abonnement Unibet Coolblue
pi_122810108
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een 240 is een veredelde 140 die in mijn ogen meer oldtimer is.
Een Mini is ontwerp uit de jaren 60 en 2CV uit de jaren 50.
De 140 vind ik eigenlijk 1 van de minder geslaagde klassiekers. :P Een 164 is veel leuker en een 240 is ook toffer dan een 140. :P Een 740 vind ik op zich ook wel een oldtimer: lekker lomp, vierkant en duidelijk gericht op de USA-markt. :P
pi_122810215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
Auto´s ontworpen met slechts een lineaal. ^O^
[ afbeelding ]
Toen roesten ze al in de folder, zeldzaam ja, klassieker nee.
pi_122810486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:37 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De 140 vind ik eigenlijk 1 van de minder geslaagde klassiekers. :P Een 164 is veel leuker en een 240 is ook toffer dan een 140. :P Een 740 vind ik op zich ook wel een oldtimer: lekker lomp, vierkant en duidelijk gericht op de USA-markt. :P
Ik heb toch iets ander idee van oldtimer, een 164 is ok, een mooie 144S is tijdloos.
Die latere vierkante bakken zijn minder geslaagd maar da's mijn mening.
pi_122810523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:17 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik zit al een aantal jaar in de handel van oldtimers, en het lange staan van een Amazon of PV is iets dat al enige jaren speelt. Terwijl jongere auto's juist sneller weggaan (een 740 was doorgaans in een week tijd verkocht, een 240 duurde ook nooit lang). Pas nu de onzekerheid over de oldtimerregeling er is, zijn ze allemaal onverkoopbaar. Vreemd genoeg was er wel een opleving te zien aan het einde van afgelopen jaar, toen veel mensen een 13e maand hadden en dus ineens wel nog gauw een oldtimertje erbij kochten (natuurlijk voor een appel en een ei, dankzij de onzekerheid over de oldtimerregeling, maar dan kan je wel nog een jaartje belastingvrij rijden wat in geval van LPG al gauw 1200-1400 Euro per jaar scheelt).

Forums zijn inderdaad de vervanger voor jongeren voor clubs, maar het aantal afsteldagen en clubmeetings zijn bij forums natuurlijk wel een stuk lager. En je hebt zaken als een tijdschrift, naslagwerk etc een stuk minder. ;)
De situatie wat betreft gebrek aan geld enerzijds en bezuinigen anderzijds is dan ook weer een aantal jaar bezig, zo sinds 2007. Dat is al best een tijdje. Is volgens jou het verval voor oudere oldtimers al langer ingezet?
pi_122810640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:08 schreef virl3 het volgende:

Die Porsche is de enige die predikaat klassieker op den duur kan verdienen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:56:04 #231
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_122811434
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toen roesten ze al in de folder, zeldzaam ja, klassieker nee.
Wellus. :P

Dubbele bovenliggende nokkenassen
Twee maal dubbele Weber/Dell'Orto
Volledig alu blok
Transaxle
5 bak
4 schijfremmen

Vanaf 1973, en betaalbaar voor vrijwel iedereen.

Oude Volvo´s 240 ed. zijn alleen maar "klassieker" omdat ze niet zijn weggeroest. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_122812009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De situatie wat betreft gebrek aan geld enerzijds en bezuinigen anderzijds is dan ook weer een aantal jaar bezig, zo sinds 2007. Dat is al best een tijdje. Is volgens jou het verval voor oudere oldtimers al langer ingezet?
Volgens mij is de hele tweedehandsmarkt behoorlijk ingekakt sinds het uitbreken van de crisis (alweer 5 jaar geleden, kun je nagaan...). Motoren, gitaren... het ligt allemaal nog steeds op z'n gat.
pi_122814529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De situatie wat betreft gebrek aan geld enerzijds en bezuinigen anderzijds is dan ook weer een aantal jaar bezig, zo sinds 2007. Dat is al best een tijdje. Is volgens jou het verval voor oudere oldtimers al langer ingezet?
Juist in crisistijd hebben oldtimer-garages een behoorlijke groei gezien in de verkoop van wegenbelastingvrije auto's (het ging dan vooral om auto's uit de periode 1982-1986, afhankelijk of ze al belastingvrij waren of niet), dus veel autobedrijven die klassiekers hadden hebben met de jongste belastingvrije auto's goed kunnen boeren. :P Bij de garage waar ik werkzaam was, was het zelfs niet vreemd dat je iedere dag wel 2 auto's verkocht en dat een paar weken lang totdat de voorraad geheel op was (voornamelijk 240's maar ook 740's, Amazons verkocht je maar 1-2x per jaar en een PV stond gemiddeld 2 tot 3 jaar voordat die verkocht werd)

