Don't shoot de messenger.. hoewel wellicht wel op die manier geschreven, maar de schimmel van het verhaal zit toch echt in het pluche, en niet in het papierquote:Op zondag 20 januari 2013 12:51 schreef powerflux het volgende:
op 't 924 forum eindelijk het beruchte telegraaf-artikel gezien
[ afbeelding ]
verschrikkelijk artikel. er is als je het goed leest geen aangetoond verband tussen oldtimers en gewoon de belasting willen verhogen. lees die regel boven de kop maar.
klote telegraaf. zo krijg je elke oldtimerrijder gehaat.
ik rij altijd achter jonge stink diesels.....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb straks geen gore stinkdiesels meer voor me, of toch veel minder. ik zie het voordeel wel.
alles op de brandstof! geen probleem voor mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
MRB moet men helemaal afschaffen en alles in de brandstofaccijns verrekenen. MRB is sowieso al difstal. Verder heeft het dagelijkks rijden van een 25 jaar oude auto niets met "misbruik" te maken. of je nu dagelijks in je oude auto rijdt, of 2x per jaar doet niet ter zake. Het gaat erom dat je een 25 jaar oude auto rijdt en dat er nu ineens wordt gesproken van misbruik slaat helemaal nergens op, want er wordt nergens over gesproken in de wet!! Rijden in een oude auto is geen misbruik.
Het gaat echt niet om van die enorme hoeveelheden auto's dat die wetgeving zonodig moet veranderen en de milieueffecten zijn al helemaal marginaal, , veel van die oude bakken die men zo goedkoop mogelijk wil rijden komen straks vanzelf niet meer door de keuring heen vanwege het vele laswerk en "nieuwe" komen er niet bij sinds de regeling is bevroren, dus ik geloof er helemaal niets van dat dit exponentieel gaat stijgen.
Agree.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
En waarom? omdat het een storm in een glas water-verhaal blijkt dus; want er is voor het gemak maar weer eens geklootzakt met de cijfers om het geheel als een nieuwe haring bij het volk door de strot te laten glijden. Wederom zakt onze graairegering door het ijs; want op dun ijs moet je niet lopen, zeker niet als het ook nog glad blijkt te zijn
Nu krijgen we dus idd deze reaktie weer, waardoor men het gaat doen lijken dat andere autobezitters moeten gaan betalen voor oldtimers, die al die tijd geen enkel probleem waren. En dus wordt nu met een andere toonzetting geprobeerd hetzelfde te bereiken. Klein kind wil een snoepje, klein kind krijgt niet, dus nu wordt het stampvoeten en gaan we onder de gordel.. sjiek hoor
Het verhaal is- en blijft: onze regering zoekt een mogelijkheid om via de automobiele belastingbetaler een X bedrag extra binnen te halen. Eerst waren oldtimers vies, toen werd er te veel mee gereden, nu blijkt dat dat bullshit is, en gaan we het over een andere boeg gooien, want hoe dan ook; dat geld moet binnen, want als je goed leest, hebben ze die centen dus al uitgegegven aan het één of ander, dus koste wat kost; dat geld moet er komen.
Trieste josti's
helemaal mee eens.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
En waarom? omdat het een storm in een glas water-verhaal blijkt dus; want er is voor het gemak maar weer eens geklootzakt met de cijfers om het geheel als een nieuwe haring bij het volk door de strot te laten glijden. Wederom zakt onze graairegering door het ijs; want op dun ijs moet je niet lopen, zeker niet als het ook nog glad blijkt te zijn
Nu krijgen we dus idd deze reaktie weer, waardoor men het gaat doen lijken dat andere autobezitters moeten gaan betalen voor oldtimers, die al die tijd geen enkel probleem waren. En dus wordt nu met een andere toonzetting geprobeerd hetzelfde te bereiken. Klein kind wil een snoepje, klein kind krijgt niet, dus nu wordt het stampvoeten en gaan we onder de gordel.. sjiek hoor
Het verhaal is- en blijft: onze regering zoekt een mogelijkheid om via de automobiele belastingbetaler een X bedrag extra binnen te halen. Eerst waren oldtimers vies, toen werd er te veel mee gereden, nu blijkt dat dat bullshit is, en gaan we het over een andere boeg gooien, want hoe dan ook; dat geld moet binnen, want als je goed leest, hebben ze die centen dus al uitgegegven aan het één of ander, dus koste wat kost; dat geld moet er komen.
