abonnement Unibet Coolblue
pi_122789763
Hoezo zou die vrijstelling op lange termijn niet meer bestaan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122789880
Europa, en het gros van de oldtimer-liefhebbers cq berijders zijn babyboomers en ouder (dus uitstervend ras) en als die straks allen gehemeld zijn is er een veel kleinere groep liefhebbers dus is er minder draagvlak en zal een afschaffing tot minder protesten en lobbies leiden. :P

Je ziet dat al bij de oldtimer-clubs: die slinken behoorlijk: ouderen die er wegens gezondheidsklachten mee stoppen en een piepkleine aanwas van jongeren. Dus het aantal leden loopt bij sommige clubs al sterk terug (afhankelijk van merk/type) en bij de meeste clubs is er een langzame daling te zien (ten gevolge van de vergrijzing).
pi_122795415
vieze gore stinkbakken, dat zijn ut.
pi_122795773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:03 schreef Bart-Willem het volgende:
Europa, en het gros van de oldtimer-liefhebbers cq berijders zijn babyboomers en ouder (dus uitstervend ras) en als die straks allen gehemeld zijn is er een veel kleinere groep liefhebbers dus is er minder draagvlak en zal een afschaffing tot minder protesten en lobbies leiden. :P

Je ziet dat al bij de oldtimer-clubs: die slinken behoorlijk: ouderen die er wegens gezondheidsklachten mee stoppen en een piepkleine aanwas van jongeren. Dus het aantal leden loopt bij sommige clubs al sterk terug (afhankelijk van merk/type) en bij de meeste clubs is er een langzame daling te zien (ten gevolge van de vergrijzing).
Zolang er petrolheads zijn die voor de lol een auto willen hebben uit hun goeie jaren zie ik dat toch echt niet gebeuren..
Dit is een Signature....
pi_122796094
Ik zie in mijn omgeving juist dat er een hele nieuwe generatie van oldtimerliefhebbers opstaat, juist met jonge mensen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122796127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:39 schreef virl3 het volgende:

[..]

Zolang er petrolheads zijn die voor de lol een auto willen hebben uit hun goeie jaren zie ik dat toch echt niet gebeuren..
och nog 15 jaar dan is alles electrisch en is het een echte hobby geworden.
pi_122796385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:39 schreef virl3 het volgende:

[..]

Zolang er petrolheads zijn die voor de lol een auto willen hebben uit hun goeie jaren zie ik dat toch echt niet gebeuren..
De cijfers laten anders zien: veel oldtimer-clubs hebben een dalend ledenaantal, juist omdat er minder jongeren zich aanmelden.

Dat er genoeg zijn ben ik het met je eens, en dat voor je gevoel het ook toeneemt komt vooral omdat veel jongeren 't idee hebben van "nu kan het nog". :P Maar de trend is helaas toch echt dat de clubs lichtelijk krimpen.

En de jaren 80-auto's zijn voor onze generaties juist meer de klassiekers. Ik zie iemand van 20-25 niet snel een Volvo PV 444 of een Duett of een of andere 1951-Mercedes kopen, maar eerder een BMW 6-serie of een Volvo 240 uit begin jaren 80. :P Overigens word je als jongere met een auto van 1980 of jonger ook weggekeken door de senioren bij de oldtimer-clubs omdat ze dat geen oldtimer vinden. Als jongere met een jongere auto voel je je dan ook niet welkom, en dat verklaart ook deels de krimp van de oldtimerclubs. :P
pi_122796757
Dat de clubs het zwaar hebben betekent natuurlijk niet dat er minder liefhebbers zijn. Jongeren zijn misschien minder geneigd zich aan te sluiten bij dergelijke verenigingen.

En zo'n 444 vind ik toch wel mooi hoor, hoewel ik de 544 en de Amazon nog een stukje mooier vind.
pi_122797952
Heel veel mensen vinden die auto's leuk, maar kopen ho maar. ;) Probeer maar eens een PV 444 te verkopen, dan moet je héél veel geduld hebben. :X Ook een Amazon blijft langer staan dan bijvoorbeeld een 240. :P
pi_122798203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:57 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De cijfers laten anders zien: veel oldtimer-clubs hebben een dalend ledenaantal, juist omdat er minder jongeren zich aanmelden.

Dat er genoeg zijn ben ik het met je eens, en dat voor je gevoel het ook toeneemt komt vooral omdat veel jongeren 't idee hebben van "nu kan het nog". :P Maar de trend is helaas toch echt dat de clubs lichtelijk krimpen.

En de jaren 80-auto's zijn voor onze generaties juist meer de klassiekers. Ik zie iemand van 20-25 niet snel een Volvo PV 444 of een Duett of een of andere 1951-Mercedes kopen, maar eerder een BMW 6-serie of een Volvo 240 uit begin jaren 80. :P Overigens word je als jongere met een auto van 1980 of jonger ook weggekeken door de senioren bij de oldtimer-clubs omdat ze dat geen oldtimer vinden. Als jongere met een jongere auto voel je je dan ook niet welkom, en dat verklaart ook deels de krimp van de oldtimerclubs. :P
Zijn merk/typeforums op internet niet de nieuwe club-achtige dingen die geen clubs zijn en daarmee het alternatief zijn waar jongeren bij terechtkomen?

