abonnement Unibet Coolblue
pi_121221319
Helaas kom je paupers overal tegen. Als we allemaal gewoon zouden geven en nemen en rekening houden met alle gebruikers...

Of ik nu op een mtb pad, een ruiterpad of een gewoon bospad rij, ik houd altijd rekening met anderen. Of het nu andere fietsers zijn, of ruiters, of wandelaars. Het bos is van ons allemaal.

Maar ik kan me de frustratie aan de andere kant ook wel in denken als je daar blijkbaar nergens mag rijden met je mtb. Al rechtvaardigt dat nooit zulk gedrag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:21:24 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121221372
Ach, ik heb bij Schoorl ook wel eens over de wandelpaden gefietst. En ik ben vast een keer ergens te dicht langs iemand gereden. Het is vanaf je fiets toch lastig te bepalen of je te hard langs iemand gaat of niet. Alleen als er kinderen zijn die los en ver bij hun ouders vandaan zijn, of honden, pas ik mijn snelheid aan en/of ga er in een grote bocht omheen.

Ik ben ook wel eens expres recht op iemand afgereden
(al was dat met de racefiets, en dat was omdat die kerel niet aan de kant ging terwijl hij a) op een fietspad liep, b) aan de verkeerde kant liep en c) dus niet aan de kant ging. Gewoon rechtdoor rijden en hij sprong aan de kant. )
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:21:51 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121221382
Oja, ik wil een 29'er strandfiets/slechtweerfiets gaan kopen. Heeft iemand hier tips?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:56:16 #54
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_121221796
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ik wil een 29'er strandfiets/slechtweerfiets gaan kopen. Heeft iemand hier tips?
Budget? On-One heeft vaak frames voor 100-150 euro. Niets geks, maar wel gewoon goed. Verder heeft Beone volgens mij een strandfiets in het assortiment, maar zelf bouwen is wel leuker :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon een oud frame nemen, al zit je dan wel vaak bij 26".

Qua afmontage:
- vaste vork (carbon roest niet, mocht het een strandfiets worden)
- v-brakes, of magura hs11/hs33
- Singlespeed, of 1x10/1x11 (geen voorderrie = minder slijtage), of een versnellingsnaaf (wel duur!)
- Super Moto's o.i.d. als banden
26"
Fading slowly.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:58:17 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121221828
quote:
3s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Unsub het volgende:

[..]

Budget? On-One heeft vaak frames voor 100-150 euro. Niets geks, maar wel gewoon goed. Verder heeft Beone volgens mij een strandfiets in het assortiment, maar zelf bouwen is wel leuker :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon een oud frame nemen, al zit je dan wel vaak bij 26".

Qua afmontage:
- vaste vork (carbon roest niet, mocht het een strandfiets worden)
- v-brakes, of magura hs11/hs33
- Singlespeed, of 1x10/1x11 (geen voorderrie = minder slijtage), of een versnellingsnaaf (wel duur!)
- Super Moto's o.i.d. als banden
Idd een carbon voorvork want lichter en mooier.
Vbrakes ja, welke weet ik nog niet (ik onthoud deze optie).
Ik weet niet of naar een 1x10/11 ga. Duur nu nog lijkt me. En een dubbel voor is opzich wel zo lekker. Mis je niet verzetten met 1/10/11? Een versnellingsnaaf vind ik even te gek.
Wielen hoeft ook niet gek duur te zijn, ga er toch geen gekke dingen mee doen. En idd super moto's of big apple's. Volgens mij zijn super moto's ff beter dan apple's toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:02:33 #56
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_121221897
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Idd een carbon voorvork want lichter en mooier.
Vbrakes ja, welke weet ik nog niet (ik onthoud deze optie).
Ik weet niet of naar een 1x10/11 ga. Duur nu nog lijkt me. En een dubbel voor is opzich wel zo lekker. Mis je niet verzetten met 1/10/11? Een versnellingsnaaf vind ik even te gek.
Wielen hoeft ook niet gek duur te zijn, ga er toch geen gekke dingen mee doen. En idd super moto's of big apple's. Volgens mij zijn super moto's ff beter dan apple's toch?
1x10 is in principe niet zo duur (1x11 wel, omdat je dan die nieuwe sramgroep moet kopen).. Ik weet niet of je dan iets mist, omdat ik zelf nooit op het strand rijd :)

Verder heb ik ook geen ervaring met de moto's of apple's, maar de moto's worden volgens mij vaker gebruikt op zo'n bike.

