abonnement Unibet Coolblue
pi_121150355

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!



Pats hier met je ranking, achterhaal de ware identiteit van Fokkers, deel je Federer-FAN-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland


steescarna.gifmeeuw2.jpgJoshai.gifChriz2k.jpgtekentje.jpg




De ranking wordt bijgehouden door InTrePidIvity, dus mocht je ook in de ranking willen komen dan kan je dat in dit topic aanvragen. Om in de toptennissers lijst te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24a | 24b | 25 |
29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41
45

De OP is hier te vinden!
Vergeet niet om effe het laatste deel toe te voegen!

Game on :).
U MAD?
pi_121150679
Intel;

Wellicht leuk om de gegevens voor het begin van de voorjaarscompetitie up te daten? Weten we tenminste wie de cracks van 2013 zijn en wie degene met de techniek en balgevoel van een hark.

de_boswachter;

Enkel: 6,8446
Dubbel: 6,5150
U MAD?
pi_121156595
Enkel rating 6,6693
Dubbel rating 6,7584
pi_121166799
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:20 schreef DKkuis het volgende:
Enkel rating 6,6693
Dubbel rating 6,7584
Wij moeten eens tegen elkaar spelen :D . Lijkt vrij sterk op elkaar.
U MAD?
pi_121188762
Voor we dit draadje weer volstoppen met onze ratings.
Gewoon bijwerken in

https://docs.google.com/s(...)1hzM1VnWS1LQ3c#gid=0

Wellicht kunnen de scores uit deze tabel wel overgezet worden in de kop van dit topic.

Beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen!
pi_121188894
Weer 6 gewordne in de dubbel ;(
Maar dat vind ik eigenlijk wel fijn, kan ik nog met slechteren dubbelen :P

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 5,2828 Rating dubbel 5,6781
Eindejaarsrating enkel 2012 5,2828 Eindejaarsrating dubbel 2012 5,6781
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121189242
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:20 schreef Norrage het volgende:
Weer 6 gewordne in de dubbel ;(
Maar dat vind ik eigenlijk wel fijn, kan ik nog met slechteren dubbelen :P

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 5,2828 Rating dubbel 5,6781
Eindejaarsrating enkel 2012 5,2828 Eindejaarsrating dubbel 2012 5,6781
Wij hebben gewoon bijna precies dezelfde ratings. _O-

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 5,2737 Rating dubbel 5,6514
Eindejaarsrating enkel 2012 5,2737 Eindejaarsrating dubbel 2012 5,6514
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_121189404
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:32 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon bijna precies dezelfde ratings. _O-

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 5,2737 Rating dubbel 5,6514
Eindejaarsrating enkel 2012 5,2737 Eindejaarsrating dubbel 2012 5,6514
O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:00:57 #9
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121190048
Ik twijfel om me dit jaar bij het toernooi op onze club in maart voor de lol in de open categorie in te schrijven. Dan moet ik tegen de trainer van de club enzo die allemaal in / rond de top 100 van Nederland staan _O- .
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_121190359
Zie nu pas dat mijn eindejaarsrating van vorig jaar nog in de OP staat :( is de OP niet geupdate of is mijn rating niet doorgekomen? Of is er een oud plaatje gebruikt?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121305085
Heb mijn rating in de spreadsheet aangepast.
in de enkel achteruit doordat ik toch ging spelen terwijl ik nog niet helemaal beter was van een fixe verkoudheid.
In de dubbel eerste ronde gewonnen, kwart gewonnen, halve verloren van een stel dat veels te laag staat kwa rating. Die dame deed ook mee met DD5. :P Dus 2 gewonnen (2 keer een half punt minder dan mijn rating erbij gekregen) en 1 verloren en 0,1 punt achteruit gegaan. :{
Maargoed seizoen is nog maar net begonnen. :) Eind januari weer volgend binnen toernooi.
pi_121305335
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef VadeRetro het volgende:
Voor we dit draadje weer volstoppen met onze ratings.
Gewoon bijwerken in

https://docs.google.com/s(...)1hzM1VnWS1LQ3c#gid=0

Wellicht kunnen de scores uit deze tabel wel overgezet worden in de kop van dit topic.

Beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen!
Done :)
U MAD?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:42:49 #13
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_121305383
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:11 schreef Norrage het volgende:
Zie nu pas dat mijn eindejaarsrating van vorig jaar nog in de OP staat :( is de OP niet geupdate of is mijn rating niet doorgekomen? Of is er een oud plaatje gebruikt?
Ik heb alles online gezet, zodat je zelf kunt bijwerken en bekijken hoe je ervoor staat :)

Zijn de standen zoals ze nu in het spelersprofiel staan definitief als eindejaarsranking of komt er nog een bonusronde aan? Volgens mij ben ik drie jaar op rij 0,5 punt hoger ingeschat door de KNLTB, maar dit jaar (nog) niet :(
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_121306800
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik heb alles online gezet, zodat je zelf kunt bijwerken en bekijken hoe je ervoor staat :)

Zijn de standen zoals ze nu in het spelersprofiel staan definitief als eindejaarsranking of komt er nog een bonusronde aan? Volgens mij ben ik drie jaar op rij 0,5 punt hoger ingeschat door de KNLTB, maar dit jaar (nog) niet :(
Standen zijn definitief. Per november 2012 al.
U MAD?
pi_121307113
Vorig jaar kreeg inderdaad bijna iedereen -0,4 of iets in die richting. Dit jaar niet.
pi_121310722
Dit jaar hebben ze voor het eerst geen correctie toegevoegd aan de snelle stijgers/dalers.

Afgelopen zondag even gedubbeld bij domstad tegen een paar 5,5 spelers. 6-4 6-4 verloren, was wel lekker in de blaashal daar geen last van wind, wel iets te warm zweet je rot.
In de laatste game van de set hoorde ik een krak in me schouder met serveren, daarna een gigantische steek, doet nog zeer hopelijk gaat het wel snel over.
pi_121311080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik heb alles online gezet, zodat je zelf kunt bijwerken en bekijken hoe je ervoor staat :)

Zijn de standen zoals ze nu in het spelersprofiel staan definitief als eindejaarsranking of komt er nog een bonusronde aan? Volgens mij ben ik drie jaar op rij 0,5 punt hoger ingeschat door de KNLTB, maar dit jaar (nog) niet :(
Ik bedoel meer het plaatje in de OP :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:39:07 #18
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_121311139
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik bedoel meer het plaatje in de OP :)
Ja, die hoort er eigenlijk niet meer in. Daar is de spreadsheet voor :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_121364476
Heb een echo gehad voor me arm, hebben ze niet wat op gezien. Moet nu een mri-scan laten maken, ze denken dat me gewrichten enzv bij me schouder beschadigd zijn omdat ik er diverse malen op gevallen ben en een keer me sluitelbeen gebroken. In het ergste geval een operatie (waar ze wel aan denken), waardoor ik 3-4 maanden uit de running ben! Wel balen, ben goed begonnen in het nieuwe jaar..
pi_121364566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:33 schreef DKkuis het volgende:
Heb een echo gehad voor me arm, hebben ze niet wat op gezien. Moet nu een mri-scan laten maken, ze denken dat me gewrichten enzv bij me schouder beschadigd zijn omdat ik er diverse malen op gevallen ben en een keer me sluitelbeen gebroken. In het ergste geval een operatie (waar ze wel aan denken), waardoor ik 3-4 maanden uit de running ben! Wel balen, ben goed begonnen in het nieuwe jaar..
Oja. daardoor ontstaat de pijn in mijn bovenarm bij het serveren denken ze.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:32:27 #21
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_121377448
Zal mezelf er vd week nog eens tussengooien of zo ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_121387463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef VadeRetro het volgende:
Voor we dit draadje weer volstoppen met onze ratings.
Gewoon bijwerken in

https://docs.google.com/s(...)1hzM1VnWS1LQ3c#gid=0

Wellicht kunnen de scores uit deze tabel wel overgezet worden in de kop van dit topic.

Beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen!
Ganz geil!
~Si vis amari, ama~
pi_121388148
Gisteren 1e wedstrijd gehad in een toernooitje bij mijn oude vereniging waar ik 6 jaar heb getennist.
Hele vervelende sfeer buiten de baan, moesten tegen een koppel wat nu nog steeds daar speelt, en daar was duidelijk iets van te merken.

Toch gewonnen gelukkig, 6-3 5-7 10-3

Zondag finale :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:46:39 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121425331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef VadeRetro het volgende:
Voor we dit draadje weer volstoppen met onze ratings.
Gewoon bijwerken in

https://docs.google.com/s(...)1hzM1VnWS1LQ3c#gid=0

Wellicht kunnen de scores uit deze tabel wel overgezet worden in de kop van dit topic.

Beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen!
Ik heb die van mij ingevuld. De enkel was al goed ingevuld. Dubbel nu ook :)

Gisteren voor het eerst in het nieuwe jaar weer getraind en was echt weer leuk om gewoon ff te tennissen en een beetje lol te maken op de baan :)
Trainen kan echt zo veel leuker zijn dan wedstrijden spelen. Als het maar een beetje leuk gaat met de juiste mensen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_121541091
Gisteren de finale toch even simpel binnen geharkt! 6-3 6-2 :)
  maandag 14 januari 2013 @ 12:54:11 #26
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121542590
Bij ons is de verlopige indeling van de competitieteams bekend.
Ik ga voor de 3de keer in 3 jaar tijd van team wisselen. :')

Dit jaar ga ik heren competitie spelen. Eigenlijk is het iets waar ik al een paar jaar naar uit kijk. vorige jaren natuurlijk gemengd gespeeld en het laatste jaar was best gezellig, maar met heren ben je tenminste verzekerd dat je max 2 partijen speelt. Wat iets beter is voor mijn fysiek.
Er zijn 2 heren teams opgesplitst en de beste 3 van dat heren team zijn het betere team geworden. De andere 2 zijn naar het mindere team gegaan. Ik ben nu bij dat betere team gezet.
We spelen wel 4de klasse heren dus dat is iets minder dan vorig jaar. Dat is wel jammer, maar we hebben zeker kans om kampioen te worden. Het oude team speelde altijd mee om het kampioenschap, maar werd uiteindelijk altijd 2de of 3de. Nu ben ik er bij gekomen en zijn er 2 minderen af waardoor het team net iets sterker is en met een beetje mazzel kunnen we dan wel kampioen worden. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_121542953
Ik ook voor het eerst in 14 jaar weer heren! Of eigenlijk, voor het eerst sinds het eerste jaar dat ik competitie speelde als 14-jarige :P

Ik heb wel een paar keer heren-najaars gespeeld...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121543201
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:54 schreef Komakie het volgende:
Bij ons is de verlopige indeling van de competitieteams bekend.
Ik ga voor de 3de keer in 3 jaar tijd van team wisselen. :')

Dit jaar ga ik heren competitie spelen. Eigenlijk is het iets waar ik al een paar jaar naar uit kijk. vorige jaren natuurlijk gemengd gespeeld en het laatste jaar was best gezellig, maar met heren ben je tenminste verzekerd dat je max 2 partijen speelt. Wat iets beter is voor mijn fysiek.
Er zijn 2 heren teams opgesplitst en de beste 3 van dat heren team zijn het betere team geworden. De andere 2 zijn naar het mindere team gegaan. Ik ben nu bij dat betere team gezet.
We spelen wel 4de klasse heren dus dat is iets minder dan vorig jaar. Dat is wel jammer, maar we hebben zeker kans om kampioen te worden. Het oude team speelde altijd mee om het kampioenschap, maar werd uiteindelijk altijd 2de of 3de. Nu ben ik er bij gekomen en zijn er 2 minderen af waardoor het team net iets sterker is en met een beetje mazzel kunnen we dan wel kampioen worden. :)
Ik vind dat zo vreemd hé dat een vereniging in gaat plannen met wie en in welke klasse je gaat tennissen...... Bij ons in Limburg is dat volgens mij bij weinig verenigingen het geval. Een aanvoerder moet zelf zijn team bij elkaar houden en mag deze ook zelf samenstellen.

Lijkt me echt helemaal niks dat je 7 weken lang met een stel rukkers op pad moet.
U MAD?
  maandag 14 januari 2013 @ 13:20:43 #29
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121543687
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik vind dat zo vreemd hé dat een vereniging in gaat plannen met wie en in welke klasse je gaat tennissen...... Bij ons in Limburg is dat volgens mij bij weinig verenigingen het geval. Een aanvoerder moet zelf zijn team bij elkaar houden en mag deze ook zelf samenstellen.

Lijkt me echt helemaal niks dat je 7 weken lang met een stel rukkers op pad moet.
Onze captain is een rukker, maarja, voor de rest is er niemand op de club van ons niveau / onze leeftijd dus we doen het er maar mee :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 14 januari 2013 @ 16:30:53 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121551645
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik vind dat zo vreemd hé dat een vereniging in gaat plannen met wie en in welke klasse je gaat tennissen...... Bij ons in Limburg is dat volgens mij bij weinig verenigingen het geval. Een aanvoerder moet zelf zijn team bij elkaar houden en mag deze ook zelf samenstellen.

Lijkt me echt helemaal niks dat je 7 weken lang met een stel rukkers op pad moet.
Het is heel normaal dat de TC dat regelt. Vooral bij grotere verenigingen.
Wel lekker trouwens als je alles zelf moet regelen en je komt als nieuwe speler bij een vereniging. Mijn vriendin heeft dat ook gehad. Ze kreeg alleen een lijstje met telefoonnummers en dat was het.

Daarnaast worden teams ook op sterkte ingedeeld. Als je een grote vereniging hebt is het heel lastig om geen fouten te maken in speelsterktes in teams.

Natuurlijk wordt er wel rekening gehouden met welke mensen er altijd bij elkaar hebben gezeten. Ik heb de "pech" gehad dat het team waar ik het eerste jaar in zat op hield te bestaan (een paar spelers gingen weg) en vorig jaar 2 dames zijn weg gegaan waardoor onze dames een team hoger zijn gegaan waardoor er 2 heren overgebleven zijn. Er zijn wel 2 heren bij gekomen waardoor er 1 team kon worden opgesplitst naar 2 teams die wat beter bij elkaar passen als team.
Die jongens waarbij ik nu in het team speel zijn prima gasten. Met 1 heb ik al een paar toernooien gespeeld en de andere 2 ken ik ook best aardig.

Voordeel bij ons is dat de groep die op zondag competitie speelt best bekend is met elkaar. Zeker die van de hogere teams ondanks dat het iets van 30 man is. Iedereen traint wel eens met elkaar en er zijn bijna geen mensen die niet redelijk met elkaar kunnen opschieten. Dus dat maakt het wat makkelijker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 14 januari 2013 @ 16:50:36 #31
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121552499
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is heel normaal dat de TC dat regelt. Vooral bij grotere verenigingen.
Wel lekker trouwens als je alles zelf moet regelen en je komt als nieuwe speler bij een vereniging. Mijn vriendin heeft dat ook gehad. Ze kreeg alleen een lijstje met telefoonnummers en dat was het.

Yup, herkenbaar probleem voor nieuwe mensen die bij mij op de club komen spelen. Hoewel onze club toch niet klein is worden de teams wel zelf ingedeeld.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_121553453
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:50 schreef Salamando het volgende:

[..]

Yup, herkenbaar probleem voor nieuwe mensen die bij mij op de club komen spelen. Hoewel onze club toch niet klein is worden de teams wel zelf ingedeeld.
Inderdaad precies de reden dat je de indelingen toch echt door een TC moet laten doen. Bij mijn huidige vereniging (waar ik TC ben) laten we de meeste teams gewoon bestaan en kan iedereen requesten in welk team ze willen zitten. Maar doen we ons best alle nieuwe spelers een plaatsje te geven en dat is nog best lastig. Maar meestal is er overal nog wel een plaatsje vrij ^O^

Bij mijn oude vereniging (studenten) was het zelfs zo dat er uberhaupt niet (staat zelfs in het HR) gelet werd op wie er bij wie in het team zit. Werd puur op beschikbaarheid en speelsterkte gekeken. Dit omdat er in een studentenvereniging natuurlijk elk jaar erg veel nieuwe leden bijkomen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121554710
Zaterdag heren _O_. Uitslapen _O_.
pi_121558006
Afgelopen zaterdag in de wintercompetitie ging ik behoorlijk lekker, in de mix als zesje gewonnen met een 9 die al een aantal jaren tennist (behoorlijk underrated lol) gewonnen van een 5 en een 6. Geen punten gescoord helaas :') :r
pi_121558858
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad precies de reden dat je de indelingen toch echt door een TC moet laten doen. Bij mijn huidige vereniging (waar ik TC ben) laten we de meeste teams gewoon bestaan en kan iedereen requesten in welk team ze willen zitten. Maar doen we ons best alle nieuwe spelers een plaatsje te geven en dat is nog best lastig. Maar meestal is er overal nog wel een plaatsje vrij ^O^

