abonnement Unibet Coolblue
pi_121046922
KVV (kompleet vers voer):
Voordelen:
- Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
- Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
- Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden

Nadelen:
- Je kunt het niet even in de winkel halen
- Veél vriezerruimte nodig
- Groot bedrag in één keer
- Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

BARF
Barf is het voeren van delen vlees, zoals kipkarkas, rundvlees en lamshart.

Voordelen:
- Je weet precies wat je je huisdier voert.
- Daardoor kan je de voeding perfect aanpassen op de hond
- Door het kauwen op botten blijven de tanden schoon
- Ze vinden het hartstikke leuk!

Nadelen:
- De grote vriezer
- Het is best wat werk. Om je in te lezen, menu's te maken en je vriezer up-to-date te houden.

Brok:
Voordelen:
- Makkelijk te krijgen
- Makkelijk op te bergen
- Kan goedkoop
- Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

Nadelen:
- Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet
- Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
- Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op KVV.

# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

"no-grain":
Voordelen:
- Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
- Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

Nadelen:
- Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
- Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

Nog wat linkjes over vers/voeding
1: www.barfplaats.nl
2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
3. www.biomentor.org (even verder klikken)
4. www.carnibest.nl (fabrikant)
5 www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
6. www.omarmdetijger.nl
7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html
pi_121047042
Laatste post:

Ongeveer 4%

Hij weegt 1,8 kilo en is 3 maanden oud nu.
pi_121047367
misschien een idee om tinlo.nl / barfmenu.nl ook in de op te zetten?
pi_121048571
Nou, ben nu sinds vorige week bezig Saai over te zetten op KVV (Tinlo Cattery). Saai is dus een poes met maagdarmproblemen, wat zich met name uitte in een slechte vertering en bloed bij de ontlasting ;(. Ze is dan ook op advies van de da op RC Gastro Intestinal gezet... Wat we ook zo'n zes weken hebben gedaan, met succes, maar KVV lijkt me een stuk gezonder en natuurlijker.

Vanaf morgen gaat ze wat mij betreft dus helemaal over op de KVV, want ik durf (voorzichtig) te zeggen dat het goed gaat. Normaal was er altijd vrij snel een reactie op verkeerd voer, maar het bloed blijft vooralsnog weg. Wel heeft de ontlasting wat slijm, ik denk aan het opschonen van de darmen of misschien toch iets van een opkomende ontsteking? Het is verder niet te dun oid.

In elk geval is Saai er zelf wel blij mee want ze vindt het echt heel lekker. Ik wil nu eens een weekje puur KVV proberen. Of denken jullie dat ik de combi brokken/KVV wat langer zou moeten houden?

Een volwaardige portie zou voor Saai rond de 100g zijn (35g per kg lichaamsgewicht en ze weegt zo'n 3kg)
pi_121052461
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:25 schreef snkr-xxx het volgende:
Nou, ben nu sinds vorige week bezig Saai over te zetten op KVV (Tinlo Cattery). Saai is dus een poes met maagdarmproblemen, wat zich met name uitte in een slechte vertering en bloed bij de ontlasting ;(. Ze is dan ook op advies van de da op RC Gastro Intestinal gezet... Wat we ook zo'n zes weken hebben gedaan, met succes, maar KVV lijkt me een stuk gezonder en natuurlijker.

Vanaf morgen gaat ze wat mij betreft dus helemaal over op de KVV, want ik durf (voorzichtig) te zeggen dat het goed gaat. Normaal was er altijd vrij snel een reactie op verkeerd voer, maar het bloed blijft vooralsnog weg. Wel heeft de ontlasting wat slijm, ik denk aan het opschonen van de darmen of misschien toch iets van een opkomende ontsteking? Het is verder niet te dun oid.

In elk geval is Saai er zelf wel blij mee want ze vindt het echt heel lekker. Ik wil nu eens een weekje puur KVV proberen. Of denken jullie dat ik de combi brokken/KVV wat langer zou moeten houden?

Een volwaardige portie zou voor Saai rond de 100g zijn (35g per kg lichaamsgewicht en ze weegt zo'n 3kg)
Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk van een combi afgaan.
Minder belastend voor de darmen ,en het maagzuur past zich sneller aan .

Ik weet niet of je 1 of 2 maal daags wil voeren .
qua opname voedingsstoffen is 2 maal beter .
Aanpassing lichaam duurt wel iets langer want maag moet zich op 2 voedingen instellen qua vertering /zuurgraad .

Ben zelf momenteel vanaf 20 december bezig op volledig K.VV /BARF over te zetten ,na drie jaar brok.
De ochtendontlasting is nog wat dun ,avond is goed .
Klopt wel want ze was voorheen gewend aan enkel avonds te eten .
Denk nog een week dan is de spijsvertering in balans .

Gewoon even door bij te dunne ontlasting ,als je dan brok gaat bijvoeren krijg je een jojo effect .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121053311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef Soulagement het volgende:
Laatste post:

Ongeveer 4%

Hij weegt 1,8 kilo en is 3 maanden oud nu.
4 % is vrij laag ,maar is van een hoop factoren afhankelijk .
De diverse soorten qua merk/diersoort verschillen nogal wat calorische waarde.
Tel daarbij op of je een actieve hond/of ras hebt kan je daar gerust van afwijken qua hoeveelheden .
Voeren op het oog,en voelen hoe het gewicht is .
Wegen is weten ,gewoon een week (of 2) gepaste hoeveelheid aanhouden en kijken of hij op gewicht blijft en zich ontwikkeld .
Qua opname is 2 maaltijden wel prettig ,anders is hij/zij er nog niet klaar voor .
(Zie bovenstaand verhaal )

Uitgebreide informatie : http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=30736.0

[ Bericht 7% gewijzigd door JerryLee op 01-01-2013 22:54:58 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:55:31 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121053815
Mijn kleine pups ( chinese naakthonden ) waren erg energiek en aten echt tot wel 500 gram per dag soms, kvv :D Bij pups let ik echt niet zo op hoeveelheden, die moeten groeien en zijn erg druk en energiek. Jongste is nu 3 jaar en die eet nog wel 350 gram per dag met zijn 6 kilo, kleine druktemaker, de ander wordt nu 6 en die is pas teruggezet van 200 naar 150 gram, die wordt wat dikkig.
Ik voer altijd op het oog, gewoon kijken of je hond niet te dik of te dun wordt. Ik heb echt nooit naar procenten gekeken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:58:12 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121053963
Oh en pups kregen hier ook meer dan twee maaltijden per dag, denk wel 3 of vier, net hoe het uit kwam.
Net als de bejaarde hier, bijna 15 en hij is net uit zichzelf van 3 naar 4 maaltijden per dag gegaan, hij kan het hebben.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121054187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Oh en pups kregen hier ook meer dan twee maaltijden per dag, denk wel 3 of vier, net hoe het uit kwam.
Net als de bejaarde hier, bijna 15 en hij is net uit zichzelf van 3 naar 4 maaltijden per dag gegaan, hij kan het hebben.
Zo gauw ze gewend zijn kan je vaker gaan voeren ,anders heb je kans op kots of diarree .
Duurt een week of twee in de regel .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121067888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:35 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk van een combi afgaan.
Minder belastend voor de darmen ,en het maagzuur past zich sneller aan .

Ik weet niet of je 1 of 2 maal daags wil voeren .
qua opname voedingsstoffen is 2 maal beter .
Aanpassing lichaam duurt wel iets langer want maag moet zich op 2 voedingen instellen qua vertering /zuurgraad .

Ben zelf momenteel vanaf 20 december bezig op volledig K.VV /BARF over te zetten ,na drie jaar brok.
De ochtendontlasting is nog wat dun ,avond is goed .
Klopt wel want ze was voorheen gewend aan enkel avonds te eten .
Denk nog een week dan is de spijsvertering in balans .

Gewoon even door bij te dunne ontlasting ,als je dan brok gaat bijvoeren krijg je een jojo effect .
Thanks! Ja dat was mijn idee ook, dat de combi toch wel belastend is. De eerste dag was ze ook een beetje misselijk had ik het idee (veel gelik aan het bekje en een hoop gesmak en geslik).

Ik wil dan inderdaad wel tweemaal daags gaan voeren. Vanmorgen heeft ze 50gram gekregen en dan ergens vanavond de andere 50g. En haar onbeperkte brokjestoevoer is nu dus weg. Denk dat ze wel hongerig is als we vanavond thuiskomen..

Het niet elke ochtend op hetzelfde tijdstip voeren wordt wel nog een beetje lastig, aangezien we allebei rond dezelfde tijd naar het werk vertrekken. 's Avonds is dit wat makkelijker. Las overigens ergens anders een stuk van Tannetje Koning over dat 1 eetmoment weer het beste zou zijn?

Vanmiddag nog maar wat nieuwe rollen KVV halen, want de eerste is dus al op :9
pi_121068112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:59 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Thanks! Ja dat was mijn idee ook, dat de combi toch wel belastend is. De eerste dag was ze ook een beetje misselijk had ik het idee (veel gelik aan het bekje en een hoop gesmak en geslik).

Ik wil dan inderdaad wel tweemaal daags gaan voeren. Vanmorgen heeft ze 50gram gekregen en dan ergens vanavond de andere 50g. En haar onbeperkte brokjestoevoer is nu dus weg. Denk dat ze wel hongerig is als we vanavond thuiskomen..

Het niet elke ochtend op hetzelfde tijdstip voeren wordt wel nog een beetje lastig, aangezien we allebei rond dezelfde tijd naar het werk vertrekken. 's Avonds is dit wat makkelijker. Las overigens ergens anders een stuk van Tannetje Koning over dat 1 eetmoment weer het beste zou zijn?

Vanmiddag nog maar wat nieuwe rollen KVV halen, want de eerste is dus al op :9
Tannetje is de ongekroonde koning van het K.V.V barf verhaal .
Het spijsverteringsstelsel van een carnivoor is vrij kort .
Wanneer je dan in ene de volledige maaltijd erin stopt ,heb je kans (hoeft niet ) dat niet alle voedingsstoffen opgenomen worden .(zware belasting )
Bij 2 maal heeft het wat meer tijd om te verteren.
Wanneer je carnivoor op gewicht is kan je rustig naar 1 maaltijd,heb je soms even een dip qua gewicht maar dat trekt wel bij .

Tijden zijn een indicatie ,hoef je niet te strak te trekken .
Mijn vorigen aten altijd om 9.00 en om 17.30,nooit problemen gehad .
Gewoon der poep blijven lezen ,haal je in de regel veel informatie uit .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121068686
Makes sense ^O^. Tannetje Koning vind ik erg interessant, ook haar mening over jaarlijkse inentingen en titeren. Mijn DA is toch wat ouderwetser.

Als je me een paar maanden terug had gezegd dat ik nu dagelijks, met veel interesse, kattenuitwerpselen van dichtbij zou zitten te bekijken, had ik je niet geloofd :')
pi_121071355
Bedankt, ik hou het natuurlijk sowieso in de gaten, maar voor in het begin is het handig om een bepaalde richtlijn te hebben. Ga het iets verhogen (niet teveel, hij krijgt ook regelmatig barf snacks) en dan kijk ik het aan!
pi_121078947
Helaas was de dierenwinkel vandaag opeens eerder gesloten, ze waren aan het balansen. Grrrrr! Dus morgen pas eindelijk 100% KVV.

Merk idd wel dat je beter veel in 1 keer kunt inslaan, dierenwinkels hebben soms vreemde openingstijden en een wisselend aanbod.

Dat wordt een andere koelkast aanschaffen, heb nu een tafelmodel met 1 klein vriesvakje :').
pi_121080482
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef snkr-xxx het volgende:
Helaas was de dierenwinkel vandaag opeens eerder gesloten, ze waren aan het balansen. Grrrrr! Dus morgen pas eindelijk 100% KVV.

Merk idd wel dat je beter veel in 1 keer kunt inslaan, dierenwinkels hebben soms vreemde openingstijden en een wisselend aanbod.

Dat wordt een andere koelkast aanschaffen, heb nu een tafelmodel met 1 klein vriesvakje :').
klopt. Ik begon met een vriesvakje, toen voor mezelf een tafelmodel vrieskast aangeschaft en sinds een jaar heb ik er een tweede vrieskist bij, speciaal voor het KVV. _O-

Maar nu hoef ik maar een keer in de drie maanden te bestellen en het wordt thuisbezorgd, dus ik vind het wel handig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121081333
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:23 schreef snkr-xxx het volgende:
Helaas was de dierenwinkel vandaag opeens eerder gesloten, ze waren aan het balansen. Grrrrr! Dus morgen pas eindelijk 100% KVV.

Merk idd wel dat je beter veel in 1 keer kunt inslaan, dierenwinkels hebben soms vreemde openingstijden en een wisselend aanbod.

Dat wordt een andere koelkast aanschaffen, heb nu een tafelmodel met 1 klein vriesvakje :').
Gewoon een aparte vriezer! :7 Fijn dat Saai het zo goed eet en dat er (nog?) geen klachten zijn. :)

Hier weer kuikens gegeven, Dio begon er gelijk mee te spelen en Lola, die de vorige keer niks at, had het kuiken binnen 4 minuten op. :o :D
pi_121089943
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

klopt. Ik begon met een vriesvakje, toen voor mezelf een tafelmodel vrieskast aangeschaft en sinds een jaar heb ik er een tweede vrieskist bij, speciaal voor het KVV. _O-

Maar nu hoef ik maar een keer in de drie maanden te bestellen en het wordt thuisbezorgd, dus ik vind het wel handig.
Van de zomer stofzuigde de buurvrouw hier tijdens de vakantie.
Trekt in haar laatste week de stekker van de vrieskast (10 laden) eruit,om de boel nog even ,,flink" aan te pakken voor ze zelf wegging .
Het rook niet zo fris toen we na een week thuis kwamen .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121090096
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:25 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Van de zomer stofzuigde de buurvrouw hier tijdens de vakantie.
Trekt in haar laatste week de stekker van de vrieskast (10 laden) eruit,om de boel nog even ,,flink" aan te pakken voor ze zelf wegging .
Het rook niet zo fris toen we na een week thuis kwamen .
Kan ik me voorstellen! Auch! :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121123975
Vandaag is het wél gelukt om wat nieuwe KVV in te slaan, het petiterige vriesvakje zit propjevol. Jullie hebben gelijk, ruime koelkast/vriezer is echt geen overbodige luxe ;)



Saai wordt heel hebberig als ik de porties aan het klaarmaken ben, nooit eerder gezien bij haar brokken O+
pi_121124224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:46 schreef snkr-xxx het volgende:
Vandaag is het wél gelukt om wat nieuwe KVV in te slaan, het petiterige vriesvakje zit propjevol. Jullie hebben gelijk, ruime koelkast/vriezer is echt geen overbodige luxe ;)

[ afbeelding ]

Saai wordt heel hebberig als ik de porties aan het klaarmaken ben, nooit eerder gezien bij haar brokken O+
Als je zeker weet dat KVV voor Saai het beste is zou ik zeker voor een grotere koelkast gaan. :Y

Wat een mooie poes is ze. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121124531
Hier hebben ze hun neus opgehaald voor KVV. De eerste dag netjes gemengd met brokken en vielen ze aan. Dag later lieten ze het staan. En zelfs toen ik geen brokken meer had staan en ze al 3 dagen enkel KVV kregen hoefden ze het niet.

Uiteindelijk maar opgegeven en ze zitten nu aan 100% natuurlijke brokken :)
pi_121126509
dat van die vriezer snap ik niet zo? tenminste, die rolletjes van tinlo barfmenu nemen toch niet zoveel ruimte in?

vriesvakje snap ik nog, maar een vriezer te klein? :)
pi_121130896
als je KVV niet in de buurt kan krijgen moet je soms een groter hoeveelheid in 1x kopen. dan is een vriezertje met 2,5 lade zoals hier staat ook al snel te klein. zeker als je je eigen spullen er ook nog in kwijt moet.
hier is de halve lade gereserveerd voor de dieren (ook klein beetje diepvriesvoer voor de vissen en gekko's)

Onze katten krijgen savonds iets meer dan 40gram carnibest per kat (gemak, een rol van 500gram in 6e verdelen)
daarnaast staan er onbeperkt brokken.
ze krijgen dus niet volledig KVV maar daardoor lukt het wel met een kleine vriezer en 2wekelijks boodschappen doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door loecje op 03-01-2013 22:24:55 ]
pi_121131993
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je zeker weet dat KVV voor Saai het beste is zou ik zeker voor een grotere koelkast gaan. :Y

Wat een mooie poes is ze. O+
Dank O+ . Het is echt een poppetje, en volgens mij weet ze dat zelf ook :')
pi_121132108
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:17 schreef loecje het volgende:
als je KVV niet in de buurt kan krijgen moet je soms een groter hoeveelheid in 1x kopen.
Dit, inderdaad :Y . Heb nu een voorraadje voor maar een dag of 9, en aangezien ik dus nu al een paar keer naast het net heb gevist, lijkt het me fijn om toch meer in te kopen wanneer nodig.
pi_121132215
kan je het niet laten reserveren bij de winkel?
voor mij worden nu elke 2week wat achteruit gelegd. zo grijp ik nooit mis.
al is de dierenwinkel hier wel heel makkelijk. ze hebben zelfs andere smaken besteld zodat ik kan afwisselen.
pi_121132221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:59 schreef Puala het volgende:
Hier hebben ze hun neus opgehaald voor KVV. De eerste dag netjes gemengd met brokken en vielen ze aan. Dag later lieten ze het staan. En zelfs toen ik geen brokken meer had staan en ze al 3 dagen enkel KVV kregen hoefden ze het niet.

Uiteindelijk maar opgegeven en ze zitten nu aan 100% natuurlijke brokken :)
Aah jammer dat ze niet willen meewerken! Dan maar the next best thing inderdaad :). Welke brok krijgen ze?
Wie weet willen ze over een tijdje opeens wel weer een keer KVV, je weet 't maar nooit met katten.
pi_121132242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef loecje het volgende:
kan je het niet laten reserveren bij de winkel?
voor mij worden nu elke 2week wat achteruit gelegd. zo grijp ik nooit mis.
al is de dierenwinkel hier wel heel makkelijk. ze hebben zelfs andere smaken besteld zodat ik kan afwisselen.
Niet eens aan gedacht, goeie! Zal het eens vragen de volgende keer!
pi_121132352
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Aah jammer dat ze niet willen meewerken! Dan maar the next best thing inderdaad :). Welke brok krijgen ze?
Wie weet willen ze over een tijdje opeens wel weer een keer KVV, je weet 't maar nooit met katten.
http://www.weka-diervoede(...)&CAT_ID=128&P_ID=594

Deze krijgen ze :)
pi_121133440
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:48 schreef loecje het volgende:
kan je het niet laten reserveren bij de winkel?
voor mij worden nu elke 2week wat achteruit gelegd. zo grijp ik nooit mis.
al is de dierenwinkel hier wel heel makkelijk. ze hebben zelfs andere smaken besteld zodat ik kan afwisselen.
Ik heb drie katten dus dan gaat het al harder. En op de een of andere manier kwam het me nooit uit om tweewekelijks KVV te gaan halen. Hier in de stad verkochten ze trouwens alleen Carnibest en mijn angst was/is dat ze dan teveel gewend raken aan 1 smaak en ik niet meer kon wisselen. En afwisseling is ook gewoon lekker, ik zie ze bij verschillende soorten met wisselend enthousiasme aanvallen.

Daarom bestel ik nu grotere hoeveelheden bij Lupa. Die hebben diverse soorten voer en ook prooidieren. Lupa ligt niet op mijn vaste route en tweewekelijks 30km omrijden vind ik ook weer zowat. Bij grotere orders bezorgen ze gratis en ik heb telkens drie maanden om af te wisselen.
Hier krijgen ze nu Bibi, Haaksbarf, Lupa eigen merk, All Animal en dan ben ik vast nog wat vergeten.
Smaken: beef gemengd, natuurvoer, kip, kip/rund, eend, kwartel, makreel, zalm, zalmmix etc. In totaal per bestelling toch zo'n 30 kilo.
En aangezien ik een zeer kieskeurige eter heb is het fijn dat ik hem zo toch op diverse soorten KVV kan houden. De ander heeft soms zijn weigermomenten en als nummer drie het niet eet dan is zij oftewel erg ziek of het voer is zwaar over de datum. :P

Soms, als ik bezig ben om voor drie katten ieder hun eigen bakje met eigen smaak klaar te maken omdat de een dit niet eet en de ander dat niet lust..... zit ik toch wel erg gevaarlijk dicht op de grens van gek kattenvrouwtje. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121135540
ik haal KVV samen met de normale week boodschappen. dierenwinkel en supermarkt zitten praktisch naast elkaar. vandaar dat we hier 2wekelijks KVV halen.
Van carnibest heb je ook meerdere smaken. ik heb op het moment natuurvoer en lam-mix als ik het goed heb.

Gelukkig hier geen kieskeurige katten. maar mochten ze het niet meer willen eten dan zal ik naar de stad moeten of online en laten bezorgen. ik hoop dat ik dat nog een paar jaar kan uitstellen totdat we een huisje hebben. dan kan er ook een grotere vriezer komen.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:23:01 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121273034
Heb je in de buurt geen verkooppunt bij iemand aan huis? Dat werkt altijd anders dan een dierenwinkel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121343205
Inmiddels dus al een tijdje bezig met KVV sans Broque. Gaat op zich aardig, al zag ik vanmorgen toch voor het eerst 1 klein minibloedspoortje. Zou ook van persen kunnen zijn, ik weet het niet. Weet ooook niet zeker of dit de eerste keer was, aangezien ik net terug ben van vijf dagen snowboarden, maar volgens mijn vriend was er eerder geen bloed. Ontlasting ziet er verder goed uit, zo mooi vast is het nog niet eerder geweest. Goed opletten dus maar weer.

Verder ben ik wel enthousiast over KVV, maar heb toch wat dingen waar ik een beetje over twijfel. Zo is Saai nu dus onverzadigbaar en weer totaal geobsedeerd door eten, wat een beetje op mijn gevoel werkt natuurlijk. En ze krijgt heus wel genoeg. Ook lees ik toch steeds meer nega ervaringen over puur KVV en tandplak. Zou Aquadent aanschaffen overdreven zijn?
pi_121343275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:46 schreef snkr-xxx het volgende:
Inmiddels dus al een tijdje bezig met KVV sans Broque. Gaat op zich aardig, al zag ik vanmorgen toch voor het eerst 1 klein minibloedspoortje. Zou ook van persen kunnen zijn, ik weet het niet. Weet ooook niet zeker of dit de eerste keer was, aangezien ik net terug ben van vijf dagen snowboarden, maar volgens mijn vriend was er eerder geen bloed. Ontlasting ziet er verder goed uit, zo mooi vast is het nog niet eerder geweest. Goed opletten dus maar weer.

Verder ben ik wel enthousiast over KVV, maar heb toch wat dingen waar ik een beetje over twijfel. Zo is Saai nu dus onverzadigbaar en weer totaal geobsedeerd door eten, wat een beetje op mijn gevoel werkt natuurlijk. En ze krijgt heus wel genoeg. Ook lees ik toch steeds meer nega ervaringen over puur KVV en tandplak. Zou Aquadent aanschaffen overdreven zijn?
Geef je KVV aan je hond of kat? :)

Wij geven onze kater af en toe een kippenmaagje, dat schijnt de tanden goed schoon te maken. En bij de laatste controle bij de da bleek zijn gebit idd prachtig te zijn.
pi_121343332
Kat :). Een kippenmaagje zou ik nog wel kunnen geven, las ook wel eens iets over runderlapjes voor de tanden? Echte karkassen enzo voel ik persoonlijk niet zoveel voor (al snap ik dat het uiteraard heel gezond en goed is).
pi_121343404
Kippenmaagjes haal ik zelf online (bij Caroba) maar de meeste supermarkten hebben dat ook liggen. Hier ook geen karkassen, wel geprobeerd maar hij gaat er vooral mee spelen. :)
pi_121347775
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:51 schreef snkr-xxx het volgende:
Kat :). Een kippenmaagje zou ik nog wel kunnen geven, las ook wel eens iets over runderlapjes voor de tanden? Echte karkassen enzo voel ik persoonlijk niet zoveel voor (al snap ik dat het uiteraard heel gezond en goed is).
Je kunt ook kijken in de supermarkt voor kipfilet, kalkoenfilet, runderlapjes, enzovoort. Hier kauwen ze ook op lever en hart maar da's wel laxerender dan gewoon spiervlees.
pi_121350437
Thanks! :)

Ik ga wel kijken voor maagjes en runderlapjes dan. Hoeveel (gram) geven jullie en hoe vaak? Dat bloed ga ik wel aankijken, moet het ook over zes weken zien denk ik. En het was nu nog niet eens een kwart druppel. Maar als het doorzet dan wil ik echt een ontlastingonderzoek, en niet weer die RC brokken aan m'n broek krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door snkr-xxx op 09-01-2013 13:49:33 ]
pi_121350827
Waar haal je karkassen? Ik heb geen giga ruimte meer in de vriezer (lang leve verhuizen en dat je vriezer dan niet meer past -O- ) en kan dus niet tig karkassen tegelijk bestellen. Maar af en toe geven vind ik wel leuk, maar dan zou ik ze per 2 of per 4 oid moeten kunnen halen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:59:01 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121351073
Ze krijgen iig niet meer tandplak van KVV dan van brokken, dat is een fabel. Maar de opties die hier genoemd zijn zijn natuurlijk nooit verkeerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:53 schreef Puala het volgende:
Waar haal je karkassen? Ik heb geen giga ruimte meer in de vriezer (lang leve verhuizen en dat je vriezer dan niet meer past -O- ) en kan dus niet tig karkassen tegelijk bestellen. Maar af en toe geven vind ik wel leuk, maar dan zou ik ze per 2 of per 4 oid moeten kunnen halen.
Heeft een slager of zo dat ook niet ergens liggen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121351285
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:59 schreef Harajuku. het volgende:
Ze krijgen iig niet meer tandplak van KVV dan van brokken, dat is een fabel. Maar de opties die hier genoemd zijn zijn natuurlijk nooit verkeerd.

[..]

Heeft een slager of zo dat ook niet ergens liggen?
Ik kom altijd alleen maar bij de lidl en de c1000 qua slagersproducten, dus geen idee :@
pi_121351641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:43 schreef snkr-xxx het volgende:
Thanks! :)

Ik ga wel kijken voor maagjes en runderlapjes dan. Hoeveel (gram) geven jullie en hoe vaak? Dat bloed ga ik wel aankijken, moet het ook over zes weken zien denk ik. En het was nu nog niet eens een kwart druppel. Maar als het doorzet dan wil ik echt een ontlastingonderzoek, en niet weer die RC brokken aan m'n broek krijgen.
Spiervlees weeg ik niet af maar dat is vaak het vlees wat ik over heb wanneer ik in de keuken sta. Niet zo heel veel, maar ik geef het naast de KVV. Net als andere extra's, zoals een kippennek, kuiken of lever.

Karkassen kan je halen bij de (islamitische) slager, poelier, internet (Lupa, Caroba en meer).

Ik denk er aan om volledig te gaan barfen, ze doen het zo goed en ze vinden het ontzettend lekker. O+ Maar da's een project voor in de toekomst.
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:15:36 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121351679
Ach ja, poelier natuurlijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121355014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:53 schreef Puala het volgende:
Waar haal je karkassen? Ik heb geen giga ruimte meer in de vriezer (lang leve verhuizen en dat je vriezer dan niet meer past -O- ) en kan dus niet tig karkassen tegelijk bestellen. Maar af en toe geven vind ik wel leuk, maar dan zou ik ze per 2 of per 4 oid moeten kunnen halen.
Per kilo ?

http://www.naturis.nu/index.php?main_page=index&cPath=7_36
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121360720
Sta ik net bij de kattenwinkel in A'dam, om wat rolletjes Tinlo af te rekenen, vertelt de jongen achter de kassa aan de vrouw voor me dat ze eigenlijk geen voorstander zijn van vers vlees. Want katten in de natuur leven ook maar 4 of 5 jaar :? En katten op brokjes aten completer, poepten minder en hadden stevigere en minder stinkende ontlasting. Heb de mevrouw voor me maar verteld dat het bij mij in de praktijk toch anders is gebleken.

De winkel verwacht dat de 'hype' over een paar jaar wel klaar is, omdat dan meer bekend zou zijn over de nadelige gevolgen van KVV :X. Het is dat het maar drie minuten lopen is vanaf m'n werk..

[ Bericht 6% gewijzigd door snkr-xxx op 09-01-2013 18:20:50 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:31:59 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121361829
Ooohh tenenkrommend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:36:58 #47
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_121362049
Pfft, frustrerend. mijn da : "rauw voeren is slecht voor je kat". Dat terwijl hij er twee jaar over gedaan heeft om de diarree te genezen, me door heeft moeten verwijzen en nu ze het oo rauw echt goed doen!
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:43:32 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121362317
Ja, de meeste dierenartsen zijn om te janken. Het irritantste is dat ze zich er niet eens over inlezen, maar het is gewoon per definitie slecht omdat ze dat niet op hun opleiding hebben gehad 20 jaar geleden. En de RC dan slechter verkoopt, natuurlijk :').

Hoera voor dierenartsen die voor het dier gaan w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:45:37 #49
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_121362401
Hier hebben we geen hollistische dierenartsen helaas :(
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:49:03 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121362549
Er zijn ook wel 'gewone' dierenartsen die het beste voor hebben en zich wel blijven ontwikkelen, je moet alleen even zoeken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121363066
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:01 schreef snkr-xxx het volgende:
Sta ik net bij de kattenwinkel in A'dam, om wat rolletjes Tinlo af te rekenen, vertelt de jongen achter de kassa aan de vrouw voor me dat ze eigenlijk geen voorstander zijn van vers vlees. Want katten in de natuur leven ook maar 4 of 5 jaar :? En katten op brokjes aten completer, poepten minder en hadden stevigere en minder stinkende ontlasting. Heb de mevrouw voor me maar verteld dat het bij mij in de praktijk toch anders is gebleken.

De winkel verwacht dat de 'hype' over een paar jaar wel klaar is, omdat dan meer bekend zou zijn over de nadelige gevolgen van KVV :X. Het is dat het maar drie minuten lopen is vanaf m'n werk..
:')! Mijnes poepten zich suf met brokjes. En het stonk ook nog. :9 Erg apart dat ze het zo verkondigen, trouwens.

Vanavond kregen ze allebei een kwartel, ik was benieuwd of ze het aten. Ze zijn drie kwartier bezig geweest en het ging schoon op. Mijn vriend liep weg want die kon niet tegen het gekraak. c_/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121365514
gaan ze bij jou niet de 'prooi' het hele huis door slepen?

hier probeert 1 kat een brok kvv al te verstoppen.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:01 schreef snkr-xxx het volgende:
Sta ik net bij de kattenwinkel in A'dam, om wat rolletjes Tinlo af te rekenen, vertelt de jongen achter de kassa aan de vrouw voor me dat ze eigenlijk geen voorstander zijn van vers vlees. Want katten in de natuur leven ook maar 4 of 5 jaar :? En katten op brokjes aten completer, poepten minder en hadden stevigere en minder stinkende ontlasting. Heb de mevrouw voor me maar verteld dat het bij mij in de praktijk toch anders is gebleken.

De winkel verwacht dat de 'hype' over een paar jaar wel klaar is, omdat dan meer bekend zou zijn over de nadelige gevolgen van KVV :X. Het is dat het maar drie minuten lopen is vanaf m'n werk..
ik snap dan niet waarom ze het upberhaupt verkopen als ze niet achter het product staan.

in de stad ook een winkel waarvan de eigenaar eigenlijk geen voorstander is van versvoer. boven de vriezer staat zelfs een bordje met een negatief advies ivm salmonella enzo.

als ik daar een keer KVV haal dan komt er direct een preek "weet je wel dat.." "ja meneer dat weet ik"

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 09-01-2013 20:31:36 ]
pi_121365962
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:46 schreef snkr-xxx het volgende:
Ook lees ik toch steeds meer nega ervaringen over puur KVV en tandplak. Zou Aquadent aanschaffen overdreven zijn?
Ik heb begrepen dat tandplak ontstaat door zetmeel. In principe zou je met puur KVV dus geen tandplak hebben. Maar Aquadent kan ook geen kwaad.
pi_121367359
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:02 schreef Nune het volgende:

[..]

:')! Mijnes poepten zich suf met brokjes. En het stonk ook nog. :9 Erg apart dat ze het zo verkondigen, trouwens.

Vanavond kregen ze allebei een kwartel, ik was benieuwd of ze het aten. Ze zijn drie kwartier bezig geweest en het ging schoon op. Mijn vriend liep weg want die kon niet tegen het gekraak. c_/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saai poepte vooral heel veel per keer, het zijn nu gewoon beschaafde drolletjes :)

Coole foto's! Zelfs Lola kijkt een beetje wild :D
pi_121367482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:56 schreef loecje het volgende:

[..]

ik snap dan niet waarom ze het upberhaupt verkopen als ze niet achter het product staan.

in de stad ook een winkel waarvan de eigenaar eigenlijk geen voorstander is van versvoer. boven de vriezer staat zelfs een bordje met een negatief advies ivm salmonella enzo.
Ja vind het zelf ook een beetje suf om producten te verkopen waar je niet achter staat. Maar ja, alles voor de commercie hè. Hij zei dat het wel redelijk populair was in Amsterdam. Verder is het wel echt een toffe winkel, hoor.

Kreeg er trouwens nog een paar proefzakjes RC Indoor bij, want ik moest wel afwisselen natuurlijk ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door snkr-xxx op 09-01-2013 20:41:43 ]
pi_121368035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:56 schreef loecje het volgende:
gaan ze bij jou niet de 'prooi' het hele huis door slepen?

hier probeert 1 kat een brok kvv al te verstoppen.

[..]

ik snap dan niet waarom ze het upberhaupt verkopen als ze niet achter het product staan.

in de stad ook een winkel waarvan de eigenaar eigenlijk geen voorstander is van versvoer. boven de vriezer staat zelfs een bordje met een negatief advies ivm salmonella enzo.

als ik daar een keer KVV haal dan komt er direct een preek "weet je wel dat.." "ja meneer dat weet ik"
Dio gooit hier de prooi de hele keuken door maar hij weet dat hij niet verder dan de keuken mag en doet dat ook niet. Lola eet het best wel netjes op haar eigen plekje op, als ze er al mee speelt of gooit blijft ze ook in de keuken. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:30 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Saai poepte vooral heel veel per keer, het zijn nu gewoon beschaafde drolletjes :)

Coole foto's! Zelfs Lola kijkt een beetje wild :D
Lola begint echt de smaak te pakken te krijgen, ze was zelfs aan het grommen naar Dio. _O-
pi_121368750
ik kreeg laatst ook een proefzakje, bij een dierenwinkel waar ik normaal nooit kom.

dat zakje is direct in de prullenbak beland. ik hou niet van dingen weggooien maar kattenvoer waar het woordje vlees niet eens op de ingredientenlijst staat... en dat noemen ze dan hoogwaardig voer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:42 schreef Nune het volgende:

[..]

Dio gooit hier de prooi de hele keuken door maar hij weet dat hij niet verder dan de keuken mag en doet dat ook niet. Lola eet het best wel netjes op haar eigen plekje op, als ze er al mee speelt of gooit blijft ze ook in de keuken. :)
woonkamer/keuken is hier 1 grote ruimte. ik denk dat ik nog even wacht totdat het balkon katproof is. dan mogen ze daar hun prooi verslinden.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:54:28 #58
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121368766
Ik vind het wel jammer dat ik Charlie geen kuikens en nekken e.d. kan geven. Ja kan wel, maar dat is met één hap weg bij een hond :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:55:05 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121368814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef loecje het volgende:
ik kreeg laatst ook een proefzakje, bij een dierenwinkel waar ik normaal nooit kom.

dat zakje is direct in de prullenbak beland. ik hou niet van dingen weggooien maar kattenvoer waar het woordje vlees niet eens op de ingredientenlijst staat... en dat noemen ze dan hoogwaardig voer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

woonkamer/keuken is hier 1 grote ruimte. ik denk dat ik nog even wacht totdat het balkon katproof is. dan mogen ze daar hun prooi verslinden.
Je hoeft het niet aan te nemen, though. Charlie zijn kapper wilde ook eens een zakje met van die koekjes in botvorm meegegeven, maar daar heb ik gewoon voor bedankt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121368885
het was bij de tas in gegooid. ik zag het zakje thuis pas toen ik de spullen uitpakte.
als het me was aangeboden had ik natuurlijk gewoon geweigerd.
pi_121368924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef loecje het volgende:
ik kreeg laatst ook een proefzakje, bij een dierenwinkel waar ik normaal nooit kom.

dat zakje is direct in de prullenbak beland. ik hou niet van dingen weggooien maar kattenvoer waar het woordje vlees niet eens op de ingredientenlijst staat... en dat noemen ze dan hoogwaardig voer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

woonkamer/keuken is hier 1 grote ruimte. ik denk dat ik nog even wacht totdat het balkon katproof is. dan mogen ze daar hun prooi verslinden.
Hier ook, of iig, er zit geen deur in. Maar ik ben in het begin voor de opening gaan zitten en als ze uit de keuken wilden met prooi stuurde ik ze terug naar hun eigen plek. Dat begrepen ze vrij vlot gelukkig.
pi_121369085
Ik neem ze wel gewoon aan, maar meer omdat ik een paar vrienden heb die toch heel erg graag RC voeren.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:00:57 #63
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121369220
Ik heb kennissen die karnemelk en brokken voeren, altijd, omdat ze dat altijd zo gedaan hebben. :') Ik krijg ze helaas niet over.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_121370287
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik neem ze wel gewoon aan, maar meer omdat ik een paar vrienden heb die toch heel erg graag RC voeren.
zakje wat ik kreeg was geen RC anders had ik het wel aan het asiel ofzo gegeven.
maar dat zakje wat ik kreeg vond ik echt te slecht, ik weet zo niet meer welk merk het was.
pi_121370301
Volgens mij vinden ze mij ook een beetje raar met dat rauwe voer, hoor. Merk dat de meeste mensen om me heen het wel wat overdreven danwel ongezond vinden. Muv Nune natuurlijk O+. Nou ja, ik ben toch lekker eigenwijs, wil het minstens geprobeerd hebben.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:10:06 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121376353
Bijna al mijn hondenvrienden voeren echt al jaren kvv of barf :D
Ik ken wel echt heel veel fokkers en showmensen, mss zijn die er ook bewuster mee bezig?
Ze adviseren ook iedereen weer kvv of barf ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121376552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:18 schreef snkr-xxx het volgende:
Volgens mij vinden ze mij ook een beetje raar met dat rauwe voer, hoor. Merk dat de meeste mensen om me heen het wel wat overdreven danwel ongezond vinden.
Buiten mijn kring van "kattenkennissen" heeft niemand zulke goed uitziende katten als wij, dus m'n dieren zijn al wandelende reclame op zich.

