abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 januari 2013 @ 00:55:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_121096726


Vijf jaar geleden voerde Jeroen Pauw gesprekken met spraakmakende bekende Nederlanders. Persoonlijke gesprekken over de toekomst. Over heimelijke verlangens, serieuze angsten, keiharde ambities en zuivere voorspellingen. Over de grote en kleine bewegingen in Nederland, de wereld en het leven. Van G8- tot nachtkastjesniveau.

Al die tijd zijn deze interviews bewaard in een kluis. Nu is het moment aangebroken de mensen terug te vragen. Fragmenten uit het gesprek van toen zijn de leidraad voor dit nieuwe gesprek. Resultaat is het programma 5 Jaar Later; een persoonlijk gesprek, afgewisseld met quotes uit het interview van vijf jaar geleden en fragmenten van (nieuws)gebeurtenissen en film- en televisiebeelden die voor de gast de afgelopen vijf jaar zo bepalend waren.
Is succes ‘een keuze’ en angst ‘een slechte raadgever’? Worden we wijzer en milder? Kunnen we onszelf en onze omgeving beïnvloeden? Hoe kan het dat de één zijn dromen waarmaakt en de ander gedwongen is een nieuwe koers te varen?

Vanaf 21 december presenteert Jeroen Pauw bij de NTR een nieuwe reeks van 5 Jaar Later. Bekende Nederlanders worden geconfronteerd met uitspraken die ze 5 jaar geleden deden.

Vijf jaar geleden voerde Pauw gesprekken met deze BNers en nam dat op. Al die tijd zijn deze interviews bewaard in een kluis. Nu is het moment aangebroken de mensen terug te vragen. Fragmenten uit het gesprek van toen zijn de leidraad voor dit nieuwe gesprek.

Gasten in de komende reeks zijn: Matthijs van Nieuwkerk, Hero Brinkman, Freek de Jonge, Bram Moszkowicz, Jörgen Raymann en Ronald Plasterk.

Nog te gaan:

Aflevering 4 (3 januari) - Ronald Plasterk

Jeroen Pauw spreekt met Ronald Plasterk: ‘Als het mij gegeven zou zijn, zou ik graag ook op het moment dat dit uit de doos komt nog minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen zijn.’ Dit zei Ronald Plasterk vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu? Presentatie: Jeroen Pauw.

Aflevering 5 (4 januari) - Bram Moszkowicz

Jeroen Pauw spreekt met Bram Moszkowicz: ‘Na de Holleeder persconferentie is er een periode geweest van drie maanden waarin ik dacht: ik weet niet of ik hier volgende maand nog achter dit bureau zit als advocaat.’ Dit zei Bram Moszkowicz vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu? Presentatie: Jeroen Pauw.

Aflevering 6 (6 januari) - Jörgen Raymann

Jeroen Pauw spreekt met Jörgen Raymann : ‘Ik denk niet dat Geert Wilders nog in de politiek zit. Ik hoop dat hij dan in gezondheid op een kantoor werkt waar niemand meer last van hem heeft, en hij gewoon vrij op straat kan lopen en er zelf achter is gekomen dat al die dingen van hem niet sporen.’ Dit zei Jörgen Raymann vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu?

[ Bericht 25% gewijzigd door Arcee op 03-01-2013 10:43:49 ]
pi_121096779
Eerste twee gasten waren leuk. Freek de Jonge wordt helemaal niks. Daarna Bram Moszkowicz, dit wordt prachtig.
pi_121096818
quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:57 schreef iFok. het volgende:
Eerste twee gasten waren leuk. Freek de Jonge wordt helemaal niks. Daarna Bram Moszkowicz, dit wordt prachtig.
Moet je teleurstellen, Freek is al geweest. Volgende keer dus gewoon ook echt zelf even kijken i.p.v. vooroordelen blaten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121096865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Moet je teleurstellen, Freek is al geweest. Volgende keer dus gewoon ook echt zelf even kijken i.p.v. vooroordelen blaten?
Zelfs al is het geweest. Freek de Jonge is niks aan.
pi_121096902
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:00 schreef iFok. het volgende:

Zelfs al is het geweest. Freek de Jonge is niks aan.
I rest my case. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121096955
Overigens de komende uitzendingen:

Aflevering 4 (3 januari) - Ronald Plasterk


Jeroen Pauw spreekt met Ronald Plasterk: ‘Als het mij gegeven zou zijn, zou ik graag ook op het moment dat dit uit de doos komt nog minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen zijn.’ Dit zei Ronald Plasterk vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu? Presentatie: Jeroen Pauw.