[ Bericht 1% gewijzigd door CafeRoker op 12-02-2013 19:05:06 ]
pi_122798275
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Heel veel mensen vinden die auto's leuk, maar kopen ho maar. ;) Probeer maar eens een PV 444 te verkopen, dan moet je héél veel geduld hebben. :X Ook een Amazon blijft langer staan dan bijvoorbeeld een 240. :P
Dat is te kort door de bocht. Mensen hebben op het moment structureel te weinig geld over, en oldtimers werden toch voornamelijk met geld dat over is gekocht. En de wat duurdere middenklasse werd al helemaal gefinancieerd met overwaarde van huizen. En laat die nu net flink onder druk staan.

Zo'n 240 wordt dan nog vaker door mensen gekocht die hem dagelijks willen gebruiken en in die zin is het dan een besparing althans, dat denkt men ipv een kostenpost.
pi_122802164
Ik merk wel dat jongeren online forums meer gebruiken dan fysieke oldtimerclubs.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122803731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik merk wel dat jongeren online forums meer gebruiken dan fysieke oldtimerclubs.
En als je al eens naar een meeting gaat, dan moet je heel goed je best doen om je zelf een baan te waden door alle kliekjes en incrowd business voordat je er als nieuwkomer/outsider een beetje leuk mee kan doen.
It was a business doing pleasure with you.
pi_122805311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Heel veel mensen vinden die auto's leuk, maar kopen ho maar. ;) Probeer maar eens een PV 444 te verkopen, dan moet je héél veel geduld hebben. :X Ook een Amazon blijft langer staan dan bijvoorbeeld een 240. :P
Het afgelopen jaar idd. Door dat ene regeltje in het regeringsakkoord dat hier al 5 topics gevuld heeft met name..
Dit is een Signature....
pi_122805613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht. Mensen hebben op het moment structureel te weinig geld over, en oldtimers werden toch voornamelijk met geld dat over is gekocht. En de wat duurdere middenklasse werd al helemaal gefinancieerd met overwaarde van huizen. En laat die nu net flink onder druk staan.

Zo'n 240 wordt dan nog vaker door mensen gekocht die hem dagelijks willen gebruiken en in die zin is het dan een besparing althans, dat denkt men ipv een kostenpost.
Ik zit al een aantal jaar in de handel van oldtimers, en het lange staan van een Amazon of PV is iets dat al enige jaren speelt. Terwijl jongere auto's juist sneller weggaan (een 740 was doorgaans in een week tijd verkocht, een 240 duurde ook nooit lang). Pas nu de onzekerheid over de oldtimerregeling er is, zijn ze allemaal onverkoopbaar. Vreemd genoeg was er wel een opleving te zien aan het einde van afgelopen jaar, toen veel mensen een 13e maand hadden en dus ineens wel nog gauw een oldtimertje erbij kochten (natuurlijk voor een appel en een ei, dankzij de onzekerheid over de oldtimerregeling, maar dan kan je wel nog een jaartje belastingvrij rijden wat in geval van LPG al gauw 1200-1400 Euro per jaar scheelt).

Forums zijn inderdaad de vervanger voor jongeren voor clubs, maar het aantal afsteldagen en clubmeetings zijn bij forums natuurlijk wel een stuk lager. En je hebt zaken als een tijdschrift, naslagwerk etc een stuk minder. ;)
pi_122806380
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
pi_122807674
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
Ja, want een oldtimer moet nou eenmaal ronde vormen hebben :')
It was a business doing pleasure with you.
pi_122807770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:57 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Ja, want een oldtimer moet nou eenmaal ronde vormen hebben :')
Dat moet niet maar is wel een groot pluspunt.
pi_122807774
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
Ik vind een 240 eigenlijk wel een cultbak, idem voor een Mini uit de jaren 80. Beiden zijn in grote getalen verkocht in de jaren '80 en mogen met recht klassiekers of oldtimers genoemd worden. ;) Het gros van de 2CV's die in NL rondrijden zijn ook van 1982-1987, en in mijn ogen ook oldtimers.
pi_122807920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik vind een 240 eigenlijk wel een cultbak, idem voor een Mini uit de jaren 80. Beiden zijn in grote getalen verkocht in de jaren '80 en mogen met recht klassiekers of oldtimers genoemd worden. ;) Het gros van de 2CV's die in NL rondrijden zijn ook van 1982-1987, en in mijn ogen ook oldtimers.
Een 240 is een veredelde 140 die in mijn ogen meer oldtimer is.
Een Mini is ontwerp uit de jaren 60 en 2CV uit de jaren 50.
pi_122808327
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
Echt niet!!






Dit is een Signature....
pi_122808573
Oh ja.. En deze


En deze

Dit is een Signature....
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:14:27 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_122808678
Auto´s ontworpen met slechts een lineaal. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_122808765
En mijn eigen allereerste otootje.. O+

Dit is een Signature....
pi_122808979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
Auto´s ontworpen met slechts een lineaal. ^O^
[ afbeelding ]

Dammit vertil, I can't think of a way to make this wheel square! 2:19 :D

Edit.. Oh sorry. Dit gaat over jaren 70 auto's... Foutje
Dit is een Signature....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')