In het begin waren er wel wat mensen met vooroordelen maar aangezien na 7.5 jaar rauw voeren onze katten het nog steeds prima doen (inclusief showtitels), de hond van mijn broer genezen is van z'n diarree en we al tig magere zwerfkittens hebben opgelapt tot stevige gezonde katjes hebben ze ook niet zoveel argumenten meer :)

BTW; hoeveel jaar zouden we nog moeten wachten volgens die dierenwinkelpipo tot uitkomt hoe slecht vers voeren is ? M'n katten overlijden straks nog eerder van ouderdom.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:16:11 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_121376654
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:10 schreef oh-oh het volgende:
Bijna al mijn hondenvrienden voeren echt al jaren kvv of barf :D
Ik ken wel echt heel veel fokkers en showmensen, mss zijn die er ook bewuster mee bezig?
Ze adviseren ook iedereen weer kvv of barf ook.
Ik ben wel blij dat er nu steeds vaker mensen langskomen omdat hun pup bij de fokker ook vers kreeg. Alleen jammer dat de helft na een paar keer niet meer terugkomt en toch overgaat op brokken. Buh.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:20:06 #69
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121376872
Mijnes krijgen ook ( goede ) brok, op KVV of vers alleen blijven ze altijd te mager.
Maar die chinezen verbranden ook echt onwijs veel energie geloof ik.
De chihuahua pikt af en toe een verdwaalde brok. En qua snacks ben ik weer helemaal bij met zelf drogen, vriezer ligt tjokvol B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121475478
Nu 2,5 week bezig met KVV en haar vacht is nu zooo zacht. Indrukwekkend, in zo'n korte tijd! Gewicht blijft mooi stabiel. Ook geen bloed in de ontlasting (behalve die ene keer dat mini spoortje). Kwam er wel achter dat mijn vriend tijdens mijn wintersport per ongeluk de Carnibest met rijst had gegeven dus misschien veroorzaakte dat ook enige irritatie. Die komt er dus niet meer in, vind het sowieso zonde van Carnibest, die rijst.

Maar, het gaat erg goed, kan niet anders zeggen. *O* Heb nu Tinlo Cattery, Carnibest diabetes en alle losse smaakjes van Tinlo geprobeerd. Gaat er allemaal in als zoete koek, behalve de Tinlo Konijn, daar loopt ze van weg, hopende toch een ander smaakje te krijgen ;). Maar uiteindelijk eet het kleine vreetzakje het toch ook nog wel op.

Wel vind ik haar hongeriger, maar ze zal vast moeten wennen aan de twee eetmomenten per dag. En ik ga wekelijks wat kauwvoer zoals een runderlapje of kippenmaagje bijvoeren.

Het is wel zo, hoe meer ik me erin verdiep des te meer vragen ik krijg :'). Weet iemand of er genoeg taurine in KVV's zelf zit? Las daar tegenstrijdige dingen over, dat dit gedeeltelijk op zou lossen door invriezen en malen?

[ Bericht 0% gewijzigd door snkr-xxx op 12-01-2013 17:43:30 ]
pi_121476354
als je de kattenvariant van KVV voert zou er genoeg taurine in moeten zitten.
taurine 'verdwijnt' wel bij koken. maar hoe dat met invriezen en malenzit heb ik ook niet kunnen vinden.
pi_121495150
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef oh-oh het volgende:
Mijnes krijgen ook ( goede ) brok, op KVV of vers alleen blijven ze altijd te mager.
Maar die chinezen verbranden ook echt onwijs veel energie geloof ik.
De chihuahua pikt af en toe een verdwaalde brok. En qua snacks ben ik weer helemaal bij met zelf drogen, vriezer ligt tjokvol B-)
Hoe doe je dat - zelf drogen? En wat voor vlees gebruik je dan?
pi_121501595
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:37 schreef snkr-xxx het volgende:

Weet iemand of er genoeg taurine in KVV's zelf zit? Las daar tegenstrijdige dingen over, dat dit gedeeltelijk op zou lossen door invriezen en malen?
Gedeeltelijk kan dat wel, maar zolang er om te beginnen al veel in zat dan geeft dat niet omdat er genoeg overblijft.

Als er op je KVV staat dat het compleet is dan zitten alle voedingsstoffen er in.
Mocht je desondanks jezelf gerust willen stellen voer dan gewoon wekelijks wat hart bij, zoals lamshart. (gemalen van Rodi of hele hartjes van de islamitische slager). Dat zit tjokvol taurine.
pi_121503746
mossel zit toch ook veel taurine?
al eet 1 kat hier dit niet meer. zelfs als ik het bij de kvv in gooi vist hij de stukjes mossel er tussen uit.
pi_121537753
Bedankt voor de taurine tips!

Vanmorgen toch weer een klein beetje bloed, en een heel lichte ontlasting (teveel bot denk ik) -O- . Ik kijk het nog even aan, maar anders toch maar dat ontlastingonderzoek afdwingen bij de DA. Beetje domme vraag misschien, maar ook KVV ontlasting kunnen ze waarschijnlijk wel goed onderzoeken toch? Het is namelijk zo weinig/droog/gruis-achtig.
Ga nu ook een eetdagboekje voor haar bijhouden, om te zien of ze misschien echt duidelijk op 1 bepaalde soort/smaak KVV reageert.

Het houdt me in elk geval bezig

[ Bericht 7% gewijzigd door snkr-xxx op 14-01-2013 11:15:00 ]
pi_121540857
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:12 schreef snkr-xxx het volgende:
Bedankt voor de taurine tips!

Vanmorgen toch weer een klein beetje bloed, en een heel lichte ontlasting (teveel bot denk ik) -O- . Ik kijk het nog even aan, maar anders toch maar dat ontlastingonderzoek afdwingen bij de DA. Beetje domme vraag misschien, maar ook KVV ontlasting kunnen ze waarschijnlijk wel goed onderzoeken toch? Het is namelijk zo weinig/droog/gruis-achtig.
Ga nu ook een eetdagboekje voor haar bijhouden, om te zien of ze misschien echt duidelijk op 1 bepaalde soort/smaak KVV reageert.

Het houdt me in elk geval bezig
droog korrelachtig kan op teveel bot duiden.
je kan bot ook gemalen krijgen voor de calcium.
Lichte ontlasting is ook vaak kip
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121541470
Ik denk ook dat het een teveel aan bot is. Ik voer overigens Tinlo, en daar zit het al vrij fijngemalen doorheen. Ik weet dat ze verstopping kunnen krijgen van teveel bot, dus wat is dan verstandig, spiervlees bijvoeren of overstappen op een andere KVV? Ik weet ook niet of er voor haar gewoon teveel bot in Tinlo zit (dat hoor je wel eens) of dat ze het gewoon (nog) niet zo goed verteert?

Sorry dat ik dit topic zo domineer met deze n00bvragen ;)
pi_121547866
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:19 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik denk ook dat het een teveel aan bot is. Ik voer overigens Tinlo, en daar zit het al vrij fijngemalen doorheen. Ik weet dat ze verstopping kunnen krijgen van teveel bot, dus wat is dan verstandig, spiervlees bijvoeren of overstappen op een andere KVV? Ik weet ook niet of er voor haar gewoon teveel bot in Tinlo zit (dat hoor je wel eens) of dat ze het gewoon (nog) niet zo goed verteert?

Sorry dat ik dit topic zo domineer met deze n00bvragen ;)
Vettere vleessoorten of orgaan toevoegen.

Geit, rund en schaap zijn vettere vleessoorten.

Gevogelte is over het algemeen niet vet en paard bijvoorbeeld is heel mager.

gans en eend zijn echter wel vet (drijfvermogen )

Alles wat de lucht in moet let op de kilootjes



[ Bericht 25% gewijzigd door JerryLee op 14-01-2013 15:12:04 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121556961
Hier kregen ze vanavond rat, net als alles wat ze hiervoor kregen ging dit ook op. c_/ Zijn er hier mensen die volledig barfen (met katten)? Ik ben heel nieuwsgierig naar wat menu's, ook om wat inspiratie op te doen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121559385
Getsie. Die zie ik toch liever in een kooitje ipv in het voerbakje van mijn kat ;(
Daarom voer ik dus KVV :P
pi_121561698
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:03 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Alles wat de lucht in moet let op de kilootjes

Haha, mooi ezelsbruggetje! Dank.


quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:39 schreef Nune het volgende:
Hier kregen ze vanavond rat, net als alles wat ze hiervoor kregen ging dit ook op. c_/ Zijn er hier mensen die volledig barfen (met katten)? Ik ben heel nieuwsgierig naar wat menu's, ook om wat inspiratie op te doen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjezus, ze hebben er zin in! Grote ratten zeg :o
pi_121679516
Zo, net de dierenkliniek gebeld, en ik ga toch haar ontlasting laten controleren. Drie dagen uitwerpselen verzamelen yay :')

Ook verteld dat ik rauw voer, en de reactie was eigenlijk niet eens zo afwijzend. Alleen zorgen om het wel of niet compleet zijn. En ik voer m.i. wel compleet, dus dat viel me mee :)

Nog even voor de leuk:

Ze is echt verliefd op haar Tinlo

pi_121680238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:40 schreef snkr-xxx het volgende:
Zo, net de dierenkliniek gebeld, en ik ga toch haar ontlasting laten controleren. Drie dagen uitwerpselen verzamelen yay :')

Ook verteld dat ik rauw voer, en de reactie was eigenlijk niet eens zo afwijzend. Alleen zorgen om het wel of niet compleet zijn. En ik voer m.i. wel compleet, dus dat viel me mee :)

Nog even voor de leuk:

Ze is echt verliefd op haar Tinlo

[ afbeelding ]
Is er een mogelijkheid dat het bloed door inwendige aambeien of iets dergelijks ( te hard persen ?)
Aangezien je toch een mestonderzoek laat uitvoeren ,overleg eens Iso gel toe te voegen met je DA .
http://diergeneesmiddelen(...)nti-diarree/5-isogel
Het vergemakkelijkt de stoelgang ,heeft geen bijwerkingen en is biologisch .
Hoe actief is ze ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121680367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:00 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Is er een mogelijkheid dat het bloed door inwendige aambeien of iets dergelijks ( te hard persen ?)
Aangezien je toch een mestonderzoek laat uitvoeren ,overleg eens Iso gel toe te voegen met je DA .
http://diergeneesmiddelen(...)nti-diarree/5-isogel
Het vergemakkelijkt de stoelgang ,heeft geen bijwerkingen en is biologisch .
Hoe actief is ze ?
Saai is redelijk actief, best speels, ze is dan ook nog maar 2.5.

Ik denk persoonlijk niet dat het door persen komt, aangezien ze zeker helemaal in het begin zeer dunne ontlasting met alsnog bloed had.. Maar ik ben dan ook geen DA, dus ik kan er altijd eens navraag over doen, thanks :).
pi_121680697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:03 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Saai is redelijk actief, best speels, ze is dan ook nog maar 2.5.

Ik denk persoonlijk niet dat het door persen komt, aangezien ze zeker helemaal in het begin zeer dunne ontlasting met alsnog bloed had.. Maar ik ben dan ook geen DA, dus ik kan er altijd eens navraag over doen, thanks :).
Het bindt de ontlasting ,word net zachte siliconen .
Ik heb er in het verleden veel profijt van gehad bij een DH met stoelgang problemen .
(Sterk wisselende viscositeit )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121684401
Ik merk sinds ik nood gedwongen aangewezen ben op brok( gemengd met kvv) de consequenties voor mijn hond.
Meuren uit de bek, vacht wat niet meer zo mooi glanst en muf ruikt.

Voorgaande jaren kreeg mijn hond zalmkoppen, complete konijnen, geitekoppen, kwartels en meer van dit gezonde voer aangevuld met 15% groenten en af en toe verse pens. De hond glom de pan uit, had geen stinkende bek en zijn tanden waren vrij van tandplak.

Zodra ik weer in de gelegenheid ben (lees financieen) gaat mijn hond zeker weer aan de barf! :Y
pi_121726179
Mijn pup is gek op kippennekjes! Hoeveel mag ik daar eigenlijk van geven? Ik voer hem kvv en af en toe nog brok, het is dus echt als snack.
pi_121727533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:10 schreef Soulagement het volgende:
Mijn pup is gek op kippennekjes! Hoeveel mag ik daar eigenlijk van geven? Ik voer hem kvv en af en toe nog brok, het is dus echt als snack.
http://barf-natuurlijk.nl/html/artikelen_kip_voeding_hond.html

Wel eens aan (wilde) eenden nekken gedacht ?
Heb je minder te maken met groeihormoon of antibiotica.

Of gans maar dat kan misschien te groot zijn .

Aantallen weet iemand met een klein ras wellicht beter .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 16:46:12 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121727729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:10 schreef Soulagement het volgende:
Mijn pup is gek op kippennekjes! Hoeveel mag ik daar eigenlijk van geven? Ik voer hem kvv en af en toe nog brok, het is dus echt als snack.
Ik geef er niet te veel op een dag, twee of drie, bij mijn kleintjes, want ze gaan er echt keihard van kakken :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_121729285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik geef er niet te veel op een dag, twee of drie, bij mijn kleintjes, want ze gaan er echt keihard van kakken :D
:D

Ah mooi, dan mag hij er best wat meer dan nu.

JerryLee, ik zal eens kijken naar je suggestie, dank :)
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:23:55 #91
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_121992437
Van de DA moeten mn 2 katten (16&13) gaan flossen met dingen als eendagskuikens
Vroegah vingen ze nog wel eens een vogel of een muis zelf, maar tegenwoordig liggen ze liever op een kussentje bij de kachel ;)
Kan ik die gewoon bij de dierenwinkel uit de vriezer trekken of kan ik ze beter ergens bestellen ?
En mss nog goede/lekkere tips wat ik ze nogmeer kan geven, kwartels ofzo ? (geen konijn of eendenkuikens :P )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_121992861
Degomeat heeft biologische producten of bij prooidier kijken .
Dierenzaak die ik ken laat zelf muizen fokken ,en die hebben nou niet zo'n hoge voedingswaarde.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121993406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:23 schreef Nonneke het volgende:
Van de DA moeten mn 2 katten (16&13) gaan flossen met dingen als eendagskuikens
Vroegah vingen ze nog wel eens een vogel of een muis zelf, maar tegenwoordig liggen ze liever op een kussentje bij de kachel ;)
Kan ik die gewoon bij de dierenwinkel uit de vriezer trekken of kan ik ze beter ergens bestellen ?
En mss nog goede/lekkere tips wat ik ze nogmeer kan geven, kwartels ofzo ? (geen konijn of eendenkuikens :P )
Als het om te flossen is kun je prima een paar keer per week een eendagskuiken geven hoor, als extra. Je kunt ze bij de meeste dierenwinkels wel halen, zijn wel duurder dan wanneer je ze besteld op internet (ik betaal voor een zakje uit de dierenwinkel ¤3,50, op internet ¤1,60) maar dan zit je vaak wel met minimale bestelkosten en daar kom je dan niet aan met één zakje. ;) Je kunt ze ook muisjes geven, of spiervlees (runderlapje, kipfilet, kalkoenfilet enzovoort, als het maar geen varken is). Of een kippennekje en kwartels vinden ze misschien ook wel lekker, hebben ook zachte botjes.

Ik ben trouwens vandaag begonnen met barfen, gister het vlees binnen gekregen en geportioneerd. De katten vinden het volgens mij wel prima. O+
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:16:59 #94
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_121994090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:37 schreef JerryLee het volgende:
Degomeat heeft biologische producten of bij prooidier kijken .
Dierenzaak die ik ken laat zelf muizen fokken ,en die hebben nou niet zo'n hoge voedingswaarde.
thanks ga gelijk ff kijken !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:33:57 #95
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_121994689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef Nune het volgende:

[..]

Als het om te flossen is kun je prima een paar keer per week een eendagskuiken geven hoor, als extra. Je kunt ze bij de meeste dierenwinkels wel halen, zijn wel duurder dan wanneer je ze besteld op internet (ik betaal voor een zakje uit de dierenwinkel ¤3,50, op internet ¤1,60) maar dan zit je vaak wel met minimale bestelkosten en daar kom je dan niet aan met één zakje. ;) Je kunt ze ook muisjes geven, of spiervlees (runderlapje, kipfilet, kalkoenfilet enzovoort, als het maar geen varken is). Of een kippennekje en kwartels vinden ze misschien ook wel lekker, hebben ook zachte botjes.