Hier een linkje en foto van de Beone bike:
http://www.beone-bikes.nl(...)mtb_crd29_vbrake.php


En een linkje en plaatje naar/van On-One:
http://www.on-one.co.uk
26"
Fading slowly.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:05:01 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121221942
Dat is ook die On-One Inbred 29er Vertical Dropout toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:11:44 #58
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_121222091
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is ook die On-One Inbred 29er Vertical Dropout toch?
Ja, ze hebben 'm ook in vertical dropout idd!
Verder hebben ze ook de scandal in 29er, wat het verschil tussen de inbred en de scandal is, weet ik niet precies..
26"
Fading slowly.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:13:25 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121222117
Hmm, wat is vertical dropout? Ik dacht dat dat gewoon de naam was :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:19:32 #60
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_121222238
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, wat is vertical dropout? Ik dacht dat dat gewoon de naam was :P
Vertical dropout is een verticale dropout ( :D ), oftewel, het wiel kan er alleen verticaal naar onder uit. Het voordeel hiervan, is dat je het wiel gemakkeiljk en snel kunt verwijderen.
Daarnaast heb je (zoals je in mijn plaatje ziet) ook horizontal dropout, waarin het wiel horizontaal naar achter kan schuiven. Dit is ontworpen (als het er al niet eerder was) voor singlespeeds, versnellingsnaven e.d., zodat je de ketting kunt spannen door simpelweg het wiel naar achter te trekken. Je hebt dan geen kettingspanner nodig (zoals de derrailleur bij vertical dropout).
Als laatste zie je soms nog semi-horizontal dropout; een dropout die schuin naar beneden gericht staat, en dus een beetje van beide heeft.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Dropout_(bicycle_part)
26"
Fading slowly.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:20:15 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121222252
Ah, eigenlijk heel simpel dus. Thanks :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:32:54 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121222466
Hmm, kan wel een hele groep kopen, maar schijfremmen heb ik niet nodig. En loskopen zal ook el weer duurder zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:59:13 #63
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_121224927
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, kan wel een hele groep kopen, maar schijfremmen heb ik niet nodig. En loskopen zal ook el weer duurder zijn.
Ik zou voor een strandbike gewoon tweedehandse onderdelen (en evt. een mooi tweedehands frame) zoeken.. Je rijdt er toch niet zó vaak op, en tweedehands kan nog best degelijk spul zijn!
Ik heb nog wat nagelezen, en veel mensen raden inderdaad aan gewoon dubbel te rijden, omdat je vaak de helft wind (deels) van voor hebt, en de helft wind (deels) van achter.

Kijk anders ook even rond op http://forum.mountainbike.nl, o.a. voor onderdelen en zo!
Edit: om inspiratie op te doen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=96432
26"
Fading slowly.
pi_121226097
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:15 schreef StateOfMind het volgende:
Helaas kom je paupers overal tegen. Als we allemaal gewoon zouden geven en nemen en rekening houden met alle gebruikers...

Of ik nu op een mtb pad, een ruiterpad of een gewoon bospad rij, ik houd altijd rekening met anderen. Of het nu andere fietsers zijn, of ruiters, of wandelaars. Het bos is van ons allemaal.
Ik denk dat veel mtb-ers wel redelijk wat respect hebben voor hun omgeving. Geen afval achterlaten, rekening houden met anderen. Maar als boswachters je gelijk een kinderachtige boete geven omdat je in de natuur fietst is wel belachelijk. Ik kan hier (ZO-Drenthe) bijna overal rijden zonder regels en licensies of andere onzin.

Maar dan heb je wandelaars die overal schijt aan hebben en jou de regels willen vertellen terwijl ze net een paar blikken het bos in donderen.

