abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 januari 2013 @ 21:44:27 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121863870
Ik wilde nog typen, uitzonderingen daargelaten :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121866531
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de OVERHEID.
Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:20 schreef Sloggi het volgende:
Maar wat is dan de echte prijs, de duizend euro die mensen er normaal voor willen betalen of die vijfduizend die alleen betaald wordt als hij goedkoop in gebruik is?
De normale prijs is de echte prijs, alles er bovenop is gebakken lucht (goedkoop in gebruik etc dus). :P
  maandag 21 januari 2013 @ 22:16:29 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121866699
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).

Dan weet je iig dat je met een groep échte liefhebbers te maken hebt :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121866758
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).
Tja, je kunt het zuur vinden, maar je kunt het 'de nederlander' toch moeilijk kwalijk nemen zo'n 1000 euro aan extra vaste lasten per jaar niet mee te laten wegen in z'n afweging voor een auto van een jaartje ouder te kijken.
pi_121867805
Voor die 4000 Euro verschil kan je anders heel wat jaren rijden. :P Om over zaken als laswerk etc maar niet te beginnen. :+
pi_121872758
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De normale prijs is de echte prijs, alles er bovenop is gebakken lucht (goedkoop in gebruik etc dus). :P
Juist. Hoe vervelend het ook kan zijn voor de liefhebber.
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:55:18 #132
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121951442
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:02 schreef virl3 het volgende:

[..]

Bron is het rapport van de fehac: http://fehac.communicatio(...)ctie_pbl_rapport.pdf
Je heb idd 100 procent gelijk wat betreft de schadelijke deeltjes per individuele auto ..
Je moet het dan niet over oldtimers hebben. een diesel uit 2004 heeft ook geen roetfilter. Verder moet je je afvragen wat dan "schadelijke" deeltjes zijn. De fijnstof uit een moderne direct ingesptoen benzine motor (TSI e,d,) is vele malen schadelijker voor de gezondheid dan de fijnstof uit een oude diesel! ik adem liever de lekker ruikende dampen van een oldtimer in, dan dat ik straks met asbest achtige verschijnselen in het ziekenhuis lig door de kankerverwekkende eco-benzine motoren. Om maar niet te zwijgen van de ,milieuramp die de elektrische auto veroorzaakt.

http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121959391
Dat niet alleen, maar men kijkt alleen naar de huidige uitstoot. Persoonlijk ben ik tegenstander van de consumptiemaatschappij en ik denk dat het op termijn beter is om een oude auto te rijden dan om een nieuwe te laten maken en deze te rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:07:24 #134
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121960153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat niet alleen, maar men kijkt alleen naar de huidige uitstoot. Persoonlijk ben ik tegenstander van de consumptiemaatschappij en ik denk dat het op termijn beter is om een oude auto te rijden dan om een nieuwe te laten maken en deze te rijden.
ook dat punt heb ik al meerdere malen aangehaald. je moet naar de hele keten kijken. Aardig onderzoek vind ik ook waaruit bleek dat je in feite een grotere milieucrimineel bent in in een prius, dan in een hummer. Elke oldtimer voor dagelijks gebruik is een wagen die minder uit de fabriek hoeft te rollen, met alle verspilling van dien!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:25:58 #135
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121961540
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja met dat argument zou je de hele wegenbelasting af moeten schaffen (wat ik overigens een puik plan zou vinden ware het niet dat ze het dan wel weer ergens anders vandaan jatten :()
Je kunt eenvoudig alle MRB in de brandstofaccijns verrekenen. Absurd dat dit niet gebeurt natuurlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:45:50 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121963232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Je kunt eenvoudig alle MRB in de brandstofaccijns verrekenen. Absurd dat dit niet gebeurt natuurlijk.
Die MRB zit allang in de brandstofaccijns, meerdere keren zelfs. Maar de politiek wil graag op zoveel mogelijk verschillende manieren belasting heffen.
censuur :O
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:49:04 #137
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121963481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die MRB zit allang in de brandstofaccijns, meerdere keren zelfs. Maar de politiek wil graag op zoveel mogelijk verschillende manieren belasting heffen.
men kan er gewoon een euro per liter bij doen en de mrb afschaffen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:53:54 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121963837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
men kan er gewoon een euro per liter bij doen en de mrb afschaffen.
Die euro per liter zit er al bij! Ik herinner me de "wisselkoers" van het kwartje van Kok: daarvoor ging de MRB misschien een paar euro per kwartaal omlaag.
Probleem daarmee is dat het rendabeler wordt om in het buitenland te tanken. Helaas heb ik geen gegevens hoeveel honderden miljoenen accijns er jaarlijks over de grens getankt wordt, maar dat is allemaal geld wat het land verlaat.
Probleem 1 is de enorme geldhonger van de overheid. Het milieu komt pas veel verderop aan bod.