Ik ben trouwens vandaag begonnen met barfen, gister het vlees binnen gekregen en geportioneerd. De katten vinden het volgens mij wel prima. O+
ja om te flossen en ze hadden wat tandsteen op hun scheurkiesjes.
stukjes vlees (kip/rund) en vis kregen ze altijd al wel (niet dagelijks), maar eigenlijk nog nooit hele dieren, die vingen ze zelf :P
Dat onlinebestellen duurder is vind ik geen probleem als de kwaliteit beter is :) (zie net dat bij degomeat tot 60kg 10.60 kost, dat valt me nog best mee !)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_122004873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:33 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ja om te flossen en ze hadden wat tandsteen op hun scheurkiesjes.
stukjes vlees (kip/rund) en vis kregen ze altijd al wel (niet dagelijks), maar eigenlijk nog nooit hele dieren, die vingen ze zelf :P
Dat onlinebestellen duurder is vind ik geen probleem als de kwaliteit beter is :) (zie net dat bij degomeat tot 60kg 10.60 kost, dat valt me nog best mee !)
Oh dat valt inderdaad mee! Kun je nog wat ander leuks meebestellen! ;)
pi_122011607
Zo, vandaag uitslag gekregen van het ontlastingonderzoek. Niks gevonden, geen parasieten, giardia of andere afwijkende dingen. Zou het verder kunnen onderzoeken dmv een endoscopie, maar de dierenarts denkt dat het wel een heel heftige behandeling is, voor iets wat waarschijnlijk niets ernstig is. Ook had ze het erover dat tritrichomonas niet makkelijk aan te tonen is, dus dat dat evt ook een mogelijkheid zou kunnen zijn. Maar dat ook hier de behandeling eigenlijk zwaarder dan het probleem is. Wel zei ze dat we wellicht RC Sensitivity Controle nog konden proberen, maar daar geloof ik dus niet zo in. Niet heel veel opgeschoten dus, al ben ik wel lij dat giardia is uitgesloten. Misschien toch maar eens serieus elimineren met KVV..
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:34:28 #98
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122014911
onze kat had tritichomonas. Bleek na twee jaar aanmodderen van onze da. Het was een rotsituatie want de kat poepte overal in huis. Uiteindelijk heeft de specialist ( na vele malen aandringen op een verwijzing) het via bioptie vastgesteld. Na twee kuurtjes ronidazol, elke dag de bak schrobben en uiteindelijk vers + hypoallergeen brok hebben we ni eindelijk wat meer grip op de situatie.
pi_122019077
Oh, dat klinkt wel heftig! Arme kat. Gelukkig dat het nu beter gaat.

De DA zei dat tritri in ons geval onwaarschijnlijk was, omdat ze helemaal niet vaak ontlast (1x per dag of 1x per 2 dagen) en ook omdat het geen dunne brij was. Verder dus ook geen klachten behalve af en toe een beetje bloed bij de ontlasting. Ze had het ook over ronidazol en dat ze erg voorzichtig zijn met het voorschrijven hiervan ivm de bijwerkingen. Heb jij daar iets van gemerkt?

Ik heb ook nog gevraagd of het dan misschien de alvleesklier kon zijn, maar ook dan zou ik meer klachten moeten zien.

Ik blijf haar wel goed in de gaten houden en zal haar nog eens vragen naar isogel/probiotica. Dat ben ik glad vergeten.
pi_122019684
Hier ook gehad.. Het is helemaal niet zo lastig vast te stellen. 3 dagen ontlasting verzamelen, laten opsturen naar het lab en daar moeten ze het kunnen zien.
Van de ronidazol hebben we eigenlijk geen bijwerkingen gemerkt. Behalve dan dat het gewoon beter ging ;)
Verder was de ontlasting hier ook niet waterdun, maar wel echt zacht. Zag er eerst ook nog niet heel veel gevaar in, tot er een keer bloed bij zat..
Volgens mij was er ook maar 1 keer per dag ontlasting. Ik was in ieder geval aan het wachten tot er wat was om te verzamelen voor het onderzoek..
pi_122019754
Ik heb inderdaad ook drie dagen opgespaard, en ze hebben er ook op getest, maar het kan zijn dat het de vierde dag is uitgescheiden, daarom soms moeilijk om vast te stellen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:51:38 #102
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122020530
ronidazol gaf betere ontlasting. Er schijnt kans te zijn op psychische stoornis - rondjes lopen, omvallen - maar volgens de bijsluiter stopt het direct als je met de pillen stopt. wij hebben er niets van gemerkt.

Bij drie dagen ontlasting kwam er tot tweemaal toe niets uit helaas.
pi_122247311
Hoi! Ik ben bijna een week bezig met barfen, of ja, de katten zijn ermee bezig en het gaat goed. Mooie drollen en ik merk dat ze na het eten van prooi een stuk verzadigder zijn. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122260108
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:24 schreef Nune het volgende:
Hoi! Ik ben bijna een week bezig met barfen, of ja, de katten zijn ermee bezig en het gaat goed. Mooie drollen en ik merk dat ze na het eten van prooi een stuk verzadigder zijn. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_122263378
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:24 schreef Nune het volgende:
Hoi! Ik ben bijna een week bezig met barfen, of ja, de katten zijn ermee bezig en het gaat goed. Mooie drollen en ik merk dat ze na het eten van prooi een stuk verzadigder zijn. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu moeten ze werken voor hun eten (knagen )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:59:35 #106
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_122268717
Nou de kuikens liggen te ontdooien :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_122269972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:01 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Nu moeten ze werken voor hun eten (knagen )
Jep! Bevalt ze wel. :)

Ben benieuwd wat ze ervan vinden Nonneke!
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:44:27 #108
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_122275043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:21 schreef Nune het volgende:

[..]

Jep! Bevalt ze wel. :)

Ben benieuwd wat ze ervan vinden Nonneke!
Poes (16) is ermee aan het spelen, die speelde al in geen 100 jaar meer, dus ze heeft er al veel plezier van, het kuikentje is nog wel heel ;) Hetty (13) heeft er even aan geroken, 2x een tik gegeven en dat was het :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:52:35 #109
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_122275546
Ah Poes is er ook klaar mee, die is weer naar bed :')
Iemand een zak kuikens hebben ? _O-
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_122276413
Je kunt ze ook nog opensnijden bij de buik, zodat het eigeel eruit loopt. Of een pootje eraf trekken en dat laten ruiken. :X :D

Ik denk wel dat het goed is dat Poes ermee speelde, sommige katten rennen met een dikke staart weg. _O-
pi_122376450
Saai is nog even niet op eliminatiedieet, het gaat wel goed eigenlijk! Wel ben ik gestart met probiotica.
Saai krijgt meestal alle Tinlo smaakjes afgewisseld en wat runder of lamshart extra voor de tandjes. Vandaag was het zo ver: ze kreeg ze haar eerste kippennek en het ding was binnen no time weg :o . De hamer is dus onaangeroerd gebleven.



  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:21:58 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122377026
Wat een knap poesje dat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122382494
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:21 schreef Harajuku. het volgende:
Wat een knap poesje dat.
Dank O+ Ben erg verliefd op haar, en ze is ook nog onvoorstelbaar lief
pi_122382624
Ik zit hier met een halve kilo ontdooide zalmmix en maar 1 poes die het lust. Die zo'n 80 gram per dag eet. :')
Zolang gaat die mix het niet redden, dat wordt straks een enkeltje kliko. En maar niet meer in zo een grote hoeveelheid ontdooien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122384865
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:06 schreef snkr-xxx het volgende:
Saai is nog even niet op eliminatiedieet, het gaat wel goed eigenlijk! Wel ben ik gestart met probiotica.
Saai krijgt meestal alle Tinlo smaakjes afgewisseld en wat runder of lamshart extra voor de tandjes. Vandaag was het zo ver: ze kreeg ze haar eerste kippennek en het ding was binnen no time weg :o . De hamer is dus onaangeroerd gebleven.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Supergoed van Saai! *O* En mooie foto's. O+
pi_122393140
Pup heeft een nieuwe snack: gedroogde rundernekspier. Wát een stank! :D :r
pi_122504397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:27 schreef Soulagement het volgende:
Pup heeft een nieuwe snack: gedroogde rundernekspier. Wát een stank! :D :r
Haha! Wat je allemaal wel niet over hebt voor je dieren he :)
pi_122504579
Het viel me onlangs op, dat de vacht van Saai echt zo is opgeknapt sinds KVV! (Krijgt ze nu ruim een maand). Ook bijna nooit vieze oogjes meer enzo.

Dit was Saai op brokken (wel een beetje wazige foto):


Ze had hier dus echt een heel plukkige vacht, en ook altijd vieze oogjes..

en dit is nu:


Ze is nu zo zacht :). En haar vacht is ook al voller.
pi_122504879
Door de wazige foto's kan ik de vacht niet echt vergelijken, maar bij haar oogjes zie je wel een goed verschil ! (super mooie kleur oogjes trouwens ;) )
pi_122504884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:15 schreef snkr-xxx het volgende:
Het viel me onlangs op, dat de vacht van Saai echt zo is opgeknapt sinds KVV! (Krijgt ze nu ruim een maand). Ook bijna nooit vieze oogjes meer enzo.

Dit was Saai op brokken (wel een beetje wazige foto):

[ afbeelding ]
Ze had hier dus echt een heel plukkige vacht, en ook altijd vieze oogjes..

en dit is nu:

[ afbeelding ]
Ze is nu zo zacht :). En haar vacht is ook al voller.
wat een mooi meiske O+
pi_122506803
Ja de foto is idd wel wat te wazig, en misschien wil ik het ook wel gewoon zien hoor, maar volgens mij ziet ze er nu echt beter uit :'). Het lijkt zo in elk geval.

En dank je wel computergirl :*
pi_122513557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:12 schreef snkr-xxx het volgende:
Ja de foto is idd wel wat te wazig, en misschien wil ik het ook wel gewoon zien hoor, maar volgens mij ziet ze er nu echt beter uit :'). Het lijkt zo in elk geval.

En dank je wel computergirl :*
Heb je ook een vette visdag ?
Paling, makreel, haring, sardienen, gekweekte zalm
omega 3 en dergelijke,zie je echt in de vachtkwaliteit terug .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122514687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:46 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Heb je ook een vette visdag ?
Paling, makreel, haring, sardienen, gekweekte zalm
omega 3 en dergelijke,zie je echt in de vachtkwaliteit terug .
Nee, niet echt zo expliciet. Al eet ze elke week wel minstens 2x makreel in Tinlo Makreel en Tinlo Cattery.. Is dat onvoldoende?
pi_122517127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:10 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Nee, niet echt zo expliciet. Al eet ze elke week wel minstens 2x makreel in Tinlo Makreel en Tinlo Cattery.. Is dat onvoldoende?
Zat betreffende werkzame stoffen .
Hele vissen gaat door het knagen wel een schoonmakende werking vanuit .
Al moet je bij een hond wel opletten dat er niet te grote stukken (graat) naar binnen gaat .

[ Bericht 15% gewijzigd door JerryLee op 05-02-2013 18:27:07 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122517434
Hier kregen ze toevallig vanavond voor het eerst een hele makreel. Ze vonden het lekker :)

pi_122517839
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:19 schreef Nune het volgende:
Hier kregen ze toevallig vanavond voor het eerst een hele makreel. Ze vonden het lekker :)

[ afbeelding ]
Dat was hier absoluut geen succes. Zelfs de vuilnisbakpoes die ALLES eet trok hier haar neusje voor op. :{w
Vis gaat er hier sowieso mondjesmaat in, men heeft veel liever vleessch en de keren dat vis wordt geserveerd eet men met lange tanden of laat het gewoon staan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122517966
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat was hier absoluut geen succes. Zelfs de vuilnisbakpoes die ALLES eet trok hier haar neusje voor op. :{w
Vis gaat er hier sowieso mondjesmaat in, men heeft veel liever vleessch en de keren dat vis wordt geserveerd eet men met lange tanden of laat het gewoon staan.
:o ! Je neus optrekken voor een lekker makreeltje! ;) Mijn katten eten beide alles op wat ik ze voorschotel, met smaak ook nog. Ik ben tot nu toe nog niks tegengekomen wat ze niet lusten, op een blikje Almo kip met kaas na. :D Ik vond het wel erg stinken dus ze zullen niet heel vaak vis krijgen.
pi_122518042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:34 schreef Nune het volgende:

[..]

:o ! Je neus optrekken voor een lekker makreeltje! ;) Mijn katten eten beide alles op wat ik ze voorschotel, met smaak ook nog. Ik ben tot nu toe nog niks tegengekomen wat ze niet lusten, op een blikje Almo kip met kaas na. :D Ik vond het wel erg stinken dus ze zullen niet heel vaak vis krijgen.
My thoughts exactly :') Ik heb de resterende 6 makrelen maar weggegeven.
Aan iemand die ze haar hond heeft gevoerd. Die ze weer uitkotste. De visjes werden niet geliefd. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122518199
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

My thoughts exactly :') Ik heb de resterende 6 makrelen maar weggegeven.
Aan iemand die ze haar hond heeft gevoerd. Die ze weer uitkotste. De visjes werden niet geliefd. _O-
_O- ! Hopelijk houden ze het hier wel binnen. :') Ik heb er nog vier die dubbel verpakt in de vriezer zitten, zo goed ruik je ze. :X Nou ja, opvoeren maar de komende weken!
pi_122518278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:42 schreef Nune het volgende:

[..]

_O- ! Hopelijk houden ze het hier wel binnen. :') Ik heb er nog vier die dubbel verpakt in de vriezer zitten, zo goed ruik je ze. :X Nou ja, opvoeren maar de komende weken!
Door die stank vond ik het ook niet zo heel erg dat hier weinig vis gegeten wordt. :@ al is dat niet handig ivm de variatie dus ze krijgen het toch wekelijks door de strootjes gedouwd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122521549
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:19 schreef Nune het volgende:
Hier kregen ze toevallig vanavond voor het eerst een hele makreel. Ze vonden het lekker :)

[ afbeelding ]
Ooh wat een heerlijk gesmikkel! :9

Saai krijgt vanavond haar eerste eendagskuiken! Hoop ik. Heb al panieksmsjes naar Nune verstuurd. Het beest wilde eerst niet los van z'n broertjes en zusjes, dus moest er al flink aan sjorren, zonder hem te ontdoen van benen en hoofd. Toen heb ik 'm in een zakje te badderen gelegd. Maar het zakje was lek, dus arme karel werd nat. Nu ligt ie los in een bakje een beetje te au bain marie-en. Heb 'm al een beetje geprikt, maar geen idee wanneer ie ontdooid is. En hij moet wel op tijd opgepeuzeld zijn, want als mijn vriend zo thuiskomt, dan zwaait er wat! Dit is toch wel redelijk grensverleggend voor een vegetarier :@
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:54:41 #132
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122522056
Ik ben ook vegetariër, maar ik heb er verder geen probleem mee hoor. Een carnivoor moet vlees eten, punt.

Dat stomme wijf die d'r kind rauw voert voert haar hond ook geen vlees hè :') Die eet ook rauwe groente mee. ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122522221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:47 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Ooh wat een heerlijk gesmikkel! :9

Saai krijgt vanavond haar eerste eendagskuiken! Hoop ik. Heb al panieksmsjes naar Nune verstuurd. Het beest wilde eerst niet los van z'n broertjes en zusjes, dus moest er al flink aan sjorren, zonder hem te ontdoen van benen en hoofd. Toen heb ik 'm in een zakje te badderen gelegd. Maar het zakje was lek, dus arme karel werd nat. Nu ligt ie los in een bakje een beetje te au bain marie-en. Heb 'm al een beetje geprikt, maar geen idee wanneer ie ontdooid is. En hij moet wel op tijd opgepeuzeld zijn, want als mijn vriend zo thuiskomt, dan zwaait er wat! Dit is toch wel redelijk grensverleggend voor een vegetarier :@
Komt heus wel goeeeeed. O+ :D
pi_122522342
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:54 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben ook vegetariër, maar ik heb er verder geen probleem mee hoor. Een carnivoor moet vlees eten, punt.

Dat stomme wijf die d'r kind rauw voert voert haar hond ook geen vlees hè :') Die eet ook rauwe groente mee. ;(
http://www.vega-life.nl/webshop/product_info.php?products_id=1707 ;(
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:00:20 #135
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122522447
quote:
Omfg 8)7 Wat zijn sommige mensen toch stom
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122522473
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:47 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Ooh wat een heerlijk gesmikkel! :9

Saai krijgt vanavond haar eerste eendagskuiken! Hoop ik. Heb al panieksmsjes naar Nune verstuurd. Het beest wilde eerst niet los van z'n broertjes en zusjes, dus moest er al flink aan sjorren, zonder hem te ontdoen van benen en hoofd. Toen heb ik 'm in een zakje te badderen gelegd. Maar het zakje was lek, dus arme karel werd nat. Nu ligt ie los in een bakje een beetje te au bain marie-en. Heb 'm al een beetje geprikt, maar geen idee wanneer ie ontdooid is. En hij moet wel op tijd opgepeuzeld zijn, want als mijn vriend zo thuiskomt, dan zwaait er wat! Dit is toch wel redelijk grensverleggend voor een vegetarier :@
Dat loskoppelen! Ik herken het! Hoe vaak ik de eerste keren met dat zakje gerammeld heb. :@ inmiddels sjor ik ze diepgevroren met blote handjes los van elkaar.
Als je het kuiken de volgende keer een half dagje eerder uithaalt en laat ontdooien in de koelkast dan hoef je het niet te badderen. ;)

And be prepared voor eidooier wat eruit komt als poes gaat peuzelen. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122522728
Hahaha ja volgende keer haal ik hem op tijd uit de vriezer. Had ze net gekocht en wilde meteen voeren vandaar deze ongeduldige methode :D.

Hij ligt nu op een placemat. Ontdooid en wel, want ik kon er in knijpen. Ze moest hem niet :'). Toen poot eraf geknipt. Hielp niets. Mes in z'n buik, hup beest door de keuken, alles onder ;) . Nu begint ze wel wat te likken. Maar het is vooralsnog een groot mysterie voor haar. Het valt nu idd wel weer mee hoor, was even griezelen :D

Dat vega voer, jemig :{

UPDATE: Haar eerste kuiken zit erop! Behalve de kop die ging er echt niet meer in. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 29% gewijzigd door snkr-xxx op 05-02-2013 20:49:55 ]
pi_122525367
ik ben heel erg benieuwd wat mijn katten ermee gaan doen.
maar van vriendlief mogen de katten alleen op het balkon een kuiken oppeuzelen. dus nog even wachten tot het voorjaar en dan het balkon afzetten.
pi_122525475
Ja het werd hier net wel een beetje een kliederboel, heb de dweil maar even gepakt.

Wel fijn dat je vriend het er mee eens is ^O^ . Die van mij vindt het overdreven

[ Bericht 53% gewijzigd door snkr-xxx op 05-02-2013 20:59:39 ]
pi_122525586
Ik vind het knap van Saai! *O* De eerste keer en dan bijna alles op. :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:15:31 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122527082
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:50 schreef snkr-xxx het volgende:
Ja het werd hier net wel een beetje een kliederboel, heb de dweil maar even gepakt.

Wel fijn dat je vriend het er mee eens is ^O^ . Die van mij vindt het overdreven

Ach, dat komt vast nog wel als hij straks ook de veranderingen ziet. We zijn brok zoooo gewend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122534521
katten hebben hier onbeperkt brok staan(Freitag's Best Meal) en krijgen savonds KVV.
verder als snoepjes ge(vries)droogd vlees en als extra dus straks kuikens en verder nog even uitzoeken wat ik nog meer kan geven.
ik ben dus niet volledig vers aan het voeren maar dit bevalt tot nu toe erg goed.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:50 schreef snkr-xxx het volgende:
Ja het werd hier net wel een beetje een kliederboel, heb de dweil maar even gepakt.