Bij mijn oude vereniging (studenten) was het zelfs zo dat er uberhaupt niet (staat zelfs in het HR) gelet werd op wie er bij wie in het team zit. Werd puur op beschikbaarheid en speelsterkte gekeken. Dit omdat er in een studentenvereniging natuurlijk elk jaar erg veel nieuwe leden bijkomen
Ja ok. Jullie praten echt over een tennisclub met een Technische Commissie. Ik ben lid van een vereniging met 250 leden. Dan is het wat makkelijker.
Maar zover ik weet gebeurd dat bij de grote verenigingen voor de zaterdagcompetitie ook niet. Ben nog nooit een team tegengekomen welke was samengesteld, op een studententeam na. Wellicht dat dit op de zondag anders is, aangezien het landelijk is.
U MAD?
  maandag 14 januari 2013 @ 21:53:22 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121568000
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja ok. Jullie praten echt over een tennisclub met een Technische Commissie. Ik ben lid van een vereniging met 250 leden. Dan is het wat makkelijker.
Maar zover ik weet gebeurd dat bij de grote verenigingen voor de zaterdagcompetitie ook niet. Ben nog nooit een team tegengekomen welke was samengesteld, op een studententeam na. Wellicht dat dit op de zondag anders is, aangezien het landelijk is.
Op zaterdag gebeurd dat net zo goed.
Het gaat er niet om welke competitie uiteindelijk sterker is. Het gaat er om dat alle teams goed worden ingedeeld zodat je geen problemen krijgt met de plaatsing van teams of dat je hele scheve verhoudingen krijgt. Dat kan op de zaterdag net zo goed zijn.
En als er de wens is van iemand om in een bepaald team te spelen dan wordt daar echt wel rekening mee gehouden. Het wordt alleen lastig als dat een nieuw iemand is en het team zit al vol (zelfs dan kan er nog overlegd worden met het team) of als het niveau verschil belachelijk groot is (een 3tje bij 7tjes ofzo), maar dat komt eigenlijk nooit voor volgens mij.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:32:08 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121628542
Ik heb even een vraag maar ik weet niet of ik die hier kan stellen. Inmiddels heb ik een paar weken een lichte blessure. Die lijkt te zijn ontstaan toen ik tussen kerst en oud en nieuw elke dag in een hal heb getennist. Omdat die baan zo snel was en mijn service daardoor effectiever was heb ik een week lang harder geserveerd dan anders. Na die week voelde ik op een gegeven moment mijn elleboog. Niet ter hoogte van mijn onderarm maar precies mijn elleboog. Af en toe voel ik het met strekken. Afgelopen zondag serveerde ik en kreeg ik er opeens een steek in. Nu voel ik het nog stees af en toe (vooral als ik mijn arm helemaal buig en daarna strek; dat doet dan een beetje pijn). Mijn vraag is of hier iemand ervaring heeft met een elleboogblessure en vooral: is het verstandig om gewoon door te spelen of juist om even te stoppen? Ik zou zeggen dat het geen ontsteking is omdat ik er anders steeds last van zou hebben.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121628629
Lijkt op een tenniselleboog, overbelasting. Rusten, rusten en nog eens rusten. Als je gaat forceren en het wordt erger dan heb je op de lange termijn serieus een probleem.
U MAD?
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:49:57 #39
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_121629110
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:32 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb even een vraag maar ik weet niet of ik die hier kan stellen. Inmiddels heb ik een paar weken een lichte blessure. Die lijkt te zijn ontstaan toen ik tussen kerst en oud en nieuw elke dag in een hal heb getennist. Omdat die baan zo snel was en mijn service daardoor effectiever was heb ik een week lang harder geserveerd dan anders. Na die week voelde ik op een gegeven moment mijn elleboog. Niet ter hoogte van mijn onderarm maar precies mijn elleboog. Af en toe voel ik het met strekken. Afgelopen zondag serveerde ik en kreeg ik er opeens een steek in. Nu voel ik het nog stees af en toe (vooral als ik mijn arm helemaal buig en daarna strek; dat doet dan een beetje pijn). Mijn vraag is of hier iemand ervaring heeft met een elleboogblessure en vooral: is het verstandig om gewoon door te spelen of juist om even te stoppen? Ik zou zeggen dat het geen ontsteking is omdat ik er anders steeds last van zou hebben.
Je klachten komen behoorlijk overeen met wat ik had/heb. Een paar jaar geleden is het bij mij op komen zetten tijdens de competitie (ook door vrij harde service) en ik ben er mee door blijven spelen. Uiteindelijk kreeg ik buiten het tennis om ook last van een stijve elleboog en dat heeft zeker tot een paar maanden na de voorjaarscompetitie geduurd. Het jaar erop had ik in het begin (na een lange rustperiode) geen last, maar gedurende de competitie kwam het toch weer opzetten. Heb toen m'n service wat aangepast (minder hard, meer slice en een stevigere grip op m'n racket) en dat hielp wel. Vervolgens na de competitie een jaar niet gespeeld en afgelopen jaar kon ik gelukkig klachtenvrij spelen, heb er nu buiten het tennis om geen last meer van.

Wat de_boswachter zegt kan ik alleen maar beamen, neem voldoende rust om alles even te laten herstellen. Het is een vervelende blessure, ik heb een tijdje geprobeerd met een brace om te spelen, maar dat hielp maar weinig.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_121629119
Dat klinkt niet best fed-fan :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121629397
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
Je klachten komen behoorlijk overeen met wat ik had/heb. Een paar jaar geleden is het bij mij op komen zetten tijdens de competitie (ook door vrij harde service) en ik ben er mee door blijven spelen. Uiteindelijk kreeg ik buiten het tennis om ook last van een stijve elleboog en dat heeft zeker tot een paar maanden na de voorjaarscompetitie geduurd. Het jaar erop had ik in het begin (na een lange rustperiode) geen last, maar gedurende de competitie kwam het toch weer opzetten. Heb toen m'n service wat aangepast (minder hard, meer slice en een stevigere grip op m'n racket) en dat hielp wel. Vervolgens na de competitie een jaar niet gespeeld en afgelopen jaar kon ik gelukkig klachtenvrij spelen, heb er nu buiten het tennis om geen last meer van.

Wat de_boswachter zegt kan ik alleen maar beamen, neem voldoende rust om alles even te laten herstellen. Het is een vervelende blessure, ik heb een tijdje geprobeerd met een brace om te spelen, maar dat hielp maar weinig.
Een goede warming-up helpt ook heel veel. Alleen is het bij het amateurtennis een trend (merk ik op mijn eigen vereniging) om een beetje belachelijk te doen over mensen die zich rekken en strekken voor een wedstrijd. Veel mensen beginnen met koude spieren met serveren en dan het liefst ook nog eens keihard.
Ik heb een jaar of vijf geleden ook last gehad van een tenniselleboog, maar dat kwam puur door het vele tennissen en misschien ook wel niet juist omgaan met mijn lichaam. Heb de afgelopen jaren echt gemerkt dat bijvoorbeeld warming-ups, cooling-downs en bijvoorbeeld hetgeen wat je eet en drinkt tijdens een wedstrijd zo ontzettend belangrijk is.
U MAD?
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:00:02 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121629463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:35 schreef de_boswachter het volgende:
Lijkt op een tenniselleboog, overbelasting. Rusten, rusten en nog eens rusten. Als je gaat forceren en het wordt erger dan heb je op de lange termijn serieus een probleem.
Maar een tenniselleboog zit toch juist boven aan je bovenarm, aan de voorkant, en niet op de 'hoek' van de elleboog zelf? (Ik formuleer het allemaal heel slordig maar het is lastig als je het niet kunt uitbeelden.)

Trouwens, als je het hebt over rusten, bedoel je dan dagen of weken? Ben wat dat betreft blij met de sneeuw, want nu kan ik toch niet spelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:03:57 #43
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121629594
Kan ik tijdens het rusten nog iets doen om het herstel te bespoedigen (bijvoorbeeld oefenen met buigen en strekken, masseren, insmeren met Spiroflor of Tantum)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:08:12 #44
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_121629728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar een tenniselleboog zit toch juist boven aan je bovenarm, aan de voorkant, en niet op de 'hoek' van de elleboog zelf? (Ik formuleer het allemaal heel slordig maar het is lastig als je het niet kunt uitbeelden.)

Trouwens, als je het hebt over rusten, bedoel je dan dagen of weken? Ben wat dat betreft blij met de sneeuw, want nu kan ik toch niet spelen.
Bij mij zat het precies op de hoek, bij de nervus ulnaris/bindweefselband:



Ik zou weken aanhouden, voor de zekerheid.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:12:33 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121629889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:08 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Bij mij zat het precies op de hoek, bij de nervus ulnaris/bindweefselband:

[ afbeelding ]

Ik zou weken aanhouden, voor de zekerheid.
Ja, precies, dat is voor mij altijd een tenniselleboog.

Ik voel het op de elleboogspunt. Althans, ik voel het af en toe. Net sprak ik een fysiotherapeut die me zei dat het feit dat het gewricht 's nachts vaak stijf is een teken kan zijn dat er een herstelproces bezig is.

quote:
Ik zou weken aanhouden, voor de zekerheid.
Zou het kwaad kunnen (of misschien zelfs goed zijn) om op het miniveld heel rustig over te slaan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121629922
Als je het daar voelt is het inderadad geen tennis-elleboog, maar eerder overbelasting. Zo klinkt het ook als ik je zo hoor. En serveren is meestal ook geen tennis-elleboog beweging. Dat komt meestal door een forehand of een volley, bij een gebrekkige techniek.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121630437
Uit de beschrijving zou ik ook zeggen dat het geen tenniselleboog is. Het gaat bij een TE om een irritatie/ontsteking van de pees-aanhechting aan de bovenkant van je onderarm. Rusten helpt dan weinig. Als het in je pakket zit zou ik toch maar naar een fysiotherapeut gaan.( En anders ook). Ik ben zelf zo in 7 sessies van een TE afgeholpen. Een goede diagnose is wel zo handig. Zo meteen zit je maanden niet te tennissen om vervolgens nog steeds pijn te hebben. Op internet zijn diverse oefeningen te vinden die je zelf kunt doen bij een tenniselleboog, maar als je iets anders hebt weet ik niet of dat helpt. Dus: Zoek hulp voor een goede diagnose en therapie!
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:28:26 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121630442
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:14 schreef Norrage het volgende:
Als je het daar voelt is het inderadad geen tennis-elleboog, maar eerder overbelasting. Zo klinkt het ook als ik je zo hoor. En serveren is meestal ook geen tennis-elleboog beweging. Dat komt meestal door een forehand of een volley, bij een gebrekkige techniek.
Nou, dank je wel. :r

Het voelt ook als overbelasting. Het gekke is alleen dat ik er na die week van intensief serveren nauwelijks last van had en gewoon heb gespeeld. Het kwam pas later.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:30:11 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121630514
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:28 schreef VadeRetro het volgende:
Uit de beschrijving zou ik ook zeggen dat het geen tenniselleboog is. Het gaat bij een TE om een irritatie/ontsteking van de pees-aanhechting aan de bovenkant van je onderarm. Rusten helpt dan weinig. Als het in je pakket zit zou ik toch maar naar een fysiotherapeut gaan.( En anders ook). Ik ben zelf zo in 7 sessies van een TE afgeholpen. Een goede diagnose is wel zo handig. Zo meteen zit je maanden niet te tennissen om vervolgens nog steeds pijn te hebben. Op internet zijn diverse oefeningen te vinden die je zelf kunt doen bij een tenniselleboog, maar als je iets anders hebt weet ik niet of dat helpt. Dus: Zoek hulp voor een goede diagnose en therapie!
Maar ik begrijp je post niet helemaal. Je schrijft dat je denkt dat het geen tenniselleboog is en hebt het vervolgens om een tenniselleboog.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121632164
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar ik begrijp je post niet helemaal. Je schrijft dat je denkt dat het geen tenniselleboog is en hebt het vervolgens om een tenniselleboog.
Hij raadt aan om het in ieder geval te checken
quote:
12s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, dank je wel. :r

Het voelt ook als overbelasting. Het gekke is alleen dat ik er na die week van intensief serveren nauwelijks last van had en gewoon heb gespeeld. Het kwam pas later.
Ik had het niet over jouw techniek, en die lijkt me niet ineens anders in de hal..toch? Het enige dat veranderde is die service....dus dan kan je lichaam daar op reageren
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:14:01 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121632316
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hij raadt aan om het in ieder geval te checken
Ja, is ook zo maar het ging ook door op tenniselleboog, vandaar.
quote:
[..]

Ik had het niet over jouw techniek, en die lijkt me niet ineens anders in de hal..toch? Het enige dat veranderde is die service....dus dan kan je lichaam daar op reageren
Klopt, maar zie mijn PI.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121632330
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar ik begrijp je post niet helemaal. Je schrijft dat je denkt dat het geen tenniselleboog is en hebt het vervolgens om een tenniselleboog.
Sorry voor de onduidelijkheid.
Mijn advies komt er op neer:
Laat een deskundige diagnose stellen!
Ga niet zelf lopen shoppen. Ga geen maanden lopen 'rusten'.
Het kan zijn dat rust helemaal niet helpt!
pi_121632367
quote:
12s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, dank je wel. :r

Het voelt ook als overbelasting. Het gekke is alleen dat ik er na die week van intensief serveren nauwelijks last van had en gewoon heb gespeeld. Het kwam pas later.
Dan is het toch echt overbelasting hoor.
U MAD?
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:15:43 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121632399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:14 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Sorry voor de onduidelijkheid.
Mijn advies komt er op neer:
Laat een deskundige diagnose stellen!
Ga niet zelf lopen shoppen. Ga geen maanden lopen 'rusten'.
Het kan zijn dat rust helemaal niet helpt!
Oké, ik snap het, bedankt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:17:16 #55
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121632471
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dan is het toch echt overbelasting hoor.
Ja, net raadde een andere fysio me aan om het even te proberen op het miniveld om te kijken of het pijn doet en dan langs te komen.

Het punt is vooral dat ik het maar af en toe voel. Heb er één keer echt pijn aan gehad en dat was die 'klap' op zondag. Nu voel ik het dus af en toe. Normaal gesproken speel ik dan voorzichtig door maar dit voelt een beetje 'eng'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121634397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, net raadde een andere fysio me aan om het even te proberen op het miniveld om te kijken of het pijn doet en dan langs te komen.

Het punt is vooral dat ik het maar af en toe voel. Heb er één keer echt pijn aan gehad en dat was die 'klap' op zondag. Nu voel ik het dus af en toe. Normaal gesproken speel ik dan voorzichtig door maar dit voelt een beetje 'eng'.
Je bedoelt echt van die 'steken' ? Alsof je aan de elektriciteit hangt voor een seconde?
U MAD?
pi_121634479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:14 schreef Federer-fan het volgende:

Klopt, maar zie mijn PI.
Dan nog had je mijn post anders kunnen interpreteren. Ik bedoelde het echt als een toevoeging ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121635156
Wel apart afgelopen zaterdag, onze tegenstanders hadden hun sterkste mix als 2de partij gezet ipv als 1ste. Teamgenoot heeft dit gemeld bij de knltb, die meldde dat ze zonder het witte papier wat je vooraf in moet vullen niks kunnen doen... :?
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:29:46 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121635411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Je bedoelt echt van die 'steken' ? Alsof je aan de elektriciteit hangt voor een seconde?
Ja, dat gevoel inderdaad. Maar het was maar één steek bij één service en toen ben ik eigenlijk meteen gestopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:30:19 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121635427
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dan nog had je mijn post anders kunnen interpreteren. Ik bedoelde het echt als een toevoeging ;)
Dat weet ik hoor, maar ik vond het leuk om te zeggen terwijl ik de inhoud van je post echt wel meenam in mijn overdenkingen. Sorry dat dat niet zo overkwam.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121635593
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat weet ik hoor, maar ik vond het leuk om te zeggen terwijl ik de inhoud van je post echt wel meenam in mijn overdenkingen. Sorry dat dat niet zo overkwam.
Wij lezen al standaard jouw PIs, en we lezen ook standaard je posts 3x, want we weten nooit of het een verborgen grap is of niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121635870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel inderdaad. Maar het was maar één steek bij één service en toen ben ik eigenlijk meteen gestopt.
Dan heb je teveel getennist en in dit geval dus teveel van je arm gevraagd.
Althans, dat is wat ze mij toen zeiden.

Succes ermee i.i.g !
U MAD?
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:57:20 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121636422
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wij lezen al standaard jouw PIs, en we lezen ook standaard je posts 3x, want we weten nooit of het een verborgen grap is of niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:58:12 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121636455
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dan heb je teveel getennist en in dit geval dus teveel van je arm gevraagd.
Althans, dat is wat ze mij toen zeiden.

Succes ermee i.i.g !
Ja, ik denk dat ik een week rust neem en dan weer eens voorzichtig half court ga spelen en zachtjes ga slaan om te zien of dat gaat. Klinkt dat verstandig?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:09:41 #65
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_121636980
Geinig wel. Maatje van me speelt laatste 8 van het wildcard-toernooi van het ABN Amro WTT. Dit weekend de finales.

Beste clubkampioen van Nederland krijgt een wildcard in de qualies in feburari ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:29:23 #66
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121640172
Kleine update. Ik heb net allemaal buig- en strekbewegingen gedaan, alle kanten op en het gekke is dat ik niks voel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121644789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:29 schreef Federer-fan het volgende:
Kleine update. Ik heb net allemaal buig- en strekbewegingen gedaan, alle kanten op en het gekke is dat ik niks voel.
Met rek en strek bewegingen merk je vaak ook niks tenzij het geirriteerd is.
Als je tennist vang je plotselinge klappen op.

Het gevaarlijke aan binnentennis is vaak ook dat je overslaat, buiten heb je meer lucht weerstand, als je buiten harder wilt gaan serveren probeer je vaak wat meer kracht erin te gooien en daardoor een hardere/krachtigere zwaai.
Je arm remt makkelijker af door de luchtweerstand buiten.
Binnen zwaait je arm veel makkelijker door waardoor je zelf automatisch harder tegen gaat werken in je uitzwaai, en daardoor harder knijpt in je handvat.

De spier kan je voelen door je je arm gestrekt te houden, palm naar boven toe. Dan leg je je wijsvinger net onder je uiteinde van je elleboog.
Knijp dan hard in je hand.

Weekje rust dan rustig weer opbouwen dan moet het weer goed komen. Niet te lange training sessies.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:11:45 #68
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121644975
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Geinig wel. Maatje van me speelt laatste 8 van het wildcard-toernooi van het ABN Amro WTT. Dit weekend de finales.

Beste clubkampioen van Nederland krijgt een wildcard in de qualies in feburari ...
Zeker gaaf. Hoop dat hij wint. Is hij speelsterkte 1 (weet niet of dat altijd zo is)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 19:29:45 #69
21636 Feestkabouter
pi_121648196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Wel apart afgelopen zaterdag, onze tegenstanders hadden hun sterkste mix als 2de partij gezet ipv als 1ste. Teamgenoot heeft dit gemeld bij de knltb, die meldde dat ze zonder het witte papier wat je vooraf in moet vullen niks kunnen doen... :?
ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
ze willen vaststellen waar het is misgegaan.
had de tegenstander het zelf al moeten zien toen ze het strookje invulden?
hadden jullie het strookje misschien moeten controleren op 1e en 2e koppel? (weet ik niet uit mijn hoofd of je dat officieel echt moet doen, ook al ben ik zelf captain en VCL)
staat het misschien goed op papier maar zijn per ongeluk de verkeerde koppels tegen elkaar gaan spelen?

voordat ze een conclusie trekken moeten ze eerst goed kunnen inschatten wat er is misgegaan.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:31:37 #70
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_121648296
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:11 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zeker gaaf. Hoop dat hij wint. Is hij speelsterkte 1 (weet niet of dat altijd zo is)?
Hij is de enige zonder ranking :')

Andere 7 zijn allemaal 2, hij is zelf een erg goede 3 ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:18:36 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121651189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Hij is de enige zonder ranking :')
:D
quote:
Andere 7 zijn allemaal 2, hij is zelf een erg goede 3 ...
Gaaf hoor. Mocht de winnaar nou tegen Federer of gewoon meedoen aan het hoofdtoernooi?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121655789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ik een week rust neem en dan weer eens voorzichtig half court ga spelen en zachtjes ga slaan om te zien of dat gaat. Klinkt dat verstandig?
Ik zou langer rust nemen, maar goed dat moet iedereen zelf weten.
Zou weinig risico nemen met dit soort blessures.
U MAD?
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:28:42 #73
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121659010
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik zou langer rust nemen, maar goed dat moet iedereen zelf weten.
Zou weinig risico nemen met dit soort blessures.
Ik neig er ook wel naar, want ik vind dit toch een 'enge' blessure. Maar ik heb hem de hele dag niet gevoeld...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:47:49 #74
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_121660244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

:D

[..]