Is er nu trouwens nog steeds geen duidelijkheid over wat hiermee gaat gebeuren? De politiek houdt zichzelf wel lekker bezig he!
censuur :O
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:24:14 #139
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121977632
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121978127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
Stel je gaat op wintersport.. En je tank is leeg halverwege duitsland. Moet je dan dmv hogere rekenkunde gaan berekenen hoeveel liter je moet gaan tanken om niet per ongeluk meer dan 10 liter deutsche benzine je tank te hebben als je de grens weer overgaat? _O-
Dit is een Signature....
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:54:55 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121978959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
http://www.europa-nu.nl/id/vh7douva6mo0/vrij_verkeer_van_goederen :
quote:
Vrij verkeer van goederen - Hoofdinhoud

Sinds het Verdrag van Maastricht i (1992) worden goederen bij het overschrijden van de binnengrenzen van de EU niet meer aan controles onderworpen en vormt de EU één enkel grondgebied. De afschaffing van douanerechten binnen de EU is gunstig voor het onderlinge handelsverkeer van de lidstaten i.

Het vrije verkeer van goederen is een van de vier vrijheden van de interne markt i van de Europese Unie i. Concreet betekent het:

-
een verbod op douanerechten en heffingen van gelijke werking in het handelsverkeer tussen de lidstaten onderling
-
de vaststelling van een gemeenschappelijk douanetarief voor de handelsbetrekkingen met derde landen i
-
een verbod op iedere kwantitatieve beperking en maatregel van gelijke werking

Hoewel invoer- en uitvoerbeperkingen tussen alle lidstaten op basis van bovenstaande punten verboden zijn, kunnen lidstaten in uitzonderlijke gevallen het vrije verkeer aan banden leggen. Dit kan bijvoorbeeld in het geval van risico voor de volksgezondheid of het milieu.
Iets met EU O-)
censuur :O
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:51:49 #142
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121980949
Kleurstof is zo nagemaakt en ik mag nu al bio diesel tanken in duitsland en daarmee naar hier rijden maar mag het hier niet tanken
pi_121996916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
Handig op vakantie inderdaad.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 21:47:56 #144
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122005909
quote:
op basis van het laatste lid kan men zeggen dat omwille het milieu men niet wil dat er goedkoop getankt wordt door Nederlanders. Sjengen kan eenvoudig aan de kant geschoven worden. met heeft het ook over uitzonderlijke gevallen. In dit geval kun je zeggen Brandstof in NL "uitzonderlijk" duur, dus is er een uitzondering op Sjengen te maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:21:56 #145
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122023128
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Handig op vakantie inderdaad.
tis moeilijker de kleurstof uit je tankt te krijgen dan er in ;)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:38:40 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_122023725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
Rood lijkt me wel een goed kleurtje... :D

Edit: Kut, is waar ook, afgeschaft sinds dit jaar... -O-
pi_122046710
Oplossing:

- voer kilometerheffing in
- gebruik een GPS bakje dat alleen verreden kilometers registreert, geen locaties
- rij je niet, betaal je niet, rij je veel, betaal je veel
pi_122048222
Ik wil geen kastje in mijn auto. Nooit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122048307
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil geen kastje in mijn auto. Nooit.
ik wel hoor. lijkt me heerlijk O+
pi_122048686
kastje kan tegenwoordig net goed bij de computer van auto staan.
Alleen heeft oldtimer dat juist niet.
hoe wil je dat aanpakken.

Ennog hoe wil je de kilometers laten aflezen!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')