abonnement Unibet Coolblue
pi_123057955
Oh helemaal mee eens, ik was het alleen niet eens met de uitspraak dat het never nooit nodig is :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123058058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:15 schreef oompaloompa het volgende:
Re de powerpoint discussie,

Ik doe onderzoek naar perceptuele effecten, die eigelijk voor veel mensen enorm herkenbaar zijn maar waar eigenlijk helemaal geen onderzoek of verklaring voor is.

Omdat er ook zo weinig achtergrond over bekend is, ben ik heel erg afhankelijk van plaatjes die het punt illustreren, zodat iedereen meteen het punt er vaart. Voor mij zou over dit onderwerp zonder pp presenteren echt een heel stuk moeilijker en slechter zijn.
Bij sommige onderwerpen leent PP zich meer dan andere, bij jou duidelijk wel inderdaad :Y

Ik heb echter ook eens een presentatie van iemand gezien die, toen ik hem van te voren sprak vertelde: "Ja je zo min mogelijk tekst op powerpointslides zetten, vooral afbeeldingen ter verduidelijking. De tekst moet je vertellen, niet opschrijven. Ik heb helaas toch op 4 slides tekst gebruikt, maar verder zijn het alleen maar afbeeldingen ter verduidelijking." Om vervolgens inderdaad een presentatie te geven waar maar 4 tekstslides in zaten, dat er per slide vervolgens 20 (!) regels tekst stonden deed er niet toe.

Een powerpoint is naar mijn mening geslaagd, als je het verhaal van de persentator erbij nodig hebt om alle slides volledig te begrijpen, maar dat zodra je na de presentatie de slides terugleest, je het verhaal toch begrijpt. :)
pi_123058262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:36 schreef Operc het volgende:

[..]

Bij sommige onderwerpen leent PP zich meer dan andere, bij jou duidelijk wel inderdaad :Y

Ik heb echter ook eens een presentatie van iemand gezien die, toen ik hem van te voren sprak vertelde: "Ja je zo min mogelijk tekst op powerpointslides zetten, vooral afbeeldingen ter verduidelijking. De tekst moet je vertellen, niet opschrijven. Ik heb helaas toch op 4 slides tekst gebruikt, maar verder zijn het alleen maar afbeeldingen ter verduidelijking." Om vervolgens inderdaad een presentatie te geven waar maar 4 tekstslides in zaten, dat er per slide vervolgens 20 (!) regels tekst stonden deed er niet toe.

Een powerpoint is naar mijn mening geslaagd, als je het verhaal van de persentator erbij nodig hebt om alle slides volledig te begrijpen, maar dat zodra je na de presentatie de slides terugleest, je het verhaal toch begrijpt. :)
Mijn visie is iets anders. Zo weinig mogelijk op de slides behalve misschien wat kernwoorden.

Voor de rest illustraties die het inzichtelijk maken (afbeeldingen + grafieken/plotjes) en saaie shit die je niet hardop wilt vertellen maar wel wil geven als mensen er interesse in hebben (N, mean+sd's, f-waarde, effect size etc)

Ik wil dat mensen naar mij luisteren, niet de slides lezen.

Denk dat mijn slides an sich niet genoeg zijn om het verhaal te begrijpen, wel om een herinnering te triggeren waar het ongeveer over ging :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123058325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Mijn visie is iets anders. Zo weinig mogelijk op de slides behalve misschien wat kernwoorden.

Voor de rest illustraties die het inzichtelijk maken (afbeeldingen + grafieken/plotjes) en saaie shit die je niet hardop wilt vertellen maar wel wil geven als mensen er interesse in hebben (N, mean+sd's, f-waarde, effect size etc)

Ik wil dat mensen naar mij luisteren, niet de slides lezen.

Denk dat mijn slides an sich niet genoeg zijn om het verhaal te begrijpen, wel om een herinnering te triggeren waar het ongeveer over ging :P
Altijd zo droevig als je bij een van de laatste praatjes van een congres mensen hebt die de N etc. helemaal gaan toelichten, terwijl het weinig relevant is en iedereen de aandacht er toch al moeilijk bij kan houden. :P

Edit: Wat betreft tekst op slides: hele zinnen zijn naar mijn mening sowieso uit den boze, tenzij je er een specifiek doel mee hebt, anders vooral steekwoorden gebruiken inderdaad :Y
pi_123058410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:44 schreef Operc het volgende:

[..]