Gaaf hoor. Mocht de winnaar nou tegen Federer of gewoon meedoen aan het hoofdtoernooi?
Winnaar krijgt een plekje in het kwalificatie-schema ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:11:32 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121661637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, ik snap het, bedankt.
Ik zou het even laten rusten. Geef het een week of 2. Als het overbelasting is moet het dan wel aardig weg zijn. Is het dan nog niet weg, ga dan even naar een fysio.
Als je gelijk gaat zal de fysio waarschijnlijk toch zeggen dan je eerst rust moet houden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:40:53 #76
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121710609
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zou het even laten rusten. Geef het een week of 2. Als het overbelasting is moet het dan wel aardig weg zijn. Is het dan nog niet weg, ga dan even naar een fysio.
Als je gelijk gaat zal de fysio waarschijnlijk toch zeggen dan je eerst rust moet houden.
Ik voelde het gister eigenlijk sinds een week weer. Beetje zo'n elektriciteitsgevoel in mijn elleboogpunt. Heb nu maar een afspraak gemaakt voor maandag bij de fysio. Vind het toch wel een prettiger idee da er even een fysio naar heeft gekeken nadat ik donderda (is de planning) voor het eerst in bijna tee weken weer de baan op ga (om heel rustig halfcourt over te slaan).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:05:41 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121710939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik voelde het gister eigenlijk sinds een week weer. Beetje zo'n elektriciteitsgevoel in mijn elleboogpunt. Heb nu maar een afspraak gemaakt voor maandag bij de fysio. Vind het toch wel een prettiger idee da er even een fysio naar heeft gekeken nadat ik donderda (is de planning) voor het eerst in bijna tee weken weer de baan op ga (om heel rustig halfcourt over te slaan).
Als je het na een week weer voelt kun je misschien inderdaad beter even naar de fysio gaan. Zelfs als het niets is heb je dan in ieder geval een beetje zekerheid.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:06:51 #78
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121710956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je het na een week weer voelt kun je misschien inderdaad beter even naar de fysio gaan. Zelfs als het niets is heb je dan in ieder geval een beetje zekerheid.
Ja. Vind het wel raar. Zeker dat er een hele week tussen zit dat ik dat gevoel weer heb. Ben benieuwd wat de fysio zegt. Weet niet of jullie dat ook hebben maar het is nooit zozeer de pijn die ik erg vind als de angst dat het erger/blijvend wordt. Niet dat ik zo'n held ben met pijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:15:33 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121712681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja. Vind het wel raar. Zeker dat er een hele week tussen zit dat ik dat gevoel weer heb. Ben benieuwd wat de fysio zegt. Weet niet of jullie dat ook hebben maar het is nooit zozeer de pijn die ik erg vind als de angst dat het erger/blijvend wordt. Niet dat ik zo'n held ben met pijn.
De pijntjes die ik tot nu toe heb gehad zijn meestal bekend bij mij dus ik weet wel wat ik er aan moet doen om het te behandelen.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens pijn in mijn onderarm, maar dat is gewoon overbelasting. ik heb ook wel eens last van mijn rug en dat betekent dat ik gewoon te lui ben geweest met mijn oefeningen.

Gisteren had ik trouwens even een steekje zoals jij dat omschrijft. Was bij het inserveren tijdens de training. Gewoon te snel begonnen met hard serveren. Was daarna gelijk weer over.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_121793880
EIndelijk weer getennist O+

En feestkabouter, we moeten even wachten tot het weer warm wordt geloof ik :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 20 januari 2013 @ 12:53:09 #81
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121793958
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:50 schreef Norrage het volgende:
EIndelijk weer getennist O+

[...]
Buiten?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121794170
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Buiten?
Nee in een ballonhal
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 20 januari 2013 @ 13:00:10 #83
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_121794225
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee in een ballonhal
Oké, klinkt behaaglijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_121796941
Een ballonhal is de beste en voor mij de enige manier om nog confortabel binnen te spelen. Zeker omdat er meestal ook nog een fijne ondergrond onder ligt :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † zondag 20 januari 2013 @ 19:52:46 #85
21636 Feestkabouter
pi_121815065
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:50 schreef Norrage het volgende:
EIndelijk weer getennist O+

En feestkabouter, we moeten even wachten tot het weer warm wordt geloof ik :D
ik ben ook nog niet helemaal hersteld van mijn ingreepje 12 dagen geleden (het valt wat tegen), dus ik kan toch nog niet heftig tennissen. wel alweer lekker geschaatst vandaag!
  zondag 20 januari 2013 @ 23:16:21 #86
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_121827182
Zo´n hekel aan tennissen in de kou, alles lijkt zo stijf als een plank. Alle feeling is weg bij temperaturen onder de 2 graden. Ik las een winterstop in.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2013 @ 11:39:28 #87
21636 Feestkabouter
pi_122023754
echt een waaaaaaaaaanzinnig mooie pot nu op Ned2: Federer tegen Murray, Australian Open, 1-1 en 1-1 nu
pi_122024666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:39 schreef Feestkabouter het volgende:
echt een waaaaaaaaaanzinnig mooie pot nu op Ned2: Federer tegen Murray, Australian Open, 1-1 en 1-1 nu
Dit is sarcastisch?
pi_122024820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:05 schreef luckass het volgende:

[..]

Dit is sarcastisch?
:D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2013 @ 12:30:50 #90
21636 Feestkabouter
pi_122025520
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:05 schreef luckass het volgende:

[..]

Dit is sarcastisch?
nee, ik vind het echt een mooie pot.
is dat vreemd?
pi_122025735
Het is wel een lekkere pot maar het feit dat je er zelfs in dit topic reclame voor maakt doet beweren dat het de beste pot ooit is :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † vrijdag 25 januari 2013 @ 13:08:10 #92
21636 Feestkabouter
pi_122026769
dat zeg ik niet. maar ik zit wel relaxt te genieten en moest gewoon even mijn enthousiasme kwijt.
het blijft spannend!!
6-6 4e set........
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:58:55 #93
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_122948363
Is het niet eens tijd voor de bekendmaking van het competitieschema?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_122948442
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
Is het niet eens tijd voor de bekendmaking van het competitieschema?
Begin maart meestal pas, in mijn ervaring.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122948447
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
Is het niet eens tijd voor de bekendmaking van het competitieschema?
Rond 1 maart toch
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:13:58 #96
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_122948803
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Begin maart meestal pas, in mijn ervaring.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:01 schreef luckass het volgende:

[..]

Rond 1 maart toch
Ach, dan wacht ik nog even. Bedankt!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_122951112
1 maart
U MAD?
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 15:42:19 #98
21636 Feestkabouter
pi_122951595
van de week alweer een paar keer heerlijk getennist. morgen ook weer.
en zojuist voor 4 toernooien ingeschreven (allemaal nog voor de competitie).
pi_122951814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:42 schreef Feestkabouter het volgende:
van de week alweer een paar keer heerlijk getennist. morgen ook weer.
en zojuist voor 4 toernooien ingeschreven (allemaal nog voor de competitie).
Buiten? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † zaterdag 16 februari 2013 @ 15:56:39 #100
21636 Feestkabouter
pi_122952013
Afgelopen week en morgen zijn binnen, de toernooien zijn buiten.
Maandagmiddag trouwens weer buiten tennissen en in de avond ook nog binnen.
pi_122952076
Je speelt wel weer genoeg dus _O- ik heb me voor 1 toernooitje ingeschreven ter voorbereiding :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 17 februari 2013 @ 00:34:41 #102
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_122973959
Vanaf volgende week gaan we weer lös, kijken hoe ik me dit jaar in de HE4 kan meten w/
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123089575


Lekker hoor, zo'n nieuw racketje uitzoeken, de verschillen zijn enorm.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_123105057
Valt toch wel mee?

De stats van de rackets kloppen ook niet helemaal, De Head YOUTEK IG Radical Pro is namelijk geen 323g maar 310g met een sw van 330

Anders zou hij ook niet een ander swingweight kunnen hebben dan de Head YOUTEK IG Prestige S
die overigens 305 gram weegt. met een SW van 315.

Het zijn wel vrij zachte frames behalve de IG Prestige Pro

Heb je de mogelijkheid om ze ergens te demo'en?
pi_123112086
Ja, die gewichten zijn inclusief bespanning, geen idee waarom die gekke Amerikanen dat zo noteren.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_123317447
Ik zit in een tennis-crisis. Ik heb normaal al geen denderende service, maar ik ben het nu echt hélemaal kwijt. De services schieten alle kanten op, ik kan absoluut niet meer plaatsen, mijn greep krijg ik niet goed en eigenlijk weet ik niet waar het aanligt. Als me echt goed concentreer gaat mijn eerste service nog wel aardig, maar die 2e service is desalniettemin een ramp...Ik heb het gevoel dat ik maar eens helemaal opnieuw moet beginnen. Normaal komt het door veel ritme meestal wel weer goed, maar ik vrees nu het ergste :( En volgens mij is het volledig psychisch. Het feit dat ik in mijn hoofd heb zitten dat ik niet meer kan serveren maakt het alleen maar erger. Wat te doen!!?

Ik moet denk ik gewoon eens een uur lang alleen maar serveren om het terug te krijgen ofzo, maar hoe doe je dat? Iemand vragen om een uur lang met je te gaan serveren is ook niet zo leuk voor de ander, maar je wilt er op zich wel iemand bij hebben om je tips te geven (en wellicht de ballen te retourneren zodat je niet permanent aan het ballen rapen bent...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 25 februari 2013 @ 10:52:30 #107
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123317587
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef Norrage het volgende:
Ik zit in een tennis-crisis. Ik heb normaal al geen denderende service, maar ik ben het nu echt hélemaal kwijt. De services schieten alle kanten op, ik kan absoluut niet meer plaatsen, mijn greep krijg ik niet goed en eigenlijk weet ik niet waar het aanligt. Als me echt goed concentreer gaat mijn eerste service nog wel aardig, maar die 2e service is desalniettemin een ramp...Ik heb het gevoel dat ik maar eens helemaal opnieuw moet beginnen. Normaal komt het door veel ritme meestal wel weer goed, maar ik vrees nu het ergste :( En volgens mij is het volledig psychisch. Het feit dat ik in mijn hoofd heb zitten dat ik niet meer kan serveren maakt het alleen maar erger. Wat te doen!!?

Ik moet denk ik gewoon eens een uur lang alleen maar serveren om het terug te krijgen ofzo, maar hoe doe je dat? Iemand vragen om een uur lang met je te gaan serveren is ook niet zo leuk voor de ander, maar je wilt er op zich wel iemand bij hebben om je tips te geven (en wellicht de ballen te retourneren zodat je niet permanent aan het ballen rapen bent...
Heb ik ook een keer gehad met mijn forehand, van de een op de andere dag was mijn forehand een gigantisch drama, ging standaard gewoon 3-4 meter uit met 3-4 meter over het net. Ik heb toen 2-3 weken geen racket aangeraakt en toen weer overnieuw begonnen met opbouwen.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123317973
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef Norrage het volgende:
Ik zit in een tennis-crisis. Ik heb normaal al geen denderende service, maar ik ben het nu echt hélemaal kwijt. De services schieten alle kanten op, ik kan absoluut niet meer plaatsen, mijn greep krijg ik niet goed en eigenlijk weet ik niet waar het aanligt. Als me echt goed concentreer gaat mijn eerste service nog wel aardig, maar die 2e service is desalniettemin een ramp...Ik heb het gevoel dat ik maar eens helemaal opnieuw moet beginnen. Normaal komt het door veel ritme meestal wel weer goed, maar ik vrees nu het ergste :( En volgens mij is het volledig psychisch. Het feit dat ik in mijn hoofd heb zitten dat ik niet meer kan serveren maakt het alleen maar erger. Wat te doen!!?

Ik moet denk ik gewoon eens een uur lang alleen maar serveren om het terug te krijgen ofzo, maar hoe doe je dat? Iemand vragen om een uur lang met je te gaan serveren is ook niet zo leuk voor de ander, maar je wilt er op zich wel iemand bij hebben om je tips te geven (en wellicht de ballen te retourneren zodat je niet permanent aan het ballen rapen bent...
2 simpele tips:
- gooi de bal op 1 uur. (Linkshandige op 11 uur) Als je conseqeunt de bal daar kan gooien mis je geen service meer.
- Balans is controle. Probeer niet om te vallen. Als je service beweging simpel is, is het makkelijker om te serveren.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_123318297
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:09 schreef detennismaster het volgende:

[..]

2 simpele tips:
- gooi de bal op 1 uur. (Linkshandige op 11 uur) Als je conseqeunt de bal daar kan gooien mis je geen service meer.
- Balans is controle. Probeer niet om te vallen. Als je service beweging simpel is, is het makkelijker om te serveren.
Mijn probleem is ook vaak de hoogte van de opgooi. Hoe hoger ik het doe, hoe groter de kans dat ie gaat afwijken :P maar hoe meer controle je hebt over de service als je het wel goed doet....Het zijn allemaal factoren die samen komen geloof ik. Slecht opgooi, beweging die niet meer klopt en mijn lichaam die dat allemaal tegelijkertijd probeert te compenseren :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123319078
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:45 schreef Norrage het volgende:
Ik zit in een tennis-crisis. Ik heb normaal al geen denderende service, maar ik ben het nu echt hélemaal kwijt. De services schieten alle kanten op, ik kan absoluut niet meer plaatsen, mijn greep krijg ik niet goed en eigenlijk weet ik niet waar het aanligt. Als me echt goed concentreer gaat mijn eerste service nog wel aardig, maar die 2e service is desalniettemin een ramp...Ik heb het gevoel dat ik maar eens helemaal opnieuw moet beginnen. Normaal komt het door veel ritme meestal wel weer goed, maar ik vrees nu het ergste :( En volgens mij is het volledig psychisch. Het feit dat ik in mijn hoofd heb zitten dat ik niet meer kan serveren maakt het alleen maar erger. Wat te doen!!?

Ik moet denk ik gewoon eens een uur lang alleen maar serveren om het terug te krijgen ofzo, maar hoe doe je dat? Iemand vragen om een uur lang met je te gaan serveren is ook niet zo leuk voor de ander, maar je wilt er op zich wel iemand bij hebben om je tips te geven (en wellicht de ballen te retourneren zodat je niet permanent aan het ballen rapen bent...
Mijn trainer(niveau 2-3) heeft mij altijd het volgende bijgebracht over de service.
Hou het racket zo ver mogelijk onder aan de grip vast zodat er sprake kan zijn van een kettingreactie, pak het racket als een hakbijl vast en zorg ervoor dat elke beweging van elke service hetzelfde is..

Dus zorg ervoor dat de bal op dezelfde plek telkens wordt opgegooid, zorg ervoor dat je met je voeten telkens op dezelfde afstand van mekaar staat, zorg ervoor dat je ritueel(hoeveelheid stuiteren) elke keer hetzelfde is. Dit zorgt voor een soort mentale zone waardoor je niet gaat nadenken over of je de services uit of in slaat maar meer bezig bent met jezelf.

Uiteindelijk heeft dit mij zeer goed geholpen en ook bij mij is mijn service uiteindelijk een steady (+- 180km 1e service, +- 120 2e service met bijna geen dubbele fouten) slag geworden..

Misschien heb je hier iets aan
  maandag 25 februari 2013 @ 12:10:50 #111
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123319814
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:45 schreef Yttrium het volgende:

[..]

Mijn trainer(niveau 2-3) heeft mij altijd het volgende bijgebracht over de service.
Hou het racket zo ver mogelijk onder aan de grip vast zodat er sprake kan zijn van een kettingreactie, pak het racket als een hakbijl vast en zorg ervoor dat elke beweging van elke service hetzelfde is..

Dus zorg ervoor dat de bal op dezelfde plek telkens wordt opgegooid, zorg ervoor dat je met je voeten telkens op dezelfde afstand van mekaar staat, zorg ervoor dat je ritueel(hoeveelheid stuiteren) elke keer hetzelfde is. Dit zorgt voor een soort mentale zone waardoor je niet gaat nadenken over of je de services uit of in slaat maar meer bezig bent met jezelf.

Uiteindelijk heeft dit mij zeer goed geholpen en ook bij mij is mijn service uiteindelijk een steady (+- 180km 1e service, +- 120 2e service met bijna geen dubbele fouten) slag geworden..

Misschien heb je hier iets aan
Maar als je zoiets doet, dan ben je toch in het begin bezig met alleen maar letten op 'doe ik dingen hetzelfde'?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123320572
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn probleem is ook vaak de hoogte van de opgooi. Hoe hoger ik het doe, hoe groter de kans dat ie gaat afwijken :P maar hoe meer controle je hebt over de service als je het wel goed doet....Het zijn allemaal factoren die samen komen geloof ik. Slecht opgooi, beweging die niet meer klopt en mijn lichaam die dat allemaal tegelijkertijd probeert te compenseren :P
Hoger opgooien geeft zeker niet meer controle, je moet dan namelijk langer op de bal wachten en je kan je lichaam niet zo lang in die spanningsboog houden dus beter dat je opgooi wat minder hoog is.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_123320792
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:10 schreef Salamando het volgende:

[..]

Maar als je zoiets doet, dan ben je toch in het begin bezig met alleen maar letten op 'doe ik dingen hetzelfde'?
In het begin wel, maar dan ben je daadwerkelijk bezig om je service beter te krijgen. Wat werkt voor mij en wat werkt niet voor mij.. Op den duur denk je daar niet meer aan en zal dat vanzelf gaan. Dan let je niet meer op hoe je voeten staan of je 2 of 3 keer stuitert want dat wordt een automatisme.. En dan wordt de service ook een automatisme.
pi_123321529
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:38 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Hoger opgooien geeft zeker niet meer controle, je moet dan namelijk langer op de bal wachten en je kan je lichaam niet zo lang in die spanningsboog houden dus beter dat je opgooi wat minder hoog is.
Ik bedoel: als de opgooi goed gaat, dan is ie beter te controleren. Maar de marge waarin dat gebeurt is kleiner :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123322249
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik bedoel: als de opgooi goed gaat, dan is ie beter te controleren. Maar de marge waarin dat gebeurt is kleiner :(
Ben het niet eens met dat de ophoog hoog moet zijn. Hoe hoger die is hoe langer je eigenlijk geen ruk staat te doen. Op het moment dat de bal stilhangt in de lucht moet de plek zijn om de bal te slaan, dus die plek moet precies goed zijn
pi_123323405
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:30 schreef Yttrium het volgende:

[..]

Ben het niet eens met dat de ophoog hoog moet zijn. Hoe hoger die is hoe langer je eigenlijk geen ruk staat te doen. Op het moment dat de bal stilhangt in de lucht moet de plek zijn om de bal te slaan, dus die plek moet precies goed zijn
Dat zeg ik net
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_123323875
De service is lastig om goed te krijgen en iedereen heeft een andere manier.
Toen ik vorig jaar april weer ben begonnen met tennissen heb ik het ook weer opnieuw moeten leren.
Het was altijd me sterkste wapen.

Hard tegen de bal beuken ging me nog prima af maar erg constant was het niet de ene wedstrijd was het een wapen de andere meer een blok aan me been, me 2e service was ook een makkelijke prooi geworden.

Na de zomer ben ik een paar stappen terug gegaan, en weer opnieuw proberen op te bouwen.
Begonnen met minder hard te serveren en goed concentreren op de opgooi en zorgen dat ik de bal vol raak.
Zelf gooi en de bal iets voor me op en precies op de hoogte dat ik met een soepele beweging de bal raak.
Laatst had iemand het gefilmd als voorbeeld voor z´n leerlingen ik zal even kijken of hij het kan uploaden op youtube misschien heb je er iets aan. Er zijn overigens zat voorbeelden te vinden op youtube waar je het misschien van kan afkijken.

Gewoon veel ballen oefenen en misschien aan iemand op de club vragen of hij/zij je tips kan geven als je aan het oefenen bent.
Als je mazzel hebt wil iemand oefenen met returneren.
pi_123324046
Tsja, ik ben 5, dus ik heb genoeg ervaring met hoe het zou moeten. Mijn vraag is dan ook eerder om adviezen hoe van deze onzekerheid af te komen en hoe je het makkelijkst als je al heel veel tennis-ervaring hebt uit een soort van crisis kan komen zonder dingen helemaal drastisch te veranderen (dat is gewoon lastig :P)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123324535
Moet wel goed zitten dan als je 5 bent :)
Paar oefen potjes spelen en wat meer risico nemen op de 2e service. Als je dan een goeie dag heb zit het meestal weer goed.

Heb zelf ook zitten worstelen met me vorm, je weet gewoon in je hoofd dat je het kan maar op een of andere manier komt het er niet uit.
Waardoor je voorzichtiger gaat spelen slagen niet afmaakt etc, en daardoor nog meer als een krant gaan spelen wat het psychisch alleen maar nog erger maakt.

Op een gegeven moment moet je gewoon minder na denken en meer gewoon doen.
  maandag 25 februari 2013 @ 14:42:06 #120
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123324801
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:35 schreef R-JL het volgende:
Moet wel goed zitten dan als je 5 bent :)
Paar oefen potjes spelen en wat meer risico nemen op de 2e service. Als je dan een goeie dag heb zit het meestal weer goed.

Heb zelf ook zitten worstelen met me vorm, je weet gewoon in je hoofd dat je het kan maar op een of andere manier komt het er niet uit.
Waardoor je voorzichtiger gaat spelen slagen niet afmaakt etc, en daardoor nog meer als een krant gaan spelen wat het psychisch alleen maar nog erger maakt.

Op een gegeven moment moet je gewoon minder na denken en meer gewoon doen.
Precies, die knop omzetten is alleen heel lastig in mijn ervaring :D.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123411197
Gunstig voorteken; kan de competities van 2012 niet meer bereiken via KNLTB.nl
Meestal houdt dit in dat ze de server aan het vullen zijn met de poules van 2013.
Vrijdag 1 maart rond 09:00 zullen ze het naar mijn verwachting activeren.
U MAD?
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:22:14 #122
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123411400
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Gunstig voorteken; kan de competities van 2012 niet meer bereiken via KNLTB.nl
Meestal houdt dit in dat ze de server aan het vullen zijn met de poules van 2013.
Vrijdag 1 maart rond 09:00 zullen ze het naar mijn verwachting activeren.
Dat check jij echt dagelijks of niet? :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123413625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Salamando het volgende:

[..]

Dat check jij echt dagelijks of niet? :D
Ben competitielijer, dus check dat vrij vaak gedurende het voor en najaar ja :)
U MAD?
pi_123413729
Ben benieuwd! Hoop dit keer wel op 4 keer thuis....vorig jaar maar 3x thuis waarvan er 2 waren verregend :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123446358
Ik heb een vraag:
Afgelopen maandag is een toernooi van start gegaan.
Vanavond moet mijn dubbel partner in de HD7 (ik speel met hem HD6), zijn eerste wedstrijd spelen.
Nou is zijn partner in de HD7 geblesseerd en kan niet speel.
Mag ik nou nog spelen met hem in de HD7 ipv van zijn huidige partner?
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 10:23:53 #126
21636 Feestkabouter
pi_123446506
jouw dubbel-speelsterkte is 7? als je 6 bent mag je uiteraard niet meedoen in de 7
het feit dat jullie samen in de HD6 ook al een koppel zijn, is geen probleem, dat mag gewoon.

verder telt je actuele rating ook mee. de rating van de vervangende speler moet zodanig zijn dat de plaatsingen van de 2 of 4 hoogste ratingen in het schema niet wijzigen.
als je daar nou eerst even naar kijkt, en dat blijkt in orde te zijn, vertel dat dan als een compleet verhaal aan de toernooileiding, dan zullen ze je waarschijnlijk meteen accepteren (al moeten ze officieel wel even overleggen met de bondsgedelegeerde, geloof ik)
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 10:25:29 #127
21636 Feestkabouter
pi_123446567
ik komende ma/di/woe mijn volgende wedstrijden weer, HD5, wist niet dat het een poule zou zijn, maar ben er blij mee: leuk dat ik lekker 3 wedstrijden heb!!
pi_123447646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:23 schreef Feestkabouter het volgende:
jouw dubbel-speelsterkte is 7? als je 6 bent mag je uiteraard niet meedoen in de 7
het feit dat jullie samen in de HD6 ook al een koppel zijn, is geen probleem, dat mag gewoon.

verder telt je actuele rating ook mee. de rating van de vervangende speler moet zodanig zijn dat de plaatsingen van de 2 of 4 hoogste ratingen in het schema niet wijzigen.
als je daar nou eerst even naar kijkt, en dat blijkt in orde te zijn, vertel dat dan als een compleet verhaal aan de toernooileiding, dan zullen ze je waarschijnlijk meteen accepteren (al moeten ze officieel wel even overleggen met de bondsgedelegeerde, geloof ik)
Ik ben inderdaad 7. Maar actueel 6,5. Ik heb even gekeken. Als ik met hem zou spelen, zouden we meteen eerst geplaatst worden, terwijl ze nu niet geplaatst zijn.
Dan wordt het dus niet goedgekeurd..
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 11:16:53 #129
21636 Feestkabouter
pi_123448257
je kunt het proberen, misschien doen ze niet zo moeilijk.
als het meer een gezelligheidstoernooi is dan dat het om de cijfers gaat, willen ze liefst iedereen zoveel mogelijk laten spelen.
probeer het wel gewoon, maar je weet dat het in principe een nee is en heel misschien een ja kan worden.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:29:39 #130
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123448740
Eerste twee singles van het seizoen gewonnen, vamossss *O*
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123448830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:16 schreef Feestkabouter het volgende:
je kunt het proberen, misschien doen ze niet zo moeilijk.
als het meer een gezelligheidstoernooi is dan dat het om de cijfers gaat, willen ze liefst iedereen zoveel mogelijk laten spelen.
probeer het wel gewoon, maar je weet dat het in principe een nee is en heel misschien een ja kan worden.
Het is een officieel toernooi, dus dan overtreden ze wel de regels.
Maar me partner gaat vragen wat mogelijk is.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:44:05 #132
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123449309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:32 schreef DKkuis het volgende:

[..]

Het is een officieel toernooi, dus dan overtreden ze wel de regels.
Maar me partner gaat vragen wat mogelijk is.
ALs het een officieel toernooi is dan no way dat dat gaat gebeuren denk ik :P .
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123462896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:44 schreef Salamando het volgende:

[..]

ALs het een officieel toernooi is dan no way dat dat gaat gebeuren denk ik :P .
Klopt, ze zijn goed op de hoogte van de regels. We worden anders 1ste geplaatst en dat mag niet zoals er al aangegeven was in dit forum.
Maar hij heeft al iemand anders gevonden waarmee hij wel mee mag doen.
pi_123491306
Nou, de meuk staat online. Uiteraard weer vier keer uit, maar gelukkig wel allemaal op gravel of smashcourt. Wordt wel aanpoten dit jaar, vorige competitie vrij eenvoudig kampioen geworden, dus nu een stapje hoger. Ik ben de enige uit mijn team die al eens op dit niveau heeft gespeeld.

Was ook eigenlijk te makkelijk voor me, met als diepte/hoogtepunt de wedstrijd waar ik met een kater de eerste 9 games verloor om vervolgens nog 6-3 6-1 te winnen :') :P.

Ik kwam er vandaag ook achter dat ik al zeven jaar met een te kleine gripmaat speel. Toevalligerwijs ben ik ook al zeven jaar dezelfde speelsterkte, eindelijk de missing link gevonden :o!
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_123491453
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:58 schreef Gorzalka het volgende:
Nou, de meuk staat online. Uiteraard weer vier keer uit, maar gelukkig wel allemaal op gravel of smashcourt. Wordt wel aanpoten dit jaar, vorige competitie vrij eenvoudig kampioen geworden, dus nu een stapje hoger. Ik ben de enige uit mijn team die al eens op dit niveau heeft gespeeld.

Was ook eigenlijk te makkelijk voor me, met als diepte/hoogtepunt de wedstrijd waar ik met een kater de eerste 9 games verloor om vervolgens nog 6-3 6-1 te winnen :') :P.

Ik kwam er vandaag ook achter dat ik al zeven jaar met een te kleine gripmaat speel. Toevalligerwijs ben ik ook al zeven jaar dezelfde speelsterkte, eindelijk de missing link gevonden :o!
Hier ook 4 keer uit (4e klasse op zondag) en alles binnen 45 minuten rijden.
Best netjes qua indeling ;) en alle teams en spelers waar we tegen moeten zijn vrienden van ons haha
pi_123491709
Voorjaarscompetitie midden wat ik speel is er nog niet voor 2013.
Volgens mij tot nu toe alleen landelijk
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:15:25 #137
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_123491712
Vier keer uit, wel redelijk ver vergeleken bij andere jaren. En door tot 2 juni, da's best lang voor m'n gevoel.

Maar het begint alweer te kriebelen :)
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_123491899
Begint met Landelijk, is altijd iets eerder. In de loop van de dag/morgen komt districts ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 11:11:35 #139
21636 Feestkabouter
pi_123493110
4 keer thuis, 3 keer uit en ook nog vlakbij..... en waarschijnlijk kunnen we 1 van de uitwedstrijden ook wel thuis spelen (altijd heel druk op die andere club, bij ons rustig).
dat is dus zondag landelijk gemengd.
nou nog afwachten wat de planning voor zaterdag heren Utrecht wordt.....
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 11:30:46 #140
21636 Feestkabouter
pi_123493773
Norrage, speel jij toevallig op zondag gemengd in team 2 van je club?

edit
laat ik het anders stellen: iemand in afdeling 0107 zondag landelijk gemengd?
pi_123493927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Norrage, speel jij toevallig op zondag gemengd in team 2 van je club?

edit
laat ik het anders stellen: iemand in afdeling 0107 zondag landelijk gemengd?
0040 hiero ;)
pi_123493996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Norrage, speel jij toevallig op zondag gemengd in team 2 van je club?

edit
laat ik het anders stellen: iemand in afdeling 0107 zondag landelijk gemengd?
Nope, ik speel heren 2e klasse zaterdag :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:41:52 #143
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123494177
4x thuis 3x uit, en de uitwestrijden zijn redelijk in de buurt *O*
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_123494306
ALWEER 3x thuis en 4x uit. Schijtzooi.
U MAD?
pi_123494322
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:15 schreef DKkuis het volgende:
Voorjaarscompetitie midden wat ik speel is er nog niet voor 2013.
Volgens mij tot nu toe alleen landelijk
Nee hoor. Zuiden regio ook al vanaf vanmorgen.
U MAD?
pi_123494366
Laatste dag uit op Canada Tenn :'). Garantie om een goed resultaat te verneuken.
pi_123494377
Het komt gewoon allemaal 1 voor 1 online.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123494459
En midden nu ook.

Zucht..uiteraard 3x thuis en 4x uit...Als iedereen 3x thuis moet, kan dat toch niet? _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123494476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
ALWEER 3x thuis en 4x uit. Schijtzooi.
Ik hoop dat wij meer uit dan thuis spelen. Anders moeten wij als mix team waarschijnlijk elke keer op gravel ipv kunstgras want wij hebben naast kunstgras ook gare gravelbanen en de mix teams spelen maar 5 wedstrijden ipv 6

;(
pi_123494546
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:48 schreef luckass het volgende:
Laatste dag uit op Canada Tenn :'). Garantie om een goed resultaat te verneuken.
Wij laatste dag op kunstgras _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123494567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:35 schreef Yttrium het volgende:

[..]

0040 hiero ;)
Ik 0042, so close :P.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_123494664
Ik deze:
Voorjaarscompetitie Midden Voorjaar 2013
5133 zaterdag middag 2e klasse Heren 17+

Iemand? ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 12:09:19 #153
21636 Feestkabouter
pi_123494942
jaaaaaa ook op de zaterdag 4 keer thuis!
en de uitwedstrijden ook lekker dichtbij weer.

afdeling 5148 zaterdag heren district midden, iemand?
pi_123494977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:09 schreef Feestkabouter het volgende:
jaaaaaa ook op de zaterdag 4 keer thuis!
en de uitwedstrijden ook lekker dichtbij weer.
Pff jij weer he _O-

Wij moeten thuis tegen Iduna en Domstad, en uit tegen Cromwijck en Odijk...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123495470
En hier op de zaterdag 4 keer thuis, en de uitwedstrijden ver weg drama :( 5013 is het nummer!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:43:05 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123495897
4 keer thuis en de 3 keer uit zijn redelijk in de buurt :)
Wel een interessante poule. Een aantal teams die echt beter zijn (ratings) en een paar die we wel moeten kunnen hebben :)
Gaan niet mee doen om het kampioenschap, maar dat wisten we van te voren al nadat we promotie kregen naar de 3de klasse :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123496928
Op de zaterdag 4x uit 3x thuis met een nieuw heren team 4e klasse.
Alle uit wedstrijden in regio bilthoven/huizen, helaas niet echt te doen op de fiets.

Gemiddeld zijn de tegenstanders 5.5 -6.5 ze gaan ons niet zo leuk vinden. We zijn een team van herintreders die vorig jaar zomer weer zijn begonnen. Veel ratings van 8.5 bij enkelspel enz.
pi_123497731
Ik afdeling 0116 :(,

Twee heren van 5,8 enkel/dubbel die nu over de winter veel beter zijn geworden. 1 dame 5 en 1 dame 4 en we spelen 6e klasse mix zondag?

Maar ach dan maar kampion worden!!

Ik speel wel op Red advantage court ofzo iemand daar ervaring mee?

en natuurlijk spelen we ook weer 4x uit...
Nope
pi_123502099
Advantage redcourt. Vind dat een zwaar fijne ondergrond ^O^
U MAD?
pi_123502215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:34 schreef MrRiot het volgende:
Ik afdeling 0116 :(,

Twee heren van 5,8 enkel/dubbel die nu over de winter veel beter zijn geworden. 1 dame 5 en 1 dame 4 en we spelen 6e klasse mix zondag?

Maar ach dan maar kampion worden!!

Ik speel wel op Red advantage court ofzo iemand daar ervaring mee?

en natuurlijk spelen we ook weer 4x uit...
Valt wel mee. Dames zijn wel sterk, maar met 2 heren 5.8 ga je het niet redden hoor ;) Tenzij ze nu echt dik niveau 5 zijn geworden natuurlijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123502544
Voorjaarscompetitie Midden Voorjaar 2013 Heren 17+ (5191) 4e klasse zaterdag middag. 4x thuis en 3x uit. Allemaal wel in de buurt de uitwedstrijden.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 15:29:06 #162
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123502681
Morgen tegen de nummer 25 van Nederland t/m 16 jaar schijnbaar ;(
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:04:14 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123515678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Advantage redcourt. Vind dat een zwaar fijne ondergrond ^O^
Wat voor ondergrond is dat? Volgens mij moet ik daar ook een keer op...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:07:29 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123515851
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:29 schreef Salamando het volgende:
Morgen tegen de nummer 25 van Nederland t/m 16 jaar schijnbaar ;(
Ik heb afgelopen zomer nog van de nummer 12 gewonnen in de dubbel. Drama wedstrijd :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:09:51 #165
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123515953
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer nog van de nummer 12 gewonnen in de dubbel. Drama wedstrijd :D
Mja, dubbel is helaas wel wat anders dan zo'n tot op het bot gemotiveerde jongen in de single vrees ik _O-
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:19:49 #166
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123516490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:09 schreef Salamando het volgende:

[..]

Mja, dubbel is helaas wel wat anders dan zo'n tot op het bot gemotiveerde jongen in de single vrees ik _O-
Klopt. :P
Maar het was wel erg. Verloren gewoon de eerste set met 6-1. 2 gastjes die alleen maar alles terug sloegen, maar dan nog wel net zo goed dat het niet een kwestie was van serveren, oplopen en af volleren. We werden er helemaal gek van.
Daarna juist alleen maar rare halve ballen slaan en hun het spel laten maken, toen wonnen we nog net met 7-5 6-0 :D

Maar ehm... als je die gast tegen komt in de single moet je gewoon rallies van 50+ ballen slaan. Word je gestoord van. Tenminste, ik wel :P
Meest irritante is nog dat het van die gastjes zijn met zo'n pisservice die net hard genoeg is zodat je er niets mee kunt en hij echt van die armpjes van niets heeft :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:24:41 #167
356724 detennismaster
FUT en Tennis
pi_123516721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt. :P
Maar het was wel erg. Verloren gewoon de eerste set met 6-1. 2 gastjes die alleen maar alles terug sloegen, maar dan nog wel net zo goed dat het niet een kwestie was van serveren, oplopen en af volleren. We werden er helemaal gek van.
Daarna juist alleen maar rare halve ballen slaan en hun het spel laten maken, toen wonnen we nog net met 7-5 6-0 :D

Maar ehm... als je die gast tegen komt in de single moet je gewoon rallies van 50+ ballen slaan. Word je gestoord van. Tenminste, ik wel :P
Meest irritante is nog dat het van die gastjes zijn met zo'n pisservice die net hard genoeg is zodat je er niets mee kunt en hij echt van die armpjes van niets heeft :P
Die spelen gewoon op techniek.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_123519808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:29 schreef Salamando het volgende:
Morgen tegen de nummer 25 van Nederland t/m 16 jaar schijnbaar ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer nog van de nummer 12 gewonnen in de dubbel. Drama wedstrijd :D
Ik speelde twee jaar geleden ook tegen iemand die randje top 10 stond, maar ik heb als voordeel dat ik een speelstijl heb die ze nooit tegenkomen in de jeugd (lepe balletjes, kutslicejes, etc.). Eerste set 2-5, volgende vijf games win ik, zijn racket gaat over het hek heen, zijn moeder gaat boos naar huis en ik win de tweede set 6-1 _O-!

Moet je zo'n gast wel precies tegenkomen voordat hij écht goed wordt, want nu twee jaar later is hij al 2,2 en zou ik waarschijnlijk 6-1 6-1 van de baan worden getikt.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zaterdag 2 maart 2013 @ 03:06:17 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123527699
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:24 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Die spelen gewoon op techniek.
En vastheid. Als jij 100 x achter elkaar een bal een halve meter voor de baseline kunt slaan kan de tegenstander er helemaal niets mee. Dan hoef je ook niet zo hard te slaan :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 2 maart 2013 @ 10:55:25 #170
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123529827
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:26 schreef Gorzalka het volgende:

[..]

[..]

Ik speelde twee jaar geleden ook tegen iemand die randje top 10 stond, maar ik heb als voordeel dat ik een speelstijl heb die ze nooit tegenkomen in de jeugd (lepe balletjes, kutslicejes, etc.). Eerste set 2-5, volgende vijf games win ik, zijn racket gaat over het hek heen, zijn moeder gaat boos naar huis en ik win de tweede set 6-1 _O-!

Moet je zo'n gast wel precies tegenkomen voordat hij écht goed wordt, want nu twee jaar later is hij al 2,2 en zou ik waarschijnlijk 6-1 6-1 van de baan worden getikt.
Ik vrees dat ie nu al te goed is om leip gemaakt te worden door zulke balletjes, ik ga wel zien hoe het gaat _O-
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zaterdag 2 maart 2013 @ 17:31:58 #171
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123541184
Helaas verloren, 7-6 6-2, had de eerste set wel moeten winnen maar dat laat ik dan weer na :(.

Wel goed gespeeld
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  donderdag 7 maart 2013 @ 23:44:43 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123773783
Wtf het moet niet gekker worden.
Ze hebben bij mij op de club een contract opgesteld die elke zondagspeler moet ondertekenen met een aantal regels waaraan we als speler moeten voldoen. Klinkt spannender dan dat het is. Er staan bijna alleen maar voor de hand liggende dingen in zoals het gedrag op de baan (niet met rackets gooien of schelden), je mag niet voor een andere club uitkomen, op tijd komen, geen alcohol tijdens wedstrijden, geen onsportief gedrag, clubkleding dragen tijdens de wedstrijddagen etc. Maar toch, dat het op papier moet en het moet worden ondertekend vind ik wel erg bizar. Maak ik in ieder geval voor het eerst mee.

Daarnaast gaan ze de resultaten van de competitie en de toernooien bekijken en op die manier aan het einde van het seizoen al samen met de speler bekijken hoe ze volgend jaar in de competitie kunnen gaan spelen. Volgens mij veranderd er dan niet zo heel veel. Ik neem aan dat ze dit nu ook al (gedeeltelijk) doen, maar nu gaan ze het naar de speler zelf ventileren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123774111
:'). Wat zijn de sancties?

En bedoelen ze alcohol op de baan of alcohol tussen de wedstrijden door? Want dat laatste zou ik niet mee akkoord gaan.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  vrijdag 8 maart 2013 @ 01:45:07 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123776675
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 23:51 schreef Gorzalka het volgende:
:'). Wat zijn de sancties?

En bedoelen ze alcohol op de baan of alcohol tussen de wedstrijden door? Want dat laatste zou ik niet mee akkoord gaan.
Sowieso niet op de baan, maar dat vind ik ook nog wel voor de hand liggen.
Als je niet hoeft te spelen mag je natuurlijk wel gewoon aan de drank. Zou anders een beetje raar zijn :P
Tussen wedstrijden door doen wij niet aan. Ik heb mijn hoofd er al genoeg bij nodig ;)

Wat sancties betreft, geen idee. Ze kunnen je op zich natuurlijk niet zo veel maken. Ik moet ook zeggen dat van de dingen die er in staan ik er nog nooit een "overtreding" van heb gezien ofzo en over het algemeen wel vrij logisch zijn. Hoewel.... er gaat bij sommige mensen nog wel eens een racketje naar de grond :P
Daarnaast kunnen ze zeggen wat ze willen, maar als ik een keer wat roep op de baan moet ik dat toch echt zelf weten. Ik vind alleen zelf dat schelden niet hoort en dat doe ik dus ook niet.

Het heeft geloof ik iets te maken met een business plan wat gemaakt moet worden. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar dit was 1 van de voorwaarden die er in moest ofzo. Niet vanuit de club, maar van een sponsor of zoiets
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123787158
Als je drie wedstrijden speelt werken een paar biertjes tussen de dubbel en mix als doping :o!

Verder natuurlijk redelijk belachelijk allemaal, zelfs als ik Eredivisie zou spelen zou zo'n contract nog een :') op mijn gezicht toveren.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:39:09 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123790971
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:12 schreef Gorzalka het volgende:
Als je drie wedstrijden speelt werken een paar biertjes tussen de dubbel en mix als doping :o!
Bij mij niet. :P
Ik kan echt niet tennissen met alcohol op.

quote:
Verder natuurlijk redelijk belachelijk allemaal, zelfs als ik Eredivisie zou spelen zou zo'n contract nog een :') op mijn gezicht toveren.
Als je Eredivisie zou spelen heb je een contract van meerdere pagina's dat je moet ondertekenen met veel meer dan een paar voor de hand liggende regeltjes waar elk normaal mens zich sowieso al aan houdt.

Anyway, volgens mij staan er ook een aantal rechten normaal gesproken in een contract. Misschien dat we het daar dan ook maar eens over moeten gaan hebben :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123792079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je Eredivisie zou spelen heb je een contract van meerdere pagina's dat je moet ondertekenen met veel meer dan een paar voor de hand liggende regeltjes waar elk normaal mens zich sowieso al aan houdt.

Anyway, volgens mij staan er ook een aantal rechten normaal gesproken in een contract. Misschien dat we het daar dan ook maar eens over moeten gaan hebben :P
Precies, als je zo'n contract tekent moet je natuurlijk ook betaald krijgen, het moet wel van twee kanten komen.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:32:00 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123793277
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:04 schreef Gorzalka het volgende:

[..]

Precies, als je zo'n contract tekent moet je natuurlijk ook betaald krijgen, het moet wel van twee kanten komen.
Als je een contract ondertekent wil dat niet automatisch zeggen dat je ook betaald krijgt voor iets ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123793466
Jeeeej, buitentoernooitje deze week *O*

Dat was de gedachte die ik had afgelopen maandag.

Nu ben ik iets minder euforisch -O- ;( Sneeuw, vriestemperaturen, veel wind..bah..gadverdamme...
Ik mag morgenochtend beginnen, hopelijk is het dan nog net te harden. Die ronde erna, mocht ik winnen, lig ik er dan toch sowieso uit want moet tegen de #1 :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123844077
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:36 schreef Norrage het volgende:
Jeeeej, buitentoernooitje deze week *O*

Dat was de gedachte die ik had afgelopen maandag.

Nu ben ik iets minder euforisch -O- ;( Sneeuw, vriestemperaturen, veel wind..bah..gadverdamme...
Ik mag morgenochtend beginnen, hopelijk is het dan nog net te harden. Die ronde erna, mocht ik winnen, lig ik er dan toch sowieso uit want moet tegen de #1 :P
En verloren. Kut pot. Speelde niet super onaardig, ben het seizoen wel eens slechter begonnen, maar het weer was echt zooooo kut...en ik had nou net in dit weer een prikker tegenover me...tsja...dat extra balletje om de rally af te maken tegen zo'n speler in dit weer, is net teveel van het goede.

Ach. Als ik gewonnen had had ik morgenochtend 9u in de sneeuw gemoeten waarschijnlijk. Ben er niet heel rouwig om :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123844197
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

En verloren. Kut pot. Speelde niet super onaardig, ben het seizoen wel eens slechter begonnen, maar het weer was echt zooooo kut...en ik had nou net in dit weer een prikker tegenover me...tsja...dat extra balletje om de rally af te maken tegen zo'n speler in dit weer, is net teveel van het goede.

Ach. Als ik gewonnen had had ik morgenochtend 9u in de sneeuw gemoeten waarschijnlijk. Ben er niet heel rouwig om :D
Morgen beginnen onze clubkampioenschappen :')
pi_123844243
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:41 schreef luckass het volgende:

[..]

Morgen beginnen onze clubkampioenschappen :')
Ook een geslaagde week gekozen _O-
Staat de ballonhal nog? Ik kan me een Ck 4 jaar geleden herinneren waar ik nog in de sneeuw heb gespeeld _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123844279
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ook een geslaagde week gekozen _O-
Staat de ballonhal nog? Ik kan me een Ck 4 jaar geleden herinneren waar ik nog in de sneeuw heb gespeeld _O-
Ja de hal staat nog, maar die kan vast niet gebruikt worden.
pi_123845699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:43 schreef luckass het volgende:

[..]

Ja de hal staat nog, maar die kan vast niet gebruikt worden.
Die hadden we destijds gewoon geclaimd. Lekker afhangen en vriendelijk de trainers vragen of ze de Obviustrainingen willen opofferen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:24:52 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123846114
Wij hebben morgen voor de 2de keer deze winter een uitwisseling ter voorbereiding op de competitie, maar de eerste keer was ik er niet omdat ik op vakantie was en op vakantie ben ik door mijn rug gegaan dus nu kan ik ook niet mee doen. :(

Gaat een fijne competitie worden met mijn voorbereiding, want ik ben voorlopig nog niet zo ver dat ik kan gaan tennissen :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123846490
Jij bent wel redelijk vaak geblesseerd of met kwaaltjes, of niet? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59:09 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123847948
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:32 schreef Norrage het volgende:
Jij bent wel redelijk vaak geblesseerd of met kwaaltjes, of niet? :D
Vorig jaar 30 geworden. Dan krijg je dat blijkbaar. :P

Vroeger was ik bijna nooit geblesseerd, maar afgelopen jaar inmiddels 3 keer door mijn rug gegaan waardoor ik veel minder heb kunnen tennissen. Dus afgelopen jaar is het wel aardig raak geweest inderdaad.

Ik heb een zwakke rug en dat is bekend. Ik moet er ook meer aan werken. Sowieso moet de conditie in het algemeen meer omhoog. Ik was van plan om voor deze competitie er al wat aan te gaan doen door gericht te gaan fitnessen enzo, maar daar komt nu weinig van terecht. Ik ben nu alleen maar oefeningen aan het doen om mijn rug weer goed te krijgen.
De problemen die ik heb duren ongeveer 4 tot 6 weken voordat ze helemaal weg zijn. Ik zit nu op 2 weken, dus we kunnen precies voor de competitie klaar zijn, maar het is wel oppassen en er snel voor zorgen dat alles sterk genoeg is om 2 wedstrijden in de competitie aan te kunnen. Verdere conditie is dan maar even van ondergeschikt belang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123848479
Godver, dan heb ik nog maar 3 jaar te gaan :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123857915
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

En verloren. Kut pot. Speelde niet super onaardig, ben het seizoen wel eens slechter begonnen, maar het weer was echt zooooo kut...en ik had nou net in dit weer een prikker tegenover me...tsja...dat extra balletje om de rally af te maken tegen zo'n speler in dit weer, is net teveel van het goede.

Ach. Als ik gewonnen had had ik morgenochtend 9u in de sneeuw gemoeten waarschijnlijk. Ben er niet heel rouwig om :D
Zo blij dat wij pas richting april naar buiten gaan :)
met dit weer buiten spelen mij echt niet gezien veel te koud aan de beentjes xD

Toernooi dit weekend in meppel aan het spelen (laatse dag vandaag)
nog even een "finale" afwerken en dan zit het er weer op voorlopig denk ik xD
  zondag 10 maart 2013 @ 13:05:14 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_123862122
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:08 schreef Norrage het volgende:
Godver, dan heb ik nog maar 3 jaar te gaan :(
Toen ik zo oud was als jij..... :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_123889332
Zo dat was dat toernooi :)

single weten te winnen 63 26 36 in de "finale"
dubbel helaas flink aan de broek gehad xD 61 62

ach jah volgende keer beter in de dubbel hebben ze ge woon heel slim gespeeld :)
  zondag 10 maart 2013 @ 22:26:16 #192
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123889769
Halve finale HD alvast in de pocket, morgen halve finale HE4 proberen te halen :7
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2013 @ 00:05:55 #193
21636 Feestkabouter
pi_123895130
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

En verloren. Kut pot. Speelde niet super onaardig, ben het seizoen wel eens slechter begonnen, maar het weer was echt zooooo kut...en ik had nou net in dit weer een prikker tegenover me...tsja...dat extra balletje om de rally af te maken tegen zo'n speler in dit weer, is net teveel van het goede.

Ach. Als ik gewonnen had had ik morgenochtend 9u in de sneeuw gemoeten waarschijnlijk. Ben er niet heel rouwig om :D
ik weet niet of je het al hebt gezien: jouw tegenstander heeft zijn volgende partij verloren met 6-0 6-0!! (van de nr 2 geplaatste)
pi_123899295
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:05 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik weet niet of je het al hebt gezien: jouw tegenstander heeft zijn volgende partij verloren met 6-0 6-0!! (van de nr 2 geplaatste)
Haha ik zag het (en hij won zijn eerste set in de HE4 ook met 6-0 ;)) . IK had zelf ook gewoon in elke normale wedstrijd met 6-3 6-1 moeten winnen ofzo (stond ook 4-1 voor 2e set etc)...maar je kan echt geen enkele conclusie verbinden aan uitslagen van wedstrijden onder deze omstandigheden :D Die gasten speelden gisterochtend 9 uur met -3 graden en sneeuw!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123899485
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vorig jaar 30 geworden. Dan krijg je dat blijkbaar. :P

...
Heuh! Dat heeft niks met 30 te maken hoor. :D 1982 is over het algemeen gezien gewoon een goed bouwjaar. Op enkele na dan :P

*Vetnek belt om een afspraak bij de fysio te maken voor zijn rug
pi_123899666
Ach, Federer heeft ook nog die leeftijd ;) En die staat #2 van de wereld !
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2013 @ 11:49:35 #197
21636 Feestkabouter
pi_123904453
en ik ben 40 geworden en ik speel erg veel en ik heb bijna nergens last van.
pi_123904813
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:49 schreef Feestkabouter het volgende:
en ik ben 40 geworden en ik speel erg veel en ik heb bijna nergens last van.
Had jij paar weken terug niet een blessure en kon je niet met mij tennissen? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2013 @ 12:35:12 #199
21636 Feestkabouter
pi_123906221
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Had jij paar weken terug niet een blessure en kon je niet met mij tennissen? :P
ik had een operatietje gehad, dat is wat anders.
ik noem een sterilisatie geen blessure :P

edit, nog even teruggekeken in onze berichten: ja ik was ook nog een paar dagen grieperig/verkouden met knallende voorhoofdsholteontstekingskoppijn...... ook dat noem ik geen blessure.
pi_123907364
Haha, ik heb het niet helemaal onthouden ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:02:46 #201
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_123981628
Mijn club snapt er weer eens niets van :').

Gisteren kon het niet doorgaan vanwege de sneeuw, kan gebeuren natuurlijk. Mailtje dat het opnieuw gepland gaat worden etc. Vanmorgen om 8 uur krijgen we al bericht dat vandaag (dinsdag) het ook niet door kan gaan en ze gaan kijken hoe ze verder kunnen. Er is hier de hele dag geen sneeuw gevallen, het heeft gedooid en er zijn vanavond gewoon mensen vrij aan het tennissen op de club :').

Nu moet alles afgemaakt worden met deuce beslissend punt en 3e set supertiebreak :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 15 maart 2013 @ 17:52:48 #202
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124099995
Hoe kan het dat ik 7,9 ben en nu 7 ben geworden. En teamgenoten 5,6/5,8 6,9 zijn en die niet naar beneden zijn afgerond?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:16:42 #203
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124100793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 17:52 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe kan het dat ik 7,9 ben en nu 7 ben geworden. En teamgenoten 5,6/5,8 6,9 zijn en die niet naar beneden zijn afgerond?
Omdat de 'cut' voor de 7 op 7,93 lag dit jaar en lager lag voor de 5 en 6 :).

