abonnement Unibet Coolblue
pi_122093024
Bloodstone? Soul booster en perseverance vind je bij de secret shop. Ik heb auto attack altijd on.

E: typ dit o m'n mobiel dus kan geen nieuw topic aanmaken
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:08:28 #277
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122093318
Nee, Bloodletter. Ik meende dat iemand me dat bij afloop van een potje gaf ofzo, maar ik zal het wel verkeerd gezien hebben.

Een nieuw topic aanmaken hoeft nog niet hoor. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:42:07 #278
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_122094982
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:55 schreef Quotidien het volgende:
Auto-attack on of off?

Off lijkt me beter voor last hitting, maar is wel minder handig voor het clearen van creep waves.
Altijd off.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 27 januari 2013 @ 00:37:51 #279
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122097625
Echt klote die bug dat icoontjes aan je muis blijven hangen en je niks meer kunt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_122098551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Quotidien het volgende:
Nee, Bloodletter. Ik meende dat iemand me dat bij afloop van een potje gaf ofzo, maar ik zal het wel verkeerd gezien hebben.

Een nieuw topic aanmaken hoeft nog niet hoor. :P
Ah, ik dacht bij page 12 :P. Maar heb even opgezocht en Bloodletter is een custom item voor Bloodseeker. Je gaat naar backpack bovenaan, dan zie je je items. Vervolgens als je Bloodseeker bent kun je hem equippen, het wijst zichzelf wel.

Die bug heb ik ook heel af en toe maar ff reconnecten en het is gefixed.
  zondag 27 januari 2013 @ 00:58:35 #281
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122098668
Had dat eerder gezegd. :') Heb nu echt superveel multikills misgelopen.

Superspel trouwens, vind het veel leuker dan LoL.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_122102220
Voor de mensen die nog geen invite hebben voor DOTA2, heb momenteel nog 12 DOTA2 gifts in mijn Steam inventory. Stuur me maar een PM hier of mail naar waxmask@gmail.com met je mail en Steam account name en ik geef je er 1.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:14:22 #283
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_122104650
Hai.

Ben een idee aan het uitwerken (wellicht bestaat het al lang, maar kan geen goede guide vinden) voor de meest efficiënte / effectieve jungle run voor Nature's Prophet. Heb een en ander nog niet helemaal uitgeprobeerd of het uberhaupt kan qua timing (bij gebrek aan skills, moet het ff paar keer oefenen), maar in gedachten klopt het. Uiteindelijk wil ik er een goede guide van klussen met de 'ideale' timing, of er iig zelf een stuk beter door worden.

Van jullie (meer ervaren dota-2ers) wil ik graag commentaar op het idee :P



Hieronder in het kort opgesomd de stappen die ik wil nemen. Tijden zijn dus schattingen!
• op 00:00 (niet 0:03, komt beter uit bij volgende stukje) op blauwe plek 1 bij fountain treants maken
• op 00:29 Zorg dat je vlakbij B bent op dit moment met je 2 boompjes, zonder vision op A of B
• op 00:30 Val punt B aan
• op 00:37 op blauwe plek 2 treants maken. Houdt 1 van je oudste treants uit de battle vanaf ongeveer 50% hp. Die heb je zo nodig.

Dan nu wat minder duidelijke tijden, maar idee is als volgt.
• op ~00:42 Loop weg richting E. Alle boompjes (behalve die ene) laat je door aanvallen op punt B
• op ~00:45 Loop met het boompje dat je achter gehouden hebt alvast richting A, dicht bij aggro gebried
• op ~00:52(?) Krijg aggro met boompje op A en loop weg recht omhoog. Verder niet meer op letten (stack op A)
• op ~00:54 Hit creep op E en loop langs D naar C. (stack op E)
• Loop met je boompjes op B weg richting D. (stack op B als nog niet dood / nieuwe spawn krijgen)
Weet niet hoe je dit eventueel handig met bindings kan doen, anders snel muizen (als al mogelijk is)

Dan even wachten
• op 01:16 Aggro neutrals op C en pull creeps.
• vrijwel direct daarna boompjes op 3 (iets rechts van midden bovenkant camp C)
• Let op gezondheid neutrals. Zorg dat je camp E pullt en ze in vision creeps zijn vlak voordat de laatste neutral dood is. Neutrals plus gepullde creeps en je boompjes zullen vervolgens vanzelf naar punt E bewegen.
• Let weer op gezondheid neutrals. Zorg dat je neutrals uit D naar E pullt voordat de laatste neutral dood is.
• Mooi moment voor clarity?

Geen idee welk tijdstip het nu is. Als het ff kan ben je punt E uit voordat 02:00 is, maar dat weet ik zo net nog niet. Ook nog niet goed nagedacht over vervolg traject. Waarschijnlijk punt B killen, weer punt A stacken met boompje en ongeveer zelfde als hiervoor volgen, of met boompje A stacken en eens kijken of er wat te sprouten valt, want ondertussen zou je voor 02:00 al wel lv 3/4 moeten zijn (toch?)

