Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).quote:
De normale prijs is de echte prijs, alles er bovenop is gebakken lucht (goedkoop in gebruik etc dus).quote:Op maandag 21 januari 2013 19:20 schreef Sloggi het volgende:
Maar wat is dan de echte prijs, de duizend euro die mensen er normaal voor willen betalen of die vijfduizend die alleen betaald wordt als hij goedkoop in gebruik is?
Dan weet je iig dat je met een groep échte liefhebbers te maken hebtquote:Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).
Tja, je kunt het zuur vinden, maar je kunt het 'de nederlander' toch moeilijk kwalijk nemen zo'n 1000 euro aan extra vaste lasten per jaar niet mee te laten wegen in z'n afweging voor een auto van een jaartje ouder te kijken.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Niks "de overheid": vraag en aanbod worden nog altijd door de markt (in dit geval dus gewoon het volk) bepaald. Dat ineens de spelregels veranderd lijken te worden geeft al aan hoe knakenrijderig Nederlanders zijn: een auto die 4-5k waard was is nu ineens niets meer waard (nou ja: bijna niets meer).
Juist. Hoe vervelend het ook kan zijn voor de liefhebber.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
De normale prijs is de echte prijs, alles er bovenop is gebakken lucht (goedkoop in gebruik etc dus).
Je moet het dan niet over oldtimers hebben. een diesel uit 2004 heeft ook geen roetfilter. Verder moet je je afvragen wat dan "schadelijke" deeltjes zijn. De fijnstof uit een moderne direct ingesptoen benzine motor (TSI e,d,) is vele malen schadelijker voor de gezondheid dan de fijnstof uit een oude diesel! ik adem liever de lekker ruikende dampen van een oldtimer in, dan dat ik straks met asbest achtige verschijnselen in het ziekenhuis lig door de kankerverwekkende eco-benzine motoren. Om maar niet te zwijgen van de ,milieuramp die de elektrische auto veroorzaakt.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:02 schreef virl3 het volgende:
[..]
Bron is het rapport van de fehac: http://fehac.communicatio(...)ctie_pbl_rapport.pdf
Je heb idd 100 procent gelijk wat betreft de schadelijke deeltjes per individuele auto ..
ook dat punt heb ik al meerdere malen aangehaald. je moet naar de hele keten kijken. Aardig onderzoek vind ik ook waaruit bleek dat je in feite een grotere milieucrimineel bent in in een prius, dan in een hummer. Elke oldtimer voor dagelijks gebruik is een wagen die minder uit de fabriek hoeft te rollen, met alle verspilling van dien!quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat niet alleen, maar men kijkt alleen naar de huidige uitstoot. Persoonlijk ben ik tegenstander van de consumptiemaatschappij en ik denk dat het op termijn beter is om een oude auto te rijden dan om een nieuwe te laten maken en deze te rijden.
Je kunt eenvoudig alle MRB in de brandstofaccijns verrekenen. Absurd dat dit niet gebeurt natuurlijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja met dat argument zou je de hele wegenbelasting af moeten schaffen (wat ik overigens een puik plan zou vinden ware het niet dat ze het dan wel weer ergens anders vandaan jatten )
Die MRB zit allang in de brandstofaccijns, meerdere keren zelfs. Maar de politiek wil graag op zoveel mogelijk verschillende manieren belasting heffen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Je kunt eenvoudig alle MRB in de brandstofaccijns verrekenen. Absurd dat dit niet gebeurt natuurlijk.
men kan er gewoon een euro per liter bij doen en de mrb afschaffen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die MRB zit allang in de brandstofaccijns, meerdere keren zelfs. Maar de politiek wil graag op zoveel mogelijk verschillende manieren belasting heffen.
Die euro per liter zit er al bij! Ik herinner me de "wisselkoers" van het kwartje van Kok: daarvoor ging de MRB misschien een paar euro per kwartaal omlaag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
men kan er gewoon een euro per liter bij doen en de mrb afschaffen.
Stel je gaat op wintersport.. En je tank is leeg halverwege duitsland. Moet je dan dmv hogere rekenkunde gaan berekenen hoeveel liter je moet gaan tanken om niet per ongeluk meer dan 10 liter deutsche benzine je tank te hebben als je de grens weer overgaat?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
http://www.europa-nu.nl/id/vh7douva6mo0/vrij_verkeer_van_goederen :quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
Iets met EUquote:Vrij verkeer van goederen - Hoofdinhoud
Sinds het Verdrag van Maastricht i (1992) worden goederen bij het overschrijden van de binnengrenzen van de EU niet meer aan controles onderworpen en vormt de EU één enkel grondgebied. De afschaffing van douanerechten binnen de EU is gunstig voor het onderlinge handelsverkeer van de lidstaten i.
Het vrije verkeer van goederen is een van de vier vrijheden van de interne markt i van de Europese Unie i. Concreet betekent het:
-
een verbod op douanerechten en heffingen van gelijke werking in het handelsverkeer tussen de lidstaten onderling
-
de vaststelling van een gemeenschappelijk douanetarief voor de handelsbetrekkingen met derde landen i
-
een verbod op iedere kwantitatieve beperking en maatregel van gelijke werking
Hoewel invoer- en uitvoerbeperkingen tussen alle lidstaten op basis van bovenstaande punten verboden zijn, kunnen lidstaten in uitzonderlijke gevallen het vrije verkeer aan banden leggen. Dit kan bijvoorbeeld in het geval van risico voor de volksgezondheid of het milieu.
Handig op vakantie inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
op basis van het laatste lid kan men zeggen dat omwille het milieu men niet wil dat er goedkoop getankt wordt door Nederlanders. Sjengen kan eenvoudig aan de kant geschoven worden. met heeft het ook over uitzonderlijke gevallen. In dit geval kun je zeggen Brandstof in NL "uitzonderlijk" duur, dus is er een uitzondering op Sjengen te maken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://www.europa-nu.nl/id/vh7douva6mo0/vrij_verkeer_van_goederen :
[..]
Iets met EU
tis moeilijker de kleurstof uit je tankt te krijgen dan er inquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Handig op vakantie inderdaad.
Rood lijkt me wel een goed kleurtje...quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kunt ook een kleurstof aan de brandstof toevoegen. NL kentekens zijn verplicht NL brandstof in de tank hebben. Verbied nederlanders gewoon in het buitenland te tanken, of om meer dan 10 liter brandstof over de grens te nemen.
ik wel hoor. lijkt me heerlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik wil geen kastje in mijn auto. Nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |