abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:50:30 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_121132290
Hoort Groenland nou bij Europa of toch meer bij Amerika?

Die vraag stel ik omdat het officiëel in Noord-Amerika ligt, maar het is een Deense kolonie en de cultuur komt daardoor meer overeen met Scandinavië dan met Amerika, aan de andere kant is het het enige land dat de oorspronkelijke cultuur van Amerika behouden heeft in de vorm van de cultuur van de Inuit en doordat het Kallaallisaat (kan best dat ik het fout spel) de officiële taal is.

Hoe zit dat met Groenland?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_121132841
Bij Denemarken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_121132995
Onafhankelijk
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:16:43 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_121133301
'Hoort' al een duizend jaar bij Europa. Ze betalen niet voor niets met de Deense Kroon. Verder is het gewoon een groot brok landijs met een kleine nederzetting. Als je het feitelijk neer wil zetten : Geografisch behoort het bij de Amerika's, cultureel bij Europa. Uiteindelijk zal de waarheid in het midden liggen en is het eigenlijk geen van beide.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_121134720
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:09 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Onafhankelijk
Binnen het Deense koninkrijk ja, dus het is officieel een onderdeel van (het koninkrijk) Denemarken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 03-01-2013 23:52:50 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:17:56 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121135778
Inderdaad. Denemarken. Net zoals Curacao en een paar eilandjes in de Caraïbische Zee bij de Nederlandse koninkrijk horen. Geen idee welke staatsvorm.
pi_121141109
Geografisch bij de Amerika's ja, maar het valt wel gewoon onder de Deense kroon. Waar het nou meer bij 'hoort' lijkt me met die twee onderbouwingen lastig te bepalen.

Misschien eens kijken naar de handel/contacten van het land? Het kan wel geografisch bij Amerika liggen, maar als (ik noem maar wat) +70% van de handel met Europa/Denemarken plaatsvindt, kan je het beter daar bij plaatsen :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_121142252
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')