Aflevering 5 (4 januari) - Bram Moszkowicz

Jeroen Pauw spreekt met Bram Moszkowicz: ‘Na de Holleeder persconferentie is er een periode geweest van drie maanden waarin ik dacht: ik weet niet of ik hier volgende maand nog achter dit bureau zit als advocaat.’ Dit zei Bram Moszkowicz vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu? Presentatie: Jeroen Pauw.

Aflevering 6 (6 januari) - Jörgen Raymann

Jeroen Pauw spreekt met Jörgen Raymann : ‘Ik denk niet dat Geert Wilders nog in de politiek zit. Ik hoop dat hij dan in gezondheid op een kantoor werkt waar niemand meer last van hem heeft, en hij gewoon vrij op straat kan lopen en er zelf achter is gekomen dat al die dingen van hem niet sporen.’ Dit zei Jörgen Raymann vijf jaar geleden. Wat zegt hij nu?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121096961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:01 schreef golfer het volgende:

[..]

I rest my case. ;)
Was het zo'n bijzondere uitzending met Freek dan?
pi_121096999
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:03 schreef iFok. het volgende:

Was het zo'n bijzondere uitzending met Freek dan?
Dat zul jij nooit te weten komen als je het niet bekeken hebt of gaat bekijken via Uitzending Gemist. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121097025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat zul jij nooit te weten komen als je het niet bekeken hebt of gaat bekijken via Uitzending Gemist. ;)
Blijkbaar heb je het zelf ook niet gezien, anders had je er vast wel een mening over.
  donderdag 3 januari 2013 @ 01:07:51 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121097092
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:05 schreef iFok. het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je het zelf ook niet gezien, anders had je er vast wel een mening over.
Sorry, maar als je de moeite neemt de topics terug te lezen zou je beter moeten weten...Je faalt alweer. ;)

Maar goed. Ben voor de komende uitzendingen benieuwd naar Plasterk en vooral naar Bram.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 03-01-2013 01:11:00 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121097102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Sorry, maar als je de moeite neemt de topics terug te lezen zou je beter moeten weten...Je faalt alweer. ;)

Maar goed. Ben voor de komende uitzendingen benieuwd naar Palsterk en vooral naar Bram.
'faalt' :')
  donderdag 3 januari 2013 @ 01:10:11 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_121097146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar goed. Ben voor de komende uitzendingen benieuwd naar Palsterk en vooral naar Bram.
Idem. Rayman interesseert me eigenlijk gewoon geen fluit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121097372
Jörgen :') Raymann :').

[Insert grapje over Surinamers die altijd te laat zijn.]
  donderdag 3 januari 2013 @ 07:38:15 #14
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_121100559
Morgen dus Moszco, *O*
:')
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 12:39:56 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121106882
Ik ga morgen zeker kijken naar Mosko. :Y

Misschien pik ik vanavond Plasterk ook nog wel mee, maar politici zijn eigenlijk nooit boeiend, ze blijven té politiek correct en zullen nooit uit de school klappen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_121107166
Die laatste drie vind ik weinig interessant.
pi_121107282
Plasterk is toch wel van de uitgesproken mening?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:01:52 #18
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_121130192
Vanavond dus Plasterk...verwacht er niet zo veel van.
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 23:23:50 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121133566
Ik kijk, maar ben nog niet heel erg geboeid.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 23:24:02 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121133577
Hel breeks loez!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:36:51 #21
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_121134077
Vervelend lachje :{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2013 @ 23:57:03 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121134909
_O_ Plasterk _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:32:46 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121136389
Jammer. Teveel politicus en te weinig echt mens tijdens deze opnames en uitzendingen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121142918
Maar dat is toch evident zo langzamerhand op de Nederlandse televisie?

Gasten in allerlei talkshows die al of niet enige vorm van mediatrainingen hebben gehad en het erom gaat vooral zo weinig mogelijk te zeggen. Dan vind ik dat andere programma waar hieronder een voorbeeld van is, toch wel een beter programma omdat hier de gasten als het ware zichzelf wel bloot moeten geven vanwege de manier van vragen.

  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2013 @ 16:00:59 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_121155700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:32 schreef golfer het volgende:
Jammer. Teveel politicus en te weinig echt mens tijdens deze opnames en uitzendingen.
Precies dat.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')