Altijd zo droevig als je bij een van de laatste praatjes van een congres mensen hebt die de N etc. helemaal gaan toelichten, terwijl het weinig relevant is en iedereen de aandacht er toch al moeilijk bij kan houden. :P
Ik was eerst helemaal er tegen, zette het zelfs niet op mijn slides, men leest het paper wel. Maar aangezien mijn veld een beetje in crisis is, en ik merk dat ik steeds vaker als luisteraar dat soort dingen wil zien om te interpreteren hoe veel gezicht ik aan de vindingen moet geven, zet ik nu altijd alles er in.

quote:
Edit: Wat betreft tekst op slides: hele zinnen zijn naar mijn mening sowieso uit den boze, tenzij je er een specifiek doel mee hebt, anders vooral steekwoorden gebruiken inderdaad :Y
Mijn recentste background slide is:

Gestalt

complexity

fluency

en dat was het :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_123058559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik was eerst helemaal er tegen, zette het zelfs niet op mijn slides, men leest het paper wel. Maar aangezien mijn veld een beetje in crisis is, en ik merk dat ik steeds vaker als luisteraar dat soort dingen wil zien om te interpreteren hoe veel gezicht ik aan de vindingen moet geven, zet ik nu altijd alles er in.

[..]

Mijn recentste background slide is:

Gestalt

complexity

fluency

en dat was het :D
Soms heb je inderdaad meer nodig om de kritische mensen te overtuigen, maar dan hoef je het nog niet te noemen nee. :P

Ik heb een keer gezeur gehad over mijn slides. "Ja Operc, prima presentatie hoor, maar die slides waren wel een beetje leeg..." "Stond niet al het nodige op de slides dan?" "Jawel, maar dat was het dan ook wel." Bleek dat ze liever hadden gezien dat ik flitsende achtergronden en bewegende onderdelen had, in plaats van simpel zwarte tekst op een witte achtergrond. Mja als dat een presentatie goed of slecht maakt....
pi_123058774
Een PPT is effectief wanneer de toeschouwer iedere slide binnen 30 seconden kan begrijpen. En je moet er vanuit gaan dat de toehoorder ongeveer 30% opvangt van wat je vertelt. De beste presentaties kun je snappen zonder dat je de uitleg erbij hoort.

Ik geef gemiddels iedere maand wel ergens een seminar of praatje en dat is mijn ervaring. Het gebeurt vaak dat ik naar aanleiding van een verhaal wat ik ergens heb gegeven, elders wordt uitgenodigd.

Ik kreeg begin deze maand een uitnodiging voor een congres in San Sebastian maar die heb ik helaas moeten weigeren :'( Misschien dat een van mijn postdocs in mijn plaats gaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_123059703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:36 schreef Operc het volgende:
Een powerpoint is naar mijn mening geslaagd, als je het verhaal van de persentator erbij nodig hebt om alle slides volledig te begrijpen, maar dat zodra je na de presentatie de slides terugleest, je het verhaal toch begrijpt. :)
Dat is nu precies de reden dat een PPT onmogelijk een dictaat of een handboek kan vervangen. Het is niet de bedoeling dat je met enkel wat slides en tekstjes in telegramstijl alles begrijpt aangezien je dan niet goed kan presenteren en de toehoorders hebben nu eenmaal geen fotografisch geheugen. Een programma als PP kan een handig presentatiemiddel zijn, net als een bord en een krijt, als je het op een handige manier gebruikt maar het is ook slechts dat, een presentatiemiddel. Ik ben het eens met Oompaloompa dat het beter is om de inhoud zoveel mogelijk te vertellen. In het geval van een opleiding koppel je die presentatie aan een dictaat of, minder ideaal, een handboek (ideaal gesproken beiden waarbij het handboek wordt gebruikt wanneer een deel van het dictaat te beknopt is voor een student). In het geval van een congres koppel je de presentatie aan een wetenschappelijk artikel. Niet teveel tekst op de slides maar geweoon goed vertellen en verwijzen naar de literatuur.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123059737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:58 schreef Shivo het volgende:
Een PPT is effectief wanneer de toeschouwer iedere slide binnen 30 seconden kan begrijpen. En je moet er vanuit gaan dat de toehoorder ongeveer 30% opvangt van wat je vertelt. De beste presentaties kun je snappen zonder dat je de uitleg erbij hoort.