1 KNLTB Ranglijst* 1 t/m 60 1 t/m 30 1 t/m 60 1 t/m 30
2 KNLTB Ranglijst* 61 t/m 90 31 t/m 60 61 t/m 90 31 t/m 60
2 - 2,2359
3 - 3,5699
4 - 4,4019
5 - 5,4009
6 - 6,4009
7 - 7,9329
8 - 8,9999

Als je dus 6,5 bent dan werd je 7, maar als je 6,3 was wordt je 6 ;).
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:30:23 #204
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124101246
Thx
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_124119999
Ik ben na jaren ook nog niet gewend aan het "punten systeem"
moet dan ook eerlijk zeggen dat ik best blij ben dat we er bij het rolstoeltennis niet heel erg veel mee te maken hebben en er bij ons vaak gewoon nog geklast op C,D,B, Second Draw en Main Draw (SD = A MD = Open)

knltb site rekent echter wel in punten ook bij ons gelukkig hoef ik me daar dus niet echt druk om te maken :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:11:39 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124122704
Na een tijdje went het systeem prima.
Het is alleen irritant dat elk jaar de breekpunten net iets anders zijn omdat ze zo de hoeveelheid spelers in een bepaalde klasse kunnen manipuleren.

Uiteindelijk vind ik de feitelijke resultaten wel beter. Je kunt alleen beer worden als je echt van goede spelers wint en niet door alleen maar ver te komen in een toernooi.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124122904
Ik vind het ook een uitermate goed systeem. Zeker als alle districten eens aan Actuele Rating toernooien gaan meedoen. Het enige probleem is hoe ze de dubbels berekenen. Dat slaat écht helemaal nergens op...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124124762
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef Norrage het volgende:
... Het enige probleem is hoe ze de dubbels berekenen. Dat slaat écht helemaal nergens op...
Hear, Hear...
  zaterdag 16 maart 2013 @ 11:36:33 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124124918
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het ook een uitermate goed systeem. Zeker als alle districten eens aan Actuele Rating toernooien gaan meedoen. Het enige probleem is hoe ze de dubbels berekenen. Dat slaat écht helemaal nergens op...
Dat is inderdaad erg vaag. Het is ook al een paar keer veranderd, maar het wordt er niet echt beter op. Blijft ook een beetje een moeilijk verhaal natuurlijk. 2 verschillende speelsterktes aan allebei de kanten. Ik heb eerlijk gezegd ook niet echt een idee hoe het op te lossen is.

Aan de andere kant vind ik het ook niet zo heel belangrijk. Je moet gewoon zo veel mogelijk winnen en welke ratings je daarna er bij krijgt zie ik dan wel weer :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124129674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:02 schreef Salamando het volgende:
Mijn club snapt er weer eens niets van .
Mijn club ook niet. Wij hebben om de zondag wintercompetitie. En nu morgen zouden de finales gespeeld moeten worden. Afgelopen zondag waren de kwartfinales aan de beurt.
's ochtends om 8 uur lag er her en der wat sneeuw. Het zou om 10 uur beginnen, maar ze hebben het om 8 uur al helemaal afgelast. :(
Ik had die dag GD7 finale in huizen eerste buitentoernooi en daar ging alles door. Beetje sneeuw weggehaald en spelen maar. Ik om 12 uur eerst langs onze club gereden. Er lag helemaal geen sneeuw op de banen... En omdat het dus afgelopen zondag niet door kon gaan hadden ze geen ruimte meer om te verplaatsen dus hebben ze de hele wintercompetitie afgeblazen.

Nu hebben ze morgen een 'gezellige' afsluiting geregeld. :')
Ik heb me gelijk afgemeld omdat ik zeker van ben dat er afgelopen zondag gespeeld kon worden maar ze misschien geen zin meer hadden en nu voor niks alles hebben afgeblazen.

Nu zie ik het weerbericht van morgen en wordt ik wel een beetje blij. Het wordt baggerweer. ~O>
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:55:17 #211
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124129924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:45 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Mijn club ook niet. Wij hebben om de zondag wintercompetitie. En nu morgen zouden de finales gespeeld moeten worden. Afgelopen zondag waren de kwartfinales aan de beurt.
's ochtends om 8 uur lag er her en der wat sneeuw. Het zou om 10 uur beginnen, maar ze hebben het om 8 uur al helemaal afgelast. :(
Ik had die dag GD7 finale in huizen eerste buitentoernooi en daar ging alles door. Beetje sneeuw weggehaald en spelen maar. Ik om 12 uur eerst langs onze club gereden. Er lag helemaal geen sneeuw op de banen... En omdat het dus afgelopen zondag niet door kon gaan hadden ze geen ruimte meer om te verplaatsen dus hebben ze de hele wintercompetitie afgeblazen.

Nu hebben ze morgen een 'gezellige' afsluiting geregeld. :')
Ik heb me gelijk afgemeld omdat ik zeker van ben dat er afgelopen zondag gespeeld kon worden maar ze misschien geen zin meer hadden en nu voor niks alles hebben afgeblazen.

Nu zie ik het weerbericht van morgen en wordt ik wel een beetje blij. Het wordt baggerweer. ~O>
Wat een onzin is dat he _O-
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_124132934
Finale HE7 _O_
pi_124133067
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:40 schreef luckass het volgende:
Finale HE7 _O_
:o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 maart 2013 @ 16:47:19 #214
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124133121
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:40 schreef luckass het volgende:
Finale HE7 _O_
Maar 2 inschrijvingen ja? :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_124133190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:47 schreef Salamando het volgende:

[..]

Maar 2 inschrijvingen ja? :D
16-schema (1e ronde bye :') )
  zondag 17 maart 2013 @ 10:08:50 #216
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124155730
waarom gaan ze bij tennis nooit een rondje warmlopen of rekken en strekken maar meteen altijd een balletje slaan? Of is dat het pleb niveau waar ik op speel.

Of doen de pros dat ook niet en is het niet, die zie je ook altijd gelijk binnen lopen en balletje slaan.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 17 maart 2013 @ 11:15:09 #217
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124157042
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:08 schreef GoodGawd het volgende:
waarom gaan ze bij tennis nooit een rondje warmlopen of rekken en strekken maar meteen altijd een balletje slaan? Of is dat het pleb niveau waar ik op speel.

Of doen de pros dat ook niet en is het niet, die zie je ook altijd gelijk binnen lopen en balletje slaan.
De profs doen voordat ze opgaan een heel warming up schema volgens mij.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 17 maart 2013 @ 11:33:44 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124157441
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:08 schreef GoodGawd het volgende:
waarom gaan ze bij tennis nooit een rondje warmlopen of rekken en strekken maar meteen altijd een balletje slaan? Of is dat het pleb niveau waar ik op speel.

Of doen de pros dat ook niet en is het niet, die zie je ook altijd gelijk binnen lopen en balletje slaan.
Wat denk je zelf?
Als een pro een wedstrijd moet spelen is hij al uren met een warming up bezig. Die 5 minuten inspelen die je te zien krijgt voor de wedstrijd is voornamelijk voor de show en nog even snel een paar ballen slaan.

Ook voordat ik ga spelen ga ik al even warm lopen. Niet te lang, maar wel even om de spieren los te maken.
Hoewel het altijd een vervelend iets is, heb je er later wel voordeel van en is het beter voor je lichaam.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124171109
Sinds ik wat last heb gehad van mijn knie (18 jaar :') ) probeer ik eigenlijk altijd warm te lopen.
Het is zo vervelend als je er 3 maanden uit ligt en dat besef je je pas als het zo ver is.

Nu volgende week in een soort onderling toernooi met 3 clubs weer tegen dezelfde tegenstanders als vorig jaar in de mix. Toen was het 3e set supertiebreak en dachten ze dat ze bij 7 al gewonnen hadden, dus zij al helemaal vieren haha. Uiteindelijk toen toch verloren. Als we nu winnen moeten tegen een dame uit de Eredivisie (ik ben 5 en mijn dubbelpartner 4 :P)

Eerste officiële wedstrijden heb er zin in, vorig jaar eerste jaar bij senioren en nu toch heel veel geleerd, dus pas maar op ;)
Nope
pi_124174373
Gewonnen, WTF :')
  zondag 17 maart 2013 @ 19:08:26 #221
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124174516
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:04 schreef luckass het volgende:
Gewonnen, WTF :')
Dat beloofd wat voor komend seizoen _O_ _O_
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_124174565
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:08 schreef Salamando het volgende:

[..]

Dat beloofd wat voor komend seizoen _O_ _O_
Ach, ik zal er vast nog wel een keer worden afgeprikt tegen een 8-je :').
Ik hoop maar niet te veel.
  zondag 17 maart 2013 @ 19:14:32 #223
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124174695
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:09 schreef luckass het volgende:

[..]

Ach, ik zal er vast nog wel een keer worden afgeprikt tegen een 8-je :').
Ik hoop maar niet te veel.
Daarom in de 4 spelen.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_124174841
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:14 schreef Salamando het volgende:

[..]

Daarom in de 4 spelen.
En dan op badslippers en met een C1000 tas aantreden en 0-6 0-6 verliezen.
pi_124174872
Gefeliciteerd luckass :7.

Ik neem me steeds voor om nu toch echt een keer te gaan trainen, maar het komt er steeds niet van. Alhoewel ik vorig jaar ook aan mijn eerste competitiewedstrijd begon zonder een minuut op de baan te hebben gestaan en toen won ik pardoes 16 wedstrijden op rij :').
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zondag 17 maart 2013 @ 22:15:36 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124184817
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:18 schreef luckass het volgende:

[..]

En dan op badslippers en met een C1000 tas aantreden en 0-6 0-6 verliezen.
Vroeger speelde een neger bij ons in de regio en die kwam altijd met 1 racket in een ah tas aanzetten. Met gewoon een wit t-shirtje en een goedkope korte broek.

Won ondertussen wel alle B1 toernooien. Legendarische man :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124185041
Ik tennis al vijftien jaar, maar ik moest vorig jaar pas voor het eerst tegen een neger.

Hele ervaring.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zondag 17 maart 2013 @ 22:27:09 #228
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124185696
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:18 schreef Gorzalka het volgende:
Ik tennis al vijftien jaar, maar ik moest vorig jaar pas voor het eerst tegen een neger.

Hele ervaring.
Moest ik een jaar of 5 geleden ook, achternaam was volgens mij Martina, gast kon er HELEMAAL niks van.
Maar hij was wel blij, en kon best hard lopen.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:33:58 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124186106
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:18 schreef Gorzalka het volgende:
Ik tennis al vijftien jaar, maar ik moest vorig jaar pas voor het eerst tegen een neger.

Hele ervaring.
Ik heb nog nooit tegen een neger gespeeld en ik speel al 24 jaar tennis :D
Wel een paar keer tegen een marokkaan, maar dat is toch anders.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 17 maart 2013 @ 22:42:22 #230
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124186585
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit tegen een neger gespeeld en ik speel al 24 jaar tennis :D
Wel een paar keer tegen een marokkaan, maar dat is toch anders.
Mijn oude trainer is een neger *O*
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 18 maart 2013 @ 00:25:11 #231
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_124191148
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit tegen een neger gespeeld en ik speel al 24 jaar tennis :D
Wel een paar keer tegen een marokkaan, maar dat is toch anders.
Na 2 games waren zeker alle ballen "kwijt". /inkopper
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_124191158
Enquete van de KNLTB:
quote:
Wanneer een uitwedstrijd in de competitie op een baansoort wordt gespeeld waarop ik (vrijwel) nooit tennis, ervaar ik dit als competitievervalsing.
quote:
Ik vind dat alle speeldagen van mijn competitiesoort op dezelfde baansoort moeten worden gespeeld.
Iedereen graag 'Mee eens' stemmen, misschien voeren ze dan een aparte kunstgrascompetitie in ~O>.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124191286
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:25 schreef Gorzalka het volgende:
Enquete van de KNLTB:

[..]

[..]

Iedereen graag 'Mee eens' stemmen, misschien voeren ze dan een aparte kunstgrascompetitie in ~O>.
Terecht. Rotzooi als kunstgras of canada tenn :').
Gravel / smashcourt en nog wat vergelijkbare banen legaliseren.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:33:27 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124191352
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:25 schreef Gorzalka het volgende:
Enquete van de KNLTB:

[..]


[..]

Iedereen graag 'Mee eens' stemmen, misschien voeren ze dan een aparte kunstgrascompetitie in ~O>.
Waar kun je die invullen? Doe ik het meteen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124191403
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waar kun je die invullen? Doe ik het meteen :P
Kreeg het net in mijn mailbox. Althans, de herinnering dat ik hem nog niet had ingevuld.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  maandag 18 maart 2013 @ 00:38:40 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124191473
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef luckass het volgende:

[..]

Terecht. Rotzooi als kunstgras of canada tenn :').
Gravel / smashcourt en nog wat vergelijkbare banen legaliseren.
Canada ten is gewoon groen gravel. Net iets sneller, maar het lijkt meer op gravel dan smashcourt.
Pro bounce speelt ook wel ok. Is net ietsje sneller en stroever dan smash court. Lijkt dus nog meer op gravel. Smash court vind ik toch nog steeds net iets trager en gladder dan gravel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124199364
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef luckass het volgende:

[..]

Terecht. Rotzooi als kunstgras of canada tenn :').
Gravel / smashcourt en nog wat vergelijkbare banen legaliseren.
Smashcourt is ook gewoon kunstgras. Zouden ze ook moeten verbieden.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:34:19 #238
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124199444
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:30 schreef luckass het volgende:

[..]

Terecht. Rotzooi als kunstgras of canada tenn :').
Gravel / smashcourt en nog wat vergelijkbare banen legaliseren.
Iedereen speelt bij ons op kunstgras.

Gravelbanen die op Normandië tijdens D-day lijken :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 18 maart 2013 @ 11:50:36 #239
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124199979
Een beetje tennisser kan op iedere ondergrond uit de voeten, nu ben ik echt geen supergoede tennisser, maar de ondergrond kan me eerlijk gezegd niet zo boeien, na een paar games ben je erop ingespeeld.
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 12:15:24 #240
21636 Feestkabouter
pi_124200959
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:50 schreef tja77 het volgende:
Een beetje tennisser kan op iedere ondergrond uit de voeten, nu ben ik echt geen supergoede tennisser, maar de ondergrond kan me eerlijk gezegd niet zo boeien, na een paar games ben je erop ingespeeld.
eindelijk iemand die er eens niet zo over zeikt!!
ik ben het erg met je eens, ik speel tig toernooien op allerlei ondergronden en dat gaat prima.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:46:09 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124201947
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:50 schreef tja77 het volgende:
Een beetje tennisser kan op iedere ondergrond uit de voeten, nu ben ik echt geen supergoede tennisser, maar de ondergrond kan me eerlijk gezegd niet zo boeien, na een paar games ben je erop ingespeeld.
Daarom zijn er geen grote toernooien op kunstgras. Een goede tennisser wil niet eens op die onzin spelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124202011
De baan soort maakt me niet zoveel uit, ik stoor me meer aan stenen van ballen die nieuw uit blik niet eens willen stuiteren.
Al hoe wel er een toernooi was vorig jaar waar de gravel baan bij het net nauwelijks meer gravel lag en de bal meters de lucht in schoot en rond de baseline elke bal dood viel.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:46:52 #243
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124203949
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daarom zijn er geen grote toernooien op kunstgras. Een goede tennisser wil niet eens op die onzin spelen.
Een goede tennisser kan op iedere ondergrond uit de voeten. Kunstgras is tenminste wel een voorspelbare ondergrond, zonder rare stuiten. En all weather, zowel met regen als vorst bespeelbaar.
Maar als een ondergrond je niet ligt, kun je het ook als onzin kwalificeren.
Mij is me om het even, gravel, kunstgras, french court, smash court. Ik zal ook nooit de baan als excuus gebruiken als ik tegen een nederlaag oploop tegen iemand waarvan ik eigenlijk wel zou moeten kunnen winnen.
pi_124204043
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:50 schreef tja77 het volgende:
Een beetje tennisser kan op iedere ondergrond uit de voeten, nu ben ik echt geen supergoede tennisser, maar de ondergrond kan me eerlijk gezegd niet zo boeien, na een paar games ben je erop ingespeeld.
Juist wanneer je een mindere speler bent maakt het niet uit op welke ondergrond je speelt.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  maandag 18 maart 2013 @ 13:49:14 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124204046
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:47 schreef R-JL het volgende:
De baan soort maakt me niet zoveel uit, ik stoor me meer aan stenen van ballen die nieuw uit blik niet eens willen stuiteren.
Al hoe wel er een toernooi was vorig jaar waar de gravel baan bij het net nauwelijks meer gravel lag en de bal meters de lucht in schoot en rond de baseline elke bal dood viel.
Idd niks zo erg als een gravelbaan met slecht onderhoud.
Sommige soorten ballen vind ik een grotere ergernis, met harde kogels vers uit het blik of karton, heb ik ook niks. Vaak leg ik een bal op de grond, en ga er met mijn volle gewicht opstaan, en dan naar voren en achteren rollen, dan worden ze iets zachter.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:52:08 #246
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124204178
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:49 schreef Gorzalka het volgende:

[..]

Juist wanneer je een mindere speler bent maakt het niet uit op welke ondergrond je speelt.
Dat zegt iedere mindere speler met een hekel aan een bepaalde baansoort....
Altijd uitgaan van eigen kwaliteit, en een goede bal op de ene ondergrond, is op de andere ondergrond ook een goede bal.
Iedere ondergrond heeft zo zijn eigen karakteristieken, maar een beetje tennisser past zich daarop aan. Ook Federer wint Roland Garros, en ook Nadal wint Wimbledon. Maar dat zijn natuurlijk ook mindere spelers?
pi_124204913
Ik vind dat er niet gezeurd mag worden over op welke baan je nu speelt of niet..
Elke tennisser zou op elke baan ondergrond kunnen tennissen..
Een 4'tje op gravel zou niet als een 7tje op kunstgras tennissen, dus waarom dan erover zeuren.

