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:33:03 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122831616
OOOOOOOHHHH MYYYYY GAAAAWWWD 63
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122832329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoeveel km is dat? :o
17 ongeveer :) nog net leuk te doen voor mij.

65 metrostations goed. Maar sommige stom vergeten. Verrijn stuart woonde ik tot voor kort vlak naast, maar kwam ik maar niet op, net als diemen-zuid. Die Amstelveenlijn heeft me wel punten gekost :p
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:04:46 #283
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122833082
Mij ook daar wist ik ook de minste van. Ik kon ook maar niet op die tussen Duivendrecht en Bijlmer ArenA komen terwijl ik daar laatst nog langs ben gekomen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122833428
Ik vermoed trouwens dat er vrij weinig klopt van de namen die ze voor de Noord-Zuidlijn gebruiken bij dat testje, of niet?
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:19:27 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122833759
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:04 schreef Dos37 het volgende:
Mij ook daar wist ik ook de minste van. Ik kon ook maar niet op die tussen Duivendrecht en Bijlmer ArenA komen terwijl ik daar laatst nog langs ben gekomen.
Strandvliet is dat toch?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:27:40 #286
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122834112
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Strandvliet is dat toch?
Ja klopt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122834821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Bleie het volgende:
Ik vermoed trouwens dat er vrij weinig klopt van de namen die ze voor de Noord-Zuidlijn gebruiken bij dat testje, of niet?
ik zat al te klooien met station ferdinand bolstraat, maar die heet blijkbaar de pijp. En ik vulde allerlei varianten van buikslotermeer(plein) in, maar die noemen ze gewoon noord :D
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:51:56 #288
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_122835136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:46 schreef Dos37 het volgende:
http://www.sporcle.com/games/Jbosdriesz/amsterdam-metro-stations

Hoeveel weten jullie er uit je hoofd ik kom tot 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
62/86

Woon in de Bijlmer, kom nooit in Amstelveen :P
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:30:47 #289
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_122836633
45 had ik er, lijn naar Amstelveen heb ik volgens maar één keer genomen sinds ik in Amsterdam woon (bijna zes jaar).
Tranquillo
pi_122836843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:15 schreef Juicyhil het volgende:
Amsterdammers
waar dan?
Wie dit leest is hek.
pi_122837502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:51 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
62/86

Woon in de Bijlmer, kom nooit in Amstelveen :P
Amstelveen :7
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:58:10 #292
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122837669
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Strandvliet is dat toch?
Mijn territorium _O_
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:58:49 #293
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122837686
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:36 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

waar dan?
Tussen alle toeristen hier en daar eentje
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_122842277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef thettes het volgende:

[..]

ik zat al te klooien met station ferdinand bolstraat, maar die heet blijkbaar de pijp. En ik vulde allerlei varianten van buikslotermeer(plein) in, maar die noemen ze gewoon noord :D
Dat heb ik ook gedaan :P. En volgens mij komt er ook een station Johan van Hasseltweg, maar die kende hij ook niet.

Edit: Oh, het blijkt toch te kloppen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:24:45 #295
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_122843936
quote:
58/86 answers correct
Ik ga iedere dag met de metro :P dus een makkie.
Alleen al die stations in Amstelveen :X
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:29:29 #296
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_122844236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:46 schreef Dos37 het volgende:
http://www.sporcle.com/games/Jbosdriesz/amsterdam-metro-stations

Hoeveel weten jullie er uit je hoofd ik kom tot 50.
Leuk, even later doen!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_122853615
Momenteel bezig met een klein startersappartementje op de Albert Cuyp...

Zijn zeg maar 2 appartementjes van ca 30 m2, een aan de voorzijde en een aan de achterzijde gelegen, en ik weet niet zo goed waar ik voor moet gaan..

Achterzijde heeft als voordeel dat er een vrij ruim balkon achter zit, wat nog uit te breiden is tot een soort dakterras. Nadeel is echter dat je dus de achterzijde de enige kant is waar je naar buiten kunt kijken, en dan kijk je na 10 meter alweer tegen een betonnen muur aan... Dat is dan je enige uitzicht :P

Voorzijde kijk je meteen op de albert cuyp, natuurlijk een stuk leuker uitzicht, maar dan heb je weer totaal geen buitenruimte aangezien aan de voorzijde geen balkon of niets zit.. Kun je dus nooit een keer op een lekkere zomerdag even op je balkon chillen, en moet ik altijd uit het raam gaan hangen boven die markt als ik even een peukie wil roken.... What to do? Twijfel echt kom er niet uit.. :{
pi_122853755
achterzijde is veel rustiger
en alsof je de hele tijd uit je raam gaat lopen kijken.
Wie dit leest is hek.
pi_122854050
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:06 schreef Jungle_Jim het volgende:
achterzijde is veel rustiger
en alsof je de hele tijd uit je raam gaat lopen kijken.
NEe dat niet, maar ik ga daar in mijn eentje wonen.. Kan me voorstellen dat de muren eerder op je afkomen wanneer je tegen een betonnen wand aanstaart dan wanneer je gewoon uitzicht hebt op een straat..
pi_122854081
De voorkant brengt ook herrie en stank met zich mee, ik zou voor achter gaan.
pi_122854306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:12 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

NEe dat niet, maar ik ga daar in mijn eentje wonen.. Kan me voorstellen dat de muren eerder op je afkomen wanneer je tegen een betonnen wand aanstaart dan wanneer je gewoon uitzicht hebt op een straat..
als het echt zo erg is dan is dat wel kut ja, hoewel je er wel gewoon rustig kunt zitten. als ik op mn balkon zit staren er 10 huishoudens naar me
Wie dit leest is hek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')