Ik geef gemiddels iedere maand wel ergens een seminar of praatje en dat is mijn ervaring. Het gebeurt vaak dat ik naar aanleiding van een verhaal wat ik ergens heb gegeven, elders wordt uitgenodigd.

Ik kreeg begin deze maand een uitnodiging voor een congres in San Sebastian maar die heb ik helaas moeten weigeren :'( Misschien dat een van mijn postdocs in mijn plaats gaat.
Ja, hier ook uitnodigingen via via de laatste tijd. Mijn regels zijn oa. minimaal 1 minuut per slide (gemiddeld), dus voor een uur heb ik rond de 45 slides. Daar moet natuurlijk wel flexibiliteit in zitten, maar dit werkt voor mij prima. Daarnaast, veel illustraties en weinig tekst en het moet via de presentatie zelf. Sowieso is mijn baas heel erg gefocused op de illustraties wat ik wel prima vind. De direkteur van ons centrum is zelf van "veel en felle kleuren", maar daar doe ik niet aan. Na 10 min heb je pijn aan je ogen.

Wat eerder al is gezegd; ze moeten naar je luisteren, maar het punt wel van een slide kunnen meekrijgen. Wat ik ook altijd handig vind (en zelfs eens moet gaan doen...) is om de titel van de slide belangrijker te maken, zodat de titel van een slide het punt overbrengt.

Een andere opmerking die ik ooit hoorde was "iemand moet jouw slides via powerpoint-karaoke kunnen presenteren" http://scottberkun.com/20(...)-powerpoint-karaoke/

Welk congres in San Sebastian trouwens, want daar ga ik begin Mei naartoe!

[ Bericht 0% gewijzigd door xienix84 op 19-02-2013 02:16:27 ]
pi_123059788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nu precies de reden dat een PPT onmogelijk een dictaat of een handboek kan vervangen. Het is niet de bedoeling dat je met enkel wat slides en tekstjes in telegramstijl alles begrijpt aangezien je dan niet goed kan presenteren en de toehoorders hebben nu eenmaal geen fotografisch geheugen. Een programma als PP kan een handig presentatiemiddel zijn, net als een bord en een krijt, als je het op een handige manier gebruikt maar het is ook slechts dat, een presentatiemiddel. Ik ben het eens met Oompaloompa dat het beter is om de inhoud zoveel mogelijk te vertellen. In het geval van een opleiding koppel je die presentatie aan een dictaat of, minder ideaal, een handboek (ideaal gesproken beiden waarbij het handboek wordt gebruikt wanneer een deel van het dictaat te beknopt is voor een student). In het geval van een congres koppel je de presentatie aan een wetenschappelijk artikel. Niet teveel tekst op de slides maar geweoon goed vertellen en verwijzen naar de literatuur.
Helemaal mee eens :Y
Wat betreft dictaten, prima middel voor gebruik bij vakken, maar ze moeten wel up to date gehouden worden (wat helaas niet altijd gebeurt.)
pi_123059801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:51 schreef Operc het volgende:
Ik heb een keer gezeur gehad over mijn slides. "Ja Operc, prima presentatie hoor, maar die slides waren wel een beetje leeg..." "Stond niet al het nodige op de slides dan?" "Jawel, maar dat was het dan ook wel." Bleek dat ze liever hadden gezien dat ik flitsende achtergronden en bewegende onderdelen had, in plaats van simpel zwarte tekst op een witte achtergrond. Mja als dat een presentatie goed of slecht maakt....
Tegenwoordig kan je als student helaas niet meer ontsnappen aan het presenteren dus ik heb al wat deskundigen aan het woord gehoord, ze zijn unaniem in hun mening dat het het beste is om presentaties sober te houden: geen rare kleuren (contrastcircle gebruiken!), niets flashy, geen rare geluidjes. Transitieanimaties tussen slides zijn voor discussie vatbaar ook die het liefst sober (misschien schuiven maar bijv. niet roteren).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123059825
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:16 schreef Operc het volgende:
Wat betreft dictaten, prima middel voor gebruik bij vakken, maar ze moeten wel up to date gehouden worden (wat helaas niet altijd gebeurt.)
Voor bepaalde vakken wel (computerhardware en digitale communicatie bijv.) maar voor heel veel vakken niet. Voor analyse, algebra, calculus, differentiaalvergelijkingen, mechanica, elektrodynamica, thermodynamica enz. kan je rustig dictaten gebruiken die tientallen jaren oud zijn. Voor sommige vakgebieden kan je perfect dictaten of boeken gebruiken die meer dan 100 jaar oud zijn, bijv. voor analytische meetkunde.
Daarom neem ik het als student mijn universiteit kwalijk dat ze de oude dictaten niet hebben gedigitaliseerd. Je kan ze niet kopen en je kan ze ook niet downloaden, met een minimale investering kan je studenten een groot plezier doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123059983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:07 schreef xienix84 het volgende:
Een andere opmerking die ik ooit hoorde was "iemand moet jouw slides via powerpoint-karaoke kunnen presenteren" http://scottberkun.com/20(...)-powerpoint-karaoke/
Vind ik wel goed gevonden.