Wel ben ik het met de ballen eens, er zijn zoveel verschillende soorten ballen die op elke ondergrond anders spelen. Ik zou niet met dunlop max ballen op kunstgras tennissen, en andersom niet met tecnifibre xld op gravel gaan tennissen..
pi_124205991
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zegt iedere mindere speler met een hekel aan een bepaalde baansoort....
Altijd uitgaan van eigen kwaliteit, en een goede bal op de ene ondergrond, is op de andere ondergrond ook een goede bal.
Iedere ondergrond heeft zo zijn eigen karakteristieken, maar een beetje tennisser past zich daarop aan. Ook Federer wint Roland Garros, en ook Nadal wint Wimbledon. Maar dat zijn natuurlijk ook mindere spelers?
Onzin, als ik een topspin forehand sla heeft dat een totaal ander effect op bijvoorbeeld kunstgras, gravel en hardcourt. Zoals Komakie al zei, als het echt allemaal zo irrelevant is zouden er wel A-toernooien worden gespeeld op een andere ondergrond dan gravel.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  maandag 18 maart 2013 @ 15:12:53 #249
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124207428
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:36 schreef Gorzalka het volgende:

[..]

Onzin, als ik een topspin forehand sla heeft dat een totaal ander effect op bijvoorbeeld kunstgras, gravel en hardcourt. Zoals Komakie al zei, als het echt allemaal zo irrelevant is zouden er wel A-toernooien worden gespeeld op een andere ondergrond dan gravel.
Het heeft ook een ander effect op hard court dan op gras of op gravel. Iedere bal reageert nou eenmaal anders op een andere ondergrond. Het feit dat een baan anders reageert, wil niet zeggen dat het een slechte ondergrond is. Mijn kickservice heeft ook minder effect op kunstgras, nou dan serveer ik toch wat vlakker. En op gravel toch met wat meer kick of slice. Een goede tennisser past zich gewoon aan de ondergrond. En tuurlijk mag de ene ondergrond een voorkeur hebben, maar om een ondergrond als "onzin" te bestempelen, zie ik gewoon als een persoonlijke tekortkoming. Het is gewoon een officiele KNLTB ondergrond.
pi_124208688
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het heeft ook een ander effect op hard court dan op gras of op gravel. Iedere bal reageert nou eenmaal anders op een andere ondergrond. Het feit dat een baan anders reageert, wil niet zeggen dat het een slechte ondergrond is. Mijn kickservice heeft ook minder effect op kunstgras, nou dan serveer ik toch wat vlakker. En op gravel toch met wat meer kick of slice. Een goede tennisser past zich gewoon aan de ondergrond. En tuurlijk mag de ene ondergrond een voorkeur hebben, maar om een ondergrond als "onzin" te bestempelen, zie ik gewoon als een persoonlijke tekortkoming. Het is gewoon een officiele KNLTB ondergrond.
Dat vind ik dus ook! De beste tennissers kunnen zich op elke ondergrond aanpassen!
Federer/Nadal/Djokovic en in mindere mate Murray(niet echt best op gravel) passen zich al jarenlang aan, en zijn op alle ondergronden de titelkandidaten
  maandag 18 maart 2013 @ 15:56:19 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124208977
Ik ga de discussie niet eens meer aan. Die is al zo vaak gevoerd. Ondergronden maken gewoon verschil en je hebt een voorkeur. Op een andere ondergrond speel je dan gewoon minder.
Bij topspelers speelt de ene speler ook beter op een gravel baan dan op een hard court baan. Dat Nadal Roland Garros en Wimbledon gewonnen heeft geeft alleen maar aan dat het een uitzonderlijke speler is.

Maar goed, laat maar verder...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 18 maart 2013 @ 16:10:05 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124209491
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:56 schreef Komakie het volgende:
Ik ga de discussie niet eens meer aan. Die is al zo vaak gevoerd. Ondergronden maken gewoon verschil en je hebt een voorkeur. Op een andere ondergrond speel je dan gewoon minder.
Bij topspelers speelt de ene speler ook beter op een gravel baan dan op een hard court baan. Dat Nadal Roland Garros en Wimbledon gewonnen heeft geeft alleen maar aan dat het een uitzonderlijke speler is.

Maar goed, laat maar verder...
Er is een wezenlijk verschil tussen voorkeur hebben bij een bepaalde ondergrond, en een ondergrond als onzin kwalificeren.Ik heb ook een voorkeur qua ondergrond, maar ik tennis het liefst het hele jaar door, en hier in de buurt is het 90% kunstgras. Tennis ik een keer op gravel tegen een gravelrukkertje prima, tennis ik indoor, of op smash court of frenchcourt ook prima. Je hebt vrij snel in de gaten welke slagen het beste tot hun recht komen, en welke juist niet. En een goede speler heeft een dusdanig arsenaal aan slagen in huis, dat hij/zij daarop kan anticiperen.
Dus als je zegt dat kunstgras geen ondergrond is, of zoals jij het zegt "onzin" dan kun je daarmee een hoop mensen die wel degelijk goed kunnen tennissen, tegen het hoofd stoten.
En nee, ik ben geen toptennisser, maar ik heb een redelijke techniek en spelinzicht.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:44:09 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124211053
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk verschil tussen voorkeur hebben bij een bepaalde ondergrond, en een ondergrond als onzin kwalificeren.Ik heb ook een voorkeur qua ondergrond, maar ik tennis het liefst het hele jaar door, en hier in de buurt is het 90% kunstgras. Tennis ik een keer op gravel tegen een gravelrukkertje prima, tennis ik indoor, of op smash court of frenchcourt ook prima. Je hebt vrij snel in de gaten welke slagen het beste tot hun recht komen, en welke juist niet. En een goede speler heeft een dusdanig arsenaal aan slagen in huis, dat hij/zij daarop kan anticiperen.
Dus als je zegt dat kunstgras geen ondergrond is, of zoals jij het zegt "onzin" dan kun je daarmee een hoop mensen die wel degelijk goed kunnen tennissen, tegen het hoofd stoten.
En nee, ik ben geen toptennisser, maar ik heb een redelijke techniek en spelinzicht.
Er zijn maar weinig echt goede tennissers die de voorkeur geven aan kunstgras.
Kijk maar eens naar het aantal 3 spelers op een club. Er zijn heel weinig spelers die er aardig wat hebben.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124211241
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig echt goede tennissers die de voorkeur geven aan kunstgras.
Kijk maar eens naar het aantal 3 spelers op een club. Er zijn heel weinig spelers die er aardig wat hebben.
Smashcourt is vaak al een twijfelgeval :P.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:56:45 #255
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124211593
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig echt goede tennissers die de voorkeur geven aan kunstgras.
Kijk maar eens naar het aantal 3 spelers op een club. Er zijn heel weinig spelers die er aardig wat hebben.
Voorkeur geven aan kunstgras zijn sowieso weinig tennissers, maar soms is het de enige ondergrond waarop getennist kan worden outdoor in een straal van pak em beet 30 kilometer ofzo.
Er zijn hier in de buurt zat verenigingen (Eindhoven, en Den Bosch) met spelers met speelsterkte 3 waar ze louter kunstgras hebben. Niet iedereen wil 20 km rijden om vervolgens op hun favoriete ondergrond te tennissen. En kiezen liever een club in de buurt, waar ze bekend mee zijn. En ook daartussen zitten genoeg 3-tjes en 4-tjes.
  maandag 18 maart 2013 @ 17:19:14 #256
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124212736
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:56 schreef Komakie het volgende:
Ik ga de discussie niet eens meer aan. Die is al zo vaak gevoerd. Ondergronden maken gewoon verschil en je hebt een voorkeur. Op een andere ondergrond speel je dan gewoon minder.
Bij topspelers speelt de ene speler ook beter op een gravel baan dan op een hard court baan. Dat Nadal Roland Garros en Wimbledon gewonnen heeft geeft alleen maar aan dat het een uitzonderlijke speler is.

Maar goed, laat maar verder...
100% dit dus :Y

Ik vind zelf een ondergrond bepalender dan de ballensoort vaak. Maar goed, bij de ballen is het zoals gezegd ook vaak de combo met de baansoort.

Maar zeggen dat de ondergrond weinig tot niks uitmaakt is de grootst mogelijke onzin :')
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124213128
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

100% dit dus :Y

Ik vind zelf een ondergrond bepalender dan de ballensoort vaak. Maar goed, bij de ballen is het zoals gezegd ook vaak de combo met de baansoort.

Maar zeggen dat de ondergrond weinig tot niks uitmaakt is de grootst mogelijke onzin :')
Ik zeg ook niet dat de ondergrond niks uitmaakt, maar het feit dat er mensen zijn die zeggen dat kunstgras/smashcourt/french court/canada tenn geen banen zijn vind ik gewoon te kort door de bocht.
Elke baan heeft een unieke speeleigenschap (voor en nadelen), en daar zullen ze maar op aan moeten passen.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:11:22 #258
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124228720
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

100% dit dus :Y

Ik vind zelf een ondergrond bepalender dan de ballensoort vaak. Maar goed, bij de ballen is het zoals gezegd ook vaak de combo met de baansoort.

Maar zeggen dat de ondergrond weinig tot niks uitmaakt is de grootst mogelijke onzin :')
Voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit.
Iedere ondergrond is verschillend, zo speel ik op kunstgras wat vlakker, en op gravel met wat meer spin.
Als je slechts op 1 ondergrond uit de voeten kunt, vind ik je maar een beperkte tennisser. Je kunt dan wel speelsterkte 3 of 4 zijn, als je op een andere ondergrond van een 6 verliest, dan kun je daar onmogelijk de ondergrond de schuld van geven.
Tuurlijk maakt de ondergrond wel uit, maar gezien de hoeveelheid kunstgrasbanen, en dus ook mensen (die behoorlijk kunnen tennissen) die op kunstgras spelen, kun je kunstgras onmogelijk tot niet echte of onzin ondergrond kwalificeren.
Persoonlijk vind ik de ballensoort bepalender dan de ondergrond. Maar dan nog, zowel jij als de tegenstander spelen op dezelfde ondergrond en met dezelfde ballen.

Overgens vroeger heb ik altijd op kunstgras getennist, training gehad op kunstgras en slechts enkele keren per jaar op een andere ondergrond getennist. Maar mijn eerste singletoernooi won ik op gravel, tegen spelers die net zo lang tenniste als ik, alleen hun op gravel, en ik op kunstgras.
pi_124229120
Waarom zou het geen onzinondergrond zijn?

Kunstgras en dergelijke zijn puur uit armoede ontstaan, als iedere vereniging geld en vrijwilligers genoeg had zouden ze allemaal op gravel spelen. Er is geen enkele vereniging die puur uit tennisoogpunt kunstgras laat aanleggen.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124229141
Kutweer zeg....Onze banen zijn waarschijnlijk niet op tijd af voor de start van het seizoen vanwege deze veeeeeels te lang durende winter.... ;( Echt stressen voor het bestuur. Echt wat een pech. En dan zouden we juist nieuwe (smashcourt) banen krijgen, en die kunnen niet neergelegd worden nu...maar dat is niet het enige probleem, de gravelbanen wordt ook lastig nu hoor...pffff

Wat een winter _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124229182
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:17 schreef Gorzalka het volgende:
Waarom zou het geen onzinondergrond zijn?

Kunstgras en dergelijke zijn puur uit armoede ontstaan, als iedere vereniging geld en vrijwilligers genoeg had zouden ze allemaal op gravel spelen. Er is geen enkele vereniging die puur uit tennisoogpunt kunstgras laat aanleggen.
Jawel. Om in de winter door te kunnen spelen is de voornaamste reden dat clubs kunstgras of een dergelijke baansoort hebben. Vind ik wel degelijk een tennisoogpunt. En zeiken over baansoorten, ik kan er zo slecht tegen. Gravel is gewoon puur en alleen een traditie-puntje. Zelfde reden dat iedereen gaat miepen als de layout op fok verandert ofzo, of op facebook. Veranderingen vindt men eng :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 18 maart 2013 @ 22:20:09 #262
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124229294
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:17 schreef Gorzalka het volgende:
Waarom zou het geen onzinondergrond zijn?

Kunstgras en dergelijke zijn puur uit armoede ontstaan, als iedere vereniging geld en vrijwilligers genoeg had zouden ze allemaal op gravel spelen. Er is geen enkele vereniging die puur uit tennisoogpunt kunstgras laat aanleggen.
Gravel is niet bespeelbaar in de winter....
Enig idee hoeveel omzet dat scheelt op jaarbasis?
Kunstgras kan ook iets beter tegen regen, na of zelfs tijdens regen is het gewoon bespeelbaar.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:21:51 #263
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124229411
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:17 schreef Norrage het volgende:
Kutweer zeg....Onze banen zijn waarschijnlijk niet op tijd af voor de start van het seizoen vanwege deze veeeeeels te lang durende winter.... ;( Echt stressen voor het bestuur. Echt wat een pech. En dan zouden we juist nieuwe (smashcourt) banen krijgen, en die kunnen niet neergelegd worden nu...maar dat is niet het enige probleem, de gravelbanen wordt ook lastig nu hoor...pffff

Wat een winter _O-
Das klote ja, competitie begint ook erg vroeg moet ik zeggen (minder dan 3 weken nog)
pi_124229445
Kortom: Gravel is echt volstrekt overrated. Puur uit traditioneel oogpunt. Net als dat gras op Wimbledon dat is. Ik zeg niet dat het weg moet hoor, maar het is wel overrated.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124229528
Financieel dus, anders zouden ze wel een hal bouwen of een verwarmde ballon over de banen spannen.

's Winters open willen blijven omdat je anders niet genoeg inkomsten verwerft is ook puur financieel :).
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124229761
Tapijt _O_. Indoor pompen _O_.
  maandag 18 maart 2013 @ 22:29:06 #267
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124229939
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:26 schreef luckass het volgende:
Tapijt _O_. Indoor pompen _O_.
Tapijt wat hier in de buurt vroeger in de hal lag, dat ging wel zo ongelofelijk hard.
BOEM! Rally duurde zelden langer dan 3 klappen.
pi_124279673
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:22 schreef Norrage het volgende:
Kortom: Gravel is echt volstrekt overrated. Puur uit traditioneel oogpunt. Net als dat gras op Wimbledon dat is. Ik zeg niet dat het weg moet hoor, maar het is wel overrated.
Helaas zit hier wel een puntje aan
Helaas gelden aan de baan soort ook nog voorwaarden van de KNLTB
Zoals mij sinds kort meerde malen is gemeld (dit omdat onze vereniging ook discussie heeft over de verandering van baansoort) Het schijnt namelijk zo te wezen dat Gravel een must is als je als vereniging een KNLTB toernooi wil organiseren (dit geld dan weer niet als je alleen competitie speelt)

Gravel schrijnt daar bij ook "goedkoop" te zijn in onderhoud vooral op de langere termijn

wat hier allemaal wel klopt geen idee maar zo is het mij verteld.
  woensdag 20 maart 2013 @ 01:14:25 #269
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_124279693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 01:13 schreef Liandri het volgende:

[..]

Helaas zit hier wel een puntje aan
Helaas gelden aan de baan soort ook nog voorwaarden van de KNLTB
Zoals mij sinds kort meerde malen is gemeld (dit omdat onze vereniging ook discussie heeft over de verandering van baansoort) Het schijnt namelijk zo te wezen dat Gravel een must is als je als vereniging een KNLTB toernooi wil organiseren (dit geld dan weer niet als je alleen competitie speelt)

Gravel schrijnt daar bij ook "goedkoop" te zijn in onderhoud vooral op de langere termijn

wat hier allemaal wel klopt geen idee maar zo is het mij verteld.
Je moet gravel hebben om een KNLTB toernooi te organiseren? :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_124279922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 01:14 schreef Salamando het volgende:

[..]

Je moet gravel hebben om een KNLTB toernooi te organiseren? :')
neem het met een korrel zout idd
Of dit geld voor internationale en of internationale toernooien alleen is mij ook niet duidelijk
  woensdag 20 maart 2013 @ 02:22:12 #271
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124280420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 01:13 schreef Liandri het volgende:

[..]

Helaas zit hier wel een puntje aan
Helaas gelden aan de baan soort ook nog voorwaarden van de KNLTB
Zoals mij sinds kort meerde malen is gemeld (dit omdat onze vereniging ook discussie heeft over de verandering van baansoort) Het schijnt namelijk zo te wezen dat Gravel een must is als je als vereniging een KNLTB toernooi wil organiseren (dit geld dan weer niet als je alleen competitie speelt)

Gravel schrijnt daar bij ook "goedkoop" te zijn in onderhoud vooral op de langere termijn

wat hier allemaal wel klopt geen idee maar zo is het mij verteld.
Huh?
Knltb toernooi gravel een must?
Er zijn tal van master toernooien (dus ook knltb toernooien) die op verenigingen gespeeld worden waar alleen kunstgras ligt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 07:31:26 #272
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_124281120
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tapijt wat hier in de buurt vroeger in de hal lag, dat ging wel zo ongelofelijk hard.
BOEM! Rally duurde zelden langer dan 3 klappen.
Dat is bij mij op elke ondergrond zo ;(
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_124286477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 01:13 schreef Liandri het volgende:

[..]

Helaas zit hier wel een puntje aan
Helaas gelden aan de baan soort ook nog voorwaarden van de KNLTB
Zoals mij sinds kort meerde malen is gemeld (dit omdat onze vereniging ook discussie heeft over de verandering van baansoort) Het schijnt namelijk zo te wezen dat Gravel een must is als je als vereniging een KNLTB toernooi wil organiseren (dit geld dan weer niet als je alleen competitie speelt)

Gravel schrijnt daar bij ook "goedkoop" te zijn in onderhoud vooral op de langere termijn

wat hier allemaal wel klopt geen idee maar zo is het mij verteld.
Ik zal dit even nuanceren!
Er zit een verschil tussen knltb toernooien en toernooien van de bond(NK, NJK).
Knltb toernooien zijn toernooien die door verenigingen bij de bond worden aangemeld om als open toernooi/clubkampioenschappen te dienen voor rating. Deze worden geaccepteerd of niet, hangt af van de hoeveelheid toernooien die er in een bepaalde week gespeeld worden.

toernooien van de bond zijn meestal de Nederlandse kampioenschappen(ook de jeugd toernooien), en die worden overwegend op gravel gespeeld. Zo nu en dan word er uitgeweken naar een grasbaan of een indoorbaan. Maar deze toernooien zullen nooit op kunstgras/smashcourt/french court etc gespeeld worden.

ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:16:38 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124289767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 01:13 schreef Liandri het volgende:

[..]