Wel fijn dat je vriend het er mee eens is ^O^ . Die van mij vindt het overdreven

mijn vriend heeft met de katten meer zoiets van, jij hebt je ingelezen dus jij weet wat het beste voor hun is.
maar hij voert zijn gekko's ook diepvries babymuisjes. dus als hij dat mag mag ik de katten 1dags kuikens geven. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 05-02-2013 23:17:01 ]
pi_122547136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:11 schreef loecje het volgende:
katten hebben hier onbeperkt brok staan(Freitag's Best Meal) en krijgen savonds KVV.
verder als snoepjes ge(vries)droogd vlees en als extra dus straks kuikens en verder nog even uitzoeken wat ik nog meer kan geven.
ik ben dus niet volledig vers aan het voeren maar dit bevalt tot nu toe erg goed.

[..]

mijn vriend heeft met de katten meer zoiets van, jij hebt je ingelezen dus jij weet wat het beste voor hun is.
maar hij voert zijn gekko's ook diepvries babymuisjes. dus als hij dat mag mag ik de katten 1dags kuikens geven. :P
Wat ik erg makkelijk vind om bij te geven is lamshart, om lekker op te kauwen en ook voor evt wat extra taurine. Ik gebruik het soms ook een beetje om het hoge botpercentage van Tinlo een beetje uit te balanceren. Ook kippennekjes vind ik wel leuk om bij te geven, dat schijnt een goed beginnersknaagsel te zijn. Spiervlees ook altijd goed. Zolang het maar geen varken is, eigenlijk. Verder ben ik ook pas een beginner hoor, dus er zijn hier vast wel mensen die je nog verder kunnen helpen :).

Ik heb me ook ingelezen van tevoren, maar volgens mij vindt ie dat ik er uberhaupt teveel mee bezig ben, ben pas ook weer betrapt tijdens het inlezen over de ca:p verhouding. Maar ja ik wil wel het beste voor de poes en ik ben de baas, dus ;). En, ik vind het gewoon heel interessant!

Vandaag krijg ik als het goed is, het boek van Tannetje Koning binnen, ben benieuwd :).
pi_122604018
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:06 schreef snkr-xxx het volgende:
Saai is nog even niet op eliminatiedieet, het gaat wel goed eigenlijk! Wel ben ik gestart met probiotica.
Saai krijgt meestal alle Tinlo smaakjes afgewisseld en wat runder of lamshart extra voor de tandjes. Vandaag was het zo ver: ze kreeg ze haar eerste kippennek en het ding was binnen no time weg :o . De hamer is dus onaangeroerd gebleven.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122633457
quote:
12s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:12 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha ;) mooie hond! Van jou?
pi_122635767
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Haha ;) mooie hond! Van jou?
Sinds 19 december :D
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122637750
quote:
12s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:12 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat eet ze daar op de foto? En is het een snack of maaltijd? Het ziet er uit als iets wat mijn schrok-op labje ook wel even bezig zou kunnen houden namelijk!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:23:34 #148
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122638080
Zo een gedroogde luchtpijp toch?
Die van mij zijn er gek op, ik zaag die in stukken _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122638917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat eet ze daar op de foto? En is het een snack of maaltijd? Het ziet er uit als iets wat mijn schrok-op labje ook wel even bezig zou kunnen houden namelijk!
Dit is een snack.
Gedroogde runderluchtpijp,je hebt het ook vers dan heet het runderstrot .
Gedroogd geeft het geen rommel of vlekken en beide varianten zijn zo te koop.
Vers de hoeveelheid even in de gaten houden ,het valt onder de organen dus kan laxerend werken .
Je hebt ook een hertenversie die is wat kleiner .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122638923
Oh, doormidden zagen klinkt goed. Dat betekend dat die schrokop van mij er misschien wat langer dan 2 minuten op kan knagen voor ze 't op heeft :')

Ik ben al een tijdje op zoek naar een beetje stevige maar wel verantwoorde snacks waar ze lekker lang werk mee heeft, maar nog niet zo veel gevonden. Nu uit pure armoe maar zo'n enorm dik gerookt/gedroogd dinosaurusrunderbot aangeschaft maar dat vind ik toch niet prettig vanwege de eventuele splinters en haar tanden... Het gaat nu nog goed en ik zit ook als een havik op te letten elke keer als ze er aan knaagt, zodra het te ver afgeknaagd is gooi ik het weg i.v.m. het splintergevaar. Maar goed, ik heb dus helaas geen echt geschikt alternatief wat ze af en toe kan pakken om eens lekker op te knagen. Bullepezen doen het redelijk maar die zijn toch met een half uurtje vaak helemaal op. Pensstaafjes, gedroogde lamspezen, kippenhartjes, vleesstaafjes en gedroogde stukken slokdarm (plat) gaan er allemaal in no time doorheen. Iemand hier misschien nog een andere tip?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:46:56 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122638984
Dat luchtpijpgedoe is goedkoop groot en stevig, fijn spul ja!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122638986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dit is een snack.
Gedroogde runderluchtpijp,je hebt het ook vers dan heet het runderstrot .
Gedroogd geeft het geen rommel of vlekken en beide varianten zijn zo te koop.
Vers de hoeveelheid even in de gaten houden ,het valt onder de organen dus kan laxerend werken .
Je hebt ook een hertenversie die is wat kleiner .
Dan ga ik daar eens naar op zoek. Misschien kan mijn leverancier er wel aan komen, want de gewone dierenwinkels hier in de buurt doen daar niet zo aan. Hoe groter en hoe meer werk ze er mee heeft hoe beter, ze heeft een behoorlijke kauw behoefte.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:47:43 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_122639012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dan ga ik daar eens naar op zoek. Misschien kan mijn leverancier er wel aan komen, want de gewone dierenwinkels hier in de buurt doen daar niet zo aan. Hoe groter en hoe meer werk ze er mee heeft hoe beter, ze heeft een behoorlijke kauw behoefte.
Ik koop ze op show, paar stuks voor een tientje, die dingen zijn heel groot, ik doe er dan een jaar mee _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_122639103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, doormidden zagen klinkt goed. Dat betekend dat die schrokop van mij er misschien wat langer dan 2 minuten op kan knagen voor ze 't op heeft :')

. Iemand hier misschien nog een andere tip?
Gedroogde paardenlever ,zijn flinke brokken .
Gedroogde paardenstaart doen ze ook wel even mee .
hertengewei (wel vers)
gedroogde lekkerbek ( in de Bomann)

[ Bericht 2% gewijzigd door JerryLee op 08-02-2013 15:06:31 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122639286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik koop ze op show, paar stuks voor een tientje, die dingen zijn heel groot, ik doe er dan een jaar mee _O-
Ik lees net dat je ze ook makkelijk zelf kan drogen, misschien dat ik de slager hier er eens om vraag. Dan hang ik ze wel op een koel plekje te drogen en da's mooi goedkoop. Slager slacht zelf dus hij heeft vast luchtpijpen, en dan kunnen we meteen ook eens een lading pens bij hem halen. Nu kopen we dat nog bij onze leverancier maar de slager zei laatst dat we het bij hem gratis af kunnen halen op slachtdagen... Misschien toch wel de moeite waard!

@JerryLee: bedankt voor de tips :) Waar haal je die dingen? We hebben geen paardenslager hier in de buurt, dierenwinkels hier doen er niet aan en onze voerleverancier heeft deze dingen ook niet op voorraad (weet niet of ze er aan zou kunnen komen op een andere manier, maar zal vast aan de prijs zijn als we via haar bestellen). En hertengewei, ik ken wel een jager, maar hoe lang blijft dat 'vers'? Kan het gewoon een paar dagen in de kamer liggen zodat ze er af en toe op kan kauwen of is het dan te snel opgedroogd?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122639609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik lees net dat je ze ook makkelijk zelf kan drogen, misschien dat ik de slager hier er eens om vraag. Dan hang ik ze wel op een koel plekje te drogen en da's mooi goedkoop. Slager slacht zelf dus hij heeft vast luchtpijpen, en dan kunnen we meteen ook eens een lading pens bij hem halen. Nu kopen we dat nog bij onze leverancier maar de slager zei laatst dat we het bij hem gratis af kunnen halen op slachtdagen... Misschien toch wel de moeite waard!

@JerryLee: bedankt voor de tips :) Waar haal je die dingen? We hebben geen paardenslager hier in de buurt, dierenwinkels hier doen er niet aan en onze voerleverancier heeft deze dingen ook niet op voorraad (weet niet of ze er aan zou kunnen komen op een andere manier, maar zal vast aan de prijs zijn als we via haar bestellen). En hertengewei, ik ken wel een jager, maar hoe lang blijft dat 'vers'? Kan het gewoon een paar dagen in de kamer liggen zodat ze er af en toe op kan kauwen of is het dan te snel opgedroogd?
internetshops 6 voor een tientje bv.
http://www.bigdogcompany.(...)al_type=1&category=5
paardenlever heb ik van Antos
http://www.antos.eu/NL/producten/categorieen/paardenproducten/

Ik heb meestal 1 of 2 geweien per seizoen (ook van een jager )
Zaag ik zelf in handzame brokken ,wat niet gelijk gebruikt word gaat per portie in een zakje in de vriezer.
Dierenspeciaalzaken hebben ze ook ,maar die zijn in de regel erg oud/hard.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122639975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:04 schreef JerryLee het volgende:

[..]

internetshops 6 voor een tientje bv.
http://www.bigdogcompany.(...)al_type=1&category=5
paardenlever heb ik van Antos
http://www.antos.eu/NL/producten/categorieen/paardenproducten/

Ik heb meestal 1 of 2 geweien per seizoen (ook van een jager )
Zaag ik zelf in handzame brokken ,wat niet gelijk gebruikt word gaat per portie in een zakje in de vriezer.
Dierenspeciaalzaken hebben ze ook ,maar die zijn in de regel erg oud/hard.
Ik ga eens kijken. Die luchtpijp ga ik sowieso proberen, dat lijkt me echt iets voor 't labje. En hertengewei kan ik ook vast wel krijgen via de jager. Ze heeft echt iets stevigs nodig om lekker lang op te kauwen, de andere twee dames zijn wat dat betreft lekker makkelijk maar de jongste houdt wel van een uitdaging. En als ze niets heeft om te kauwen dan zoekt ze zelf iets zoals laatst de bril van mijn moeder die door de kat op de grond was gegooid :X dus ik kan maar beter zorgen voor een geschikt alternatief...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122674782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, doormidden zagen klinkt goed. Dat betekend dat die schrokop van mij er misschien wat langer dan 2 minuten op kan knagen voor ze 't op heeft :')

Ik ben al een tijdje op zoek naar een beetje stevige maar wel verantwoorde snacks waar ze lekker lang werk mee heeft, maar nog niet zo veel gevonden. Nu uit pure armoe maar zo'n enorm dik gerookt/gedroogd dinosaurusrunderbot aangeschaft maar dat vind ik toch niet prettig vanwege de eventuele splinters en haar tanden... Het gaat nu nog goed en ik zit ook als een havik op te letten elke keer als ze er aan knaagt, zodra het te ver afgeknaagd is gooi ik het weg i.v.m. het splintergevaar. Maar goed, ik heb dus helaas geen echt geschikt alternatief wat ze af en toe kan pakken om eens lekker op te knagen. Bullepezen doen het redelijk maar die zijn toch met een half uurtje vaak helemaal op. Pensstaafjes, gedroogde lamspezen, kippenhartjes, vleesstaafjes en gedroogde stukken slokdarm (plat) gaan er allemaal in no time doorheen. Iemand hier misschien nog een andere tip?
Splinters zijn voor zover ik weet alleen gevaarlijk bij gekookte botten. Voer je gekookt bot?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122679873
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Splinters zijn voor zover ik weet alleen gevaarlijk bij gekookte botten. Voer je gekookt bot?
http://www.jainatures.nl/p-42969-gerookte-botten/

Pas op met de grote gerookte botten (Dino-botten). Ze worden bijna allemaal geimporteerd uit China en je weet niet
a) wat voor beest het is (ja ja, rund? kan ook st bernhard zijn)
b) gerookt bot is gegaard en kan verschrikkelijk splinteren
c) je weet niet waarmee het geconserveerd is!

Tevens zet je de eiwitten om door verhitten ,waardoor ze het niet op kunnen nemen .
Zelfde als die hoefjes al dan niet gevuld (Veel te scherp) .
Varkensoren en snuit is ook af te raden ,al was het enkel al om het zoutgehalte,en de bizonhuid word in waterstofperoxide gebleekt,dus dat is ook niet dagelijks aan te raden .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 17:00:09 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122680142
Honden mogen toch helemaal geen varken?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122680766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:52 schreef JerryLee het volgende:

[..]

http://www.jainatures.nl/p-42969-gerookte-botten/

Pas op met de grote gerookte botten (Dino-botten). Ze worden bijna allemaal geimporteerd uit China en je weet niet
a) wat voor beest het is (ja ja, rund? kan ook st bernhard zijn)
b) gerookt bot is gegaard en kan verschrikkelijk splinteren
c) je weet niet waarmee het geconserveerd is!

Tevens zet je de eiwitten om door verhitten ,waardoor ze het niet op kunnen nemen .
Zelfde als die hoefjes al dan niet gevuld (Veel te scherp) .
Varkensoren en snuit is ook af te raden ,al was het enkel al om het zoutgehalte,en de bizonhuid word in waterstofperoxide gebleekt,dus dat is ook niet dagelijks aan te raden .
Oh ok! Gerookt bot! Heb ik zelf nooit; ik haal gewoon knoesten bij slager of slachthuis.
Dank voor de informatie :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122680888
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:00 schreef Harajuku. het volgende:
Honden mogen toch helemaal geen varken?
Meestal krijgt een hond niks van een varken, maar er is een theoretische kans dat een varken ziekte van Aujeszky had. De kans is niet heel groot, maar de hond gaat onherroepelijk dood als die het oploopt. Een kat ook trouwens.

Mensen merken niks van deze ziekte, net zomin als de varkens, dus vandaar dat het bij varken & mens een onopgemerkte besmetting kan zijn waar je hond aan sterft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122681022
Is inderdaad zo'n groot gerookt ding, en het lijkt mij rund en geen Sint Bernard gelukkig (die hebben niet zulke dikke poten :P ). En dat is dus inderdaad niet zo goed voor de tandjes en kan splinteren, dus vandaar dat ik extra goed oplet en het weg gooi zodra ze het naar mijn zin te ver hebben afgeknaagd. Zo'n groot bot rauw geven van de slager zou ook kunnen, maar dan blijft het niet zo best voor de tanden (want het gaat om een dragend bot van een volwassen rund) en dat geeft nogal vieze vlekken en luchtjes in huis ben ik bang. Nouja, niet alsof zo'n gerookt ding dan naar roosjes ruikt maar goed... dat rot iig niet :+ .

Edit wat betreft varkens: die oren en neuzen die je kan kopen als hondensnack zijn gerookt dus in dat geval gaat eventuele angst voor Aujeszky niet op; want dat geldt voor rauw vlees (of levende, zieke varkens). Dat er (te)veel zout in zit zou wel kunnen, dat weet ik niet. Onze honden krijgen heel soms wel eens zo'n oor als snack, kan niet zeggen dat ze daar tot nu toe slechter van zijn geworden.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 10 februari 2013 @ 11:02:57 #164
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_122705094
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Meestal krijgt een hond niks van een varken, maar er is een theoretische kans dat een varken ziekte van Aujeszky had. De kans is niet heel groot, maar de hond gaat onherroepelijk dood als die het oploopt. Een kat ook trouwens.

Mensen merken niks van deze ziekte, net zomin als de varkens, dus vandaar dat het bij varken & mens een onopgemerkte besmetting kan zijn waar je hond aan sterft.
Better safe than sorry me dunkt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_122709681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:30 schreef Miss_Isis het volgende:
.

Dat er (te)veel zout in zit zou wel kunnen, dat weet ik niet.
Lik er eens aan . :9
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122711808
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:42 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Lik er eens aan . :9
Hehehe, nee dank je, ik geloof je wel op je woord :9

Ik lik liever niet aan dat soort zoutige stinkende dingen als ik het kan voorkomen...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122751720
Mijn pup is gek op kauw dingen, wel voorlopig nog niet te harde dingen natuurlijk :P
We hebben nu een zak kippenpoten gekocht en die gaan er ook goed in. Hij had zelf een luchtpijp uitgekozen bij de dierenwinkel en die was ook zo op.
We gaven trouwens eerst half brok en half kvv, maar de brokken gaan de deur uit.. geen diarree meer *O*
pi_122911368
Vanmiddag 2 kilo muis halen voor de fretsels :)
http://www.prooidier.nl (Hilversum)
pi_122911644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:23 schreef MaGNeT het volgende:
Vanmiddag 2 kilo muis halen voor de fretsels :)
http://www.prooidier.nl (Hilversum)
De Xs,S,M,L of XL :9~
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122912165
Deze week viel het me op dat mijn kat wat viezige oortjes had, probeerde het ook een beetje weg te halen. Alleen maar hetgeen wat echt al helemaal eruit was gekomen hoor, want rommelen in haar oren doe ik liever niet. Vandaag ben ik vrij, dus kon ik haar oren eens goed bij daglicht bewonderen. En het ziet er vrij afgrijselijk goor uit. Ook een beetje warme oren, dus om 15.10 vertrekken we even richting DA. Het lijkt me bijna een oorontsteking.

Nu vroeg ik me af, of jullie kenners misschien denken dat dit ook iets met ontgiften te maken kan hebben? Of is dat dan meestal niet zo extreem? Ze is ook al vanaf kerst over op rauw, dus zouden dat soort verschijnselen dan niet al weg moeten zijn? Anyway, dit is puur even ter extra info, zal de DA er ook wel even naar vragen, maar die weet niet zoveel van rauw voer ;)

Ohja, ik ga meteen profiteren van de gratis gebitscontrole die veel dierenartsen aanbieden deze maand, ben benieuwd :)
pi_122916710
Ik heb een vraagje over wat verstandig is m.b.t. vers voeren, hoop dat er hier mensen zijn die er wat zinnigs over kunnen zeggen of ervaring hebben.

Het zit zo; kennissen van ons hebben sinds kort een nieuw pupje, een jack russell reutje van nu een maand of 3/4 oud. Het is de bedoeling dat wij op de kleine smurf gaan passen als zij weekendjes weg gaan of op vakantie zijn (iets wat met enige regelmaat voorkomt). Hij loopt dan hier gewoon met onze drie teefjes en de andere dieren mee in de roedel. Nou krijgen onze honden dus uitsluitend KVV en af en toe wat BARF dingen, maar pupje eet brokjes (standaard droogvoer met als hoofdbestanddeel granen). Zijn baasjes (met name 't vrouwtje) staan niet open voor overzetten op rauw voer (want eng, botjes, rauwe kip, drama's, rampscenario's, dood hondje, etc.). Hij heeft hier echter al wel een keer een beetje KVV met een stukje kippennek gegeten toen ze op bezoek waren en geen brokjes mee hadden terwijl pupje ernstig honger had. Dit ging helemaal goed, pupje was dolenthousiast, at het bakje schoon leeg en heeft later die dag ook nergens last van gehad in de zin van spugen of diarree o.i.d.