Ik heb twee promovendi die bij conferenties heel erg nerveus kunnen worden. Hadden ze een week aan hun slides gewerkt, uren geoefend, met als gevolg dat het er robot-achtig uit kwam. We zitten ook vaak heel erg aan de tijdslimiet vast, waardoor ze nog nerveuzer worden.

Toen heb ik als oefening promovendus A de presentatie van promovendus B laten doen, en andersom (in ons eigen lab). Daar hebben ze wel wat van opgestoken. Je kunt ook te veel oefenen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123059997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vind ik wel goed gevonden.

Ik heb twee promovendi die bij conferenties heel erg nerveus kunnen worden. Hadden ze een week aan hun slides gewerkt, uren geoefend, met als gevolg dat het er robot-achtig uit kwam. We zitten ook vaak heel erg aan de tijdslimiet vast, waardoor ze nog nerveuzer worden.

Toen heb ik als oefening promovendus A de presentatie van promovendus B laten doen, en andersom (in ons eigen lab). Daar hebben ze wel wat van opgestoken. Je kunt ook te veel oefenen.
Helemaal mee eens. De rode draad moet je kennen, eventuele zinnetjes waar je naar terug kan grijpen zijn heel handig. Een collega van mij had ooit een keer alles helemaal ingestudeerd, tot de pauzes tussen zinnen aan toe, hele aparte ervaring.

Tijd is inderdaad ook belangrijk. Een van mijn wetenschap-ergernissen overigens; mensen die zich niet aan de tijd houden. Tijdens een seminar, okay... kan nog, maar zelfs dan kan het vervelend zijn. Tijdens een conferentie is het ergerlijk en bijna onbeschoft (tov anderen die zich wel hebben voorbereid).. al is dat dan ook een fout van de chair. Laatst zat er tijdens een lokaal symposium iemand 5-10 min met een rode kaart boven z'n hoofd om de spreker te laten weten dat ie moet afronden. Maar de persoon vond het toch te eng om er iets van te zeggen.
pi_123060008
Idd iets dat studenten in hun oren moeten knopen: ga NOOIT over je tijdslimiet heen. Onbeschoft, kun je niet maken.

Ook leuk: mensen die hun presentatie voorlezen.

Mijn echtgenote had een conferentie (multicultural education) en toen ben ik voor de grap in haar sessie gaan zitten. De eerste twee sprekers waren Amerikanen. De eerste spreker had een PPT presentatie, volledig uitgeschreven, en ze besloot alles voor te lezen. De tweede spreker wist dit te overtreffen. Die had geen PPT presentatie, en besloot om zijn conferentie proceedings voor te lezen. Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing. Alle Amerikanen die ik ken, geven hele goede presentaties. Het werk is soms minder, maar de presentaties zien er gelikt uit en ze kunnen het heel goed brengen. Blijkbaar kan het ook anders.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123060796
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Structuur is goed, het niet kunnen afwijken van die structuur niet. Wat me echter echt stoort aan die PP-slides is dat je tegenwoordig wordt verondersteld om ervan te leren. Dat is echt rampzalig gezien de telegramstijl, een goed dictaat werkt veel beter.
Ik heb laatst een college gegeven waar ik een prezi gebruikte, ipv powerpoint. De feedback die ik van m'n studenten kreeg was dat ze het tijdens het college heel fijn vinden, qua verschillende structuur enzo. Maar, toen het tijd was om te leren voor het tentamen hadden ze liever een powerpoint gehad, omdat ze dan de kernboodschap in een keer eraf kunnen halen.