Zelf vind ik loslopende honden een gevaar. Die beesten willen vaak alleen maar spelen (niet altijd), maar als iemand dan met 2-3 loslopende honden wandelt wordt het gevaarlijk voor mezelf en voor de dieren en de baasjes die blijven lachen omdat ze denken dat er toch niets zal gebeuren.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:30:39 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121228279
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:32 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mtb-ers wel redelijk wat respect hebben voor hun omgeving. Geen afval achterlaten, rekening houden met anderen. Maar als boswachters je gelijk een kinderachtige boete geven omdat je in de natuur fietst is wel belachelijk. Ik kan hier (ZO-Drenthe) bijna overal rijden zonder regels en licensies of andere onzin.

Maar dan heb je wandelaars die overal schijt aan hebben en jou de regels willen vertellen terwijl ze net een paar blikken het bos in donderen.

Zelf vind ik loslopende honden een gevaar. Die beesten willen vaak alleen maar spelen (niet altijd), maar als iemand dan met 2-3 loslopende honden wandelt wordt het gevaarlijk voor mezelf en voor de dieren en de baasjes die blijven lachen omdat ze denken dat er toch niets zal gebeuren.
Kinderachtige boete? Regels zijn regels. Ik ga toch ook niet met mijn MTB door jouw tuin heen baggeren?
En wandelaars gooien natuurlijk allemaal blikken weg zonder respect voor de natuur :') Ik denk dat het aan allebei de kanten even erg is. Ik laat namelijk ook wel eens een bananenschil achter, of een stukje plastic wat ik niet in mijn achterzak gepropt krijg en uit mijn hand waait.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:37:30 #66
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_121228563
Ik fiets in de duinen ook wel eens over de onverharde wandelpaden. Puur omdat dit vaak wel leuke routes zijn. Nog geen boswachter tegengekomen maar zo'n boete, pure pech. Staat duidelijk aangegeven dat het niet mag. Ik overtreed bewust de regels en een keer zo'n boete van alle keren dat ik er fiets, valt mee te leven.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:45:46 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121228963
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Tinos85 het volgende:
Ik fiets in de duinen ook wel eens over de onverharde wandelpaden. Puur omdat dit vaak wel leuke routes zijn. Nog geen boswachter tegengekomen maar zo'n boete, pure pech. Staat duidelijk aangegeven dat het niet mag. Ik overtreed bewust de regels en een keer zo'n boete van alle keren dat ik er fiets, valt mee te leven.
Toch, als ik een boswachter zou zien zou ik gewoon wegfietsen eigenlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:13:35 #68
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121231076
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kinderachtige boete? Regels zijn regels. Ik ga toch ook niet met mijn MTB door jouw tuin heen baggeren?
Tja, ik vind die regeldrang van Nederland juist weer veel en veel te ver gaan. Een vergunning om gewoon door bosgebied te mogen fietsen? :') Ben blij dat dat hier in de buurt niet van toepassing is, je mag gewoon overal komen met je MTB, had er trouwens nog nooit van gehoord dat je ergens een vergunning nodig zou moeten hebben... Maar ja, in west-Nederland zijn bosgebieden natuurlijk een bezienswaardigheid op zich. Hier in de bossen gaat het allemaal goed samen, denk juist dat dorodat het hier allemaal mag het makkelijker gaat. Er staat gelukkig dan ook niemand met een belerend vingertje klaar om je te zeggen dat je er niet mag fietsen.
Don't let my username fool you...
  zondag 6 januari 2013 @ 18:13:09 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_121233883
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Toch, als ik een boswachter zou zien zou ik gewoon wegfietsen eigenlijk.
Zo'n smal paadje in waar ze met die Jeep toch niet kunnen komen :D