Nu mijn vraag: zou het schadelijk zijn als pupje in zijn weekenden/weekjes hier met onze honden KVV mee-eet of kan hij beter dezelfde brokjes eten die hij thuis ook krijgt? Ik wil natuurlijk niet z'n maag/darmstelseltje overhoop gooien elke keer door hem te vaak te laten switchen. Maar aan de andere kant is KVV en BARF gewoon kwalitatief goed voer, scheelt het in de ontlasting en vindt het hondje het ook nog eens erg lekker. Plus, hij is er langer mee bezig dan z'n brokjes waardoor hij eerder verzadigd zal zijn (volgens zijn baasjes schrokt hij de brokjes namelijk binnen no time naar binnen en lijkt hij daarna nog steeds honger te hebben). Kortom, hoe schadelijk is het eigenlijk om af te wisselen tussen KVV/BARF in de vakanties en brokjes thuis?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122916878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef JerryLee het volgende:

[..]

De Xs,S,M,L of XL :9~
Zit nu in de Subway.
Denk dat het de L wordt :)
pi_122920969
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik heb een vraagje over wat verstandig is m.b.t. vers voeren, hoop dat er hier mensen zijn die er wat zinnigs over kunnen zeggen of ervaring hebben.

Het zit zo; kennissen van ons hebben sinds kort een nieuw pupje, een jack russell reutje van nu een maand of 3/4 oud. Het is de bedoeling dat wij op de kleine smurf gaan passen als zij weekendjes weg gaan of op vakantie zijn (iets wat met enige regelmaat voorkomt). Hij loopt dan hier gewoon met onze drie teefjes en de andere dieren mee in de roedel. Nou krijgen onze honden dus uitsluitend KVV en af en toe wat BARF dingen, maar pupje eet brokjes (standaard droogvoer met als hoofdbestanddeel granen). Zijn baasjes (met name 't vrouwtje) staan niet open voor overzetten op rauw voer (want eng, botjes, rauwe kip, drama's, rampscenario's, dood hondje, etc.). Hij heeft hier echter al wel een keer een beetje KVV met een stukje kippennek gegeten toen ze op bezoek waren en geen brokjes mee hadden terwijl pupje ernstig honger had. Dit ging helemaal goed, pupje was dolenthousiast, at het bakje schoon leeg en heeft later die dag ook nergens last van gehad in de zin van spugen of diarree o.i.d.

Nu mijn vraag: zou het schadelijk zijn als pupje in zijn weekenden/weekjes hier met onze honden KVV mee-eet of kan hij beter dezelfde brokjes eten die hij thuis ook krijgt? Ik wil natuurlijk niet z'n maag/darmstelseltje overhoop gooien elke keer door hem te vaak te laten switchen. Maar aan de andere kant is KVV en BARF gewoon kwalitatief goed voer, scheelt het in de ontlasting en vindt het hondje het ook nog eens erg lekker. Plus, hij is er langer mee bezig dan z'n brokjes waardoor hij eerder verzadigd zal zijn (volgens zijn baasjes schrokt hij de brokjes namelijk binnen no time naar binnen en lijkt hij daarna nog steeds honger te hebben). Kortom, hoe schadelijk is het eigenlijk om af te wisselen tussen KVV/BARF in de vakanties en brokjes thuis?
KVV kan weinig kwaad lijkt me ,het afraden van combi is volgens sommige ook al achterhaald .
K.V.V is beter te verteren dan brok dus ik voorzie weinig problemen
Gezien het feit dat het een schrokop is ,kan je wat BARF betreft beter opletten .
Brokkenhonden kauwen in de regel minder ,en bij een te groot stuk komt de hele handel er dan weer uit .
Het enige wat mijn inziens kan gebeuren is dat wanneer hij weekjes geweest is en thuis terug naar brok gaat ,de kans is dat hij zijn brokken niet zo lekker meer vind .

Ben er hier 1 aan het overzetten op BARF (via K.V.V aangezien ze te snel at),raakte haar brokken na twee weken niet meer aan .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122925717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:26 schreef JerryLee het volgende:

[..]

KVV kan weinig kwaad lijkt me ,het afraden van combi is volgens sommige ook al achterhaald .
K.V.V is beter te verteren dan brok dus ik voorzie weinig problemen
Gezien het feit dat het een schrokop is ,kan je wat BARF betreft beter opletten .
Brokkenhonden kauwen in de regel minder ,en bij een te groot stuk komt de hele handel er dan weer uit .
Het enige wat mijn inziens kan gebeuren is dat wanneer hij weekjes geweest is en thuis terug naar brok gaat ,de kans is dat hij zijn brokken niet zo lekker meer vind .

Ben er hier 1 aan het overzetten op BARF (via K.V.V aangezien ze te snel at),raakte haar brokken na twee weken niet meer aan .
Mwah, als hij thuis de brokjes niet meer blieft is dat niet ons probleem natuurlijk :9 Wie weet dat z'n baasjes dan wel na gaan denken over ander voer (vast niet, maar goed :') ). Ik maakte me vooral een beetje zorgen om het idee van brok/KVV afwisselen en dat dat niet zo goed zou zijn, maar goed om te lezen dat dat al achterhaalt lijkt.

En dat schrokken ken ik inderdaad van onze eigen jongste (labje dat haar hele leven al BARF/KVV krijgt), die heeft toen ze een paar maand oud was een keer een eendennek in z'n geheel naar binnen geschoven. Dat kwam er een klein uurtje later ook in z'n geheel weer uit, en sindsdien kauwt ze gelukkig keurig op d'r voer :P Het oppaspupje is 'maar' een Jack Russell dus een nek is heel wat meer werk voor zo'n kleintje; dat krijgt hij niet zomaar weg zonder te kauwen. En misschien komt hij hier volgend weekend al voor het eerst logeren dus dan kunnen we hem er mooi vast aan laten wennen (mits de baasjes natuurlijk bereid zijn hun arme kleine hummeltje bloot te laten stellen aan zulke enge dingen als rauw vlees, pens en kippen- of eendennekjes - oh gruwel!).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122942796
Ik denk niet dat het kwaad kan om het hondje af en toe KVV of barf-dingetjes te laten eten.
Doe het wel echt pas als de eigenaren er ook 100% achter staan. Mocht er onverhoopt een keer een slechte reactie op de KVV of een botje komen, dan zijn jullie daar tenminste gezamenlijk verantwoordelijk voor.
pi_122942809
Oh ja, Saai had geen ontstoken oren, wel veel smeer en een geïrriteerde gehoorgang. En ze begonnen weer over RC, vermoeiend!

Haar gebit was nog wel steeds prachtig, en dat zonder brokjes ;)

[ Bericht 40% gewijzigd door snkr-xxx op 16-02-2013 09:42:45 ]
pi_122943081
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:13 schreef snkr-xxx het volgende:
Oh ja, Saai had geen ontstoken oren, wel veel smeer en een geïrriteerde gehoorgang. En ze begonnen weer over RC, vermoeiend!
Epi-Otic gehad,of een lekkere shot AB :9
Tja Volvo heeft een nieuwe V40 uit
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122943090
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:13 schreef snkr-xxx het volgende:
Oh ja, Saai had geen ontstoken oren, wel veel smeer en een geïrriteerde gehoorgang. En ze begonnen weer over RC, vermoeiend!

Haar gebit was nog wel steeds prachtig, en dat zonder brokjes ;)
geen koolhydraten,geen plak
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122950045
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:12 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik denk niet dat het kwaad kan om het hondje af en toe KVV of barf-dingetjes te laten eten.
Doe het wel echt pas als de eigenaren er ook 100% achter staan. Mocht er onverhoopt een keer een slechte reactie op de KVV of een botje komen, dan zijn jullie daar tenminste gezamenlijk verantwoordelijk voor.
Ik denk dat we het maar voor gaan stellen aan de baasjes, mochten ze het er echt niet mee eens zijn dan moeten ze maar gewoon een voorraad brokjes meegeven en dan krijgt hij dat als hij hier is. We zouden sowieso niet iets voeren wat de baasjes écht niet willen natuurlijk. 't is alleen wel jammer dat ze soms zo overtuigd van hun eigen ideeën zijn zonder zich in gelezen of verstand van zaken te hebben :')

Fijn trouwens dat Saai geen oorontsteking had! En mooie schone tandjes op de koop toe, altijd prettig :) Onze poezen (bijna 12, bijna 9 en 2,5) hebben ook nog steeds een prachtig gebit en bij de middelste hond (bijna 4) merk ik duidelijk verbetering sinds ze KVV en BARF eet. Eerst had ze al wat plak (is ze gevoelig voor, klein ras) maar dat is een stuk minder nu.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_122950289
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:43 schreef JerryLee het volgende:

[..]

geen koolhydraten,geen plak
Gaat niet altijd op. Een van mijn katten had en heeft tandsteen en de overstap naar KVV heeft dat niet verminderd. Als een dier er gevoelig voor is dan zal dat zo blijven. Maar vooralsnog heeft hij geen gebitsreiniging nodig gehad met zijn 8 jaar, dus wellicht dat ik de achteruitgang wel heb kunnen vertragen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122950892
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gaat niet altijd op. Een van mijn katten had en heeft tandsteen en de overstap naar KVV heeft dat niet verminderd. Als een dier er gevoelig voor is dan zal dat zo blijven. Maar vooralsnog heeft hij geen gebitsreiniging nodig gehad met zijn 8 jaar, dus wellicht dat ik de achteruitgang wel heb kunnen vertragen.
Meer knagen ....
Kat is 8.
Hoe lang staat hij al op K.V.V ?
Zal het tandsteen zich niet gevormd hebben voor de overschakeling.
Gemalen voeding (K.V.V ) heeft weinig tot geen reinigende werking.
Tevens zijn niet alle K.V.V graan/rijstvrij (B.V Carnibest )
Zet hem maar op BARF en/of prooidieren en kijk dan nog eens na een jaar

[ Bericht 1% gewijzigd door JerryLee op 16-02-2013 15:25:41 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122953071
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:18 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Meer knagen ....
Kat is 8.
Hoe lang staat hij al op K.V.V ?
Zal het tandsteen zich niet gevormd hebben voor de overschakeling.
Gemalen voeding (K.V.V ) heeft weinig tot geen reinigende werking.
Tevens zijn niet alle K.V.V graan/rijstvrij (B.V Carnibest )
Zet hem maar op BARF en/of prooidieren en kijk dan nog eens na een jaar
Hij had wat tandsteen voor ik met KVV begon en de aanzet is in hetzelfde tempo doorgegaan.
Ik koop geen Carnibest, maar BARFen en prooidieren (en dan vooral het maatwerk hiervan) daar kies ik niet voor. Ze krijgen van tijd tot tijd een kippendijtje of kippenek en daar blijft het bij. Mijn experimenten met karkassen en eendagskuikens hebben bij dit exemplaar sowieso jammerlijk gefaald. :')

Maar ach, gezien zijn aanleg en de mate van tandsteen die hij nu heeft ( en waar hij absoluut geen last van heeft) ben ik tevreden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123242492
Is dit ook goed voor ratten?
Twiddel
pi_123242908
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:55 schreef summer2bird het volgende:
Is dit ook goed voor ratten?
Volgens mij kunnen ratten best wel een eendagskuiken, KVV of wat ander vlees waarderen. :Y Ik heb er weleens wat over gelezen op voernatuurlijk, misschien kun je daar eens kijken, ik weet zelf te weinig van ratten om er veel over te kunnen zeggen.
pi_123243002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:08 schreef Nune het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ratten best wel een eendagskuiken, KVV of wat ander vlees waarderen. :Y Ik heb er weleens wat over gelezen op voernatuurlijk, misschien kun je daar eens kijken, ik weet zelf te weinig van ratten om er veel over te kunnen zeggen.
Rauw?
Twiddel
pi_123243018
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Rauw?
Ja, rauw.
pi_123243061
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:12 schreef Nune het volgende:

[..]

Ja, rauw.
Ik zie namelijk ook wel eens gedroogd vlees liggen, mag dat ook?

Ik geef ze ook wel eens een stukje kipfilet of ander broodbeleg :)
Twiddel
pi_123243150
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik zie namelijk ook wel eens gedroogd vlees liggen, mag dat ook?

Ik geef ze ook wel eens een stukje kipfilet of ander broodbeleg :)
Dat durf ik niet te zeggen, zo ver reikt mijn kennis niet. Heb je al eens gekeken op een rauw voer site of een rattenforum? Ik denk dat er daar meer info beschikbaar is. :)
pi_123243194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:16 schreef Nune het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, zo ver reikt mijn kennis niet. Heb je al eens gekeken op een rauw voer site of een rattenforum? Ik denk dat er daar meer info beschikbaar is. :)
Ik zal eens kijken, bedankt! ^O^
Twiddel
pi_123407557
Ik heb een droogmachine gekocht en nu kan ik zelf snacks maken. *O*


Gedroogde kippenmaag


Gedroogd spiervlees van paard, ree en kalkoen

Nu zit er kabeljauwfilet en garnalen in. En dat ruik je best wel. :')
pi_123408201
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef Nune het volgende:
Ik heb een droogmachine gekocht en nu kan ik zelf snacks maken. *O*

[ afbeelding ]
Gedroogde kippenmaag

[ afbeelding ]
Gedroogd spiervlees van paard, ree en kalkoen

Nu zit er kabeljauwfilet en garnalen in. En dat ruik je best wel. :')
Mooi ,hoor
Welk merk/model ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123408358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Mooi ,hoor
Welk merk/model ?
Een Bomann.
pi_123408452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef Nune het volgende:

[..]

Een Bomann.
Haalde ik er niet uit aan de gleufjes (foto 2 )
Heb ik dezelfde ,heb je er zo uit met 3,- per ons voor eend of ree
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123408499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Haalde ik er niet uit aan de gleufjes (foto 2 )
Heb ik dezelfde ,heb je er zo uit met 3,- per ons voor eend of ree
Ja inderdaad! Ik vind het een fijne prijs voor zo'n droogmachine, kun je je geen buil aan vallen. :D
pi_124174036
Er is een nieuwe kat hier, vanaf dinsdag. Hij heet Muis, komt uit het asiel en is in niet zo'n denderende staat als ik graag zou willen. Vieze ogen, klittende vacht maar ook heeft hij tandvleesontstekingen en woekeringen van het tandvlees. In het asiel zijn twee rotte kiezen verwijderd. Omdat Muis zo'n pijn in zijn bek had besloot ik hem KVV te geven - hij kreeg een stukje spiervlees om te proberen en daarna weigerde hij alle KVV. :D Muisje eet nu dus al mee met de andere twee! Hopelijk verbetert zijn gebit en hoeven zijn andere kiesjes er niet uit.

pi_124181210
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Rauw?
De eerste rat die z'n potje kookt moet ik nog tegenkomen en heb er toch een stuk of 20 gehad.

:P
pi_124657124
Heeft er hier iemand ervaring met een rauw nierdieet voor katten?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:34:12 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124657397
Alleen met honden. Moet je op percentage fosfor en eiwitten letten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_124657459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:28 schreef Nune het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een rauw nierdieet voor katten?
Ik ben met KVV begonnen nadat een van mijn katten nierfalen kreeg en ik goede verhalen hoorde. Ze at het smakelijker dan die saaie dieetbrokken maar na een jaar ( en alsmaar verslechterende nierwaarden) is ze overleden.
Ik heb geen idee welke rol KVV hierin gespeeld heeft, maar ze heeft haar laatste maanden in ieder geval wel lekker kunnen smullen. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:51:33 #200
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124658216
Ik heb toentertijd heel veel waardes naast elkaar gelegd, met hondenvoer dan, en dat scheelde vrij weinig met een dieetbrok. Carnibest heb ik toen bekeken en dat betrof voornamelijk verschillen van 1-2%.

Qua waardes maakte het dus niets uit, verder ligt het aan je voorkeur voor brok of rauw denk ik. Ik zou gewoon die waardes eens naast elkaar leggen want je hoort er wel degelijk goede dingen over.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_124658965
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:35 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik ben met KVV begonnen nadat een van mijn katten nierfalen kreeg en ik goede verhalen hoorde. Ze at het smakelijker dan die saaie dieetbrokken maar na een jaar ( en alsmaar verslechterende nierwaarden) is ze overleden.
Ik heb geen idee welke rol KVV hierin gespeeld heeft, maar ze heeft haar laatste maanden in ieder geval wel lekker kunnen smullen. O+
Ach gos. Gelukkig heeft ze inderdaad nog lekker kunnen eten ja. :Y
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:51 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb toentertijd heel veel waardes naast elkaar gelegd, met hondenvoer dan, en dat scheelde vrij weinig met een dieetbrok. Carnibest heb ik toen bekeken en dat betrof voornamelijk verschillen van 1-2%.

Qua waardes maakte het dus niets uit, verder ligt het aan je voorkeur voor brok of rauw denk ik. Ik zou gewoon die waardes eens naast elkaar leggen want je hoort er wel degelijk goede dingen over.
Mijn voorkeur is rauw, het fosfor is goed naar beneden te brengen en de eiwitten van vlees zijn kwalitatief goed dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik zit me vooral af te vragen over extra's, ik lees op sommige sites dat dingen zoals gekookt eiwit, ghee en zalmolie waardevolle dingen zijn om toe te voegen maar niet echt ervaringen van mensen. Alleen dat het gegeven wordt. En over percentages, want de een zegt max. 15% bot en de ander zegt weer max. 10%. Ik wil Muis geen tekorten aan doen.

Omdat ik een n00b ben wat betreft nierkatten en ik deze vraag toch in mijn hoofd heb dacht ik, ik vraag het eens even hier. :D
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:15:01 #202
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124659440
Ikzelf denk dat als wij eerder hadden geweten dat Max nierfalen had en rauw hadden gevoerd, dat ie dan ouder was geworden.

Ben jij er op tijd bij of is het al ver? Als je erop tijd bij bent en je bent voorstander van rauw zou ik het gewoon proberen. Je kan dan elke 3 maand of zo wel even de waardes laten checken voor de zekerheid.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_124659863
Nee ik ben er op tijd bij hoor, hij krijgt ook al ongemalen rauw en verder niks anders. Hij eet alles wat ik hem voorzet dus ik heb er gelukkig een makkelijke kat aan. :) Maar als het beter kan dan kan het beter, zoals het toevoegen van vet, en daar ben ik nu op zoek naar. Laat hem inderdaad over een paar maanden weer checken.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:30:06 #204
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124660283
Oh je bent echt op zoek naar dingen die je misschien zou moeten toevoegen, dat kan ik je ook niet vertellen :o

Kunnen ze dat straks ook niet uit de waardes halen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_124660326
Weet ik niet, eigenlijk. Goede vraag. :D Ga ik dinsdag even vragen aan de DA, en als zij het niet weet dan mail ik even een pro-vers DA.
pi_124788462
Is er hier nog iemand die ik kan verblijden met zo'n 1,5kg gratis Darf (kat)? Mijn prinsessenbeest heeft er na 1kg alweer genoeg van. Oh ja, ik woon in Utrecht.

http://www.darf.info/
pi_124841035
Trouwens, nog iets anders: Saai wilde van de een op de andere week geen rauw meer. Geen Tinlo, Carnibest, Darf, geen kippenekje, geen kuiken. Niks!