Speelt al wat langer: een jaren 30-Ford bracht een jaar of 15-20 terug kennelijk enorm veel geld op, dat was een jaar of 10-15 later ineens niet meer het geval. Doordat de oldtimer-liefhebbers vergrijzen vervalt de interesse voor de oudere auto's, en jongere oldtimer-liefhebbers hebben meer iets met de auto's waarin ze zijn opgegroeid of vroeger als ultieme droomauto zien dan een auto uit 1958 of 1960. :P

Zeg nou zelf: zullen de meesten in dit topic een Lamborghini Countach leuk vinden, of een Lamborghini Espada? :+ En onder de nóg jongeren: een Countach of een Diablo? :P
pi_122814774
Altijd een Countach.

pi_122817501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:01 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Juist in crisistijd hebben oldtimer-garages een behoorlijke groei gezien in de verkoop van wegenbelastingvrije auto's (het ging dan vooral om auto's uit de periode 1982-1986, afhankelijk of ze al belastingvrij waren of niet), dus veel autobedrijven die klassiekers hadden hebben met de jongste belastingvrije auto's goed kunnen boeren. :P Bij de garage waar ik werkzaam was, was het zelfs niet vreemd dat je iedere dag wel 2 auto's verkocht en dat een paar weken lang totdat de voorraad geheel op was (voornamelijk 240's maar ook 740's, Amazons verkocht je maar 1-2x per jaar en een PV stond gemiddeld 2 tot 3 jaar voordat die verkocht werd)

Speelt al wat langer: een jaren 30-Ford bracht een jaar of 15-20 terug kennelijk enorm veel geld op, dat was een jaar of 10-15 later ineens niet meer het geval. Doordat de oldtimer-liefhebbers vergrijzen vervalt de interesse voor de oudere auto's, en jongere oldtimer-liefhebbers hebben meer iets met de auto's waarin ze zijn opgegroeid of vroeger als ultieme droomauto zien dan een auto uit 1958 of 1960. :P

Zeg nou zelf: zullen de meesten in dit topic een Lamborghini Countach leuk vinden, of een Lamborghini Espada? :+ En onder de nóg jongeren: een Countach of een Diablo? :P
Ah, het postzegelverzamelings-effect.
pi_122825570
Postzegelverzamelings-effect? :P
pi_122839282
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Postzegelverzamelings-effect? :P
Er zat 15 jaar geleden een enorme bubble in postzegelverzamelingen. Nu is het op dit moment helaas zo dat de oudjes van toen uitgestorven zijn en de oudjes van nu evenals de jeugd geen zin hebben boven zo'n stoffig album te hangen.

Dat heeft nogal gevolgen voor de prijs.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:59:34 #238
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122839727
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
morderne auto zitten ook geen klasiekers tussen joh

rij in een jaren 80 nissan sunny zolang ik hem heb ben ik er nog geen 1 tegen gekomen op de weg. (alleen nieuwere modelen)
zelfde met mijn passat uit 82 die kom ik alleen als station tegen en 2 weken geleden voor het eerst in een sedan en zelfde model. sinds 2009

of jaren 80 mooi is.. das smaak
kever is ook tot 2003 gemaakt, golf1 tot 2009 (dacht ik) en een t2 bus tot 2012

[ Bericht 4% gewijzigd door T42 op 13-02-2013 20:38:07 ]
pi_122839823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Er zat 15 jaar geleden een enorme bubble in postzegelverzamelingen. Nu is het op dit moment helaas zo dat de oudjes van toen uitgestorven zijn en de oudjes van nu evenals de jeugd geen zin hebben boven zo'n stoffig album te hangen.