Dat vind ik onzin, ik heb liever dat ze luisteren en aantekeningen maken, maar zo wordt dus gedacht!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:51:02 #192
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_123061383
Er is een verschil tussen een presentatie voor een college of op bijv, een congres. Bij een college is het juist goed als een presentatie uitgebreider is. De PPT/Prezi etc van colleges is namelijk ook gewoon tentamenstof en je kunt niet verwachten dat ze de sheets en goed opschrijven en ook nog eens de lijn van het verhaal goed kunnen volgen. Bovendien zit je dan alleen maar te schrijven ipv te luisteren...

Ik heb in januari een tentamen gedaan in een vak waarvoor de docent in de sheets allerlei afkortingen neerzette die hij zelf verzon en waarvan je geen zak snapte. De tekst op de sheets was groot en de sheets waren overzichtelijk, maar je had er geen bal aan en het was niet mogelijk om de colleges te herbeleven (wat belangrijk is bij het leren zoals de psychologen onder ons weten...) Hij vond het wel interessant om aparte sheets te hebben..... eikel }:|

Ik ben nu bezig om een vak te leren voor begin maart waarvan de docent juist de hele lijn van het verhaal redelijk uitgebreid op sheets heeft gezet. Ik vind dat erg prettig leren aangezien ik het gestructureerde verhaal dan beter kan plaatsen en dus onthouden.
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:59:29 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_123061499
Ja ik wou eigenlijk zelf net de nuance van RobertoCarlos maken. Normaal gesproken probeer ik mijn presentaties zoveel mogelijk plaatjes te geven en zo min mogelijk tekst. Maar bij colleges krijg je dan weer studenten langs die bububu mijn lieve omaatje is overleden dus ik kon er niet bij zijn en ik snap niets van de slides. Niet te doen, dus die probeer ik dan wel informatief te houden, of de tentamenvragen baseren op dingen die wel op de slides staan.

Bij conferenties ben ik steeds meer af aan het stappen van mijn onderzoek droog uit te leggen. Dan denken ze oh ja leuk, en handig hoef ik het artikel niet te lezen, en drie presentaties later zijn ze het alweer vergeten. Terwijl wat je eigenlijk wil is dat ze een sterk beeld bij je hebben en je later gaan mailen voor een vraag of om samen te werken. Ik ben het dus meer flashy betogen aan het maken, waarbij ik soms expres een gechargeerde stelling inneem, zodat mensen me er bij het diner op aanspreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_123061584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:59 schreef speknek het volgende:
Bij conferenties ben ik steeds meer af aan het stappen van mijn onderzoek droog uit te leggen. Dan denken ze oh ja leuk, en handig hoef ik het artikel niet te lezen, en drie presentaties later zijn ze het alweer vergeten. Terwijl wat je eigenlijk wil is dat ze een sterk beeld bij je hebben en je later gaan mailen voor een vraag of om samen te werken. Ik ben het dus meer flashy betogen aan het maken, waarbij ik soms expres een gechargeerde stelling inneem, zodat mensen me er bij het diner op aanspreken.
Wij hadden een tijdje de Shock and awe methode. Laat na je introductie slide meteen je beste resultaat zien, en bouw van daaruit je praatje op.

In een standaard verhaal in mijn vakgebied van bijvoorbeeld 12 minuten is men meestal 10 minuten kwijt met het opbouwen van het verhaal met alle mitsen en maren, en dan komt er in de laatste minuut, net voor de conclusie, nog een resultaat voorbij. Dan is iedereen al lang in slaap gevallen.