Ze nam twee happen en draaide d'r kont weer om. Nu eet ze dus maar even natvoer, want ze moet wel eten natuurlijk. En dat schrokt het vreetzakje wel gewoon op. Hebben jullie katten/honden ook wel eens periodes dat ze rauw niet blieven? En, zijn ze later dan toch weer rauw gaan eten? Het ging juist zo lekker, pfft ;).
  Moderator maandag 8 april 2013 @ 06:56:54 #208
225562 crew  Speedfight
pi_125019514
Ik heb een kitten van 7 maanden met een hele heftige voedselallergie.

Na alles geprobeerd te hebben en zelfs hypo-allergenen voeding niet werkt, raadde de dierenarts over te stappen op haaksbarf.
Alleen, vanwege die voedselallergie konden we natuurlijk geen kip, rund of eend proberen als eerste voeding.

Nu hebben we een rolletje paard (eigenlijk voor honden, maar zou geen kwaad kunnen). Hij heeft altijd brokjes gegeten, natvoer eet ie niet, eveneens geen plakjes worst. Dus je raad het al, hij eet het niet.

Ik heb het gistermiddag warm gemaakt en neergezet, uiteindelijk brokjes erdoorheen gedaan en nu heeft ie nog steeds niet gegeten. Omdat ik dit te lang vind voor een kitten heb ik toch maar een bakje brokjes erbij gezet.

Heeft iemand tips wat misschien kan helpen dat ie t op zn minst probeert te eten en niet alleen ruikt en weg loopt?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_125020077
en die brokjes heeft hij vervolgens wel gegeten?
Heb je het beestje al eens koolvis of andere vis voorgezet?
  Moderator maandag 8 april 2013 @ 09:51:33 #210
225562 crew  Speedfight
pi_125021400
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:30 schreef computergirl het volgende:
en die brokjes heeft hij vervolgens wel gegeten?
Heb je het beestje al eens koolvis of andere vis voorgezet?
Nee de brokjes vist ie er ook niet uit, hij ruikt eraan en loopt weer weg.
Heb hem nooit vis gegeven, maar durf niet echt zelf te experimenteren vanwege zn allergie.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 8 april 2013 @ 09:55:51 #211
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_125021477
Doe eens wat vlees op je vinger en kijk of ie t zo wel eet.

Misschien ervaart ie zijn voerbakje als negatief omdat ie daar altijd last van heeft gekregen of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_125022153
Eet hij natvoer? Dan zou ik gewoon beginnen met door natvoer mengen. Steeds iets meer vlees en minder nat.
Succes! Het kan erg lastig zijn..
pi_125023847
Ik zou het ook eerst proberen te mengen met natvoer. Aangezien ie niet alles kan hebben, kun je misschien eens kijken naar natvoer van Integra:

http://www.zooplus.nl/sho(...)tegra/natvoer/183171

Wel cool trouwens, zo'n enigszins Pro-verse DA!
pi_125024323
een scheut warm water door het kvv wil soms ook helpen.
pi_125025758
quote:
17s.gif Op maandag 8 april 2013 06:56 schreef Speedfight het volgende:

Heeft iemand tips wat misschien kan helpen dat ie t op zn minst probeert te eten en niet alleen ruikt en weg loopt?
Op z'n pootje (of om z'n bekkie) smeren. Bij het wassen proeft hij het dan vanzelf. Wel heel dun smeren anders kan hij het afschudden en dan vliegen de klodders je om de oren.

Als hij de haaksbarf echt niet blieft zou je ook nog de wat exotischere smaken van andere KVV merken kunnen proberen, wie weet zit er iets tussen wat hij wel lust.
  maandag 8 april 2013 @ 12:35:57 #216
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_125025862
Ik merk ook dat paard niet altijd in goede aarde valt, zeker niet als ze het hele versvlees nog niet kennen. Lam enzo werkt meestal beter. Of konijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_125025901
gezien het eliminatiedieet zou ik proberen om hem eens paard te geven,maar dan niet de kvv variant .
Dus gewoon een stuk onbewerkt paardenvlees .

Samenstelling honden .katten K.VV verschilt toch wel ;

Mag mijn kat kvv voor honden en andersom?

In veel gevallen kan dat prima. De verschillen tussen honden- en katten-kvv kunnen zijn:
- meer eiwit in de kvv voor katten
- minder tot geen granen en/of groenten in de kvv voor katten
- geen pens in de kvv voor katten
- minder bot in de kvv voor katten

Als je een kvv hebt zonder granen en groenten kun je die prima aan de kat voeren. Veel katten lusten geen pens, maar het is niet perse slecht voor ze. Een kvv voor katten is altijd voor honden geschikt, maar omdat de kvv voor katten duurder is wordt dit niet vaak gegeven.

Denk dat er pens in de haaks zit
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_125025988
Waarom geen eend trouwens? Dat wordt meestal juist gegeven aan katten met een voedsel allergie. Anders misschien nog konijn, lam of kalkoen?
  maandag 8 april 2013 @ 12:48:23 #219
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_125026170
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:41 schreef Dragonberry het volgende:
Waarom geen eend trouwens? Dat wordt meestal juist gegeven aan katten met een voedsel allergie. Anders misschien nog konijn, lam of kalkoen?
Allergie voor gevogelte lijkt me, anders werkt eend of kalkoen inderdaad uitstekend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_125319818
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_128542959
Zijn we vegetarisch geworden ?

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:06:11 #222
403571 PepperPotts
Will that be all, mr Stark?
pi_128561708
Toen onze hond een pup was ontdekten we dat hij een heftige glutenallergie had, dus zijn we al vrij snel overgeschakeld op KVV, de katten volgden daarna ook omdat we er toen natuurlijk logisch over na gingen denken. Ben dus een BARF/KVV-voorstander omdat ik vind dat het eten van de dieren zoveel mogelijk overeen moet komen met wat ze 'in het wild' zouden eten.

Bekkies zijn schoon, vachtjes glimmen, keutels ruik je amper en zowel beestje als baasje is dik tevreden :)
pi_128562772
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:03 schreef JerryLee het volgende:
Zijn we vegetarisch geworden ?

[ afbeelding ]
Die van mij is wel gek op groente..

Hier nog steeds op KVV trouwens, verschillende soorten, ook nog erg tevreden. Alleen heb ik een hekel aan het portioneren ervan.
pi_129553543
Ik begrijp mijn kat niet meer. Ik had één kat en die heb ik direct op kvv gezet. Vond ze prima. Toen kreeg ik er een kitten bij: ook op kvv. Deed het er ook prima op en vond het heerlijk. Ik wisselde steeds twee merken af en mevrouw at met smaak.

Aangezien de twee katten niet samengingen, heb ik de eerste kat omgeruild met één van mijn ouders. Die dame wil geen kvv, dus die krijgt brokken (helaas :( ). Dat ging een maand of twee goed en nu wil mijn voormalig kitten van de ene op de andere dag ook geen kvv meer. Ook het andere merk niet. Ze heeft honger, maar al 1,5 dag nauwelijks gegeten. Ik begrijp het niet, maar ik wil haar eigenlijk ook niet op brokken zetten (die lust ze nog wel). Iemand die dit wel eens gehad heeft en weet wat ik eraan kan doen? Gewoon veel geduld hebben? Toegeven?
pi_129553699
ze wil nog wel andere dingen eten?
zo niet dan zou ik eerst een medische oorzaak uitsluiten
pi_129553855
Pfft weer een rondje dierenarts dus? Die man wordt rijk van mij :(

Ze had een beschadiginkje aan haar oog en daar moest ik zalf op smeren. Dat vond ze niet leuk, dus ze kwam al niet meer kijken als ze eten kreeg. Eigenlijk ben ik maandag gestopt met zalf smeren en sindsdien moet ze het niet meer. Maar brokjes en gevriesdroogde kippensnackjes wel.

Wat voor een medische oorzaak zou er kunnen zijn?
pi_129554310
als ze echt niet wil eten, ook geen natvoer, brokjes of zoiets zou ik bij de dierenarts zitten ja. maar dat is misschien ook door ervaring met mijn eigen katten.
maar zolang ze nog andere dingen wil eten is dat misschien niet nodig.

een kat laat niet snel merken dat ze zich niet lekker voelt. maar als de eetlust minder is dan is er meestal wel iets aan de hand.
pi_129554461
Ja, maar de eetlust is dus niet minder. Wel anders. Ik heb haar nu ander natvoer gegeven (volledig tegen mijn principes in, want ik wil graag kvv voeren) en dat eet ze gewoon op. Brokjes eet ze ook, maar dat wil ik haar eigenlijk ook niet geven. Maarja, ze moet wel iets eten.
pi_129554518
dan zou ik terug gaan naar goed volledig natvoer. en dit langzaam weer mengen met KVV.
pi_129554557
Hmm, dat moet dan maar. Ik begrijp niet goed waarom ze dit nou ineens doet (en dat zou ik zo graag willen weten). Maar bedankt voor je advies!
pi_129554634
lekker eigenwijs zijn :)
pi_129554790
Dat kan ik ook. Beetje jammer alleen dat ik ook leververvetting graag wil voorkomen :(
Ik zal morgen eens langs de poelier gaan. Kijken of ik kippennekken kan vinden (en of ze die dan wel wil). En anders... heb ik weinig andere keuze dan toch maar gewoon voer te gaan voeren :(
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:25:53 #233
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129555267
Als ze gewoon zit te zeuren zou ik niet teveel andere dingen gaan aanbieden, dan weet ze dat t zin heeft om te gaan zitten zeuren.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_129555385
Ze zeurt niet echt. Pas vanavond kwam ze kijken voor eten (gisteravond voor het laatst gegeten). Ik bedoel: ze mag van mij best even blijven zitten, maar ik wil geen leververvetting. Dus ik weet ook niet zo goed hoe ik die balans nu vind....
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:32:48 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129555553
Met zeuren bedoel ik dat er geen probleem is behalve dat ze ineens blijkbaar geen zin meer heeft in KVV.

Welk merk voer je? Hebben ze geen andere smaak die ze nog niet kent?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_129556033
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:03 schreef Pinklady89 het volgende:
Ja, maar de eetlust is dus niet minder. Wel anders. Ik heb haar nu ander natvoer gegeven (volledig tegen mijn principes in, want ik wil graag kvv voeren) en dat eet ze gewoon op. Brokjes eet ze ook, maar dat wil ik haar eigenlijk ook niet geven. Maarja, ze moet wel iets eten.
Ik heb hetzelfde hier. Geen idee of het het warmere weer is waardoor het eten minder lekker is oid. Maar ik voer de mijne altijd Porta21 (kvv in blikvorm), maar ze hoeven het echt niet meer momenteel. Ik ben overgeschakeld op brokken en probeer het opnieuw als het minder warm is. Twee jaar lang ging het helemaal prima, maar vooral de oudste hoeft het echt niet meer :N
pi_129556133
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:32 schreef Harajuku. het volgende:
Met zeuren bedoel ik dat er geen probleem is behalve dat ze ineens blijkbaar geen zin meer heeft in KVV.

Welk merk voer je? Hebben ze geen andere smaak die ze nog niet kent?
Carnibest bio. De twee smaken die ze daarvan hebben, wissel ik af. Daarnaast Darf Eko. Heeft ze al een tijd niet gehad, maar moet ze nu ook niet.
Ik wil best nog iets anders proberen, maar mijn vriezer zit nu gewoon stampvol, dus ik kan het niet kwijt. Moet ze toch echt eerst iets eten (of de kat die bij mijn ouders zit, zodat ik wat ik nu heb daarheen kan brengen).
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:46:43 #238
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_129556222
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:44 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Carnibest bio. De twee smaken die ze daarvan hebben, wissel ik af. Daarnaast Darf Eko. Heeft ze al een tijd niet gehad, maar moet ze nu ook niet.
Ik wil best nog iets anders proberen, maar mijn vriezer zit nu gewoon stampvol, dus ik kan het niet kwijt. Moet ze toch echt eerst iets eten (of de kat die bij mijn ouders zit, zodat ik wat ik nu heb daarheen kan brengen).
Carnibest heeft bar weinig smaken voor de kat. BARF-menu heeft konijn, eend, makreel, kip, natuur. Makreel of eend vindt ze misschien nog wel spannend. Dat zijn rollen van 250gr trouwens.

Maar misschien ligt het ook wel aan het weer of zo 8)7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_129786666
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_130911876
Hier liep ik toevallig tegen aan: een brokkenvergelijker.
Reuze handig om te zien wat er in allerlei verschillende brokkenmerken zit!
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

Zou best in de OP mogen lijkt me.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_131384275
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:42 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde hier. Geen idee of het het warmere weer is waardoor het eten minder lekker is oid. Maar ik voer de mijne altijd Porta21 (kvv in blikvorm), maar ze hoeven het echt niet meer momenteel. Ik ben overgeschakeld op brokken en probeer het opnieuw als het minder warm is. Twee jaar lang ging het helemaal prima, maar vooral de oudste hoeft het echt niet meer :N
Ik zie dit nu pas, maar hier gaat het exact hetzelfde! Warme dagen (>24 graden) = geen tot nauwelijks kvv. Daarna trekt het meteen weer bij, ook deze zomer weer, hoe is het nu bij jullie?
Home is where the O+ is...
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 21:03:39 #242
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131527995
Hier nog mensen die ook Lotgering voeren?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_131528082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:03 schreef senesta het volgende:
Hier nog mensen die ook Lotgering voeren?
Ja, ik.
Twee honden op Lotgering :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 21:11:53 #244
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131528433
Alleen honden? En nog wel tevreden?
Ik bestelde eerder een poos niet meer omdat er plastic in het voer zat. Nu hoorde ik dat het beter ging, beter verpakt, beter gecontroleerd, etc dus heb voor Hummer weer besteld.
Maar het voer is grijzig, stinkt en Hummer weigert het dus ook te eten. Ik had net wat Tinlo gepakt om te vergelijken...



Het ziet er echt vies uit :@
Zijn jouw ervaringen wel oke nog?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_131528765
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:11 schreef senesta het volgende:
Alleen honden? En nog wel tevreden?
Ik bestelde eerder een poos niet meer omdat er plastic in het voer zat. Nu hoorde ik dat het beter ging, beter verpakt, beter gecontroleerd, etc dus heb voor Hummer weer besteld.
Maar het voer is grijzig, stinkt en Hummer weigert het dus ook te eten. Ik had net wat Tinlo gepakt om te vergelijken...

[ link | afbeelding ]

Het ziet er echt vies uit :@
Zijn jouw ervaringen wel oke nog?
Hmm, tsja, ik zou het persoonlijk zelf niet opeten maar de honden eten het met graagte.Het is ook niet mijn wens om de honden iets te voeren wat ik zelf zou kunnen eten :).
Er zit ook pens door, dat ruikt niet best maar dat hoort zo.

Dus ja, ik ben er tevreden mee. Ze leveren altijd snel, ik vind ze prima aardig, en ik wil eigenlijk niet meer betalen. En brokken voeren vind ik smerig - de honden stinken dan een uur in de wind en de drollen zijn klef en vies. Met vlees stinken de honden niet en hun uitwerpselen zijn stevig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 21:19:58 #246
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131528971
Nah dit is voor de kat, voorheen rook het vrij neutraal maar dit stinkt echt gewoon :@ Voorheen was het gewoon mooi rood.
Ik ga toch maar weer terug naar Tinlo.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:07:53 #247
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_131532137
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:11 schreef senesta het volgende:
Alleen honden? En nog wel tevreden?
Ik bestelde eerder een poos niet meer omdat er plastic in het voer zat. Nu hoorde ik dat het beter ging, beter verpakt, beter gecontroleerd, etc dus heb voor Hummer weer besteld.
Maar het voer is grijzig, stinkt en Hummer weigert het dus ook te eten. Ik had net wat Tinlo gepakt om te vergelijken...

[ link | afbeelding ]

Het ziet er echt vies uit :@
Zijn jouw ervaringen wel oke nog?
Hahahah het lijkt net een dikke drol :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_131533998
Ik geloof niet echt meer in de preventieve werking van KVV tegen tandsteen. Kater van 8 heeft het al jaren, en vandaag bleek kater van 3 (die nooit anders heeft gegeten dan KVV) in een jaar opeens ook flink wat verzameld te hebben. Volgende week woensdag mogen beide heren naar de tandarts.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:45:55 #249
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131534427
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:38 schreef Cat22 het volgende:
Ik geloof niet echt meer in de preventieve werking van KVV tegen tandsteen. Kater van 8 heeft het al jaren, en vandaag bleek kater van 3 (die nooit anders heeft gegeten dan KVV) in een jaar opeens ook flink wat verzameld te hebben. Volgende week woensdag mogen beide heren naar de tandarts.
Ik denk dat het wel kan helpen door het lage gehalte aan koolhydraten, maar als je het echt wil tegengaan moet je ze inderdaad laten kauwen. Helaas weigeren ze dat hier op een enkele uitzondering na pertinent ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_131534580
laten kauwen op 'taai' vlees idd. kauwen op brokken is dan weer niet goed.
pi_131534636
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel kan helpen door het lage gehalte aan koolhydraten, maar als je het echt wil tegengaan moet je ze inderdaad laten kauwen. Helaas weigeren ze dat hier op een enkele uitzondering na pertinent ;(
Mij is verteld dat de samenstelling van het speeksel verandert waardoor er minder tandsteen ontstaat en dat kauwen slechts bijzaak is. Volgens mij is het vooral aanleg. Nu snappen de heren het concept 'knagen' ook niet echt, dus dat helpt ook niet. :')
Maar KVV heeft nog genoeg voordelen om het gewoon te blijven voeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_131535082
zoals het mij is uitgelegd; verminderd tandsteen door de verandering van o.a het speeksel, geen koolhydraten(zoals bij brokken) maar ook door knagen op taai vlees waarbij de tanden als ware worden schoongepoetst.

de eerste 2 voldoet kvv aan, de laatste niet.
maar dat zegt niet dat kvv helemaal niet helpt, wie weet was de tandsteen met brokken erger geweest.
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:10:26 #253
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131535713
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef loecje het volgende:
zoals het mij is uitgelegd; verminderd tandsteen door de verandering van o.a het speeksel, geen koolhydraten(zoals bij brokken) maar ook door knagen op taai vlees waarbij de tanden als ware worden schoongepoetst.

de eerste 2 voldoet kvv aan, de laatste niet.
maar dat zegt niet dat kvv helemaal niet helpt, wie weet was de tandsteen met brokken erger geweest.
Zo heb ik het ook begrepen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_131537775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef loecje het volgende:
zoals het mij is uitgelegd; verminderd tandsteen door de verandering van o.a het speeksel, geen koolhydraten(zoals bij brokken) maar ook door knagen op taai vlees waarbij de tanden als ware worden schoongepoetst.

de eerste 2 voldoet kvv aan, de laatste niet.
maar dat zegt niet dat kvv helemaal niet helpt, wie weet was de tandsteen met brokken erger geweest.
Mwah, bij kater van 8 heb ik voor en na overgang op KVV geen verschil gemerkt dus ik blijf sceptisch. Maar inderdaad, het had zonder KVV nog erger kunnen wezen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 14:53:49 #255
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131586737
Eet maar eens een stukje vlees of een biscuitje en voel dan eens langs je tanden...