Dat heeft nogal gevolgen voor de prijs.
Ah zo, wel een goede vergelijking al zullen auto's altijd wel in trek blijven (terwijl postzegels wellicht in de toekomst niet eens meer zullen bestaan). :P
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:46:18 #240
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122848797
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een auto uit de jaren 80 kan ik eigenlijk geen oldtimer noemen, dat is nogal vaak een goedkope dagelijkse rammelbak, uitzonderingen daar gelaten.
onzin, jij vind een auto uit de jaren 80 geen oldtimer, omdat je er zelf mee bent opgegroeid, het zijn de auto's uit je jeugd, dus voor jou "normaal." Voor mensen van na die generatie zeker niet. Het zijn auto's uit een andere generatie dan die uit de jaren 60, of 70, of 50 Maar zeker ook een andere dan de "moderne" auto. Wel degelijk oldtimers. :-)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_122856251
Hoihoi

Ik heb een vraagje. Naar aanleiding van de motie van de SP afgelopen december wil ik 'n oldtimer gaan kopen.

Link: www.autoblog.nl/tweede-kamer-schrapt-belasting-oldtimerliefhebber

Autoblog is duidelijk niet gecharmeerd van 'n 190D, ik wel. Een 190D uit '88, is deze dan direct belastingvrij (afgezien van de bouwmaand) of geldt daar die idiote overgangsregeling voor waar ze 't ooit over hadden. (25-30 jaar oud)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122856562
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:56 schreef Amoeba het volgende:
Hoihoi

Ik heb een vraagje. Naar aanleiding van de motie van de SP afgelopen december wil ik 'n oldtimer gaan kopen.

Link: www.autoblog.nl/tweede-kamer-schrapt-belasting-oldtimerliefhebber

Autoblog is duidelijk niet gecharmeerd van 'n 190D, ik wel. Een 190D uit '88, is deze dan direct belastingvrij (afgezien van de bouwmaand) of geldt daar die idiote overgangsregeling voor waar ze 't ooit over hadden. (25-30 jaar oud)
Ook hoihoi,
Op dit moment is idd de huidige overgangs regel nog van toepassing, de langzaam naar 30 jaar belasting vrij regel.
Een auto uit 88 wordt na 27 jaar belastingvrij dus in 2015

bron: autoblog.

In gebruik name tot en met 1986 blijft na 25 jaar volledig belastingvrij

een 87-er wordt na 26 jaar belastingvrij
een 88-er wordt na 27 jaar belastingvrij
een 89-er wordt na 28 jaar belastingvrij
een 90-er wordt na 29 jaar belastingvrij
na 1990 belastingvrijstelling vanaf 30 jaar
Dit is een Signature....
pi_122858433
Thanks
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122868085
Dus ga er maar van uit dat 'ie niet belastingvrij wordt aangezien de regeling per 1-1-2014 op de schop gaat. :P Zeker omdat 't een diesel is. ;)
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:45:39 #245
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122869195
daar zit ik ook mee kan een T3 syncro kopen uit 88 diesel....
pi_122872959
Tuurlijk, verneuk het maar weer met die 190D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122874574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Dus ga er maar van uit dat 'ie niet belastingvrij wordt aangezien de regeling per 1-1-2014 op de schop gaat. :P Zeker omdat 't een diesel is. ;)
Link? Kan daar niets over vinden.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122874854
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:02 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Link? Kan daar niets over vinden.
Ehm heel internet? :P De oldtimerregeling komt juist (al dan niet deels) te vervallen dankzij de import van al die 85-86'er diesels. Zie Fehac/Autoweek/Nu/KNAC/Autoblog/etc/etc.

Wat het minstens wordt: de diesels worden belastingvrij bij 35 jaar en ouder, maar de kans is groter dat de maatregelen veel erger worden dan dit.
pi_122875086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:10 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ehm heel internet? :P De oldtimerregeling komt juist (al dan niet deels) te vervallen dankzij de import van al die 85-86'er diesels. Zie Fehac/Autoweek/Nu/KNAC/Autoblog/etc/etc.

Wat het minstens wordt: de diesels worden belastingvrij bij 35 jaar en ouder, maar de kans is groter dat de maatregelen veel erger worden dan dit.
Dus eigenlijk is het onzinnig om 'n diesel te kopen, en kan ik beter 'n benzinebak kopen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122875659
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:15 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het onzinnig om 'n diesel te kopen, en kan ik beter 'n benzinebak kopen?
In de huidige regeling is het al zo dat auto's van 1987 en jonger nog steeds dieseltoeslag moeten betalen. Dat is dus het grootste deel van hun wegenbelasting, alleen het benzinedeel vervalt.

Dus: Ja :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')