S&A werkt prima als je leuke resultaten hebt die in een mooi plaatje te vatten zijn (wat voor ons (beeldvormende technieken) geen enkel probleem is - wij kunnen vaak leuke filmpjes laten zien), en waarbij je publiek louter uit experts bestaat die je niet alles hoeft voor te kouwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123061769
Over conferenties gesproken: ergeren jullie je aan politiek tijdens een conferentie? Met politiek bedoel ik wie de plenary talk mag houden, wie goed geprogrammeerd staan / wie niet. Of aan het uitreiken van prijzen?

Ik erger me er kapot aan. Misschien moet ik wat minder competitiegericht denken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:19:27 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_123061875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:14 schreef Lyrebird het volgende:
Over conferenties gesproken: ergeren jullie je aan politiek tijdens een conferentie? Met politiek bedoel ik wie de plenary talk mag houden, wie goed geprogrammeerd staan / wie niet. Of aan het uitreiken van prijzen?

Ik erger me er kapot aan. Misschien moet ik wat minder competitiegericht denken.
Ja ik begin er ook steeds meer op af te knappen. Dat je bij de conferentieorganisator soms al zoiets hebt van 'wie?!', en dat diegene dan ineens bij alle tafeltjes zit, en een jaar later als autoriteit gezien wordt. Puur en alleen omdat ze handig kunnen sjacheren, want het onderzoek gaat nergens over. Het wordt in Europa volgens mij ook steeds erger, omdat een groot gedeelte van het onderzoeksgeld overgeheveld is naar Brussel, en dat zijn Europese bureaucraten en naar mijn idee zijn dat vooral een stel handige Duitsers en Zuid-Europeanen die met die bureaucratie om kunnen gaan. Types die een stijfje krijgen van statutes and bylaws. Dus die organiseren nu ineens alle conferenties en zitten in alle boards.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_123062372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik begin er ook steeds meer op af te knappen. Dat je bij de conferentieorganisator soms al zoiets hebt van 'wie?!', en dat diegene dan ineens bij alle tafeltjes zit, en een jaar later als autoriteit gezien wordt. Puur en alleen omdat ze handig kunnen sjacheren, want het onderzoek gaat nergens over. Het wordt in Europa volgens mij ook steeds erger, omdat een groot gedeelte van het onderzoeksgeld overgeheveld is naar Brussel, en dat zijn Europese bureaucraten en naar mijn idee zijn dat vooral een stel handige Duitsers en Zuid-Europeanen die met die bureaucratie om kunnen gaan. Types die een stijfje krijgen van statutes and bylaws. Dus die organiseren nu ineens alle conferenties en zitten in alle boards.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben. :) Denk dat je gelijk hebt dat ons soort mensen (het werkende & klagende type) niet genoeg geduld heeft om zich in te laten met dat soort onzin. Wij willen gewoon wetenschap doen, en niets te maken hebben met alle politiek die komt kijken bij het organiseren van een conferentie, of het zitten in een commissie.

Ik heb gelukkig nog wat krediet bij een aantal ouwe knarren in mijn vakgebied (zal nu onderhand wel op zijn trouwens), dus ik word nog net niet verwezen naar bijzaaltjes, maar het begint knap lastig (en irritant) te worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_123063996
Toevalligerwijs heb ik deze week een korte cursus Engelse presentatie geven. Gisteren zijn de slides voor de theorie naar ons toegestuurd, het lijkt erop dat er de standaard hints worden gegeven: niet teveel tekst, geen formules, meer met plaatjes uitleggen, etc. Hoewel ik er wel mee eens ben, vind ik het altijd lastig om het op mijn eigen onderwerp toe te passen. Dat is vrij abstract dat juist een formule nog iets van abstractie kan wegnemen bij iemand die er niets van af weet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123064035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Idd iets dat studenten in hun oren moeten knopen: ga NOOIT over je tijdslimiet heen. Onbeschoft, kun je niet maken.

.......
Niet alleen studenten... :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123064283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Felagund het volgende:

[..]

Niet alleen studenten... :+
Integendeel....
Studenten bereiden het vaak wat beter voor. Profs of docenten willen nog wel eens onvoorbereid aan zo'n presentatie beginnen omdat ze denken dat ze het toch wel bij elkaar kunnen lullen...tsja.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')