Helaas zit hier wel een puntje aan
Helaas gelden aan de baan soort ook nog voorwaarden van de KNLTB
Zoals mij sinds kort meerde malen is gemeld (dit omdat onze vereniging ook discussie heeft over de verandering van baansoort) Het schijnt namelijk zo te wezen dat Gravel een must is als je als vereniging een KNLTB toernooi wil organiseren (dit geld dan weer niet als je alleen competitie speelt)

Gravel schrijnt daar bij ook "goedkoop" te zijn in onderhoud vooral op de langere termijn

wat hier allemaal wel klopt geen idee maar zo is het mij verteld.
Je hoeft niet gravel te hebben om een KNLTB toernooi te organiseren.
Wel is het zo dat er maar een paar ranglijst toernooien zijn op kunstgras, maar het zijn er niet veel en vaak slecht bezet. Gewoon, omdat de topspelers niet op kunstgras willen spelen.
Ik heb het er wel eens met wat spelers over gehad en die lachen je echt uit als je zegt dat ze ook een keer op kunstgras moeten.
Bij de Ere divisie willen ze ook alleen maar op gravel. Groenekan heeft jaren lang op hardcourt gespeeld (volgens mij nog steeds) en daar was altijd veel commentaar op aangezien spelers op gravel wilden spelen.

Dat gravel goedkoper is, is niet helemaal waar. Het is voornamelijk in onderhoud anders. Het aanleggen van de baan kost iets minder, maart het klein onderhoud is duurder en er is meer klein onderhoud nodig..
Aan kunstbanen hoef je bijna geen onderhoud te plegen. Behalve het zand wat verdelen of bladeren weg halen.
Het groot onderhoud van een kunstbaan is daar en tegen weer duurder.
Alleen heel veel groot onderhoud wordt bij een kunstbaan niet gedaan. Eigenlijk moet de mat elk jaar helemaal gereinigd worden. Dit gebeurt bij heel veel verenigingen niet (goed), waardoor de baan slechter wordt.

Groot nadeel is natuurlijk de onderhoudsgevoeligheid van gravel. Je moet dan vrijwilligers hebben die heel dedicated zijn om alles een beetje te onderhouden en ze moeten dan ook nog een beetje weten wat ze doen. Grote verenigingen hebben ook nog wel eens iemand daar voor in dienst, maar dat kost natuurlijk weer geld en dat is natuurlijk altijd lastig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:40:44 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124290667
Overigens vind ik het verschil van ballen dan weer veel minder groot.
Een bal heeft altijd dezelfde eigenschappen die er voor zorgen dat je de bal kunt slaan en hoe je hem kunt slaan.
Elke bal heeft de eigenschap dat op het moment dat je hem met spin raakt de bal versnelt als hij de grond raakt.

Het enige verschil van de ballen is dat de ene wat harder en wat zwaarder kan zijn. Hierdoor kan de hoogte van de stuit iets anders zijn. Iets wat een verschil is, maar je hoeft je spel er niet op aan te passen. Hooguit wat minder hard te slaan. Met een Tretorn bal kun je precies hetzelfde spel spelen als met een ander soort bal.

Mooi stukje die de zere vinger precies op de juiste plek legt:
http://www.ed.nl/sport/in(...)afgebroken-1.2386188
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124294550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je hoeft niet gravel te hebben om een KNLTB toernooi te organiseren.
Wel is het zo dat er maar een paar ranglijst toernooien zijn op kunstgras, maar het zijn er niet veel en vaak slecht bezet. Gewoon, omdat de topspelers niet op kunstgras willen spelen.
Ik heb het er wel eens met wat spelers over gehad en die lachen je echt uit als je zegt dat ze ook een keer op kunstgras moeten.
Bij de Ere divisie willen ze ook alleen maar op gravel. Groenekan heeft jaren lang op hardcourt gespeeld (volgens mij nog steeds) en daar was altijd veel commentaar op aangezien spelers op gravel wilden spelen.

Dat gravel goedkoper is, is niet helemaal waar. Het is voornamelijk in onderhoud anders. Het aanleggen van de baan kost iets minder, maart het klein onderhoud is duurder en er is meer klein onderhoud nodig..
Aan kunstbanen hoef je bijna geen onderhoud te plegen. Behalve het zand wat verdelen of bladeren weg halen.
Het groot onderhoud van een kunstbaan is daar en tegen weer duurder.
Alleen heel veel groot onderhoud wordt bij een kunstbaan niet gedaan. Eigenlijk moet de mat elk jaar helemaal gereinigd worden. Dit gebeurt bij heel veel verenigingen niet (goed), waardoor de baan slechter wordt.

Groot nadeel is natuurlijk de onderhoudsgevoeligheid van gravel. Je moet dan vrijwilligers hebben die heel dedicated zijn om alles een beetje te onderhouden en ze moeten dan ook nog een beetje weten wat ze doen. Grote verenigingen hebben ook nog wel eens iemand daar voor in dienst, maar dat kost natuurlijk weer geld en dat is natuurlijk altijd lastig.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:41 schreef Yttrium het volgende:

[..]

Ik zal dit even nuanceren!
Er zit een verschil tussen knltb toernooien en toernooien van de bond(NK, NJK).
Knltb toernooien zijn toernooien die door verenigingen bij de bond worden aangemeld om als open toernooi/clubkampioenschappen te dienen voor rating. Deze worden geaccepteerd of niet, hangt af van de hoeveelheid toernooien die er in een bepaalde week gespeeld worden.

toernooien van de bond zijn meestal de Nederlandse kampioenschappen(ook de jeugd toernooien), en die worden overwegend op gravel gespeeld. Zo nu en dan word er uitgeweken naar een grasbaan of een indoorbaan. Maar deze toernooien zullen nooit op kunstgras/smashcourt/french court etc gespeeld worden.

ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
Dit licht idd wel het een en ander toe
dank daarvoor

gelijk wordt hier dan voor mij dan ook wel aan gegeven dat dat een grote reden is waarom clups juist kiezen voor gravel

(en dan willen ze bij ons smashcourt gaan aanleggen :S dat vind mijn rolstoel en ik eigenlijk helemaal niks XD)
pi_124297086
Nu heb ik alweer 1,5 week een klein scheurtje in mijn kuitspier. Moet over 2 weken weer kunnen sporten..
Al 1,5 jaar last van mijn schouder waarvoor ik volgende week de uitslag krijg van een MRI scan..

Ga er vanuit dat ik toch over 2,5 week aan de competitie kan beginnen en dat met schouder daarna gerapareerd gaat worden. Maar een echt goede competitie zal ik niet draaien op deze manier dit jaar }:|
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:17:11 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124307316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:25 schreef Liandri het volgende:

[..]

[..]

Dit licht idd wel het een en ander toe
dank daarvoor

gelijk wordt hier dan voor mij dan ook wel aan gegeven dat dat een grote reden is waarom clups juist kiezen voor gravel

(en dan willen ze bij ons smashcourt gaan aanleggen :S dat vind mijn rolstoel en ik eigenlijk helemaal niks XD)
Op zoek naar het artikel over gras kwam ik een stukje tegen over iemand die op kunstgras probeerde te rolstoel tennissen en dat was niet de meest ideale ondergrond.

Geen idee waarom verder, maar Smashcourt is denk ik hetzelfde idee. In ieder geval wat ondergrond betreft om op te rijden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124322534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zoek naar het artikel over gras kwam ik een stukje tegen over iemand die op kunstgras probeerde te rolstoel tennissen en dat was niet de meest ideale ondergrond.

Geen idee waarom verder, maar Smashcourt is denk ik hetzelfde idee. In ieder geval wat ondergrond betreft om op te rijden.
najah je moet het zo zien: kunst gras is nooit alleen kunstgras...
Er licht altijd veel zand bij om slijtage ed te verminderen dacht ik

het nadeel van een tennis rolstoel (of welke rolstoel dan ook) is Dat er kleine voorwieltjes opzitten... dit houd dus in dat als je met je gewicht naar voren rolt (wat je eigenlijk altijd wel doet) je, je gemakkelijk ingraaft in de baan als het waren en je dus niet of nauwelijks vooruit komt.
Dit maakt het dus gelijk zwaarder, en, loop je eerder/makkelijker een blessure op aan je armen.

dit geld voor een groot deel ook bij smashcourt helaas en is dus ook niet echt een ideale ondergrond voor rollers.
pi_124679532
Nou...veel verenigingen, waaronder de onze, zullen hun banen niet op tijd klaar hebben. Wat een winter zeg _O-

Hoe lossen jullie verenigingen dit op?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:17:57 #281
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124679664
Ik ben er ook bang voor bij onze vereniging, maar ja, de gasten die over de banen gaan bij ons zien geloof ik geen probleem. "Das allemaal in een dag of 3 zonder vorst wel goed hoor" :')
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124679861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ben er ook bang voor bij onze vereniging, maar ja, de gasten die over de banen gaan bij ons zien geloof ik geen probleem. "Das allemaal in een dag of 3 zonder vorst wel goed hoor" :')
Precies, :P Maar de vorst blijft nog wel tot na het eerste weekend. Ik vrees eerlijk gezegd ook voor het 2e weekend :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124682114
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik ben er ook bang voor bij onze vereniging, maar ja, de gasten die over de banen gaan bij ons zien geloof ik geen probleem. "Das allemaal in een dag of 3 zonder vorst wel goed hoor" :')
Eerste weekend eruit zou je helemaal niet erg vinden ;)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:03:50 #284
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124684072
Eerste weekend heb ik sowieso vrij, want maar 7 teams in de poule dus eerste week vrijgeloot ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124684624
Die luxe heb ik niet. Bij m'n eigen club hebben ze iig t/m 7 april geen bespeelbare banen, maar we spelen uit. En daar verwachten ze 3 april weer te kunnen spelen (ondanks de voorspelling van de KNMI dat er iig t/m 5 nog vorst is...)
pi_124685112
Ik moet de eerste speeldag uit tegen een capabelere club dan de mijne, waar ze ook een 1e klasse en twee 3e klasse teams hebben, dus ik neem aan dat ze het daar wel voor elkaar krijgen.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
pi_124685917
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:48 schreef Gorzalka het volgende:
Ik moet de eerste speeldag uit tegen een capabelere club dan de mijne, waar ze ook een 1e klasse en twee 3e klasse teams hebben, dus ik neem aan dat ze het daar wel voor elkaar krijgen.
Hoe capabel ook, met gravel banen + vrieskou, krijg je de banen gewoon niet klaar. Het is echt kut :(
Laat staan dat de niet gravelbanen uberhaupt lekker bespeelbaar zijn als ze half bevroren zijn....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:36:55 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124686536
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:48 schreef Gorzalka het volgende:
Ik moet de eerste speeldag uit tegen een capabelere club dan de mijne, waar ze ook een 1e klasse en twee 3e klasse teams hebben, dus ik neem aan dat ze het daar wel voor elkaar krijgen.
Als het vriest heb je nog steeds geen klote aan capabele mensen.
Gravel kan gewoon niet zo goed tegen vrieskou dus je kunt ze gewoon niet aanleggen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124686565
Zeker:)
pi_124686654
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hoe capabel ook, met gravel banen + vrieskou, krijg je de banen gewoon niet klaar. Het is echt kut :(
Laat staan dat de niet gravelbanen uberhaupt lekker bespeelbaar zijn als ze half bevroren zijn....
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als het vriest heb je nog steeds geen klote aan capabele mensen.
Gravel kan gewoon niet zo goed tegen vrieskou dus je kunt ze gewoon niet aanleggen.
True. Maar de berichten verschillen enigszins, dus als het bijvoorbeeld net op de 1 graden blijft hangen vanaf een paar dagen van tevoren heb ik er bij die vereniging wel vertrouwen in.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:59:57 #291
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124687181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:23 schreef rhubarb het volgende:
Die luxe heb ik niet. Bij m'n eigen club hebben ze iig t/m 7 april geen bespeelbare banen, maar we spelen uit. En daar verwachten ze 3 april weer te kunnen spelen (ondanks de voorspelling van de KNMI dat er iig t/m 5 nog vorst is...)
Alsof het jou wat uitmaakt, jij speelt toch niet het eerste weekend :')
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124690050
Maar als het even kan wil ik de inhaalwedstrijd wel spelen...
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:52:56 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124696111
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:40 schreef Gorzalka het volgende:

[..]


[..]

True. Maar de berichten verschillen enigszins, dus als het bijvoorbeeld net op de 1 graden blijft hangen vanaf een paar dagen van tevoren heb ik er bij die vereniging wel vertrouwen in.
Bij 1 graden boven 0 zijn die banen ook nog niet op tijd gereed
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124697737
Vanmiddag Even heerlijk gelachen tijdens een uurtje "Straat tennis" met een cinic van paul haarhuis en jacco eltingh

Had in eerste instantie niet gedacht mee te zullen doen omdat ik men tennis stoel niet bij me had omdat de weersvoorspellingen nou niet echt al te best waren. Dus, zou in eerste instantie alleen gaan kijken en foto's maken

Maarja, zoals iederene dat wel kent denk. Zodra je ziet dat er getennist wordt begint het al snel te jeuken. Zo ook bij mij :) dus na wat gebabbel Met Paul de goedkeuring gekregen om gewoon lekker mee te doen in men ADL stoel. De rackets werden daar gewoon uitgeleend

Dus ik in eerste instantie de baan op met een kinder racket... :D uiteindelijk gewisseld naar een "normale" omdat men toch wel zo iets had van jij hebt dit vaker gedaan en volgends mij gaat je een normaal racket toch beter af :)

Na wat drilletjes Forehand/Backhand/volly's en dubbeltje op mini veld nog wat prize mogen shooten
En nog even snel op de foto met beide heren

Ondertussen Nog wat vraagjes voor lokaale krant beantwoord en hier en daar wat foto vraagjes gehad XD

Dus ondanks het weer toch heerlijk mee kunnen lachen op "Het Boreel" in Deventer
pi_124826428
A.s zaterdag ook uit spelen op gravel, ze zeggen dat de banen al klaar zijn maar niet te bespelen door de grond vorst. Ik vraag me af hoe ze de banen klaar hebben kunnen krijgen met vorst in de grond.
Vrijdag weten ze pas meer :(
  woensdag 3 april 2013 @ 11:37:22 #296
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124828170
Bij ons op de vereniging zijn de competitiedagen afgelast gezien het weer.
We konden gisteren kiezen of we nu binnen wilden spelen en 10 euro per uur wilden betalen of dat we bij de tegenstanders wilden spelen.

Het wordt dat laatste en dat is echt ruk. Ten eerste spelen ze op Pro Vision waardoor ons thuis voordeel weg is. Daarnaast moeten we nu anderhalf uur rijden :(

Ik doe de eerste dag niet mee aangezien ik nog last van mijn rug heb, maar ik wil wel gaan kijken en dan is zo ver moeten rijden echt ruk :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124828970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:41 schreef R-JL het volgende:
A.s zaterdag ook uit spelen op gravel, ze zeggen dat de banen al klaar zijn maar niet te bespelen door de grond vorst. Ik vraag me af hoe ze de banen klaar hebben kunnen krijgen met vorst in de grond.
Vrijdag weten ze pas meer :(
Mijn vereniging heeft afgelopen zaterdag met 10 man sterk de drie gravelbanen geprepareerd. Één of twee graden vorst maakt geen klote uit, bij ons liggen de lijnen zelfs al vanaf die dag erin. Als je als vereniging echt wil dan heb je je banen met een paar man sterk zo speelklaar. Echter kreeg ik als competitieleider gisteren nog een mail van een vereniging die de wedstriiden van 12 april moesten verplaatsen omdat de banen niet goed waren. Zo'n onzin he... de KNLTB moet daar eens beter naar gaan kijken.
Opvriezen van je lijnen gebeurd pas bij een paar graden onder nul, niet bij de huidige nachtvorst.

Gelukkig mag ik zaterdag thuis. Ben eena benieuwd. Gaat een zwaar seizoen worden na het kampioenschap van vorig seizoen.
U MAD?
pi_124829193
Ja bij ons zijn er ook toch nog 2 af. Die andere banen zijn dusdanig oud dat er nog steeds teveel vocht en vorst in zit om ze te prepareren. Het hangt dus ook heel sterk uit van de soort gravelbanen en de grond waar het op ligt. Dus je opmerking gaat niet helemaal op boswachter, maar ik begrijp je punt. Er zijn vast verenigingen die het overdrijven.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 3 april 2013 @ 12:50:59 #299
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_124830627
En toch maar blijven afgeven op kunstgrasbanen. Ik heb gewoon vrijwel de hele winter (muv sneeuwdagen) heerlijk buiten kunnen tennissen.
En komende zaterdag dus gewoon competitie, uit in Ravenstein.
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 13:45:44 #300
21636 Feestkabouter
pi_124832777
ik moet zaterdag uit in Mijdrecht, op gravel, en op hun site lees ik dat de banen sinds van de week gewoon speelklaar zijn.
nou hebben ze daar afgelopen weken wel een heel nieuwe toplaag op gelegd, misschien is dat dan qua vorst een heel ander verhaal.
pi_124833938
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:11 schreef Norrage het volgende:
Ja bij ons zijn er ook toch nog 2 af. Die andere banen zijn dusdanig oud dat er nog steeds teveel vocht en vorst in zit om ze te prepareren. Het hangt dus ook heel sterk uit van de soort gravelbanen en de grond waar het op ligt. Dus je opmerking gaat niet helemaal op boswachter, maar ik begrijp je punt. Er zijn vast verenigingen die het overdrijven.
Wij hebben drie banen die ook heel slecht waren. Dit jaar schijnbaar echt een paar cm afgehaald. Af en toe is dat nodig. Dus ook dat kan opgelost worden.
Maar een vereniging die begin deze week aangeeft dat ze hun twee (!) gravelbanen volgende week vrijdag niet af kunnen krijgen vind ik echt onacceptabel. Uiteindelijk werk je als goede CL maar gewoon mee, maar eigenlijk zou ik zoiets als een ware NSB'er willen aankaarten bij de KNLTB.
Het weer wordt de komende 1,5 week best goed.

Ben me wel net aan het bedenken dat sommige gemeentes het nog hebben uitbesteed aan van die sociale werkplaatsen die normaal gesproken de groenvooziening doen. Die krijgen nu namelijk alle banen in één keer te herstellen.
Echter zou je dan nog met de gemeente contact kunnen hebben om het e.e.a. Te regelen, ook financieel wellicht interessant voor de gemeente. Als je het echt wil kan het gewoon.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')