Ik heb het er dan ook over als je echt gepakt wordt :P
pi_121234616
Het gaat om een beschermd gebied. Ik ben er zelf vrijwilliger en kom er al mijn hele leven. Dat ze geen MTB parcours willen uitzetten staat ook in het artikel, we hebben MTB parcours Spaarnwoude om de hoek.
Boswachters kan je overal tegenkomen, ook zonder jeep. 70 euro is de boete.
Afgelopen week was er ook een persoon die het niet eens was met zijn staandehouding, er kwamen 4 agenten bij.
-weg-
pi_121238573
Oke mensen ... Ik wil een mountainbiketocht organiseren voor beginnende en eventueel ervaren mountainbikers. Het gaat om carnavalsmensen. Waar zal ik allemaal rekening mee moeten houden buiten een begin en eind punt? Niet te zware tocht enzo maar tips zijn welkom.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 6 januari 2013 @ 21:36:47 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121245890
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, ik vind die regeldrang van Nederland juist weer veel en veel te ver gaan. Een vergunning om gewoon door bosgebied te mogen fietsen? :') Ben blij dat dat hier in de buurt niet van toepassing is, je mag gewoon overal komen met je MTB, had er trouwens nog nooit van gehoord dat je ergens een vergunning nodig zou moeten hebben... Maar ja, in west-Nederland zijn bosgebieden natuurlijk een bezienswaardigheid op zich. Hier in de bossen gaat het allemaal goed samen, denk juist dat dorodat het hier allemaal mag het makkelijker gaat. Er staat gelukkig dan ook niemand met een belerend vingertje klaar om je te zeggen dat je er niet mag fietsen.
De regeldrang komt imo doordat mensen het te bont maken. En dan wordt het vaak zo geregeld dat het er op achteruit gaat. maw: Een klein groepje verpest het voor de rest. Zoals altijd.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:51 schreef Crazy-M het volgende:
Oke mensen ... Ik wil een mountainbiketocht organiseren voor beginnende en eventueel ervaren mountainbikers. Het gaat om carnavalsmensen. Waar zal ik allemaal rekening mee moeten houden buiten een begin en eind punt? Niet te zware tocht enzo maar tips zijn welkom.
Afhankelijk van de afstand nog een bevooradingspunt. En eventueel "chicken out" plekken bij een trein'/bus station. Zorg er ook voor dat er duidelijk vermeld is hoeveel km het is, wat men moet dragen qua kleding (als het onervaren mtb'ers zijn) etc. En waarschuw vooral dat een goede conditie toch wel noodzakelijk is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121246918
kun je je niet aansluiten bij een bestaande toertocht op die datum? voor een paar euro pp ben je dan klaar.

Het uitwijzen van een hele route is namelijk best wat werk. Heb je ook gedacht aan een pechdienst, opruimen pijlen, pauzeplek etc.
pi_121251127
gewoon zorgen voor genoeg afwisseling in de route en niet echt extreem technisch(klimmen/dalen over een rockgarden ofzo)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121259112
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Afhankelijk van de afstand nog een bevooradingspunt. En eventueel "chicken out" plekken bij een trein'/bus station. Zorg er ook voor dat er duidelijk vermeld is hoeveel km het is, wat men moet dragen qua kleding (als het onervaren mtb'ers zijn) etc. En waarschuw vooral dat een goede conditie toch wel noodzakelijk is.
Afstand zal zo tussen de 25 en de 30 km komen denk ik. Niet echt een lange tocht om het voor iedereen leuk te houden.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef nodisch18 het volgende:
kun je je niet aansluiten bij een bestaande toertocht op die datum? voor een paar euro pp ben je dan klaar.

Het uitwijzen van een hele route is namelijk best wat werk. Heb je ook gedacht aan een pechdienst, opruimen pijlen, pauzeplek etc.
het idee is eigenlijk dit weekend in de kroegen ontstaan, dus vandaar ook mn vraag waar zoal rekening mee te houden ;) Uitzetten van speurtochten en dergelijke heb ik wel ervaring mee, bij de scouting vaak zat gedaan. Maar jah, pechdienst idd nog niet echt over nagedacht.
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:54 schreef Marco001 het volgende:
gewoon zorgen voor genoeg afwisseling in de route en niet echt extreem technisch(klimmen/dalen over een rockgarden ofzo)
Rockgarden hebben we hier volgens mij niet in de buurt, maar zat hier idd ook al over na te denken dat het niet te moeilijk moet worden.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')