*neem aan dat dit niet per definitie gewaardeerd wordt door easy lane aangezien ze een wave creeps best lang missen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Holy_Goat op 27-01-2013 11:20:06 ]
  zondag 27 januari 2013 @ 12:05:02 #284
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122106005
Net eerste potje tegen echte spelers gedaan, leaven er bij ons 3 en bij hen 1.

Een speler van hen op het eind zo: "BG easy"
Ja 2 tegen 4 is idd easy ja, sufkut. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 27 januari 2013 @ 12:40:48 #285
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122107439
Net 2e "echte" potje, 8-0-3. Niet echt tevreden, had meer ingezeten, maargoed. Moest een paar keer terug naar de base omdat de courier dood ging.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 27 januari 2013 @ 14:47:00 #286
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122113695
Net weer een potje gedaan en verloren, 3 man van ons leavden al vrij snel en bij hen niemand. 2 tegen 5 dus, en mijn lane ging best goed, ik ging daar solo tegen 2 of 1. 20-0-2 gemaakt en bijna de de tweede tower destroyed, en toen riep de announcer dat onze ancient werd aangevallen. Dus snel terug, was het al te laat. ;(

Minimap awareness moet nog wat bijgesleuteld worden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_122115406
als de players binnen aantal minuten leaven, kan je zelf ook leaven.. aangezien het vaak kut is om Xv5 te spelen ;)

voor prophet guide, ik doe eigenlijk altijd als eerste hardcamp (A) killen, met eerste doubele set trees, en dan small camp(B), dan pull camp (C) stacken.
maar je kan denk niet echt een vast patroon maken, aangezien je soms defensive moet junglen omdat de enemy kut heroes heeft // komt ganken, of jij moet weg teleporten voor firstblood
  zondag 27 januari 2013 @ 15:28:31 #288
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122115837
Ik zit nu in die low-priority pool omdat ik een paar keer heb geleavt omdat het spel niet speelbaar was door een bug, dus ik mag helemaal niet leaven volgens mij.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 27 januari 2013 @ 15:42:58 #289
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_122116482
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:28 schreef Quotidien het volgende:
Ik zit nu in die low-priority pool omdat ik een paar keer heb geleavt omdat het spel niet speelbaar was door een bug, dus ik mag helemaal niet leaven volgens mij.
Welke bug dan?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 27 januari 2013 @ 15:58:44 #290
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122117304
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:42 schreef Salamando het volgende:

[..]

Welke bug dan?
Die van dat er een icon aan de muis blijft vastplakken. Maar ik weet nu dat je dan gewoon even opnieuw moet opstarten.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_122117663
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:58 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Die van dat er een icon aan de muis blijft vastplakken. Maar ik weet nu dat je dan gewoon even opnieuw moet opstarten.
je moet niet slepen met items, maar er alleen op clicken, dan krijg je die item bug niet !
en als je hem wel hebt is het idd opnieuw opstarten en je kan weer!
  zondag 27 januari 2013 @ 16:14:18 #292
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_122118045
Bij 99% van de UI bugs is opnieuw opstarten de oplossing
pi_122123362
@holy goat, ik had het vanochtend geprobeerd maar hetis teveel moeite voor iets want eenvoudiger kan. Als je gaat stacken dan worden je treants te snel gedood. Wat makkelijker is en wellicht sneller is eerst naar die kamp waar jij ook als eerst naar toe gaat, die clearen en vervolgens de 3 camps rechts gebruiken. Je maakt boompjes kapot zodat als je gaat pullen je van camp naar camp kan lopen met de wave en je treants. Ik werd level 6 in 5/6 min met 1000 gold. Ik begon met 2 Clarities en ring of bas. Het kan wss nog wel sneller maar zo vaak ben ik furi niet.
pi_122124616
Hoe speel je eigenlijk dota ongeveer?

eerst is het laning toch, beetje creeps onderuit halen en evt een kill scoren

daarna push je langzamerhand door, maar wanneer?

Stel ik zit op mid, en ik hoor dat er op bot een tower gevallen is, moet ik daar dan heen om te defenden, of kan ik beter bij mid blijven pushen / defenden?

etc etc. Ik begin de gameplay een beetje door te krijgen, maar de strategieën weet ik nog niets van
  zondag 27 januari 2013 @ 18:55:45 #295
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_122125401
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:41 schreef gogosweden het volgende:
Hoe speel je eigenlijk dota ongeveer?

eerst is het laning toch, beetje creeps onderuit halen en evt een kill scoren

daarna push je langzamerhand door, maar wanneer?

Stel ik zit op mid, en ik hoor dat er op bot een tower gevallen is, moet ik daar dan heen om te defenden, of kan ik beter bij mid blijven pushen / defenden?

etc etc. Ik begin de gameplay een beetje door te krijgen, maar de strategieën weet ik nog niets van
Vaak (verschilt per game natuurlijk) zijn de eerste 15-20 minuten de lane phase, gewoon lasthitten / denyen in je lane, kills scoren als je kan. Mid zal in deze phase waarschijnlijk een paar keer ganken dmv runes (haste/invis werken vooral goed).

Er kunnen pushlanes of kill lanes zijn die nogal eens towerdiven (denk aan bijvoorbeeld sand king / Lina), in principe moet je er altijd voor zorgen dat je een teleport scroll bij je draagt om als een dive gebeurt, erin te porten en de dive te punishen. Dit gebeurt echt bijna nooit in pub play maar dat helpt echt.

Na ongeveer 20 minuten ga je vaak towers pushen, offensiever warden en proberen de andere carry zoveel mogelijk farm te denyen en je eigen carry te protecten :P.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 27 januari 2013 @ 18:59:55 #296
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122125640
Maar ganken moet je toch juist met meerdere mensen doen?

Gan(g)k(ill) toch?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 27 januari 2013 @ 19:12:27 #297
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_122126277
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:15 schreef hehehe het volgende:
@holy goat, ik had het vanochtend geprobeerd maar hetis teveel moeite voor iets want eenvoudiger kan. Als je gaat stacken dan worden je treants te snel gedood. Wat makkelijker is en wellicht sneller is eerst naar die kamp waar jij ook als eerst naar toe gaat, die clearen en vervolgens de 3 camps rechts gebruiken. Je maakt boompjes kapot zodat als je gaat pullen je van camp naar camp kan lopen met de wave en je treants. Ik werd level 6 in 5/6 min met 1000 gold. Ik begon met 2 Clarities en ring of bas. Het kan wss nog wel sneller maar zo vaak ben ik furi niet.
Ik wil camp A eigenlijk ook helemaal links laten liggen. Zeker als er ursa warriors in zitten. Die zijn eigenlijk relatief laag exp en gold voor zo veel moeite. A stack ik puur als reserve voor andere team member of later.
pi_122128609
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:59 schreef Quotidien het volgende:
Maar ganken moet je toch juist met meerdere mensen doen?

Gan(g)k(ill) toch?
http://www.dota2wiki.com/wiki/Ganking
Een gang is een groep(/bende) dus meerdere personen.

@Gogosweden, er zijn enorm veel tactieken die je kunt gebruiken maar het 'moeilijke' of eigenlijk waar heel dota om draait is dat je je constant moet aanpassen aan hoe de rest speelt. Beslist de tegenstander te gaan pushen dan kun je een andere lane pushen, defenden bij de toren of een teambattle aangaan. etc
@Holy_Goat, ah oké. Stacken voor iemand anders is vaak een geschenk uit de hemel voor die persoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door hehehe op 27-01-2013 20:55:13 ]
pi_122135359
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:05 schreef Quotidien het volgende:
Net eerste potje tegen echte spelers gedaan, leaven er bij ons 3 en bij hen 1.

Een speler van hen op het eind zo: "BG easy"
Ja 2 tegen 4 is idd easy ja, sufkut. :')
wij waren 3 tegen 5 zonet, die 2 van ons leavden in het begin al, maar toch hebben we het nog 40 minuten uitgehouden tegen het andere team :P
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:55 schreef Salamando het volgende:

[..]

Vaak (verschilt per game natuurlijk) zijn de eerste 15-20 minuten de lane phase, gewoon lasthitten / denyen in je lane, kills scoren als je kan. Mid zal in deze phase waarschijnlijk een paar keer ganken dmv runes (haste/invis werken vooral goed).

Er kunnen pushlanes of kill lanes zijn die nogal eens towerdiven (denk aan bijvoorbeeld sand king / Lina), in principe moet je er altijd voor zorgen dat je een teleport scroll bij je draagt om als een dive gebeurt, erin te porten en de dive te punishen. Dit gebeurt echt bijna nooit in pub play maar dat helpt echt.

Na ongeveer 20 minuten ga je vaak towers pushen, offensiever warden en proberen de andere carry zoveel mogelijk farm te denyen en je eigen carry te protecten :P.
Zonet teleports geprobeert, die zijn echt super handig ! _O_
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef hehehe het volgende:

[..]

http://www.dota2wiki.com/wiki/Ganking
Een gang is een groep(/bende) dus meerdere personen.

@Gogosweden, er zijn enorm veel tactieken die je kunt gebruiken maar het 'moeilijke' of eigenlijk waar heel dota om draait is dat je je constant moet aanpassen aan hoe de rest speelt. Beslist de tegenstander te gaan pushen dan kun je een andere lane pushen, defenden bij de toren of een teambattle aangaan. etc
@Holy_Goat, ah oké. Stacken voor iemand anders is vaak een geschenk uit de hemel voor die persoon.
oké dus het zal vooral een beetje op gevoel moeten?
  zondag 27 januari 2013 @ 21:40:51 #300
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_122136507
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef hehehe het volgende:

[..]

http://www.dota2wiki.com/wiki/Ganking
Een gang is een groep(/bende) dus meerdere personen.
Precies wat ik zeg toch? Meerdere heroes.

Alleen gaat dat denk ik nogal lastig zonder teamspeak ofzo.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')