Ik heb er twee op de brokken en één op de vers. De twee aan de brokken hadden wat aanslag op de tanden en kiezen en een ontstoken randje langs de tanden en kiezen, het gebit van de kater op de vers was perfect te noemen. Ik baal als een stekker dat ik er hier twee heb die alleen maar junkfood willen eten ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_131586963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:11 schreef senesta het volgende:
Alleen honden? En nog wel tevreden?
Ik bestelde eerder een poos niet meer omdat er plastic in het voer zat. Nu hoorde ik dat het beter ging, beter verpakt, beter gecontroleerd, etc dus heb voor Hummer weer besteld.
Maar het voer is grijzig, stinkt en Hummer weigert het dus ook te eten. Ik had net wat Tinlo gepakt om te vergelijken...

[ link | afbeelding ]

Het ziet er echt vies uit :@
Zijn jouw ervaringen wel oke nog?
Hier wordt Lotgering ook niet gegeten, snap ook wel waarom als ik het verschil zie met ander kvv idd. Vind het zelf ook minder, het ruikt erger en het ziet er vies uit. Hier heb ik in totaal iets van 8 soorten kvv gevoerd en uiteindelijk voer ik nu Barf (Tinlo) en Naturis (van beide verschillende smaken), dan maar iets duurder.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 15:04:53 #257
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131587095
Ik voer hier de Tinlo Cattery en soms wat smaakjes van Tinlo tussendoor. Hij eet niet alle smaken en anders word het te éénzijdig dus vandaar de cattery. Maar die vind hij dan ook wel erg lekker. Van de kipsmaak eten de andere hier soms ook mee :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 26 september 2013 @ 15:27:48 #258
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131587828
Mijn katbeesten vinden de cattery ook erg lekker, ik denk vanwege de makreel. Verder zijn ze beide fan van wilde duif, dus krijgen ze regelmatig bosduifmix van Kiezebrink of maal ik zelf een mix met bosduifkarkas (morgen een batch in combi met hert en haas).
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_131588747
hier vinden ze cattery ook lekker. zelfs onze kieskauwer.
de losse smaakjes heeft hij nog wat moeite mee, stukjes zijn bah.

onze zieke kat eet tinlo beter dan het astronautenvoer van de DA. dat is na een paar happen bah. maar van tinlo eet hij nog steeds bijna 90gram (voor een kat van minder dan 3kilo is dat uitstekend). dus die wordt verwend met elke dag een ander smaakje.
pi_132155328
Zijn hier mensen met de ultieme tip voor een goede/goedkope (online) leverancier? In Noordholland (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_132163145
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:33 schreef tombolafan het volgende:
Zijn hier mensen met de ultieme tip voor een goede/goedkope (online) leverancier? In Noordholland (8>
Lotgering was een van de goedkoopsten, ik ben vermoedelijk niet bij alle leveranciers op de site geweest - zie die lijst, en de presentatie is ook niet overal even handig.
Lotgering bezorgt. Ook in Noord Holland. Maar goed, niet iedereen vindt het lekker vlees. Ik eet het zelf niet, maar mijn honden vinden het lekker.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132164413
Ik ben erg tevreden over Lupa (kat, maar ze hebben ook hond) en die bezorgen vanaf 125 euro gratis door heel Nederland. Ze verkopen diverse merken die hier apart in bovengenoemde lijst staan dus je kunt ook fijn varieren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_132167919
Oh ja, katten heb ik, wel nuttige info :D

Lotgering hoor ik wisselende dingen over, lupa eens bekijken, tnx ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_132168415
prooidier.nl bezorgt ook, maar dan moet je even kijken of je in hun bezorgingsgebied zit:
http://www.prooidier.nl/bezorgservice

(wij halen het altijd in hun winkel)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132261688
Vanochtend weer zalmkoppen gescoord op de markt! :Y)
pi_132520723
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:55:22 #268
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132524040
Nieuwe trend :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_132527974
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:55 schreef Harajuku. het volgende:
Nieuwe trend :')
Wel als specialisten/dierenartsen erin gaan geloven .
het is hier nog een brokkenbolwerk
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133942459
Hallo!

Ik kom me inlezen. Wij hebben 2 kittens van 14weken. Ze krijgen nu zo af en toe Barfmenu. Ze vinden het heerlijk. Doen jullie er nog iets doorheen. Tot nu tor hebben we het gemengd met een beetje rijst.
Zou ik er ook groente doorheen kunne doen. En zo ja, welke groente?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 december 2013 @ 13:59:53 #271
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133942583
Als je Barf-menu met minimaal drie verschillende smaken afwisselt is het complete voeding en hoef je niets toe te voegen.

Ik heb ook nog nooit zelf groente of rijst toegevoegd, onnodig. BARF-menu heeft overigens ook een groentemix oid worst voor als je maar één smaak voert bijvoorbeeld.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133942767
Ik ken het nog niet, ik weet alleen dat het uit de diepvries komt?
Hoeveel eet een kat hiervan per dag? Heb je veel vriezerruimte nodig? Hoe ontdooi je het?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 14:37:43 #273
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_133944003
De cattery van Tinlo is ook volledig. Die hoef je niet verder af te wisselen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_133944231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken het nog niet, ik weet alleen dat het uit de diepvries komt?
Hoeveel eet een kat hiervan per dag? Heb je veel vriezerruimte nodig? Hoe ontdooi je het?
http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv

vriezerruimte is afhankelijk van je leverancier .
Hoe vaak /dichtbij is zijn zaak,of komt hij langs

hoeveel katten heb je

Ontdooien in de koelkast of water (verpakt )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133944259
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:56 schreef Vicky het volgende:
Hallo!

Ik kom me inlezen. Wij hebben 2 kittens van 14weken. Ze krijgen nu zo af en toe Barfmenu. Ze vinden het heerlijk. Doen jullie er nog iets doorheen. Tot nu tor hebben we het gemengd met een beetje rijst.
Zou ik er ook groente doorheen kunne doen. En zo ja, welke groente?
Rijst heeft een kat niet nodig. Groente in principe ook niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken het nog niet, ik weet alleen dat het uit de diepvries komt?
Hoeveel eet een kat hiervan per dag? Heb je veel vriezerruimte nodig? Hoe ontdooi je het?
Ongeveer 80 gram per dag, maar dat verschilt per kat. Vuistregel is dat hond of kat 2% van het lichaamsgewicht krijgt. Dieren die erg actief zijn, eten vaak wat meer.

Je hebt vriezerruimte nodig om de, als je KVV voert, rollen kwijt te kunnen. Dat ontdooi je in een bakje in de koelkast en dan voer je het aan je beest.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133944486
Dus voor 1 kat betekent dat ongeveer 500 gram per week? Dat moet ik dan minstens in de vriezer hebben liggen. Geef je dat ook in twee keer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133944522
Hertengewei ?


Beter niet !



http://www.dentalvets.co.uk/news.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133944940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Dus voor 1 kat betekent dat ongeveer 500 gram per week? Dat moet ik dan minstens in de vriezer hebben liggen. Geef je dat ook in twee keer?
Ik heb drie katten. de katers krijgen ieder 120 gram per dag (en willen meerrrrr!, maar dan groeien ze dicht) en poes krijgt 80 gram per dag.
Ik geef het in twee porties, de helft in de ochtend, de helft 's avonds.

500 gram is in het algemeen één rol vlees, maar je hebt ze ook in kilo- of 250 grams verpakkingen, net wat je wil. Kilootje is voor één kat best veel, dan zou je het moeten snijden (elektrisch mes FTW) en in porties moeten invriezen. Heb je een paar smaken, dan kun je zo variëren.

Mijn team doet gemiddeld 2,5 dag met één rol van 500 gram, dus dat is makkelijk.
Ik ben begonnen met twee katten en het vriesvakje van de koelkast, daarna een lade in de nieuwe vriezer en in inmiddels hebben ze hun eigen vrieskist. _O- Maar daar kan ik ook een hoeveelheid voer voor drie maanden in kwijt, wat ik laat thuisbezorgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133945185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb drie katten. de katers krijgen ieder 120 gram per dag (en willen meerrrrr!, maar dan groeien ze dicht) en poes krijgt 80 gram per dag.
Ik geef het in twee porties, de helft in de ochtend, de helft 's avonds.

500 gram is in het algemeen één rol vlees, maar je hebt ze ook in kilo- of 250 grams verpakkingen, net wat je wil. Kilootje is voor één kat best veel, dan zou je het moeten snijden (elektrisch mes FTW) en in porties moeten invriezen. Heb je een paar smaken, dan kun je zo variëren.

Mijn team doet gemiddeld 2,5 dag met één rol van 500 gram, dus dat is makkelijk.
Ik ben begonnen met twee katten en het vriesvakje van de koelkast, daarna een lade in de nieuwe vriezer en in inmiddels hebben ze hun eigen vrieskist. _O- Maar daar kan ik ook een hoeveelheid voer voor drie maanden in kwijt, wat ik laat thuisbezorgen.
Wij hebben ook een kater. En aangezien ik voor onszelf houd van vers en gezond en puur eten, zou ik dat voor hem ook graag willen. Momenteel is dat nog wat moeilijk met een klein vriezertje dat al bomvol zit met spullen voor ons, maar als we over een paar maanden verhuisd zijn, moet het volgens mij wel kunnen! Een kilo moet ik dan wel kwijt kunnen, volgens mij. Dan verdeel je het meteen als je het in de vriezer stopt in kleinere porties van 50-60 gram?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133945393
ik snij het idd direct in stukjes. vanuit de winkel naar huis dan is het al een heel klein beetje ontdooit waardoor het snijden makkelijker gaat. ik snij trouwens met een scherp vleesmes.

quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:59 schreef Harajuku. het volgende:
Als je Barf-menu met minimaal drie verschillende smaken afwisselt is het complete voeding en hoef je niets toe te voegen.

Ik heb ook nog nooit zelf groente of rijst toegevoegd, onnodig. BARF-menu heeft overigens ook een groentemix oid worst voor als je maar één smaak voert bijvoorbeeld.
die groentemix voor als je maar 1 smaak voert? je moet altijd afwisselen, behalve bij de complete cattery rol.
de groentemix is voor honden bedoeld, niet voor katten. (hoe dat bij honden precies zit weet ik niet)

in de meeste hondenmixen van tinlo zit geen groente, deze zijn daardoor ook geschikt voor katten. de hondenvariant wel grover gemalen dan de katten variant.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:25:42 #281
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133945937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:12 schreef loecje het volgende:
ik snij het idd direct in stukjes. vanuit de winkel naar huis dan is het al een heel klein beetje ontdooit waardoor het snijden makkelijker gaat. ik snij trouwens met een scherp vleesmes.

[..]

die groentemix voor als je maar 1 smaak voert? je moet altijd afwisselen, behalve bij de complete cattery rol.
de groentemix is voor honden bedoeld, niet voor katten. (hoe dat bij honden precies zit weet ik niet)

in de meeste hondenmixen van tinlo zit geen groente, deze zijn daardoor ook geschikt voor katten. de hondenvariant wel grover gemalen dan de katten variant.
Oh, ik wist niet dat de groente alleen voor honden is, dan heb je minimaal drie smaken nodig zoals gezegd.

Als je één smaak afwisselt met die groentemix zou het in principe compleet moeten zijn, ja. Voor honden dus.

Ik had voor de kat altijd kilorollen, die liet ik een klein uurtje op 't aanrecht liggen en sneed ik dan met een broodmes in schijfjes die terug de vriezer ingingen. Werkte prima 14.gif
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:27:14 #282
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133945981
Ik ben zo'n rol ook wel eens vergeten, dat snijdt dus voor geen meter meer. Vieze drek.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133946119
zou je ze dan wel weer opnieuw kunnen invriezen als de rollen al zover ontdooit zijn?
  donderdag 5 december 2013 @ 15:35:28 #284
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133946289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:30 schreef loecje het volgende:
zou je ze dan wel weer opnieuw kunnen invriezen als de rollen al zover ontdooit zijn?
Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.

Ik zou het geen uren neerleggen nee als je het weer in de vriezer wil doen, maar dit hebben we altijd zo gedaan, no problemo. Maar goed, ik ben misschien wat makkelijker met dingen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133946483
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.

Ik zou het geen uren neerleggen nee als je het weer in de vriezer wil doen, maar dit hebben we altijd zo gedaan, no problemo. Maar goed, ik ben misschien wat makkelijker met dingen :')
Degene die hier de plantjes /het huis bijhield had vorig jaar zomer ff lekker gestofzuigd maar niet de stekker van een vriezer teruggestoken (10 laden).
Rook een beetje vreemdna terugkomst ,vond zij ook al maar kon het niet thuisbrengen .
Tot ze deur van de vriezer open mocht doen -O-
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:42:48 #286
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133946565
Nu ja, ik zou dan weer nooit de stekker van de vriezer eruit trekken :+

Wel zonde zeg, met versvoer ligt daar zo een paar honderd euro weg te rotten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133946675
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Met een goed half uur/klein uurtje is bij een kilorol alleen de buitenkant wat zachter zodat je er redelijk makkelijk doorheen komt.

Ik zou het geen uren neerleggen nee als je het weer in de vriezer wil doen, maar dit hebben we altijd zo gedaan, no problemo. Maar goed, ik ben misschien wat makkelijker met dingen :')
ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.
zie nog wel gebeuren dat dat mij overkomt.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:50:36 #288
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133946878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:

[..]

ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.
zie nog wel gebeuren dat dat mij overkomt.
Ik heb een volledig ontdooide rol nooit weer terug in de vriezer gedaan, dan gaat ie in de koelkast en mogen ze een keer meer eten :P
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:50:42 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_133946882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:

[..]

ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.
zie nog wel gebeuren dat dat mij overkomt.
Het is natuurlijk niet optimaal als dat gebeurt, maar het is mij ook wel eens overkomen dat ik een rol wat sneller wilde laten ontdooien in de koelkast en hij helemaal ontdooide omdat ik het vergat. Ik heb het gewoon in de koelkast gelegd en opgevoerd aan mijn katten, niks aan de hand verder. Nogmaals, het is beter om het niet zo te doen, maar een gezonde kat kan het hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_133946883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:45 schreef loecje het volgende:

[..]

ik bedoel wanneer je een rol vergeet en het helemaal zacht is geworden.
zie nog wel gebeuren dat dat mij overkomt.
Ik zou dat wel doen ja. Hoppakee terug in de vriezer.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:53:27 #291
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133946998
Ik geloof niet dat eten meteen kapot gaat en ditdat en in de prullenbak moet. Dat doe ik al niet met mijn eigen eten, en ik weet 100% zeker dat die hondenmaag heel wat sterker is en meer kan hebben dan de mijne :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133947077
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:42 schreef Harajuku. het volgende:
Nu ja, ik zou dan weer nooit de stekker van de vriezer eruit trekken :+

Wel zonde zeg, met versvoer ligt daar zo een paar honderd euro weg te rotten.
Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etc

kliko of death :r
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 5 december 2013 @ 15:56:31 #293
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133947117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etc

kliko of death :r
Ik zou over mijn nek gaan denk ik :D Zo bovenop de rottende zooi in de kliko
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_134023131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Gaan 12 rollen in een la en nog wat vers spul eenden /hertenvlees etc

kliko of death :r
Mijn grootste vrees :X

Kon je de vrieskast daarna nog wel gebruiken? :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_134023208
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zou dat wel doen ja. Hoppakee terug in de vriezer.
Ik heb het gedaan. 500 grams rollen gaan in een dag of twee op. Maar kilorollen moeten ontdooien voor ik ze kan snijden en soms liggen ze te lang. En als er al teveel ontdooid is gaat het evengoed de vriezer weer in. Is nog geen kat ziek van geworden.

Ik ontdooi ze wel altijd in de koelkast.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_134023289
Oi bah mn moeder had het al eens met 1 bakje shoarma in een koelkast die ze uitgezet had, maar een vriezer vól vlees :r
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_134026984
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mijn grootste vrees :X

Kon je de vrieskast daarna nog wel gebruiken? :o
gemalen koffie en doorgesneden citroenen

om de dag verversen (3 x )en om de koffielucht kwijt te raken h & g koelkastreiniger
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135038497
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135095683
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof niet dat eten meteen kapot gaat en ditdat en in de prullenbak moet. Dat doe ik al niet met mijn eigen eten, en ik weet 100% zeker dat die hondenmaag heel wat sterker is en meer kan hebben dan de mijne :')
lekker, pens! en botten die al dagen liggen te stinken. Om over kattedrollen nog maar niet te spreken

Heeft er iemand ervaring met smuldier uit de supermarkt? Mijn hond krijgt dit nu een week of 5 en ze doet het er geweldig op.
Geen gigadrollen meer, geen jeuk, mooie vacht, niet meer uit haar bek stinken, geen "sleetje rijden"meer. Toch lees ik weinig over smuldier
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_135095816
Mijn hond krijgt ook smuldier, puur omdat ander KVV slecht verkrijgbaar is of veel duurder. Op deze manier kan in gewoon elke keer 5 pakjes ofzo halen en in de vriezer stoppen. Meer past niet..
Hij doet het er ook heel goed op. Krijgt het al vanaf dat hij pup is. Ontlasting in donker en strevig. Beter dan wat ik op straat van andere honden zie liggen ;(
Je moet alleen opletten dat je de complete versies(pens compleet of vlees compleet) geeft of de overige smaken goed afwisselt.
Nadeel is dat vooral de pens versie behoorlijk stinkt. Mijn vriend wil die eigenlijk nooit geven :P
pi_135097676
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:56 schreef Dragonberry het volgende:
.
Nadeel is dat vooral de pens versie behoorlijk stinkt. Mijn vriend wil die eigenlijk nooit geven :P
Ach, een hele enkele keer krijgt ze wel eens een echt volledig stuk pens. Dat mag dan ook alleen in de tuin. Vergeleken daarbij ruikt de smuldier pens variant naar roosjes en viooltjes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')