Trieste josti's
Omdat je met je oldtimer misschien 1x in de week rijd, misschien vaker, misschien minder vaak. Lastig te zeggen. Over campers kun je een stuk makkelijker algemeen stellen dat ze wellicht 350 van de de 365 dagen stil staan, en nemen dan vaak twee vakken tegelijk in. Dat is wel een graadje irritanter.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Agree.
Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen.
het is dan ook een kutplanquote:Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden?
<niet serieus modus aan..>quote:Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden?
wel als je meerdere auto's hebtquote:Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden?
camper mag gewoon op straat. caravan en aanhanger niet volgens AVP. (busje mag ook dus camper ook)quote:Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Agree.
Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen.
cabrio is ook een recreatie wagen.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier in Ehv mag een camper cq "recreatiewagen" ook niet op straat staan. Toen er een half jaar terug een grapjas van het bejaardenhuis hiernaast zijn oversized camper op straat liet staan omdat meneer (waarschijnlijk wegens wanbetaling) zijn stalling uitgejaagd was, kreeg 'ie na een paar weken vanzelf een aantal boetes. Dat heeft 2 weken geduurd en toen was het ding opgeruimd.
gelukkig geen probleem in helmond mijn camper heeft half jaar voor het huis gestaan zonder motor en zonder wielenquote:Op zondag 20 januari 2013 18:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, die korting is er wegens het mindere gebruik. Een cabrio is geen recreatiewagen op kenteken.
Aldus de voorzitter van de Fehac: https://twitter.com/bertpronk1quote:Vrijstelling MRB voor oldtimers gered, MRB voor andere voertuigen omhoog. Oef.. Zullen we nog eens nadenken over een betere oplossing?#FEHAC
Wat ik nog enger vind, is dat er in het artikel gesproken wordt over die 20 (!) dagen kaart, die je dan voor PAAR HONDERD EURO zou kunnen kopen bij de overheid.. dus NIKS BELASTINGVRIJ, een beperking plús gewoon belasting betalen als je dan bij gods gratie en keertje wél wilt rijden... enge nare mensjesquote:Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Agree.
Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen.
Inderdaad, sowieso is het eigenlijk wel sneu dat ze nu pas met een reactie komen op dat rapport van meer dan een half jaar geleden. Toen het regeerakkoord bekend was bleven ze ook weken uit met een reactie.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef powerflux het volgende:
Geef die lui van de Fehac alsjblieft een communicatiecursus. Shit hee, met zo knullig als ze zich altijd verwoorden is het ongelofelijk als ze nog iets gedaan krijgen.
Dan moeten ze wel over 2 jaar iets nieuws verzinnen qua reden.. De millieu maatregelreden mbt klassiekers is inmiddels wel onderuit gehaald dus ik denk dat ze over 2 jaar de elektrische auto's gaan aanpakken in verband met een vernietigend rapport wat eind 2014 uitkomt over de millieu effecten van al die accu's..quote:.
Daar komt bij dat dit geintje iets is wat de politiek nog heel veel keer kan flikken: over 2 jaar weer dreigen met afschaffing van de oldtimervrijstelling, en opnieuw de rest van de weggebruikers ervoor op laten draaien! Afschaffen kan slechts eenmalig, doorberekenen bij anderen kan vele malen opnieuw.
Bron? De rapporten waaruit blijkt dat oude auto's tot honderd keer zoveel uitstoten per km (en dan heb ik het niet over CO2, dat blaas ik ook uit, maar over schadelijke deeltjes en gassen) kloppen voor zover mij bekend.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:11 schreef virl3 het volgende:
De millieu maatregelreden mbt klassiekers is inmiddels wel onderuit gehaald
Vergeet niet dat een groot deel in beide groepen valt.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Andere weggebruikers laten opdraaien voor de belastingvrijstelling van een kleine groep is natuurlijk niets nieuws: dat gebeurt nu ook al!
Alleen wil de overheid meer geld hebben, en leek het logisch om daarvoor naar de groep te kijken die nu niets bijdraagt. Maar omdat die groep niet wil, zou de rest nu nog meer moeten betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |