abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2013 @ 14:38:22 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121798809
En waarom? omdat het een storm in een glas water-verhaal blijkt dus; want er is voor het gemak maar weer eens geklootzakt met de cijfers om het geheel als een nieuwe haring bij het volk door de strot te laten glijden. Wederom zakt onze graairegering door het ijs; want op dun ijs moet je niet lopen, zeker niet als het ook nog glad blijkt te zijn :W

Nu krijgen we dus idd deze reaktie weer, waardoor men het gaat doen lijken dat andere autobezitters moeten gaan betalen voor oldtimers, die al die tijd geen enkel probleem waren. En dus wordt nu met een andere toonzetting geprobeerd hetzelfde te bereiken. Klein kind wil een snoepje, klein kind krijgt niet, dus nu wordt het stampvoeten en gaan we onder de gordel.. sjiek hoor :X

Het verhaal is- en blijft: onze regering zoekt een mogelijkheid om via de automobiele belastingbetaler een X bedrag extra binnen te halen. Eerst waren oldtimers vies, toen werd er te veel mee gereden, nu blijkt dat dat bullshit is, en gaan we het over een andere boeg gooien, want hoe dan ook; dat geld moet binnen, want als je goed leest, hebben ze die centen dus al uitgegegven aan het één of ander, dus koste wat kost; dat geld moet er komen.

Trieste josti's :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2013 @ 14:42:05 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121799086
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:51 schreef powerflux het volgende:
op 't 924 forum eindelijk het beruchte telegraaf-artikel gezien

[ afbeelding ]

verschrikkelijk artikel. er is als je het goed leest geen aangetoond verband tussen oldtimers en gewoon de belasting willen verhogen. lees die regel boven de kop maar.

klote telegraaf. zo krijg je elke oldtimerrijder gehaat.
Don't shoot de messenger.. hoewel wellicht wel op die manier geschreven, maar de schimmel van het verhaal zit toch echt in het pluche, en niet in het papier ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2013 @ 15:09:35 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121800567
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb straks geen gore stinkdiesels meer voor me, of toch veel minder. ik zie het voordeel wel.
ik rij altijd achter jonge stink diesels.....
  zondag 20 januari 2013 @ 15:11:22 #79
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121800670
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
MRB moet men helemaal afschaffen en alles in de brandstofaccijns verrekenen. MRB is sowieso al difstal. Verder heeft het dagelijkks rijden van een 25 jaar oude auto niets met "misbruik" te maken. of je nu dagelijks in je oude auto rijdt, of 2x per jaar doet niet ter zake. Het gaat erom dat je een 25 jaar oude auto rijdt en dat er nu ineens wordt gesproken van misbruik slaat helemaal nergens op, want er wordt nergens over gesproken in de wet!! Rijden in een oude auto is geen misbruik.

Het gaat echt niet om van die enorme hoeveelheden auto's dat die wetgeving zonodig moet veranderen en de milieueffecten zijn al helemaal marginaal, , veel van die oude bakken die men zo goedkoop mogelijk wil rijden komen straks vanzelf niet meer door de keuring heen vanwege het vele laswerk en "nieuwe" komen er niet bij sinds de regeling is bevroren, dus ik geloof er helemaal niets van dat dit exponentieel gaat stijgen.
alles op de brandstof! :P geen probleem voor mij.

welke regeling is bevroren? ik hoef sinds 2 jan 2013 voor mijn niksan geen belasting meer te betalen
pi_121801402
quote:
3s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
En waarom? omdat het een storm in een glas water-verhaal blijkt dus; want er is voor het gemak maar weer eens geklootzakt met de cijfers om het geheel als een nieuwe haring bij het volk door de strot te laten glijden. Wederom zakt onze graairegering door het ijs; want op dun ijs moet je niet lopen, zeker niet als het ook nog glad blijkt te zijn :W

Nu krijgen we dus idd deze reaktie weer, waardoor men het gaat doen lijken dat andere autobezitters moeten gaan betalen voor oldtimers, die al die tijd geen enkel probleem waren. En dus wordt nu met een andere toonzetting geprobeerd hetzelfde te bereiken. Klein kind wil een snoepje, klein kind krijgt niet, dus nu wordt het stampvoeten en gaan we onder de gordel.. sjiek hoor :X

Het verhaal is- en blijft: onze regering zoekt een mogelijkheid om via de automobiele belastingbetaler een X bedrag extra binnen te halen. Eerst waren oldtimers vies, toen werd er te veel mee gereden, nu blijkt dat dat bullshit is, en gaan we het over een andere boeg gooien, want hoe dan ook; dat geld moet binnen, want als je goed leest, hebben ze die centen dus al uitgegegven aan het één of ander, dus koste wat kost; dat geld moet er komen.

Trieste josti's :r
Agree.

Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen. :{
pi_121802651
quote:
3s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:38 schreef Sounddragon het volgende:
En waarom? omdat het een storm in een glas water-verhaal blijkt dus; want er is voor het gemak maar weer eens geklootzakt met de cijfers om het geheel als een nieuwe haring bij het volk door de strot te laten glijden. Wederom zakt onze graairegering door het ijs; want op dun ijs moet je niet lopen, zeker niet als het ook nog glad blijkt te zijn :W

Nu krijgen we dus idd deze reaktie weer, waardoor men het gaat doen lijken dat andere autobezitters moeten gaan betalen voor oldtimers, die al die tijd geen enkel probleem waren. En dus wordt nu met een andere toonzetting geprobeerd hetzelfde te bereiken. Klein kind wil een snoepje, klein kind krijgt niet, dus nu wordt het stampvoeten en gaan we onder de gordel.. sjiek hoor :X

Het verhaal is- en blijft: onze regering zoekt een mogelijkheid om via de automobiele belastingbetaler een X bedrag extra binnen te halen. Eerst waren oldtimers vies, toen werd er te veel mee gereden, nu blijkt dat dat bullshit is, en gaan we het over een andere boeg gooien, want hoe dan ook; dat geld moet binnen, want als je goed leest, hebben ze die centen dus al uitgegegven aan het één of ander, dus koste wat kost; dat geld moet er komen.

Trieste josti's :r
helemaal mee eens.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Agree.

Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen. :{
Omdat je met je oldtimer misschien 1x in de week rijd, misschien vaker, misschien minder vaak. Lastig te zeggen. Over campers kun je een stuk makkelijker algemeen stellen dat ze wellicht 350 van de de 365 dagen stil staan, en nemen dan vaak twee vakken tegelijk in. Dat is wel een graadje irritanter.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_121802842
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden? :+
pi_121802970
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden? :+
het is dan ook een kutplan :6
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_121804079
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden? :+
<niet serieus modus aan..>
Hangt er vanaf.. 20 x 24 is toch zeker 480 uur. Stel dat ik 100 km per uur rijd dan kan ik toch wel 48000 km met m'n rokende 190D rijden!!
<niet serieus modus uit..>

Hmm.. Ik heb geen mercedes.. Enfin, mischien gaat 't idd per uur en niet per dag?
Dit is een Signature....
  zondag 20 januari 2013 @ 16:23:00 #85
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121805441
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar met een 20-dagenkaart (zie dat artikel) kan je toch niet elke week rijden? :+
wel als je meerdere auto's hebt
  zondag 20 januari 2013 @ 16:25:49 #86
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121805627
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Agree.

Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen. :{
camper mag gewoon op straat. caravan en aanhanger niet volgens AVP. (busje mag ook dus camper ook)
maar niet iedereen heeft een stalling of garage tot zijn beschikking. en wat als je meerdere auto's bezit? (zoals ik) staan ze op de parkeerplaats. (soms wel een jaar niks te doen maar de stalling is al vol)
pi_121809607
Hier in Ehv mag een camper cq "recreatiewagen" ook niet op straat staan. :P Toen er een half jaar terug een grapjas van het bejaardenhuis hiernaast zijn oversized camper op straat liet staan omdat meneer (waarschijnlijk wegens wanbetaling) zijn stalling uitgejaagd was, kreeg 'ie na een paar weken vanzelf een aantal boetes. Dat heeft 2 weken geduurd en toen was het ding opgeruimd. :+
  zondag 20 januari 2013 @ 17:59:54 #88
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121809969
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier in Ehv mag een camper cq "recreatiewagen" ook niet op straat staan. :P Toen er een half jaar terug een grapjas van het bejaardenhuis hiernaast zijn oversized camper op straat liet staan omdat meneer (waarschijnlijk wegens wanbetaling) zijn stalling uitgejaagd was, kreeg 'ie na een paar weken vanzelf een aantal boetes. Dat heeft 2 weken geduurd en toen was het ding opgeruimd. :+
cabrio is ook een recreatie wagen.
maar als ie oldtimer is kun je een camper voor paar 10tjes weer omzetten naar bus.
maar je betaalt voor een camper toch gewoon wegenbelasting? (al wat minder)
pi_121811143
Ja, die korting is er wegens het mindere gebruik. Een cabrio is geen recreatiewagen op kenteken. :P
  zondag 20 januari 2013 @ 19:03:11 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121812666
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, die korting is er wegens het mindere gebruik. Een cabrio is geen recreatiewagen op kenteken. :P
gelukkig geen probleem in helmond mijn camper heeft half jaar voor het huis gestaan zonder motor en zonder wielen :')
pi_121812774
Zou me niets verbazen als de AVP in Helmond er niets over zegt. :P

Overigens lijkt de Fehac ook niet echt gelukkig te zijn met het idee om de dagelijkse auto's meer te belasten om de oldtimers te ontzien. Van Twitter:

quote:
Vrijstelling MRB voor oldtimers gered, MRB voor andere voertuigen omhoog. Oef.. Zullen we nog eens nadenken over een betere oplossing?#FEHAC
Aldus de voorzitter van de Fehac: https://twitter.com/bertpronk1

[ Bericht 62% gewijzigd door Bart-Willem op 20-01-2013 19:17:09 ]
pi_121817728
Geef die lui van de Fehac alsjblieft een communicatiecursus. Shit hee, met zo knullig als ze zich altijd verwoorden is het ongelofelijk als ze nog iets gedaan krijgen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 20 januari 2013 @ 21:01:22 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121818627
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Agree.

Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer (zie ook dat artikel hierboven). Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen. :{
Wat ik nog enger vind, is dat er in het artikel gesproken wordt over die 20 (!) dagen kaart, die je dan voor PAAR HONDERD EURO zou kunnen kopen bij de overheid.. dus NIKS BELASTINGVRIJ, een beperking plús gewoon belasting betalen als je dan bij gods gratie en keertje wél wilt rijden... enge nare mensjes :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121821737
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef powerflux het volgende:
Geef die lui van de Fehac alsjblieft een communicatiecursus. Shit hee, met zo knullig als ze zich altijd verwoorden is het ongelofelijk als ze nog iets gedaan krijgen.
Inderdaad, sowieso is het eigenlijk wel sneu dat ze nu pas met een reactie komen op dat rapport van meer dan een half jaar geleden. :P Toen het regeerakkoord bekend was bleven ze ook weken uit met een reactie. :X

@ Sounddragon: het is inderdaad absurd dat zo'n dagenkaart een paar honderd Euro moet kosten, dan kan je beter normaal wegenbelasting betalen zonder beperkingen. :P
  zondag 20 januari 2013 @ 21:47:15 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121821776
Andere weggebruikers laten opdraaien voor de belastingvrijstelling van een kleine groep is natuurlijk niets nieuws: dat gebeurt nu ook al!
Alleen wil de overheid meer geld hebben, en leek het logisch om daarvoor naar de groep te kijken die nu niets bijdraagt. Maar omdat die groep niet wil, zou de rest nu nog meer moeten betalen? Raar. En dat gaat ook COMPLEET voorbij aan de oorspronkelijke (officiele) reden: de relatief grote vervuiling van die oude auto's.
Daar komt bij dat dit geintje iets is wat de politiek nog heel veel keer kan flikken: over 2 jaar weer dreigen met afschaffing van de oldtimervrijstelling, en opnieuw de rest van de weggebruikers ervoor op laten draaien! Afschaffen kan slechts eenmalig, doorberekenen bij anderen kan vele malen opnieuw.
censuur :O
pi_121826939
quote:
.
Daar komt bij dat dit geintje iets is wat de politiek nog heel veel keer kan flikken: over 2 jaar weer dreigen met afschaffing van de oldtimervrijstelling, en opnieuw de rest van de weggebruikers ervoor op laten draaien! Afschaffen kan slechts eenmalig, doorberekenen bij anderen kan vele malen opnieuw.
Dan moeten ze wel over 2 jaar iets nieuws verzinnen qua reden.. De millieu maatregelreden mbt klassiekers is inmiddels wel onderuit gehaald dus ik denk dat ze over 2 jaar de elektrische auto's gaan aanpakken in verband met een vernietigend rapport wat eind 2014 uitkomt over de millieu effecten van al die accu's.. >:)
Dit is een Signature....
pi_121828278
Erg goed punt van Remcodelft, en ze krijgen altijd wel wat verzonnen. Bijvoorbeeld de brandstof, leeftijd, wel/geen import, aantal kilometers, wel/geen hoofdauto ernaast, etc etc. Daarmee heb je al 10 jaar gewonnen als je elke 2 jaar de boel omgooit. :')
  maandag 21 januari 2013 @ 00:02:41 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121829213
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:11 schreef virl3 het volgende:
De millieu maatregelreden mbt klassiekers is inmiddels wel onderuit gehaald
Bron? De rapporten waaruit blijkt dat oude auto's tot honderd keer zoveel uitstoten per km (en dan heb ik het niet over CO2, dat blaas ik ook uit, maar over schadelijke deeltjes en gassen) kloppen voor zover mij bekend.
censuur :O
pi_121829875
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Andere weggebruikers laten opdraaien voor de belastingvrijstelling van een kleine groep is natuurlijk niets nieuws: dat gebeurt nu ook al!
Alleen wil de overheid meer geld hebben, en leek het logisch om daarvoor naar de groep te kijken die nu niets bijdraagt. Maar omdat die groep niet wil, zou de rest nu nog meer moeten betalen?
Vergeet niet dat een groot deel in beide groepen valt.

Ik heb een belastingvrije Volvo 740 uit 1986 én een Volvo 945 uit 1996 als dagelijkse auto waar ik 63 Euro per maand voor aftik.
pi_121830344
Kan sowieso maar in 1 auto tegelijk rijden.
Als ik volle belasting moet betalen, gaat de 740 weg. Levert overheid niets extra op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')